Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Modulator FM ptr auto alimentat p...

orange cablu f.o. - internet fara...

Robinet care comuta traseul

A fost lansata Fedora 40
 Samsung S24 plus

Imi iau un Dell? (Vostro vs others)

Abonati Qobuz?

transport -tren
 Platforma electronica de eviden&#...

Cot cu talpa montat stramb in per...

Sfat achizitie sistem audio pentr...

tavan fals rigips
 Ce preferați: produse mai scumpe ...

Demagnetizare (minimala) ori ba?

Cum pot sa vad pe un proiector pr...

Joc Drone
 

FIAT LINEA

- - - - -
  • Please log in to reply
69 replies to this topic

#1
seppar

seppar

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 5
  • Înscris: 14.05.2007
Salutare ! Fiat Linea. Aspect frumos. Si interior si exterior. Motorizare oare prea mica, pt gabaritul ei...? Cam putine date tehnice, masa, volum, cuplu.... In rest, nu ar fi scumpa pt cum arata. Ce ziceti?

#2
Zetics

Zetics

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,424
  • Înscris: 23.10.2003
In poze masina mi se pare ca arata tare bine, dotarile par sa fie foarte bune. Evident....sufera la capitolul motorizari. Daca multijetul de 90CP sa zicem ca este rezonabil, si la un pret bun, motorizarea pe benzina mi se pare penibila. Sa vii cu un masinoi ca asta din clasa compacta cu un motor 1.4/8v si 77CP mi se pare ridicol. Asta pe partea producatorului. Pe partea importatorului, rusine mare de tot ca nu aduc si celalalt motor pe benzina, despre care lumea probabil nici nu stie ca exista pe Linea: 1.4 turbo/120 CP. Asta e un motor rezonabil zic eu, dar iote ca nu-l aduc in Romania.

Asta e! Mi-ar place insa sa fac un drive-test cu multijetul.

#3
frantic

frantic

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 502
  • Înscris: 31.07.2006
Intr-adevar motorul de 1,4 77 CP e slab pt. gabaritul masinii, mult mai indicat fiind cel 1,4 T-Jet 120 CP.
Nu cred ca este vina importatorului pt. faptul ca inca nu se gaseste la noi. Din cate stiu nici in alte tari nu este inca prezent.

#4
Genesis

Genesis

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,043
  • Înscris: 02.07.2007
masina nici macar nu e Fiat 100%. E facuta in parteneriat cu Tofas. Cam cum e loganul la noi: Dacia cu Renault...doar ca la noi si-a pastrat sigla marcii, in timp ce la turci au pus sigla Fiat. Masina e turceasca la origini. Are motoare depasite tehnologic, daca va uitati pe graficele celor doua motoare propuse. Echiparile sunt cam stupide. Interiorul pare sa fie cel de la Grande Punto...care avea materiale f proaste. Nu zic ca are aceleasi materiale, nu am fost sa vad masina in interior. Am vazut-o doar parcata in fata la Auto Italia. Arata ok de la distanta...ramane sa fie verificata mai de aproape, sa poti vedea cum e asamblata. Oricum, personal consider ca in afara de designul dragut, nu are absolut nimic. As prefera un Megane de 1000 ori unui Linea. Trec zilnic pe langa un service al lor de pe Iuliu Maniu si e coada de fiat-uri, cum e coada de copii la inghetata. Si mai ales ca masina e co-proprietate....scuzati-ma, poate am eu idei fixe despre produsele facute de turci, nu doar asamblate...dar m-as gandi de 2 ori inainte sa cumpar Linea. Si daca ma uit si un pic la preturi si dotari, pai ca masina sa arate bine, ca in reclamele lor, cu crom si etc, sare pe la vreo 16.000E. Mai bine mai asteptati 2 luni si va luati noul Astra Sedan.

#5
realitydiuk

realitydiuk

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 12
  • Înscris: 12.07.2007

 musicall, on Jul 14 2007, 14:16, said:

ma duc maine sa o testez la AutoItalia si va spun mai multe impresii after. In interior masina arata super ok, comparabil cu Punto. Designul este compus din mai multe stiluri. Audi A4 cu Volvo cu Peugeot 407,etc.

#6
Genesis

Genesis

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,043
  • Înscris: 02.07.2007
eu am fost sa o vad, de curiozitate. Dezamagire totala in privinta materialelor folosite la interior, f slabe calitativ. Test drive nu am facut...

#7
buzasparta

buzasparta

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 739
  • Înscris: 11.07.2007

 Genesis, on Jul 17 2007, 01:15, said:

eu am fost sa o vad, de curiozitate. Dezamagire totala in privinta materialelor folosite la interior, f slabe calitativ. Test drive nu am facut...
normal pentru tine care conduci porse carera sau mai era unu care inventase el o masina Ford aveo

#8
Genesis

Genesis

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,043
  • Înscris: 02.07.2007
ai vrut sa fie o gluma? Nu imi spune, te-a inspirat episodul din vacanta mare?
pentru cultura ta generala, am astra hatch, care nu exceleaza la finisaje, dar care e cu cateva clase peste fiatul asta. ai fost sa vezi masina? nu e chiar asa cum pare la tv. ai verificat si calitatea materialelor de pe bord, consola, usi? ai aflat ca unele dotari optionale din oferta lor de fapt nu exista? Vii de pe masina non-Dacie, care nu e in categoria masinilor de 8-9k euro? Atunci iti poti da cu parerea. Altfel, sigur in raport cu o dacie, o sa ti se para vis. Poate pt 12500 euro pt unii ar fi o varianta, asta daca nu vor Megane cum are restul lumii. Dar sa dai 16-17k pe un Linea cu motor 1.3, si cu materialele de toata jena..nici o treaba. Mi se pare de departe cea mai proasta masina calitativ vorbind, la interior..din segmentul berlinelor de 14-17k. si le-am vazut pe viu cam pe toate. Iar Fiat e recunoscuta ca fiind o marca unde stau masinile la coada la service la fel cum stateau pe vremuri copiii la inghetata. Nu ma crezi? Esti din Buc? Du-te si vezi cu ochii tai service-ul de pe Maniu.
Hai sa vedem ce alte alternative sunt in 16-17k: va fi Astra Sedan, Renault Megane. Vrei fiabilitate? Atunci ia Corolla. Vrei masina care sigur e la ani lumina de fiat-ul asta, in acelasi pret? Vezi Golf Sau Jetta. Vrei interior de calitate? Peugeot. Vrei design mai revolutionar? Ia C4. Vrei un fel de all package included: ia Kia Ceed. Care matura pe jos cu fiat-ul asta. Decat Linea, mai bine iei GP si mai economisesti si bani.

Edited by Genesis, 19 July 2007 - 00:40.


#9
CBO73

CBO73

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 60
  • Înscris: 31.07.2007
Genesis da tu unde crezi ca e facut Meganul , si scormoneste bine prin opelul tau si vezi cat din el este made in Germany.
Si apropo ,o masina mai comuna si mai anosta ca astra cam rar. Si sa nu crezi ca i-au apararea fiatului ca nu e cazul ,dar daca aveai si tu vreo masina de manelist mai mergea  comparatia da asa stai cuminte cu astra ca poate doar pe aia de la tara ai poate da pe spate la aspect si marea calitate de care vorbesti.
Apropo am Opel in familie si cam stiu ce spun.

Edited by CBO73, 04 August 2007 - 20:41.


#10
megane2

megane2

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 43
  • Înscris: 23.04.2006
si Fiat nu are service pe Iuliu Maniu, acolo e doar showroom.

#11
robert_11

robert_11

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 207
  • Înscris: 08.11.2006
astazi sau cel mai tarziu pana la sfarsitul saptamanii, un prieten de-al meu va avea in garaj un Fiat Linea. Am sa-l pun sa-si faca un Jurnal de Bord, sa ne impartaseasca din experienta unui sofat la bordul acestei masini, si ne va spune si bilele albe si negre pe care le are aceasta masina.

Edited by robert_11, 28 August 2007 - 12:11.


#12
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005
Ieri pe la ora 14.00 m-am dus cu un prieten sa-si ridice Fiatul Linea de la deelear.
Acest prieten nu are carnet, nu l-a interesat masinile, sofatul, dar a venit si vremea lui.
Bun, am luat masina, direct la peco si au intrat 41 L motorina.
Deci masina este Dynamic cu motor 1,3 90 Cp.
Primii Km au fost dezastru, motorul nu tragea de nici un fel, urla la turatii de 2800-3000 rpm.
Am iesit repede in afara, a facut 20 km pe la 2500 rpm si a inceput sa se calmeze, nu mai urla, a inceput incet incet sa traga si el ceva.
Bun, am plecat trei insi pe o distanta de 110 km.
La dus, motorului nu i-a convenit nimic, s-a impotrivit la acceleratii, l-am urcat de citeva ori pe la 3.000 rpm cu a 4-a si pina la urma a inceput sa-si revina, semn ca si-a dat seama ca pt asta e facut.
La intoarcere s-a schimbat un pic situatia, motorul si-a schimbat zgomotul, nici nu credeam ca merg pe un diesel, foarte silentios, in sfirsit si-a dat si el seama ca are 90 Cp si a inceput sa se miste corespunzator.
Deci in afara orasului trebuie mers numai de la 2000 rpm in sus.
Pe la 1750 rpm nu prea ii convine, desii de acolo ii incepe cuplu.
Alta, are turbo lag foarte enervant, ii trebuie citeva secunde sa-si dea seama ce e cu el, ce vrei de la el.
Pe acceleratie trebuie sa apesi serios, adica nu merge cu piscatul acceleratiei.
Ambreiajul foarte moale, parca calci pe un burete, foarte placut.
Cutia merge foarte usor, nu se impotriveste la nici o viteza.
Frina liniara, ferma, pedala moale, si isi face treaba foarte bine.
RCD cu MP3 se aude binisor, pt cine nu este foarte pretentios, este bun.
Dar sint si negative la greu, cel putin pt mine.
Volanul se invirte enervant de usor, in curbe trebuie sa-l tii bine, adica sa misti cite un mm, daca incerci sa jonglezi cu o mina risti sa-i pierzi controlul.
Daca intri mai repede intr-o curba, spatele tinde sa-si piarda aderenta, nu stiu daca intr-adevar si-o pierde dar asta este senzatia.
Daca intri usor in curba, adica sa asezi masina pe curba si pe urma accelerezi, merge bine, chiar i-a curbele cu viteza mare, fara sa se impotriveasca sau sa dea senzatie de nesiguranta, in ciuda garzii la sol.
La drum cu denivelari isi pierde repede aderenta pe spate, trebuie corectata din volan.
Motorul este submotorizat pt aceasta caroserie, da senzatie de neputinta, poate daca il duci spre 4000 rpm s-ar schimba situatia, dar deocamdata nu am sarit de 3000 rpm.
Sub cuplu este mort, daca incerci cu a 2-a de la 1200 rpm sa accelerezi nu vrea nici in ruptul capului, trebuie sa astepti pina urca usor in ture, iar cei din spate dau cu clacsoanele dupa tine.
Treptele foarte scurte si degeaba.
A 3-a - 40 km/h la 2.000 rpm
A 4-a - 60 km/h la 2.000 rpm
A 5-a - 80 km/h la 2.000 rpm
A 5-a - 120km/h la 3.000 rpm
Pozitia la volan enervanta, scaunul te inconjoara, adica te infunzi in el, cu piciorul drept mergi rezemat de consola centrala, centura parca vine de sub tine, cotiera nu coboara mult, enervant la schimbat treptele ( eu am dat-o pe spate ), oglinzile foarte mari, dar totusi trebuie sa le urmaresti mai atent, adica pierzi timp, tetiera centrala spate obtureaza oglinda centrala.
In spate o persoana de 1,88 atinge cu capul dunga unde se imbina caroseria cu luneta, dar in schimb are loc la genunchi berechet.
Farurile sint perfecte, faza scurta lumineaza soseaua intr-un mod placut, a lunga nici nu mai vorbesc bate foarte bine si lumina alba.
Bordul pe portocaliu pe mine m-a enervat, imi distragea atentia, am dat lumina mai mica sa nu-mi mai distraga atentia.

Daca as cumpara o Linea ?
Sincer, nu si asta datorita motorizarii in primul rind.
Nu datorita Cp ci fermitatea lor, turbolag mare, lipsit de vlaga la turatii mici chiar in trepte mici.
Dupa ce am lasat Linea la proprietar acasa, m-am suit in Punto meu, alta viata, motorul 1,9 diesel simplu trage in orice treapta la orice turatie fara turbolag, lucru foarte placut la tacaneala din jungla marilor orase.
Ca am avut impresia ca m-am urcat intr-o caruta fata de Linea este altceva, aici Linea isi arata superioritatea fata de Punto meu din 2003.
Dar eu sint un tip foarte pretentios, din cauza asta tin si Punto si Golful, Punto placut in oras, Golful perfect in afara.
Deocamdata nu am gasit masina care sa ma satisfaca si in oras si in afara, adica fermitatea acceleratiei, consum mic si ce mai am eu in cap.
Daca imi mai aduc aminte ceva, o sa scriu.

Ps. s-ar putea ca dupa ce motorul se lasa si poti sa accelerezi cum vrei sa se schimbe situatia.

Edited by MAK, 31 August 2007 - 10:20.


#13
CBO73

CBO73

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 60
  • Înscris: 31.07.2007
Adevarat Mak ce zici tu de motor ,aceleasi senzatii am avut si eu la drive test ,dar zilele trecute cu o Linea expresion a unui prieten care are deja 7600km in bord si aproape ca nu mai recunosteam motorul. Si vorbesc tot de 1.3multijet. Chestia ciudata ca la plecarea de pe loc tot mai avea senzatia de lag ,dar acum depinde si de ce vrei de la masina. Si eu cred ca masina in nici un caz nu vrea sa para sportiva.Este o masina de familie.

#14
takis

takis

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,634
  • Înscris: 22.03.2007
Mai, MAK, citesc ce scrii tu aici si ma apuca groaza: inteleg ca masina e noua? Atunci, daca tot esti asa de fin observator al fenomenului auto, tu nu stii ca in prima mie de km NU AI VOIE sa turezi motorul mai mult de turatia de cuplu motor maxim, in cazul de fata nu aveai voie sa depasesti 2000 rpm? Se cheama RODAJ, prietene, si ceea ce ai facut tu cu masina amicului tau se cheama KILL THE ENGINE! Poate prietenul tau nu va fi atat de ghinionist incat sa aiba parte de batai in motor sau cutia de viteze pe la 10.000 de km din cauza ca tu n-ai fost atent la amanuntul asta. De aici si senzatia ca motorul "nu trage", fiindca este foarte strans, este un motor de compresie foarte mare, care necesita o perioada de acomodare reala si de slefuire uniforma a suprafetelor! Mai mult, calculatorul masinii "invata" parametrii de functionare a motorului in timp: el trebuie sa stie cum gestioneaza acceleratia, frana de motor, etc.! Te mai intreb ceva: inainte de a te sui la volan, ai aruncat un ochi pe manualul de utilizare? Ai citit cumva acolo ca dupa un drum lung este OBLIGATORIU sa lasi motorul pornit la relanti cca 30-60 de sec pentru ca sistemul de racire sa aiba timp sa aduca motorul la temperatura normala de functionare - adica sa lasi motorul "sa-si traga sufletul" cum se spune. Ceea ce ai facut tu cu masina amicului tau s-ar putea sa aiba consecinte grave asupra masinii, uneori greu de remediat fara costuri mari, pentru ca ai supus motorul unei sarcini foarte mari in primele sale clipe de viata turandu-l excesiv si mergand cu 3 persoane in masina!

P.S.: Si dupa aventura asta se vor gasi altii si altii sa spuna ca Fiat e masina de kkt!

Edited by takis, 01 September 2007 - 13:42.


#15
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005

 takis, on Sep 1 2007, 14:39, said:

Mai, MAK, ...
Stii ce inseamna 3/4 ?
Cam cit inseamna din 4.000 rpm ?
Eu iti spun sa citesti acest topic si pe urma sa vii cu aberatii de 2000 rpm.
http://forum.softped...howtopic=137264
Si stai linistit ca stiu mult mai bine ca tine ce inseamna rodaj si ce s-a facut in fabrica la acest motor.
Si am discutat si eu cu cine trebuie inainte de a pleca la drum.
Masina nu am luat-o de la coltul strazii si nici eu nu sint la prima masina si nici la primii km.
Iar ce am scris mai sus este parerea mea pe care mi-o sustin.

#16
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005

 CBO73, on Sep 1 2007, 12:33, said:

Adevarat Mak ce zici tu de motor ,aceleasi senzatii am avut si eu la drive test ,dar zilele trecute cu o Linea expresion a unui prieten care are deja 7600km in bord si aproape ca nu mai recunosteam motorul. Si vorbesc tot de 1.3multijet. Chestia ciudata ca la plecarea de pe loc tot mai avea senzatia de lag ,dar acum depinde si de ce vrei de la masina. Si eu cred ca masina in nici un caz nu vrea sa para sportiva.Este o masina de familie.
Nu contest ce ai scris, si tind sa cred ca dupa ceva km motorul isi va da drumul.
Asa cum am scris, acum nu am putut sa accelerez ( adica nu am accelerat sportiv, pt ca este in rodaj ), si nu am sarit de 3.000 rpm.

#17
takis

takis

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,634
  • Înscris: 22.03.2007
Baiatule, 3000 rpm este turatia maxima in rodaj la benzinare, la diesel, in rodaj, nu se sare de 2000-2500 rpm. Asta daca tii la masina. Dar cum nu e a ta...
Si intreaba-i foarte bine pe mecanicii de meserie, nu fosti carpaci de Dacii si toti iti vor spune exact acelasi lucru: cu cat o turezi corect in perioada de rodaj, cu atat motorul se va comporta in parametrii optimi de functionare un timp mai indelungat. Chestia pe care ai scris-o acum referitoare la 3/4 din 4000 rpm se refera la turatia maxima recomandata DUPA perioada de rodaj! De curiozitate o sa incerc sa fac rost de un manual de la motorul de 1.3 Multijet 90CP, ca sa-mi sustin afirmatiile pe care le-am facut!
La urma urmelor e optiunea ta daca respecti sau nu indicatiile producatorului, dar sa stii ca rodajul chimic care se face in fabrica se refera DOAR la motor, si se refera la ungerea motorului cu o pasta dupa care se invarteste mecanic la rece! In plus, rodajul se mai refera la frane in mod special si in parte si la cutia de viteze. In niciun caz nu se compara rodajul chimic cu cel mecanic, real! Daca tu crezi ca ai procedat corect, e parerea ta, dar eu unul sustin in continuare ca ai turat excesiv motorul si ca doar norocul il poate impiedica pe prietenul tau sa aiba probleme in viitor!

#18
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005

 takis, on Sep 1 2007, 23:29, said:

Baiatule,....  Chestia pe care ai scris-o acum referitoare la 3/4 din 4000 rpm se refera la turatia maxima recomandata DUPA perioada de rodaj!
Baiatule ??? e bine, miine poimiiine ma faci copil  :rolleyes:
Acest motor ar trebuii sa aiba turatia critica la peste 4500 rpm, dar Italienii au pus pe diesel turometru de benzinare ( si la GP am vazut tot asa ), si nu-i da nici nici o turatie maxima admisa.
Fabrica ii da puterea maxima la 4.000 rpm.
Cum poti sa spui ca 3.000 este turatia maxima dupa rodaj ?   :huh:
La 3.000 rpm in a 5-a are 120 km/h, vrei sa spui ca asta e viteza maxima data de producator ?
Astept sa te documentezi si sa scrii mare aici ca ai gresit.

Si sa mergi in perioada de rodaj pina la maxim 2.000 rpm, adica sa schimbi la 2.000 rpm si in urmatoarea treapta sa fii sub cuplu, asta inseamna distrugere de motor.

Edited by MAK, 02 September 2007 - 06:35.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate