Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Iesirea din coproprietate

Mouse wireless ergonomic cu bater...

Cum se calculeaza dobanda lunara ...

La mulți ani @driftking91!
 Unde e recomandat sa ma cazez in ...

Descarcator de supratensiune tip 2

ping digi?

Reparare "șanțuri&#...
 De ce i se zice Mariei "Stapa...

Colet valoare Londra București

BMW seria 3 rulat vs SsangYong Ko...

Share abonament Netflix
 Cum pot sa fac rost de un negativ...

Lant Bicicleta

Un designer artist: Raymond Loewy

ATS din contactor modular
 

Nu sunt suficiente locuri e parcare - nu se dau amenzi pe tema asta

- - - - -
  • Please log in to reply
26 replies to this topic

Poll: [Ce partid are curaj sa initieze un astfel de proiect de lege?] (34 member(s) have cast votes)

E normal sa existe o astfel de lege?

  1. Da (18 votes [52.94%])

    Percentage of vote: 52.94%

  2. Nu (16 votes [47.06%])

    Percentage of vote: 47.06%

Vote Guests cannot vote

#1
C.F.S.

C.F.S.

    Jos comunismul!

  • Grup: Banned
  • Posts: 7,214
  • Înscris: 04.10.2007
Oare ce partid ar avea curajul sa initieze un proiect de lege care sa prevada ca nu se pot da amenzi pentru parcare/stationare pana nu se creeaza un numar de locuri de parcare egal cu 75% din numarul de autovehicule inmatriculate in localitatea respectiva?

Asa mi se pare normal - nu asiguri locuri de parcare, du-te dreq si nu mai da amenzi.

Pai ce fac, daca am treaba la unirii, parchez la izvor si vin cu metroul o statie? :cutit:

Edited by C.F.S., 21 May 2008 - 09:32.


#2
mwlambo

mwlambo

    Always watching you

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,481
  • Înscris: 10.12.2006
Ar trebui sa se dea amenda doar daca parchezi pe trecerea de pietoni, in fata intrarii intr-un spital si chestii de genul. Atat. La noi politia vaneaza sa puna amenzi, ca nah.. are de intretinut un buget si fiecare politist trebuie sa 'produca' o anumita suma pe luna.

#3
JJOne

JJOne

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,021
  • Înscris: 22.08.2006

 C.F.S., on May 21 2008, 09:27, said:

Oare ce partid ar avea curajul sa initieze un proiect de lege care sa prevada ca nu se pot da amenzi pentru parcare/stationare pana nu se creeaza un numar de locuri de parcare egal cu 75% din numarul de autovehicule inmatriculate in localitatea respectiva?

Asa mi se pare normal - nu asiguri locuri de parcare, du-te dreq si nu mai da amenzi.

Pai ce fac, daca am treaba la unirii, parchez la izvor si vin cu metroul o statie? :cutit:
Daca ai treaba la Unirii, parchezi in parcarea supraetajata si platesti, parchezi la Izvor si mergi pe jos, sau parchezi pe interzis si risti sa iei amenda.
Uitandu-ma la Bucuresti, problema e ca fara investitii majore (parcari subterane sau supraetajate) nu ai loc sa creezi noi locuri de parcare.
Degeaba raporteaza de exemplu Negoita ca a creat 50000 de locuri de parcare, cand de fapt termenul corect ar fi fost "a amenajat si marcat", avand in vedere ca si inainte oricum se parca pe aceleasi locuri, si oricum nu este suficient.

#4
C.F.S.

C.F.S.

    Jos comunismul!

  • Grup: Banned
  • Posts: 7,214
  • Înscris: 04.10.2007
Da, JJone, de acord, dar in cazul asta nu mai platesc impozitul pe auto la primarie. In plus, din salarii si alte venituri nu mai platesc impozitul actual ci jumatate sau hai, 75%.

Edited by C.F.S., 21 May 2008 - 10:06.


#5
JJOne

JJOne

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,021
  • Înscris: 22.08.2006
Eu ziceam de altfel ca e greu sa rezolvi problema parcarilor, mai ales a celor de resedinta, ca daca in punctele aglomerate faci o parcare supraetajata si gata, ce faci pe o strada pe care traiesc 5000 de oameni si in momentul de fata ai doar 200 de locuri de parcare de resedinta?
Pe de alta parte, nici lasarea fara amenzi a celor care parcheaza aiurea nu e o solutie, o varianta ar fi diminuarea zonelor de parcare interzisa.

#6
C.F.S.

C.F.S.

    Jos comunismul!

  • Grup: Banned
  • Posts: 7,214
  • Înscris: 04.10.2007

 JJOne, on May 21 2008, 11:10, said:

Eu ziceam de altfel ca e greu sa rezolvi problema parcarilor, mai ales a celor de resedinta, ca daca in punctele aglomerate faci o parcare supraetajata si gata, ce faci pe o strada pe care traiesc 5000 de oameni si in momentul de fata ai doar 200 de locuri de parcare de resedinta?

In cazul asta, cei de la serviciul de urbanism care au aprobat constructiile respective sunt dati in judecata de catre STATUL ROMAN pentru a explica modul in care au gandit in momentul aprobarii proiectelor de constructii. De la caz la caz - amenda, puscarie, etc.

Astfel, cei care lucreaza in prezent la serviciul de urbanism vor beli bine ochii inainte de a aproba un proiect P+24 pe Calea Floreasca.


 JJOne, on May 21 2008, 11:10, said:

Pe de alta parte, nici lasarea fara amenzi a celor care parcheaza aiurea nu e o solutie, o varianta ar fi diminuarea zonelor de parcare interzisa.

Pai de ce e aiurea? Platesc impozite si taxe, sa mi se asigure loc de parcare. Nu se poate? Sa nu se mai plateasca taxele aferente PENTRU CA - neexistand solutii - NU SE POATE FACE NIMIC CU BANII RESPECTIVI.

#7
JJOne

JJOne

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,021
  • Înscris: 22.08.2006
Strada la care ma refeream e cu blocurile respective de prin anii 80, mai amendeaza pe cine apuci.

Spuneam ca anularea amenzii de parcare nu este o solutie, indiferent cat de putine sunt locurile de parcare existente, deoarece trebuie sanctionati cei care parcheaza in intersectii, pe linii de tramvai, in porti, etc. Poate insa in unele locuri beneficiul scoaterii semnelor de parcare interzisa de pe banda 1 ar fi mai mare decat pastrarea lor - locuri de parcare vs. un trafic oleaca mai fluid.

#8
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,059
  • Înscris: 24.02.2006

 C.F.S., on May 21 2008, 10:27, said:

Oare ce partid ar avea curajul sa initieze un proiect de lege care sa prevada ca nu se pot da amenzi pentru parcare/stationare pana nu se creeaza un numar de locuri de parcare egal cu 75% din numarul de autovehicule inmatriculate in localitatea respectiva?

Asa mi se pare normal - nu asiguri locuri de parcare, du-te dreq si nu mai da amenzi.

Pai ce fac, daca am treaba la unirii, parchez la izvor si vin cu metroul o statie? :cutit:


eu astept cu nerabdare un partid care sa aiba curajul sa aplice legea fara compromisuri si treceri cu vederea. si prin asta inteleg inclusiv amendarea drastica a celor ce parcheaza in locurile unde acest lucru e interzis.
m-am saturat sa merg pe "bulevarde" transformate in stradute cu o banda si jumatate pe sens, pentru ca pe prima banda s-a parcat "in spic". nu-mi pasa ca aia n-au gasit saracii loc de parcare in alta parte (desi daca dai o tura in zona, pe stradutele limitrofe, o sa gasesti o gramada de locuri unde se putea parca), daca cineva a pus acolo indicatorul "Oprirea interzisa" atunci el trebuie sa fie respectat.
asa cum merg lucrurile acum, politia inchide ochii la astia "ca nu sunt locuri de parcare", inchide ochii la aia care depasesc coloana "ca se grabeau si ei undeva", inchide ochii la aia de trec pe rosu "ca se grabea saracul si tac'so e nustiucine"...si ajungem sa ne intrebam cum se face ca in tara asta multi dintre cei ce incalca legea nu sunt pedepsiti.

C.F.S., in loc sa te intrebi "ce partid are curajul...sa nu mai dea amenzi pentru parcare interzisa", care implica automat ca exista o lege si partidul ala decide sa o ignore, n-ar fi mai corect sa cauti un partid care sa aiba curajul sa permita parcarea peste tot? rezultatul practic ar fi acelasi, ai putea parca oriunde fara frica de amenzi, dar teoretic ar fi o mare diferenta: in loc de un partid care decide sa ignore o lege, am avea un partid care da legi in folosul cetatenilor.

#9
angelz

angelz

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,844
  • Înscris: 01.12.2003
In mai multe tari europene se incearca reducerea numarului de masini personale si educarea populatiei pentru a folosi mijloacele de transport in comun.
Decat mai multe betonari pentru locuri de parcare nu mai bine sa invete si ai nostrii din ce vad pe afara?

#10
Startpause

Startpause

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,712
  • Înscris: 05.03.2005

 angelz, on May 21 2008, 15:01, said:

In mai multe tari europene se incearca reducerea numarului de masini personale si educarea populatiei pentru a folosi mijloacele de transport in comun.
Decat mai multe betonari pentru locuri de parcare nu mai bine sa invete si ai nostrii din ce vad pe afara?
tu ai mers cu mijloacele de transport in comun in europa ?
autobuzul in amsterdam are mocheta, aer conditionat si toaleta
tramvaiul din bordeaux...cand l-am vazut prima data am zis ca e Sageata albastra
metroul in germania arata ca in filmele viitorului si gardienii ca niste robocopi
Intercity-ul in norvegia are scaune din piele, wireless si bar...
etc...

ti-am oferit cateva exemle cat mai dispersate in europa...de fapt peste tot in europa arata decent, nu costa mult, acopera bine orasul, etc.

la noi sa mergi tu vara in autobuze pline de cocalari, transpiratie, injuraturi si calcaturi pe pantofi sau la 8 dimineata sa treaca trei metrouri la unirea pana apuci sa te sui ;)

INTAI SA ADUCA STATUL RATB-UL LA ACELASI NIVEL si apoi sa ceara populatiei sa mearga cu el
mai bine fac (uneori - daca nu am intalniri f. presante) o ora in plus in trafic in scaunul de piele, cu tv, cu apa plata sau cola si aer conditionat decat in jegul de ratb.

am o masina decenta, nu m-am nascut cu luxul in bot, dar refuz cu orice pret sa ma urc in jegurile de masini ale ratb...
metroul merge, de urgenta...altfel pixu' ;)

#11
gafton26

gafton26

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 153
  • Înscris: 08.08.2006
Cel mai bine ar fi ca Primaria sa dea reduceri celor care doresc sa isi achizitioneze mopede. Tot in acelasi spirit sa organizeze circulatia doar in favoarea mijloacelor de transport in comun si a mijloacelor de transport light.
E mai ieftin sa amenajezi un spatiu pentru scutere/motocilete decat ceva pentru auto.

#12
vladamoh

vladamoh

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,273
  • Înscris: 15.01.2008
Intai de toate, am votat aiurea, am votat pentru lege dar as fi impotriva ei ... mea culpa.

Apoi, inainte de o astfel de lege, mai bine una prin care sa oblige administratiile locale sa faca ceva in privinta locurilor de parcare (ma rog, cam greu o astfel de lege d.p.d.v. juridic, dar ceva in genul). Solutia nu e parcam oriunde, ci sa se faca locuri de parcare.

Intr-o tara civilizata, daca ai treaba in Unirii si nu exista loc de parcare acolo, atunci, da, lasi masina la Izvor si de acolo pe jos, nu parchezi in zone unde scrie oprire interzisa pe principiul "nu am loc de parcare langa magazinul unde am treaba, atunci am voie sa parchez oriunde". Noi insa nu suntem o tara civilizata. Ca dovada la Obor functiona (nu stiu acum, daca merge, cu lucrarile de acolo, dar sigur exista in continuare) o parcare subterana in pasaj. Mereu cand treceam pe acolo era afisat locuri libere dar romanul parcheaza si in sensul giratoriu de deasupra, ca e mai practic (plus ca e moca). Cred ca daca in Unirii s-ar face inca o parcare subterana, comoditatea si lipsa de civilizatie a romanului l-ar face sa opreasca tot la suprafata, in fata la McDonald's sau KFC, ca "tovarasha" din dreapta nu poate sa se deplaseze pe scari sau pe distante mai lungi de 5 metri. Fac pariu ca oriunde se fac parcari publice (pe bani, ca asa e peste tot), romanul daca nu isi ia amenda parcheaza tot sub semnul de oprire interzisa, ca cica e gratis, de ce sa scoata banul?

Asta pentru parcari folosite "ca am treaba acolo".

Problema mare la noi e cu locurile de parcare de resedinta. La blocurile noi care se ridica acum, am inteles ca au obligatia sa asigure un anumit numar de locuri de parcare raportat la cate apartamente vor fi, altfel nu se da autorizatie. Dar asta ii face pe dezvoltatori sa ceara pe un loc de parcare bani cat pentru o masina noua. Ce facem insa cu blocurile vechi? Acolo e nasoala treaba.

Parcarile in spic (gen Titan, Drumul Taberei, Mosilor) sunt o solutie cata vreme sunt facute in trotuar (asa se creeaza locuri noi). Si, de mentionat, sa nu taie copacii :D Dar cati dintre voi ati trecut pe Mosilor seara sa vedeti parcari in spic si alte masini puse tot pe prima banda fiindca, deh, acolo are omul treaba. Alora eu le-as salta masinile.

O solutie ar fi identificarea unor locuri in care sa poata fi construite parcari subterane / supraetajate care sa deserveasca un anumit numar de blocuri din apropiere. Dar tot vor fi unii suparati ca trebuie sa mearga prea departe pana la masina.

Un pol interesant ar fi : primaria iti face loc de parcare (in parcare supraetajata sau subterana) dar ai de mers 5 minute pana la ea. Esti de acord cu acel loc de parcare sau preferi sa parchezi tot pe prima banda a strazii, dar in fata blocului?

50 de ani de acum inainte, pana nu incep sa darame blocuri vechi si in locul lor sa faca unele noi cu parcare subterana (sau direct parcare :D), tot degeaba, greu de gasit solutii. Mai ales la mentalitatea romanilor. Solutia cea mai simpla - mai multa importanta pentru transportul in comun (mai ales cel subteran) care ar reduce numarul de masini in trafic si ar elibera o parte din locurile de parcare "pe prima banda". Importanta insemnand confort, mai multe masini in trafic, prioritate pentru ele sa nu ramana blocate printr-o intersectie sau din cazua unuia parcat aiurea.

Apropo, conform legii, parcarea se poate face pe prima banda dar numai paralel cu trotuarul. Cati au primit amenda ca nu respecta asta?

Edited by vladamoh, 21 May 2008 - 15:30.


#13
angelz

angelz

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,844
  • Înscris: 01.12.2003

 spare-me, on May 21 2008, 16:08, said:



Nu  am mers , dar am mai multi prieteni de lucreaza cu contracte pe afara si mi-au mai povestit exact care e treaba.Am si zis ca daca ai nostri edili s-ar uita ce se intampla prin afara ar fi alta treaba.La ultima vizita a mea prin Bucuresti m-am scarbit de tot de tot ce inseamna transport in comun si aici va inteleg perfect de ce va place sa mergeti cu masina chiar in conditiile de cacao actuale.Daca s-ar face la noi conditile de afara la fiecare mijloc de transport ar trebui sa fie cel putin 2 jandarmi pentru ca oamenii sunt invatati sa vada minunea 1-2 zile si apoi vor sa ia bucati amintire sau sa-si lase numele/preferintele fotbalistice sau politice desenate pe oriunde.Totul porneste de la nivelul de civilizatie.

La orice problema exista mai multe rezolvari.

#14
delahaye

delahaye

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 243
  • Înscris: 19.03.2007
Problema parcarilor de resedinta e rea de tot. Nici nu mai plec seara cu masina de acasa pentru ca risc sa nu mai am unde o lasa la intoarcere. 5 minute de mers pe jos? Cred ca nici la 15 minute nu mai gasesc. Inainte vreme, in fata blocului meu se golea dupa orele 9-10, acum de-abia daca mai pleaca o masina-doua.

Desi inainte ma duceam cu masina si pana la paine, la 200 de metri de casa, mai nou am re-descoperit minunatul transport in comun din Bucuresti. Autobuzele si troleibuzele nu-s chair atat de jegoase cum cred unii, ba chiar cu mult mai civilizate decat cele de acum zece ani, cand ma plimbam curent cu ele. Problema e mai degraba la calatori. Coji de seminte scuipate pe jos, oameni nespalati care put (sunt de ajuns 2-3 pe troleibuz intr-o zi calda si s-a schimbat atmosfera), manele difuzate la telefon pentru toata lumea, tineri agitati si agresivi etc.

#15
terratec

terratec

    Troll hunter

  • Grup: Moderators
  • Posts: 12,058
  • Înscris: 02.03.2003
sa ii amendeze pe golanii care acorda autorizatii de constructie pentru P+n-spe (a mai spus cineva mai sus).
Mopedele nu sunt o solutie, un moped polueaza mai mult ca o masina.

Solutii ar fi suplimentarea mijloacelor de transport in comun, marirea impozitului pe masin, construirea de noi parcari.
Observ ca lumea a inceput sa adune masini.
O familie are minim 2 dar sunt oameni care au 5.
Au avut un Passat, mai cumpara un Gip dar nevasta vrea si una mica, daca se poate un Mini.
Plus ca Dacia cu care se duceau la tara si Aro-ul cu care au carat pepeni la inceputuri nu trebuie vandute.
Asta e, s-au facut marlanii domni si si-au luat masini pe credit.

Sa vedeti in cativa ani, cand se va scumpi combustibilul si nu vor mai avea bani cum se va rezolva problema masinilor si a locurilor de parcare.

#16
Bwwlan

Bwwlan

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,563
  • Înscris: 13.11.2006
Hai sa va dau un exemplu: eu is din Cluj, da? Bun. Pe perioada cat a fost Funar primar, ii auzeam pe unii&altii care veneau in urbea de pe Somes "dar vai, dar ce gospodar bun e Funar, dar vai ce curat e orasul, etc" si imi venea sa turbez. Parcari supraetajate, zero, circulatie nesistematizata, haos.
De cand a venit "bursucu' atomic", a.k.a. Boc, sunt 3 parkinguri supratajate si se mai fac 2. S-au sistematizat strazile pe sensuri unice, s-au trasat locuri de parcare, etc. Sa te fereasca Sfantu' sa parchezi aiurea masina prin oras, sau "in spic" daca marcajul e paralel cu bordura, sau cu doua roti pe trotuar, ca ti-o ridica in 3 minute. Si astia n-au gretzuri, ridica si gioarse de Dacii 1300 din 1866 toamna, si Mercedesuri ML.
Frate, ai stive de locuri de parcare, e 2 lei ora in buricu' targului ziua si 1 leu toata noaptea, de la ora 21 pana la ora 8 si de vineri de la ora 21 pana luni la ora 8 parca e 3 lei sau asa ceva. Deci ieftin. Daca esti bizon prost si neam de tzaran si parchezi cu avariile, ignorand semnul "atentie, se ridica masina" de pe fiecare stalp, iti recuperezi masina de la marginea orasului, cu avariile in functiune :lol:
Mie nu-mi plac politicienii, insa eu pe asta il votez pana moare sau pana nu mai candideaza, fiindca a facut alea 3 parkinguri in DOI ANI! Asa ca sa le ridice masinile tuturor cocalarilor lenesi si indolenti care parcheaza ca la ei in curte.
Ce m-a amuzat e ca in centru este un loc de parcare, marcat in spic langa trotuar, cu 4 spatii. Cand parchezi acolo, e IMPOSIBIL sa nu vezi semnul cu o masina ridicata si dedesubt: "ATENTIE! Se ridica masina. Parcarea interzisa cu exceptia serviciului ridicari auto" scris cu litere mari.
ZILNIC semnul respectiv e ignorat (bine, si de unii clujeni) de masini inmatriculate in alte judete: MM, SJ, AB, MS, BH, BV, B si ZILNIC in jurul orei 16 acolo sunt 3 masini cu platforma care baga mare :lol:
Stau si ma intreb: in judetele alea nu se preda alfabetul latin in scoala?

#17
Silver Wolf

Silver Wolf

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,692
  • Înscris: 24.09.2006
Amenzile să se dea, să se reducă numărul locurilor cu interzis.

În Galați cel puțin, sunt străzi care de vreo doi ani nu mai au banda liberă. Cu toate astea, semnele de interzis dăinuie, amenzile nu există. Ori asta, ori sunt prea mulți masochiști în orașu ăsta. Se bâzâie prea mult cu politicile cu parcări etc. Adevăru' e că puține sunt locurile unde poți face un capăt de treabă fără să dai de alte minuni subterane de pe vremea lui împușcatu.

Aici nu e așa gravă situația dar fără un angajament serios, pe termen lung (gen Big Dig (Boston) sau minunile făcute prin New York și alte exemple) pentru capitală nu văd vreo soluție viabilă. Dar la angajamentele astea pe termen lung apar alte probleme. Cum să fac eu, primar pe următorii 4 ani un proiect de 10-15 ani să culeagă altu laurii? Sau mai rău, care să nu lucreze cu firma de construcții a lu' văru' meu?

Apropo, aveți prin ofertele candidaților voștri la primărie vreunu de nu promite locuri de parcare? Poate dați de vreo ofertă de acu 4 ani să vedeți cât de mult valorează hârtia în cauză și cât va valora asta mai proaspătă. (excepția se acordă la Cluj unde își culege meritele Boc)

#18
Chiril

Chiril

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,278
  • Înscris: 09.05.2006
apropo....care e procedura de ridicare a autoturismului ? autospeciala+agentul de politie rutiera care da verdictu de ridicare sau in cazul prezentei proprietarului nu se mai ridica masina ci li se da doar amenda sau o preintampinare.....asa e si in Ro ?

ca eu daca vad ca imi ridica cineva masina si nu este un agent al politiei rutiere in preajma le dau bataie de nu se vad aia (ca imi fura masina) asta ar fi reactia (asta e o metoda de furt a masinii in ziua amiaza mare (daca nu este politist)
deci asta e intrebarea....daca trebuie sa fie prezent politistu.

voi sunteti siguri ca masina voastra este in siguranta la o parcare cu plata ? pot sa va spun (au fost facute niste filmari cu camera ascunsa) niste reporteri au dus masina la parcarea unui magazin( parcare cu plata) apoi a intrat un evacuator....fara acte nimic pentru ridicare....apoi a ridicat masina si a iesit din parcare doar cu talonul sau (pentru autospeciala), vine proprietaru cu tichetu ca intrare si intreaba unde dr*cu a disparut masina....acolo nimeni nimic nu stie si iese o cearta mare de tot.
deci masina voastra nu e in siguranta la o parcare cu plata :D

Edited by Chiril, 24 May 2008 - 01:16.


Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate