Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
De ce i se zice Mariei "Stapa...

Colet valoare Londra București

BMW seria 3 rulat vs SsangYong Ko...

Share abonament Netflix
 Cum pot sa fac rost de un negativ...

Lant Bicicleta

Un designer artist: Raymond Loewy

ATS din contactor modular
 Parere apartament ~150k

Limitare la 100mb/s

Altercație

Cartonașe și stickere t...
 Ciobanesc german - zgarda electro...

Ce este instalatia asta? (Valea B...

BD-R Verbatim 25gb salvare Fisier

Lupte WW2
 

De ce nu se folosesc vehicule pe șenile/semișenile pe zăpezile astea?

- - - - -
  • Please log in to reply
52 replies to this topic

#19
floryyn

floryyn

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,663
  • Înscris: 30.07.2005
Acele DT 30 ca cele din clipul youtube postat de colegul calinkgb ar fi foarte utile și în caz de inundații, alunecări de teren și alte dezastre. Plus că armata ar putea să le folosească bine mersi în restul timpului ca șenilate sanitare, ca cel polonez postat de mine câteva posturi mai sus. Deci eu zic că s-ar justifica investiția în așa ceva.

Dacă nu, să folosească pe post de vehicule de salvare ISU acele Piranha luate de la elvețieni, că oricum de altceva nu par a fi bune...Deși mă îndoiesc ca un vehicul 6x6 să aibă măcar pe aproape capabilitățile unui vehicul pe șenile.

#20
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,654
  • Înscris: 13.06.2004
Pe cei care zic că nu se merită investiția: dacă rămâneți înzăpeziți pe undeva și vă apucă o urgență medicală (sau mai rău, pe iubita) iar ambulanța nu poate să ajungă?

#21
Neohori

Neohori

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 3,977
  • Înscris: 19.08.2007
Vehiculele senilate sunt in general ale armatei . Costul de intretinere este mare , consumul se exprima in sute litri/ora - autonomie mica , viteza de deplasare mica , tonaj mare sau prea mare pentru unele poduri si podete , echipajul care trebuie format cere ore de antrenament si bani multi , masina nu prea ai la ce sa o folosesti inafara de situatii foarte critice - conservarea in parcul rece costa. Daca drumul devine critic pentru un TAB sa nu credeti ca la senilata ii este foarte usor si asta nu ca nu ar avea aderenta dar fortata senila la temperaturi extreme se poate rupe si treaba devine naspa rau .
Parerea mea personala este ca in astfel de situatii ai fi mai cistigat cu un mijloc de transport usor , care sa mearga pe deasupra zapezii cu viteza mare (maricica) , servita de 1 om , ceva tip snowmobile .

#22
floryyn

floryyn

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,663
  • Înscris: 30.07.2005
Ok, atunci poate că acolo unde roțile și șenilele nu rentează/nu fac față poate că ar fi potrivit așa ceva:

[ http://www.hovpod.com/images/images/HovercraftHovPodSnow9.JPG - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#23
Neohori

Neohori

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 3,977
  • Înscris: 19.08.2007
Hovercraft  :OK: , clar , un mijloc de transport pentru conditii vitrege si sa nu mai spunem de faptul ca merge pe apa , prin mlastini , cimp , pe lacuri inghetate cu pericol iminent de ruperea ghetii , practic nu are nevoie de drum , se poate folosi atit vara cit si iarna  . O solutie mult mai ieftina fata de un senilat si vorba aia , se poate plia intr-o remorca si de unde nu mai merge masina umfli pernele si-ti vezi de drum .

Edited by Neohori, 13 February 2010 - 13:54.


#24
Kokoshmare

Kokoshmare

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,095
  • Înscris: 20.12.2007

 Neohori, on 13th February 2010, 14:52, said:

Hovercraft  :OK: , clar , un mijloc de transport pentru conditii vitrege si sa nu mai spunem de faptul ca merge pe apa , prin mlastini , cimp , pe lacuri inghetate cu pericol iminent de ruperea ghetii , practic nu are nevoie de drum , se poate folosi atit vara cit si iarna  . O solutie mult mai ieftina fata de un senilat si vorba aia , se poate plia intr-o remorca si de unde nu mai merge masina umfli pernele si-ti vezi de drum .
Adica aeroglisor pe romaneste ! Stiu ca au fost produse niste modele la Brasov mai mult ca sa fie testata practicalitatea lor. Sovieticii aveau asa ceva in zona Chilia Noua si era folosit pentru patrula de graniceri si salvare. Insa proiectul nu a avut viata lunga.

Tractoare de artilerie inca se gasesc chiar moca (vezi parcul muzeu de la Orastie) insa costul operarii lor este imens.

#25
floryyn

floryyn

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,663
  • Înscris: 30.07.2005
Aeroglisoarele ar fi foarte bune și ca vehicule de intervenție ale I.G.S.U. mai ales în condiții de inundații cum este cazul acum în diverse zone ale țării.

Pentru că actualmente cam 85% din tehnica din dotare este depășită, numai bună de casat, iar intervențiile se fac cam așa:

[ http://www.romania-actualitati.ro/app/webroot/files/IGSU%20inundatii.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Adică e jale! 
Prin alte părți treaba se face cam așa:

[ http://www.neoterichovercraft.com/rescue/photographs/wylie.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by floryyn, 24 June 2010 - 10:12.


#26
SuperDuper

SuperDuper

    Crushed

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,295
  • Înscris: 25.04.2006
Pana la urma tot trebuie sa te bagi in apa. Numai un costum impermeabil te scapa.

 djl, on 12th February 2010, 13:22, said:

Pe cei care zic că nu se merită investiția: dacă rămâneți înzăpeziți pe undeva și vă apucă o urgență medicală (sau mai rău, pe iubita) iar ambulanța nu poate să ajungă?
Ghinion. Se cheama responsabilitate pesonala, maturitate sau selectie naturala. Daca nu te poti gandi in avans sa nu pleci la drum cu Tico cand se anunta zapezi, de ce sa plateasca ceilalti din taxele lor, vehicole speciale sa te scoata din prostia ta?
Romanul s-a invatat ca este un guvern-parinte care va avea grija de el "no matter what"... sunt ca niste copii alintati (de politrucii post-revolutionari).

Edited by SuperDuper, 24 June 2010 - 10:56.


#27
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,654
  • Înscris: 13.06.2004
Măi SuperDruper, dacă locuiești tu într-un sat mai izolat și zici că poți să stai acolo 2-3 zile fără să pleci, dar dintr-o dată te-a apucă pe neprevăzute o urgență medicală îți dorești să cazi victimă a selecție naturale?  :rolleyes:

#28
flovio

flovio

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,386
  • Înscris: 07.07.2010
Astia vor sa desfiinteze SMURD-ul si voi va ganditi la grija fata de viata unora izolati :bicycle:

#29
calinkgb

calinkgb

    "United Gashka" mobile team

  • Grup: Moderators
  • Posts: 75,844
  • Înscris: 15.08.2008
Da. Despre asta e vorba in topicul asta.
Contributia ta a fost.........???

#30
flovio

flovio

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,386
  • Înscris: 07.07.2010

 calinkgb, on 22nd July 2010, 23:44, said:

Da. Despre asta e vorba in topicul asta.
Contributia ta a fost.........???
Vreau sa spun ca in timp ce este in pericol de desfiintare, din motive de economie, un mijloc care oferea sprijin in situatii de urgenta, exista optimisti care se gandesc la investitii ce s-ar folosi extrem de rar.

#31
calinkgb

calinkgb

    "United Gashka" mobile team

  • Grup: Moderators
  • Posts: 75,844
  • Înscris: 15.08.2008
Da. Macar ganditul mai e liber (inca) in tara asta....

#32
flovio

flovio

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,386
  • Înscris: 07.07.2010

 calinkgb, on 1st August 2010, 18:51, said:

Da. Macar ganditul mai e liber (inca) in tara asta....
Nu "Ganditul" este problema, ci faptul ca nu stim cand sa ne oprim din visat.

#33
calinkgb

calinkgb

    "United Gashka" mobile team

  • Grup: Moderators
  • Posts: 75,844
  • Înscris: 15.08.2008
Mai citeste o data postul #28 (din intamplare al tau), si spune-mi ce ai inteles din ultima parte a lui.
Daca "grija fata de viata unora izolati" insemna ca "trebuie sa stim cand sa ne oprim din visat", atunci nu are rost sa continuam discutia....
Nu ai intelege. :(

Edited by calinkgb, 01 October 2010 - 19:35.


#34
floryyn

floryyn

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,663
  • Înscris: 30.07.2005
Hai că topicul devinde în curând de actualitate. Am văzut o prognoză pe următoarele 3 luni, vom avea parte de zăpadă cam din a doua parte a lunii viitoare, inclusiv viscole!! Deci iar drumuri înzăpezite, localități izolate, gravide care trebuie să nască și ambulanțele rămân împotmolite etc etc etc.

Uite exemplu ce sculă faină scot rușii de la GAZ:

Attached File  1544.14.Tracked_Vehicle_BOBR.jpg   44.97K   84 downloads

Quote

Tracked Vehicle
GAZ-3409 Bobr

Amphibious Tracked Snow and Swamp Mobile

The snow and swamp mobile GAZ-3409 Bobr is an all-purpose transportation vehicle designed for tourist companies, hunters, anglers, and individuals engaged in active recreation activities, as well as for the oil and gas, geology, geophysics, power engineering enterprises, etc.
It is designed for moving people and hauling cargo off the roads under particularly hard road and climate conditions predominantly in the Arctic North, Siberia, and the Far East.
The snow and swamp mobile is designed for operation and open-air parking under the ambient
temperatures ranging from –50 °C to +40 °C, and in the mountainous areas at the altitude of up to 4,650 m above the sea level.
The vehicle can cross water obstacles. Water propulsion is made possible due to tracked running gear


KEY SPECIFICATIONS

GAZ-5601 diesel engine, kW (h. p.)                                                92 (125)

Snow and swamp mobile curb weight (w / out cargo or crew), kg        3600 

Cargo, passengers and driver weight, not more than, kg                     600 

Max allowable full weight of towed trailer, kg                                    1300 

Number of seats, incl. driver: cab / interior                                       2/4 

Length / width / height, mm                                                           4625 / 2020 / 2500 

Interior dimensions, mm:
length (from back of driver’s seat to the tailgate) / width / height         1900 / 1800 / 1400 

Ground clearance (fully loaded), mm                                                 430 

Average ground pressure with full load, kPa (kg / cm2)                        16,8 (0,163) 

Max traveling speed, km / h: Highway / water                                    65 / 4–5


#35
calinkgb

calinkgb

    "United Gashka" mobile team

  • Grup: Moderators
  • Posts: 75,844
  • Înscris: 15.08.2008
Frumoasa jucaria...
Si mai ales, utila.

Oare de la ei s-au inspirat si astia?

Attached File  smart_tank.jpg   129.44K   117 downloads :naughty:

#36
scrisit

scrisit

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,240
  • Înscris: 01.12.2007
Tare rau masinuta. Dar.. pe unde se intra in ea?

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate