Cazane PELETI, porumb, deseuri agricole..
#11773
Posted 19 March 2018 - 16:37
carpisca, on 19 martie 2018 - 16:26, said:
Salut tuturor, Sunt un ageamiu in domeniul asta si nu vreau sa supar pe nimeni dar am citit cateva pagini bune si constat ca s-a deviat complet de la topic...un nebun arunca o piatra in rau si 100 de inteligenti sar sa o caute..asa si aici. Am o casa de 160mp si as vrea niste sfaturi legate de ce fel de centrala ar fi cea mai recomandata pt mine. Eu am gasit asta http://bit.ly ce parere aveti? Multumesc De ce vrei tu sa faci bani cu linkuri de affiliere? Nu mai bine te duci la munca? mushudog, on 19 martie 2018 - 16:27, said:
Eu as citi forumul asta din scoarta in scoarta - nu am facut-o la momentul respectiv ..si m-am "ales" cu o alegere proasta ...si dupa o iarna a trebuit sa schimb centrala (gasesti posturile mai in spate). Fa abstractie de micile rafuieli, elimina 80% ..si o sa iti faci o idee.... 1- Ia un cazan dedicat pt peleti care sa aiba o automatizare cat mai unitara si daca e posibil sa poata controla si alte componente ale instalatiei (gen pompele IPAT). Vezi cele care au automatizare plum de exemplu. Arzatorul musai cu curatare automata mecanica (nu cu ventilator care sa sufle doar cenusa). La cum sunt peletii in ziua de azi...nu e suficient 2 - Nici vorba de asa ceva , e o pacaleala de marketing. Am functionat asa un an, bine ca nu am luat foc. Ai nevoie de un cos de fum (din inox, izolat e ok), Costul la mine a fost approx 3500 ron, 2.7 m inaltime. Vezi in spate pe forum s-a discutat de multe ori subiectul 3. Pt IPAT ai nevoie de un puffer mic ca sa poata face amestecul. Vezi si punctul 1- centrala mea poate controla doua pompe/servomotoare pt ipat si sa ajusteze temperatura amestecului in functie de temp exterioara. 4.Nu ma pricep la calcule de genul asta (sunt altii pe aici care pot sa ajute) , insa daca poti sa pui PDC si ai o izolatie buna la casa...ia PDC. Eu regret ca nu am facut asta dupa ce am vazut consumurile si comfortul la un prieten. Plus partea de racire vara... Edited by cinsem, 19 March 2018 - 16:44. |
#11774
Posted 19 March 2018 - 16:51
mushudog, on 19 martie 2018 - 16:27, said:
Eu as citi forumul asta din scoarta in scoarta - nu am facut-o la momentul respectiv ..si m-am "ales" cu o alegere proasta ...si dupa o iarna a trebuit sa schimb centrala (gasesti posturile mai in spate). Fa abstractie de micile rafuieli, elimina 80% ..si o sa iti faci o idee.... carpisca, on 19 martie 2018 - 16:26, said: și eu, acolo pe sait, am găsit asta: „Pretul, instalarea si punerea in functiune a arzatorului nu sunt incluse in pret.”... sic... ce părere aveți? phiii! uitam să vă spui cea mai tare chestie (pentru mine): tocmai ce am început demersurile de branșare la rețeaua de gaze!!! |
#11776
Posted 20 March 2018 - 09:23
cinsem, on 19 martie 2018 - 15:24, said:
Am si eu cateva intrebari de super incepator. Glumez prin exagerare..., ideea e că mai trebe încă odată prețul dat pe cazan!!! 1.1. Io am scăpat (ca prin urechile acului...): am luat un sistem all-inclusive termoșemineu; am scăpat de toate durerile de cap ale 80% dintre utilizatorii de centrale 2.Toate merg fără horn (deoarece au ventilator care bagă aer în arzător pt o ardere cât mai apropiată de complet, astfel că la gura coșului este tirajul necesar) (știu că voi fi șutat pt opinia asta, dar io am mers o iarnă juma fără coș de fum) 2.1.Horn trebuie pt: -să nu-ți murdărești peretele unde are loc evacuarea din țeava scurtă -să ai tiraj natural în momentul în care ai pană de curent și astfel să se evacueze fumul din arzător pe cale naturală -să ai tiraj în momentele în care afară este vânt deosebit de puternic și-ți întoarce fumul în centrală (aceasta ducând la oprirea centralei în avarie din lipsă de depresiune) -nu în ultimul rând, coșul e bun să trimiți gazele de ardere cât mai departe de casa ta și cât mai aproape de nasul vecinilor (că și ei fac la fel, apărând astfel reciprocitatea!!!) (în acest caz vântul face diferența) 3.Nu știu să existe cazane pe peleți dedicate IPAT; știu doar că îți trebe un puffer pt armonizarea funcționării cazanului dpdv al pornirilor (se zice că pornirile scurte și dese nu-s cheia marilor succese ) 4.Necesarul de căldură al casei îl calculezi cu programe specializate. Din ce am citit, ca o PDC să fie eficientă, tre să ai o casă izolată „boboc” (iar dacă ai un izvor termal în apropiere, e și mai bine pt iarnă!) HOWGH!!! |
#11777
Posted 20 March 2018 - 10:47
Buna , am si eu o problema cu presiunea pe instalatie. La circa 2_3 zile presiunea scade de la 2 la 0 bar. Precizez ca nu e o instalatie prea complicata,si deja devine enervanta situatia. Am verificat pana acum toate imbinarile si lipiturile. Un sfat ar fi binevenit.
|
#11778
Posted 20 March 2018 - 10:48
gushpi, on 20 martie 2018 - 09:23, said:
1.Cazanele au ȘI arzător. Tre să adaugi: mii de pompe, senzori, vane de bypass cu 15 căi (pe sens), vas expansiune... automatizare de stație spațială. Glumez prin exagerare..., ideea e că mai trebe încă odată prețul dat pe cazan!!! 1.1. Io am scăpat (ca prin urechile acului...): am luat un sistem all-inclusive termoșemineu; am scăpat de toate durerile de cap ale 80% dintre utilizatorii de centrale 2.Toate merg fără horn (deoarece au ventilator care bagă aer în arzător pt o ardere cât mai apropiată de complet, astfel că la gura coșului este tirajul necesar) (știu că voi fi șutat pt opinia asta, dar io am mers o iarnă juma fără coș de fum) 2.1.Horn trebuie pt: -să nu-ți murdărești peretele unde are loc evacuarea din țeava scurtă -să ai tiraj natural în momentul în care ai pană de curent și astfel să se evacueze fumul din arzător pe cale naturală -să ai tiraj în momentele în care afară este vânt deosebit de puternic și-ți întoarce fumul în centrală (aceasta ducând la oprirea centralei în avarie din lipsă de depresiune) -nu în ultimul rând, coșul e bun să trimiți gazele de ardere cât mai departe de casa ta și cât mai aproape de nasul vecinilor (că și ei fac la fel, apărând astfel reciprocitatea!!!) (în acest caz vântul face diferența) 3.Nu știu să existe cazane pe peleți dedicate IPAT; știu doar că îți trebe un puffer pt armonizarea funcționării cazanului dpdv al pornirilor (se zice că pornirile scurte și dese nu-s cheia marilor succese ) 4.Necesarul de căldură al casei îl calculezi cu programe specializate. Din ce am citit, ca o PDC să fie eficientă, tre să ai o casă izolată „boboc” (iar dacă ai un izvor termal în apropiere, e și mai bine pt iarnă!) HOWGH!!! Multumesc. Casa va fi izolta pe pereti cu 15 sau 16cm (am vazut pachete cu 16cm grosime) de polistiren grafitat (cam aceeasi eficienta ca si cel de 20cm alb). Sub placa de la parter am 5cm de XPS dar vreau sa mai pun cel putin 5cm peste (daca nu bag IPAT) sau 8cm daca pot pune IPAT (casa nu a fost proiectata cu IPAT si tb sa verific daca pot inalta podeaua prea mult si sa nu am probleme cu scarile/inaltimea camerei). Tripanele au un Uw de sub 1 (44mm latime tripan). Si podul vreau sa-l izolez bine (15cm intre capriori cu vata de sticla si 10 cm peste placa). Am folosit niste programe dedicate si mi-a iesit un necesar termic de aprox 14.5 kw pt toata casa (s.u 170mp). Eu in living am in proiect un Semineu (am lasat si gauri tehnice in placi pt cos) dar, chiar daca pun un termosemineu cu recuperare de caldura nu stiu daca singur ar face fata pentru toata casa. Cred ca am sa intreb si pe topicul dedicat Semineelor. |
#11779
Posted 20 March 2018 - 12:41
claudiusv82, on 20 martie 2018 - 10:47, said:
Buna , am si eu o problema cu presiunea pe instalatie. La circa 2_3 zile presiunea scade de la 2 la 0 bar. Precizez ca nu e o instalatie prea complicata,si deja devine enervanta situatia. Am verificat pana acum toate imbinarile si lipiturile. Un sfat ar fi binevenit. Edited by misu82ayas, 20 March 2018 - 12:52. |
#11780
Posted 20 March 2018 - 13:13
cinsem, on 20 martie 2018 - 10:48, said: Multumesc. Casa va fi izolta pe pereti cu 15 sau 16cm (am vazut pachete cu 16cm grosime) de polistiren grafitat (cam aceeasi eficienta ca si cel de 20cm alb). Sub placa de la parter am 5cm de XPS dar vreau sa mai pun cel putin 5cm peste (daca nu bag IPAT) sau 8cm daca pot pune IPAT (casa nu a fost proiectata cu IPAT si tb sa verific daca pot inalta podeaua prea mult si sa nu am probleme cu scarile/inaltimea camerei). Tripanele au un Uw de sub 1 (44mm latime tripan). Si podul vreau sa-l izolez bine (15cm intre capriori cu vata de sticla si 10 cm peste placa). Am folosit niste programe dedicate si mi-a iesit un necesar termic de aprox 14.5 kw pt toata casa (s.u 170mp). Eu in living am in proiect un Semineu (am lasat si gauri tehnice in placi pt cos) dar, chiar daca pun un termosemineu cu recuperare de caldura nu stiu daca singur ar face fata pentru toata casa. Cred ca am sa intreb si pe topicul dedicat Semineelor. chestia cu înălțimea... io am redus de la 2,55 la 2,35 prin montare de plafon fals (cu panouri led în loc de lustre „fancy” - aspiratoare de praf... ) am câștigat în jur de 20-24 mc pe care nu-i mai încălzesc dar io-s pitic, știu unii care s-au ofuscat că e puțin 2,35, dar la intrebarea mea despre înălțimea ușilor - au tăcut... apropo - termoșemineul meu are 21kW pe circuitul de apă și 3kW radiază el... |
#11781
Posted 20 March 2018 - 14:03
claudiusv82, on 20 martie 2018 - 10:47, said:
Buna , am si eu o problema cu presiunea pe instalatie. La circa 2_3 zile presiunea scade de la 2 la 0 bar. Precizez ca nu e o instalatie prea complicata,si deja devine enervanta situatia. Am verificat pana acum toate imbinarile si lipiturile. Un sfat ar fi binevenit. Am nevoie de un termostat performant care sa masoare temperatura in puffer si sa porneasca/opreasca centrala la un interval minim de 10 grade intre oprire si pornire. Poate recomanda cineva ceva? |
#11782
Posted 20 March 2018 - 14:45
slego1, on 20 martie 2018 - 14:03, said: Am nevoie de un termostat performant care sa masoare temperatura in puffer si sa porneasca/opreasca centrala la un interval minim de 10 grade intre oprire si pornire. Poate recomanda cineva ceva? Centrala nu are automatizare? poate va trebuiesc doar senzoriide temperatura, care se leaga in automatizare ... in caz contrar cred ca aveti nevoie de un controler ... dar nu sunt specialist. |
|
#11783
Posted 20 March 2018 - 15:28
Si este vreo diferenta intre o centrala pe peleti (cazan cu arzator) si termosemineu pe peleti?
Ma gandesc ca termosemineul este mai estetic (probabil are usa pe unde poti vedea focul arzand) insa, banuiesc ca este mai putin eficient sau mai scump (altfel, s-ar face numai termosemineuri) pentru aceeasi performanta. Am pe emag o centrala pe peleti care cica e "completa": (https://www.emag.ro/...0/pd/D2HMBTBBM/) la un pret decent. Nu stiu daca e chiar complet si nu cunosc producatorii de astfel de centrale si deci nu stiu daca e "no name" sau nu. Eu in proiect am un semineu in living dar il privesc mai mult cu rol estetic. Si chiar daca va fi un termosemineu, va fi unul mic si cu aport mic la incalzirea locuintei (doar prin gura de ventilare, probabil). Si sigur va fi pe lemne (parca ard mai frumos lemnele ). Cat priveste inalitimea camerelor, aici e chestie subiectiva. Dar chiar si obiectiv vorbind, cica trebuie sa existe un raport intre suprafata camerei si inaltime. La parter am un open space (hol + scara + living + bucatarie) care totalizeaza vreo 45 mp. La o asa suprafata deschisa, un tavan prea jos nu e ok. |
#11784
Posted 20 March 2018 - 17:00
Diferente sunt multe,se pot scrie 2 pagini,cel mai important fiind pretul,un cazan pe peleti fiind mult mai scump decat un termosemineu datorita arzatorului,automatizarii,sonda lambda la care se adauga costuri cu spatiu tehnic dedicat si piese,materiale pentru montaj etc.Dar cine nu dispune de un buget pe masura,nu il deranjeaza sa alimenteze zilnic sau la 2 zile si sa o curete la fel de des,poate alege un termosemineu care poate fi montat oriunde,cu sau fara geam,dar foarte mare atentie,neaparat priza de aer(o gaura in perete pt ca termosemineul sa traga aer de afara nu din casa),pentru a nu ramane fara aer in casa.Despre cosul de fum s-a tot discutat,parerile sunt impartite,ideal ar fi ducerea acelei tubulaturi de 80mm deasupra acoperisului.
|
#11785
Posted 20 March 2018 - 17:07
gushpi, on 19 martie 2018 - 21:12, said:
Cât? Hm..., păi cam așa:
Concluzia soției: „auzi, zice, dar nu mai bine ne mutăm...?...” |
#11786
Posted 20 March 2018 - 17:51
claudiusv82, on 20 martie 2018 - 10:47, said:
Buna , am si eu o problema cu presiunea pe instalatie. La circa 2_3 zile presiunea scade de la 2 la 0 bar. Precizez ca nu e o instalatie prea complicata,si deja devine enervanta situatia. Am verificat pana acum toate imbinarile si lipiturile. Un sfat ar fi binevenit. dacă nu ai scurgeri pe nicăieri, singurul răspuns rezonabil este deteriorarea vasului de expansiune: ori ai pierdut aerul, ori s-a spart membrana; refă presiunea, apoi încearcă să apeși pe tija valvei; dacă iese apă ai un răspuns clar; acum mai e și în funcție de poziția în care e montat vasul... dacă e pus vertical și mai are ceva aer în el, te păcălește; cel mai bine ar fi să chemi un instalator care știe ce trebuie făcut... în tot cazul, trebuie descărcată parțial instalația și verificată presiunea în vas; dacă e cazul, va trebui reparat/înlocuit vasul... Eu am pățit-o cu un vas ce avea un por foarte fin; la verificarea înainte de montaj părea bun, după câteva zile și-a dat în petic... |
#11787
Posted 20 March 2018 - 19:51
cinsem, on 20 martie 2018 - 15:28, said:
Si este vreo diferenta intre o centrala pe peleti (cazan cu arzator) si termosemineu pe peleti? nevoile oamenilor sunt personalizate: fiecare are nevoie de altceva (unii vor aceeași temp peste tot, alții altă temp în fiece cameră, etc) deasemenea bugetele sunt diferite termoșemineul meu are, cel puțin în cartea tehnică, același randament ca și altele, iar din funcționare mi-a arătat un consum pe măsura cărții centralele pe peleți au o caracteristică: la oprire aduce temp din cazan la 50/54*C (prin ventilare) - aici este un avantaj al termoșemineului: cât timp are loc răcirea, șemineul continuă să radieze căldură în casă..., pe când o centrală amplasată în beciul tehnic va da căldura toată pe coș! alt avantaj este că automatizarea este simplă și, o punere bună în funcțiune, duce la o exploatare fără bătăi de cap (simplă înseamnă că șemineul e controlat de un termostat de ambient, pe care am setat temp de noapte/de zi, intervale orare de noapte/de zi și gata!) dezavantaje: -capacitate mică la bunker - doar 3 saci (la mine ar însemna 3 zile, dar io alimentez la 1-2 zile - că e în drum mereu, nu trebe să ocolesc până-n beci!) -la curățare trebe mare atenție că praful neaspirat fuge de nu te vezi în casă -dacă vrei o automatizare avansată, nu știu dacă se poate -flacăra e zgomotoasă, nu-i molcomă ca la șemineul pe lemne referitor la țeava de aspirație aer: io trag din beciul aflat sub sufragerie (care are două aerisiri de Dn100); astfel aerul nu are temp de afară (medie -5*C iarna), ci o medie de 12*C, ceea ce duce la creșterea randamentului și o pornire mai rapidă (apa din cazan atinge mai rapid temp de recirculare, 54*C - în cazul meu) a! mai am un avantaj: cazanul meu are doar 23 de litri de apă - ceea ce duce la o viteză crescută de încălzire în faza incipientă, deasemenea se oprește mai repede aceste porniri/opriri rapide contribuie la un randament mai bun dcristiand, on 20 martie 2018 - 17:07, said:
Hm..., păi cam așa:... Concluzia soției: „auzi, zice, dar nu mai bine ne mutăm...?...” ce distanțe ai: -de la capătul magistralei pân-la tine la gard -de la gard până-n casă? mie pe 70 m de magistrală mi-au cerut 20000 lei |
|
#11788
Posted 20 March 2018 - 20:54
gushpi, on 20 martie 2018 - 19:51, said: referitor la țeava de aspirație aer: io trag din beciul aflat sub sufragerie (care are două aerisiri de Dn100); astfel aerul nu are temp de afară (medie -5*C iarna), ci o medie de 12*C, ceea ce duce la creșterea randamentului și o pornire mai rapidă (apa din cazan atinge mai rapid temp de recirculare, 54*C - ĂŽn cazul meu) ... Mai puțin toamna când fermentează mustul... Bioxidul de carbon îți alterează arderea... ce distanțe ai: -de la capătul magistralei pân-la tine la gard -de la gard până-n casă? mie pe 70 m de magistrală mi-au cerut 20000 lei Păi am ceva sub 100 de metri până la gard și vreo 7 m până în bucătărie plus vreo 15 până în CT. Cred că totuși centrala o voi pune acolo, altfel se complică lucrurile cu cea pe peleți... Mă rog, mai am timp până atunci... |
#11789
Posted 21 March 2018 - 07:02
claudiusv82, on 20 martie 2018 - 10:47, said:
Buna , am si eu o problema cu presiunea pe instalatie. La circa 2_3 zile presiunea scade de la 2 la 0 bar. Precizez ca nu e o instalatie prea complicata,si deja devine enervanta situatia. Am verificat pana acum toate imbinarile si lipiturile. Un sfat ar fi binevenit. |
#11790
Posted 21 March 2018 - 16:28
A mai luat cineva în ultimul timp centrală din Polonia? E mult mai ieftin decât aceeași centrală luată din România (numai 2 distribuitori cu prețuri prohibitive)
|
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users