Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
De ce i se zice Mariei "Stapa...

Colet valoare Londra București

BMW seria 3 rulat vs SsangYong Ko...

Share abonament Netflix
 Cum pot sa fac rost de un negativ...

Lant Bicicleta

Un designer artist: Raymond Loewy

ATS din contactor modular
 Parere apartament ~150k

Limitare la 100mb/s

Altercație

Cartonașe și stickere t...
 Ciobanesc german - zgarda electro...

Ce este instalatia asta? (Valea B...

BD-R Verbatim 25gb salvare Fisier

Lupte WW2
 

Otobele vechi și nu numai

- - - - -
  • Please log in to reply
46 replies to this topic

#19
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,654
  • Înscris: 13.06.2004
Mulțumesc pentru sprinjin. Dar pentru a putea face rost de bani pentru acel proiect, ar trebui reduse șpăgile și comisioanele pe care le aruncă P.M.B. în stânga și în dreapta! :cursing:  

De menționat că această linie ar trece și pe la Muzeul Satului, muzeu care atrage mulți turiști străini; unii s-ar sui într-un unul din vechile troleibuze pentru a merge la Muzeul Satului, iar alții s-ar urca în ele când le-ar vedea; P.S. de menționat că ar exista turiști străini, pasionați de tehnica veche, precum mine, care și-ar dori doar să meargă cu aceste troleibuze și nimic mai mult. Eu am zis că trece pe la Muzeul Satului, dar trece și prin alte locuri istorice:
- P-ța Victioriei, unde se află Muzeul de Științe naturale "Grigore Antipa", Palatul Victoria, în zona căruia se află Dep. Victoria, primul depou de tramvaie din București (1872), tot în jurul P-ța Victoriei se află Muz. Țăranului Român (fost Muz. de Istorie a Partidului), și Bis. Mavrogheni
- Statuia Aviatorilor
- Bufetul "Doina"
- Arcul de Triumf - și una din intrările în Parcul Herăstrău
- Să nu uităm că Șos. General Pavel Dimitrievici Kisselef este un monument în sine
- Muz. Satului și Ștrandul Tineretului, primul ștrand din București (1925?), în vecinătatea căruia se află Facultatea de Agronomie
- P-ța Presei Libere, unde se află: Casa Presei Libere (fostă și ea, ca și P-ța  Scînteii), terminată în 1955 și construită în stilul stalinsit (nu există foarte multe clădiri impunătoare în acel stil) pe un schelet metalic; o altă intrare în Pacrul Herăstrău; ROMEXPO, construit pe locul Hipodromului "Băneasa" (care a fost mutat la Ploiești), și în incinta căruia a fost primul depou de troleibuze (1949)
- P-ța Gării Băneasa, unde se află Gara Băneasa, fosta Gară Regală; fântâna Miorița; Muz. de Artă medievală "Mina Minovici", precum și Biserica Băneasa (asta după pasaj)
- Podul Băneasa, unde s-au dus lupte contra Wermarchtului în aug. 1944; o altă intrare în Parcul Herăstrău
- Aeroporul Băneasa și monumentul Ultimului apărator al Capitalei din Primul Război Mondial - aici ar trebui renovat până nu e prea târziu și acea clădire de la capătul de linie al autobuzelor 131 și 335.

În fiecare troleibuz ar exista o mică foaie cu aceste locuri pe care le-ar parcurge linia 81; nu cred că ar fi bine să fie anunțate în difuzor, că pe urmă i-ar stresa pe cei care merg des cu această linie :D  Dar, ar mai exista ceva soluții intresante pentru ceea ce s-ar putea auzi în difuzoare:
- Când se trece prin dreptul unei chestii de pe traseu, să fie difuzat un fragment din acea melodie, fragemntul să fie diferit în fiecare zi, pentru a nu stresa oamenii
- Să existe troleibuzul în care să se difuzeze muzică simfonică, cel în care să se difuzeze muzică populară, cel în care să se difuzeze jazz, și cel care în care să se difuzeze Rock din anii '50-'60. Troleibuzul să difuzeze același tip de muzică 1 sau 2 curse, și nu la aceiași oră în ficare zi.

Pe aceste troleibuze ar putea fi instalate niște reclame retro-style  :naughty:  B)  :coolspeak:  Una din ofertele unei firme I.T. ar putea suna: dacă luați un produs de la noi, primiți gratuit/la preț promoțional poze cu aceste troleibuze!  :worthy:  

Pentru cei care s-ar întreba unde ar sta aceste troleibuze, le răspund: ar trebui creată rețea de contact pe traseul liniei de tramvaie nr. 42, între P-ța Presei Libere și Bd. Ion Mihalache (fost 1 Mai), rețea care să fie unită apoi cu cea de pe Cal. Griviței, astfel încât troleibuzele liniei 81 să se retragă la Dep. Bucureștii Noi.
Din nefericire, vechii stâlpi de beton de pe Șos. Kisselef, au fost rași între Arcul de Trium și P-ța Presei Libere, iar cei dintre Str. Monetăeriei și Arcul de Triumf nu sunt nici într-o stare mai bună... Și stâlpii de metal, care susțineau rețeaua între P-ța Presei Libere și Aerop. Băneasa au fost rași (de menționat că linia 81 a fost deschisă în nov. 1949 între P-ța Victoriei și P-ța Scînteii, și debea în 1952 prelungită până la Aerop. Băneasa).
Un alt impediment este faptul că multe dintre vechile troleibuze "Saurer" au fost casate prin alte țări, iar pentru o astfel de liniei ar fi nevoie de cât mai multe trolibuze din același tip (de ex., să fie măcare 7 troleibuze de același tip fabricate în 1957, și măcar 7 troliebuze de același fabricate în 1965) - și pt. piese, dar și pentru a nu ieși același troleibuz în fiecare zi pe traseu - pt. a nu se uza foarte repede... Măcar de ar pune ex-autobuzele "Saurer" 5 DUK-A din Berceni, pe acestă linie, că ele, fiind tranformate în troleibuze folosind piese românești, ar fi mai ușor cu piesele de schimb. Dar, dacă s-ar folosi "Saurer"-urile din Berceni, acestea ar trebui restaurate cu interiorul original: corpuri de iluminat, unele au schimbate și scaunele... , ar trebui puse niște aeroterme retro-style, refăcuți pereții; iar pe exterior pusă semnalizarea orginală, și de ce nu, faruri originale - cele actuale fiind de "ELBA (Electro-Banat)" - se vede un mic decupaj în jurul farurilor...
Dacă R.A.T.B. nu ar avea la dispozișie prea mulți bani, ar putea chema și niște voluntari (eu sigur m-aș duce!, no kiddin' ).
În loc de "Saurer", ar pueta fi folosite troleibuze "FBW", precum cele din Sibiu.

Uite și al treilea tip de "Saurer" din București:

Attached File  5015_74_3.jpg   557.29K   70 downloads

Cică s-au apucat la Arad să taie ceva trenuri "Săgeata verde" :w00t: E adevărat?

Edited by djl, 17 July 2006 - 11:03.


#20
CLAXON

CLAXON

    din Republica Bananiera Romania

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,337
  • Înscris: 07.04.2006
Cateva observatii:



Depoul Victoria va fi mutat impreuna cu altele situate in zone de interes imobiliar :death:



Iar Ultimul Strajer din cate stiu eu nu mai e pe soclu :cursing:



Oricum proiectul pot spune e foarte bun. Cine stie poate facem ceva :naughty:

#21
ipman

ipman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,810
  • Înscris: 16.05.2004
Da, cam asa e, se vind pe bani buni.
Si depoul Panduri a cazut victima mai demult ...

#22
local-trans

local-trans

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 4
  • Înscris: 17.07.2006
Felicitari pentru forumul de transport. Pot scrie mesaje fara a ma inregistra. Bafta voua. http://www.transportcenter.lx.ro/forum

#23
Dr2005

Dr2005

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 96
  • Înscris: 15.05.2006

View Postdjl, on Jul 13 2006, 08:25, said:

"Duewag"
http://www.railfaneu...storic/pix.html
ACHTUNG!!! Cele din Galați, GL nu sunt "Duewag", ci unele fabricate sub licență "Duewag"!!!

Adică cele din Brăila, care sunt MAN (Maschinfabrik Augsburg Nurnberg). Cele din Galați sunt Duewag tip L, produse de Waggonfabrik Uerdingen AG Verk Dusseldorf.

#24
Masterboy

Masterboy

    Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 5,910
  • Înscris: 24.06.2002
Djl, ce stii de troleul asta? Cite crezi ca sint prin Buc. Imi pare cam unicat:
http://ratb.stfp.net..._A7460-91:2.jpg

#25
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,654
  • Înscris: 13.06.2004
E off-topic, dar îți răspund: este vorba de un troleibuz "Rocar Autodromo" E812 (E= electric, adică troleibuz) - unicat în România. Circulă numai pe linia 91 (ce aș vrea eu să mai apară și pe 69 :naughty:). Acel troleibuz are caroserie italiană (la noi e o noutate, dar cică la ei deja erau vechi aceste caroserii - troleibuzul acesta datând de prin 1998-2000); din nefericire el este echipat "Kiepe Electric", iar la această firmă componentele/piese de schimb sunt tare scumpe!  :cursing:  Ce îmi place la E812 e spațiul genereos din salonul călătorilor (nu tocami bine împărțit, dar în orice caz mai bine împărțit decât la "de Simon"), care e muuult mai mare decât la "Astra-Ikarus" 415T, peretele care desparte salonul călătorilor de cabina șoferului e din sticlă transparentă; ce nu îmi place e că nu are pe parte dreaptă (în sensul de mers) acel scaun orinetat cu fața spre șofer și că multele elemnte de constucție scârțâie!  :angry:
Attached File  7460_91_2.jpg   601.64K   64 downloads

Există și un autobuz "Rocar Autodromo" U812 (U=urban), asamblat în 1998, care are numărul de parc #98 (carosria autobuzului e mai închisă la culoare decât cea a troleibuzului); autobuzul tot de "M.A.N." e motorizat, dar, deși e mai mare, are un demaraj mult mai puternic! :coolspeak: Circulă de obicei pe linia 105.
Attached File  98_236_D9_1.jpg   730.88K   68 downloads

Mie îmi pare rău că nu s-au fabricat mai multe "Rocar Autodromo", fie troleibuze sau autobuze, pentru că au o capacitate mai mare decât "Rocar de Simon" (autobuze sau troleibuze) sau decât troleibuzele "Astra-Iakrus" 415T, aceste "Rocar Autdromo" fiind și low flor între partea din față și partea din mijloc. Mmm, ce plăcut ar fi fost ca pe 61 și 62 să avem mai multe troleibuze "Rocar Autodromo" E812 (nu neapărat "Kiepe Electric"), sau pe 131, 313, 331 să avem autobuze "Rocar Autdromo" U812, mai rapide și cu gemaurile (care se dechid) mai mari! Dar, deh, nu s-a vrut... :cursing:  Dacă pica ceva mai important la unul dintre ele, stau tare mult trase pe dreapta!
Mai există în București un troleibuz echipar "Kiepe Electric", unul dintre cele 2 "Rocar de Simon" E412, #7490.

Poze preluate de pe http://www.ratb.stfp.net  

Și acum on-topic: autobuze vechi americane (și ceva troleibuze :punk: și tramvaie) - puțeți înlocui ii sau iii, cu iv, v, ci, vii ș.a.m.d. :coolspeak:
http://www.subwayweb...bus_archive.htm
http://www.subwayweb..._archive_ii.htm
http://www.subwayweb...archive_iii.htm

Edited by djl, 19 July 2006 - 10:08.


#26
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,654
  • Înscris: 13.06.2004
More Soviet stuff here:
http://mostrans.newm...y/bus/short.htm
http://mostrans.newm...y/bus/index.htm
http://www.amo-zil.r...any/zil127.html
http://www.amo-zil.r...sh/history.html
http://trolleway.tra...40612/index.htm
http://www.gruzovikp...11_25-13_56_43/
http://www.inftech.r...ic/hra00159.htm
http://www.omnibus.r...2001/page5.html
http://zabyg17.livej...com/116339.html
http://www.minskoldn...ort/Bus/Bus.htm
http://bartrans.by.r...oryyagt.ru.html
http://www.10ap.ruz.net/off_z155.htm
http://www.mosfilm.r...e...hp&Photo=51
http://autobuy.ru/ni...aid=150&aform=3
http://autobuy.ru/ma...24/24-05-09.jpg
http://autobuy.ru/ma...24/24-05-10.jpg

#27
Dr2005

Dr2005

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 96
  • Înscris: 15.05.2006
Mai trebuie să amintim că Rocar Autodromo 812 EA (troleibuzul) re motor cu acționare în curent alternativ (nu știu dacă este și asincron). Mai există în București un troleibuz cu motor asincron acționat în curent alternativ: el este #7459(nu #7490 cum încearcă Djl să ne convingă), unul din cele 2 Rocar 42EA (celălalt are chopper și lucrează în curent continuu). Însă nu prea iese la stradă. Stă la acelaș depou cu #7460, Bujoreni.

Edited by Dr2005, 20 July 2006 - 06:46.


#28
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,654
  • Înscris: 13.06.2004
Ceva tare interesant pe acia!
http://www.istvan.home.ro/

#29
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,654
  • Înscris: 13.06.2004
Asta e chiar interesant. Sursa: "Istoria Energeticii și Electrotehnicii în România" - Vol. 1 "Electrificarea României de la primele începuturi pînă în anul 1950, coordonare generală Prof. Emerit. Ing. Constantin Dinulescu, Ed. Tehnică (1981):

Attached Files


Edited by djl, 09 September 2006 - 00:37.


#30
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,654
  • Înscris: 13.06.2004
Ex-autobuezele, actualele troleibuze "Saurer" 5 DUK-A din București, încă de pe vremea când erau autobuze aveau frână electromagnteică, nu frână de motor :w00t: :surprise: Frâna se numește Velma (nu Welma :bigwhitegrin: )

#31
Dr2005

Dr2005

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 96
  • Înscris: 15.05.2006
Adică Telma.

#32
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,654
  • Înscris: 13.06.2004
Troleibuze (ex-autobuze) "Saurer" 5 DUK-A:
Interiorul (nu am fotogrfiat și din ăla cu geamuri culisante):
Attached File  IMG01_001_resize.jpg   559.82K   86 downloads
Attached File  IMG01_002_resize.jpg   593.78K   51 downloads Attached File  IMG01_003_resize.jpg   557.54K   25 downloads

Bordul:
Attached File  IMG01_004_resize.jpg   611.95K   62 downloads
Attached File  IMG01_005_resize.jpg   589.65K   48 downloads  Attached File  IMG01_006_resize.jpg   608.99K   66 downloads

Motorul (i-am făcut 3 poze aceluiași motor):
Attached File  IMG01_007_resize.jpg   640.21K   63 downloads  Attached File  IMG01_008_resize.jpg   674.43K   49 downloads
Attached File  IMG01_008_resize.jpg   674.43K   49 downloads

Contactorii:
Attached File  IMG01_010_resize.jpg   519.29K   75 downloads

2 plăcuțe (cea din născare și cea pusă de R.A.T.B. când l-a transofrmat în troleibuz) - trebuia să bag și eu zoom:
Attached File  IMG01_011_resize.jpg   487.91K   78 downloads

Și frâna "Telma" (nu știu de ce apare și a 2-a poză, cu motorul):
Attached File  IMG01_015_resize.jpg   627.08K   87 downloads

Attached Files


Edited by djl, 21 September 2006 - 22:10.


#33
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,654
  • Înscris: 13.06.2004
Ceva din U.K.:
http://www.communiga...up/page16.phtml
http://www.jsh1949.c...DDELEY BROS.htm
http://www.dufftownh...org/leyland.jpg - un "Leyland" din 1937
http://www.oxford-ch...o.uk/090105.htm
http://www.britishmo...Gallery_One.htm
http://www.britishmo...Gallery_Two.htm
http://www.britishmo...llery_Three.htm
http://www.britishmo...allery_Four.htm
(cred că puteți pune și Five, Six)

#34
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,654
  • Înscris: 13.06.2004
Are cineva idee, cât de vechi este acest autobuz "FBW":
http://forum.transir...ewtopic.php?t=9

#35
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,654
  • Înscris: 13.06.2004
Acel "FBW" este din 1979. Au vrut să folosească același tip de carosrie la acel model de autobuz, așa că s-a folisit acel tip de carosrie din 1965 până în 1979!
VESTE TARE BUNĂ: la Timișoara se mai păstrează un troleibuz "Saurer" din 1960!  :inlove: În orice caz nu e #13.
"Saurer"-urile din București se zgâlțâie cam tare din cauza suspensiilor rigide! :drac:

Și ia te uită ce au bulgarii la Ruse: un "FBW" de acum jumătate de veac :surprise:
După 1 ian. 2007 s-ar putea să merg la Ruse :naughty: Vine cineva?  Poză preluată de pe railfaneurope.net

Attached Files


Edited by djl, 24 October 2006 - 21:55.


#36
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,654
  • Înscris: 13.06.2004
Tot același troleibuz
Attached File  Rousse_1.jpg   171.72K   44 downloads

și încă ceva "FBW", dar de data asta mai noi (1963-1966) și articulate.

Attached Files



Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate