Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Unde e recomandat sa ma cazez in ...

Descarcator de supratensiune tip 2

ping digi?

Reparare "șanțuri&#...
 De ce i se zice Mariei "Stapa...

Colet valoare Londra București

BMW seria 3 rulat vs SsangYong Ko...

Share abonament Netflix
 Cum pot sa fac rost de un negativ...

Lant Bicicleta

Un designer artist: Raymond Loewy

ATS din contactor modular
 Parere apartament ~150k

Limitare la 100mb/s

Altercație

Cartonașe și stickere t...
 

Cu "Mocanita"

- - - - -
  • Please log in to reply
87 replies to this topic

#1
Adi_B

Adi_B

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 238
  • Înscris: 04.01.2006
Mocanita este denumirea data trenurilor forestiere care urcau (pana nu demult) pana la inaltimi de 1100 m si coborau incarcate cu lemne.
Din cate stiu eu, acest gen de linii si de locomotive mai exista doar in Maramures (intre Viseu de Jos si Comanu) si in Suceava (la Moldovita)

Linia din Maramures, pe ecartament ingust (760 mm) a fost construita intre anii 1930—1933
Lungimea caii ferate este de 56 kilometri
Locomotivele, model “RESITA”, sunt fabricate in anii ‘50

Linia din judetul Suceava are in total 24 km, dar in prezent a fost reabilitata doar pe o lungime de 3 - 4 km pe langa localitatea Moldovita.



Aceste linii sunt in pericol de a fi dezmembrate si vandute ca fier vechi, desi pot reprezenta o atractie turistica foarte mare. Asta ar insemna pierderea unei parti foarte importante de istorie, liniile fiind o marturie a dezvoltarii feroviare in Europa.

Attached File  Mocanita1.jpg   24.27K   540 downloadsAttached File  Mocanita2.jpg   38.1K   502 downloadsAttached File  Mocanita3.jpg   41.87K   388 downloadstachment]


Mai stie cineva si alte linii?
A fost cineva cu Mocanita? As vrea sa ma plimb si eu cu "Mocanita", se mai poate? Daca da, cum, unde si cand sa ma duc?

Edited by Adi_B, 07 July 2006 - 15:13.


#2
romaximusro

romaximusro

    ↑↑ Fiabilitate by Fauve :D ↑↑

  • Grup: Banned
  • Posts: 40,874
  • Înscris: 16.05.2005
din cate stiu eu se mai poate. Cel putin in viseu se poate. Fratele meu a mers cu ea acu un an, avea atunci (cred ca are si acum) plecare zilnica. Pretul nu il stiu, da nu cred ca e imens.

#3
adryyan

adryyan

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 883
  • Înscris: 17.03.2006

View PostAdi_B, on Jul 7 2006, 18:12, said:

Mocanita este denumirea data trenurilor forestiere care urcau (pana nu demult) pana la inaltimi de 1100 m si coborau incarcate cu lemne.
Din cate stiu eu, acest gen de linii si de locomotive mai exista doar in Maramures (intre Viseu de Jos si Comanu) si in Suceava (la Moldovita)

Linia din Maramures, pe ecartament ingust (760 mm) a fost construita intre anii 1930—1933
Lungimea caii ferate este de 56 kilometri
Locomotivele, model “RESITA”, sunt fabricate in anii ‘50

Linia din judetul Suceava are in total 24 km, dar in prezent a fost reabilitata doar pe o lungime de 3 - 4 km pe langa localitatea Moldovita.
Aceste linii sunt in pericol de a fi dezmembrate si vandute ca fier vechi, desi pot reprezenta o atractie turistica foarte mare. Asta ar insemna pierderea unei parti foarte importante de istorie, liniile fiind o marturie a dezvoltarii feroviare in Europa.

Attachment attachmentAttachment attachmentAttached File  Mocanita3.jpg   41.87K   388 downloadstachment]
Mai stie cineva si alte linii?
A fost cineva cu Mocanita? As vrea sa ma plimb si eu cu "Mocanita", se mai poate? Daca da, cum, unde si cand sa ma duc?
In Sibiu e in plin proces de reabilitare a acestei linii inguste care face legatura intre Sibiu si Agnita.

Edited by Adi_B, 10 July 2006 - 07:48.


#4
tonio

tonio

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 388
  • Înscris: 11.01.2006
si intre campia turzii si campeni este mocanita! Poti ajunge cu ea in mijlocul apusenilor!

#5
tudor_turcu

tudor_turcu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,377
  • Înscris: 12.09.2003

View Posttonio, on Jul 8 2006, 01:06, said:

si intre campia turzii si campeni este mocanita! Poti ajunge cu ea in mijlocul apusenilor!
Din pacate a fost - de cativa ani buni linia de mocanita de pe valea Ariesului e abandonata si pe multe locuri linia a fost deja inghitita de vegetatie... La fel, nici mocanita care mergea intre Turda si cariera de la Sandulesti nu mai exista (acolo au disparut si liniile)...

#6
Adi_B

Adi_B

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 238
  • Înscris: 04.01.2006
Mai exista o cale ferata ingusta si pe ruta Targu Mures - Sovata, insa neintelegerile o tin departe de un eventual circuit turistic!



Quote

Un milion de euro pentru ca mocănița să pornească din nou

Aflată de aproape 10 ani în paragină, calea ferată cu ecartament îngust pe ruta Târgu Mureș-Sovata întârzie să fie reabilitată pentru că CJ Mureș ezită, inexplicabil, să concesioneze lucrarea unei firme dispuse să investească. Potrivit unui studiu  al Serviciului de Dezvoltare Regională din cadrul Consiliului Județean Mureș, calea ferată îngustă, care traversează localitățile de pe Valea Nirajului către Sovata, are nevoie de minimum un milion de euro, investiții urgente în reabilitarea șinelor și terasamentului, în amenajarea gărilor abandonate, refacerii sistemului de iluminare și semnalizare, dar și refacerii trenului. "CJ Mureș se află de doi ani în căutarea unui investitor, însă investiția nu este considerată, deocamdată, profitabilă de cei care s-au interesat. Sperăm că din momentul în care turismul din Sovata și de pe Valea Nirajului se va relansa, investiția în calea ferată îngustă ar putea avea un viitor", ne-a declarat un reprezentant la CJ Mureș. Acesta însă nu a putut da o explicație legată de proiectul elaborat de mai bine de trei ani al unei firme din Târgu Mureș, care reclama că nu a fost luat în seamă de edilii județului. Directorul general al firmei, Constantin Husar, spunea că proiectul său prevede ca pe lungimea de 70 km a rutei Târgu Mureș-Sovata-Praid calea ferată îngustă să fie reabilitată în doar șase luni, în urma unei investiții de peste 500.000 euro, cu termen de amortizare în cel mult 10 ani. "Se pare că ideea concesionării, pe 49 de ani, a rutei respective nu a convenit nici fostei și nici actualei conduceri a Consiliului Județean", a remarcat investitorul.


Sursa: Adevarul

#7
mirceat

mirceat

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 410
  • Înscris: 12.01.2003
De la Viseu de Sus in sus pe Valea Vaserului circula un tren turistic si citeva trenuri forestiere. Anul trecut pretul la trenul turistic era 200.000 lei/pers dus-intors pe distanta Viseu-Faina. Plecarea dimineata in jur de ora 8.
Link-uri:
http://www.wassertalbahn.ch/
http://www.cffviseu.ro/
http://www.viseu.mmn...rism/vaser.html

Util de citit stiri actuale la pagina News.
Cei care nu inteleg limba germana, pot naviga de ex pe aceasta traducere in engleza:
http://translate.goo.....ch/frame.html

#8
adryyan

adryyan

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 883
  • Înscris: 17.03.2006

View Postmirceat, on Jul 13 2006, 00:12, said:

De la Viseu de Sus in sus pe Valea Vaserului circula un tren turistic si citeva trenuri forestiere. Anul trecut pretul la trenul turistic era 200.000 lei/pers dus-intors pe distanta Viseu-Faina. Plecarea dimineata in jur de ora 8.
Link-uri:
http://www.wassertalbahn.ch/
http://www.cffviseu.ro/
http://www.viseu.mmn...rism/vaser.html

Util de citit stiri actuale la pagina News.
Cei care nu inteleg limba germana, pot naviga de ex pe aceasta traducere in engleza:
http://translate.goo.....ch/frame.html

Edited by Adi_B, 14 July 2006 - 13:01.


#9
mirceat

mirceat

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 410
  • Înscris: 12.01.2003
O poza din sept 2005 cu trenul turistic de pe Valea Vaserului, la plecarea din Faina spre Viseu.

Attached Files



#10
gabird

gabird

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 74
  • Înscris: 02.02.2006
A fost o data o mocanita care facea legatura intre tg jiu si tismana  :(

#11
Fujitsu

Fujitsu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,060
  • Înscris: 06.08.2006
A fost cineva de curand cu trenul forestier pe linie ingusta care pleaca de la Viseu si urca pe Valea Vaserului ?
Ceva detalii, orar, eventual cazare ...

#12
mmariecorinne

mmariecorinne

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 3
  • Înscris: 01.08.2006

View PostFujitsu, on Aug 6 2006, 10:39, said:

A fost cineva de curand cu trenul forestier pe linie ingusta care pleaca de la Viseu si urca pe Valea Vaserului ?
Ceva detalii, orar, eventual cazare ...
Incearca http://www.cffviseu.ro/VisitViseu.htm

#13
tudor_turcu

tudor_turcu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,377
  • Înscris: 12.09.2003

View Postgabird, on Jul 13 2006, 18:07, said:

A fost o data o mocanita care facea legatura intre tg jiu si tismana  :(
Ei, multe au fost si nu mai sunt..  :)  De ex. fosta mocanita de pe Valea Draganului... Pe la inceputul anilor '90 nu mai exista deja - oare in ce an s-a desfiintat?

#14
stuiberv

stuiberv

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,808
  • Înscris: 10.08.2006

View PostFujitsu, on Aug 6 2006, 10:39, said:

A fost cineva de curand cu trenul forestier pe linie ingusta care pleaca de la Viseu si urca pe Valea Vaserului ?
Ceva detalii, orar, eventual cazare ...

Nu am fost de curand, am fost anul trecut.
In principiu: trebuie sa fii dimineata acolo (pe la 7), ca sa cumperi bilete.
Cazare gasesti chiar in VIseu la particulari. Daca nu vrei sa stai in Viseu, poti sta in Borsa, in statiune, de unde mai poti merge si pe munte.
Anul trecut pretul la mocanita era de 200k lei de persoana.
Merita sa mergi. Eu am fost de doua ori si as mai merge. A doua oara a fost mai urat, pentru ca a plouat si a fost foarte frig, dar tot a fost OK.

#15
aron

aron

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 151
  • Înscris: 08.08.2006
Dacă ați auzit de comuna Comandău, lângă orașul Covasna... Aici a existat un circuit de 70 de km de cale ferată îngustă cu un plan înclinat care făcea legătura între platoul Comandăului cu Covasna. Locomotiva aducea vagoanele până la platou, de acolo se dădea drumul la vagoanele pline la vale, iar greutatea vagoanelor pline trăgea în sus vagoanele goale. Costuri de exploatare zero. Locomotivele funcționau cu niște cărămizi din rumeguș care se presau la fabrica de cherestea din Comandău, rumeguș amestecat cu rășină, ardea ca lumea, calorii multe, și iarăși nu costa, rezolvându-se astfel problema de depozitare a rumegușului. Planul înclinat a fost construit la începutul sec.19, nu știu acum exact anul, dar mă pot documenta dacă vrea cineva. În copilărie m-am plimbat mult cu acest trenuleț, avea și un vagon de pasageri, ruta era până în Nehoiu, Moldova, trecea Carpații pufâind.... era frumos... A venit "revoluția".... s-a dus tot... azi nu mai circulă, vezi numai camioane. Patronii firmelor de exploatare preferă să ducă lemnul exploatat altundeva, decât să dea de muncă la câteva sute de oameni care au muncit cândva în fabrica de cherestea. Poate că nu știați... după Timișoara, Comandău a fost a doua localitate în țară unde a existat curent electric, produs tot din rumegușul acela de generatorul cu aburi al fabricii.

#16
FireEyes

FireEyes

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,098
  • Înscris: 02.12.2002

View Postgabird, on Jul 13 2006, 17:07, said:

A fost o data o mocanita care facea legatura intre tg jiu si tismana  :(

Ajungea pana la Apa Neagra gabird :(

#17
GregorSamsa

GregorSamsa

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 69
  • Înscris: 12.06.2004

View PostFujitsu, on Aug 6 2006, 10:39, said:

A fost cineva de curand cu trenul forestier pe linie ingusta care pleaca de la Viseu si urca pe Valea Vaserului ?
Ceva detalii, orar, eventual cazare ...

Da, am fost eu la inceputul lui august. N-are ora fixa de plecare - undeva in jur de ora 8. ideea e ca trebuie sa fii acolo cand trage la peron ca sa prinzi loc la vagoanele terasa, ca nu sunt decat doua iar alea inchise n-au nici un farmec. Ocuparea locurilor se face pe sistemul "care e mai rapid". biletul costa 250.000.
plimbarea dureaza foarte mult: cam 7 ore in total: dus-intors. Eu unul m-am plictisit , ca si alti 10-20 turisti care motaiau dupa prima ora. Ideea e ca asta merge cam 3.5 ore dus, sta vreo ora jumate, timp in care lumea sta pe pajiste si mananca ce si-a adus la pachetel, apoi o ia indarat. Peisajul e frumos dar mie mi se pare mult prea lung traseul. Sa-ti iei mancare si apa ca n-ai de unde cumpara pe traseu.
Cazari gasesti in viseu de sus ca e plin de pensiuni.

#18
chisi

chisi

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 119
  • Înscris: 02.10.2006
Chiar daca e din iulie, merita raspuns la ea

Mocanita de la Sibiu (Sibiu - Agnita si Sibiu-Vurpar) NU este "in plin proces de reabilitare". Poate daca reabilitare se poate numi mutarea vagoanelor de linie ingusta din gara care pute a urina in depoul parasit de ani de zile, unde creste iarba pe sine, rampa de carbuni e la pamant fizic vorbind, iar locomotivele si alte accesorii ruginesc de voie.
Da, exista o initiativa a celor de pe Valea Hartibaciului de a revigora linia ingusta, dar, deocamdata, nimic pe teren. Si nimic va fi si in continuare.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate