Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
windows 10 drivere startup degrad...

Tencuiala exterioara casa caramid...

Contact posibil deteriorat proces...

ce se mai lucreaza remote ?
 Care din urmatoarele optiuni este...

Distante etrieri

Fisier corupt reapare in galeria ...

Ce condensator ar putea fi? TV Vo...
 Problema droguri

Soldat gradat profesionist - dipl...

Eroare incarcare formular

merita upgrade de la Ryzen 5 2600...
 Intel i9 14900K cooler air Deepco...

Curațare disc vinil

Atentie la site-ul FixShop.ro - p...

Display cu culori neuniforme
 

Probleme cu recuperarea banilor la dauna auto

- - - - -
  • Please log in to reply
6 replies to this topic

#1
radu.traveller

radu.traveller

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 301
  • Înscris: 16.07.2007
Daca sunt ceva specialisti in asigurari auto pe aici ii rog sa incerce sa-mi raspunda la cele ce le voi descrie in continuare, cat mai pe scurt:

- Dauna la masina MEA stationata, depistez vinovata (nu sunt misogin, nu am nimic cu femeile la volan, dar era o femeie, ce sa fac?), politie, PV, tot tacamu
- BT Asigurari (emitentul RCA) deschide dosar, repar masina, service trimite deviz la BT Asig, astia nu vor sa plateasca integral, ca de ce s-a facut aia si aia si asa si nu asa, intr-un cuvant, cacaturi. Evident ca cei din service nu renunta la deviz, doar muncisera, si astia se legasera de fleacuri de genul "de ce s-a demontat usa, ca se putea vopsi si pe masina".
- Ajungem la concluzia ca singura solutie de a debloca situatia este sa platesc eu reparatia catre service, si apoi sa depun la dosar la asigurari factura si dovada platii, urmand sa mi se returneze intreaga suma in termen de 21 de zile. Promisuni solemne ca nu exista sa nu se plateasca, legea ii obliga sa plateasca suma integral, bla bla bla.
- Platesc, ca sa imi pot ridica masina (mare prost, mare caracter). Dupa 3 saptamani, bani ioc. Sun la onor BT Asig. "Da-ti-ne ragaz pana maine sa verificam". OK. Vine maine. Ma iau cu treaba, uit. Vine poimanine. Sun. "Vi s-a platit dauna ieri". Nu zau? Verific in banca. Platit, intr-adevar, insa nu integral, ci doar o parte din suma. Sun iar. "Cum asa? Nu se poate!" Adica ma faceti prost in fata?

Ei, din momentul asta treaba se muta la BT Asig Brasov, un fel de centru regional. Cei de la agentie locala, si-au cerut scuze, ca altceva ce sa mai faca, dosarul nu mai e la ei. Cica tot ce mai pot face e sa fac o adresa catre BT Asig Brasov, sa cer explicatii. Nu vreau explicatii, vreau restul de bani.

Si acum intrebarea: stie cineva care e calea de urmat in cazul asta? Vreun temei legal pe care sa imi bazez reclamatia?
Am legal, 30 de zile din momentul platii, sa contest modul de decontare.

Al doilea caz, la scurt timp dupa prima intamplare.  Am fost din nou lovit, fara sa am vreo contributie la asta. Patit fiind, nu mai "musc" la fitzele celor cu RCA-ul. Fug la asiguratorul meu, ii inmanez PV de la politie si RCA-ul vinovatului, cu solicitarea de a mi se plati reparatia de catre ei, pe baza politei CASCO, urmand sa se faca regres impotriva emitentului de RCA. Se deschide dosar, totul e in regula, cu o singura exceptie: mi se pune in vedere ca trebuie sa reintregesc polita CASCO. Nu mi se pare normal. Asiguratorul isi recupereaza paguba, doar i-am dus vinovatul, de ce sa platesc eu reintregire? Asa, la ce bun sa ii mai duc RCA-ul bizonului?

Ceva idei? Precedente?

Edited by radu.traveller, 12 August 2008 - 22:17.


#2
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,082
  • Înscris: 24.02.2006
la prima problema, suna la CSA ( http://www.csa-isc.ro/ ) si cere-le sfatul

la a 2-a problema, asa fac toti, din pacate. partea buna e ca reintregirea e mica.

#3
dannek

dannek

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,464
  • Înscris: 17.05.2004
Cam la fel am patit si eu am asigurare casco la Generali, cu franciza 100 euro per dauna.
Am avut 2 daune pe care le- am platit eu la service ca sa imi dea masina, o dauna mi-a fost platita iar pt cea de a doua sun de  o saptamina si tot imi spun ca este pe drum plata.
Am sunat la CSA-ISC si m-au indrumt frumos elegant catre instanta.
Ma intreb dece mai sunt platiti cei de la acesta comisie daca te indruma catre instanta?????, ce rol au ei in acest joc al asigurarilor numai sa semneze statul de plata in ziua de salariu!
Unde se mai poate reclama firma de asigurare la protectia consumatorului ?????

#4
danibuciu

danibuciu

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 6
  • Înscris: 29.09.2004

 dannek, on Aug 14 2008, 19:08, said:

Cam la fel am patit si eu am asigurare casco la Generali, cu franciza 100 euro per dauna.
Am avut 2 daune pe care le- am platit eu la service ca sa imi dea masina, o dauna mi-a fost platita iar pt cea de a doua sun de  o saptamina si tot imi spun ca este pe drum plata.
Am sunat la CSA-ISC si m-au indrumt frumos elegant catre instanta.
Ma intreb dece mai sunt platiti cei de la acesta comisie daca te indruma catre instanta?????, ce rol au ei in acest joc al asigurarilor numai sa semneze statul de plata in ziua de salariu!
Unde se mai poate reclama firma de asigurare la protectia consumatorului ?????


Pai nu ai facut bine, fa o adresa in scris catre asigurator in care le comunici ca intre timp esti in discutii si cu cateva posturi de televiziune, ziare, etc
La Csa la fel, zile in scris ca daca nu iau masuri fata de asigurator, pe care sa ti le comunice si tie, ca te duci la televiziune si la ziare, ca astia abia asteapta.
Daca faci scris sunt obligati sa iti raspunda tot in scris cu explicatii in termen de 30 de zile.

Si adreseaza cererile tale catre directori generali si presedinti (vezi ca la CSA e Dna Angela Toncescu) si la Generali (cauta si tu in presa un numele directorului general de la ei).

#5
sanddy1964

sanddy1964

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,862
  • Înscris: 13.10.2006

 danibuciu, on Aug 15 2008, 12:22, said:

Pai nu ai facut bine,
Lasa sa mai astepte nitel ca-i vin si banii, nu e bine sa bagi imediat cu Director General si CSA ca la anu o sa aiba ciuciu prima redusa...
mai bine sa zica care e suma pt care se cearta cu aia, ca sa vedem daca e chiar asa de necesara reclamatia la toti sfintii. Rad aia de la ziare si cu poponetzul daca e vorba de o dauna de vreo 200euro care a intarziat la plata 6 zile...

#6
dannek

dannek

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,464
  • Înscris: 17.05.2004

 sanddy1964, on Aug 15 2008, 13:49, said:

Lasa sa mai astepte nitel ca-i vin si banii, nu e bine sa bagi imediat cu Director General si CSA ca la anu o sa aiba ciuciu prima redusa...
mai bine sa zica care e suma pt care se cearta cu aia, ca sa vedem daca e chiar asa de necesara reclamatia la toti sfintii. Rad aia de la ziare si cu poponetzul daca e vorba de o dauna de vreo 200euro care a intarziat la plata 6 zile...
Nu imi dai tu 2200 ron si le dau numarul tau de cont si cind au ei chef sa iti vireze dauna mea???

#7
bruno_a

bruno_a

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 5
  • Înscris: 02.09.2008
referitor la prima problema: exista neintelegeri intre service-uri si asiguratori in ceea ce priveste devizele de reparatii. service-ul intocmeste un deviz in baza notei de constatare emisa de asigurator, deviz care cuprinde anumite operatii care nu sunt intotdeauna executate de catre service (o parte din veniturile service-urilor provin din astfel de practici). drept urmare asigurator "taie" din deviz acele "cacaturi" cum le numesti tu, insa daca stai si aduni cacaturile astea din mai multe dosare de daune ai sa vezi ca rezultatul nu e tocmai placut. asta inseamna bani dati aiurea. din pacate cel care sufera si plateste este clientul. deh...cei care stiu practicile service-urilor scapa mai usor de povestea asta cu acceptul de plata, in sensul ca se pot contra (argumentand bineinteles) cu cei din service, eventual asigurari.

legat de reclamatii, acestea se fac numai la CSA. OPC-ul nu are nici o treaba cu asiguratorii. reclamatiile la CSA se fac NUMAI in scris si se depun la sediul lor cu nr de inregistrare. dupa depunerea si inregistrarea reclamatiei vor sesiza asiguratorul cu privire la plangerea ta si iti vor da un raspuns

trecem la problema a doua: incepand cu 1 ian 2008 fransiza si-a facut loc in politele casco de pe la toate soc de asigurare. in cazul in care nu ai fransiza pe polita, exista posibilitatea ca dupa fiecare dauna inregistrata la asigurator sa fi nevoit sa achiti reintregirea sumei asigurate. ce inseamna asta? dupa fiecare dauna, suma asigurata scade cu valoarea daunei achitata pt respectivul dosar. asa ca trebuie sa platesti o anumita suma (se face un calcul luand in considerare val daunei, suma asigurata, curs euro) care in general este mica. mai bine achiti reintregirea decat o fransiza de 100 euro sau chiar mai mult. ATENTIE: si fransiza se achita chiar daca nu esti vinovat de producerea evenimetului iar asiguratorul tau casco recupereaza prejudiciul de la asiguratorul rca.  asiguratorul casco recupereaza numai valoarea achitata de el nu si suma achitata de tine, fransiza sau reintregire.

In cazul in care mai sunteti implicati intr-un eveniment rutier, nu sunteti vinovat de producerea lui si nu aveti casco e bine de stiut ca asiguratoul rca o sa va solicite pe langa copia tichetului RCA al vinovatului si copia dupa talonul lui.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate