Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Unde e recomandat sa ma cazez in ...

Descarcator de supratensiune tip 2

ping digi?

Reparare "șanțuri&#...
 De ce i se zice Mariei "Stapa...

Colet valoare Londra București

BMW seria 3 rulat vs SsangYong Ko...

Share abonament Netflix
 Cum pot sa fac rost de un negativ...

Lant Bicicleta

Un designer artist: Raymond Loewy

ATS din contactor modular
 Parere apartament ~150k

Limitare la 100mb/s

Altercație

Cartonașe și stickere t...
 

Sistemul universitar

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
57 replies to this topic

#1
reply

reply

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 234
  • Înscris: 24.09.2003
Un student la Automatica:
http://weblogs.stude...ticles/380.aspx

#2
sepguy

sepguy

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,703
  • Înscris: 27.12.2002
Mda...din pacate chiar are mare dreptate.

#3
r3ddr

r3ddr

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,903
  • Înscris: 29.11.2001
ar fi tb sa faci copy&paste cu articolul aici. dar lasa ca fac eu, cu un alt articol pe aceeasi tema, vechi de... cand lumea :drac:

Real World


Meniul zilei: Sarmale sleite ...
Invatamantul universitar romanesc se pare a se afla la o rascruce de drumuri daca ne gandim la proaspata lege a invatamantului si la recentele manifestatii studentesti. Dar ce ofera el astazi? O intrebare la care voi incerca sa raspund in cele ce urmeaza...

Odata fructul cunoasterii inceput, omul si-a ales singur destinul: goana dupa nou, dupa cunoastere.Si-n goana lui nebuna si-a creat mereu noi forme de organizare in vederea dobandirii acestei cunoasteri: tribuna, amfiteatrul, sala de curs. Asa au aparut micii "gradinari", soimii patriei, elevii (pioneri & utecisti), studentii - pe de o parte si profesorii, asistentii, laborantii pe de alta parte. I-am impartit in doua tabere dupa criteriul "cine pe cine invata" - un criteriu ce pare sa admita ambele sensuri. Dar pentru ca lumea stiintei era prea saraca, s-a simtit si nevoia unei alte grupari: birocratii - maestrii initiati in tainele hartoagelor, cunoscatori ai puterilor miraculoase pe care aceste hartii le au, si deci direct interesati in cresterea numarului de hartii vehiculate prin institutii. Toti la un loc ne dau privirea de ansamblu asupra personajelor care intra pe scena unei institutii de invatamant.

Si pentru ca nu imi propun sa vorbesc despre toti si despre toate ma voi opri asupra facultatilor romanesti ce tintesc domeniul tehnologiei informationale (informatica, calculatoare, etc). Iar daca personajele le stim, sa ne apropiem mai mult de scena...


Ah, ce frumos!

Privite din exterior facultatile par a fi institutii ce inspira un oarecare respect, indeosebi celor care nu au trecut prin ele. Venerate de cei mari si adorate de cei mici facultatile sunt gazdele a mii de studenti ce vin aici cu scopul declarat de a pleca un pic mai destepti decat la sosire.

Facultatile de Automatica si Calculatoare, precum si profilul Informatica al facultatilor de Matematica au cunoscut o crestere a numarului de studenti - lucru cvasi-prezent si la celelalte facultati - concurenta (la examenul de admitere) mentinandu-se la un nivel 'pozitiv', adica nu foarte mare (daca le comparam cu facultatile de Drept sau Economie), dar oricum mai mare decat in cazul celorlalte facultati tehnice. Aceasta dovedeste ca exista totusi un numar ridicat de tineri dornici sa se apropie mai mult de acest domeniu. Pana aici, toate bune si frumoase...


Viitoru-i luminos!

Daca, raspunzand la intrebarea "la ce esti student?", vei spune: "La Informatica, stiti aceea cu calculatoarele ...", vei auzi invariabil continuarea: "A, da! E de viitor ...". Asa o fi! Ca prea o zic cu foc!

Un viitor luminos, desigur! Dar daca te intalnesti cu un prieten mai mare decat tine care a terminat aceeasi facultate de Informatica si il intrebi ce mai face, vei afla ca inca e in urma cu introdusul datelor relative la gestiunea firmei la care lucreaza sau ca a descoperit ca Basic-ul are mai multe dialecte decat copii sunt in clasa la care este diriginte, si ca o buna parte din fostii lui colegi ii mai trimit din cand in cand cate o vedere de pe unul din malurile Atlanticului. Dar e inca tanar: viitorul e inca mai mare decat trecutul ...


Nu uita...

"Cine uita, nu merita!" - a zis candva un roman pe-al sau nume Nicolae Iorga. Si a fost unul dintre oamenii care au uitat putine lucruri in viata lor, si care a reusit sa nu uite cam orice a crezut de cuviinta ca merita osteneala (si-au fost multe lucruri din astea ...). Asadar nu-i neglija sfatul si nu uita ca ...


Tara te vrea prost!

Nu crezi? Ghinionul tau!

Hai sa tragem linie si sa ne socotim: ajungi la o faculta si intri cu fruntea sus si mapa sub brat la festivitatea de deschidere, fara sa pui la inima ca inca n-ai o camera unde sa stai (esti doar boboc, nu? si ai aflat c-asa-i la inceput ...). Incerci sa intelegi ce ti spune acolo (la festivitatea aia de deschidere), si nu retii decat faptul ca viata va fi frumoasa si atunci cand iti vei pica examenele (doar ca inca nu stii pentru cine ...). Apoi iti notezi cu mult sarg orarul si incepi sa cauti computerele pentru care ai batut atata drum. Afli ca o sa le vezi mai tarziu, momentan vrei avea niste treburi mult mai importante de facut: trebuie sa-ti cladesti niste solide baze teoretice. Daca totusi te agiti vei afla unde-s si odata cu asta si faptul ca sunt ocupate aproape tot timpul zilei de colegii tai mai mari care si ei abia de-ncep sa le cunoasca, iar noaptea nu se poate - "ca cine raspunde daca se intampla ceva?" (oare ce?). Si apoi trebuie sa te odihesti si tu ca a doua zi trebuie sa revii la bazele alea solide.

Du-te la biblioteca si cauta o carte "buna". Vei avea mai sanse sa afli cam citea Bill Gates la 10 ani (si vezi cine-a ajuns!...). Doar ca de-atunci au mai trecut vreo 20-30 de ani, au mai aparut computerele personale si s-a mai descoperit cate ceva din cand in cand (probabil nesemnificativ pentru domeniul in cauza).

Incearca sa dicuti cu dascalii tai si nu intreba ce-i aia limba de lemn. Daca ai noroc, vei gasi totusi vreo 2-3 asistenti (imbracati in blugi si camasa in carouri), pe care-i intelegi si simti ca poti invata ceva de la ei (asta daca ai norocul sa se intoarca de fiecare data cand sunt plecati "afara").

Roaga-te sa n-ai probleme administrative (pe la secretariat), desi o experienta s-ar putea sa nu strice. Vei patrunde adanc sensul cuvintelor "de la unu' la altu'" (un fel de pointer la poiter la ...).

Iar daca dupa doi ani de zile, fruntea iti este la fel de sus, iar mapa in acelasi loc (sub brat, nu la cos!), de fiecare data cand intri pe portile facultatii, ei bine atunci esti demn de soarta ta si merita sa nu renunti: nu pierde nici un seminar, se spun lucruri marete acolo!


In loc de epilog

Mi-e greu sa spun aceleasi lucruri pe un alt ton. Poate ca merita sa incerc totusi: cu o dotare insuficienta, atat din punct de vedere material cat si din punct de vedere al resurselor umane facultatile romanesti continua sa atraga studentii, datorita - in primul rand - diplomelor care (mai) faciliteaza ocuparea anumitor posturi (in special de invatamant si institutii de stat). Cu o buna parte din valori raspindite pe alte meleaguri, corpul profesoral pare a se complace in situatia actuala, si nu incearca a forta nici o schimbare semnificativa. Si, ceea ce cred eu ca doare cel mai mult este dezinteresul total fata de studenti si lipsa de pregatire profesionala prezenta la o buna parte (nu toti!) dintre cei datori sa invete pe altii, datori sa-si aduca aportul la ceea ce numim cunoastere.

Departe de a incuraja potentialele varfuri, facultatile par tot mai mult a fi locul in care fetele merg pentru a se marita. Trista imagine daca ne gandim si la altceva in afara de pozitie sociala (bani, relatii, etc). Cu toate acestea pentru sundenti, perioada studentiei va ramane cea mai frumoasa perioda din viata lor. Pentru ca au fost, si pentru ca nu au avut de ales...

Daca ne gandim la diferenta dintre avantul "bobocului" si lehamitea studentului din an terminal, putem usor intelege de ce ceea ce ofera astazi facultatile aduce mai mult a un soi de sarmale sleite, in locul celor aburite cunoscute de acasa...


So what?

Posibil ca prezentul articol sa nu aduca in plus decat vreo cateva zambete pe fata unor "obositi in miez de noapte". Cel mai probabil ca el nu va supara pe nimeni. Si stiti de ce? Pentru ca nu merita!



Nota: Acest articolul a aparut in numarul din Februarie 1996 al revistei PcReport sub semnatura domnului Augustin Moga.

#4
r3ddr

r3ddr

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,903
  • Înscris: 29.11.2001
a fost un articol pe care l-am citit in anul II (A&C :drac: ) si pe care l-am avut drept biblie pe timpul studentiei. nu-mi venea sa cred ca la Cluj (si in alte parti din tara) lucrurile stateau EXACT la fel de prost ca la Bucuresti.

#5
r3ddr

r3ddr

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,903
  • Înscris: 29.11.2001
cel putin in A&C Bucuresti, numa' dinozauri. ce sa invetzi de la ei? ca tb sa te cari nene... cea mai buna lectie!

#6
sepguy

sepguy

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,703
  • Înscris: 27.12.2002
Partea proasta e ca pana si dinozaurii candva au disparut (glaciatiuni, meteoriti, whateva), insa pe astia se pare ca nimic nu-i poate indeparta.
Multi dintre ei sunt aproape octogenari (nu exagerez)!

#7
Diane

Diane

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,799
  • Înscris: 06.12.2003
Orinally posted by Andrei Cioaca

Quote

---
Ai aici topul 500 al universitatilor din lume.
---

Imi pare rau ala nu este un top... ai luat teapa  AI scris si link-ul gresit si poate traduci tu din chineza...

Stiu insa despre ce vorbesti la modul general, alea reprezinta o frectie unde pe baza unor sume pe care le platesti la ei, te pun pe lista ! Sau tu nu sti ca pe bani poti deveni om important peste noapte ?  Vrei sa-ti atasez ceva sa vezi cum se face ?  

---
De fapt stii de ce ai sarit tu asa de fund in sus?Iti spun eu: fiindca esti una din mediocritatile sistemului,care nu stie sa scrie nici "lasa-ne" folosind cratima, dar esti cadru universitar!Halal!
---

Pai iti spun de ce am sarit, pentru ca derapezi intelectual  


Mediocritate... poate chiar tu... avand in vedere ce scrii pe aici si a faptului ca iti permiti tu sa critici profesori, fie e si "ne-exceptii"... probabil te-au dat afara de la vreo facultate si-ti plangi credinta acuma pe aici    

--
Si mai tineti gura daca habar nu ai despre ce vorbesti.Nu esti tu in masura, un agramat, sa-mi dai lectii despre ce este sistemul universitar romanesc
---

Ce tupeu, sa recomanzi asa ceva... te-ai dat pe brazda ! Macar de te-ai pricepe catusi de putin dar cand critici sictemul romanesc de invatamant superior chiar si in ansamblu dovedesti o prostie grea, mai ales cand majoritatea reprezentantilor universitatilor straine lauda sistemul si invita profesorii romani la universitati de prestigiu.


Ei ca sa vezi, daca dai bani ajungi alaturi de Harvard in top!Nu mai spune?Sistemul universitar romanesc este un rahat in ploaie, scuzati expresia, dar nu ma pot abtine sa nu injur!!Este plin de cretini, de mediocritati, de nepotisme, de neaveniti depasiti de vremuri si situatie care nu vor pentru nimic in lume sa lase locul unuia capabil sa-i faca fata.Imbolnavesc de nervi studentii cu tampenia lor fara margini si fac rau unei tari intregi de doua ori: fiindca nu lasa oamenii tineri sa-si foloseasca mintea cu folos si nici nu-si fac datoria de a ajuta societatea sa gaseasca solutii in domeniile in care sunt chemati sa o faca.In tarile care se respecta, mediile universitare colaboreaza cu marile firme, au legatura cu viata oamenilor.In Romania invatamantul este pedant, oamenii au capetele pline de formule si volume intregi de carti imposibil de citit, memoria si "scrisul" la curs sunt de mare pret, dar nu ne intereseaza daca au o legatura cu viata.In UMF exista caz de profesor care ia spaga de la 90% din studentii dintr-un an.Si nu vreau sa mai povestesc cate stiu ca-mi vine sa vomit pe tastatura.Sa fii tu incantat de sistem si sa mori cu el de gat daca iti place asa tare!!Intra pe site-ul asta si ai sa vezi discutii acolo mai serioase pe tema asta:


http://www.forum-aca....cgi?board=news

Abtine-te sa faci presupuneri despre viata mea profesionala:mai ai de sters cearsafuri de muci ca sa-ti permiti asta!!

#8
magister

magister

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 721
  • Înscris: 25.12.2003
@Dian30: ai dreptate sa te iei de Cioaca, el este in general pe langa subiect(in cazul de fata: Invatamantul ;-)) ; totusi ultima expresia este ceva cam dura  :)

Cioaca: topul ala reflecta repartitia banilor in invatamant(nu comentez exact pozitia fiecarei Universitati)...asta e...americanii au cei mai multi bani destinati cercetarii si investitiei in "creiere".
principiul e simplu: ai bani...ai ce vrei si pe cine vrei!

Acum ceva vreme(sa tot fie vreo 3 luni) am citit un articol in TIME legat de braindrain...directia e usor de ghicit: Europa->SUA! Motivul, simplu...banii. Si prin "bani" inteleg salariu, dotare si proiecte adevarate!
Cioaca...daca tu crezi ca cei de la Harvard, Stanford, MIT, etc. dau bani doar sa apara in topuri...esti un visator.

In Romania pot sa fie super-profesori peste tot...daca nu sunt bani...nimic nu e! cine crede altceva...viseaza cu ochii deschisi

Apropo de invatamantul universitar romanesc: acum aproape 2 luni am avut cu tine o disputa legata de geografie; eh, tu sustineai o chestie absolut aberanta(ti s-a dovedit asta) si te laudai ca esti cadru didactic universitar. ce sa zic...invatamantul universitar romanesc este sublim, mirific, dar....... :)

Diferenta intre universitatile americane si cele romanesti...ani lumina(este o utopie ca cineva sa creada ca poate fi surmontata). Intre cele din Europa de Vest si cele romanesti...considerabila(la fel si asta...foarte greu, daca nu imposibil de surmontat)

Ah si inca ceva(am mai scris asta si in alt thread): cei de la Ziarul Adevarul au publicat in ultima vreme niste articole eronate si prost documentate despre invatamantul romanesc! As zice chiar ca articolele alea sunt "fabricate"!
Daca mai gasesc link-urile le postez aici

#9
magister

magister

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 721
  • Înscris: 25.12.2003
Cioaca va veni desigur sa dea cu mine de toti peretii pentru faptul ca am avut tupeul(...si ce tupeu' domle  :D ) sa critic invatamantul romanesc.
Hai Cioaca...sterge cu mine pe jos :D

#10
sepguy

sepguy

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,703
  • Înscris: 27.12.2002
Apropo de Harvard..baietii primesc 1 MILIARD de dolari anual...si asta numai din sponsorizari!
Problema e ca banii aia chiar ajung unde trebuie (cercetare) si nu prin buzunarele unui decan sau secretara-sefa cum se mai obisnuieste la noi!

#11
Diane

Diane

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,799
  • Înscris: 06.12.2003

Quote

Originally posted by magister
In Romania pot sa fie super-profesori peste tot...daca nu sunt bani...nimic nu e! cine crede altceva...viseaza cu ochii deschisi  

Diferenta intre universitatile americane si cele romanesti...ani lumina(este o utopie ca cineva sa creada ca poate fi surmontata). Intre cele din Europa de Vest si cele romanesti...considerabila(la fel si asta...foarte greu, daca nu imposibil de surmontat)


Scopul invatamantului si cercetarii romanesti nu stiu daca este ala de a-l egala pe cel din America sau din Europa de Vest.Deocamdata mi se pare extrem de important ca atunci cand te apuci sa faci ceva,sa aiba si un rost,chiar daca nu este tot ceea ce ti-ai putea dori.Trebuiesc introduse niste criterii de valoare pentru toti cei care ocupa posturi universitare.Profesorii care nu vorbesc curent cel putin o limba de circulatie internationala,nu au in obicei sa consulte literatura de specialitate interntionala, nu stiu sa foloseasca internetul, nu au ce cauta in invatamant.Cei care nu publica, de asemenea.Cei care predau acelasi curs prafuit din anii '60, la fel.Sa mearga sa se faca distribuitori de detergenti si hartie igienica, daca sunt in stare si de asta.Sa se acorde scoruri de activitate profesionala si sa ramana in functie daca "punctajul" le permite.Sa se termine cu spagile luate de la studenti.Am ridicat problema mitei luate de profesori intr-o intalnire publica la care a participat si ministra invatamantului de atunci.Am propus sa fie intrebati de aceasta situatie chiar studentii, pe baza unor chestionare anonime, fiindca s-a replicat ca in asemenea probleme " delicate" nu se pot arunca acuzatii fara probe.Dar a cautat cineva probe?Unul din prodecanii din UMF de atunci a promis ca va lua masuri, au aparut la un moment dat si niste formulare care apoi au disparut.Si ca simplu ziarist, daca treci prin caminele studentesti si intrebi care sunt profesorii care iau spaga, orice student iti poate intocmi lista de preturi.Un individ care incaseaza peste 50000$ intr-o sesiune, nu este un om cu care sa "te tragi de sireturi".Am auzit studenti care-si puneau problema daca nu cumva vor risca sa fie aruncati de la etaj de vreun necunoscut daca "transpira" ceva.Cine nu plateste este hartuit si chemat pana demonstreaza ca "a invatat".Sunt putini cei care au nervii sa demonstreze "ca merita 5" si care risca sa piarda anul.E mai ieftin "sa dai dreptu' " decat sa repeti anul.Iar doamna ministru tinea conferinta studentilor,emotionati de aflarea in aceeasi incapere cu un ministru,cu ton matern, despre integrarea europeana a invatamantului medico-farmaceutic romanesc.Consiliera ei explica "tinerilor medici" ca trebuie sa mearga si la tara dupa ce vor termina.Am dat un examen unde a trebuit sa invat 500 de structuri, fiecare substanta avea 3-10 metode de sinteza.Asta inseamna memorarea a inca ,cel putin, 1000 structuri.O structura avea intre 10-30 atomi de carbon, la cel putin jumatate dintre carboni aveai de invatat alte grupari:C1,C6,C7,C9,C12,C16,C19 au grupari hidroxil, C2,C8,C13,C15 au grupari metil samd.La examen trageai bilet unde ti se cereau 4 structuri.Pentru o structura nestiuta erai dat afara din sala de examen.Uite asa am invatat cum se numara mustele in Cismigiu! :)  Invatam greaca veche  si ma initiam in tainele chinezei cu cat am invatat pentru examenul asta.
O alta problema sesizata de mine:nu se colaboreaza in Romania.Exista oameni care-si bat capul cu tot felul de lucruri dar nu au habar ca altii ar putea fi interesati de ceea ce fac ei.Este o amorteala continua.Profesorii predau si predau si iar predau, studentii tocesc, si iar tocesc, si iar tocesc.Toata lumea-i multumita, plutind pe norul "integrarii".
Am sa atasez un articol in care puteti vedea experienta unui cercetator englez,care s-a stabilit in Romania, impresiile lui la contactul cu "lumea noastra"si felul in care ne invata ca s-ar putea face treaba si la noi.El a reusit.

Attached Files



#12
magister

magister

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 721
  • Înscris: 25.12.2003

Quote

Trebuiesc introduse niste criterii de valoare pentru toti cei care ocupa posturi universitare.Profesorii care nu vorbesc curent cel putin o limba de circulatie internationala,nu au in obicei sa consulte literatura de specialitate interntionala, nu stiu sa foloseasca internetul, nu au ce cauta in invatamant.Cei care nu publica, de asemenea.Cei care predau acelasi curs prafuit din anii '60, la fel.
impresia mea este ca nu se doreste acest lucru; in Romania nu exista decat directia de jos in sus pe scara ierarhica, sau cine prinde un post bun(nu discutam metodele prin care-l obtine  ;) ) nu-l lasa pana la adanci batraneti.

asistentii, lectorii si conferentiarii, in general persoanele sub 50 de ani, stiu cel putin engleza si se exprima cat de cat "coerent"; adica nu trebuie sa te gandesti 5 minute ce a vrut sa zica el in 5 cuvinte  :D  cei peste 50 de ani...hm...mai bine nu comentez
de multe ori profesorii mai batrani ii obliga pe studenti sa le traduca literatura de specialitate...majoritatea din engleza...si asta spune multe, foarte multe.


mita a devenit un fenomen social in Romania, a intrat in cotidian; nu dai...esti fraier. scurt si la obiect :drac:
acum vorbind special de facultati...faptul ca fenomenul "mita" e atat de raspandit...dovedeste si "calitatea extraordinara" a invatamantului romanesc. si se mai mira cei din RO ca la o eventuala echivalare/recunoastere a diplomei in strainatate apar atat de multe probleme, eventual nu apar deloc pentru ca occidentalii nu dau 2 lei pe diplomele romanesti si te pun sa dai examenele inca o data la universitatile lor.

cum la fel, nici eu nu dau 2 lei pe diplomele celor care studiaza la marile "universitati particulare"(ce pompos suna).

Romania a ajuns la un paradox: tara e plina de "oameni cu diploma" care de fapt nu stiu sa faca nimic. deh, omu' are diploma de facultate...asa ca altii trebuie sa dea cu matura si sa sape santuri :D


Quote

O alta problema sesizata de mine:nu se colaboreaza in Romania.Exista oameni care-si bat capul cu tot felul de lucruri dar nu au habar ca altii ar putea fi interesati de ceea ce fac ei. Este o amorteala continua.Profesorii predau si predau si iar predau, studentii tocesc, si iar tocesc, si iar tocesc.Toata lumea-i multumita, plutind pe norul "integrarii".
sistemul german se bazeaza pe elementul opus...si anume "Teamarbeit"(lucru in echipa).

lumea de care zici tu este aparent multumita...este de fapt o situatie de genul: eu ma fac ca muncesc, tu faci la fel ca mine si totul e  :oK:  ...viitor luminos Romania are :drac:

in Romania este si mult dezinteres si nepasare, cum ziceam "fiecare se face ca munceste". in Germania lumea e mult mai interesata si se pune mult mai multa pasiune pentru ca totul inseamna bani si-s ai naibii de multi "la bataie".

poate am doar eu impresia asta...dar cei de la Ministerul Educatiei tot vor sa traga la tinta dupa "reforme" si de fapt nimeresc numai ciori. se fac si ei ca muncesc...ca doar trebuie sa-si justifice intr-un fel leafa...nu? :drac:


P.S.: scrie si tu ideile pe paragrafe...pentru ca textul sa fie mai inteligibil. asa cum ai scris postul anterior...totul pare un amalgam.

#13
El_Cid

El_Cid

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,524
  • Înscris: 29.03.2004
*********************
Ce tupeu, sa recomanzi asa ceva... te-ai dat pe brazda ! Macar de te-ai pricepe catusi de putin dar cand critici sictemul romanesc de invatamant superior chiar si in ansamblu dovedesti o prostie grea, mai ales cand majoritatea reprezentantilor universitatilor straine lauda sistemul si invita profesorii romani la universitati de prestigiu.
*********************

Tu glumesti nu ?

#14
sepguy

sepguy

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,703
  • Înscris: 27.12.2002
E doar putin incurcat..las' ca trece!
Eh..ce stim noi..studentii!
In fond..intr-o universitate profesorii si secretarele conteaza, studentii sunt doar niste nesimtiti care in plus au curajul sa mai aiba si pretentii!

#15
magister

magister

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 721
  • Înscris: 25.12.2003
trece universitatea, desigur...dar daca si tu treci ca gasca prin apa si nu ramai cu nimic...ce te faci atunci :confused:  :)

#16
sepguy

sepguy

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,703
  • Înscris: 27.12.2002
Ideea e alta..tot ce am invatat eu pana acum..am invatat NUMAI SI NUMAI acasa si prin eforturile mele. Profesorii nu mi-au usurat deloc procesul..ba dimpotriva.
Cu alte cuvinte...este un fel de invatamant la distanta + cateva laboratoare (unde in proportie de 60% se freaca menta LA GREU) si seminarii.
Am vazut spre exemplu niste cursuri(tot de domeniu tehnci)  din afara in care cu doar putina atentie intelegeai aproape totul numai din vorbele si expresia  profesorului.
La noi ii numeri pe degete pe cei care pot sa faca acest lucru (este de vina si programa..ce-i drept).

#17
LazyPawn

LazyPawn

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,315
  • Înscris: 17.09.2003
Îmi permit să adaug și eu câteva scurte comentarii, din interior.

Nu pot să spun nimic despre sistemul de "mită", care se pare că este foarte răspândit în unele centre universitare (nu și cel în care am activat eu ca student și ulterior cadru universitar). Personal, nu am auzit și nu am văzut așa ceva. În schimb, pot să confirm toate celelalte aspecte legate de inerția păguboasă care face să fie menținuți în funcție "distinși" profesori care nu au habar de ce s-a mai scris în ultimii 20 de ani (sau și mai rău). Oameni care nu sunt în stare să citească un articol în engleză, sau să închidă o fereastră în Windows.

Există o evidentă reticență în promovarea noului și a modului de lucru încetățenit deja în țările civilizate din acest punct de vedere. Metodele de predare și cercetare sunt învechite, și se pune accent pe memorare în dauna utilității practice.

Dureros este și faptul că se practică un soi de nepotism de tip medieval. Există catedre care devin proprietatea unei familii, și posturile respective se moștenesc pur și simplu. Nimeni altcineva nu are acces, de parcă toată inteligența s-a concentrat în genele familie respective. Concursurile pentru ocuparea posturilor devin o glumă, și cei care îndrăznesc să candideze sunt priviți cu milă sau amuzament de către ceilalți, care știu cum merge treaba. Auzi replici de genul "păi bine mă, tu nu știi că postul e a lu' Xulescu, ginerele profului?"

O altă problemă este faptul că cei tineri sau de rang inferior sunt siliți să pună osul la îngroșarea dosarului șefului. Chiar dacă faci o anumită cercetare de unul singur, în momentul în care dorești să publici niște rezultate ești nevoit să adaugi alte nume la autori, că așa dă bine. și astfel se mai adaugă o lucrare la cariera de prestigiu a șefului...

În fine, lucrul în echipă, cooperarea interdisciplinară reală (nu teoretică) - sunt doar la stadiul de excepții fericite.

#18
stilnox

stilnox

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 601
  • Înscris: 26.02.2004
Oh, my dear PUB- Facultatea de Automatica si Calculatoare- problema de acolo nu este doar infrastrutura, sunt oamenii in primul rand. Ia auziti niste povesti personale:

-> in anul 3 am facut un simulator de masini Turing (concept de baza in Computer Science). Una din profesoarele  care sunt in mare voga pe acolo a vazut ce am facut (iesise foarte bine, dovada ca face si acum 100 downloaduri pe zi- cifra mare pentru un tool educational atat de niche). So reactiile ei au fost de genul:

- "da, okay, l-ai facut si ce e cu asta"

- "macar e in Java sa il trimitem la un concurs"- desi era evident ca nu e in Java (unul din obsesiile acestei profesoare). Aparent sunt foarte multi afectati de viata intre loto si concursuri si nu se mai gandesc si la utilitatea in sine a unor proiecte.

- "dar un program de acesta nu il faci de capul tau, mai consulti un profesor, nu vii hop-si-asa cu el" (adica trebuia sa respect ierarhia); luckily, faptul ca am ignorat lantul imposturii din Automatica a fost, of ocurse, un lucru bun, pentru ca acei oameni nu ar fi putut decat sa imi strice "craftul".

-> in anul 5 (1999 A.D.)am avut viziunea unui serviciu de hybrid mail targetat la romanii din strainatate; pe vremea aceea nu era fancy sa faci web asa ca profesoara respectiva a tratat cu o indiferenta foarte taioasa"chestia" (care, guess what, a luat un premiu la Binary'99, a avut un review f.bun in PCMagazine Ro); motivele invocate in mod explicit au fost: "de ce ma mut in spatiul comercial" (huh?) si "de ce fac web"- care pe vremea aceea era "rusine", nu se putea ca un programator de C++ sa se duca in web si sa faca ceva practic / sa serveasca societatea in care se afla.

In mod ironic, dupa un an respectiva falsa-icoana-madam-superstar(-not) a devenit CEO al unui branch al unei firme americane de(spre) web care se intampla sa lucreze exact cu aceeasi tehnologie cu care am facut acea inovatie (PHP, that is)

Asa ca dragi cetitori de la Automatica (sectia Calculatoare) fiti atenti la respectiva persoana (pe care sunt sigur ca ati identificat-o deja) si skipati toata viermuiala de impostura altogether, invatati meserie de la Joel On Software . Retineti ca nimeni din PUB / Automatica si Calculatoare nu a facut vreodata vreo inovatie practica, cei buni sunt deja in US, iar ei sunt o gasca de oameni obositi-din-nastere care nu fac altceva decat sa reproduca ceea ce altii au inventat. Oh, si sa, of course, fure fondurile de research prin teze absolut ###

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate