Cum să cumperi o mașină second-hand ?
Last Updated: May 07 2017 20:56, Started by
ady_chesnoiu
, Jul 18 2009 19:14
·
0
#37
Posted 08 May 2010 - 21:53
#38
Posted 16 June 2010 - 22:38
Nu stiu daca s-a vorbit si de butucul de cheie .. si cheia/cheile cat de uzatate sunt, ca indiciu gen uzura de la volan etc
Bine , la masinile mai 'noi' <10 ani nu cred ca ar fi problema insa ,exemplu de la mine , masina are ~ 20 ani , cheia dintr-o bucata dreptunghiulara de metal cum trebuie sa fie, acuma arata ca un pix (cilindrica) . Si ma gandesc ca , desi e destul de usor de schimbat butucul plus cheia , trebuiesc schimbate si restul de incuietori.. nu mai zic de cele cu cip .. . deci mai multa bataie de cap ,zic eu, pt vanzator. Voi ce ziceti ? E ok ca observatie cat de cat viabila? Edited by nickelback, 16 June 2010 - 22:42. |
#39
Posted 16 July 2010 - 13:00
Mi se pare absolut deplasata enuntarea ca : NICIODATA nu cumparati masina peste 120.000km...
Ce chestie. Am un prieten care si-a cumparat o masina cu 225.000km. La 1/5 din pretul de nou. E un fraier pentru asta??? Atata timp cat platesti la valoarea reala, pretul corect , este totul ok. La fel basme sunt si curelele care trebuie sa le schimbi la fiecare 50000km. Iaca sunt si curele care rezista 150.000km sau 10 ani. Si nu "se schimba la 50.000" pentru ca in Romania nu-i ca'n Germania. Inca o chestie stupida: romanu cand isi cumpara diesel, face pe tiganu plin de bani, lasa motorul pornit degeaba. Eh, asa ceva in Germania nu vezi, sa lase motorul pornit aiurea cu orele. Daca stai mai mult de 1 minut, merita sa opresti motorul. Sunt tari in care se interzice lasarea motorului pornit in stationare. Polueaza si uzeaza inutil, si egaleaza consumul cu cel al unui benzinar. Edited by tfmercedez, 16 July 2010 - 13:22. |
#40
Posted 19 July 2010 - 21:06
eu am un ritual mai simplu cand cumpar masini SH (si nu am luat doar una)
din auzite si vazute pe la mecanici aproape de pensionare, mi-am insusit si eu cateva "tactici" astfel, pornesc masina si fac un test de drum: cum merge motorul, cum se aude, cum vibreaza, directia, jocurile apoi pun pe cineva sa o tureze timp de 1-2 minute, la aprox 2.000 de ture (nu e mult ptr un motor) si analizez fumul emis si mirosul acestuia (nu stau cu nasul acolo, dar oricum se va simti) si ascult cu atentie eventualele variatii de turatie apoi, studiez interiorul: in primul rand scaunele, daca sunt lasate si moi, e clar ca s-au plimbat multi burtosi; pedalele, bordul, volanul, daca manifesta peste uzura normala, iar e o problema... un studiu cu atentie, ochiometric, poate sa va scoata la iveala un eventual polish interior, peste plasticele obosite apoi ridic capota motorului... nu ma impresioneaza daca motorul straluceste prea tare, pe praful adunat se pot "citi"usor eventualele scurgeri, pe cand la unul lustruit proaspat nu prea... admit eventuale furtunase care pot ceda ulterior si sa nu le observ atunci, pe loc apoi... ceva ce nu prea a dat gres: daca am la dispozitie o rampa sau un elevator, daca nu, ca ultima solutie un cric, o ridic cat se poate, ma bag dedesubt (impreuna cu vanzatorul) si cu un ciocan sau cu alt instrument contondent, incep sa lovesc usor pe dedesubt. daca pica ceva mai mult decat mizeria normala de acolo, e o problema. odata a cazut o bucata mare de antifon, lasand sa se vada o parte a podelei ruginita bine de tot, moment in care vanzatorul a si facut o oferta mai mica cu 1.300 euro, pe care bineinteles ca am refuzat-o instantaneu, de altfel intreaga tranzactie a picat in acel moment Edited by bonygy, 19 July 2010 - 21:09. |
#41
Posted 06 August 2010 - 16:59
Sunt de acord cu afirmatia lui tfmercedez. Mi se pare fortata afirmatia ca trebuie sa cumperi masini la maxim 120.000km. Din cauza acestei idei gresit incetatenite, samsarii coboara kilometrajul de la 200.000-250.000km la 70.000-90.000km pentru a vine "bombonici" simpatice. Iar clientii pacaliti se plang ulterior cum ca ce prost este modelul pe care il au, la numai 100.000km a crapat nu stiu ce prin motor...
Prefer sa cumpar o masina la peste 120.0000 km dar sa stiu ca e kilometrajul real. Motoarele moderne, daca au avut consumabilele schimbate la timp, rezista fara probleme peste 200.000-250.000 km. Ca sa nu mai spun de motorizarile mari care functioneaza bine si dupa 500.000km (jumatate de milion de kilometri). Dar trebuie facuta revizia la timp si puse componente de calitate (nu ulei de la bunica si filtre no-name ieftine). Afirmatia ca nu trebuie cumparate masini de firma ci numai de la particulari mi se pare putin fortata. O sa explic de ce (tot printr-un exemplu putin fortat). Masinile de firma au avantajul reviziilor la reprezentanta. O firma va duce automobilele la reprezentanta ca sa nu aibe probleme cu ele (daca are parc auto, inseamna ca afacerea are nevoie, iar o masina defecta inseamna pierderi pentru acea firma). Aaa, ca mai sunt angajati care le forjeaza si care trec cu viteza prin gropi, este adevarat, dar la un drive test inainte de cumparare, se aude daca troncane ceva sau daca este inchegata masina. O masina a unui particular nu va mai fi dusa la reprezentanta pentru revizii dupa ce a iesit din garantie. In cel mai fericit caz a dus-o la un service de cartier si i s-au pus consumabile ieftine, in cel mai nefercit caz a mai tras de ea vreo 20.000km pentru ca oricum o vinde si ce mai trebuie sa schimbe uleiul... Oricum, o masina SH este o loterie. Poti avea noroc sau te poti tepui. Dar sa fim optimisti, in ultimii ani masinile sunt din ce in ce mai fiabile, daca se schimba consumabilele la timp. |
#42
Posted 06 August 2010 - 18:07
Ultima afirmatie nu e tocmai la locul ei din pc meu de vedere . Adica in ultimii ani masinile sunt din ce in ce mai NEfiabile.
|
#43
Posted 06 August 2010 - 23:39
Defapt daca stii unde si la ce sa te uiti nu prea mai e loterie .
Dar daca te duci la vanzator direct si-i zici ca o cumperi ca o'i vedea tu , atunci e loto 2/49 . |
#44
Posted 18 August 2010 - 13:08
dar cele din germania is mult mai bine intretinute decat astea din romania aproape toti vrem ceva ieftin,bun,si sa tina dapoi cu astia de la guvern care baga taxa mare pai uite de exemplu eu nu am bani sa imi iau o masina noua si ma orientez catre una sh aproximativ 2500-3000 euro BMW 525i m50b25 euro2 si sa dau inca 2500 euro pt taxa de prima inmatriculare e ridicol rau tariceanu asta ar trage de pe om ultimu ban cand cu banii aia faceam asigurare si plateam impozit + probabil intretinere ce bine era inainte sa bage taxa tripla.
|
#45
Posted 20 August 2010 - 15:31
Cat de usor poti primit teapa cu anul de fabricatie al masinii?
|
#46
Posted 20 August 2010 - 18:15
Cum adica ?
Sa ti se spuna ca masina este din 2005, cand ea este de fapt din 2000 ? |
|
#47
Posted 20 August 2010 - 19:26
#48
Posted 20 August 2010 - 19:33
VIN/seria sasiu? Sunt multe masini care sunt fabricate in 2000, de exemplu, dar prima inmatriculare e in 2001 sau chiar 2002, in functie de stocuri/vanzari.
|
#49
Posted 27 September 2010 - 20:39
As mai conpleta:
- Bataile pe care le simti la pedala de ambreaj denota probleme cu volanta - Martorul care reprezinta un motor ar tebui si el sa se stinga inainte de a porni motorul, impreuna cu restul , altfel posibile probleme la turbina (de chestia asta nu sunt sigur cat e de generala, dar am patit asa ceva) Kilometrii pot fi dedusi din formula (anul curent - anul de fabricatie ) x 20.000 sau cel putin luata aceasta valoare ca o prima aproximare care trebuie sa concorde cumva cu restul Mai pot fi dedusi din uzura scaunului soferului, nu neaparat a panzei, ci a uzurii lui, mai ales in partea stanga; atentie, ar putea fi schimbate scaunele intre ele. Deasemenea un scaun prea nou poate insemna ca a fost schimbat relativ de curand (sa zicem la 150.000 ?) aici iar depinde de Km estimati ai masinii. Indepartati mocheta pe unde puteti si uitati-va cu atentie la ceea ce se vede; trageti singuri concluziile. O masina cu km putini nu e neaparat si buna, depinde cum a stat acea masina, in ce conditii, cat de des a fost folosita, etc. Chederele de la geamuri, usi, portbagaj, pot da o indicatie asupra restului de elemente din cauciuc a masinii, si prin urmare a starii ei tehnice. Ar mai fi de urmarit gradul de rugina din partile ascunse aflate in spatele rotilor, in locuri mai putin accesibile si nevizibile Jocurile portierei sunt iarasi un indiciu de uzura. Modul in care a fost intretinuta si exploatata masina masina se poate vedea si examinand plafonul, acesta este greu si costisitor de inlocuit si daca vedeti murdarie sau zgarieturi pe el trageti concluziile necesare Si inca ceva, nu va asteptati ca o masina second - hand sa arate ca una noua, nu fiti absurzi in pretentii si tineti cont ca luati un lucru folosit un numar de ani. Dar nu va grabiti cand o cumparati. As repeta ceva ce mi-a placut tare mult in postarea initiala: cand ceva important nu pare OK , "cautati alta masina". |
#50
Posted 09 November 2010 - 12:04
#51
Posted 09 November 2010 - 12:22
DonGiulliano, on 9th November 2010, 11:04, said: nu prea vad cum pot fi schimbate scaunele intre ele. nu zic ca nu ar merge dar cum faci cu rotitele de reglare, car ar veni pe invers. Daca masina e destul de scumpa , sa schimba scaunele cu totul cu unele noi, sau tapiteria. La fel si cu volanul care prezinta urme de uzura. Cam toata tapiteria se poate curata profesional cu putin efort, si arata ca noua deci nu e un indiciu decent pentru varsta sau numar de km. Un alt element care arata numarul de km sunt centurile de siguranta. Mai precis viteza de retragere. Arcul nu mai e asa de bun dupa 150-200.000 km. Se observa clar ca centurile ( mai ales la sofer) se retrag mult mai incet. La numarul de km pe an, 20.000 km e ok pentru benzina. La masini cumparate de prin Vest as pune 40-50.000 km pentru diesel. Si iar la masini din Vest, suspensia este un indiciu clar pentru numarul de km. Nu prea se umbla la amortizoare, brate pana la 150-200 km la masini exploatate normal. Piesele originale de suspensie se pot deosebi usor de cele aftermarket. Pentru data fabricatiei : actele masinii placuta cu seria motor emblemele de pe geamuri multe piese au stantat anul fabricatie verificare la dealer dupa VIN. |
|
#52
Posted 02 December 2010 - 00:46
Io am o nelamurire cu certificatul fiscal. Cand am luat masina, vanzatorul a obtinut acel certificat fiscal pe baza contractului de VC. Prin urmare, cum poti cumpara o masina din targ cu tot cu certificat fiscal, daca nu poate fi obtinut fara contractul de VC?
|
#53
Posted 02 December 2010 - 14:13
Nu sunt absolut sigur cum e la auto, dar, in principiu, un certificat fiscal se obtine la cerere, nu neaparat in cazul vanzarii, si are o perioada limitata de valabilitate.
|
#54
Posted 02 December 2010 - 20:10
Mai exact 30 zile de la data eliberarii .Din ce stiu eu trebuie scos de vanzator inainte de a face tranzactia , cu el astfel poti inscrie masina ;altfel daca ai facut actele si fiscalul nu l-ai scos stai si te rogi de ala sa il scoata .
|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users