Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Curațare disc vinil

Display cu culori neuniforme

Despre Laborator Defectoscopie Ca...

Mama Clopoțel
 Windows 11 si boxa portabila - de...

Angajarea unei persoane de 18 ani...

Depunere declaratie unica PFA - i...

Situatie mostenire
 Inlocuit/upgrade placa video Nvid...

Google tv si open vpn

Vot europarlamentare

Sfat reparatii Golf 5
 Jurnal de bord Tesla M3SR 2024 Hi...

Acostament sosele comune Romania

AI-ul Google cartografiaza 1 mili...

De ce nu se fac profesori doar ol...
 

Sfat alegere motor - 3 pistoane vs 4 pistoane

- - - - -
  • Please log in to reply
98 replies to this topic

#73
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,458
  • Înscris: 29.01.2008
Am mers cu 0.9tce cu 5 persoane (aproximativ 400kg) + bagaje pe drumuri de nunte, inclusiv cu rampă de 21% și s-a descurcat onorabil. Am mers cu 3 persoane și portbagajul plin în vacanță în Grecia via Bulgaria prin pasul Petrohan (aproape 1000km) și de asemenea s-a comportat foarte bine, chiar dacă am orins porțiuni de autostradă sau alte drumuri montane.
Problema unui motor în 3 cilindri nu este că are vibrații (sunt mai mici decât la un diesel), ci faptul că din proiectare nu e conceput să reziste la fel de mult ca un motor "clasic" aspirat. Asta nu e doar o problemă a motoarelor cu 3 pistoane, ci a tuturor motoarelor de concepție nouă, cu turbină în special, cu injecție directă și cu uleiuri de motor recomandate subțiri ca apa, indiferent dacă au 3 sau 4 pistoane.

#74
max_01

max_01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,403
  • Înscris: 07.02.2017

View Postdennis_2005, on 12 aprilie 2024 - 08:33, said:

Mie un benzinar în trei pistoane, mai ales transportând, de regula, maxim 3 persoane, mi se pare foarte ok.
Subscriu.

#75
Testosteron

Testosteron

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,911
  • Înscris: 27.01.2016

View Postalin2pas, on 12 aprilie 2024 - 11:01, said:


Problema unui motor în 3 cilindri nu este că are vibrații (sunt mai mici decât la un diesel), ci faptul că din proiectare nu e conceput să reziste la fel de mult ca un motor "clasic" aspirat.
Pai si ție iti convine chestia asta?
Eu nu mi-aș lua un așa motor in ruptul capului.
Dar ei produc asemenea motoare doar pt ca găsesc fraieri care sa le cumpere.

#76
max_01

max_01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,403
  • Înscris: 07.02.2017

View PostTestosteron, on 12 aprilie 2024 - 12:29, said:


Pai si ție iti convine chestia asta?
Eu nu mi-aș lua un așa motor in ruptul capului.
Dar ei produc asemenea motoare doar pt ca găsesc fraieri care sa le cumpere.
Azi, majoritatea motoarelor pe benzina,ce se vând în Europa, sunt cu turbina.


#77
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,458
  • Înscris: 29.01.2008
Cred că marea majoritate am vrea motoare fiabile gen 1.9TDI ALH sau Honda 1.8 140CP, dar nu se mai fac. Motoarele acelea fiabile se mai găsesc doar pe mașini vechi, unde fiabilitatea mașinii e deja o loterie. Așa că dacă am decis să iau mașină nouă am ales una care să corespundă nevoilor mele și bugetului, care să aibă un motor mai puțin predispus la probleme. Motorul 0.9tce de la Renault cred că e ultimul cu injecție indirectă și fără filtru de particule. De asemenea, nu are probleme specifice și rezistă 250-300k km

#78
Testosteron

Testosteron

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,911
  • Înscris: 27.01.2016

View Postmax_01, on 12 aprilie 2024 - 12:51, said:


Azi, majoritatea motoarelor pe benzina,ce se vând în Europa, sunt cu turbina.
Din pacate da, dar eu as face efortul sa gasesc unul fara. Sau sa fie macar in 4 cilindri.

#79
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,458
  • Înscris: 29.01.2008
În acest caz trebuie să cauți pe la Mazda, eventual Hyundai.

#80
mannes

mannes

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,719
  • Înscris: 30.04.2006
am detinut Opel Astra k 1.2L 130CP in 3 pistoane (de constructie GM, nu PSA). masina luata in leasing cu returnare dupa 3 ani. am avut parcursi cca. 35000km fara probleme. o singura data am avut o situatie mai ciudata, dar cred ca a fost ceva mizerie pe un senzor. masina tragea in regula, dar nu era deloc nervoasa. chiar dezactivam mereu controlul tractiunii, altfel parea deloc dornica sa se puna in miscare mai energic. cu acest sistem de asistenta oprit se simtea ca o masina obisnuita. dupa comportament parea sa aiba ciclu Atkinson. consumuri in jurul cifrei de 4.8L/100km pe distante lungi erau ceva normal. in oras cam 5.8L/100km vara si nu am reusit sa trec de 6.2 iarna. la fel si autonomia de 870km din 40-45km benzina. consum de ulei inexistent. neplacute erau vibratiile motorului in conditii de temperaturi reci, se simtea ca un diesel ieftin. cutia de viteza era si ea ciudatel etajata intre treptele 1 si 2, lucru care o facea enervanta la viteze mici in situatii de trafic bara la bara. dar per total consumul era ceva exceptional de bun, la nivelul unui diesel folosit pe distante lungi sau al unei hibride de generatie noua.

Edited by mannes, 13 April 2024 - 01:45.


#81
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,008
  • Înscris: 06.04.2007

View Postalin2pas, on 12 aprilie 2024 - 12:58, said:

............. Motorul 0.9tce de la Renault cred că e ultimul cu injecție indirectă și fără filtru de particule. De asemenea, nu are probleme specifice și rezistă 250-300k km
Si 1.0 tce tot cu inj indirecta e.
Mai e si 1.6 de pe Hyundai Elantra, cred ca si 1.6 hibridul de pe modelele Renault/Dacia.

#82
Mo_su

Mo_su

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 317
  • Înscris: 13.02.2024
O varianta alternativa sunt motoarele de 2,5 de pe hibride insa personal cred ca pentru o famile obisnuita un motor mic turbo va resista pana la vanzarea masinii !

#83
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,008
  • Înscris: 06.04.2007

View Postalin2pas, on 13 martie 2024 - 16:00, said:

Sunt diferențe destul de mari chiar și între "verii" Captur și Sandero Stepway. Am impresia că diferă inclusiv setările motorului, nu doar antifonarea și amortizarea vibrațiilor.
Or fi verisori, dar asa din a doua-treia spita, nu primari :))))
Au in comun motorul/transmisia, in rest nu prea au legatura/comparatie.
1.0 tce se descurca onorabil si pe Captur, mie mi-ar fi placut maxim Captur 1.3 tce.

View PostMo_su, on 13 aprilie 2024 - 09:06, said:

O varianta alternativa sunt motoarele de 2,5 de pe hibride insa personal cred ca pentru o famile obisnuita un motor mic turbo va resista pana la vanzarea masinii !
Exploatat corect si servisat f bine, rezista fara probleme si la al doilea cumparator.
Focusu meu (fostu) merge si acum brici la 150000+ km, motor resoftat de la 800km si forjalit fara retineri.
Si alea sh din Germania cu 200000+ la bord nu cred ca se vand cu motoru stricat..

#84
LeopardSurd

LeopardSurd

    Graf von Taubenburg

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,368
  • Înscris: 10.09.2014
Dacă vă luați cu 4 pistoane, evitați motoarele cu tehnologia COD (cylinder on demand), destul de populare in ultima vreme. Nu-mi place cum vibrează când trec pe 2 cilindri și sunt sigur că din cauza asta uzura e mai mare).

S-a amintit aici 1,5 dCi: da, are injecția păcătoasă, mie mi-a făcut probleme la 40.000 km, deși făceam drumuri lungi iar fenomenul de "tractor" la subturare (pe cutie automată) era enervant.

#85
max_01

max_01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,403
  • Înscris: 07.02.2017

 LeopardSurd, on 14 aprilie 2024 - 21:21, said:

Dacă vă luați cu 4 pistoane, evitați motoarele cu tehnologia COD (cylinder on demand), destul de populare in ultima vreme. Nu-mi place cum vibrează când trec pe 2 cilindri și sunt sigur că din cauza asta uzura e mai mare).

S-a amintit aici 1,5 dCi: da, are injecția păcătoasă, mie mi-a făcut probleme la 40.000 km, deși făceam drumuri lungi iar fenomenul de "tractor" la subturare (pe cutie automată) era enervant.
Care ar fi motorizarile cu tehnologie COD?

#86
gabrieln2016

gabrieln2016

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,249
  • Înscris: 04.11.2016
1,33 TCe, 1,5 TSI.
1,33 TCE sigur motoarele de la Mercedes iar la 1,5 TSI sigur cele de la VW.
La Renault și la Skoda nu am cunoștință să existe.

Edited by gabrieln2016, 15 April 2024 - 16:07.


#87
LeopardSurd

LeopardSurd

    Graf von Taubenburg

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,368
  • Înscris: 10.09.2014

 gabrieln2016, pe 15 aprilie 2024 - 16:01, a scris:

1,33 TCe, 1,5 TSI.
1,33 TCE sigur motoarele de la Mercedes iar la 1,5 TSI sigur cele de la VW.
La Renault și la Skoda nu am cunoștință să existe.
©koda oferă motoare 1,5 TFSI/TSI (COD), aparțin ofertei consorțiului VW (de la Seat la Audi).

#88
max_01

max_01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,403
  • Înscris: 07.02.2017
Tehnologia COD ce înseamnă?

 LeopardSurd, on 16 aprilie 2024 - 20:30, said:


©koda oferă motoare 1,5 TFSI/TSI (COD), aparțin ofertei consorțiului VW (de la Seat la Audi).
Și motorizarile termice ale Renault,pe benzina, cum sunt?

Edited by max_01, 16 April 2024 - 22:34.


#89
NikoroB

NikoroB

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,566
  • Înscris: 26.05.2022

 alin2pas, on 12 aprilie 2024 - 11:01, said:

Problema unui motor în 3 cilindri nu este că are vibrații (sunt mai mici decât la un diesel), ci faptul că din proiectare nu e conceput să reziste la fel de mult ca un motor "clasic" aspirat.
Aiurea. Rezistă foarte bine si astea in 3 cilindri.

Sunt o grămadă de skoda octavia/golf cu peste 200k. Uite unu cu 300k:
https://link.mobile....csaYXWLiCBRVnh6

Cat sa tina? Un om normal nu apucă in 5-6 ani sa faca nici macar 100k.

#90
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,458
  • Înscris: 29.01.2008
Motoarele în 3 cilindri nu mai rezistă un milion de km (nici motoarele cu 4 sau 6 cilindri nu mai rezistă atât), dar pe cine interesează asta? 300.000 de km cât rezistă fără probleme un motor întreținut în 3 cilindri îi fac în 20 de ani. Cred că e suficient. Amatorii de mașini "bune" cu milionul de km vor trebui să găsească alte variante.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate