Incercare executare TURBINA TESLA
Last Updated: Jun 23 2015 21:12, Started by
Mircea_C
, Feb 03 2010 20:08
·
0
#19
Posted 08 February 2010 - 15:11
Mircea_C, on 4th February 2010, 20:23, said: Se poate pune in miscare cu aer comprimat, cu abur sau amestec de abur cu apa. Pt abur este nevoie de o instalatie care fierbe apa si cand ajunge la o presiune de 5-6bar sa fie proiectata pe turbina. |
#20
Posted 08 February 2010 - 17:12
Mircea_C, on 8th February 2010, 14:49, said: Pe disc nu sunt magneti ci greutati metalice din platbanda de 10 mm. Era volanta sistemului cam de 9 kg. Ai inteles ideea, vreau sa fac ceva cat de mic pt doua becuri si laptop, de aceea incerc cu una mica. Daca reusesc s-o invart acceptabil urmatoarea vreau s-o fac din discuri de flex noi de 230mm. Exista si discuri mai mari. Si acestea sunt totusi altceva decat cd-urile. M-am gandit si la varianata de a actiona un generator eolian "home made" dar mai tb sa citesc tot topicul despre constructia lui. Sau daca as gasi undeva informatiile concentrate as fi recunoscator. Practic stiu cum se face dar nu stiu care este regula - la cate bobine -cati magneti, din ce grosime de sorma se fac bobinele, de unde se cumpara, rasina si legarea. La fel nu stiu cum se dimensioneaza nr de bobine si magneti infunctie de cat de mare vreau generatorul. Daca unul de 300w are 8 bobine, unul de 1500w cate bobine are? Sau in ce plaja de turatii merge la 300-1000 sau poate si la mai multe si ce se poate intampla daca turatia este prea mare. Acestea sunt pt mine necunoscute si pana nu-mi clarific nu ma apuc de treaba. Poate stie cineva un material mai condensat despre aceste probleme Ultima chestie pe care am vazut-o: niste canadieni fac din alternatoare de masina de 12v supergeneratoare eoliene. Le schimba rotoarele cu unele cu 8, 12 sau 14 magneti neodimium de grad 52 si ies beton. Sunt si de vanzare pe Ebay intre 200 -350 dolari. Problema este ca scot voltaj mult mai mare, cu cat creste turatia. Nu stiu ce fel de inverter tb pt asa ceva! Salut, Stiu ca instalatiile de cupru pt panouri solare se sudeaza, nu stiam ca si pt abur. La ce temp. poate ajunge aburul incat sa-mi topeasca lipiturile? Eu am pornit soba de doua luni dar nu s-a topit nimic. Inca nu am racordat serpentina la instalatia de incalzire, ci am facut doar proba cu abur pt 15 min si a ajuns presiunea la 9 bar, apoi am golit-o. Oricum daca folosesc doar pt incalzire unde agentul termic nu trece de 80 grade nu vor fi probleme! kcostel, on 8th February 2010, 17:10, said: depaseste cu mult 100 de grade si stiu din experienta ca cupru lipit se dezlipeste am patit la centrale care au dat pe abur si erau tevile prin pereti |
#21
Posted 08 February 2010 - 17:52
Este o mare teapa cu supergeneratoarele obtinute din alternatoare de auto modificate.
In primul rand modificarea acestora consta in marirea numarului de spire pe infasurari deci implicit intr-un spatiu fix dat inseamna reducerea diametrului acestora. Eu am o porcarie din asta la servici si la 500 de ture nu baga mai mult de 6 A deci cam 80 de wati. Attached Files |
#22
Posted 09 February 2010 - 22:05
keta, on 8th February 2010, 17:52, said: Eu am o porcarie din asta la servici si la 500 de ture nu baga mai mult de 6 A deci cam 80 de wati. Iocan, on 8th February 2010, 15:11, said: Dacă tot obții abur, probabil cel mai eficient motor ar fi cel cu... abur. Într-adevăr e mai greu de realizat, dar are cuplu imens și are randament foarte bun. Principalul motiv pt realizarea turbinei Tesla este ca are costuri foarte reduse. si poate nu este intotdeauna nevoie de a obtine un super motor. Spre exemplu pt a invarti un generator electric nu ai nevoie de 20 HP poate reusesti cu 5HP. Ori 5HP cred ca sunt usor de obtinut cu o turbina bine realizata. Adica sper... |
#23
Posted 10 February 2010 - 06:45
Eoliana este cumparata din Germania. Rotorul arata identic cu cel de alternator numai ca in locul bobinei din interiorul rotorului are un magnet neo diametru 60 mm si gros de 40 mm. Poate daca voi avea timp voi incerca sa-i modific rotorul cu 12 magnetii montati pe "gheare"
|
#24
Posted 10 February 2010 - 10:40
Mircea_C, on 9th February 2010, 22:05, said: Aveti vreun model de motor cu aburi home made? Mircea_C, on 9th February 2010, 22:05, said: Principalul motiv pt realizarea turbinei Tesla este ca are costuri foarte reduse. si poate nu este intotdeauna nevoie de a obtine un super motor. Spre exemplu pt a invarti un generator electric nu ai nevoie de 20 HP poate reusesti cu 5HP. Ori 5HP cred ca sunt usor de obtinut cu o turbina bine realizata. Adica sper... |
#25
Posted 10 February 2010 - 17:23
Mircea_C, on 9th February 2010, 22:05, said: .... Aveti vreun model de motor cu aburi home made? .... Quote Principalul motiv pt realizarea turbinei Tesla este ca are costuri foarte reduse. si poate nu este intotdeauna nevoie de a obtine un super motor. Un motor in doi timpi obosit poate fi convertit pe aburi uniflow mai simplu decat ai construi o turbina. Se inlocuieste bujia cu o supapa cu bila impinsa de un cui pus pe piston. S-ar putea sa am unu pe la tara, daca te intereseaza sa-l sacrificam. E si varianta cu admisia aburului prin electrovalva comandata de magnetou sau releu reed - o chestie atat de simpla ca merita testata [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/EOqWzefvlfg?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] - da mai bine discutam pe topicul deja pornit. Quote Spre exemplu pt a invarti un generator electric nu ai nevoie de 20 HP poate reusesti cu 5HP. Ori 5HP cred ca sunt usor de obtinut cu o turbina bine realizata. Adica sper... Edited by blimpyway, 10 February 2010 - 17:24. |
#26
Posted 10 February 2010 - 19:16
@ Blimpy
Poti sa faci cumva o descriere mai ampla despre cum pot sa convertesc un motor in 2 timpi in motor pe abur sau aer comprimat ? La servici cred ca mai am cam 30 de motoare de la generatoare mici de 650 W si m-as juca cu ele pentru a vedea cam ce se poate face. |
#27
Posted 10 February 2010 - 22:13
Pai o varianta ar fi cea mentionata mai sus, din filmul de pe youtube, pe gaura bujiei se insurubeaza un cap de teava cu o electrovalva comandata de un releu reed actionat de un magnet pe volanta. Electrovalva se deschide cand pistonul e sus si lasa abur pe 5-20% din cursa. Asta se regleaza prin pozitionarea magnetului (magnetilor) pe volanta motorului. O varianta ar fi rebobinarea magnetoului care sa dea tensiuni mai mici si curenti mai mari, pentru a comanda electrovalva
Eliminarea aburului se face prin gaura de esapare a motorului. A doua varianta e montarea unei supape unisens cu bila in capul cilindrului si a unui cui (sau surub) pe piston care sa impinga bila (deschide supapa) atunci cand cursa pistonului se apropie de maximum superior. Se poate regla inaltimea supapei cu niste saibe pentru a determina cate procente din cursa pistonului este deschisa supapa. Pe acelasi principiu lucreaza si motorasele de modelism cu CO2 - http://www.animatede...s.com/co2.shtml - cred ca deja l-am pomenit pe topicul cu centrale pe aburi Aici e descrisa conversia unui motor de 20cc: http://www.firedrago.../bashvalve.html ... termenii nu mi-s toti familiari, daca e nevoie pot incerca o traducere aproximativa. Am retinut ca la 5000rpm si 450psi (~30 atm) da 1 cal putere. Prima varianta (cu electrovalva) merge cred la orice motor in 2T, a doua - supapa actionata de cui - doar la modelele mai simple, cu capul pistonului drept si bujia sus in cap. In ambele variante pentru eficienta se taie aripioarele de racire si se izoleaza cilindrul. Si mai buna ar fi incalzirea acestuia, astfel se reduc pierderile si se evita condensul. -------------------- Conversiile de mai sus sunt se cheama uniflow - aburul intra in partea de sus si evacuarea prin portul de esapament la capatul de jos al cursei Filosofia motoarelor cu aburi - si mai ales uniflow - este ca daca introduci putin abur (5% din capacitatea cilindrului) la temperaturi si presiuni mari obtii eficienta (expandare) sacrificand din putere si invers, introducand mult abur (pana la 70% din cursa pistonului) se obtine putere si cuplu, sacrificand eficienta. Prima varianta (cu electrovalva) poate fi sofisticata prin comanda electronica a deschiderii valvei - deci variatie dinamica a cuplului de acceleratie si eficienta sporita in rulaj constant (sau, cel putin teoretic, mentinerea turatiei constante in CA pe sarcina variabila) -------------------- Dupa teste, pentru marirea eficientei se poate folosi un condensator a.i. aburii nu sunt evacuati in aer ci condensati la presiune si temperatura joasa (~50 de grade), recuperand astfel si caldura din aburi si apa (se poate folosi apa distilata). Si mai creste si puterea cu 15-20% PS captarea aburului in condensator elimina si zgomotul produs de esapare. Edited by blimpyway, 10 February 2010 - 22:33. |
#28
Posted 11 February 2010 - 19:08
Mersi Blimpy,
Voi incerca in prima faza cu aer comprimat, sper sa mearga ceva... |
|
#29
Posted 13 February 2010 - 01:53
keta, am uitat sa mentionez ca e important si sa micsorezi spatiul mort.. La un motor care are compresia 8:1 raman 12.5% din volum in care aburu intra dar fara sa faca "treaba"... spatiul asta mort e bine sa fie micsorat fie prin scurtarea (coborarea) cilindrului fie umplut cu un material care sa reziste la temperatura aburului... de ex. cu saibe din metal de diametrul cilindrului.
Asa motorul merge si fara modificarea asta dar are pierderi importante de putere si eficienta. Edited by blimpyway, 13 February 2010 - 01:55. |
#30
Posted 04 October 2012 - 22:16
salutare . referitor la acea turbina a lui tesla ... am vreo 300 platane de harduri 3,5 inch , nu ar merge facuti paletii din acele platane ? Multumesc celor care nu se lasa si inca mai cerceteaza ,toata stima !
|
#31
Posted 01 April 2013 - 21:58
Salut Piciule...dar cu magneţii din acele hard-uri , ce ai făcut ?...mai există ?...
|
#32
Posted 10 October 2013 - 23:35
Magnetii i-am pastrat (30% din ei ) restul i-am mai dat pe la prieteni ... i-as fi pastrat daca aveau forma identica toti .. eu am desfacut harduri de diferite modele si fiecare model cu magnetii lui si tot asa... la platane am vazut ca sunt stas insa magnetii sunt de tot felul de forme si marimi ...
|
#33
Posted 14 January 2015 - 17:31
Salut Mircea
Deci turbina lui tesla ii trebuie carcasa intrarea se face pe exteriorul turbinei si iesirea se face pe la interior (pe la ax) Deci aerul ori apa nu trece pe unde ar trebui cit timp nu are carcasa. Bafta Mircea_C, on 08 februarie 2010 - 14:49, said:
Pe disc nu sunt magneti ci greutati metalice din platbanda de 10 mm. Era volanta sistemului cam de 9 kg. Ai inteles ideea, vreau sa fac ceva cat de mic pt doua becuri si laptop, de aceea incerc cu una mica. Daca reusesc s-o invart acceptabil urmatoarea vreau s-o fac din discuri de flex noi de 230mm. Exista si discuri mai mari. Si acestea sunt totusi altceva decat cd-urile. M-am gandit si la varianata de a actiona un generator eolian "home made" dar mai tb sa citesc tot topicul despre constructia lui. Sau daca as gasi undeva informatiile concentrate as fi recunoscator. Practic stiu cum se face dar nu stiu care este regula - la cate bobine -cati magneti, din ce grosime de sorma se fac bobinele, de unde se cumpara, rasina si legarea. La fel nu stiu cum se dimensioneaza nr de bobine si magneti infunctie de cat de mare vreau generatorul. Daca unul de 300w are 8 bobine, unul de 1500w cate bobine are? Sau in ce plaja de turatii merge la 300-1000 sau poate si la mai multe si ce se poate intampla daca turatia este prea mare. Acestea sunt pt mine necunoscute si pana nu-mi clarific nu ma apuc de treaba. Poate stie cineva un material mai condensat despre aceste probleme Ultima chestie pe care am vazut-o: niste canadieni fac din alternatoare de masina de 12v supergeneratoare eoliene. Le schimba rotoarele cu unele cu 8, 12 sau 14 magneti neodimium de grad 52 si ies beton. Sunt si de vanzare pe Ebay intre 200 -350 dolari. Problema este ca scot voltaj mult mai mare, cu cat creste turatia. Nu stiu ce fel de inverter tb pt asa ceva! Salut, Stiu ca instalatiile de cupru pt panouri solare se sudeaza, nu stiam ca si pt abur. La ce temp. poate ajunge aburul incat sa-mi topeasca lipiturile? Eu am pornit soba de doua luni dar nu s-a topit nimic. Inca nu am racordat serpentina la instalatia de incalzire, ci am facut doar proba cu abur pt 15 min si a ajuns presiunea la 9 bar, apoi am golit-o. Oricum daca folosesc doar pt incalzire unde agentul termic nu trece de 80 grade nu vor fi probleme! |
|
#34
Posted 22 June 2015 - 19:46
... dahas, ai dreptate, carcasa este obligatorie. Are mare importanta in formarea "vortex"-ului care antreneaza discurile. Din amintiri, Tesla ar fi folosit turbina intr-un sistem ipotetic de "dezechilibrare" a temperaturii mediului exterior astfel incat sa produca lucru mecanic schimband caldura de la aceeasi sursa (stiu, stiu, nu sariti chiar toti la bataie...). Turbina are marele avantaj ca functioneaza cu amestecuri diferite de gaz-gaz sau gaz-vapori sau vapori-vapori? Tesla sublinia acest aspect ca pe un mare avantaj... cine stie de ce... si, la fel, insista pe perfecta reversibilitate a turbinei, aceasta putand sa devina o pompa la fel de originala...
Edited by Scorpionul_Lenes, 22 June 2015 - 19:51. |
#35
Posted 23 June 2015 - 21:12
... si pentru mai multa claritate, uite doua jucarii care pot naste multe semne de intrebare...
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/9PdzaYwgQBE?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users