Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Ce este o "fulie motor"
Ultima postare: feb 07 2011 16:01, Inițiat de
acredus
, iun 15 2006 12:25
·
0
#3
Publicat: 15 iunie 2006 - 12:53
Este chiar discul de la capatul arborelui cotit pe care trece cureaua de altenator care angreneaza pompa de apa si alternatorul. Asta este cazul al Dacie. La motoarele mai complexe avem de a face cu mai multe curele pentru ca este pusa pompa de servo directie, compresorul de aer conditionat. Dar fulia este acceasi ca localizare. Dar asta e alta poveste. Ciao.
|
#5
Publicat: 15 iunie 2006 - 13:18
Da' ce probleme ai la masina in care sa fie implicata fulia?
Oricum, ca idee, fulia se poate stramba si sa aiba fulaj, deci iti distruge cureaua care se plimba pe ea. Sau prinde joc in butuc, cu aceleasi consecinte. Cauze: daca o lovesti sau daca e proasta din fabrica. Uita-te si tu daca e asa, sa nu te traga aia in piept. |
#6
Publicat: 31 iulie 2009 - 08:53
Foarte vechi mesajul dar in cazul in care cineva ajunge aici dupa un search,
fuliile de motor de la Renault-uri (nu stiu la alte masini) sunt formate din doua parti (interior + exterior) care au intre ele un fel de garnitura de cauciuc. In afara de defectele mai sus mentionate, se mai poate rupe acea garnitura implicit fulia e posibil sa se blocheze din cauza miscarii neconstante. cand se blocheaza, opreste toate fuliile pe care le angreneaza, respectiv la Renault Megane pompa de apa, instalatia de aer conditionat, alternatorul si instalatia de servo directie (se pot vedea toate). In mers iti dai seama ca ti s-a blocat / rupt cureaua in acea zona pentru ca se aprind becurile de baterie (semnaleaza ca alternatorul nu incarca) si evident pierzi servodirectia. desi fulia de motor angreneaza toate celelalte fulii, in cazul ruperii curelei, trebuie verificat daca nu cumva alta fulie are vreo problema si uzeaza cureaua. Oricum, fulia de motor ar trebui sa dea semne majore cand incepe sa se deterioreze. sper ca am ajutat pe cineva. zi buna. |
#7
Publicat: 01 februarie 2011 - 16:08
Reinvii si eu acest topic "antic" , as vrea sa stiu cam care este durata de viata a unei fulii vibrochen in speta pt o vectra c 1.9 cdti motor z19dt, fiind cam toate "consumabile", ma gandesc ca la un moment dat o sa trebuiasca si asta inlocuita (ar cam fi ultima caci in rest cam tot am schimbat, accesorii, distributie, pompa de apa, etc. etc.) si fiindca are si ceva km la bord vectra peste 160k km, as vrea sa nu intampin ceva probleme...Multumesc pentru orice raspuns!
|
#9
Publicat: 01 februarie 2011 - 17:33
Teoretic, dar practic nu prea tine deoarece a tot picat la mai multe masini, inclusiv Bmwurile Seria 3 E46 au problema comuna aceasta fulie Vibrochen Si d-asta ma gandeam mai degraba s-o inlocuiesc si eu mai din timp decat sa raman "in camp" ...
+ de asta daca ar tine asa de bine, nu ar mai exista ca si piesa de schimb Editat de Al3xandrus, 01 februarie 2011 - 17:34. |
#10
Publicat: 02 februarie 2011 - 12:25
Practic toate fuliile de vilbrochen sunt din cel puțin 2 părți. Cele mai simple, răspândite și fiabile sunt dintr-un butuc și inel de oțel între care e presată o bandă de cauciuc.
Față [ http://s1.postimage.org/517fmabo/26922.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Spate [ http://s1.postimage.org/51935mtg/80000598.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Până și acestea mai cedează, în principal din cauza îmbătrânirii interstițiului de cauciuc, dar sunt modele de diverse principii de funcționare (hidroelastic, hidrovâscos, etc.), mai complicate și puțin fiabile; folosite pe motoare diesel, cu vibrații torsionale mari sau care trebuie să lase o impresie bună, de rafinament: [ http://s1.postimage.org/51aqozb8/28525.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ][ http://s1.postimage.org/51ce8bt0/24628.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Așa ceva am avut și eu ("fulie dublă"): [ http://s1.postimage.org/51j0dps4/img1233c.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ][ http://s1.postimage.org/51fpb0sk/img1232f.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Foarte nefiabile. Sunt la a 3-a: [ http://s1.postimage.org/51e1roas/img1220si.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Modelul revizuit, de după iunie 2002. Fulie obișnuită, Corteco, 207 lei anul trecut. Cu o fulie ca asta nu prea ar trebui să ai probleme iar cu una cu amortizor de vibrații o să știi și singur când se cere schimbată. Fie că rămâi fără servodirecție, fie că îți vibrează toată mașina că fulia e descentrată sau voblează vizibil. Editat de SonyAD, 02 februarie 2011 - 12:40. |
|
#11
Publicat: 02 februarie 2011 - 13:53
si gindacul ala a picat pe spate ca esti la a 3a fulie ???
eu zic ca astea n-are moarte daca nu e ceva naspa pe acolo pentru ca intinzatorul curelei e mai destept comparat cu nea Gigi care poate sa intinda cureaua cit vrea muschiu lui la Dacie iar cureaua trapezoidala, in timp, roade alea doua table si se duce parte din buza.... |
#12
Publicat: 02 februarie 2011 - 17:12
Tipul cu E46 de il stiu a ramas fara servodirectie in mijlocul orasului ce-i drept, deci nu a fost chiar asa de grav pana la urma si l-a costat 1100 ron piesa....Corteco cred ca-s aftermarket si din pacate nu mai sunt demult la "207" ron, ci minim 450 ron pe autokarma (atat pentru Audi A4 cat si pentru Vectra mea ). Alte semne ale imbatranirii , afara unei vibratii mai tari , care poate insemna si volanta (si p-aia am schimbat-o apropo !) ?
La pornire, fiind si frigurile astea si cu bujiile incandescente schimbate recent, totusi mai face un zgomot "urat" (la prima cheie) ca si cand ar mai fi vreo curea imbatranita, dar doar pt o sec, si inca o data doar cand este frig si masina nu am mai pornit-o de cateva zile (adica cu alte cuvinte a inghetat "ca lumea") ... d-asta si intrebam mai mult de aceasta fulie, as schimba-o din timp si aia ar fi ! Oricum, multumesc pentru fotografii, insa nu sunt mecanic si nici nu am desfacut-o sa vad de care as avea ... cineva mi-a mai zis la inceput ca ar fi vorba de o "rotita" (rola) pe care se invart accesoriile...insa am schimbat repet si acel kit care era compus din 2 role si curea si ma intrebam care masa sa mai fie , numai curele care toate trebuie schimbate (halal "economie" la diesel ce sa mai!) |
#13
Publicat: 02 februarie 2011 - 21:25
SonyAD, on 2nd February 2011, 12:25, said: Practic toate fuliile de vilbrochen sunt din cel puțin 2 părți. Cele mai simple, răspândite și fiabile sunt dintr-un butuc și inel de oțel între care e presată o bandă de cauciuc. Poti sa schimbi tot kit-ul curelei de accesorii tot nu scapi de 3-4 fulii. |
#15
Publicat: 03 februarie 2011 - 15:26
Corteco fac produse de calitate.
Evergreen, on 2nd February 2011, 13:53, said: si gindacul ala a picat pe spate ca esti la a 3a fulie ??? eu zic ca astea n-are moarte daca nu e ceva naspa pe acolo Nu e nimic altceva nașpa, sunt fuliile proaste. Altfel de ce le-au schimbat cu unele obișnuite în 2002? Mai mult, ghintul pentru pana vilbrochenului e în formă de M la fuliile vechi, "duble", și în formă de Π la cele simple, vezi în poze dacă te uiți. Deci poți pune fulii simple în locul celor cu amortizor de vibrații (cum am făcut eu că m-am săturat) dar invers nu prea, decât dacă au păstrat pana veche și nu cred. De ce oare crezi că au făcut asta? Eu cred că aveau de la început oarișice bănuieli că nu o să prea fie fiabile dar nu se așteptau să fie chiar atât de proaste. M-am uitat atent dacă au schimbat și altceva (vilbrochen, pinion distribuție, rolă întinzătoare, rolă alternator, amortizor vibrații, orice) simultan cu fulia dar nu. Fuliile cu amortizare de vibrații torsionale sunt problematice, la fel ca volantele în masă dublă (tot pentru amortizarea șocurilor și vibrațiilor torsionale). Evergreen, on 2nd February 2011, 13:53, said: pentru ca intinzatorul curelei e mai destept comparat cu nea Gigi care poate sa intinda cureaua cit vrea muschiu lui la Dacie iar cureaua trapezoidala, in timp, roade alea doua table si se duce parte din buza.... Nu știu ce soluții tehnice folosește VW dar, din experiența mea, rola întinzătoare e una(5), amortizorul de vibrații e altul(6). [ http://s3.postimage.org/5s4d4r0f3/ka57a71a.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Cum e și normal, amortizorul e pe partea de tur a curelei, cum pleacă de la fulia de vilbrochen la pompa de servodirecție. Aici cureaua e netensionată dar amortizorul nu o lasă să țopăie după capul ei. Între pompa de servodirecție și alternator (care e sub pompă) e rola întinzătoare, care e cu totul altceva decât amortizorul de vibrații. Cum o reglezi, așa stă. Într-adevăr!, cu fulia dublă, cât timp a fost în mințile ei, amortizorul de vibrații șoma. Al3xandrus, on 2nd February 2011, 17:12, said: Tipul cu E46 de il stiu a ramas fara servodirectie in mijlocul orasului ce-i drept, deci nu a fost chiar asa de grav pana la urma si l-a costat 1100 ron piesa....Corteco cred ca-s aftermarket si din pacate nu mai sunt demult la "207" ron, ci minim 450 ron pe autokarma (atat pentru Audi A4 cat si pentru Vectra mea ). Alte semne ale imbatranirii , afara unei vibratii mai tari , care poate insemna si volanta (si p-aia am schimbat-o apropo !) ? Vorbim de mașini diferite și, probabil, fulii diferite. Eu am luat o fulie simplă, fără amortizor de vibrații, de la un magazinaș de cartier, nu Autokarma. Am putut pentru că Peugeot au revizuit fulia în iunie 2002 - au schimbat-o cu una obișnuită iar Corteco are ofertă pt. ambele. Fulie cu amortizor de vibrații mă putea duce până peste 700 de lei, dacă îmi aduc bine aminte, în funcție de cine era făcută, prin ce importator adusă și de la ce magazin o luam. Dacă BMW sau Opel nu au revizuit piesa nu prea ai de ales decât să cumperi iar o fulie proastă sau să cauți, poate un furnizor aftermarket s-a autosesizat și oferă o fulie revizuită design propriu. Al3xandrus, on 2nd February 2011, 17:12, said: La pornire, fiind si frigurile astea si cu bujiile incandescente schimbate recent, totusi mai face un zgomot "urat" (la prima cheie) ca si cand ar mai fi vreo curea imbatranita, dar doar pt o sec, si inca o data doar cand este frig si masina nu am mai pornit-o de cateva zile (adica cu alte cuvinte a inghetat "ca lumea") ... d-asta si intrebam mai mult de aceasta fulie, as schimba-o din timp si aia ar fi ! Zgomotul ăsta îl auzeam și eu, cu fulia mătrășită. Zgomot de curea care alunecă, pentru că exact asta se întâmpla. Mai ales la pornire pe vreme rece sau umezeală afară. Al3xandrus, on 2nd February 2011, 17:12, said: Oricum, multumesc pentru fotografii, insa nu sunt mecanic si nici nu am desfacut-o sa vad de care as avea ... cineva mi-a mai zis la inceput ca ar fi vorba de o "rotita" (rola) pe care se invart accesoriile...insa am schimbat repet si acel kit care era compus din 2 role si curea si ma intrebam care masa sa mai fie , numai curele care toate trebuie schimbate (halal "economie" la diesel ce sa mai!) Nu trebuie să desfaci nimic. Doar să dai roata dreapta-față și contra aripa de plastic jos și o să vezi fulia. Depinde ce diesel, ce an, etc. E chestie de noroc (sau foarte multă informare). Într-adevăr, nu prea rentează să iei diesel nou că te alegi cu volante în masă dublă, fulii de rahat, filtre de particule, turbosuflante sensibile, sisteme de injecție sensibile sau motoare PD, cu chiulase sensibile, etc. Și toate scumpe. |
|
#16
Publicat: 05 februarie 2011 - 13:17
SonyAD, on 3rd February 2011, 15:26, said: Zgomotul ăsta îl auzeam și eu, cu fulia mătrășită. Zgomot de curea care alunecă, pentru că exact asta se întâmpla. Mai ales la pornire pe vreme rece sau umezeală afară. Nu trebuie să desfaci nimic. Doar să dai roata dreapta-față și contra aripa de plastic jos și o să vezi fulia. Depinde ce diesel, ce an, etc. E chestie de noroc (sau foarte multă informare). Într-adevăr, nu prea rentează să iei diesel nou că te alegi cu volante în masă dublă, fulii de rahat, filtre de particule, turbosuflante sensibile, sisteme de injecție sensibile sau motoare PD, cu chiulase sensibile, etc. Și toate scumpe. Ai dreptate cu dieselurile astea, deja la ora actuala nu mi se mai pare nicio combinatie vav de consum! Cat faci economie la consum, dai dublu pe piese! Turbo, volante (care la mai toate pica, datorita "puterilor" de peste 100cp la ora actuala), injectoare, DPFuri, etc. etc. Poti insa detalia mai mult te rog la ce te referi cu roata dreapta-fata si contra aripei de plastic jos? Dupa ce mai exact sa ma uit? Vectra C este masina in speta inca o data ... cat te-a mai tinut pe tine cu "zgomotul" de curea imbatranita, oricum noi acum vorbim de niste presupuneri, posibil sa fie vorba de altceva, dar macar ca idee daca ma pot uita si cu ochiul liber sa stiu dupa ce sa ma uit. Multam inca o data! |
#17
Publicat: 06 februarie 2011 - 04:54
Al3xandrus, on 5th February 2011, 13:17, said: Poti insa detalia mai mult te rog la ce te referi cu roata dreapta-fata si contra aripei de plastic jos? [ http://s1.postimage.org/4vipeo9sv/prod_icon_C_30270_big.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Al3xandrus, on 5th February 2011, 13:17, said: Dupa ce mai exact sa ma uit? Vectra C este masina in speta inca o data ... Nu are importanță ce mașină e. Contează că are motorul dispus transversal și nu longitudinal. Dai roata dreapta-față jos, dai contra-aripa de plastic jos și o să vezi fulia de vilbrochen. Golf [ http://s3.postimage.org/2y357vitg/DSC00095.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Lancer [ http://s3.postimage.org/2y36vevb8/img0117lr7.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] N/A [ http://s2.postimage.org/29csaedwk/78011203_Pk_Fwba_fs.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] O să trebuiască blocată volanta ca să poți desțepeni șurubul și apoi ca să strângi iar. Altfel o să învârți tot arborele și nu șurubul. Folosește loctit când îl pui la loc. Al3xandrus, on 5th February 2011, 13:17, said: cat te-a mai tinut pe tine cu "zgomotul" de curea imbatranita, oricum noi acum vorbim de niste presupuneri, posibil sa fie vorba de altceva, dar macar ca idee daca ma pot uita si cu ochiul liber sa stiu dupa ce sa ma uit. Multam inca o data! Cel mai bine te uiți uiți dacă fulia are joc sau voblaj în mers. Alt simptom sunt vibrațiile la relanti, tremur în volan, joc motor pe suporți, etc. Editat de SonyAD, 06 februarie 2011 - 04:56. |
Anunturi
▶ Utilizatori activi: 1
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi