Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Filtru sedimente inainte de pompa?

Paște fericit!

electrician constructor video curs

Cum pot bloca transferul de date ...
 Ce reprezinta in chimie abrevieri...

Google pay ma taxeaza in timp ce ...

Kia Picanto 2022 - Problema motor?

Durere umar AC Joint
 Care este cea mai sanatoasa paine?

Zgomot ritmic ce urmeaza rotirea ...

Merita Lumix FZ82 in 2024?

Nu pot activa Memory Integrity
 Supratensiuni accidentale

Cuțit/ briceag drumetie

Cum am acces la o parte dintr-un ...

Mother's Day
 

Despre lubrifiantii autoturismelor. Pareri, intrebari, raspunsuri, etc.

* * * * - 14 votes
  • Please log in to reply
15161 replies to this topic

#4051
ticodriver

ticodriver

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,342
  • Înscris: 02.09.2005
Avand in vedere ca nu exista buget de RedLine, nu sunt hotarat ce sa aleg, musai cu norma 505.01, dintre:

Valvoline DuraBlend Diesel 5w40
Motul X-Clean 5w40
si
Ravenol VMO 5w40

Finaliste ar fi DuraBlend si X-Clean, dar inclin inspre cel de-al 2-lea, avand si certificari Porsche sau MB229.51 (despre aceasta am inteles ca ar fi cea mai restrictiva cu privire la protectia motorului), in plus fiind si singurul la care apare valoarea HTHS.

#4052
Speedo

Speedo

    Super Moderator

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 9,061
  • Înscris: 26.11.2001
Despre 505.01 s-a vorbit foarte mult pe topic, te rog citeste in urma.

Nu stiu care sunt constrangerile de buget, dar din cele doua prezentate de tine iti recomand totusi uleiul OE 505.01, G052167M2, ~60Lei/l sau G052167M4, ~250Lei/5l.

Este vorba de 1.9TDI din semnatura? I-ai schimbat axa cu came, garnitura chiulasa?
Intreb pentru ca 160CP este mult prea mult pentru un BXX.

#4053
ticodriver

ticodriver

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,342
  • Înscris: 02.09.2005
Nu, am un 2.0TDI BKP acum, stock, cu injectoare inlocuite, pompa de ulei rezolvata preventiv, prin inlocuire cu modelul nou, cu ax de 100mm.
Uleiul original nu mi se pare neaparat scump, dar nici nu mi se pare ceva deosebit la el dpdv al caracteristicilor (din cate stiu e un Castrol obosit).

Edited by ticodriver, 07 October 2014 - 09:38.


#4054
cris.g

cris.g

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 257
  • Înscris: 11.01.2007
Si eu am crezut ca OEM = Castrol, dar nu este asa. M-a lamurit si pe mine Speedo aici, iar 4 posturi mai jos e si o poza cu bidonul.

#4055
ticodriver

ticodriver

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,342
  • Înscris: 02.09.2005
Multumesc, nu stiam, dar nici pe vreo fisa de OEM nu am reusit sa imi arunc ochii :P

#4056
Speedo

Speedo

    Super Moderator

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 9,061
  • Înscris: 26.11.2001

View PostSpeedo, on 26 septembrie 2014 - 14:55, said:

RedLine

Euro Series 5W-40 are: 120ppm Moly si 890ppm Phosporus, 0,78% Sulphated Ash, 0,23% Sulphur, TBN 7,2.
Noul 5W-40 CF are: 600ppm Moly, 1375ppm Phophorus, 1,23% Sulphated Ash, 0,43% Sulphur, 1225 Zinc, TBN 10.
Vechiul 5W-40 CJ4 care nu se mai produce avea: 100ppm Moly, 1175ppm Phosphorus, 1% Sulphated Ash, 0,5% Sulphur, 1323 Zinc, TBN 9.

Teoretic, doar pe cifre, CF ar asigura o protectie marita motoarelor cu "flat cam" cum sunt PD-urile de 1.9, insa sporul de cenusa dintr-un ulei asa "bogat" se vor regasi in EGR, intercooler, catalizator si pe termen lung nu fac bine masinii.
Aceste fenomen se manifesta indeosebi la motoarele care in mod obisnuit consuma ulei cum sunt PD-urile.

A aparut un nou video in care Dan Watson explica foarte bine de ce la motoarele de conceptie veche cu "flat cam" trebuie Zinc, Phosphorus (ZDDP) din belsug.
In video se spune ca uleiurile pentru motoarele acestea erau gandite cu valori de 1200ppm pentru Zinc si identic pentru Phosphorus.
Din exemplele Red Line de mai sus actualul CF s-ar incadra (dar l-as folosi doar la EURO 3), mai trebuie sa aflu si valoarea de Zinc de la Euro Series (poate o stie cineva)

Va rog sa va uitati la tot filmul, are doar 8 min si se intelege usor.
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/LpbVDGT40Rg?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]



View Postticodriver, on 07 octombrie 2014 - 09:37, said:

Nu, am un 2.0TDI BKP acum, stock, cu injectoare inlocuite, pompa de ulei rezolvata preventiv, prin inlocuire cu modelul nou, cu ax de 100mm.
Uleiul original nu mi se pare neaparat scump, dar nici nu mi se pare ceva deosebit la el dpdv al caracteristicilor (din cate stiu e un Castrol obosit).

La motoarele de 2.0TDI deja vorbim de "roller cams", asta ar insemna ca te poti uita si spre 507.00 fara sa-ti faci griji prea mari pentru motor.
Pe 507.00, foloseste OE VW GVW052195M2 - 65Lei/l.
Nu exista altul mai bun provenind din baza HC (atentie, nu ma refer la integral sintetice).
In aceeasi situatie este si 505.01 OE.

Daca 65Lei/l nu este mult, atunci sa stii ca nu esti departe de Red Line.

BKP este EURO 4, cred, ceea ce ar insemna ca a fost gandit (cand a aparut prima oara) pentru 505.01.

#4057
41ex

41ex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,989
  • Înscris: 22.01.2013
deci dupa el s-a scos din zinc si nu l-au inlocuit cu nimic? cam greu de crezut.

#4058
Speedo

Speedo

    Super Moderator

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 9,061
  • Înscris: 26.11.2001
Dan Watson le spune dealer-ilor carora le face prezentarea ca atunci cand au un client cu motor cu "flat tappet cam" sa le vanda uleiul corespunzator acelui tip de motor, plin de ZDDP, nu un ulei gandit pentru motoare cu "roller cam" pentru ca nu este acelasi lucru.

ZDDP a fost inlocuit in cel mai fericit caz cu aditivi polimeri in uleiurile de ultima generatie pentru motoarele actuale, care ca regula generala au came cu role, deci "boundary lubrication" de la axa cu came nu mai apare, nu se mai rupe pelicula de ulei la efort brusc ca sa ramana singurul strat de separatie Zinc-ul.
In schimb apare alta problema la role, ungerea elasto-hydro-dinamica (din video).
Este necesar ca aditivul, sau componentele acestuia sa fie mai moi ca suprafatele pe care le lubrefiaza pentru ca in caz contrar se poate intampla ca rola sa "sape" in cama fara ca sa existe contact fizic metal pe metal intre acestea, fortele fiind transmise de rola prin intermediul uleiului (care are structura foarte puternica) catre cama care daca este mai moale fata de primele 2 cedeaza.

Va rog sa cititi cu atentie ce scriu ca sa intelegeti, sunt lucruri de finete.

In concluzie, este foarte probabil ca atunci cand folosim un ulei nou, cu aditivi puternici de tip polimeri, sa avem o uzura mai pronuntata a camelor in ciuda materialelor de marketing care spun ca uleiul rezista la o uzura sporita.
Da, uleiul rezista la uzura sporita dar in detrimentul motorului.

O comparatie, un ulei de conceptie veche ZDDP este un ulei "moale", cele noi sunt "tari", dar si motoarele sunt pregatite pentru ele.

#4059
wolfydRg

wolfydRg

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,037
  • Înscris: 20.06.2005
Pai un ulei care sa fie axat pe o cale de mijloc nu exista ? Adica bun si pentru "flat tappet cam" si pentru "roller cams" ?

#4060
Speedo

Speedo

    Super Moderator

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 9,061
  • Înscris: 26.11.2001
Teoretic si practic nu poate exista un ulei care sa indeplineasca perfect ambele roluri.
Pe de o parte se doreste cenusa cat mai putina, deci sarac in ZDDP si Sulphated Ash, dar plin de aditivi noi cu rezistenta la uzura, iar pe de alta parte avem nevoie de ZDDP pentru ca asa a fost gandit motorul la momentul acela.

#4061
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
Pai, inclin sa cred ca si tu vei avea probleme (cu trecerea de la CF-ul clasic la cel euro-series), conform rationamentului de mai sus, avand in vedere ca normele C2/C3 sunt puternic polimerizate.

Edited by cristi.r, 09 October 2014 - 21:03.


#4062
Speedo

Speedo

    Super Moderator

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 9,061
  • Înscris: 26.11.2001
Red Line
- Euro Series 5W-30 are:120ppm Moly, 866ppm Phosphorus, 0.63% Sulphated Ash, 0.28% Sulphur, 786ppm Zinc, TBN 6.3;
- Euro Series 5W-40 are: 120ppm Moly, 890ppm Phosphorus, 0,78% Sulphated Ash, 0,23% Sulphur, 837ppm Zinc, TBN 7,2.
- 5W-40 SN/CF, A3/B3/B4 are: 600ppm Moly, 1375ppm Phosphorus, 1,23% Sulphated Ash, 0,43% Sulphur, 1225ppm Zinc, TBN 10.


Am completat datele pentru Red Line, valorile de Zinc si compozitia ES 5W-30 (despre aditivi secret total).

Am atasat si un print screen dintr-un document care circula pe internet referitor la caracteristicile pe care trebuie sa le indeplineasca 505.01/507.00.
Attached File  5050150700.JPG   61.39K   42 downloads

Eu am trecut de la vechiul CJ4 (n-am mai pus datele pentru ca nu se mai produce) la Euro Series.
Comparand datele cu cerintele VW, cred ca Euro Series 5W-40 este in regula pentru ce a fost gandit motorul.
Phosphorus este putin mai mult, cu 90ppm, Sulphated Ash in limite, despre celelalte banuiesc ca sunt in limite, VW nu le precizeaza.

#4063
crians8591

crians8591

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 49
  • Înscris: 04.05.2014
Foarte bun filmul este bine ca l-ai dat ! la role , asa este ; avem contact pe o suprafata f mica , ce duce la  deformare elastica ,care poate deveni remanenta  si in acest caz avem uzura ! deci , avem nevoie de un ulei capabil sa nu transforme acea deformare elastica in una plastica ( remanenta ) . Daca se adauga tungsten  ( care este moale , inert chimic si cu un coeficent de frecare extrem de redus , ce poate rezista la presiuni si socuri uriase  si care  , adera fara lianti la orice material ) , rezolva problema pentru ambele tipuri constructive  , fara a se mai utiliza ZDDP sau polimeri ! si ceramica o poate rezolva dar are  un  neajuns major : nu adera la neferoase

Da si la tungsten este un neajuns - pretul !!!

#4064
profitor

profitor

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 8
  • Înscris: 09.10.2006
In concret: VW B7 (PASSAT 362), 2011, 2.0 TDI, BMT, cu DPF/FAP, motor CR - CFGB, 125 KW,  40.000 Km, folosit in regim usor, normal.
Pana acum am folosit Castrol Edge Profesional LL III. Masina din constructie este prevazuta cu interval de schimb flexibil, dar reprezentanta a setat-o la schimb de ulei cu intervale fixe.
Se apropie schimbul, initial m-am orientat catre AMSOIL CAR EUROPEAN FORMULLA 5W-30, specificatia 507 00. L-am si cumparat de la "opie", doua bidoane a 4L, cu indicatia an productie 0812 !
Au inceput indoielile, in raport cu Red Line Euro-series 5w-30! Ce-mi recomndati AMSOIL CAR EUROPEAN FORMULA 5W-30 sau RED LINE Euro Series 5w-30? Sau nici unul, avand si varianta uleiurilor originale VW?
Similar as dori  o recomandare si pentru cutia de viteze, cu dublu ambreiaj, DQ250, tip 02E.

#4065
cris.g

cris.g

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 257
  • Înscris: 11.01.2007
Daca mai ai garantie si/sau esti interesat de o eventuala viitoare kulanta, mergi pe OEM. Stiu ca incepand cu 2011 VW a inceput sa acorde garantie 4 ani, nu stiu la tine cum e situatia.
Pentru DSG foloseste OEM indiferent de situatie, schimbat in reprezentanta.

Edited by cris.g, 10 October 2014 - 17:46.


#4066
profitor

profitor

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 8
  • Înscris: 09.10.2006
Multumesc pentru promtitudine. Nu mai sunt interesat de garantie. In principiu nu sunt stramtorat financiar, dorinta fiind de a oferi motorului ce-i mai bun pentru el. Asa ca orice recomandare este binevenita.
Am retinut recomandarea pentru DSG. Renunt la alte variante, oricat de tentante ar fi.

#4067
crians8591

crians8591

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 49
  • Înscris: 04.05.2014
uleiurile amsoil si red line sunt in top  . amsoil fabricat in 2012 e inca bun ( au 5 ani garantie in bidon )

#4068
simple_n

simple_n

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 282
  • Înscris: 28.02.2013
@ Speedo :foarte interesante datele comparative despre zinc si restul la Redline.....de unde sunt? te intreb pt ca m-ar interesa aceleasi lucruri la RL 0w40 si 5w30(non euro)
Din spusele lui Watson ar trebui ca la motorul "test" sa folosesc un ulei "ZDDP" -este generatie veche-iar la celelalte un ulei pt "roller" cam....

Intrebare de incepator, nu dati cu pietre: folosind un full saps veritabil, plin de ZDDP etc, la motorul test, exista posibilitatea sa afecteze catalizatorul? ( intuitiv inclin sa cred ca nu).....extrapoland la cele "roller cam", daca folosesc un ulei perfect potrivit pt motor dpdv al protectiei, pot sa existe conflicte cu.....catalizatorul?

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

2 user(s) are reading this topic

1 members, 1 guests, 0 anonymous users

gigijorj

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate