Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Transalpina, cea mai inalta sosea din tara
Last Updated: Sep 19 2023 08:27, Started by
Masterboy
, Sep 08 2003 20:09
·
0
#1063
Posted 02 September 2008 - 09:34
#1064
Posted 04 September 2008 - 07:17
Asa cum mai specificat, doresc sa "dau o tura" pana la Obarsia Lotrului in acest weekend.
Intrebarile mele pentru cei care au fost de curand pe traseul Voineasa - Pertosani sunt: - se poate strabate in siguranta (sa nu "rupi" masina in doua ) cu o Nubira II (garda la sol mai mica decat Dacia sau Oltcit) distanta de la Voineasa la Petrosani sau eventual pana unde se poate merge; - drumul este marcat corespunzator (in sensul sa nu te ratacesti si sa te trezesti pe la Ranca...) Multumesc anticipat. |
#1065
Posted 04 September 2008 - 09:19
badmar, on Sep 4 2008, 08:17, said: Asa cum mai specificat, doresc sa "dau o tura" pana la Obarsia Lotrului in acest weekend. Intrebarile mele pentru cei care au fost de curand pe traseul Voineasa - Pertosani sunt: - se poate strabate in siguranta (sa nu "rupi" masina in doua ) cu o Nubira II (garda la sol mai mica decat Dacia sau Oltcit) distanta de la Voineasa la Petrosani sau eventual pana unde se poate merge; - drumul este marcat corespunzator (in sensul sa nu te ratacesti si sa te trezesti pe la Ranca...) Multumesc anticipat. drum marcat corespunzator si singura masina cu care nu ai putea sa faci traseul asta ar fi un lamborghini cu 10 mm garda la sol. faci drumul asta luierand - nu ai treaba - spor, enjoy si sa pui si tu cateva poze mai frumoase dupa ce te intorci... |
#1066
Posted 04 September 2008 - 11:37
dexteriade, on Sep 4 2008, 10:19, said: drum marcat corespunzator si singura masina cu care nu ai putea sa faci traseul asta ar fi un lamborghini cu 10 mm garda la sol. faci drumul asta luierand - nu ai treaba - spor, enjoy si sa pui si tu cateva poze mai frumoase dupa ce te intorci... |
#1067
Posted 04 September 2008 - 15:58
@badmar
Voineasa-Petrosani se face fara probleme, cu cateva exceptii inainte si dupa Obarsia Lotrului, unde trebuie sa fii atent si sa mergi incet, pentru ca drumul e prost. Uita-te si pe topicul "Totul despre Voineasa, Vidra, Obarsia Lotrului", la "Vacante in Romania", am pus si poze cu unele portiuni din drumul respectiv. Drum bun si distractie placuta! Si nu uita: au intr-adevar la Obarsie un pastrav nemaipomenit, nu-l rata! Si bulzul e bun de tot (mamaliga cu ou prajit, unt, branza si smantana), si ciorba de burta si cea de curcan sunt ca la mama acasa! |
#1068
Posted 05 September 2008 - 10:47
maktweet, on Sep 4 2008, 16:58, said: @badmar Voineasa-Petrosani se face fara probleme, cu cateva exceptii inainte si dupa Obarsia Lotrului, unde trebuie sa fii atent si sa mergi incet, pentru ca drumul e prost. Uita-te si pe topicul "Totul despre Voineasa, Vidra, Obarsia Lotrului", la "Vacante in Romania", am pus si poze cu unele portiuni din drumul respectiv. Drum bun si distractie placuta! Si nu uita: au intr-adevar la Obarsie un pastrav nemaipomenit, nu-l rata! Si bulzul e bun de tot (mamaliga cu ou prajit, unt, branza si smantana), si ciorba de burta si cea de curcan sunt ca la mama acasa! Am citit acum cateva minute urmatorul atricol (http://www.financiar...ului-vidra.html) in care se spunea ca este de preferat sa parcurgi distanta dinspre Petrosani spre Voineasa pentru ca cei 7 km de drum forestieri ii parcurgi mai mult la coborare. Astept pareri. O zi buna tuturor. |
#1069
Posted 05 September 2008 - 11:57
Eu am mers dinspre Voineasa spre Petrosani, pe 17 august, cu un Jazz mititel, n-am avut batai de cap cu el.
Trebuie doar sa fii atent la gropi si la pietroaie, acolo unde sunt. In rest, drumul e asfaltat, nu-ti fa griji, nu e Transalpina. Indicatoare sunt destule, n-ai nici o sansa sa te ratacesti. Si nu cred ca are mare importanta din ce directie il faci, mai ales cu Nubira, mergi linistit si bucura-te de peisaj. |
#1070
Posted 05 September 2008 - 14:04
Salutare 'tutulol' impatimitil;or cu acest microb
Eu am tot auzit prin reviste de teren despre un drum care se lupta cu transfagarasanul pentru tilul de cel mai inalt drum din romania dar am tinut informatia undeva in the b ack of my head. Pana cand in iulie am facut o tura pe la Baia de Fier, Polovragi, Horezu si de la pestera Polovragi e un drum care mi s-a spus ca duce spre brezoi, dar nu pot cu Avensisul. Mi-am adus aminte ca e ceva si de Transalpina prin zona si am cautat pe google, care m-a adus aici. Vreo 3 zile am devorat acest thread in august, si mi-am zis ca TREBUIE sa fac rost de un 4x4 si sa fac si eu Transalpina si apoi Cheile Oltetului - Polovragi. Am plecat din tara, am fost in apuseni (da, e inchis drumul spre Padis de la 07 la 19! dar ar mai fi unul din partea cealalata) si era cat pe ce sa nu reusesc. TOTUSI am facut rost de un Land Cruiser pentru weekendul asta si de o pereche de prieteni, ca sa fim 4 - mai multe unghiuri de filmare, camere foto,etc. Deci ideea de traseu e asa: sambata dimineata iau masina si plec Pitesti, trec pe la Curtea de Arges - Ramnicu Valcea ca sa ocolesc Dealu Negru ca se lucreaza, apoi spre Targu jiu caci as vrea sa vad Tismana. Trebuie sa vad cum ma descurc cu timpul ca as vrea sa bag sambata si Tismana si pestera de la Manastirea Bistrita (nu am apucat sa o vad data trecuta). Seara cazare in Baia de Fier ca mi-a placut mult unde am stat data trecuta. Apoi Duminica dimineata Ranca- Obarsia Lotrului si de acolo o iau la dreapta ca sa merg spe Galbenul, Petrimanu si sa cobor inapoi spre Polovragi pe Cheile Oltetului. O alta idee ar fi sa iesim la Brezoi si apoi sa trecem din Calimanesti spre Curtea de Arges prin Robaia, Ianculesti, Suici - unde lipseste drumul asfaltat si m-au bagat unii prin niste desfundaturi cu Avensisul saptamana trcuta de imi venea sa ma intorc si sa le crap capetele :D Acum as vrea sa revin cu LCul ca sa ma simt si eu bine pe acolo E CINEVA IN ZONA DUMINICA? VREUN SFAT LEGAT DE partea cu Cheile Oltetului? |
#1071
Posted 06 September 2008 - 18:26
Salutari! N-am fost inca pe TA, dar cum in toamna asta imi vine masinutza, ma pregatesc pentru la vara. Oricum, am vazut ca sunt solicitate harti pe aici, asa ca am "incropit" la repezeala o harta cu TA si zonele limitrofe din ce-am gasit prin calculator. Sper sa fie de folos. Am pus si fisierele originale.
Attached Files |
#1072
Posted 07 September 2008 - 19:08
Am fost weekendul asta pe Transalpina. Cu Dacia. Portiunea cu lespezile de piatra nu mi s-a parut rea deloc, mai urate sunt portiunile de pietris in care pierzi aderenta. Ma simteam ca un micut concasor in timp ce cauciucurile azvarleau cu pietre. Noroc ca sunt doar 2 zone din-astea. Si coborarea de dupa Ranca, nasoala rau. La un moment dat mi-au cedat si franele , cu tot cu coboratul in frana de motor intr-a 3-a.
M-a scarbit Ranca , plin de vile de prost gust inghesuite unele in altele. Nu stiu ce relaxare simti cand prin fereastra iti vezi vecinul la un metru de tine. |
|
#1073
Posted 07 September 2008 - 21:32
parerea mea e ca daca s-ar asfalta cat mai multe drumuri prin munti nu ar mai fi asa mare aglomeratie. asa, toata lumea se duce pe transfagarasan fiindca e singurul drum asfaltat la mare altitudine. orice ar spune cei care vor "conservarea" naturii pererea mea e ca daca mergi prea mult pe asemenea drumuri cu o masina normala inevitabilul se va produce:se va strica. spunea cineva mai sus ca a mers cu loganul pe transalpina. as vrea sa-l vad ca face de 10 ori acel traseu cu aceeasi masina. pentru cei care stiu ceva mecanica as vrea sa le amintesc faptul ca insusi praful va stica masina. in combinatie cu uleiul formeaza o pasta extrem de abraziva.......sau poata voi sunteti d-aia care schimbati in fiecare an masina, atunci e okay!
Edited by rich1974, 07 September 2008 - 21:34. |
#1074
Posted 07 September 2008 - 23:13
hugbear, on Sep 6 2008, 19:26, said: Salutari! N-am fost inca pe TA, dar cum in toamna asta imi vine masinutza, ma pregatesc pentru la vara. Oricum, am vazut ca sunt solicitate harti pe aici, asa ca am "incropit" la repezeala o harta cu TA si zonele limitrofe din ce-am gasit prin calculator. Sper sa fie de folos. Am pus si fisierele originale. Ne poti spune de unde sunt luate hartile, editura sau titlul atlasului. Sunt printre cele mai complete si usor de urmarit . Merci ! |
#1075
Posted 08 September 2008 - 10:46
Quote La un moment dat mi-au cedat si franele , cu tot cu coboratul in frana de motor intr-a 3-a. Deja la a2-a esti prea repede. Pentru toti cei care vor sa conduca masina pe drumuri cu pante si care inca nu stiu asta: frana de serviciu (pedala) trebuie folosita CAT MAI PUTIN, ideal deloc Frana de motor se foloseste cu succes si fara probleme la coborarea pantelor. Atata doar ca trebuie adaptata la panta. Intr-a 3-a franezi cand cobori serpetine ca la Sinaia sau la Dealu Negru (si acolo ai unele de a 2-a). Pe un drum pe care trebuie sa mergi INCET i pui intr-a 1-a, cuplezi motorul si il lasi sa mearga la vale singur. DACA se tureaza prea tare (adica de fapt daca iei viteza prea mare) NU CALCI AMBREIAJUL ci doar frana, MOTORUL NU SE OPRESTE, ci doar incetineste, si apoi cand revii la o viteza decenta, dai drumul la pedala de frana. Nu se foloseste frana de serviciu pentru coborarea pantelor deoarece se suprasolicita placutele, care se (supra)incalzesc. Rezultatele posibile sunt, in ordine: 0) se tocesc inutil placutele 1) pierderea aptitudinilor de franare (aluenca pe disc, scartaie rotile, se blocheaza in viraj - brrr) 2) se gripeaza - fac corp comun cu discurile si ramai cu rotile blocate. In schimb, in frana de motor, ai totul sub control, mai ai o rezerva importanta (frana de serviciu), si NICI NU CONSUMI carburant (rotile invart motorul, nu motorul rotile). PS: ca sa fiu un pic on-topic. Am facut transalpina in sensul Obarsia Lotrului-Ranca duminica 7 septembrie, cu Land Cruiserul, a fost floare la ureche. Ne-am putut bucura de peisaj, distractie, etc. Revin cu mai multe detalii intr-un post pe larg, sper ca si insotit de niste poze |
#1077
Posted 09 September 2008 - 09:38
Ce
Am facut o suta de manevre ca sa prind imaginea asta, fiindca batea soarele in ecran grav, ca dovada, umbra provine de la obiectiv web_pasul_urdele_GPS.jpg 303.84K 196 downloads |
|
#1078
Posted 10 September 2008 - 14:21
watcher, on Sep 8 2008, 11:46, said: In conditiile de pe transalpina, cu Dacia, frana de motor se face NUMAI cu a 1-a. Deja la a2-a esti prea repede. Pentru toti cei care vor sa conduca masina pe drumuri cu pante si care inca nu stiu asta: frana de serviciu (pedala) trebuie folosita CAT MAI PUTIN, ideal deloc Frana de motor se foloseste cu succes si fara probleme la coborarea pantelor. Atata doar ca trebuie adaptata la panta. Intr-a 3-a franezi cand cobori serpetine ca la Sinaia sau la Dealu Negru (si acolo ai unele de a 2-a). Pe un drum pe care trebuie sa mergi INCET i pui intr-a 1-a, cuplezi motorul si il lasi sa mearga la vale singur. DACA se tureaza prea tare (adica de fapt daca iei viteza prea mare) NU CALCI AMBREIAJUL ci doar frana, MOTORUL NU SE OPRESTE, ci doar incetineste, si apoi cand revii la o viteza decenta, dai drumul la pedala de frana. Nu se foloseste frana de serviciu pentru coborarea pantelor deoarece se suprasolicita placutele, care se (supra)incalzesc. Rezultatele posibile sunt, in ordine: 0) se tocesc inutil placutele 1) pierderea aptitudinilor de franare (aluenca pe disc, scartaie rotile, se blocheaza in viraj - brrr) 2) se gripeaza - fac corp comun cu discurile si ramai cu rotile blocate. In schimb, in frana de motor, ai totul sub control, mai ai o rezerva importanta (frana de serviciu), si NICI NU CONSUMI carburant (rotile invart motorul, nu motorul rotile). ...dacă tot veni vorba: Pe denivelări, pietriș, bolovani, scări, șleauri, noroi, nisip NU se rezolvă nimic accelerînd în disperare (poate doar o trînteală sau o răsturnare), cu pietrele zburînd de sub roti sau "cu avînt" să sari peste trepte. Indiferent de puterea motorului, mai reușită e trecerea dacă mașina "pășește" încet de pe o piatră pe alta, continuu. Adică: - viteza 1-a (nu e doar pt. "pornit de pe loc") - traseu diagonal peste obstacol (excepție trunchiul de copac, care "se ia" frontal, altfel se poate aluneca) - MARE FINEȚE și rapiditate la accelerație+ambreiaj - eventual, frîna de mînă - poziție degajată (nu "te ții" de volan), așa încît să se poată mișca volanul repede și mult, ca să se treacă scurt de pe o parte pe alta a drumului. Sigur, mai avantajoasă ar fi o mașină cu tracțiunea pe spate (nu zic de 4x4), dar cum azi mai greu găsești d-astea, uneori (la urcare) ajută mersul cu spatele (marșarier). Pentru noroi, nisip, apă: - treaptă mică de viteză - viteză+accelerație constante, fără frînări, accelerări bruște - FĂRĂ schimbat treapta de viteză - fără schimbări de direcție - puțin avînt nu strică aici (dar doar puțin) - eventual, lanțuri. Evident, mașina cît mai ușoară (soacrele, lipitorile și alți iuzleși să admire peisajul și să-mpingă, la o adică... (argument: "dacă eu mă prăvălesc în prăpastie, rămîneți voi să perpetuați specia, măi tată...")). Excepție: urcușuri la care roțile (din față) patinează și e utilă o greutate mai mare pe locurile din față (bine, nu cașalotu') Pentru gheață, polei (în plus față de noroi): - FOARTE MARE EXTREMĂ FINEȚE la toate manevrele (volan, pedale) - contrar părerii curente, frîna de motor poate duce la derapaj (încetinește doar 2 roți), iar cea de picior uneori e mai bună (dacă e egal reglată) - lanțuri (romb, nu transversale) - antrenament de plăcere la derapaje controlate (nu "burn-out" sau alte damblale) pe teren drept. Frîna e util să fie acționată (oricînd, dar mai ales la solicitări mari) prin apăsări repetate, dese, și nu cu picioru' "înfipt" în pedală pînă-n șanț... (n-are a face ABS, ESP, ȚȚȘ, etc.). Un mic amendament la frîna de motor: consumi ceva benzină, că motorul e la alimentarea de relanti, dar e preferabil așa decît cu el oprit, pt. că poți oricînd accelera să scapi de vreo surpriză și pt. că servofrîna e dependentă de motorul pornit; în plus, la plasticele astea noi sunt economizoare care opresc alimentarea la frîna de motor (și se pot pune și la altele). Edited by cpke, 10 September 2008 - 14:24. |
#1079
Posted 10 September 2008 - 15:43
Scuze, am postat aiurea.
Stergeti-l va rog. Multumesc! Attached FilesEdited by mihutz_b, 10 September 2008 - 15:47. |
#1080
Posted 10 September 2008 - 16:01
Salutare! Visez la traseul asta de ceva timp...am tot asteptat masina potrivita (zic eu) pentru asa ceva. Cu ocazia acesta felicitari pentru cei care au avut curajul sa se avante cu Dacia, Matiz-ul...etc. Eu personal cu Matizul nu m-am avantat mai departe de centura Bucurestiului. Prefer ceva mai mare, mai confortabil. Norocul mi-a adus in cale pentru un weekend un L200 nou nout, din pacate sambata am fost blocat cu ziua cuiva, deci nu mi-a ramas la dispozitie decat Duminica.
Am sperat sa putem face totusi traseul, asa ca Duminica dimineata la 7.20 intram pe A1. Salvasem 2 poze cu parti din harta pe telefon, asa ca i-am dat bataie. De Valcea am trecut usor, m-am ghidat tot timpul dupa Targu-Jiu, asteptand sa intru in Bumbesti-Pitic, Balcesti pentru ca apoi sa fac dreapta spre Novaci. Totul OK, indicatoare garla, drumul absolut in regula pana cand faci dreapta spre Novaci. Acolo masina a devenit putin saltareata (am foi de arc pe spate...ce sa-i faci) dar inca asfaltat. Cand am intrat in Novaci (n-am vazut indicatorul) m-am pierdut putin si am intrebat. Drumul o tine tot inainte (eu facusem stanga pe un pod dar am intors), apoi urca la dreapta pe un deal destul de abrupt, apoi iese din Novaci la o intersectie tot la dreapta. Se facuse ora 11 si tot speram sa pot parcurge drumul pana la Sebes. Insa am avut ghinion, am prins raliul de la Ranca si n-am mai putut trece. Nici de ocol n-am avut chef, nu prea aveam idee pe unde si cum, asa ca m-am intors. Dar tot reusesc, in 2-3 saptamani incerc din nou. Banuiesc ca se poate trece pe la Ranca, nu? Multzam! Attached Files |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users