Otobele vechi și nu numai
Last Updated: Dec 05 2011 03:41, Started by
djl
, Jul 12 2006 17:07
·
0
#19
Posted 17 July 2006 - 10:17
Mulțumesc pentru sprinjin. Dar pentru a putea face rost de bani pentru acel proiect, ar trebui reduse șpăgile și comisioanele pe care le aruncă P.M.B. în stânga și în dreapta!
De menționat că această linie ar trece și pe la Muzeul Satului, muzeu care atrage mulți turiști străini; unii s-ar sui într-un unul din vechile troleibuze pentru a merge la Muzeul Satului, iar alții s-ar urca în ele când le-ar vedea; P.S. de menționat că ar exista turiști străini, pasionați de tehnica veche, precum mine, care și-ar dori doar să meargă cu aceste troleibuze și nimic mai mult. Eu am zis că trece pe la Muzeul Satului, dar trece și prin alte locuri istorice: - P-ța Victioriei, unde se află Muzeul de Științe naturale "Grigore Antipa", Palatul Victoria, în zona căruia se află Dep. Victoria, primul depou de tramvaie din București (1872), tot în jurul P-ța Victoriei se află Muz. Țăranului Român (fost Muz. de Istorie a Partidului), și Bis. Mavrogheni - Statuia Aviatorilor - Bufetul "Doina" - Arcul de Triumf - și una din intrările în Parcul Herăstrău - Să nu uităm că Șos. General Pavel Dimitrievici Kisselef este un monument în sine - Muz. Satului și Ștrandul Tineretului, primul ștrand din București (1925?), în vecinătatea căruia se află Facultatea de Agronomie - P-ța Presei Libere, unde se află: Casa Presei Libere (fostă și ea, ca și P-ța Scînteii), terminată în 1955 și construită în stilul stalinsit (nu există foarte multe clădiri impunătoare în acel stil) pe un schelet metalic; o altă intrare în Pacrul Herăstrău; ROMEXPO, construit pe locul Hipodromului "Băneasa" (care a fost mutat la Ploiești), și în incinta căruia a fost primul depou de troleibuze (1949) - P-ța Gării Băneasa, unde se află Gara Băneasa, fosta Gară Regală; fântâna Miorița; Muz. de Artă medievală "Mina Minovici", precum și Biserica Băneasa (asta după pasaj) - Podul Băneasa, unde s-au dus lupte contra Wermarchtului în aug. 1944; o altă intrare în Parcul Herăstrău - Aeroporul Băneasa și monumentul Ultimului apărator al Capitalei din Primul Război Mondial - aici ar trebui renovat până nu e prea târziu și acea clădire de la capătul de linie al autobuzelor 131 și 335. În fiecare troleibuz ar exista o mică foaie cu aceste locuri pe care le-ar parcurge linia 81; nu cred că ar fi bine să fie anunțate în difuzor, că pe urmă i-ar stresa pe cei care merg des cu această linie Dar, ar mai exista ceva soluții intresante pentru ceea ce s-ar putea auzi în difuzoare: - Când se trece prin dreptul unei chestii de pe traseu, să fie difuzat un fragment din acea melodie, fragemntul să fie diferit în fiecare zi, pentru a nu stresa oamenii - Să existe troleibuzul în care să se difuzeze muzică simfonică, cel în care să se difuzeze muzică populară, cel în care să se difuzeze jazz, și cel care în care să se difuzeze Rock din anii '50-'60. Troleibuzul să difuzeze același tip de muzică 1 sau 2 curse, și nu la aceiași oră în ficare zi. Pe aceste troleibuze ar putea fi instalate niște reclame retro-style Una din ofertele unei firme I.T. ar putea suna: dacă luați un produs de la noi, primiți gratuit/la preț promoțional poze cu aceste troleibuze! Pentru cei care s-ar întreba unde ar sta aceste troleibuze, le răspund: ar trebui creată rețea de contact pe traseul liniei de tramvaie nr. 42, între P-ța Presei Libere și Bd. Ion Mihalache (fost 1 Mai), rețea care să fie unită apoi cu cea de pe Cal. Griviței, astfel încât troleibuzele liniei 81 să se retragă la Dep. Bucureștii Noi. Din nefericire, vechii stâlpi de beton de pe Șos. Kisselef, au fost rași între Arcul de Trium și P-ța Presei Libere, iar cei dintre Str. Monetăeriei și Arcul de Triumf nu sunt nici într-o stare mai bună... Și stâlpii de metal, care susțineau rețeaua între P-ța Presei Libere și Aerop. Băneasa au fost rași (de menționat că linia 81 a fost deschisă în nov. 1949 între P-ța Victoriei și P-ța Scînteii, și debea în 1952 prelungită până la Aerop. Băneasa). Un alt impediment este faptul că multe dintre vechile troleibuze "Saurer" au fost casate prin alte țări, iar pentru o astfel de liniei ar fi nevoie de cât mai multe trolibuze din același tip (de ex., să fie măcare 7 troleibuze de același tip fabricate în 1957, și măcar 7 troliebuze de același fabricate în 1965) - și pt. piese, dar și pentru a nu ieși același troleibuz în fiecare zi pe traseu - pt. a nu se uza foarte repede... Măcar de ar pune ex-autobuzele "Saurer" 5 DUK-A din Berceni, pe acestă linie, că ele, fiind tranformate în troleibuze folosind piese românești, ar fi mai ușor cu piesele de schimb. Dar, dacă s-ar folosi "Saurer"-urile din Berceni, acestea ar trebui restaurate cu interiorul original: corpuri de iluminat, unele au schimbate și scaunele... , ar trebui puse niște aeroterme retro-style, refăcuți pereții; iar pe exterior pusă semnalizarea orginală, și de ce nu, faruri originale - cele actuale fiind de "ELBA (Electro-Banat)" - se vede un mic decupaj în jurul farurilor... Dacă R.A.T.B. nu ar avea la dispozișie prea mulți bani, ar putea chema și niște voluntari (eu sigur m-aș duce!, no kiddin' ). În loc de "Saurer", ar pueta fi folosite troleibuze "FBW", precum cele din Sibiu. Uite și al treilea tip de "Saurer" din București: 5015_74_3.jpg 557.29K 70 downloads Cică s-au apucat la Arad să taie ceva trenuri "Săgeata verde" E adevărat? Edited by djl, 17 July 2006 - 11:03. |
#20
Posted 17 July 2006 - 11:40
Cateva observatii:
Depoul Victoria va fi mutat impreuna cu altele situate in zone de interes imobiliar Iar Ultimul Strajer din cate stiu eu nu mai e pe soclu Oricum proiectul pot spune e foarte bun. Cine stie poate facem ceva |
#21
Posted 17 July 2006 - 13:25
Da, cam asa e, se vind pe bani buni.
Si depoul Panduri a cazut victima mai demult ... |
#22
Posted 17 July 2006 - 22:26
Felicitari pentru forumul de transport. Pot scrie mesaje fara a ma inregistra. Bafta voua. http://www.transportcenter.lx.ro/forum
|
#23
Posted 19 July 2006 - 03:02
djl, on Jul 13 2006, 08:25, said: "Duewag" http://www.railfaneu...storic/pix.html ACHTUNG!!! Cele din Galați, GL nu sunt "Duewag", ci unele fabricate sub licență "Duewag"!!! Adică cele din Brăila, care sunt MAN (Maschinfabrik Augsburg Nurnberg). Cele din Galați sunt Duewag tip L, produse de Waggonfabrik Uerdingen AG Verk Dusseldorf. |
#24
Posted 19 July 2006 - 04:10
Djl, ce stii de troleul asta? Cite crezi ca sint prin Buc. Imi pare cam unicat:
http://ratb.stfp.net..._A7460-91:2.jpg |
#25
Posted 19 July 2006 - 10:07
E off-topic, dar îți răspund: este vorba de un troleibuz "Rocar Autodromo" E812 (E= electric, adică troleibuz) - unicat în România. Circulă numai pe linia 91 (ce aș vrea eu să mai apară și pe 69 ). Acel troleibuz are caroserie italiană (la noi e o noutate, dar cică la ei deja erau vechi aceste caroserii - troleibuzul acesta datând de prin 1998-2000); din nefericire el este echipat "Kiepe Electric", iar la această firmă componentele/piese de schimb sunt tare scumpe! Ce îmi place la E812 e spațiul genereos din salonul călătorilor (nu tocami bine împărțit, dar în orice caz mai bine împărțit decât la "de Simon"), care e muuult mai mare decât la "Astra-Ikarus" 415T, peretele care desparte salonul călătorilor de cabina șoferului e din sticlă transparentă; ce nu îmi place e că nu are pe parte dreaptă (în sensul de mers) acel scaun orinetat cu fața spre șofer și că multele elemnte de constucție scârțâie!
7460_91_2.jpg 601.64K 64 downloads Există și un autobuz "Rocar Autodromo" U812 (U=urban), asamblat în 1998, care are numărul de parc #98 (carosria autobuzului e mai închisă la culoare decât cea a troleibuzului); autobuzul tot de "M.A.N." e motorizat, dar, deși e mai mare, are un demaraj mult mai puternic! Circulă de obicei pe linia 105. 98_236_D9_1.jpg 730.88K 68 downloads Mie îmi pare rău că nu s-au fabricat mai multe "Rocar Autodromo", fie troleibuze sau autobuze, pentru că au o capacitate mai mare decât "Rocar de Simon" (autobuze sau troleibuze) sau decât troleibuzele "Astra-Iakrus" 415T, aceste "Rocar Autdromo" fiind și low flor între partea din față și partea din mijloc. Mmm, ce plăcut ar fi fost ca pe 61 și 62 să avem mai multe troleibuze "Rocar Autodromo" E812 (nu neapărat "Kiepe Electric"), sau pe 131, 313, 331 să avem autobuze "Rocar Autdromo" U812, mai rapide și cu gemaurile (care se dechid) mai mari! Dar, deh, nu s-a vrut... Dacă pica ceva mai important la unul dintre ele, stau tare mult trase pe dreapta! Mai există în București un troleibuz echipar "Kiepe Electric", unul dintre cele 2 "Rocar de Simon" E412, #7490. Poze preluate de pe http://www.ratb.stfp.net Și acum on-topic: autobuze vechi americane (și ceva troleibuze și tramvaie) - puțeți înlocui ii sau iii, cu iv, v, ci, vii ș.a.m.d. http://www.subwayweb...bus_archive.htm http://www.subwayweb..._archive_ii.htm http://www.subwayweb...archive_iii.htm Edited by djl, 19 July 2006 - 10:08. |
#26
Posted 19 July 2006 - 22:42
More Soviet stuff here:
http://mostrans.newm...y/bus/short.htm http://mostrans.newm...y/bus/index.htm http://www.amo-zil.r...any/zil127.html http://www.amo-zil.r...sh/history.html http://trolleway.tra...40612/index.htm http://www.gruzovikp...11_25-13_56_43/ http://www.inftech.r...ic/hra00159.htm http://www.omnibus.r...2001/page5.html http://zabyg17.livej...com/116339.html http://www.minskoldn...ort/Bus/Bus.htm http://bartrans.by.r...oryyagt.ru.html http://www.10ap.ruz.net/off_z155.htm http://www.mosfilm.r...e...hp&Photo=51 http://autobuy.ru/ni...aid=150&aform=3 http://autobuy.ru/ma...24/24-05-09.jpg http://autobuy.ru/ma...24/24-05-10.jpg |
#27
Posted 20 July 2006 - 06:45
Mai trebuie să amintim că Rocar Autodromo 812 EA (troleibuzul) re motor cu acționare în curent alternativ (nu știu dacă este și asincron). Mai există în București un troleibuz cu motor asincron acționat în curent alternativ: el este #7459(nu #7490 cum încearcă Djl să ne convingă), unul din cele 2 Rocar 42EA (celălalt are chopper și lucrează în curent continuu). Însă nu prea iese la stradă. Stă la acelaș depou cu #7460, Bujoreni.
Edited by Dr2005, 20 July 2006 - 06:46. |
#28
Posted 03 September 2006 - 11:36
|
#29
Posted 09 September 2006 - 00:35
Asta e chiar interesant. Sursa: "Istoria Energeticii și Electrotehnicii în România" - Vol. 1 "Electrificarea României de la primele începuturi pînă în anul 1950, coordonare generală Prof. Emerit. Ing. Constantin Dinulescu, Ed. Tehnică (1981):
Attached FilesEdited by djl, 09 September 2006 - 00:37. |
#30
Posted 16 September 2006 - 21:32
Ex-autobuezele, actualele troleibuze "Saurer" 5 DUK-A din București, încă de pe vremea când erau autobuze aveau frână electromagnteică, nu frână de motor Frâna se numește Velma (nu Welma )
|
#32
Posted 21 September 2006 - 21:59
Troleibuze (ex-autobuze) "Saurer" 5 DUK-A:
Interiorul (nu am fotogrfiat și din ăla cu geamuri culisante): IMG01_001_resize.jpg 559.82K 86 downloads IMG01_002_resize.jpg 593.78K 51 downloads IMG01_003_resize.jpg 557.54K 25 downloads Bordul: IMG01_004_resize.jpg 611.95K 62 downloads IMG01_005_resize.jpg 589.65K 48 downloads IMG01_006_resize.jpg 608.99K 66 downloads Motorul (i-am făcut 3 poze aceluiași motor): IMG01_007_resize.jpg 640.21K 63 downloads IMG01_008_resize.jpg 674.43K 49 downloads IMG01_008_resize.jpg 674.43K 49 downloads Contactorii: IMG01_010_resize.jpg 519.29K 75 downloads 2 plăcuțe (cea din născare și cea pusă de R.A.T.B. când l-a transofrmat în troleibuz) - trebuia să bag și eu zoom: IMG01_011_resize.jpg 487.91K 78 downloads Și frâna "Telma" (nu știu de ce apare și a 2-a poză, cu motorul): IMG01_015_resize.jpg 627.08K 87 downloads Attached FilesEdited by djl, 21 September 2006 - 22:10. |
#33
Posted 17 October 2006 - 22:56
Ceva din U.K.:
http://www.communiga...up/page16.phtml http://www.jsh1949.c...DDELEY BROS.htm http://www.dufftownh...org/leyland.jpg - un "Leyland" din 1937 http://www.oxford-ch...o.uk/090105.htm http://www.britishmo...Gallery_One.htm http://www.britishmo...Gallery_Two.htm http://www.britishmo...llery_Three.htm http://www.britishmo...allery_Four.htm (cred că puteți pune și Five, Six) |
|
#34
Posted 19 October 2006 - 10:49
#35
Posted 24 October 2006 - 21:36
Acel "FBW" este din 1979. Au vrut să folosească același tip de carosrie la acel model de autobuz, așa că s-a folisit acel tip de carosrie din 1965 până în 1979!
VESTE TARE BUNĂ: la Timișoara se mai păstrează un troleibuz "Saurer" din 1960! În orice caz nu e #13. "Saurer"-urile din București se zgâlțâie cam tare din cauza suspensiilor rigide! Și ia te uită ce au bulgarii la Ruse: un "FBW" de acum jumătate de veac După 1 ian. 2007 s-ar putea să merg la Ruse Vine cineva? Poză preluată de pe railfaneurope.net Attached FilesEdited by djl, 24 October 2006 - 21:55. |
#36
Posted 26 December 2006 - 16:13
Tot același troleibuz
Rousse_1.jpg 171.72K 44 downloads și încă ceva "FBW", dar de data asta mai noi (1963-1966) și articulate. Attached Files |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users