Despre lubrifiantii autoturismelor. Pareri, intrebari, raspunsuri, etc.
Last Updated: May 03 2024 12:15, Started by
CristianDia
, Aug 17 2003 00:01
·
135
#4051
Posted 06 October 2014 - 14:14
Avand in vedere ca nu exista buget de RedLine, nu sunt hotarat ce sa aleg, musai cu norma 505.01, dintre:
Valvoline DuraBlend Diesel 5w40 Motul X-Clean 5w40 si Ravenol VMO 5w40 Finaliste ar fi DuraBlend si X-Clean, dar inclin inspre cel de-al 2-lea, avand si certificari Porsche sau MB229.51 (despre aceasta am inteles ca ar fi cea mai restrictiva cu privire la protectia motorului), in plus fiind si singurul la care apare valoarea HTHS. |
#4052
Posted 06 October 2014 - 19:35
Despre 505.01 s-a vorbit foarte mult pe topic, te rog citeste in urma.
Nu stiu care sunt constrangerile de buget, dar din cele doua prezentate de tine iti recomand totusi uleiul OE 505.01, G052167M2, ~60Lei/l sau G052167M4, ~250Lei/5l. Este vorba de 1.9TDI din semnatura? I-ai schimbat axa cu came, garnitura chiulasa? Intreb pentru ca 160CP este mult prea mult pentru un BXX. |
#4053
Posted 07 October 2014 - 09:37
Nu, am un 2.0TDI BKP acum, stock, cu injectoare inlocuite, pompa de ulei rezolvata preventiv, prin inlocuire cu modelul nou, cu ax de 100mm.
Uleiul original nu mi se pare neaparat scump, dar nici nu mi se pare ceva deosebit la el dpdv al caracteristicilor (din cate stiu e un Castrol obosit). Edited by ticodriver, 07 October 2014 - 09:38. |
#4055
Posted 07 October 2014 - 12:08
Multumesc, nu stiam, dar nici pe vreo fisa de OEM nu am reusit sa imi arunc ochii
|
#4056
Posted 08 October 2014 - 22:36
Speedo, on 26 septembrie 2014 - 14:55, said:
RedLine Euro Series 5W-40 are: 120ppm Moly si 890ppm Phosporus, 0,78% Sulphated Ash, 0,23% Sulphur, TBN 7,2. Noul 5W-40 CF are: 600ppm Moly, 1375ppm Phophorus, 1,23% Sulphated Ash, 0,43% Sulphur, 1225 Zinc, TBN 10. Vechiul 5W-40 CJ4 care nu se mai produce avea: 100ppm Moly, 1175ppm Phosphorus, 1% Sulphated Ash, 0,5% Sulphur, 1323 Zinc, TBN 9. Teoretic, doar pe cifre, CF ar asigura o protectie marita motoarelor cu "flat cam" cum sunt PD-urile de 1.9, insa sporul de cenusa dintr-un ulei asa "bogat" se vor regasi in EGR, intercooler, catalizator si pe termen lung nu fac bine masinii. Aceste fenomen se manifesta indeosebi la motoarele care in mod obisnuit consuma ulei cum sunt PD-urile. A aparut un nou video in care Dan Watson explica foarte bine de ce la motoarele de conceptie veche cu "flat cam" trebuie Zinc, Phosphorus (ZDDP) din belsug. In video se spune ca uleiurile pentru motoarele acestea erau gandite cu valori de 1200ppm pentru Zinc si identic pentru Phosphorus. Din exemplele Red Line de mai sus actualul CF s-ar incadra (dar l-as folosi doar la EURO 3), mai trebuie sa aflu si valoarea de Zinc de la Euro Series (poate o stie cineva) Va rog sa va uitati la tot filmul, are doar 8 min si se intelege usor. [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/LpbVDGT40Rg?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] ticodriver, on 07 octombrie 2014 - 09:37, said:
Nu, am un 2.0TDI BKP acum, stock, cu injectoare inlocuite, pompa de ulei rezolvata preventiv, prin inlocuire cu modelul nou, cu ax de 100mm. Uleiul original nu mi se pare neaparat scump, dar nici nu mi se pare ceva deosebit la el dpdv al caracteristicilor (din cate stiu e un Castrol obosit). La motoarele de 2.0TDI deja vorbim de "roller cams", asta ar insemna ca te poti uita si spre 507.00 fara sa-ti faci griji prea mari pentru motor. Pe 507.00, foloseste OE VW GVW052195M2 - 65Lei/l. Nu exista altul mai bun provenind din baza HC (atentie, nu ma refer la integral sintetice). In aceeasi situatie este si 505.01 OE. Daca 65Lei/l nu este mult, atunci sa stii ca nu esti departe de Red Line. BKP este EURO 4, cred, ceea ce ar insemna ca a fost gandit (cand a aparut prima oara) pentru 505.01. |
#4057
Posted 09 October 2014 - 00:39
deci dupa el s-a scos din zinc si nu l-au inlocuit cu nimic? cam greu de crezut.
|
#4058
Posted 09 October 2014 - 10:26
Dan Watson le spune dealer-ilor carora le face prezentarea ca atunci cand au un client cu motor cu "flat tappet cam" sa le vanda uleiul corespunzator acelui tip de motor, plin de ZDDP, nu un ulei gandit pentru motoare cu "roller cam" pentru ca nu este acelasi lucru.
ZDDP a fost inlocuit in cel mai fericit caz cu aditivi polimeri in uleiurile de ultima generatie pentru motoarele actuale, care ca regula generala au came cu role, deci "boundary lubrication" de la axa cu came nu mai apare, nu se mai rupe pelicula de ulei la efort brusc ca sa ramana singurul strat de separatie Zinc-ul. In schimb apare alta problema la role, ungerea elasto-hydro-dinamica (din video). Este necesar ca aditivul, sau componentele acestuia sa fie mai moi ca suprafatele pe care le lubrefiaza pentru ca in caz contrar se poate intampla ca rola sa "sape" in cama fara ca sa existe contact fizic metal pe metal intre acestea, fortele fiind transmise de rola prin intermediul uleiului (care are structura foarte puternica) catre cama care daca este mai moale fata de primele 2 cedeaza. Va rog sa cititi cu atentie ce scriu ca sa intelegeti, sunt lucruri de finete. In concluzie, este foarte probabil ca atunci cand folosim un ulei nou, cu aditivi puternici de tip polimeri, sa avem o uzura mai pronuntata a camelor in ciuda materialelor de marketing care spun ca uleiul rezista la o uzura sporita. Da, uleiul rezista la uzura sporita dar in detrimentul motorului. O comparatie, un ulei de conceptie veche ZDDP este un ulei "moale", cele noi sunt "tari", dar si motoarele sunt pregatite pentru ele. |
#4059
Posted 09 October 2014 - 10:44
Pai un ulei care sa fie axat pe o cale de mijloc nu exista ? Adica bun si pentru "flat tappet cam" si pentru "roller cams" ?
|
#4060
Posted 09 October 2014 - 13:11
Teoretic si practic nu poate exista un ulei care sa indeplineasca perfect ambele roluri.
Pe de o parte se doreste cenusa cat mai putina, deci sarac in ZDDP si Sulphated Ash, dar plin de aditivi noi cu rezistenta la uzura, iar pe de alta parte avem nevoie de ZDDP pentru ca asa a fost gandit motorul la momentul acela. |
|
#4061
Posted 09 October 2014 - 20:58
Pai, inclin sa cred ca si tu vei avea probleme (cu trecerea de la CF-ul clasic la cel euro-series), conform rationamentului de mai sus, avand in vedere ca normele C2/C3 sunt puternic polimerizate.
Edited by cristi.r, 09 October 2014 - 21:03. |
#4062
Posted 10 October 2014 - 10:29
Red Line
- Euro Series 5W-30 are:120ppm Moly, 866ppm Phosphorus, 0.63% Sulphated Ash, 0.28% Sulphur, 786ppm Zinc, TBN 6.3; - Euro Series 5W-40 are: 120ppm Moly, 890ppm Phosphorus, 0,78% Sulphated Ash, 0,23% Sulphur, 837ppm Zinc, TBN 7,2. - 5W-40 SN/CF, A3/B3/B4 are: 600ppm Moly, 1375ppm Phosphorus, 1,23% Sulphated Ash, 0,43% Sulphur, 1225ppm Zinc, TBN 10. Am completat datele pentru Red Line, valorile de Zinc si compozitia ES 5W-30 (despre aditivi secret total). Am atasat si un print screen dintr-un document care circula pe internet referitor la caracteristicile pe care trebuie sa le indeplineasca 505.01/507.00. 5050150700.JPG 61.39K 42 downloads Eu am trecut de la vechiul CJ4 (n-am mai pus datele pentru ca nu se mai produce) la Euro Series. Comparand datele cu cerintele VW, cred ca Euro Series 5W-40 este in regula pentru ce a fost gandit motorul. Phosphorus este putin mai mult, cu 90ppm, Sulphated Ash in limite, despre celelalte banuiesc ca sunt in limite, VW nu le precizeaza. |
#4063
Posted 10 October 2014 - 11:36
Foarte bun filmul este bine ca l-ai dat ! la role , asa este ; avem contact pe o suprafata f mica , ce duce la deformare elastica ,care poate deveni remanenta si in acest caz avem uzura ! deci , avem nevoie de un ulei capabil sa nu transforme acea deformare elastica in una plastica ( remanenta ) . Daca se adauga tungsten ( care este moale , inert chimic si cu un coeficent de frecare extrem de redus , ce poate rezista la presiuni si socuri uriase si care , adera fara lianti la orice material ) , rezolva problema pentru ambele tipuri constructive , fara a se mai utiliza ZDDP sau polimeri ! si ceramica o poate rezolva dar are un neajuns major : nu adera la neferoase
Da si la tungsten este un neajuns - pretul !!! |
#4064
Posted 10 October 2014 - 14:30
In concret: VW B7 (PASSAT 362), 2011, 2.0 TDI, BMT, cu DPF/FAP, motor CR - CFGB, 125 KW, 40.000 Km, folosit in regim usor, normal.
Pana acum am folosit Castrol Edge Profesional LL III. Masina din constructie este prevazuta cu interval de schimb flexibil, dar reprezentanta a setat-o la schimb de ulei cu intervale fixe. Se apropie schimbul, initial m-am orientat catre AMSOIL CAR EUROPEAN FORMULLA 5W-30, specificatia 507 00. L-am si cumparat de la "opie", doua bidoane a 4L, cu indicatia an productie 0812 ! Au inceput indoielile, in raport cu Red Line Euro-series 5w-30! Ce-mi recomndati AMSOIL CAR EUROPEAN FORMULA 5W-30 sau RED LINE Euro Series 5w-30? Sau nici unul, avand si varianta uleiurilor originale VW? Similar as dori o recomandare si pentru cutia de viteze, cu dublu ambreiaj, DQ250, tip 02E. |
#4065
Posted 10 October 2014 - 17:46
Daca mai ai garantie si/sau esti interesat de o eventuala viitoare kulanta, mergi pe OEM. Stiu ca incepand cu 2011 VW a inceput sa acorde garantie 4 ani, nu stiu la tine cum e situatia.
Pentru DSG foloseste OEM indiferent de situatie, schimbat in reprezentanta. Edited by cris.g, 10 October 2014 - 17:46. |
|
#4066
Posted 10 October 2014 - 18:27
Multumesc pentru promtitudine. Nu mai sunt interesat de garantie. In principiu nu sunt stramtorat financiar, dorinta fiind de a oferi motorului ce-i mai bun pentru el. Asa ca orice recomandare este binevenita.
Am retinut recomandarea pentru DSG. Renunt la alte variante, oricat de tentante ar fi. |
#4067
Posted 10 October 2014 - 18:46
uleiurile amsoil si red line sunt in top . amsoil fabricat in 2012 e inca bun ( au 5 ani garantie in bidon )
|
#4068
Posted 10 October 2014 - 20:06
@ Speedo :foarte interesante datele comparative despre zinc si restul la Redline.....de unde sunt? te intreb pt ca m-ar interesa aceleasi lucruri la RL 0w40 si 5w30(non euro)
Din spusele lui Watson ar trebui ca la motorul "test" sa folosesc un ulei "ZDDP" -este generatie veche-iar la celelalte un ulei pt "roller" cam.... Intrebare de incepator, nu dati cu pietre: folosind un full saps veritabil, plin de ZDDP etc, la motorul test, exista posibilitatea sa afecteze catalizatorul? ( intuitiv inclin sa cred ca nu).....extrapoland la cele "roller cam", daca folosesc un ulei perfect potrivit pt motor dpdv al protectiei, pot sa existe conflicte cu.....catalizatorul? |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 2 user(s) are reading this topic
1 members, 1 guests, 0 anonymous users
gigijorj