Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Share abonament Netflix

Cum pot sa fac rost de un negativ...

Lant Bicicleta

Un designer artist: Raymond Loewy
 ATS din contactor modular

Parere apartament ~150k

Limitare la 100mb/s

Altercație
 Cartonașe și stickere t...

Ciobanesc german - zgarda electro...

Ce este instalatia asta? (Valea B...

BD-R Verbatim 25gb salvare Fisier
 Lupte WW2

Achizitie SUV, buget 17k euro

Gps traker pentru animale

Aplicatii terte pentru IPTV, OTT,...
 

Masini care nu te lasa la greu

- - - - -
  • Please log in to reply
23 replies to this topic

#19
fictiv2004

fictiv2004

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 93
  • Înscris: 25.11.2007
E foarte bine ca intelegem cum e cu gumele astea; Multi nu stiu ca anvelopa de iarna e un concept, M&S e alt concept; si uneori nu se leaga unul de altul.
Esential ptr. anvelopa de iarna este continutul de siliciu, ce influenteaza determinant cum functioneaza guma in conditii de temperatura redusa  - uzual s-a convenit 7 grade C. ca limita; sub aceasta valoare, anvelopele cu compozitie "de vara" ingheata, adica devin rigide, pierd elasticitatea si s-a cam dus cu controlul masinii; asta e valabil chiar daca anvelopa respectiva e echipata cu un profil M&S.
Profilul M&S, daca e din cauciuc cu continut mic de siliciu NU E BUN pentru iarna, e bun doar ptr. noroi, evident vara.
Profilul M&S daca e construit din compozitie ptr. iarna, e ideal ptr. iarna , iar daca il pastrezi si vara merge la noroi, dar respectiva anvelopa pe sfalt se uzeaza prematur, e zgomotoasa, duce la cresterea consumului de carburant bla bla bla...
Asa ca , iarna e obligatoriu cauciuc de iarna, care de cele mai multe ori e echipat cu un profil ptr. zapada.

#20
PROHOUSE

PROHOUSE

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 25
  • Înscris: 12.01.2010
HONDA RIDGELINE

#21
richelieu

richelieu

    Monsenior Members

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,481
  • Înscris: 04.05.2006

View Postfictiv2004, on 14th January 2010, 00:09, said:

E foarte bine ca intelegem cum e cu gumele astea; Multi nu stiu ca anvelopa de iarna e un concept, M&S e alt concept; si uneori nu se leaga unul de altul.
Esential ptr. anvelopa de iarna este continutul de siliciu, ce influenteaza determinant cum functioneaza guma in conditii de temperatura redusa  - uzual s-a convenit 7 grade C. ca limita; sub aceasta valoare, anvelopele cu compozitie "de vara" ingheata, adica devin rigide, pierd elasticitatea si s-a cam dus cu controlul masinii; asta e valabil chiar daca anvelopa respectiva e echipata cu un profil M&S.
Profilul M&S, daca e din cauciuc cu continut mic de siliciu NU E BUN pentru iarna, e bun doar ptr. noroi, evident vara.
Profilul M&S daca e construit din compozitie ptr. iarna, e ideal ptr. iarna , iar daca il pastrezi si vara merge la noroi, dar respectiva anvelopa pe sfalt se uzeaza prematur, e zgomotoasa, duce la cresterea consumului de carburant bla bla bla...
Asa ca , iarna e obligatoriu cauciuc de iarna, care de cele mai multe ori e echipat cu un profil ptr. zapada.

Fac putin offtopic, dar vreau sa intaresc putin cele spuse de tine, printr-un exemplu personal: In vara, cand am luat SUV-ul (primul SUV) acesta avea cauciucurile varza, necesitand cauciucuri noi. Am studiat eu putin oferta si deoarece nici eu nici nevasta-mea (care este principala utilizatoare a masinii) nu eram prea incantati la perspectiva unei cheltuieli duble (~3000 lei in vara pentru gume de vara si inca ~3000 lei in toamna, pentru gume de toamna), am zis sa testam o varianta Allseason care vara se comporta oricum OK ...mai ales ca masina, fiind un Pathfinder, nu are performante dinamice atat de bune, incat sa o conduc(em) la limita. Si ne-am gandit ca, odata cu prima zapada, vom vedea cum se vor comporta si in functie de aia, vom decide daca le vom pastra, peste iarna, sau le vom folosi doar vara. Odata cu prima zapada din Bucuresti, m-a sunat sotia: "Nasoale cauciucurile ..sunt sanie cu ele." (masina e si automata, frana de motor e aproape inexistenta). La plecarea de pe loc, nu avea probleme, in schimb la franare, luand in calcul si inertia mare a celor 2.5 tone.... era cam nasol. Deja faceam planuri, cautam o sursa de bani (ca nu-i aveam disponibili in momentul ala) sa iau gume de iarna...ca nu o puteam lasa sa fie pericol public prin oras :D. Dupa cateva ore...m-a sunat iar:" Gata! M-am jucat cu tractiunea...si acum e OK. Am pus-o pe 4H si franeaza mult mai bine. Nu mai luam cauciucuri ..lasa ca ma descurc cu ele". Masina are modul 4H, care inseamna diferential central blocat, tractiune 50/50% pe punti..si viteza maxima recomandata de producator, 100km/h..deci e un mod utilizabil frecvent. Cu diff-ul central blocat, masina face o frana de motor mult mai buna deci o opresti mult mai usor.  Am ramas pe cele Allseason, pentru ca pe uscat franeaza bine, iar in zapada....prea rar se intampla sa intram cu ea.

Asta a fost motivul pentru care am zis: Nu recomand cauciucurile allseason, daca nu ai o tractiune performanta. Pentru o masina care are tractiune doar pe o punte, sau tractiune integrala nepermanenta,(poate cu mici exceptii)  recomandarea mea este fara echivoc sa se aleaga cauciucurile aferente sezonului ...
In zapada mare, e importanta garda la sol, pe urma cauciucurile bune...tractiunea fiind pe locul 3 si avand rol mai important doar cand una prin primele doua conditii nu se indeplineste corespunzator.

Edited by richelieu, 14 January 2010 - 11:03.


#22
Marius3k

Marius3k

    Rechin de stepă, "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,677
  • Înscris: 14.03.2006
Hai bre, ce atata tevatura cu masini care nu te lasa la greu. Orice masina dotata cu anvelope corespunzatoare sezonului nu te va lasa daca stii ce faci.

#23
anakin28

anakin28

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,268
  • Înscris: 23.08.2007

View Postrichelieu, on 14th January 2010, 12:01, said:

Masina are modul 4H, care inseamna diferential central blocat, tractiune 50/50% pe punti..si viteza maxima recomandata de producator, 100km/h..deci e un mod utilizabil frecvent. Cu diff-ul central blocat, masina face o frana de motor mult mai buna deci o opresti mult mai usor.
Despre ce masina este vorba?
:D Scuze, am vazut ca este un Pathfinder...

Edited by anakin28, 14 January 2010 - 11:26.


#24
MENTOR_SQUAD

MENTOR_SQUAD

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 432
  • Înscris: 23.04.2008

View Postfictiv2004, on 14th January 2010, 00:09, said:

E foarte bine ca intelegem cum e cu gumele astea; Multi nu stiu ca anvelopa de iarna e un concept, M&S e alt concept; si uneori nu se leaga unul de altul.
Esential ptr. anvelopa de iarna este continutul de siliciu, ce influenteaza determinant cum functioneaza guma in conditii de temperatura redusa  - uzual s-a convenit 7 grade C. ca limita; sub aceasta valoare, anvelopele cu compozitie "de vara" ingheata, adica devin rigide, pierd elasticitatea si s-a cam dus cu controlul masinii; asta e valabil chiar daca anvelopa respectiva e echipata cu un profil M&S.
Profilul M&S, daca e din cauciuc cu continut mic de siliciu NU E BUN pentru iarna, e bun doar ptr. noroi, evident vara.
Profilul M&S daca e construit din compozitie ptr. iarna, e ideal ptr. iarna , iar daca il pastrezi si vara merge la noroi, dar respectiva anvelopa pe sfalt se uzeaza prematur, e zgomotoasa, duce la cresterea consumului de carburant bla bla bla...
Asa ca , iarna e obligatoriu cauciuc de iarna, care de cele mai multe ori e echipat cu un profil ptr. zapada.

De acord cu tine, stiam toata povestea personal mai putin ca exista M+S si de vara, nu doar de iarna cum folosesc eu. Acuma m-am lamurit ca exista si ma simt mai "dastept"  :coolspeak:

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate