Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...

Mobile.de ofera imprumut de bani ...
 problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...

Jante noi shitbox
 Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio

Un nou pericol pt batrani
 Ar trebuii sa vindem imobiliarele...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik

Noul format Jpegli iși propu...
 

Cum să cumperi o mașină second-hand ?

- - - - -
  • Please log in to reply
328 replies to this topic

#1
ady_chesnoiu

ady_chesnoiu

    Supercharged

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,605
  • Înscris: 27.05.2007
În primul rând trebuie să vă gândiți bine de ce o mașină second-hand merită mai mult decât un model nou de la dealer .

O mașină SH are avantajele și dezavantajele sale .


Avantaje:

* mai ieftină ;
* echipări mai multe față de una nouă , în același preț ;
* prețul mai scăzut , și posibilitatea de a negocia .


Dezavantaje:
* puteți achiziționa din greșeală o mașină care a fost implicată într-un accident / furată / reparată "în silă" etc. ;
* faptul că este o mașină uzată , nu se știe cum a fost exploatată etc. ;
* la majoritatea SH-urilor garanția lipsește / au fost încălcații termenii certificatului de garanție ;
* procedeul de revânzare cam dispare , deoarece deja va devenii la mâna a treia .


După ce ne hotărâm ce fel de mașină dorim (nouă versus SH , în cazul nostru SH, că doar despre asta este topicul :lol:) , clarificăm niște lucruri vitale :

* stabilim un buget bine definit și gândit (niciodată nu faceți rate / împrumut la bancă la o mașină SH , sau buget peste posibilitățile personale) ;
* stabilim clasa de mașini din care vom alege (mini , premium etc.) ;
* stabilim un număr maxim de km (depinde de buget , dar niciodată peste 120,000 km) + un an mimin de fabricație (nu sub 2000) + un număr maxim de propietari (recomandat ca vânzătorul să fie primul propietar) ;
* stabilim țara de unde va fi achiziționată mașina (aici trebuie să fim foarte atenți , sunt recomandate mașinile SH din Germania pentru că acolo sunt șoferi liniștiți etc. , dar EXISTĂ și cazuri care se abat de la "regulă") (sunt bune și cele din România) ;
* stabilim combustibilul - în general benzină versus diesel , dar mai există și motorizările benzină + electricitate și alte hybride (se recomandă în general diesel din pricina consumului scăzut etc. , uitați câteva topicuri despre diesel - benzină : AICI , AICI , AICI ) ;
* stabilim puterea minimă - maximă , capacitatea cilindrică minimă-maximă , numărul de cilindri și dispunerea acestora (inline , V , boxer) , nr. locuri , emisii de noxe , ampatament etc. (astea depind de buget și de preferințe) ;
* stabilim nivelul de echipare minim (în ziua de astăzi minim 2 airbaguri , minim AC manual , minim proiectoare de ceață , minim geamuri electrice față , minim radio-casetofon , filtru polen - opțional) ;
* nu este recomandată achiziționarea din târgurile auto ;
* stabilim alte nimicuri oferite cu mașina (musai carte service + "arhiva" cu toate chitanțele , istoric & all shit) ;
* evităm mașinile de la firmă , sau cele de culoare galbenă / albă - sunt cele mai forjate (pe principiul nu e mașina mea o rup) ;
* evităm mașinile cu tuning , remapări etc. , sunt modificate și nu este tocmai sănătos ;
* evităm mașinile cu un număr mic de km și un an îndepărtat de fabricație (costă mai puțin de 100 de euro și i-a resetat km) .


Ok , să presupunem că am hotărât ce dorim , avem banii necesarii , și alte rahaturi . Începem căutarea după mașini pe internet , ziare , prieteni, siteuri interne / externe (depinde de țara unde vom executa achiziția) etc. . Recomandat este să căutăm într-un perimetru restrâns de domiciliu , pentru că trebuie neapărat să mergem să vedem mașina (în poze mașina arată ca nouă , nu se vâd zgârieturile , nepotrivirile etc.) . Nu sunt recomandate mașinile din târgurile auto , deoarece acolo sunt cele mai multe mașini "mascate" . NU mereu în domeniul auto un preț mic înseamnă o afacere bună ! . Nu se știe câți bani vom fi nevoiți să "băgăm" apoi în mașină , așa că nu trebuie să ne zgârcim la bani . Recomandat este să căutăm o mașină fără incidente (sau dacă există , să fie remediate în servisuri specializate și de "mână bună") , cât mai nouă , cât mai puțini propietari , cât mai bine întrținută . Mai există și "Mașina îl caracterizează pe om" , așa că dacă dați de un vânzator aparent dubios , NU cumpărați nimic de la el , nu numai el vinde mașini.  


Ok , presupunem că am găsit o mașină aparent (niciodată nu se știe ce se află în spatele unui anunț) bună , cu dotări etc. acceptabile . Sunăm , și ne întâlnim cu vânzătorul .

Ne bazăm pe principiul că vânzătorul nu este de încredere până nu dovedește / argumentează tot ce spune ! Dacă descoperim o defecțiune la mașina la inspecție și vânzătorul nu a precizat de ea , PLECĂM ȘI CĂUTAM ALTĂ MAȘINĂ !


* prima impresie contează mereu , dacă pare un vânzător dubios , care se vede de la 1 milă că minte , PLECAȚI FĂRĂ NICI O JENĂ ȘI CĂUTAȚI ALTĂ MAȘINĂ ! ;
* dacă nu aveți cunoștințele necesare luați pe cineva mai priceput cu voi ;
* începem cu exteriorul "mini-inspecția" cu exteriorul :
- verificăm vopseaua , să nu existe vreun "val" , "adâncitură" , sau "vapori" , pentru că asta înseamnă mașină revopsită , deci a avut loc cu siguranță un incident ;
- verificăm etanșitatea mașini prin verificarea chederelor de la parbriz , lunetă , portbagaj și uși , pentru a ști dacă a fost ceva schimbat și nu a fost instalat corect la loc , adică piese care nu se potrivesc / nu sunt bine instalate ;
- orice mașină are o linie de design , de exemplu linia laterală : dacă linia portierei stângă față nu se potrivește cu cea a celei din stânga spate , înseamnă că portiera a fost demontată , remontată prost / înlocuită prost ;
- căutăm micile loviri , zgârieturi , este bine să fie foarte mici , pentru că cele mai mari pot avea efecte tehnice ;
- să aibă mașina TOATE elementele de deisgn etc. .
* în interior :
- verificăm ca toate instrumentele să funcționeze (faruri , becuri , AC , geamuri) încercăm fiecare buton dacă merge ;
- să nu existe nici cea mai mică ruptură în tapițerie , pentru că nu știm ce a trasnportat propietarul cu mașina ;
- să fie un miros ambiental plăcut , în nici un caz miros de benzină etc. .
* la compartimentul motor :
- totul să fie curat , să nu se observe vreo scurgere de ulei , combustibil , piesă , apă și altele .
* un secret de unde putem deduce vechimea unei mașini sunt farurile , dacă acestea nu au fost schimbate : dacă acel argintie din far este tocit , încețoșat negru mașina este veche , care dacă la caroserie arată ca nouă .
* la multe mașini pe geam este scrisă data fabricației geamului , verificați ca toate geamurile să aibă aceeași dată .
* verificați gumele , să nu fie foarte tocite , și porțiunea unde sunt tocite , să nu fie foarte laterală !




Ok , mini-inspecția vizuală s-a cam terminat (presupunem că - cu un răspuns faborabil) . Cerem vânzătorului un mic test drive . Dacă acesta refuză , PLECĂM ȘI CĂUTĂM ALTĂ MAȘINĂ . Ok , vânzătorul acceptă un testdrive cu dânsul în dreapta . Aici este o parte importantă în achiziționarea unei mașini SH .

La ce suntem atenți în testdrive :

* accelerăm treptat , cât și brusc , pentru a vedea dacă mașina răspunde cum trebuie , să nu fie vreo piesă obosită ;
* frânăm treptat , cât și brusc , pentru a vedea dacă are frâne eficace cu consumabile corespunzătoare , și schimbate la o anumită perioadă de timp ;
* pedalele nu trebuie să fie nici prea strânse , dar nici prea moi ;
* sistemul de direcție trebuie să răspundă corespunzător , să meargă ușor , fără vreun zogmot etc. ;
* transmisia trebuie să meargă optim , să intre în trepte ușor ;
* ascultăm cu atenție dacă nu cumva apare vreun zgomot , în timpul mersului , poat fi probleme mari ;
* turăm mașina până la o turație mai ridicată , și observăm culoarea / densitatea fumului . Nu este bină dacă tine mult spre alb , dar nici spre negru , acestea putând fi defecțiuni majore ;
* încearcă să iei câteva gropi , pentru a testa sistemul de suspensie , dacă simți că aproape atingi de pământ nu este bine , dar nici să te zdruncine tare ;
* probați frâna de motor , pentru a deduce dacă ambrajul este bun ;
* recomandat să testăm mașina atât pe asflat , dar și pe drumurile cu piatră cubică , gropi aici se observă defecțiunile la telescoape , basculă etc. .



Ok , am terminat testul nostru (presupunem că cu rezultate favorabile) . Propunem vânzătorului o inspecție tehnică într-un service ales de câtre noi (alegeți un servis de treabă , unde cunoaștem oamenii și capacitatea acestora de muncă) . Dacă vânzătorul refuză , PLECĂM ȘI CĂUTAM ALTĂ MAȘINĂ !


Ok , ajungem la servis , aici meșterii vor verifica mașina mult mai detaliat . Aici , presupunem că sunt rezultate bune (dacă se descopră probleme PLECĂM ȘI CĂUTAM ALTĂ MAȘINĂ ! ) .


Acum încep negocierile cu vânzătorul , bineînțeles el are un preț bine stabilit .  Niciodată nu daăm banii ceruți , ci încercăm să negociem un preț mai mic pe diverse motive (de genul o să mă coste aia , ailaltă etc.) . Nicodată nu spuneți câți bani aveți în buzunar ! . Dacă nu vrea să lase din preț , încercăm să aducem alte beneficii precum îți dau dacă îmi dai și gumele de iarnă etc. . Ok , presupunem că ajungem la un preț amiabil , acum trecem la rahaturi (acte , formalitați) . Uitați AICI actele atașate în format electronic . Poți pune întrebări legate de formalități pe aria LEGIS de pe forum .



Acestea fiind spuse , să o stăpâniți sănătos !




PS: Recomand să postați pe această arie un topic în care să cereți sfaturi despre viitoarele vostre achiziții !
PS2: Scuzați greșelile gramaticale , graba strică treaba !
PS3: Copyright ady_chesnoiu :drac: !

#2
silviu_n

silviu_n

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,459
  • Înscris: 11.12.2008
Excelent tutorial :clapping:
Aș mai adăuga o idee:
-Atenție la orice martor aprins în bord! De regulă vânzătorul încearcă că minimalizeze importanța lui, dar de cele mai multe ori martorul aprins ascunde o defecțiune fie costisitoare fie greu de depistat! Dacă ar fi ceva ușor/ieftin de reparat (schimbat) vânzătorul s-ar fi ocupat de defecțiune înainte de a pune mașina în vânzare. Gândiți-vă că martorul de ABS poate să însemne fie defectarea unui senzor (150 lei) -caz în care l-ar fi schimbat- fie a centralei (5-7000 lei).

#3
Sima2k

Sima2k

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,780
  • Înscris: 08.08.2004
Foarte bun topic-ul. Felicitari pentru initiativa :D
Exista insa niste puncte cu care nu sunt de acord :

 ady_chesnoiu, on 18th July 2009, 20:14, said:

* începem cu exteriorul "mini-inspecția" cu exteriorul :
1.- verificăm vopseaua , să nu existe vreun "val" , "adâncitură" , sau "vapori" , pentru că asta înseamnă mașină revopsită , deci a avut loc cu siguranță un incident ;
* la compartimentul motor :
2.- totul să fie curat , să nu se observe vreo scurgere de ulei , combustibil , piesă , apă și altele .
3. * la multe mașini pe geam este scrisă data fabricației geamului , verificați ca toate geamurile să aibă aceeași dată .

1. o masina revopsita nu inseamna neaparat ca a fost implicata intr-un accident. La cati frustrati exista, cand ai masina zgariata jumate cu cheia, e pacat sa nu apelezi la casco, (tinand cont ca majoritatea masinilor sunt luate in leasing), in plus, acea zgarietura sigur va scadea pretul de vanzare daca nu va fi reparata. Daca masina mai prezinta si piese mai noi intr-o zona anume (far,capota, aripa), sau daca nu sunt aliniate cum trebuie, atunci e clar pentru ce a fost revopsita!
2. daca totul e curat inseamna ca orice scurgere de ulei a fost stearsa si nu poti sa-ti dai seama => de cele mai multe ori, masina pregatita de vanzare
3. Parbrizele se sparg usor de la pietre, hoti sunt multi pe strada.

Desigur, chestiile astea sunt cu dus-intors, nu stii niciodata ce s-a intamplat cu masina. Dar, eu zic ca e pacat sa dai cu piciorul unei masini bune, dar cu un geam schimbat sau cu o aripa/capota/sau chiar toata revopsita.  

Masina SH perfecta nu prea exista!

#4
silviu_n

silviu_n

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,459
  • Înscris: 11.12.2008
Sigur că există și excepții... acum 2 ani am fost solicitat de niște buni prieteni să văd o Vectra B pe care intenționau s-o cumpere. Mașina, pe lângă urme evidente de lovitură față (suport de radiator rupt) avea și o defecțiune la alimentare -corp clapetă accelerație- simptomul fiind o întârziere la demaraj pe care am sesizat-o de cum am pornit. I-am avertizat pe prieteni că, dacă decid să cumpere mașina, vor trebui, într-un interval oarecare de timp, să înlocuiască piesa respectivă care costa cam 1200 lei. Ei bine, au cumpărat-o și o folosesc și acum, în doi ani nu au băgat decât consumabile, defectul persistă dar se manifestă sporadic.
Totuși, ceea ce spune Ady este perfect valabil, dacă există o incertitudine asupra stării mașinii sau a vânzătorului mai bine plecați și căutați altă mașină.

În altă ordine de idei, cred că topicul ar trebui făcut sticky, curățat și închis, dacă va mai fi ceva de adăugat ulterior poate fi editat de un moderator.

#5
ady_chesnoiu

ady_chesnoiu

    Supercharged

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,605
  • Înscris: 27.05.2007

 Sima2k, on 18th July 2009, 20:57, said:

Foarte bun topic-ul. Felicitari pentru initiativa :D
Exista insa niste puncte cu care nu sunt de acord :



1. o masina revopsita nu inseamna neaparat ca a fost implicata intr-un accident. La cati frustrati exista, cand ai masina zgariata jumate cu cheia, e pacat sa nu apelezi la casco, (tinand cont ca majoritatea masinilor sunt luate in leasing), in plus, acea zgarietura sigur va scadea pretul de vanzare daca nu va fi reparata. Daca masina mai prezinta si piese mai noi intr-o zona anume (far,capota, aripa), sau daca nu sunt aliniate cum trebuie, atunci e clar pentru ce a fost revopsita!
2. daca totul e curat inseamna ca orice scurgere de ulei a fost stearsa si nu poti sa-ti dai seama => de cele mai multe ori, masina pregatita de vanzare
3. Parbrizele se sparg usor de la pietre, hoti sunt multi pe strada.

Desigur, chestiile astea sunt cu dus-intors, nu stii niciodata ce s-a intamplat cu masina. Dar, eu zic ca e pacat sa dai cu piciorul unei masini bune, dar cu un geam schimbat sau cu o aripa/capota/sau chiar toata revopsita.  

Masina SH perfecta nu prea exista!
Dacă propietarul spune tot este OK , dar dacă nou găsim niște nereguli și el nu a precizat despre ele ?

Edited by ady_chesnoiu, 19 July 2009 - 09:31.


#6
alios24

alios24

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,781
  • Înscris: 08.10.2006
eu as adauga testul care nu pica niciodata.

martorul airbag

la toate masinile din VAG, Mercedes, BMW, martorul airbag se stinge ultimul, daca se stinge odata cu restul "becurilor" inseamna ca a sarit airbag-ul, ramane aprins, si pentru a fi eliminat trebuie pus pe alt fir de la contact, de obicei cu martorul de placute sau cod cheie.

chiar si din soft, se poate elimina, dar mereu apare aceiasi problema, cand pui cheia si astepti sa se stinga becurile, se sting toate odata, cand de fapt airbag-ul se stinge ultimul.

#7
Sima2k

Sima2k

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,780
  • Înscris: 08.08.2004
Airbagul se rezolva cu o simpla rezistenta. DarkAngelBv stie mai bine cum.

Se poate face atat de bine ca nici vag-com-ul sau alt program nu vede daca au fost sarite airbagurile vreodata.  Doar prin desfacerea volanului poti fi 100% sigur.

Mai nou se poate reseta si crash data din calculatorul de airbag si totul e "ca nou"

#8
alios24

alios24

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,781
  • Înscris: 08.10.2006
sincer nu mi-am bagat nasul sa resetez un airbag

dar stiu vecinul meu care si-a atins masina si i-au sarit airbag-urile, si avea un fix sa faca martorul airbag sa fie normal.

si stiu ca s-a tot dus pe la mesteri cu vag-com, si toti i-au zis ca numai resoftarea sau inlocuirea computerului de bord rezolva problema.

#9
ady_chesnoiu

ady_chesnoiu

    Supercharged

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,605
  • Înscris: 27.05.2007
Problema cu airbagurile cred că se vede în servis .



Nu merită un sticky , că doar sunt sfaturi folositoare :D .

#10
qudatheo

qudatheo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,822
  • Înscris: 06.12.2004
O intrebare simpla: cum imi dau seama daca numarul de km afisat pe bord nu este manarit ? (ma refer la o masina noua, sifisticata, din 2005 incoace, cu computer, nu la coji din '95)

Edited by qudatheo, 30 October 2009 - 16:43.


#11
ady_chesnoiu

ady_chesnoiu

    Supercharged

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,605
  • Înscris: 27.05.2007
Despre ce masina este vorba , ce numar de km si in ce an este fabricata?

#12
qudatheo

qudatheo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,822
  • Înscris: 06.12.2004
Nu conteaza ce... intrebam ca regula generala.
O masina relativ noua, din 2005 incoace.

#13
Sima2k

Sima2k

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,780
  • Înscris: 08.08.2004
Nu prea se poate afla.

Singura solutie ar fi sa iei seria masinii si sa te duci la o reprezentanta unde iti vor spune toata istoria masinii, in cazul in care omu` a facut reviziile la reprezentanta.

#14
qudatheo

qudatheo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,822
  • Înscris: 06.12.2004
Pai, la reprezentanta, din istoric, nenea ala isi da seama si daca masina a fost forjata 285000 km si nu 85000 cum scrie pe bord?

Cineva intreba mai sus la ce masini ma refer. Hai sa zicem asa: la Octavia II, Mondeo Mk3, Passat Mk6 si Peugeot 407. Deocamdata.

#15
Sima2k

Sima2k

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,780
  • Înscris: 08.08.2004
La Octavia 2 si Passat B6 igur poti afla din istoric.
Daca au un an cat mai bun, sigur are reviziile facute la reprezentanta din cauza garantiei. Iei VIN-ul, te duci la Porsche Romania, dai 150 lei (parca) si iti spune ala absolut tot despre masina inclusiv kilometrii la care au fost facute reviziile.

Daca ultima revizie a fost facuta la 150.000 km si masina are in bord 70.000 te prinzi si tu care e treaba...

#16
stuiberv

stuiberv

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,808
  • Înscris: 10.08.2006
Daca tot am cautat de curand o masina, am mai observat ceva: iarna ai sanse mai mari sa gasesti o masina cu doua seturi de cauciucuri.
Asa ca daca imi voi cumpara masina sh voi incerca sa o fac iarna.
Oricum, si vara daca ar fi voi incerca sa gasesc una cu doua randuri de cauciucuri.
Vara in schimb s-ar putea sa gasiti preturi mai mici pentru ca in perioada aia lumea nu prea cumpara :).

#17
cipaul

cipaul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,172
  • Înscris: 15.10.2006
Cred ca daca eu as fi vanzatorul si masina ar trece toate testele de mai sus: nu as mai vinde-o.
Cum sa vand asa masina buna ?

#18
Sima2k

Sima2k

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,780
  • Înscris: 08.08.2004
Masinile nu se vand numai daca au bube.

Cred ca sunt 1000 de motive pentru care o masina poate fi scoasa la vanzare.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate