Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Salarii compensatorii?

Recomandare service in Slatina pe...

De unde cumparati piese de schimb...

Iesirea din coproprietate
 Mouse wireless ergonomic cu bater...

Cum se calculeaza dobanda lunara ...

La mulți ani @driftking91!

Unde e recomandat sa ma cazez in ...
 Descarcator de supratensiune tip 2

ping digi?

Reparare "șanțuri&#...

De ce i se zice Mariei "Stapa...
 Colet valoare Londra București

BMW seria 3 rulat vs SsangYong Ko...

Share abonament Netflix

Cum pot sa fac rost de un negativ...
 

Despre lubrifiantii autoturismelor. Pareri, intrebari, raspunsuri, etc.

* * * * - 14 votes
  • Please log in to reply
15161 replies to this topic

#5041
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007
Mazda 6, 2.0 DI, 121CP, ACEA A3/B3, API SL/CF,  fara DPF.

#5042
Testos

Testos

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 261
  • Înscris: 29.06.2012
Daca tot vrei Liqui Moly, pune LM Synthoil Longtime 0W30, care e sintetic veritabil. Am vazut in Autodata ca pentru conditiile climatice de la noi din tara este recomandat 5W30 pentru motorul masinii tale, iar un 0W30 face foarte bine motorului in perioada rece a anului. Ca vascozitate la rece LM Synthoil Longtime 0W30 are 58 mm²/s, iar Top Tec 4300 5W30 are 60,5 mm²/s, respectiv vascozitate la cald 0W30 - 11,0 mm²/s, fata de 5W30 - 10,3 mm²/s. 0W30 e sintetic,iar 5W30 e hidrocracat (tehnologie de sinteza, deci NU sintetic veritabil). Dupa cum vezi, cele doua uleiuri sunt apropiate ca specificatii, avantajul fiind de partea 0W30, evident. Punctul limita de curgere la 0W30 e -51 grade Celsius, pe cand la 5W30 e -39 grade Celsius, avantajul 0W30 fiind pornirea mai usoara iarna si un lucru mecanic mai redus ca valoare necesar pomparii uleiului prin motor. Alegerea, bineinteles, e la tine.
Daca motorul masinii tale consuma ulei 5W30 din cauza unei uzuri accentuate, cred ca va consuma si cu 0W30 sau poti avea surpriza frumoasa sa scada consumul de ulei datorita calitatii Liqui Moly Synthoil Longtime 0W30. Parerea mea e sa-l incerci un schimb si daca nu te satisface nu-l vei mai folosi in viitor.

P.S.: Eu folosesc de 3 schimburi Liqui Moly Synthoil Longtime 0W30 si sunt foarte multumit, consumul de ulei in cazul meu fiind egal cu zero (insesizabil pe joja), masina mea avand motor pe benzina. Motorul suna frumos, nu tremura, porneste usor si fara zgomote iarna. Din punctul meu de vedere e unul dintre putinele uleiuri de pe piata care sunt de calitate, sintetice cu adevarat.

#5043
msn2

msn2

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,835
  • Înscris: 25.04.2008
dar pt un 508 hdi cu fap ce ulei ar fi cel mai bun de pe piata pt utilizare urbana?
peugeot recomanda: B71 2290 norma si un quartz ineo ecs dar eu pt ceva bani in plus as pune unul mai bun

acea c2 ar fi norma

Edited by msn2, 03 June 2016 - 14:16.


#5044
zveroboi78

zveroboi78

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 919
  • Înscris: 01.10.2013

 Testos, on 03 iunie 2016 - 12:43, said:

Daca tot vrei Liqui Moly, pune LM Synthoil Longtime 0W30, care e sintetic veritabil.

Corect , conform MSDS ar avea ( 40-60% + 1-5% ) PAO . Bravo, credeam ca s-au dus complet pe copca, dar vad ca mai au totusi un ulei ca lumea.

#5045
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007
Nope. M-am hotarat pentru LM Synthoil Longtime 0W30.

#5046
Testos

Testos

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 261
  • Înscris: 29.06.2012
@ericmario

Faci o alegere excelenta cu LM Synthoil Longtime 0W30. Iti recomand totusi sa tii acest ulei in motor maxim 15000 km, asta daca mergi mai mult extraurban. In conditiile in care rulezi preponderent urban, cred ca un interval de bun simt ar fi 10000-12000 km. Eu fac schimbul de ulei la interval de 10000 km, indiferent de cati km parcurg urban sau extraurban. In felul acesta motorul va fi protejat si voi sti sigur ca ma bucur de masina la potentialul ei.

P.S.: Nu merg subturat (niciodata sub 2000 rpm), motorul fiind unul atmosferic pe benzina.

#5047
eolianu

eolianu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,171
  • Înscris: 01.03.2010
Salut! Ce parere aveti de uleiul   http://www.shell.com...ltra-5w-40.html

As vrea sa-l pun intr-un Peugeot 307 1.6 HDI 80 kw an 2006 fara FAP. Vad ca are si norma PSA B71 2296 adica ce recomanda Peugeot. Se mentioneaza ca este full sintetic dar nu sunt sigur..dupa fisa tehnica pare slabut , aceasta fiind din 2015 alta mai noua nu am gasit , am atasat-o...Sau mai am de ales Ravenol VSI 5w40. Nu stiu care din acestea doua...Sfaturi va rog mult?

#5048
swtm

swtm

    Welding Eng.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,776
  • Înscris: 18.01.2011
La 307 2.0 hdi 90hp folosesc tt4100. La c3 1.4 hdi 90hp e recomandat un 5w30, dar folosesc același tt4100.
Mașina are emulator de fap?

#5049
eolianu

eolianu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,171
  • Înscris: 01.03.2010
Nu am FAP deloc...din fabrica asa a venit fara FAP. 5w40 scrie in cartea ei , nu bag 5w30.

#5050
i860

i860

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,328
  • Înscris: 19.10.2015

 eolianu, on 06 iunie 2016 - 01:28, said:

Salut! Ce parere aveti de uleiul   http://www.shell.com...ltra-5w-40.html

As vrea sa-l pun intr-un Peugeot 307 1.6 HDI 80 kw an 2006 fara FAP. Vad ca are si norma PSA B71 2296 adica ce recomanda Peugeot. Se mentioneaza ca este full sintetic dar nu sunt sigur..dupa fisa tehnica pare slabut , aceasta fiind din 2015 alta mai noua nu am gasit , am atasat-o...Sau mai am de ales Ravenol VSI 5w40. Nu stiu care din acestea doua...Sfaturi va rog mult?

Este foarte slabut, eu insa il folosesc in 1.8l supercharged, 2.3l supercharged, 3.5l aspirat si 5.5l aspirat toate MB insa pentru Peugeot nu recomand este prea slab.

#5051
Testos

Testos

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 261
  • Înscris: 29.06.2012
Ce a vrut sa spuna i860 (daca scoatem din ecuatie ironia cu care a formulat raspunsul) este ca Shell Helix Ultra 5W40 este un ulei bun, iar daca respecta norma necesara Peugeot-ului tau poti sa-l folosesti cu succes. El a vrut sa spuna ca il foloseste in masini cu motoare supra-alimentate (compresor mecanic la Mercedes-Benz), cat si in motoare atmosferice de capacitate cilindrica mare, respectiv putere si cuplu cu valori mari (=>solicitari mari ale internelor motoarelor), si este multumit, acest ulei facandu-si treaba eficient si rezistand onorabil. Cam asta e traducerea mesajului lui i860.

Edited by Testos, 06 June 2016 - 13:36.


#5052
msn2

msn2

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,835
  • Înscris: 25.04.2008
la servicele unde fac eu revizia au liqui moly 5w30 4300 top tech: http://www.automoly....ea-c2-3741-1456
e mai bun asta decat total quartz ineo: http://204.92.52.209...eo EC3 5w30.pdf

#5053
eolianu

eolianu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,171
  • Înscris: 01.03.2010
@Testos - Fata de Ravenol sau chiar de Total Quartz 9000 Energy 5w40 ambele , are cifre mai slabe per total la asta ma refer...Uite si fisa pt Ravenol VSI. Daca tot iau sa iau ceva mai bun. In cazul Shell nu-mi mentioneaza valorile pt Noack si TBN.Dintre Ravenol VSI si Shell Helix Ultra care este mai bun strict dupa datele din fise ? Mie mi se pare ca Ravenol...Shell este sub acesta la toate capitolele daca ne luam dupa datele tehnice.

http://www.ravenol.d..._SAE_5W40_1.pdf


@i860 - lasand ironia la o parte , spune-mi te rog de cand folosesti Shell Ultra 5w40 si unde este fabricat? Ce scrie pe bidon , este made unde?

Edited by eolianu, 06 June 2016 - 14:38.


#5054
Testos

Testos

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 261
  • Înscris: 29.06.2012
Daca respecta norma Peugeot, pune Ravenol VSI, dar sa fie produs in 2016 astfel incat sa fie continutul conform cu fisa tehnica pe care ai pus-o. Daca uleiul e mai vechi de 22.03.2016, Dumnezeu mai stie ce si cum.

#5055
i860

i860

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,328
  • Înscris: 19.10.2015
Pentru tractor ( VW Passat tdi 2.0 sport ) am folosit shell din 2011 pana in 2015 cand l-am vandut, parca avea 217k km si nu am avut probleme, asta era shell vechi nu GTL.
Shell nou gtl l-am bagat primadata in 1.8l supercharge in martie 2015 daca imi aduc bine aminte. Dupa care au urmat celelalte masini. Am scris ca ultiumul lot ce l-am cumparat saptamana trecuta 10l este fabricat in 12 dec 2015 fabricat in UE
Nu zic ca este painea lui dumnezeu acest ulei insa pe langa cele 4 masini de care eu personal le ingrijesc cel putin 6 persoane de aici folosesc shell si au MOTOARE pe masini, asta a fost ieri la o intalnire de a noastra.
De adaugat este faptul ca schimb uleiul la maxim 6k km .
http://imgur.com/a/X0F1u

Edited by i860, 06 June 2016 - 14:56.


#5056
eolianu

eolianu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,171
  • Înscris: 01.03.2010
@Testos - In datele Ravenol VSi nu se mentioneaza norma PSA B71 2296 pt motorizarea mea. La acest Helix Ultra da.

@i860 - Eu schimb uleiul la 10.000 km sau la an...Nu stiu sa interpretez valorile mentionate in fisele uleiurilor adica toate acele Vi , Densitate , vascozitate , TBN etc. Cum trebuie sa fie acestea ca uleiul sa fie cat mai bun. Mai mari , mai mici? Daca ma puteti lamuri ...va multumesc din suflet

#5057
i860

i860

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,328
  • Înscris: 19.10.2015
In 2016 cam orce ulei sintetic care respecta norma pentru motorul tau va fi ok, daca ai posibilitatea sa il schimbi mai repede decat intervalul recomandat nu ai cum sa dai gres.

#5058
Testos

Testos

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 261
  • Înscris: 29.06.2012
Pune Shell care intruneste norma PSA de care ai nevoie, iar daca faci schimbul de ulei la interval de 10000km/un an (da-mi voie sa te felicit pentru asta) motorul masinii tale este protejat mai mult ca sigur si nu ai de ce sa-ti faci griji suplimentare. Cazand in capcana marketingului mincinos de a face schimbul de ulei la interval de 15000km/un an sau 30000 km/doi ani, ruland in Romania cu deplasari urbane in mod frecvent, atunci poti sa-ti pui probleme, dar la intervalul la care schimbi tu uleiul (sper ca si filtrul de ulei, impreuna cu cel de aer) esti de partea castigatoare.

Edited by Testos, 06 June 2016 - 15:10.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

3 user(s) are reading this topic

0 members, 3 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate