Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Ce contine Creion rani dupa ras?

Filtru sedimente inainte de pompa?

Paște fericit!

electrician constructor video curs
 Cum pot bloca transferul de date ...

Ce reprezinta in chimie abrevieri...

Google pay ma taxeaza in timp ce ...

Kia Picanto 2022 - Problema motor?
 Durere umar AC Joint

Care este cea mai sanatoasa paine?

Zgomot ritmic ce urmeaza rotirea ...

Merita Lumix FZ82 in 2024?
 Nu pot activa Memory Integrity

Supratensiuni accidentale

Cuțit/ briceag drumetie

Cum am acces la o parte dintr-un ...
 

Elevii romani - la coada clasamentului

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
131 replies to this topic

#37
cmidp

cmidp

    medicine for the brain

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,078
  • Înscris: 02.03.2003

shobi, on Mar 2 2005, 20:43, said:

cel mai mult imi "place" modul lor de scuza : bai frate ..mi-am incarcat ieri cartela cu 20 $ da s-au dus ca am avut de vb cu X si cu Y ...  cat despre problema cu emigrarea ... pana acum am zis ca n-o sa plec din Romania nici sa mor ... acuma ma gandesc mai bine ... poate ca o sa plec (macar un timp) dupa sau inainte sa fac facultatea ...  :rolleyes:

<{POST_SNAPBACK}>


Nu lua plecatul ca o chestie ireversibila, ia-o ca o experienta, ca si cum ai citi o carte.

#38
cmidp

cmidp

    medicine for the brain

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,078
  • Înscris: 02.03.2003

Quote

Sondaj: Romanii nu vad o legatura intre studii si bani

Romanilor nu le este clar ce se intampla in educatie, reiese dintr-un sondaj al Centrului Educatia 2000+, Gallup si Metro Media Transilvania.

Centrului Educatia 2000+ prezinta rezultatele primului sondaj de opinie realizat la nivel national care si-a propus sa identifice care sint reprezentarile generale ale romanilor cu privire la educatie.

Initiativa de a comanda un astfel de sondaj a apartinut Centrului Educatia 2000+, care a stabilit si topicile care au fost cercetate.

Sondajul a fost realizat anul trecut, pe un esantion reprezentativ la nivel national de 2209 persoane, de catre The Gallup Organization Romania si Metro Media Transilvania. Specialistii Centrului Educatia 2000+ au dorit sa identifice:


- relevanta educatiei asupra succesului in viata (bunastare);
- gradul de cunostere a sistemului de invatamint si a ofertei scolare de catre populatie;
- gradul de acceptare la care s-a ajuns astazi in ceea ce priveste existenta invatamintului privat;
- ce inseamna o scoala buna in ochii romanilor;
- gradul de incredere in sistemul de educatie, scoala si profesori;
- masura in care romanii doresc sa se implice in educatia copiilor lor;
- cum a primit populatia schimbarile care au avut loc in sistem din 1990 si pina astazi;
- daca in acceptiunea romanilor scoala este un loc care asigura sanse egale tuturor copiilor;
- daca romanii sint dispusi sa investeasca in educatia lor si dupa terminarea scolii;
- cum isi reprezinta cetatenii nostri invatamintul de astazi din punctul de vedere al calitatii si in comparatie cu invatamintul din Occident si cu cel din perioada comunista.

Romanii nu vad neaparat o legatura directa intre a avea scoala si a avea bani.

Una dintre cele mai cinice opinii ale romanilor este aceea ca, pentru a avea succes in viata (cel putin din punct de vedere material), nu este nevoie sa ai prea multa scoala: 51% dintre respondenti au opinat in acest sens.

In mod aparent paradoxal, cu toate ca educatia nu este perceputa ca factor de succes, 84% dintre concetateni si-ar indemna copiii sa isi continue studiile dupa absolvirea invatamintului obligatoriu si nu sa inceapa sa munceasca.

Si mai interesant este ca, dintre acestia, 87% opteaza, in indrumarea pe care ar acorda-o copiilor, catre o forma teoretica de studiu - liceu sau facultate (peste jumatate si-ar sfatui copilul sa mearga la facultate). Pentru scolile de arta si meserii ar opta doar 7% dintre potentialii parinti.

Explicatia aparentului paradox ar putea consta in faptul ca educatia este valorizata de imaginarul colectiv romanesc (ai carte, ai parte), imaginar contrazis insa de opulenta afisata pe canalele mediatice de catre o serie de personaje imbogatite in mod controversat in ultimii ani.

Nu este prea clar ce se intimpla in sistem.

Incercind sa afle gradul de cunoastere al populatiei cu privire la sistemul de invatamint, initiatorii sondajului au propus citeva intrebari cu privire la structura acestuia. Subiectii au fost intrebati care este numarul de clase obligatorii in invatamintul de stat in momentul de fata.

Din intreg esantionul, doar 34% au raspuns corect, si anume 10 clase, restul imaginind diferite situatii, dintre care cele mai frecvent mentionate au fost 8 clase (38%), 9 clase (5%) si 12 clase (14%).

Slaba cunoastere asupra acestui aspect este explicabila prin numarul relativ mare de schimbari din sistem ce au avut loc in ultimii 8-9 ani, insuficient promovate si mediatizate (si mai ales explicate) in rindul populatiei. Trecerea la invatamintul de 10 clase, impusa anul trecut de catre Minister in scopul de a compatibiliza sistemul nostru de educatie cu cel din U.E.

, nu a fost indeajuns adusa la cunostinta populatiei.

Mai mult decit intentia de a afla daca oamenii cunosc ce se intimpla in educatie, realizatorii sondajului au dorit sa identifice si care este numarul de clase care cred romanii ca ar trebui sa fie obligatorii si gratuite.

Raspunsurile au confirmat tendinta noastra de a ne tine cit mai mult odraslele in scoala: 48 % au opinat ca invatamintul obligatoriu ar trebui sa fie de 12 clase, si doar 18% au optat pentru 8 clase. Observam aici ca masura Ministerului Educatiei de a creste numarul de clase obligatorii isi gaseste sustinere populara.

Invatamintul privat este din ce in ce mai acceptat de societate.

In ceea ce priveste invatamintul privat, el pare sa fie acceptat de cea mai mare parte a populatiei, mai mult de jumatate dintre respondenti (55%) indicind ca sint de acord cu existenta acestuia, o parte din ei mentionind faptul ca ar trebui sa existe organizatii de invatamint private in anumite conditii: taxe rezonabile, calitate si seriozitate, sa fie acreditate si recunoscute, sa predea

discipline standard dupa norme asemanatoare cu institutiile de invatamint de stat sau sa acorde locuri de munca la terminarea studiilor. Totusi, un segment important, 39% din populatie, nu este de acord cu invatamintul privat sub nici o conditie.

Subiectii au fost de acord cu existenta acestui tip de invatamint mai degraba la nivel universitar, si mai putin la celelalte niveluri, dar diferenta nu este flagrant semnificativa.

O scoala buna: mai intii profesorul, si dupa aceea elevul

In opinia romanilor, calitatile profesorilor califica o scoala pentru a fi buna, fiind trecute pe plan secund alte criterii (cel putin la fel de importante pentru a considera o scoala ca fiind buna) precum dotarea scolii, rezultatele elevilor la scoala si dupa absolvire, atentia pe care o acorda scoala elevilor (invatarea centrata pe elev) sau calitatile manageriale ale conducerii.

Din nefericire, remarcam ca in mintea romanilor principalul actor al scolii ramine profesorul, el fiind masura unei scoli, astazi cind ne dorim din ce in ce mai mult ca elevii si formarea acestora (inclusiv obtinerea de rezultate bune) sa fie principalul criteriu in a evalua o institutie de invatamint.

Un profesor bun este un profesor bine pregatit. Rezultatele elevilor conteaza mai putin.

Acum ca am vazut ce inseamna o scoala buna, trebuie sa ne indreptam atentia catre "actorul central" al scolii, si anume profesorul. Cercetatorii au urmarit sa afle ce inseamna in perceptia populatiei un profesor bun.

Raspunsurile ne indica ca pregatirea profesionala (25%) si relatiile cu elevii (incluzind si practicile pedagogice, 20%) sint principalele doua caracteristici ale unui profesor bun.

Alte calitati (secundare) pentru ca un profesor sa fie considerat bun sint: sa aiba relatii bune cu elevii (inclusiv sa fie un pedagog bun), sa aiba chemare penru profesia de educator, sa aiba calitati morale, sa obtina rezultate bune impreuna cu elevii sai, sa aiba experienta, sa fie exigent, sa nu faca diferente intre copii.

Rezultatele elevilor pregatiti de un profesor anume par sa fie mai putin importante pentru majoritatea respondentilor, ca si faptul ca trateaza toti elevii in acelasi mod, fara sa faca discriminari.
O alta perspectiva interesanta asupra profesiei de educator reiese din faptul ca initiatorii sondajului au vrut sa afle daca profesorii romani (categorie socio-profesionala distincta) se bucura de increderea compatriotilor. Astfel, la intrebarea cita incredere aveti in pregatirea profesionala a invatatorilor si a profesorilor, se observa ca oamenii au in general multa incredere in educatori.

Datele releva ca in mediul rural increderea in invatatori si profesori este mai mare cu cca. 6-8 procente.

Ce fel de cetateni formam?

Nici scoala, nici profesorul nu pot fi scopuri in sine, autosuficiente pentru a putea evalua doar dupa acesti actori (scoala-actor institutional/profesorul-actor colectiv) calitatea invatamintului din Romania. O alta variabila, cu mult mai importanta, este elevul.

Centrul Educatia 2000+ a vrut sa afle cum doresc romanii sa fie formati viitorii cetateni si pe ce tip de comportament ar trebui sa puna accentul scoala.

Astfel, chestionarul a inclus o intrebare inchisa care a lasat subiectilor doar posibilitatea de a alege intre doua tipuri de valori comportamentale pe care ar trebui sa se puna accent in scoala: valori traditionale (ordine, respectarea regulilor), versus valori moderne (colaborarea cu oamenii, independenta/initiativa).

Asteptarile populatiei cu privire la valorile de comportament pe care trebuie sa le dobindeasca tinerii sint diferite de cele pe care se pune accent in societatile democratice deschise. Astfel, raspunsurile s-au orientat intr-o masura foarte mare catre ordine si respectarea regulilor, in detrimentul unei gindiri independente si al colaborarii intre oameni.
Ciprian Ciucu,
Centrul Educatia 2000+

EurActiv.ro, 03 mar 2005


#39
aolex

aolex

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 3,829
  • Înscris: 06.12.2004
mda ... sistemul scolar in romania e la pamant ! noi am adoptat modelul comunist si cu
toate ca ne-am "democratizat" , am ramas cu el ! de ce ? orgoliu ? neputinta ? nu prea
inteleg nici eu . mi se pare normal sa pierdem . de ce ? in olanda (dau exemplul asta
pt ca aici sunt la scoala si stiu ce si cum) nu se invata lucruri nefolositoare in viata ! e
normal sa fie asa . de asemenea , la scoala cu profil technic , nu inveti copilu chimie si
alte tampenii care nu ii ajuta in viata . daca vreau sa stiu ceva , caut pe google si gata !
nu e ingramadeala aia ca la noi ... daca in romania am fost intr-o clasa cu 32 de elevi ,
in olanda o clasa cu 14 copii este considerata mare :) . avantajul : ai timp sa le explici
celor 14 copii lectia ca sa o inteleaga calumea , pe cand celor 32 nu le explica nimeni
nimic . de ce ? comoditate ? rautate ? nici asta nu o prea inteleg ! mai se pune problema
conditilor in care inveti . un profesor rabdator , zambitor , banci aparte , material nou si
carti colorate fac atmosfera mai placuta . pe cand in romania pica tencuiala pe elevi !
nici chiar asa ... apoi vin temele si invatatul : mai trebuie din cand in cand , dar da-le sa
faca ceva folositor , cateva exercitii ... si nu dai teme la `nshpe mii de materii intr-o zi !
pedeapsa ... sunt sigur ca toti ati facut cate o prostie ! nu ati facut tema , ati puscat o
petarda etc. ... ei bine , daca in romania risti sa iei un 3 pt tema nefacuta , in olanda
primesti o pedeapsa care te scoate din cacat ! vii o ora in afara timpului scolar si iti faci
tema ! desigur ca daca termini mai repede poti sa mergi acasa , ti se spune la revedere,
pe maine, dupa-amiaza frumoasa etc si primesti si un zambet ! si ai si tema facuta ...
pe langa astea mai sunt o gramada de lucruri care iti usureaza scoala , lucruri care in
romania lipsesc cu desavarsire si care sunt considerate vise ! ma intreba un coleg de
clasa intr-o zi pe messenger daca la noi la scoala sunt "dulapioare pe coridor ca in
filmele cu americani" ... i-am spus ca da , dar nu m-a crezut ! astea sunt niste chestii
banale care nu ar trebui sa lipseasca dintr-o scoala . cantina la fel ... poate nu am
apucat sa iau micul dejun etc. ... nici o problema , manac la scoala ca am timp intr-o
pauza de jumate de ora .

#40
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,626
  • Înscris: 13.06.2004
Courage: asta vroim sã zic ºi eu. ÃŽnvãþãmântul trebuie fãcut interesant. Poate zac genii printre unii din noi, dar când aud de nu ºtiu ce materie le vine greaþã.
"ÃŽn faþa celor care învaþã stã autoritatea celor care predau" CICERO.

#41
morpheusdj

morpheusdj

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,036
  • Înscris: 21.05.2004
Djl, banuiesc ca ai vrut sa il contrazici pe Courage citand din Cicero. Daca am intepretat gresit te rog sa ma scuzi. Oricum, citatul respectiv este impropriu pentru zilele noastre. A fost valabil acum 2000 de ani, cand autoritatea celui care preda era mai presus de orice, din varii motive pe care nu le enumar aici.

Insa in prezent cred ca mai portivit ar fi ,, In fata celor care invata sta interesul lor ,,. Nu este un citat al unui autor celebru ci doar ce gandesc eu. Prin asta sa nu intelegeti ca ma compar cu Cicero, doar ca ce am spsu mai sus mi se pare reprezentativ pentru societatea in care traim.

Altfel spus, scoala trebuie sa pregateasca elevul pentru viata, pentru probleme cu care se va confrunta in viitor, atat cele de zi cu zi cat si cele mai putin obisnuite, cele mai dificile de altfel.

As fi mult mi bucuros daca fiul/fiica mea ar veni acasa dela scoala si ar spune ca a invatat cum sa repare o priza sau sa schimbe o siguranta decat daca mi-ar spune ca a invatat despre ecuatiile de gradul 3 sau functii.

Nu insemna ca de acum vom transforma copii nostri in electricieni insa as introduce in scoli o ora pe saptaman in care sa fie invatati copii astfel de lucruri utile, de care se vor lovi de multe ori in viata si care sunt extrem de importante desi nu par. Spre exemplu, daca copilul tau nu stie sa schimbe o siguranta si tu esti plecat la servici sau mai rau, intr-o de plasare, ce va face atunci? Nu va fi intotdeauna cineva sa aiba grija de el. Trebuie sa se descurce si singur in astfel de situatii. Iar daca a invatat la scoala despre acest tip de probleme nici nu-l vei gasi in casa tremurand de frig ca nu merge centrala ( caz tipic, nu este curent, nu merge centrala, nu merge telefonul fara fir sa te poata suna, mobilul e descarcat, calculatorul nu merge etc. ).

Si mai sunt o multime de situatii ne placute ce pot fi evitate cu un astfel de curs care ar suplini cu succes zic eu orele de dirigentie, ore la care nu prea sta nimeni si care sunt in programa doar de dragul normei.

Mai rau, in clasele 5-8 eu am facut atelier, unde am invatat sa traforam. Sa ma bata cineva in cap daca am traforat vreodata si am sa traforez in viata mea. Si sa nu imi spuneti ca astfel se formeaza abilitatile mecanice ale elevului etc. Mai degraba o ora de informatica suplimentara unde sa se poata juca in voie ce ii place formandu-se astfel o coordonare excelenta ochi-mana.

Ar fi multe de spus, iar eu nu sunt un expert in educatie. Ideea este insa ca sistemul nostru de invatamnt este preocupat sa descopere geniile sau sa le produca pe banda rulanta pentru ca nivelul de informatii oferite ( mai degraba impuse cu furca sau catalogul....cum doriti sa-i spuneti ) este mult peste cel necesar. Nu cred ca il va ajuta cu ceva in viata faptul ca in clasele 5-8 invata despre protozoare, despre familia ciliate, despre acizi si baze sau despre inductia curentului electric. Asta doar daca va fi medic, fizician sau chimist. Eventual aceste informatii il vor ajuta sa se descurce in continuare la liceu, insa jumatate din elevi daca nu mai bine urmeaza profile umaniste. Cu ce il vor ajuta aceste informatii? Da, ii vor fi de folos pentru a dezvolta o ura si o lipsa generala de interes fata de tot ce insemna scoala.

Asta nu intelege statul, minitrul invatamantului, profesorii si nu il ultimul radn parintii. Cultura generala nu tine de foame si nici nu aduce bani in casa. Nici macar nu te ajuta sa castigi la loto sau la casino. Il loc sa avem un invatamant practic si selectiv, al nostru este teoretic si in acelasi timp un bun mijloc de nivelare a elevilor deoarece acesta este principiul dupa care functioneaza pana la liceu, fiecare elev fiind nevoit sa studieze aceleasi materii etc. Iar daca exista clase vocationale chiar din gimnaziu, elementele vocationale sunt percepute de elevi ca o corvoada in plus pentru ca exista o programa standard de la care nu se poate deroga sub nici o forma. Se poate doar adauga, ceea ce mi se p[re o dobitocenie totala.

Iar dupa gimnaziu, conform programei, exista doar 2 tipuri de elevi: genii in matematica si filologi care omagiaza grandoarea literaturii romane prin studierea unor opere de ce mai multe ori stupide, idioate si chiar deprimante. Abia la facultate se vede o selectie a fostilor elevi pe domenii bine definite, desi aici sunt multe lacune.

Aceasta selectie ar trebui facuta dupa primele patru calse, chiar dupa primele 2 calse in viziunea mea. Aici fiecare se evidentiaza intr-un anumit domeniu si in functie de rezultatele obtinute trebuie directionat spre un anuymit domeniu. Astfel, la finalul celor 2/4 ani de scoala, ar trebui date niste teste, atat pentru a stabili cunostintele acumulate, eficacitatea sistemului cat si inclinatia elevului spre un anumit domeniu. De asemenea ar trebui facute teste psihologice si purtate discutii cu parintii. Se va stabili astfel un profil psihologic pe baza caruia s-ar putea evita multe traume din viata viitorului adolescent. Se vor putea identifica cazurile in car exista probleme in familie iar acel copil va putea fi sprijinit pe viitor pentru a depasi aceste lipsuri.

In fine, se pot face multe insa interesul este 0. Atat timp cat oamenii inca considera profesorul stalpul educatiei desi el preda intr-o scoala care se darama si vine de multe ori duhnind a bautura sau se da la eleve invatamantul va bate pasul pe loc si va involua pe zi ce trece cate putin spre un esec total. Deja primele semne ale esecului sunt vizibile pentru toti.

Inchei dezamagit ca intotdeauna de sistemul de invatamant romanesc si de tara asta de doi lei.

#42
shobi

shobi

    dabãl iu ti ef?

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,945
  • Înscris: 18.01.2005
intrebarea cea mai dureroasa este : invatamantul e asa din cauza tarii ... sau tara e asa din cauza invatamantului ? the answer is out there ..  <_<

#43
un_oarecare

un_oarecare

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,634
  • Înscris: 01.12.2004

shobi, on Mar 5 2005, 21:31, said:

intrebarea cea mai dureroasa este : invatamantul e asa din cauza tarii ... sau tara e asa din cauza invatamantului ? the answer is out there ..  <_<

<{POST_SNAPBACK}>


Excelenta intrebare. Cu raspuns evident. E un cerc vicios... din care o sa iesim la m@m@ dreaq...
La fel si cu sanatatea populatiei...

#44
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,626
  • Înscris: 13.06.2004
@un oarecare: ai dreptate. Dar si in zilele noastre unii profi se cred Ceausescu.

#45
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,683
  • Înscris: 07.02.2003
Gresit - in ziua de azi noii profesori nu vor sa mai fie profesori... -_-

Profesorii buni ori cu plecat ori au inrat in afaceri, au ramas tinerii fara experienta... care dupa 1-02 ani de stres renunta sa mai profeseze... si asta e rau pt viitor.

Edited by Andrei Cioaca, 06 March 2005 - 23:59.


#46
morpheusdj

morpheusdj

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,036
  • Înscris: 21.05.2004
Tara si invatamantul sunt interdeterminate. In sensul ca invatamantul determina tara si invers. Iar in momentul in care ai si tara si invatamant comunist totul se duce dreaqu.

Acum tara este democratica...cel putin din punct de vedere al doctrinei aplicate pentru ca in practica lucrurile nu stau chiar asa de roz ca in constitutie. Insa invatamantul este comunist in proportie de 60% cel putin, iar bruma de comunism ce a ramas in tara si se manifesta la persoanele peste 40-50 de ani impinge de la spate prostia din invatamantul romanesc.

E imposibil sa schimbi mentalitatea unui profesor care a predat sub regimul comunist atat timp cat parintii aclama modul lui de predare, verificare si de comunicare cu elevii care sunt si ei indobitociti incet incet.

Abia acum incep sa intre in scena generatiile care au terminat dupa 90 scoala intr-un sistem cat de cat democratic, chiar daca are lacune. Si se vede ca ei incearca sa se impuna insa lupta lor inca este in zadar. O sa mai dureze pana cand se va curata tara asta de comunisti, care nu sunt comunisti in oprientarea politica ci in gandire si mentalitate.

Cum dracu vrem noi sa ne integram in UE cand 40% din populatie accepta doar invatamantul de stat? Asta e realitatea, 40% din romani inca astepata sa le asigure statul conditiile de viata si sa le dirijeze viata. Si proportia este si mai mare daca ne gandim ca au fost chestionati doar referitor la sistemul de invatamant.

Deocamdata suntem o natie pe jumatate ratata, jumatatea viabila ( procentul de 50% este ideal ) ducandu-i in spate pe ceilalti, pensionari, oameni de varsta a 2-a, tarani care-l voteaza pe Nastase etc.

#47
morpheusdj

morpheusdj

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,036
  • Înscris: 21.05.2004
Invatamantul incepe sa intre in criza de cadre didactice. Multi profesori buni au plecat din invatamant din varii motive, nu doar pensionare.

Iar cei care termina o facultate refuza sa vina in invatamant datorita cerintelor exagerate si salariului in bataie de joc. Adika, esti tratat ca debutant, ti se cer numeroase teste de verificare a cunostintelor, trebuie sa rabesti printr-un sistem de repartizare guvernat de pile si grade de rudenie si ajungi de cele mai multe ori la tara intr-o scoala care sta sa se darame.

Iar daca printr-un noroc extraordinar sau pile bine puse ajungi la oras.....nu o sa iti platesti spaga data nici in 10 ani cu salariul care iti este oferit. Asta e realitatea.

#48
mufa

mufa

    Porc misogin

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 40,796
  • Înscris: 13.01.2005

morpheusdj, on Mar 6 2005, 23:59, said:

Tara si invatamantul sunt interdeterminate. In sensul ca invatamantul determina tara
Acum tara este democratica...cel putin din punct de vedere al doctrinei aplicate pentru ca in practica lucrurile nu stau chiar asa de roz ca in constitutie. Insa invatamantul este comunist in proportie de 60% cel putin, iar bruma de comunism ce a ramas in tara si se manifesta la persoanele peste 40-50 de ani impinge de la spate prostia din invatamantul romanesc.

E imposibil sa schimbi mentalitatea unui profesor care a predat sub regimul comunist atat timp cat parintii aclama modul lui de predare, verificare si de comunicare cu elevii care sunt si ei indobitociti incet incet.

<{POST_SNAPBACK}>

Ce vorbesti nene? Ai invatat matale pe vremea comunismului de poti sa faci comparatii? Eu sunt gata sa pun ramasag pe ce vrei tu ca daca iei toti studentii din anul 1 din automatica si calculatoare si ii pui sa dea admiterea din 1985 (exemplu ales la intimplare), vor intra cam jumate, daca nu mai putini. E valabil pentru ce facultate si ce an vrei tu. Oare de ce inainte intrai la facultate fara o ora de meditatii si acum nu e nimeni sa treaca bacul fara asa ceva?

Unul din putine lucruri bune inainte,era invatamintul. Din pacate l-au distrus!

#49
morpheusdj

morpheusdj

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,036
  • Înscris: 21.05.2004
Iar eu iti spun ca esti probabil unul dintre cei trecuti de prima tinerete care are reminescente comuniste si i se pare ca pe vremea lui Ceasca se facea mare scoala.

Nu vreau sa te jignesc insa eu iti spun in fata ca scoala nu insemna sa tocesti ca dobitocul formule, literatura romana si alte porcarii sau sa intri fara pregatire la facultate. Scoala ar trebui sa fie practica. Pentru ca scoala nu creeaza geniile ci le dezvolta. Asta n-ai inteles nici tu si nici tot sistemul nostru de invatamant. Nu toti sunt genii si nici nu trebuie sa ii transformam in genii.

Eventual geniile sa fie dezvoltate si sustinute dupa facultate, la masterat si apoi la doctorat. Acolo intradevar se vede diferenta si nivelul de inteligenta, nu in faptul ca x a rezolvat fara griji problema de trigonometrie in timp ce Y a luat 4. Poate ca Y este un geniu muzical sau un posibil scriitor de succes si care probabil nu o sa isi descopere niciodata talentul pentru ca parintii l-au trimis la mate info sa il faca matematician.

Iar scoala nu se face cu portretul dicatorului in fiecare clasa, cu imnuri si poezii socialiste, cu pionieri si cu  scosul elevilor la demonstratii pe 23 august si la ce sarbatori cretine ori mai fi existat sau cand venea insusi marele conducator. Scoala nu este desciplina, ordine, strictete si tremurat in banca de frica profesorului.

Parintii care gandesc ca tine sunt marea problma a societatii noastre. Tu vrei sa ai acasa un geniu care invata totul singur, nu face pregatire, intra la nus ce facultate de renume si nu plateste taxa. Asta nu este un copil excelent, este un copil tinut in cusca, inadaptat si inchis in el.

De ce inainte se intra fara pregatire la facultate etc.....am sa iti raspund..pentru ca elevii invatau ca niste dobitoci si toceau in prostie. Iar cand ii punei in fata unei aplicatii practice erau varza. La fel si acum, lucrurile nu s-au schimbat mult. Toata lumea invata, ne laudam cu olimpicii insa marea majoritate e elevilor si studentilor sunt muci in fata unei aplicatii practice.

Acum nu se mai invata pentru ca elevii incep sa-si dea seama ca invata degeaba, fara rost si informatiile sunt de cele mai multe ori fara finalitate practica pentru ei. A, era sa uit, parintii lor care au facut scoala pe vremea comunismului sunt acum la limita saraciei si nu se descurca de azi pe maine. De ce oare, ca doar au terminat scoala cu 10. Si uite asta, elevul are acasa probleme care il determina sa fie preocupat cu ziua de maine in loc sa invete.

De accea nu se mai invata si de accea, parintii disperati sa isi vada copilul la facultate pompeaza bani in meditatii sa invete dand vina pe scoala cand de fapt elevul nu mai vrea sa invete. Si cand elevul nu vrea sa invete e clar ca nici pe profesori nu ii mai intereseaza daca invata, si ei preocupati cu plata intretinerii si cu viata de zi cu zi.

Geniul olimpic roman ia medalii de aur dar nu stie sa schimbe roata la masina sau sa dea putin din coate ca sa razbeasca intr-o societate meschina, violenta si fara respect pentru inteligenta.

Iar multi dintre studenti raman pe dinafara pentru ca in practica sunt depasiti. Asta e marea problema. Societatile si patronii nu angajeaza genii, angajeaza oameni descurcareti, comunicativi si care se impun. Patronii nu te angajeaza sa le spui pe de rost ce ai invatat tu la facultate intr-o intalnire de afaceri, te angajeaza sa gasesti solutii. Iar daca nu le gasesti iti dau un sut in fund cu tot ce ai invatat tu si cauta pe altul. Asta e problema, nu ca se intra cu meditatii. Meditatii care nici ele nu te scot din rahat in fata unor subiecte care selecteaza pe banda rulanta papagali care sa toceasca si sa cante dupa bunul plac al profesorului, care de multe ori este si el un cretin care in facultate a luat numai 10 si pe care daca-l scoti din colivie o sa piara pe mana lui, pardon...ciocul lui.

Edited by morpheusdj, 07 March 2005 - 02:23.


#50
mufa

mufa

    Porc misogin

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 40,796
  • Înscris: 13.01.2005
[quote name='morpheusdj' date='Mar 7 2005, 02:14']
Iar eu iti spun ca esti probabil unul dintre cei trecuti de prima tinerete care are reminescente comuniste si i se pare ca pe vremea lui Ceasca se facea mare scoala.
[right]<{POST_SNAPBACK}>[/right]
[/quote]

Iar eu te rog sa te uiti la profilul meu ca sa vezi citi ani am. Intimplator am facut scoala si inainte de 89 si dupa si cred ca sunt in masura sa fac comparatii.

[quote name='morpheusdj' date='Mar 7 2005, 02:14']
Nu vreau sa te jignesc insa eu iti spun in fata ca scoala nu insemna sa tocesti ca dobitocul formule, literatura romana si alte porcarii sau sa intri fara pregatire la facultate. Scoala ar trebui sa fie practica. Pentru ca scoala nu creeaza geniile ci le dezvolta. Asta n-ai inteles nici tu si nici tot sistemul nostru de invatamant. Nu toti sunt genii si nici nu trebuie sa ii transformam in genii.
[right]<{POST_SNAPBACK}>[/right]
[/quote]

Scoala, cel putin pina la facultate, ar trebui sa iti formeze o cultura generala si sa-ti dea posibilitatea sa alegi ce vrei sa faci in viata. Pentru asta trebuie sa faci si literatura romana (poate daca am citi mai mult n-am mai auzi "copiii care este" atit de des) si matematica si geografie si educatie fizica samd.
[/quote]

[quote name='morpheusdj' date='Mar 7 2005, 02:14']
Poate ca Y este un geniu muzical sau un posibil scriitor de succes si care probabil nu o sa isi descopere niciodata talentul pentru ca parintii l-au trimis la mate info sa il faca matematician.
[/quote]

Problema parintilor ca nu au stiut sa descopere vocatia puradelului pentru muzica sau literatura.

[quote name='morpheusdj' date='Mar 7 2005, 02:14']
Iar scoala nu se face cu portretul dicatorului in fiecare clasa, cu imnuri si poezii socialiste, cu pionieri si cu  scosul elevilor la demonstratii pe 23 august si la ce sarbatori cretine ori mai fi existat sau cand venea insusi marele conducator. Scoala nu este desciplina, ordine, strictete si tremurat in banca de frica profesorului.
[/quote]

Faptul ca am avut portretul lui nea Nicu agatat undeva nu m-a deranjat cu nimic. Prin clasa a 4-a sau a 5-a (nu mai retin exact) a venit la noi invatatoarea/diriginta ca trebuie sa mergem pe stadion la defilare. N-am vrut sa ma duc si nu m-am dus. Nu s-a luat absolut nici o masura impotriva mea si nu aveam nici un fel de pila. Poate doar faptul ca invatam bine.
Dar ce trebuie sa fie scoala? Un loc unde face fiecare ce vrea? Unde se bat elevii in clasa si vorbesc la mobil  in timpul orei?

[quote name='morpheusdj' date='Mar 7 2005, 02:14']
Parintii care gandesc ca tine sunt marea problma a societatii noastre. Tu vrei sa ai acasa un geniu care invata totul singur, nu face pregatire, intra la nus ce facultate de renume si nu plateste taxa. Asta nu este un copil excelent, este un copil tinut in cusca, inadaptat si inchis in el.
[/quote]

De unde stii tu ce fel de copil imi doresc? Si unde am spus eu ceva de invatamintul superior gratuit sau nu? Te rog sa nu-mi mai pui cuvinte in taste si sa incerci sa ma jignesti mai putin!


[quote name='morpheusdj' date='Mar 7 2005, 02:14']
De ce inainte se intra fara pregatire la facultate etc.....am sa iti raspund..pentru ca elevii invatau ca niste dobitoci si toceau in prostie. Iar cand ii punei in fata unei aplicatii practice erau varza. La fel si acum, lucrurile nu s-au schimbat mult. Toata lumea invata, ne laudam cu olimpicii insa marea majoritate e elevilor si studentilor sunt muci in fata unei aplicatii practice.
[/quote]
Aici e vina facultatilor ca se pune prea putin accent pe partea practica.


[quote name='morpheusdj' date='Mar 7 2005, 02:14']
A, era sa uit, parintii lor care au facut scoala pe vremea comunismului sunt acum la limita saraciei si nu se descurca de azi pe maine. De ce oare, ca doar au terminat scoala cu 10. Si uite asta, elevul are acasa probleme care il determina sa fie preocupat cu ziua de maine in loc sa invete.
[/quote]

Aia care au terminat scoala cu 10 sunt de mult plecati.
Normal sa fie preocupat de ziua de miine. Doar trebuie sa faca rost de bani pentru mobilul pramatiei. Si sa-i dea bani sa iasa in oras.
Daca stau sa ma gindesc, la mine in familie, in afara de un unchi care nu cistiga cine stie ce, nu prea am rude cu venituri sub 3 zerouri. Si toti sunt oameni care au facut facultatea inainte de 89. Care scoala, in mod paradoxal i-a ajutat.
[/quote]

[quote name='morpheusdj' date='Mar 7 2005, 02:14']
De accea nu se mai invata si de accea, parintii disperati sa isi vada copilul la facultate pompeaza bani in meditatii sa invete dand vina pe scoala cand de fapt elevul nu mai
[/quote]
Si pe urma o sa se plinga ca ce rau o duce el si cum isi bate joc patronul de el si il plateste putin si asa mai departe.



[quote name='morpheusdj' date='Mar 7 2005, 02:14']
Iar multi dintre studenti raman pe dinafara pentru ca in practica sunt depasiti. Asta e marea problema. Societatile si patronii nu angajeaza genii, angajeaza oameni descurcareti, comunicativi si care se impun. Patronii nu te angajeaza sa le spui pe de rost ce ai invatat tu la facultate intr-o intalnire de afaceri, te angajeaza sa gasesti solutii. Iar daca nu le gasesti iti dau un sut in fund cu tot ce ai invatat tu si cauta pe altul. Asta e problema, nu ca se intra cu meditatii. Meditatii care nici ele nu te scot din rahat in fata unor subiecte care selecteaza pe banda rulanta papagali care sa toceasca si sa cante dupa bunul plac al profesorului, care de multe ori este si el un cretin care in facultate a luat numai 10 si pe care daca-l scoti din colivie o sa piara pe mana lui, pardon...ciocul lui.
[right]<{POST_SNAPBACK}>[/right]
[/quote]

Tema pentru acasa: 1. A se cauta nivelul de somaj pentru posesorii de studii universitare, pentru cei cu studii medii si pentru cei fara liceu terminat.
2. A se vorbi cu 20 de studenti/absolventi. A se face acelasi lucru cu 20 de muncitori de la IMGB sau de unde vrei tu!

Iarta-ma daca te jignesc, dar esti patetic!

Edited by mufa, 07 March 2005 - 02:52.


#51
morpheusdj

morpheusdj

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,036
  • Înscris: 21.05.2004
Pai m-am uitat la profilul tau...si.....ai facut 1 sau 2 ani de scoala dupa 90, asta tinand cont ca nu ai facut alte specializari dupa facultate, lucru pe care nu am de unde sa il stiu.

Si iti spun ca esti trecut de prima tinerete si ca nu esti indreptatit sa faci comparatii mai mult ca mine care am terminat in sistemul actual....de fapt vechiul sistem cu un ,,facelift,,.

Mai lasa-ma cu ,,scoala ar trebui, pana la facultate, sa iti formeze o cultura generala,,. Daca cineva doreste o cultura generala poate citi carti, se poate documenta, poate folosi netul, se poate uita la Discovery, isi poate intreba parintii daca ei au asa ceva etc. Nu mai traim in era comunista cand la tv era program de 3 ore in care aflam despre depasirea planului agricol al comunei X, unde in loc de 3 vaci acum sunt 4.

Altfel spus, daca cineva doreste sa aiba o cultura generala acceptabila ar trebui sa si-o formeze. Iar cultura generala nu se formeaza in nici un caz la scoala invatand literatura romana ( atentie, gramatica limbii romane este alta mancare de peste si se face doar in clasele 5-8 conform programei magice ), geografie, fizica si chimie. Poate ca doar o mica parte a manualelor de geografie, fizica, chimie etc. pot intra la categoria cultura generala. Miscarea browniana a electronilor intra deja la capitolul detalii fara finalitate practica. La fel si exemplele practice din manuale unde o formula de 2 randuri imi era tradusa cu soda caustica. Si nu cred ca o sa produc eu personal soda caustica sau ca o sa ma ajute faptul ca ii cunosc formula.

Iar exemplele pot continua. Scoala ar trebui sa iti formeze o cultura generala pana in clasa a 8-a si apoi sa iti formeze o cultura generala detaliata intr-un domeniu pe care il vei studia la facultate etc. Eu am facut fizica si chimie pana in clasa a 10-a desi eram la un profil uman, iar informatica am facut doar in clasa a 9-a. Ce crezi tu ca era mai important.....2 ani de chimie si fizica sau 4 ani de informatica practica astfel incat toata lumea sa poata redacta acceptabil un document in word si sa poata trimite un mail?

In schimb am avut in programa toate cacaturile posibile, am studiat toti marii sciitori romani anonimi si pe care i-am comentat la detaliu fara nici un rost sau finalitate practica. Chiar nu ma pasioneaza universul taranului roman de la 1800 si nici nu ma ajuta cu nimic sa castig un salariu decent in viitor. Insa mi-am format o cultura generala solida din cu totul alte surse decat scoala. La scoala doar o aplicam si am reusit sa termin liceul cu medie generala mare in mare parte datorita culturii mele generale pe care o aplicam la scoala cu succes.

Scoala exista tocmai pentru a descoperi talentele elevului si pentru a le dezvolta, nu pentru a nivela elevii si talentele lor. De asemenea, are rolul de a ajuta parintii sa faca alegerile potrivite pentru copilul lor. Banuiesc ca nu exista in tara asta niste sedinte orietnative cu un psiholog al scolii si elevul pe de o parte si parintii lui de cealalta parte pentru a stabili exact care sunt abilitatile deosebite si calitatile exceptionale ale copilului pentru a-l inscrie la un profil adecvat necesitatilor sale.

Scoala nu trebui sa fie un loc in care fiecare face ce vrea ci un loc unde fiecare sa se duca cu placere ci sa fie atrs spre activitati care sa-l preocupe mai mult decat vorbitul la mobil, chiulitul, fumatul sau bautul. Deocamdata scoala noastra este departe de asa ceva. Nu cred ca au auzit prea multi parinti propiul copil spunand ,,mama, tre sa inchid, vreau sa ma duc la ora la geografie unde e f interesant si nu vreau sa intarzii,,. Nici ai mei nu au auzit cred asta....decat poate la engleza. In rest pauza, si nu am pierdut mare lucru, dovada ca in prezent ma descurc binisor, chiar daca nu independent total, iar la facultate am note bune si profii ma apreciaza.

Pai am dedus cam ce viitor ii rezervi tu copilului tau din modul de gandire pe care il ai. Despre invatamantul superior cu sau fara taxa....aici ai dat tu mai multa importanta decat mine acestu-i aspect. Iar copilul care va rezulta dintr-o asemenea mentalitate va avea o personalitate asemnanatoare cu cea descrisa de mine. Bineinteles, eu am pus totul mai sus la extrem....poate in cazul tau e ceva mai nuantat....sau poate e cu totul altfel. Nu am capacitati extrasenzoriale sa imi dau seama ce gandesti in proportie de 100% dar ce akm spus mai sus am dedus. Da Doamne sa fie gresit desi nu cred ca este, mai ales dupa ultimul tau post.

Si nu, nu am intentionat sa te hignesc, doar sa iti pun adevarul in fata. Daca tu asta consideri jignire.....asta este, nu e vina mea.

Facultatile pun prea putin accent pe partea practica, insa teoria si tocitull ei tie ti se par modalitati excelente pentru a selecta studentii, atat timp cat imi dai exemplul examenului de automatica de acum 20 de ani, examen care dupa parerea mea este o dobitocenie dusa la extrem de cadre didactice la fel de tampite si care vad in studentul ideal un papagal gata sa recite/cante dupa cum predau.

Nu toti sunt plecati, Occidentul este un mit pentru multi, o parte din ei ajung sa-l traisca si nu f multi ajung sa se bucure dupa ce il traiesc. Iar in general romanii din strainatate muncesc la coada vacii. Cei care ocupa functii ce necesita studii superioare nu sunt prea multi pentru ca nu foarte multi din cei care au terminat o facultate au ramas cu ceva cap si nu au trecut prin ea ca gasca prin apa, iar doar o mica parte din cei cu ceva in cap au plecat din tara. Si apoi, mai exista si concurenta locala etc. Spune-mi tu mie cati absolventi de ASE lucreaza ca ingineri in strainatate. Poate doar cei care au specializari in domeniul informaticii au reusit sa isi gaseasca destul de repde un loc de munca stabil. Restul....la spalat vase, ingrijit batrani etc.

Despre ci care muncsc sa ii dea bani copilului pentru iesit in oras.....tie nu ti-au dat ai tai bani in adolescenta sa te duci la film sau la un suc? Intradevar erau alte vremuri dar tot ieseai in oras. Asa ca si tu la randul tau o sa ii dai bani odraslei tala sa isi stisfaca micile capricii cum ar fi un telefon mobil ( o necesitate in in ultima vreme si nu un capriciu ). Sau tu esti de moda veche si iti tii copilul in casa si il iei la intrebari daca intarzie 5 min cand scapa de la scoala? Mi se pare ceva absolut normal pana la un punct. Nu mi se pare normal sa-i cumperi telefon mobil de 20 de mil si sa ii dai bani pe seara cat altu nu castiga intr-o luna.

La noi in general absolventii de facultate sunt platiti prost si exploatati de patroni, insa multi dintre cei cu diploma sunt doar niste oameni ratati, care au facut facultatea doar pentru diploma si carora li se pare normal ca acum sa isi umple buzunarele cu bani. Nu e chiar asa, iar parintii crde exact la fel, ca acum se vor imbogati si se apuca de bocit cand vad ca odrasla n-are bani sa-si ia casa, masina etc. si vine tot pe capul lor.

Iar cei care au ceva in cap se vor descurca si dupa 2-3 ani vor castiga un salariu decent si nu vor trai pe spinarea parintilor.

Incearca sa compari rezultatele tesului propus de tine in romania cu cele ale unui test realizat in occident, unde fiecare este apreciat pentru cunostintele lui si platit decent si unde scoala nu ii pregateste pentru studii universitare sau pentru a fi genii ci pentru a-si putea castiga existenta mucind si nu furand ca la noi.

Acest aspect incepe sa apara si pe la noi si vei vedea ca sunt multi cu diplome care stau si se uita la ele, pentru ca piata este deja suprasaturata cu absolventi de facultate, chiar daca unii sunt bine pregatiti. Incep sa se caute si muncitori pentru ca o tara nu are nevoie doar de ingineri, avocati si doctori.

Si mai grav este ca de multe ori cei fara studii superioare ajung sa o duca mai bine decat cei care au terminat o facultate daca muncesc in strainatate etc. Asta este o anomalie specific romaneasca si ii descurajeaza pe cei care ar trebui sa invete. Deci scoala nu este singurul mod de a reusi in viata....scoala romaneasa cel putin.

Iar despre muncitorii de la IMGB si studenti/absolventi....vei vedea ca au acceasi grija, a zilei de maine si a locului de munca desi ar trebui sa fie cu totul altfel.

P.S. Nu sunt patetic, sunt doar o persoana satula de tara asta, de poporul roman, de mentalitatea lui si de abilitatea lui se a persista in prostia proprie. Toata lumea vede ca lucrurile merg rau insa nimeni nu se gandeste sa schimbe ceva, ba mai si lauda sistemul vinovat in mare parte.

#52
mufa

mufa

    Porc misogin

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 40,796
  • Înscris: 13.01.2005

morpheusdj, on Mar 7 2005, 04:55, said:

Pai m-am uitat la profilul tau...si.....ai facut 1 sau 2 ani de scoala dupa 90, asta tinand cont ca nu ai facut alte specializari dupa facultate, lucru pe care nu am de unde sa il stiu.
Si iti spun ca esti trecut de prima tinerete si ca nu esti indreptatit sa faci comparatii mai mult ca mine care am terminat in sistemul actual....de fapt vechiul sistem cu un ,,facelift,,.

<{POST_SNAPBACK}>

Eu inteleg ca ai fost la o clasa cu profil uman si nu ai facut prea multa matematica. Poate imi explici si mie cum am facut eu doar 1 sau 2 ani de scoala dupa 90, daca sunt nascut in 1977. Calcul ajutator: 1989-1977=12. Cred ca sunt indreptatit sa imi dau cu parerea despre invatamintul dinainte si de dupa 89.


morpheusdj, on Mar 7 2005, 04:55, said:

Mai lasa-ma cu ,,scoala ar trebui, pana la facultate, sa iti formeze o cultura generala,,. Daca cineva doreste o cultura generala poate citi carti, se poate documenta, poate folosi netul, se poate uita la Discovery, isi poate intreba parintii daca ei au asa ceva etc. Nu mai traim in era comunista cand la tv era program de 3 ore in care aflam despre depasirea planului agricol al comunei X, unde in loc de 3 vaci acum sunt 4.

<{POST_SNAPBACK}>


Cei care despre care vorbesti tu, pasionati, care studiaza singuri, cauta pe net s.a.m.d sunt foarte putini. Daca tu vrei sa avem un 10% oameni culti si restul de 90% niste dobitoci care habar nu au cine a scris "Femeia le 30 de ani" si care au certitudinea ca Statele Unite au capitala la New-York, dar care stiu sa schimbe o roata la masina, sistemul propus de tine este excelent.



morpheusdj, on Mar 7 2005, 04:55, said:

Iar exemplele pot continua. Scoala ar trebui sa iti formeze o cultura generala pana in clasa a 8-a si apoi sa iti formeze o cultura generala detaliata intr-un domeniu pe care il vei studia la facultate etc. Eu am facut fizica si chimie pana in clasa a 10-a desi eram la un profil uman, iar informatica am facut doar in clasa a 9-a. Ce crezi tu ca era mai important.....2 ani de chimie si fizica sau 4 ani de informatica practica astfel incat toata lumea sa poata redacta acceptabil un document in word si sa poata trimite un mail?

<{POST_SNAPBACK}>

Dupa cum spuneam si in mesajul trecut, poate daca lumea ar citi mai mult, exprimarile de genul "copiii care este" ar fi mai rare. Cine te-a oprit sa te muti la real si sa faci mai multa matematica si informatica si mai putina romana? Stiu, e mai usor sa te plingi!


morpheusdj, on Mar 7 2005, 04:55, said:

Scoala exista tocmai pentru a descoperi talentele elevului si pentru a le dezvolta, nu pentru a nivela elevii si talentele lor. De asemenea, are rolul de a ajuta parintii sa faca alegerile potrivite pentru copilul lor. Banuiesc ca nu exista in tara asta niste sedinte orietnative cu un psiholog al scolii si elevul pe de o parte si parintii lui de cealalta parte pentru a stabili exact care sunt abilitatile deosebite si calitatile exceptionale ale copilului pentru a-l inscrie la un profil adecvat necesitatilor sale.

<{POST_SNAPBACK}>

Nu stiu ce fel de scoala ai facut tu si ce profesori ai avut, dar eu de exemplu am avut parte, cu citeva exceptii, de profesori buni pedagogi, care au stiut sa imi descopere "talentele ascunse" si sa ma faca sa invat. Asta in conditiile in care am fost o pramatie si un golan.

morpheusdj, on Mar 7 2005, 04:55, said:

Nu cred ca au auzit prea multi parinti propiul copil spunand ,,mama, tre sa inchid, vreau sa ma duc la ora la geografie unde e f interesant si nu vreau sa intarzii,,. Nici ai mei nu au auzit cred asta....decat poate la engleza. In rest pauza, si nu am pierdut mare lucru, dovada ca in prezent ma descurc binisor, chiar daca nu independent total, iar la facultate am note bune si profii ma apreciaza.

<{POST_SNAPBACK}>

Ai dreptate. Spune tu ce materii ar trebui sa se studieze la scoala. E clar ca cele aflate in programa scolara nu folosesc la nimic si sunt o pierdere totala de vreme.

morpheusdj, on Mar 7 2005, 04:55, said:

Pai am dedus cam ce viitor ii rezervi tu copilului tau din modul de gandire pe care il ai. Despre invatamantul superior cu sau fara taxa....aici ai dat tu mai multa importanta decat mine acestu-i aspect. Iar copilul care va rezulta dintr-o asemenea mentalitate va avea o personalitate asemnanatoare cu cea descrisa de mine. Bineinteles, eu am pus totul mai sus la extrem....poate in cazul tau e ceva mai nuantat....sau poate e cu totul altfel. Nu am capacitati extrasenzoriale sa imi dau seama ce gandesti in proportie de 100% dar ce akm spus mai sus am dedus. Da Doamne sa fie gresit desi nu cred ca este, mai ales dupa ultimul tau post.

<{POST_SNAPBACK}>

Poate iti faci mila de un biet dobitoc si imi explici si mie ce mod de gindire am si ce e gresit la el.


morpheusdj, on Mar 7 2005, 04:55, said:

Facultatile pun prea putin accent pe partea practica, insa teoria si tocitull ei tie ti se par modalitati excelente pentru a selecta studentii, atat timp cat imi dai exemplul examenului de automatica de acum 20 de ani, examen care dupa parerea mea este o dobitocenie dusa la extrem de cadre didactice la fel de tampite si care vad in studentul ideal un papagal gata sa recite/cante dupa cum predau.

<{POST_SNAPBACK}>


Iarta-ma, dar esti de o nesimtire iesita din comun. Cind o sa ai tu nu stiu cite lucrari stiintifice publicate prin reviste straine de specialitate, cind vei fi invitat sa tii cursuri pe la cite o universitate din Europa si/sau America, cind zeci de generatii iti vor studia culegerile, cind vei realiza ceva in viata prin propria ta munca, sa vii sa vorbesti si sa jignesti. Cum iti permiti sa spui despre niste oameni pe care nu-i cunosti ca sunt niste dobitoci?


morpheusdj, on Mar 7 2005, 04:55, said:

Nu toti sunt plecati. Iar in general romanii din strainatate muncesc la coada vacii. Cei care ocupa functii ce necesita studii superioare nu sunt prea multi pentru ca nu foarte multi din cei care au terminat o facultate au ramas cu ceva cap si nu au trecut prin ea ca gasca prin apa, iar doar o mica parte din cei cu ceva in cap au plecat din tara. Si apoi, mai exista si concurenta locala etc. Spune-mi tu mie cati absolventi de ASE lucreaza ca ingineri in strainatate. Poate doar cei care au specializari in domeniul informaticii au reusit sa isi gaseasca destul de repde un loc de munca stabil. Restul....la spalat vase, ingrijit batrani etc.

<{POST_SNAPBACK}>


Toti cei care au terminat cu 10. Poate cunostiintele tale muncesc la coada vacii in occident. Intimplator am prieteni si cunostiinte pe vreo 3 continente si toti presteaza munci intelectuale bine platite.
Nici un absolevent de ASE nu poate lucra ca inginer, pentru ca nu este inginer. ASE-ul te face economist, Politehnica/Constructiile te fac inginer, Medicina-medic s.a.m.d. App, tu ce particulara faci?


morpheusdj, on Mar 7 2005, 04:55, said:

Despre ci care muncsc sa ii dea bani copilului pentru iesit in oras.....tie nu ti-au dat ai tai bani in adolescenta sa te duci la film sau la un suc? Intradevar erau alte vremuri dar tot ieseai in oras. Asa ca si tu la randul tau o sa ii dai bani odraslei tala sa isi stisfaca micile capricii cum ar fi un telefon mobil ( o necesitate in in ultima vreme si nu un capriciu ). Sau tu esti de moda veche si iti tii copilul in casa si il iei la intrebari daca intarzie 5 min cand scapa de la scoala? Mi se pare ceva absolut normal pana la un punct. Nu mi se pare normal sa-i cumperi telefon mobil de 20 de mil si sa ii dai bani pe seara cat altu nu castiga intr-o luna.

<{POST_SNAPBACK}>


Uite ca nu prea imi dadeau ai mei bani sa ies in oras. Ciupeam citiva lei cind ma duceam sa cumpar piine si lapte, iar in vacanta de vara spalam parbrize.
Copilul meu va avea mobil cind va fi in stare sa isi plateasca convorbirile la el.
Am crescut intr-o totala libertate si nu imi voi ingradi copilul prea mult. Cit timp va respecta anumite reguli de bun simt va avea libertate totala.


morpheusdj, on Mar 7 2005, 04:55, said:

Acest aspect incepe sa apara si pe la noi si vei vedea ca sunt multi cu diplome care stau si se uita la ele, pentru ca piata este deja suprasaturata cu absolventi de facultate, chiar daca unii sunt bine pregatiti. Incep sa se caute si muncitori pentru ca o tara nu are nevoie doar de ingineri, avocati si doctori.

<{POST_SNAPBACK}>

Daca sunt prea multi absoleventi de facultate si e o piata suprasaturata, de ce mai faci o facultate? De ce nu pui mina pe sapa?


morpheusdj, on Mar 7 2005, 04:55, said:

Iar despre muncitorii de la IMGB si studenti/absolventi....vei vedea ca au acceasi grija, a zilei de maine si a locului de munca desi ar trebui sa fie cu totul altfel.

<{POST_SNAPBACK}>

Eu de exemplu nu am grija zilei de miine.

morpheusdj, on Mar 7 2005, 04:55, said:

Toata lumea vede ca lucrurile merg rau insa nimeni nu se gandeste sa schimbe ceva, ba mai si lauda sistemul vinovat in mare parte.

<{POST_SNAPBACK}>

Lucrurile merg prost. Sistemul are vina ca plateste prost cadrele didactice si in felul acesta nu-si mai dau interesul. Ia plateste un profesor de liceu cu 20 de milioane si in citiva ani ai sa vezi niste diferente.

#53
zuppy

zuppy

    elbonian

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,247
  • Înscris: 12.10.2002

mufa, on Mar 7 2005, 10:45, said:

Daca tu vrei sa avem un 10% oameni culti si restul de 90% niste dobitoci care habar nu au cine a scris "Femeia le 30 de ani" si care au certitudinea ca Statele Unite au capitala la New-York, dar care stiu sa schimbe o roata la masina, sistemul propus de tine este excelent.
Inainte sa ma uit pe google nu stiam cine a scris Femeia la 30 de ani. Sa inteleg ca si eu sunt dobitoc?

#54
Garfield

Garfield

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,200
  • Înscris: 20.11.2004

Quote

Daca tu vrei sa avem un 10% oameni culti si restul de 90% niste dobitoci care habar nu au cine a scris "Femeia le 30 de ani" si care au certitudinea ca Statele Unite au capitala la New-York, dar care stiu sa schimbe o roata la masina, sistemul propus de tine este excelent.

Mai bine sa stii sa schimbi o roata la masina (a se inlocui roata de masina cu orice alt exemplu) decat sa speli bude intr-un restaurant din germania recitand eminescu.


Pana mea, adica daca mie nu-mi place nu'st ce mare scriitor roman cunoscut peste mari si tari, de la dunare pan la bahlui inseamna ca-s retardat ? De ce dracu nu ma lasa pe mine sa aleg scriitori precum Isaac Asimov, Agatha Christie, etc.

Am facut tot liceul fizica, chimie, biologie. Ce mai tin minte acu ? Ce mai tii tu minte acum ? Este o pierdere de timp si de bani.

Vinovati nu is numai profesorii ci si parintii. Eu, de exemplu, am fost in liceu la profil mate-info, insa nu exagerez cand spun ca faceam biologie mai greu decat informatica sau chiar matematica ! De ce ? Fiindca 1/3 din clasa doreau sa urmeze medicina... ce p**a mea cauta la mate-info cand exista fizica-biologie / fizica-chimie, dracu stie (sau sa-i intrebati pe parintii lor).


Decat un manual de 200 de pagini despre nu'st cate tipuri de roci, mai bine ma duce undeva si-mi arata: Uite, ba ! Aici o fost Marea Sarmatica si astea-s sedimente si se pot observa cochilii, etc...

Edited by dani85, 07 March 2005 - 13:21.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate