Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
IZOLATIE TERMICA LOCUINTA
Last Updated: Aug 27 2021 06:46, Started by
lgalatanu
, May 03 2007 13:32
·
0
#937
Posted 13 January 2015 - 17:14
doarUNom, on 13 ianuarie 2015 - 16:31, said:
Si mai repet inca odata - se intampla aceasta fluctuatie doar cand se schimba parametrii din exterior- de afara. Sa inteleg ca vrei sa spui ca ar intra umiditate de afara in casa? Pai asta nu este contrar principiului al 2-lea al termodinamicii? Eu zic ca umiditatea interioara creste pe timpul noptii doar datorita vaporilor pe care noi ii expiram. |
#938
Posted 13 January 2015 - 17:29
#939
Posted 13 January 2015 - 18:29
Ma omule, nu pricepusi ce e aia umiditate relativa, fa un efort.
In casa ai umiditate mare pe masura ce respiri...daca stai inchis intr-o camera etansa daca T constant SUB 37C, umiditatea va creste pana la saturatie aproape...tu nu ajungi acolo pt ca mai deschizi o usa, mai migreaza din vapori in pereti samd insa tu elimini permanent vapori. Inainte sa cauti vaporii veniti de afara fa un test...lasa o camera goala cu usa etans inchisa, merifica umiditatea fara tine acolo. Fa treaba asta in camera de N sau unde zici tu ca ai fenomenul...daca fara om acolo umiditatea fluctueaza mai vorbim, altfel suspectul de serviciu esti tu... Fa si alt experiment ca sa intelegi ...compari cum e camera.dupa ce stai doar tu in ea, maine, pkwcand de la.aceeasi umiditate si avand.aceeasi temp constanta, stai 2-3 oameni, umjditatea va fi mai mare.decat cand stai doar tu. |
#940
Posted 13 January 2015 - 18:54
Eu unul as cauta mai degraba migrarea vaporilor din camerele cu temperaturi mai ridicate catre cele cu temperaturi mai scazute decat prin anvelopa casei
|
#941
Posted 13 January 2015 - 19:02
La temperatura aerului de 22 grdC si umiditatea relativa(UR) a aerului de 60%, continutul de umiditate este 10 g/kg de aer uscat. Densitatea aerului la aceasta temperatura este 1,197 kg/mc. In acest caz putem considera ca un kg de aer va avea 0,835 mc. Astfel la 22 grd C si 60% UR 1mc de aer va contine cca 12 g de apa (12g/mc).
In timp de noapte, in perioada unui somn de 7 ore, un adult (barbat) ar degaja cca 7hx40g/h = 280 g de apa. Analizand un dormitor de 12mp si 12x2,5= 30mc si presupunand ca: - acesta nu se aeriseste pe timpul acelui somn, adica acelor 7 ore; - anvelopa este absolut etansa si impermiabila la difuzia vaporilor; - in incapere nu exista obiecte si/sau materiale absorbante de umiditate; - in incapere nu exista suprafete cu temperaturi mai mici de 22 grdC; acel volum de aer de 30mc ar trebui sa absoarba toata acea umiditate degajata. Cu alte cuvinte ar fi trebui ca fiecarui mc sa-i revina in plus cate 280 g : 30 mc = 9,33 g/mc. Adica dupa cele 7 ore de somn aerul din incapere ar trebui sa contina 12 + 9,33 = 21,33 g/mc, insa cantitatea maxima de umiditate(apa) pe care o poate contine aerul la 22 grd C este 16,4 g/kg sau 19,63 g/mc. In concluzie: acea umiditate nu ar putea fi absorbita in totalitate si in incapere s-ar face ceata.. Daca in conditiile descrise mai sus introducem prima modificare si anume schimbam aerul la fiecare doua ore. In acest caz: - volumul de aer trecut prin dormitor ar fi 30 x 7/2 = 105 mc; - unui mc i-ar reveni 280 g : 105 mc = 2,67 g/mc; - continutul de apa s-ar modifica de la 12 g/mc la 14,67 g/mc, ceea ce corespunde unei UR de cca 73% . Daca mai introducem la conditiile descrise mai sus inca o modificare si anume ca anvelopa este permiabila la vapori si are capacitatea de a transfera cca 2g/(mp h), iar suprafata exterioara reprezenta 15mp. In acest caz: - capacitatea de transfer al anvelopei este 15mp x 2 g/(mp h)= 30g /h; - cantitatea de umiditate care ar ramane a fi preluata de aer ar fi (40 g/h - 30g/h) x 7h : 105 mc = 0,67 g/mc; - continutul de apa s-ar modifica de la 12 g/mc la 12,67 g/mc, ceea ce corespunde unei UR de cca 65%. Daca la conditiile analizate introducem un sistem de ventilare cu recuperarea caldurii din aerul viciat, care asigura un debit de 30mc/h de persoana, atunci: - volumul de aer trecut prin dormitor va fi 30 x 7 = 210 mc; - in cazul anvelopei impermiabile la difuzia de vapori, unui mc i-ar reveni 280 g : 210 mc = 1,33 g/mc, continutul de apa s-ar modifica de la 12 g/mc la 13,33, ceea ce ar corespunde unei UR de cca 68%. - in cazul anvelopei permiabile la difuzia de vapori , unui mc i-ar reveni (40g/h-30g/h) x7h : 210 mc = 0,33 g/mc, continutul de apa s-ar modifica de la 12 g/mc la 12,33, ceea ce ar corespunde unei UR de cca 62%. La 75% umiditate relativa si 22 grd C, temperatura punctului de roua este cca 18 grdC. In acest caz avand tamplaria o valoare medie a coeficientului de transfer termic egala cu 1 W/(mp K), condens ar aparea doar daca afara s-ar lasa sub minus 9 grd C. Cu reducerea valorii mentinute ale umiditatii relative sub 70% s-ar reduce si pragul valorii temperaturii exterioare sub care ar aparea condens pe tamplaria de calitatea respectiva. P.S. Este probabil ca valorile sa nu fie exacte, caci le-am luat de pe diagrama pentru aerul umed, insa am vrut sa prezint doar un punct de vedere. A nu se intelege ca daca cu difuzia prin anvelopa a umiditatii am rezolvat-o putem sa nu mai aerisim, caci pe langa apa din corp se degaja si monoxid de carbon si altele.. |
#942
Posted 13 January 2015 - 19:42
Adica te doare capul de la atatea calcule, in practica e posibil ca unele repere sa fie foarte diferite. Ai o vopsea mai putin.permeabila sau un gips cu folie bariera de vapori, mai scade si temperatura daca ai ca mine centrala pe lemne cu autonomie relativ mica...te duci lejer in 80% dimineata.
Alta problema din viata reala este umiditatea de fapt mica, disconfort marebdaca aerisesti bine cand afara sunt 0C....daca nu ai umidificator si dimineata poti fi sub 60... |
#943
Posted 13 January 2015 - 19:51
parintele, on 13 ianuarie 2015 - 18:29, said:
Ma omule, nu pricepusi ce e aia umiditate relativa, fa un efort. In casa ai umiditate mare pe masura ce respiri...daca stai inchis intr-o camera etansa daca T constant SUB 37C, umiditatea va creste pana la saturatie aproape...tu nu ajungi acolo pt ca mai deschizi o usa, mai migreaza din vapori in pereti samd insa tu elimini permanent vapori. Inainte sa cauti vaporii veniti de afara fa un test...lasa o camera goala cu usa etans inchisa, merifica umiditatea fara tine acolo. Fa treaba asta in camera de N sau unde zici tu ca ai fenomenul...daca fara om acolo umiditatea fluctueaza mai vorbim, altfel suspectul de serviciu esti tu... Fa si alt experiment ca sa intelegi ...compari cum e camera.dupa ce stai doar tu in ea, maine, pkwcand de la.aceeasi umiditate si avand.aceeasi temp constanta, stai 2-3 oameni, umjditatea va fi mai mare.decat cand stai doar tu. Daca am aceasi camera , aceasi temperatura , acelasi pat , acelasi numar de persoane care respira , aceleasi flori in camera , aceasi mobila , aceeasi aceeasi , si rezultatul la un efect e diferit cand exteriorul actioneaza in alt mod , iar tu acum ma pui sa ma mut in alta camera , eventual la vecinu , ca sa.ti demontrez ceva , cand nedumerirea mea e alta. O lasam asa cum vrei tu si admitem ca sunt eu mai greu de cap , ori am o zi mai proasta. Multumesc pentru oricum pentru incercarile de a ma lamuri. O seara buna ! |
#944
Posted 13 January 2015 - 19:58
La temperatura aerului de 22 grdC si umiditatea relativa(UR) a aerului de 60%, continutul de umiditate este .............................
salut, am prins ideea de calcul; deja am refacut calculele pentru conditiile mele. multumesc, laurentiu |
#945
Posted 13 January 2015 - 20:11
Doar un om, am recitit ce ai scris. Care e de fapt fenomenul?
Cu usa si geamul inchise, cu restul casei identic in.ziua a si b tu spui ca daca afarase incalzeste la tine creste umiditatea peste noapte, in rest, cand temperatura exterioara nu creste, umiditatea e constanta? |
#946
Posted 13 January 2015 - 20:57
Pe forumul asta am citit prima data despre polistiren "grafitat".
Cum il deosebim de cel ne-"grafitat". Grafitul, carbonul, carbunii sunt negri. O fi si izolatia asta neagra? Sau ? De unde este cel mai bine sa se achizitioneze izolatia de polistiren. Sunt si solutii mai bune decat dedeman baumax hornbach? |
|
#948
Posted 13 January 2015 - 21:28
luk2011, on 09 ianuarie 2015 - 23:18, said: http://www.lustic.ro...anian-ro/altele g Factor solar SR EN 410 La firme ca Internorm sau Josko pe partea sudica se pune sticla cu "g" de valoare cat mai mare ( ex. g = 0.61 ) , adica sa beneficiezi la maxim de aportul solar . g = coeficientul castigului solar ( solar gain - factor solar ) La noi nu tine cont nimeni de facturol "g" ( castigul solar ) . Nici chiar termopanistii nu cunosc valoarea "g" a sticlei pe care o comercializeaza . Si chiar in putinele locuri unde au mai auzit despre factorul asta, si acolo, sticla oferita are un "g" mai mic de 50% . Asta si din cauza, ca putini auditori energetici ( putini spre foarte putini ) , calculeaza si aportul solar in balanta energetica a unei cladiri . Inclin sa cred, ca doar cine face calcule PHPP ( softul de calcul al casei pasive ) tine cont de aportul solar la auditul energetic al cladirii/casei . Spre partea sudica a casei se pune sticla cu un "g" de valoarea cat mai mare, tocmai pentru a beneficia la maxim de castigul solar pe timp de primavara - toamna ( chiar si iarna cand razele soarelui sint prezente ) Desi este setat la 20*C, in diminetile (orele 11-14 vara) termostatul inregistreaza chiar 21 22 de grade cand bate soarele prin geam in incapere. Am vazut emisiuni cu case "pasive" astfel gandite ca sa aibe suprata de castig solar maxima. Ba chiar avea casa respectiva un zid, pe care batea soarele, realizat din granit sau teracota. Ideea era sa acumuleze maximum de caldura in timpul zilei , cat sa fie suficient sa degajeze pana seara, si sa nu fie nevoie de incalzire auxiliara. |
#949
Posted 13 January 2015 - 21:29
cheluakame, on 13 ianuarie 2015 - 18:54, said:
Eu unul as cauta mai degraba migrarea vaporilor din camerele cu temperaturi mai ridicate catre cele cu temperaturi mai scazute decat prin anvelopa casei -Pana acum acea camera nu era incalzita in sezonul rece, dar din acesta iarna nu am mai facut asa pentru ca practic distrugeam camera prin igrasie. -Ce s-a schimbat? -Camera incalzita este despartita de camera neincalzita de o usa de lemn, schimbarea este ca la camera neincalzita i s-a pus geam termopan, pana atunci era un geam in 2 foi si dublu din lemn de 40 de ani! -Chiar daca soba nu am calculat-o si pentru camera in plus, ea a facut fata la gerul de -22 cat a fost la mine in zona ajutata de un convector electric pe treapta de 1kw! -Acum sunt obligat sa izolez in pod si camera aceea! -Deci:- De cate ori batranii mei cautau ceva in sifonierul din camera rece aduceau cu ei vaporii de apa de la 24-26 de grade la 4-7 grade si condensau pe geamul termopan rece si zidurile exterioare! -Cat timp a fost geamul vechi nu se intampla pentru ca vapori de apa migrau foarte usor prin tamplaria veche! Edited by sandy76, 13 January 2015 - 21:53. |
#950
Posted 13 January 2015 - 21:36
#951
Posted 13 January 2015 - 21:51
Practic e invers, acuma ramane sa te uiti la producatori, sa.compari si sa decizi daca merita banii si /sau cum iesi mai bine, cu grafitat mai subtire sau cu un eps 80 normal dar mai gros care costa la fel.
De exemplu, un 80 kPa, eps 80 adica....diferenta de pret e de mai bine de 50% la acelasi producator, diferenta la coeficient e de aprox 25-30%. Teoretic pe grafitat platesti mai mult pt aceeasi izolatie termica... Dar eu nu sunt specialist, iti spun colegii care sunt ma bine ancorati in fenomen. Edited by parintele, 13 January 2015 - 22:03. |
|
#952
Posted 15 January 2015 - 06:54
sandy76, on 13 ianuarie 2015 - 21:29, said: .... -Cat timp a fost geamul vechi nu se intampla pentru ca vapori de apa migrau foarte usor prin tamplaria veche! Am vazut afara ca nu existau termopane, cel putin cele pe care le-am vazut eu, care sa nu aiba prevazuta posibilitatea de a se aerisi.In Amsterdam unde exista o umiditate relativ ridicata datorita canalelor care sunt peste tot, cu toate temperaturile interioare mici, nu exista condens pe foaia geamurilor.Subliniez temperaturi interioare mici deoarece, unul dintre factorii recomandati a se modifica in cazul aparitiei condensului este cresterea temperaturii interioare. Eu am timplarie de lemn la geamurile termopan, nu stiu daca foile sunt low-e cum le-am comandat ca nu sunt atit de simplu de verificat si neavind cum verifica trebuie sa-i credem pe cei care ni le vind, dar de foarte multe ori am condens dimineata pe ele, atit in camerele locuite cit si in cele nelocuite. Am si o camera cu ferestre Velux si interesant dar acolo nu am condens. Acele geamuri insa au prevazute din constructie aerisitoare in rama la partea superioara pe care, desi in sezonul rece le inchid, cred ca ele nu sunt etanse insa in acest fel nu favorizeaza condensul. Poate ca ar fi timpul ca si la noi cei care vind termopane sa-si schimbe atitudinea si sa inceapa sa faca astfel de rame. |
#954
Posted 15 January 2015 - 08:08
luvio, on 15 ianuarie 2015 - 06:54, said:
...Poate ca ar fi timpul ca si la noi cei care vind termopane sa-si schimbe atitudinea si sa inceapa sa faca astfel de rame. Pentru ca atata timp ni s-au spalat creierii ca ""la noi totul a fost prost"" am devenit atat de creduli, incat suntem gata sa renuntam la principiile fizicii, doar ca ""sa fim in rand cu lumea"".. Uneori imi vine sa urlu : "'Nu mai fiti oi, mai fratilor, informati-va inainte de a face un pas important si costisitor. Si informati-va nu pe la neamuri sau vanzatori direct interesati in a-si vinde produsele, ci la persoane competente in domeniile respective"'. Edited by andreilesan, 15 January 2015 - 08:15. |
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users