Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Atestat consilier de siguranta

Ce se intampla cu actualii tineri...

Descifrare reteta

Zapp fix
 Rulment pt diferential 4motion

Lipire filtru la baterie ikea

Meserias nu mai vine sa termine l...

Soferii prinsi bauti sau drogati ...
 geometrie autorulota

Sfat achiziție laptop ~4500 ...

A fost adoptata legea privind alc...

La multi ani Costi
 Vreau sa ofer imprumut pentru con...

Usa de garaj la o magazie existenta

The worst of evil (2023)

Proiect de lege: Romanii vor achi...
 

FIAT LINEA

- - - - -
  • Please log in to reply
69 replies to this topic

#19
Vlad_int1

Vlad_int1

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,847
  • Înscris: 26.04.2007

 takis, on Sep 1 2007, 23:29, said:

La urma urmelor e optiunea ta daca respecti sau nu indicatiile producatorului, dar sa stii ca rodajul chimic care se face in fabrica se refera DOAR la motor, si se refera la ungerea motorului cu o pasta dupa care se invarteste mecanic la rece! In plus, rodajul se mai refera la frane in mod special si in parte si la cutia de viteze. In niciun caz nu se compara rodajul chimic cu cel mecanic, real! Daca tu crezi ca ai procedat corect, e parerea ta, dar eu unul sustin in continuare ca ai turat excesiv motorul si ca doar norocul il poate impiedica pe prietenul tau sa aiba probleme in viitor!

Deci tu vrei sa spui ca astia in fabrica testeaza motoarele fara sa faca combustie ??? n-am mai auzit in viata mea asa ceva; eu stiam ca tot sitemul motor este lasat sa mearga pana sa fie pus vitezometrul. Plus ca esti naiv daca consideri ca o masina poate sa aiba probleme pt ca ai depasit odata sau de doua ori o anumita turatie in per de rodaj (care apropo e recomandata sa fie turatia care iti permite dupa schimbare sa fi tot in marja de cuplu maxim). Si inca ceva , tu ce crezi ca patesc masinile in aia 5 km care ii au cand iti sunt livrate  :lol: iti garantez ca nu sunt dati bonus de Zana-kilometraj si ca de cele mai multe ori sunt testate dc ajung la turatie max , dc functioneaza franele si tot tacamul (asta stiu 100%).
La faza cu " intreaba-i bine pe mecanicii de meserie " , sa vezi ce chestie , am intrebat eu , chiar mai multe persoane si au zis ca poti sa o calci da nu pe distante lungi si nu brusc la turatii mari. Cat despre faptul ca si dupa per de rodaj e bine sa nu depasesti 3/4 din turatia max , asta chiar ca e de pe vremea daciilor 1300, cu alte cuvinte sa nu-i permiti masinutei tale iubite sa se bucure si ea de putere max  :console: .

Offtopic: deja imi imaginez cam cum o sa inceapa urmatorul post care mi se va adresa ,in conditiile in care i te-ai adresat lui MAK cu  "baiatule " si cred ca va fi ceva de genul : "ma ciutane" , "kindere" , "pustulica" si alte d-astea  :lol: ; hai sa vedem cata inspiratie o sa ai.

#20
takis

takis

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,652
  • Înscris: 22.03.2007

 MAK, on Sep 2 2007, 07:32, said:

Acest motor ar trebuii sa aiba turatia critica la peste 4500 rpm, dar Italienii au pus pe diesel turometru de benzinare ( si la GP am vazut tot asa ), si nu-i da nici nici o turatie maxima admisa.
Fabrica ii da puterea maxima la 4.000 rpm.
Cum poti sa spui ca 3.000 este turatia maxima dupa rodaj ?   :huh:
La 3.000 rpm in a 5-a are 120 km/h, vrei sa spui ca asta e viteza maxima data de producator ?
Si sa mergi in perioada de rodaj pina la maxim 2.000 rpm, adica sa schimbi la 2.000 rpm si in urmatoarea treapta sa fii sub cuplu, asta inseamna distrugere de motor.
Stimabile, vad ca vorbim degeaba, asa ca mai fac o ultima interventie si pe urma te las sa faci exact ce doresti.
E o aberatie enorma ce scrii tu aici: turatia critica nu este DUPA puterea maxima ci INAINTEA ei! Asadar, daca un motor are puterea maxima la 6000rpm (cazul Fiat Albea 1.4 77cp), limitarea electronica se face la 5500rpm!, nu la 6500 unde este zona rosie! Peste tot in manualu de intretinere se face referire la distrugerea motorului in zona rosie! O fi dieselul asta un motor indestructibil :))
Stiu foarte bine turometrul de pe GP, dar faptul ca este lipsit de zona rosie nu inseamna ca poti sa-l turezi pana da in nas!

Mai departe: daca citesti cu atentie TOATE cuvintele, eu am scris ca "3000rpm este turatia R E C O M A N D A T A dupa rodaj! E o mica diferenta intre ceea ce recomanda producatorul si modul in care vrei tu sa exploatezi motorul!

Daca la 3000rpm intr-a V-a are 120km/h, este foarte bine, numai ca in prima mie de km e bine sa eviti aceasta turatie. Repet, E BINE! Eu asa am procedat si pana acum, la 18.000 de km masina merge brici. Altii au bagat piciorul in multe alte marci in perioada de rodaj si acum se plang de batai de bolt, de consum de ulei, de compresie scazuta, repet pana in 30.000 de km la diverse marci! Fierul e fier, nu tine cont de sigla de pe radiator!

Tine cont ca faci o confuzie referitoare la cuplul motor: acest motor are cuplul motor MAXIM la 1750rpm. Adica, el incepe la 500 rpm la relanti (sau cat o fi) si creste progresiv pana la 1750, unde este momentul maxim. In acest moment, legea fizicii spune ca, de la aceasta turatie in sus, cuplul motor incepe sa scada in timp ce puterea continua sa creasca. Pentru a compensa acest handicap, turbina intra in functiune la 1750rpm, contribuind la pastrarea cuplului pe parcursul intregii curbe a puterii. Deci: daca tu schimbi vitezele la 2500, vei cadea la schimbare undeva in zona 1500-1750, deci exact in zona cuplului maxim pe care il obtine motorul FARA interventia turbinei. Practic, de aceea se spune ca la acest tip de motor cu turbina cuplul motor este de 200Nm(parca) disponibil intre 1750-3000 rpm(aproximativ, nu stiu exact cifrele)!

Toate cele pe care le-ai spus tu se refera la perioadele de DUPA rodaj, in timpul rodajului trebuie sa ai mare grija cu turatia motorului fiindca asa cum spui tu ca l-ai facut nu cred ca e un exemplu demn de urmat!

Eu as fi procedat altfel: dupa ce am ridicat masina de la dealer mi-as fi pierdut 10 min sa citesc recomandarile producatorului referitoare la rodaj. As fi plecat la drum intins cu o singura persoana, maxim doua in masina, dupa ce as fi alimentat 10-15L de motorina din cea recomandata de producator, dupa ce as fi facut presiunea la roti, as fi accelerat-o usor pana in 2000-2500 rpm, as fi franat pe cat posibil lejer, as fi pastrat 2 sec. schimbatorul la punctul mort in timpul schimbarii vitezelor, as fi apasat ambreiajul lin pana la capat, as fi debraiat finut ca o domnisoara, etc.etc.etc. Sunt convins ca multe lucruri le-ar face oricare dintre soferii de aici, dar turatia aia de 3000rpm combinata cu trei persoane in masina, repet, mi se pare suspecta pentru un om cu experienta pe care zici ca o ai...

#21
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005

 takis, on Sep 2 2007, 10:50, said:

E o aberatie enorma ce scrii tu aici: turatia critica nu este DUPA puterea maxima ci INAINTEA ei! Asadar, daca un motor are puterea maxima la 6000rpm (cazul Fiat Albea 1.4 77cp), limitarea electronica se face la 5500rpm!, nu la 6500 unde este zona rosie! Peste tot in manualu de intretinere se face referire la distrugerea motorului in zona rosie! O fi dieselul asta un motor indestructibil :))

Te rog sa ne lasi in pace cu aberatile tale, i-auzi limitare electronica la 5500 rpm   :lol:


Daca la 3000rpm intr-a V-a are 120km/h, este foarte bine, numai ca in prima mie de km e bine sa eviti aceasta turatie. Repet, E BINE!

Evita tu, eu nu o evit, stiu ce inseamna rodaj, iar in rodaj este bine sa nu fortam motorul.
E, aici e aici stii ce inseamna " a nu forta motorul" ?
Adica sa mearga degajat, nu fortat, adica sa-i dai o turatie in care se simte bine in functie de drum, greutate, treapta.
Daca mergi cu el cu 1750 rpm ( turatie de cuplu maxim ) in a 5-a si urci ceva, omori motorul, mai ales in rodaj.
In rodaj nu este bine sa sarim de 3/4 din maximul Cp adica din 4000 rpm.
Tu cum ai vrea, sa schimb la 2000 rpm si sa merg  subturat ?
Asta inseamna crima, nu se merge asa nici dupa rodaj, dar in timpul rodajului
.



Tine cont ca faci o confuzie referitoare la cuplul motor: acest motor are cuplul motor MAXIM la 1750rpm. Adica, el incepe la 500 rpm la relanti (sau cat o fi) si creste progresiv pana la 1750, unde este momentul maxim. In acest moment, legea fizicii spune ca, de la aceasta turatie in sus, cuplul motor incepe sa scada in timp ce puterea continua sa creasca. Pentru a compensa acest handicap, turbina intra in functiune la 1750rpm, contribuind la pastrarea cuplului pe parcursul intregii curbe a puterii. Deci: daca tu schimbi vitezele la 2500, vei cadea la schimbare undeva in zona 1500-1750, deci exact in zona cuplului maxim pe care il obtine motorul FARA interventia turbinei. Practic, de aceea se spune ca la acest tip de motor cu turbina cuplul motor este de 200Nm(parca) disponibil intre 1750-3000 rpm(aproximativ, nu stiu exact cifrele)!

Nu fac nici o confuzie, tu faci confuzii la greu, stiu foarte bine ce inseamna cuplu motor, stiu ce inseamna turbina, lucru pe care tu nu-l stii.
Turbina nu intra de la 1750 rpm ( cazul de fata ),   :lol: turbina se invirte din ralanti, dar nu are turatia necesara pt a dezvolta presiunea necesara cuplului maxim.

Am fost obligat sa raspund sa nu se i-a altii dupa tine si sa-si bata joc de motoare.
Fabricantul spune in felul urmator :
Sa zicem, Cp la 4.000 rpm.
Turatia critica incepe dupa 4500 rpm ( acolo incepe linia rosie la dieselul cu Cp la 4.000 rpm )
Fabricantul spune ca nu garanteaza motorul daca este turat peste 4500 rpm.
Normal nu se tureaza peste turatia de Cp maximi, pt ca accelerezi degeaba, Cp incep sa scada vertiginos si pur si simplu il chinui degeaba.

Si am uitat, ai scris ca in rodaj nu vei merge cu mai mult de o persoana, maxim doua.
Pai eu ce am scris ?
Am scris ca am fost 3 persoane in masina, asta inseamna 2+1 soferul, adica eu.
Celelalte doua au fost fiul meu si proprietarul, care amindoi ma depaseau cu putin pe mine la greutate.   :lol:
Am fost fraier, trebuia sa trimit masina singura la drum, sa-si faca singura rodajul.   :w00t:
Ti-am pus un link despre motoarele diesel, vad ca nu l-ai citit.

Edited by MAK, 02 September 2007 - 10:59.


#22
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005

 Vlad_int1, on Sep 2 2007, 10:30, said:

Deci tu vrei sa spui ca astia in fabrica testeaza motoarele fara sa faca combustie ??? n-am mai auzit in viata mea asa ceva; eu stiam ca tot sitemul motor este lasat sa mearga pana sa fie pus vitezometrul. Plus ca esti naiv daca consideri ca o masina poate sa aiba probleme pt ca ai depasit odata sau de doua ori o anumita turatie in per de rodaj (care apropo e recomandata sa fie turatia care iti permite dupa schimbare sa fi tot in marja de cuplu maxim). Si inca ceva , tu ce crezi ca patesc masinile in aia 5 km care ii au cand iti sunt livrate  :lol: iti garantez ca nu sunt dati bonus de Zana-kilometraj si ca de cele mai multe ori sunt testate dc ajung la turatie max , dc functioneaza franele si tot tacamul (asta stiu 100%).
La faza cu " intreaba-i bine pe mecanicii de meserie " , sa vezi ce chestie , am intrebat eu , chiar mai multe persoane si au zis ca poti sa o calci da nu pe distante lungi si nu brusc la turatii mari. Cat despre faptul ca si dupa per de rodaj e bine sa nu depasesti 3/4 din turatia max , asta chiar ca e de pe vremea daciilor 1300, cu alte cuvinte sa nu-i permiti masinutei tale iubite sa se bucure si ea de putere max  :console: .
:peacefingers:
Din fabrica, setul motor si cuzinetii vin deja lustruiti, prima data se face rodaj la rece ( motorul este invirtit de un motor electric ) si dupa aia se porneste motorul si se fac celelalte teste.
Si va spun ca testele nu se fac la 3.000 rpm, ci la maxim.

#23
Vlad_int1

Vlad_int1

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,847
  • Înscris: 26.04.2007

 MAK, on Sep 2 2007, 11:57, said:

:peacefingers:
Din fabrica, setul motor si cuzinetii vin deja lustruiti, prima data se face rodaj la rece ( motorul este invirtit de un motor electric ) si dupa aia se porneste motorul si se fac celelalte teste.
Si va spun ca testele nu se fac la 3.000 rpm, ci la maxim.
Pai si eu am zis accelasi lucru , l-am contrazis pe prietenul nostru care a zis ca motorul este rodat doar la rece , fara sa se faca nici un fel de combustie in el.
Cuzinetii din cate stiu eu (poate ma insel) sunt cei care fac presiune in baia de ulei pentru ca pompa de motorina sa ia cantitati precise sub presiune , nu prea inteleg cum pot fi rodati la rece ; nu zic ca nu e asa tocmai d-aia te rog sa spui dc ma insel.

#24
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005
Vlad_int1, cuzinetii se pun intre biela si arbore si au o componenta de material mai moale decit arborele de fapt foarte moale, AlSi ( aluminiu-siliciu).
Motorul cind porneste, practic porneste pe uscat ( fara ulei ) iar uzura o preia cuzinetii, asta ca sa protejeze arborele cotit ( vibrochen ), dupa ce motorul si-a luat ulei, intre arbore si cuzineti se face un film de ulei ( pelicula de ulei ) care protejeaza si arborele si cuzinetii.
Cind se spune ca ai presiunea mica de ulei, sint de vina cuzinetii, s-a mincat pasta de pe ei.
Iar mai sint cuzineti la axa cu came, care are acelasi principiu de functionare.
Cuzinetii nu au treaba cu pompa de presiune motorina.
La masinile Common rail pompa este electrica, la masinile cu pompa de injectie ( sau pompa distribuitoare ) rotatia se face prin curea dintata, sau prin pinioane, cuplate la arbore.
Prin curea, adica este o curea de distributie pompa de injectie si mai sint modele care au aceeasi curea si pt pompa si pt axa cu came.

#25
Vlad_int1

Vlad_int1

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,847
  • Înscris: 26.04.2007

 MAK, on Sep 2 2007, 18:21, said:

...
Cuzinetii nu au treaba cu pompa de presiune motorina.

Mi-am dat seama ca am zis de pompa de motorina (evident era o aberatie , dar trebuia sa plec repede d-acasa)  , cand vroiam sa spun de ulei , cea care asigura crearea peliculei sub presiune ... asta credeam eu.
D-acum incolo o sa iau de buna varianta ta , pentru ca nici pana acum nu stiam sigur. Mersi de explicatie.

#26
Zetics

Zetics

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,424
  • Înscris: 23.10.2003

 takis, on Sep 1 2007, 23:29, said:

Baiatule, 3000 rpm este turatia maxima in rodaj la benzinare, la diesel, in rodaj, nu se sare de 2000-2500 rpm. Asta daca tii la masina.
...

Desi ai fost deja contrazis, o mai fac si eu. La masina (benzinara) din semnatura, in manual se specifica clar rodajul sa se faca intre 2000 si 4000 rpm! Se atrage expres atentia sa nu se mearga subturat (sub 2000)! Important este de asemenea sa nu se accelereze brusc!


 takis, on Sep 2 2007, 10:50, said:

Stimabile, vad ca vorbim degeaba, asa ca mai fac o ultima interventie si pe urma te las sa faci exact ce doresti.
E o aberatie enorma ce scrii tu aici: turatia critica nu este DUPA puterea maxima ci INAINTEA ei! Asadar, daca un motor are puterea maxima la 6000rpm (cazul Fiat Albea 1.4 77cp), limitarea electronica se face la 5500rpm!, nu la 6500 unde este zona rosie! Peste tot in manualu de intretinere se face referire la distrugerea motorului in zona rosie!
...

Daca ai cumva acea Albea de care povestesti, ai incercat vreodata sa accelerezi pana taie computerul alimentarea? Daca da, la ce turatie s-a intamplat asta? Daca nu ai facut-o, fa-o!

La mine se da puterea maxima la 5800 rpm, dar limitarea electronica mi-o taie pe la 6200-6400 rpm! Testata pe viu, nu din auzite. Asa ca iti dau un sfat, nu te purta ca si cu un bibelou cu motorul ala, ca e pacat de el. Mai important este sa nu accelerezi tare la turatii mici (sa bagi piciorul in ea la 1500 de ture de exemplu!).

Revenind la Linea, 100% motorul se va "lasa" dupa un numar de km. Depinde mult si de masina! La Accent de exemplu nu am simtit bare branza, doar consumul a scazut putin dupa rodaj. In schimb Matizul nevestei (luat tot de nou), i-a trebuit cam 1500km sa inceapa sa mearga decent. In prima 100km aproape ca nu puteam sa merg cu treapta a 4-a, nu reusea decat sa pastreze viteza (daca era drum drept :) ), ce sa mai si accelereze! Insa intre 1200 si 1500km a inceput brusc sa isi dea drumul, aproape vazand cu ochii! Deci probabil ceva similar se intampla si la aceasta Linea.

#27
takis

takis

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,652
  • Înscris: 22.03.2007
Corect, Zetics, dar tu ai motor pe benzina in 16v care probabil ca are cuplul motor undeva in jur de 4000rpm. Eu , dupa ce am terminat rodajul schimb vitezele intre 3000-3500 rpm, fiindca daca pic la schimbare sub 2500rpm nu prea trage motorul asa cum as vrea. Legea nescrisa a rodajului tocmai asta spune: ca nu e indicat sa turezi in prima mie de km motorul mai mult decat puncul in care atinge cuplul maxim. Daca voi considerati ca e mai bine sa faceti altfel, e treaba voastra, insa dati-mi voie sa-mi spun si sa-mi sustin si eu punctul de vedere chiar daca il considerati invechit sau depasit. Eu sunt de acord ca in primii km masina e supusa la teste si ca se face un rodaj chimic dar nu cred ca s-a suparat vreun motor ca s-a mers in zona cuplului in primii sai km de viata. De-asta rezista unele motoare 100.000, altele 300.000 si altele 500.000, fiindca uzurile in primele clipe de viata au fost cele normale, iar parametrii de functionare s-au pastrat un timp indelungat!
Revenind la LINEA, am sa va spun si parerea mea: e o masina care nu-si merita banii, am avut ocazia s-o vad in detaliu, recunosc ca n-am mai insistat sa fac un drive-test, dealtfel nici dealerul din pantelimon nu s-a obosit sa ma convinga s-o cumpar fiindca s-a resemnat cand l-am intrebat urmatoarele:
La motorul de 1.4 77cp tot la 2 ani se schimba distributia?
De ce servodirectia este tot hidraulica si nu electrica, la fel ca pe GP?
De ce usa torpedoului nu se aliniaza perfect cu bordul?
De ce gura de acces a portbagajului este atat de mica?

Materialele din interior sunt de calitate medie, spatiul in spate destul de redus, finisajele nu fac cinste producatorului parbrizul are o inclinatie foarte ciudata, dezavantajand soferul de peste 1.85m, pozitia la volan... naspa!
Singurul lucru care mi-a placut a fost designul exterior! Altfel, e tot o masina de buget, parerea mea! Iar ca sa dai 16.500 de euro pe o masina cu 90CP la bord mi se pare o afacere proasta!

Edited by takis, 03 September 2007 - 14:24.


#28
Vlad_int1

Vlad_int1

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,847
  • Înscris: 26.04.2007

 takis, on Sep 3 2007, 15:16, said:

.... dar nu cred ca s-a suparat vreun motor ca s-a mers in zona cuplului in primii sai km de viata.

Ba da , eu am patit asa si pentru ce recunosc acum sa stii ca imi e oarecum rusine. Cand am luat prima data anul asta un golf tdi prin ianuarie stiam ca nu o sa raman cu el si in prima mie de km am mers mai turat  (schimbam pe 3000) uneori chiar am depasit si pana prin mai cand am dat masina a mers brici. Cand am luat urmatorul golf , de data asta am zis ca am grija si in prima mie nu ii dau ture deloc si am mers cu el mai subturat fara probleme ca are cutie in 6 trepte si merge si asa ; cand a facut vreo 700 de km a inceput sa nu mai traga ca la inceput; initial am zis ca e de la motorina ; i-am bagat premium dar acc lucru; faptul ca nu mai mergea la fel era absolut evident lucru confirmat de inca 2 pers care l-au mai condus la inceput ; cand am facut vreo 1000 de km nu am mai suportat si l-am dus la service (eu crezand ca e vreo pb la turbina sau la intercooler ca scapa aer ) , aia au zis ca nu are nimica, io ca are , ei ca nu si tot asa... ideea e ca am plecat nervos d-acolo si pe centura numai in 4000 de ture cu a 3-a, max a 4-a l-am tinut , dupa care a inceput sa-si dea drumu si acuma merge impecabil, mai ales ca am grija sa il turez din cand in cand plus ca nu am mai bagat nici un alt fel de motorina , decat premium omv (care consider eu ca e cea mai buna ).
Imi cer scuze de offtopic , dar este vorba tot de un motor diesel si sper ca patania mea sa fie de folos si altora si sa nu se mai repete gresala.

#29
Night Elf

Night Elf

    El Comandante

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,883
  • Înscris: 22.03.2005

 takis, on Sep 1 2007, 23:29, said:

Baiatule, 3000 rpm este turatia maxima in rodaj la benzinare, la diesel, in rodaj, nu se sare de 2000-2500 rpm. Asta daca tii la masina. Dar cum nu e a ta...
....
Dupa cum te-au contrazis si altii, te contrazic si eu. In rodaj la benzinara mea 4000 rpm era turatia maxima in rodaj.
Nu stiu ce benzinare ai mai condus tu, dar vezi ca tehnica a mai evoluat intre timp, motoarele cam vin rodate ca sa zic asa.

P.S. La mine rodajul a fost 600 de km. Scria in manual.  -_-

#30
takis

takis

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,652
  • Înscris: 22.03.2007
Ai motor pe 16V?

#31
AdiBadi

AdiBadi

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 171
  • Înscris: 02.10.2006
La Linea cu motor pe motorina se face rescriere de soft in ECU pentru a corecta lipsa de putere.

#32
takis

takis

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,652
  • Înscris: 22.03.2007
De cine, de Autoitalia? Pai cum, nici n-au scos-o bine pe piata si ii schimba windowsu'?

#33
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005

 AdiBadi, on Sep 4 2007, 19:46, said:

La Linea cu motor pe motorina se face rescriere de soft in ECU pentru a corecta lipsa de putere.
:huh: Este reala informatia ?
Sa stiu sa-i spun unui prieten care si-a luat Linea.
Daca da, inseamna ca ce am simtit eu la Linea, se adevereste.

#34
AdiBadi

AdiBadi

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 171
  • Înscris: 02.10.2006

 takis, on Sep 4 2007, 19:59, said:

De cine, de Autoitalia? Pai cum, nici n-au scos-o bine pe piata si ii schimba windowsu'?
Nu de Autoitalia ci de producator.Si nu-i prima si nici ultima oara cand se face asa ceva.

#35
Night Elf

Night Elf

    El Comandante

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,883
  • Înscris: 22.03.2005

 takis, on Sep 4 2007, 13:58, said:

Ai motor pe 16V?
Da, cel din avatar.  :P  :lol:

#36
takis

takis

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,652
  • Înscris: 22.03.2007
Pai daca ai motor cu 16V e clar ca la benzinare cuplul se obtine la 4000, motorul cu 8V obtine cuplul de regula la 3000. Si de aceea am sustinut sus si tare ca prima mie de km e bine sa mrgi in zona cuplului maxim, adica sa nu-l fortezi sa-si dea drumul, ci sa-l lasi lejer. Asta-i opinia mea si asa am procedat pana acum cu toate masinile iar atunci cand le-am vandut n-au avut batai sau consum de ulei la motor!

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate