Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
EURO 24 - Primul meci: Romania - ...

Bicicleta eliptica

Aer conditionat Vortex 9000/12000...

Curatare tigaie
 Alegere SPC sau parchet laminat -...

Sfat achizitie masina SH

Foloseste cineva radar?

Extreme cuponing este adevarata e...
 Cum de convine unora sa cumpere p...

Vanzatorul mașinii a plecat ...

RCA majorat in Bucuresti si Ilfov

OMV Petrom cumpara Renovatio
 Sens unic pe strada Matasari (Buc...

Bios vede dar nu afiseaza 32GB ra...

WWE - The Undertaker

Aș vrea sa merg la o cursa d...
 

Masina pentru gropile din Romania

- - - - -
  • Please log in to reply
97 replies to this topic

#55
TAG21

TAG21

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 410
  • Înscris: 20.11.2008

 lucianooo, on 26th April 2010, 20:11, said:

iti trebue un 4wd ? uite eu am un Rav4 de la Toyota aproape nou.. ieri am venit de la arad la satu mare si inca ma dor toate incheieturile de la picioare , cred ca am apasat pe ambreiaj de 10000 de ori . si toate astea din cauza unei infrastructuri infecte care iti distruge complet masina nervii si sanatatea.
eu propun tuturor sa ne luam cate 2 TANCURI (asta in ideea ca unul cedeaza pe drumurile noastre) si sa-i calcam pe cap pe toti cei responsabili de acest "genocid" rutier.
-----------------------------------

EXCELLENT  COMENTARIU  !!!    ... Jos palaria, 'lucianooo' !  :clapping: :clapping: :clapping:

#56
RomicaAlbu

RomicaAlbu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 29
  • Înscris: 10.05.2010
Eu iti recomand sa-ti iei un tank cu senile. Nu glumesc.
Din raspunsurile celor care ti-au dat un sfat, vad aproximativ acelasi lucru. Cei mai multi ti-au recomandat o masina de teren.
GRESIT.
Multi inteleg gresit conceptul de masina de teren.
Intr-adevar, merge pe unde vrei, intra prin gropi, trece peste obstacole, dar asta datorita faptului ca are garda la sol destul de mare.
Piesele supuse uzurii la trecerea prin gropile din asfalt, si aici ma refer la pivoti, capete de bara si in general articulatii, sa uzeaza la fel de usor ca in cazul unei masini normale. Nici pivotii, nici caperele de bara, nici articulatiile, nu sunt facute din titan sau din piese diamantate. Sunt piese din otel tratate, ce-i drept, un pic mai bine decat cele folosite la masinile uzuale. Dar, NU sunt indestructibile.
Cu o masina de teren poti sa intri in gropi in care altii nu ar intra fara sa-si sparga baia de ulei, dar toate astea trebuie facute la viteze mici. Nu poti sa mergi cu 60-80KM/ora pe o strada plina de gropi, si sa crezi ca chiar nu ai stricat nimic la masina aia.
O groapa in asfalt este ceva total diferit fata de o denivelare. Groapa, mai exact bucata de asfalt aflata la iesirea din groapa, loveste roata la 1%, 10%, pana la maxim 50% din inaltimea ei. In functie de cat este de mare, iti "blocheaza" intre 1 si 100% din efectul de invartire al rotii. 1% daca groapa este foarte mica, si 100% daca groapa este atat de adanca incat sa ajunga la axul rotii. Daca trece de axul rotii, efectul este acelasi adica maxim. Si fiindca am vorbit si de denivelare. Pe o denivelare, urci si cobori. Te salta, te zgaltie, dar pivotii si bucsile nu se strica. Aici intervin arcurile si telescoapele. Nu-i acelasi lucru.
Este de preferat sa treci peste cateva sute de musuroaie de cartita cu 10-20 KM/ora, decat sa iei 2-3 gropi in asfalt la 60-80 KM/ora. Efectul final si stricaciunile, sunt mult mai mici in cazul musuroaielor.
Indiferent de masina pe care o vei alege, vei avea acelasi dusman. Gropile din asfalt.
Franeaza inainte sa intri in gropa (daca nu poti s-o ocolesti), si nu uita, ia piciorul de pe frana in momentul in care roata intra sau trece peste groapa, si iti vei proteja masina si banii investiti in ea. In felul asta o sa faci mai putine drumuri la service.

Edited by RomicaAlbu, 11 May 2010 - 01:23.


#57
ionut_ionut

ionut_ionut

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,786
  • Înscris: 01.12.2007
cea mai buna masina pt gropile din ro,una cu suspensie moale,garda la sol cat mai mare,jante cat mai mici si talonul anvelopei cat mai mare

#58
RomicaAlbu

RomicaAlbu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 29
  • Înscris: 10.05.2010

 ionut_ionut, on 11th May 2010, 12:36, said:

cea mai buna masina pt gropile din ro,una cu suspensie moale,garda la sol cat mai mare,jante cat mai mici si talonul anvelopei cat mai mare
Te-as fi aprobat intru totul, dar ai gresit cand a venit vorba de jante.
Jante cat mai mari. Si cauciucuri pe masura.
Cum treci prin gropi avand jante de tractor si cauciucurile aferente si pe fata si pe spate, cum treci prin gropi cu jante de 12-13 toli?
Aceiasi groapa este resimtita diferit in functie de dimensiunea rotilor.
L.E.
Inca ceva. Este aproape o regula. Roti mari, presiune mica. Roti mici, presiune mare. Rezulta ca, presiune mare=rigiditate mare.

Edited by RomicaAlbu, 11 May 2010 - 13:11.


#59
ionut_ionut

ionut_ionut

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,786
  • Înscris: 01.12.2007
mergi cu jante pe 18 si talon de 40,apoi cu 16 si talon 55,sa vezi diferente si bani scutiti

#60
undesignus

undesignus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,505
  • Înscris: 28.06.2006

 RomicaAlbu, on 11th May 2010, 01:54, said:

Eu iti recomand sa-ti iei un tank cu senile. Nu glumesc.
Din raspunsurile celor care ti-au dat un sfat, vad aproximativ acelasi lucru. Cei mai multi ti-au recomandat o masina de teren.
GRESIT.
Multi inteleg gresit conceptul de masina de teren.
Intr-adevar, merge pe unde vrei, intra prin gropi, trece peste obstacole, dar asta datorita faptului ca are garda la sol destul de mare.
Piesele supuse uzurii la trecerea prin gropile din asfalt, si aici ma refer la pivoti, capete de bara si in general articulatii, sa uzeaza la fel de usor ca in cazul unei masini normale. Nici pivotii, nici caperele de bara, nici articulatiile, nu sunt facute din titan sau din piese diamantate. Sunt piese din otel tratate, ce-i drept, un pic mai bine decat cele folosite la masinile uzuale. Dar, NU sunt indestructibile.

Wrong!
Exista niste diferente intre o masina de teren si restul, chiar si SUV-uri.
Suspensia e "mai multa" (bucsi mai mari, rulmenti in loc de pivoti, punti rigide, etc.), cursa amortizoarelor e mai ampla, balon la cauciuc mai mare (masinile de teren rar trec de 16" la jante).
Nu sint indestructibile, dar ai ceva de lucru pina distrugi suspensia la o masina de teren. Diferenta intre un turism si o masina de teren nu e data de o garda mare, eventual un sistem 4x4.

 RomicaAlbu, on 11th May 2010, 14:02, said:

Te-as fi aprobat intru totul, dar ai gresit cand a venit vorba de jante.
Jante cat mai mari. Si cauciucuri pe masura.
Cum treci prin gropi avand jante de tractor si cauciucurile aferente si pe fata si pe spate, cum treci prin gropi cu jante de 12-13 toli?
Aceiasi groapa este resimtita diferit in functie de dimensiunea rotilor.

Iar ai comis-o. Imensa majoritate a masinilor de teren preparate au jante pe 15", ceva mai rar pe 16", iar peste sint absolut rarisime. In schimb balonul e foarte mare. 35x12.5R15 iti spune ceva?

#61
RomicaAlbu

RomicaAlbu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 29
  • Înscris: 10.05.2010
Cu toate ca initial ai vrut sa ma contrazici, spre final ai spus ce spusesem si eu. Uite ce am spus eu.

 RomicaAlbu, on 10th May 2010, 23:54, said:

Sunt piese din otel tratate, ce-i drept, un pic mai bine decat cele folosite la masinile uzuale. Dar, NU sunt indestructibile.

 undesignus, on 11th May 2010, 14:01, said:

[...] Iar ai comis-o. Imensa majoritate a masinilor de teren preparate au jante pe 15", ceva mai rar pe 16", iar peste sint absolut rarisime. In schimb balonul e foarte mare. 35x12.5R15 iti spune ceva?
Si aici trebuie sa te contrazic (de fapt te contrazici singur).
Ceea ce conteaza este diametrul final al rotii.
Jantele de 15 cu balon mare, sunt aproximativ egale (ca diametru), cu jantele de 16 cu anvelope balon mic.
Probabil o sa-ti stric teoria, dar masina mea are roti pe 17". Si este o masina normala, nu e preparata, nu-i vre-o "raritate", nu-i "comanda speciala". Cu jantele astea vine in versiunea standard.
Vrei sa-ti dau o copie a CIV?

 undesignus, on 11th May 2010, 14:01, said:

[...]Diferenta intre un turism si o masina de teren nu e data de o garda mare, eventual un sistem 4x4.[...]
Garda la sol marita iti protejeaza baia de ulei. Sa nu-mi spui ca-i o problema neinteresanta ca nu te cred.
Ce treaba are 4x4 , ca doar vorbim de mersul prin oras si gropile inevitabile, nu de urcat pe munti.

Edited by RomicaAlbu, 11 May 2010 - 15:30.


#62
rexkroki

rexkroki

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,191
  • Înscris: 24.11.2006

 RomicaAlbu, on 11th May 2010, 16:16, said:

Ceea ce conteaza este diametrul final al rotii.
Jantele de 15 cu balon mare, sunt aproximativ egale (ca diametru), cu jantele de 16 cu anvelope balon mic.

Si care amortizeaza mai bine socul provocat de groapa, aia cu balon mai mare sau aia cu balon mai mic? Sau nu conteaza?  :icecream:

#63
undesignus

undesignus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,505
  • Înscris: 28.06.2006

 RomicaAlbu, on 11th May 2010, 16:16, said:

Garda la sol marita iti protejeaza baia de ulei. Sa nu-mi spui ca-i o problema neinteresanta ca nu te cred.
Ce treaba are 4x4 , ca doar vorbim de mersul prin oras si gropile inevitabile, nu de urcat pe munti.

In general e bine intii sa te documentezi si dupa aia sa te apuci de scris pe forumuri.
La o masina de teren, ai punti rigide (macar pe spate), deci baia de ulei nu mai te intereseaza pentru ca sub ea se afla puntea, iar oricum motorul e mult mai sus decit la un turism.
Te rog nu mai fa analogii intre masina ta si o masina de teren. Iar te rog sa nu confunzi un SUV cu o masina de teren.

#64
RomicaAlbu

RomicaAlbu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 29
  • Înscris: 10.05.2010

 rexkroki, on 11th May 2010, 14:30, said:

Si care amortizeaza mai bine socul provocat de groapa, aia cu balon mai mare sau aia cu balon mai mic? Sau nu conteaza?  :icecream:
Am dat degeaba exemplu cu masina echipata cu roti de tractor :(

Conteaza diametrul final al rotii, si presiunea in pneuri.
Intr-un final, depinde ce vrei sa faci.
Sa treci peste o portiune de drum cu gropi, sau sa zbori cu suta peste ele.



 undesignus, on 11th May 2010, 16:17, said:

In general e bine intii sa te documentezi si dupa aia sa te apuci de scris pe forumuri.
La o masina de teren, ai punti rigide (macar pe spate), deci baia de ulei nu mai te intereseaza pentru ca sub ea se afla puntea, iar oricum motorul e mult mai sus decit la un turism.
Te rog nu mai fa analogii intre masina ta si o masina de teren. Iar te rog sa nu confunzi un SUV cu o masina de teren.
In general da, e bine sa te documentezi inainte sa te apuci de scris pe forumuri, numai ca:
-eu sunt mecanic auto si din asta imi castig painea.
-tu doar scrii pe forumuri si asa iti pierzi timpul.
Vezi care-i diferenta?

Baia de ulei la o masina de oras este la aprox 15 cm distanta de sol, iar o masina de teren are garda la sol de minim 18 cm. Si da, motorul, respectiv baia de ulei, este mult mai sus.

Nici n-am pomenit de SUV. Eu am un Land Rover care nu prea e SUV.

O sa pun un desen sa va lamuresc cum sta treaba.

Toate gropile din desen si din exemplele mele au aceleasi dimensiuni. Nu-i nici una mai mica sau mai mare.
Exemplul nr 1
Roata mica intra in groapa. Acum lucreaza suspensia. Amortizoare, arcuri bascule, bucsi.

Exemplul nr 2
Roata mica vrea sa iasa din groapa. Vezi destul de bine ca marginea gropii loveste roata cam la 80% din inaltimea mediana a rotii.
Efectul?. Zdruncinatura mare. Bucsi lovite puternic, amortizoare compactate in scurt timp, pivoti supusi la greutate suplimentara. Pivotul suporta si greutatea masinii, si in plus, este supus unui efort suplimentar de a "ridica" masina.

Exemplul nr 3
Roata mare intra in groapa. Acelasi fenomen ca la exemplul 1

Exemplul nr 4

Roata mare vrea sa iasa din groapa. Aici observi ca roata este lovita la aprox 50% din inaltimea mediana a rotii.
Efectul? Zdruncinatura si toate cele. Numai ca buza gropii se opune mai putin inaintarii autovehiculului.

Understand?

Cum gropile sunt "standard" si nu putem face nimic, ramane varianta de a avea roti mai mari. Roti mai mari au masinile mai mari

Concluzii finale.
Cu cat buza gropii loveste mai sus, cu atat mai puternic va fi resimtit efectul si cu atat uzura masinii va fi mai mare.

Attached Files


Edited by RomicaAlbu, 11 May 2010 - 18:22.


#65
rexkroki

rexkroki

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,191
  • Înscris: 24.11.2006
Uite in poza un exemplu ipotetic, o roata mai mare si una mai mica. Spui ca pentru drumurile rele, cu gropi, e de preferat sa ai masina incaltata cu roti mai mar, ce au jate de 18' in detrimentul rotilor mai mici, cu jante de 13' ?


PS. in afara de Defender celelalte modele de la Land Rover sunt chiar SUV.

Attached Files


Edited by rexkroki, 11 May 2010 - 18:03.


#66
RomicaAlbu

RomicaAlbu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 29
  • Înscris: 10.05.2010

 rexkroki, on 11th May 2010, 16:57, said:

[...]PS. in afara de Defender celelalte modele de la Land Rover sunt chiar SUV.
Dupa parerea ta, Defender sau nimic. Restu' e proaste.
Vedea-te-as intr-un Discovery. Au ce injurarura ti-am tras. :P
Scuze, imi retrag cuvintele :)
Tot Loganu-i mai bun, nu-i asa?

Edited by RomicaAlbu, 11 May 2010 - 18:36.


#67
rexkroki

rexkroki

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,191
  • Înscris: 24.11.2006
Cum zici tu, tu esti mecanic.  Da cu dimensiunea rotilor si cu cea a talonului cum ramane?

#68
RomicaAlbu

RomicaAlbu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 29
  • Înscris: 10.05.2010
Exemplu folosit de tine este prea "dramatic".
Ai luat in calcul jante de 18 versus 13. Si totusi cele de 18 echipate au diametrul mai mare decat cele de 13.
621mm la cele de 18" si 578mm la cele de 13"
Ia pune tu o anvelopa cu balon mare la jantele de 18", sa vedem ce monstru iese :)

Edited by RomicaAlbu, 11 May 2010 - 18:42.


#69
rexkroki

rexkroki

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,191
  • Înscris: 24.11.2006
De parca pozele tale nu sunt dramatice. Toata ziua intalnim doar gropi care sunt cat jumatate de roata si mai au si muchiile drepte. :)  Si totusi, talonul ala mai mare de la roata mai mica nu are nimic de spus in atenuarea socului provocat de groapa?

LE. jantele de 13 le intalnim frecvent la vechile Dacii iar jante de 18 vezi pe multe SUV-uri din oras. deci nu e chiar asa exagerat exemplul.

Edited by rexkroki, 11 May 2010 - 18:49.


#70
RomicaAlbu

RomicaAlbu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 29
  • Înscris: 10.05.2010

 rexkroki, on 11th May 2010, 17:47, said:

De parca pozele tale nu sunt dramatice. Toata ziua intalnim doar gropi care sunt cat jumatate de roata si mai au si muchiile drepte. :)  Si totusi, talonul ala mai mare de la roata mai mica nu are nimic de spus in atenuarea socului provocat de groapa?

LE. jantele de 13 le intalnim frecvent la vechile Dacii iar jante de 18 vezi pe multe SUV-uri din oras. deci nu e chiar asa exagerat exemplul.
RIGHT. Gropile mele sunt cam "colturoase". Atat ma pricep eu la desen..DEH
Sa-ti spun ce e cu talonul mare si ala mic.
Talonul mare are si rolul de a mai amortiza un pic socul, dar nu foarte mult.
Talonul mare iti protejeaza anvelopa, deci se protejeaza singura.
Inchipuie-ti ca intri cu un talon mic, gen sport, intr-o groapa cu muchiile ca cele desenate de mine. Sau intr-o margine de canal iesita in afara.
Buza gropii (sau margina canalului) impinge cauciucul in janta iar cauciucul se taie. Efectul este "cauciuc spart", adica explozie.

Si ca sa revin la cele sustinute de mine, cel mai bine este sa avem jante mari si balon mare. Adica, jante mari+talon mare= diametru final al rotii, MARE

Edited by RomicaAlbu, 11 May 2010 - 18:59.


#71
rexkroki

rexkroki

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,191
  • Înscris: 24.11.2006

 RomicaAlbu, on 11th May 2010, 19:58, said:

cel mai bine este sa avem jante mari si balon mare.

Bine ca in cele din urma am ajuns la un lucru clar si la obiect.  :)

#72
RomicaAlbu

RomicaAlbu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 29
  • Înscris: 10.05.2010
OK
Si ca sa revenim la intrebarea subietului "Masina pentru gropile din Romania, Ce imi recomandati?", eu ii recomand omului (si am si argumentat) sa-si ia o masina care sa aibe rotile cat mai mari. Adica masina de teren sau SUV. La astea "de oras" nu poti sa pui roti mai mari decat scrie in certificatul de inmatriculare pentru ca se supara Tanti Politia.:P

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate