Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
E.on energie aplicație intre...

Masina de tuns... buruieni

Recomandare drona

Exista un soft care sa reia autom...
 Identificare plante

Cum declari o variabila care nu s...

Schimbare certificat de inmatricu...

Poligon auto București
 nelamurire legata de pret la mode...

Hotel cu restaurant si Demipensiu...

Croaziera in Mediterana de Vest 1...

Copilot are pica pe Vladimir Putin
 MicroSoft Edge: Cum pun Google in...

Dashcam

Mini server - VMware

betano.ro
 

Sfat alegere motor - 3 pistoane vs 4 pistoane

- - - - -
  • Please log in to reply
98 replies to this topic

#55
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,368
  • Înscris: 29.01.2008
Atunci iei ALH de 1.9TDI, că alea sunt fără moarte. Sau iei 1.2tce cu 4 cilindri și cilindree mai mare decât 0.9tce, conform opiniei tale ar trebui să fie mai fiabil. În realitate este invers.
Cu ce Clio insiști?

#56
Crmn

Crmn

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 218
  • Înscris: 31.12.2023
Evident ca nu 1.2 tce.
1.6 mpi. Zic doar...
Sau 1.5 dci.

Nu ai avut symbol?

#57
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,368
  • Înscris: 29.01.2008
Da, 1.5dci. Dacă era subturat motorul, trepida mai tare ca un tractor, iar la 130 km/h strigai unul la altul în mașină să poți să te auzi de zgomot. Motorul ar fi fost fiabil dacă nu avea injecție Delphi. Dacă trebuia să merg în coloană cu 35-40 km/h trebuia să tot schimb între treptele 2-3.

Edited by alin2pas, 14 March 2024 - 09:40.


#58
Crmn

Crmn

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 218
  • Înscris: 31.12.2023
Si daca nu era subturat?

Apropo: la Captur iti mai miroase a incins motorul după drumurile din oraș?

#59
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,368
  • Înscris: 29.01.2008
Nu, nici după alte drumuri mai "în forță" (gen urcat pe Transalpina).

#60
Crmn

Crmn

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 218
  • Înscris: 31.12.2023
Si ai aflat de ce mirosea a ars?

#61
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,368
  • Înscris: 29.01.2008
Păi mie nu mi-a mirosit a ars. Am pățit de două ori să simt asemenea miros când mergeam vara în coloană pe DN, odată cu Vectra și odată cu Capturul, am tras pe dreapta în primul loc unde a fost posibil (în maxim 2-3 minute), dar nu s-a mai simțit mirosul deloc; am deschis chiar capota, dar nimic. Probabil provenea de la mașina din față. Cu Vectra chiar aveam un adaptor OBD2 la mine și totul era în parametrii normali.

#62
Crmn

Crmn

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 218
  • Înscris: 31.12.2023
Ne minciunești!
Pe forumul dedicat spuneai altceva. Plus ca si altii aveau aceeași problemă.
Orice vei spune în continuare, va fi fix ZERO!

#63
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,368
  • Înscris: 29.01.2008
Pe forumul Reno.ro am scris:

Quote

Am același model din noiembrie 2019 și în prezent am peste 6000 km parcurși. Același miros l-am simțit ocazional până la 3500 - 4000 km, la solicitări mai mari sau prelungite (mers pe autostradă cu 130 km/h). Eu în primii 1000 km am mers între 2000 - 2500 rpm și ocazional între 1500 - 2000 și 2500 - 3000 rpm și accelerația să nu depășească 2/3 din cursă, apoi până la 4500 - 5000 km am crescut treptat solicitările până la un regim normal (nu sportiv). Abia după 5000 km mi se pare că s-a „așezat” motorul și a scăzut și consumul. Pe la 4000 km aveam consumul mediu de 7,4 l/100 km (a fost și perioada de iarnă), acum a scăzut fără nici o resetare la 7,1. Probabil va mai apărea mirosul, în special la drumuri lungi pe autostradă, mai ales că a venit vara și vor veni și temperaturi peste 30 grade.
Dacă erai atent, observai că mirosul l-am simțit în perioada în care făceam rodajul mașinii. Fir-ar ale naibii testele PISA! Acum am aproape 60.000 km, iar după primii 3-4 mii km acel miros a dispărut. Probabil după ce s-a rodat motorul. Vrei să știi de ce poate apărea acel miros la început? Cumpără un radiator electric sau o plită electrică și vezi cum miros la început, când se încălzesc pentru prima dată.
Dacă vrei să compari motoarele cu 3 pistoane cu cele cu 4 pistoane și problemele lor, atunci să comparăm vibrațiile unui 0.9tce cu ale unui 1.9tdi, consumul de ulei ale 0.9tce cu 1.2tce. Dacă vrei să vezi fiabilitatea unui motor 0.9tce, eu ți-am dat link spre postările de pe YouTube ale lui Florin Stoica, care a mers cu un Logan 0.9tce cu chiptuning forjat de la primii km și cu întreținere minimă (ulei 10W-40 la 17-20 mii km până când a fost făcută mașina daună totală la 282.000 km, doar cu două lanțuri de distribuție schimbate). Pentru comparație, caută să vezi cam cât ține o turbină la 1.9tdi, la Ford 1.6tdci, cam cât ține un filtru de particule la Opel 1.7 diesel și cam cât costă reparațiile la fiecare. Schimbarea lanțului de distribuție a spus Stoica în comentarii: 2.000 de lei.

#64
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,368
  • Înscris: 29.01.2008
De ce, că am prezentat doar cazuri în care un motor în 3 cilindri e mai bun decât unul cu 4 cilindri? Uite aici și părerea altora despre un motor cu 4 cilindri turbo pe benzină:
https://dailydriven....a-volkswagen-ag

Quote

Probleme ale motorului EA111 1.2TSI/TFSI si fiabilitate
Problema cea mai frecventa este reprezentata de o intindere a lantului de distributie si de intarziere a lantului . Aceasta se poate intampla la kilometraj relativ mic - intre 60.000-100.000 km. Motorul produce o multime de vibratii - aceasta este o functionare normala a motorului la rece!

Motorul a necesitat combustibil de inalta calitate (benzina fara plumb) si ulei de motor de calitate. Fiabilitatea motorului depinde, de asemenea, de stilul de conducere al proprietarilor si de cat de curand a fost facuta intretinerea. Durata medie de viata a motorului 1.2 TSI este de 250.000 km.
Adică:
- uzura lanțului de distribuție foarte rapidă
- vibrații.
Poți face o comparație cu motorul 0.9tce cu chiptuning „forjat” de Florin Stoica, cu ulei 10W-40 și scos din funcționare la 282.000 km în urma unui accident rutier. Găsești aici mai multe informații:
https://www.youtube....toica Logan 0.9
Sunt lucruri postate de alții pe internet, nu sunt inventate de mine.
Dar dacă asta are valoare ZERO pentru tine, asta e.


„Nu poți aprecia un lucru pe care nu îl înțelegi”

#65
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,368
  • Înscris: 29.01.2008
Alt motor în 4 cilindri „de calitate”: Renault 1.2tce:

Quote

Peste 1.600 de soferi din Franta au dat in judecata marca Renaut si Nissan pentru ca au vandut masini cu motorul 1.2 TCe de 120 sau 125 CP despre care stiau ca are grave probleme de fiabilitate, in prezent Renault fiind pus in situatia de a da schimba peste 400.000 de motoare.
a u t o l a t e s t .ro /stiri/renault-stia-ca-motorul-1-2-tce-are-probleme-si-nu-a-facut-rechemari-instanta-din-franta-a-dat-castig-de-cauza-soferilor/

Quote

In urma cu cateva ore Renault a pierdut in instanta, respectiv peste 1750 de soferi urmand sa fie despagubiti de acest proces in masa intentat marcii.
De vina este motorul 1.2 TCe care a demonstrat ca are probleme de conceptie, in viata reala acesta cedand chiar si cand masina avea doar 40.000 de km, soferii fiind obligati sa plateasca reparatia lor daca depaseau un anumit termen.
a u t o l a t e s t .ro /stiri/renault-pierde-in-instanta-si-este-acuzat-ca-a-vandut-motoarele-1-2-tce-cu-defect-din-fabrica-este-vizata-si-dacia-duster-1-2-tce-125-cp/
Dar poate nici decizia unei instanțe din Franța nu are valoare.

Edited by alin2pas, 15 March 2024 - 10:52.


#66
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,368
  • Înscris: 29.01.2008
Tu sau instanța din Franța?
Ai dreptate, motorul are valoare zero. Chiar dacă are 4 cilindri.

Edited by alin2pas, 15 March 2024 - 19:09.


#67
Mo_su

Mo_su

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 262
  • Înscris: 13.02.2024
Vezi ca 1.2 ala cu bube e H5FT , de origine Nissan de fapt, reno nu a pus  pe masinile lui acel motor !
Pe Megane este motorul 1.2 TCe 132cp H5FT Gen2 ,  am unul cu 65k rulati pana acum !

#68
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,368
  • Înscris: 29.01.2008
Într-unul dintre articole sunt trecute modelele de mașini pe care a fost pus motorul. Într-adevăr, e vorba de H5FT.

#69
max_01

max_01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,403
  • Înscris: 07.02.2017

View Postdjxhouse, on 05 martie 2024 - 19:05, said:

Salutare...

Trebuie sa cumpar o masina tatalui meu...
Caut o masina ceva de clasa mica...
Skoda Fabia, VW Polo, Opel Corsa, Dacia Sandero,

Si sunt cu motoare cu 3 pistoane de 1.2L
Si sunt cu motoare cu 4 pistoane de 1.4L
Vorbesc despre Skoda Fabia.

Cu an de fabricatie dupa 2012

Eu tind ca un motor 1.4 cu 4 clinidrii e ok, mai echilibrat, merge mai rotund, mai ok..
un motor cu 3 pistoane - merge mai aiurea - parca un tractor vechi - are vibratie mai mare

voi ce ziceti?

orice sfat e binevenit

multumesc frumos
Pentru ce ai optat pana la urma?

#70
dennis_2005

dennis_2005

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,335
  • Înscris: 17.09.2008
Dacă se circula mai mult prin localități, motorul în 3 pistoane își face treaba foarte bine.

#71
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,368
  • Înscris: 29.01.2008
Își face treaba foarte bine și în afara orașului. Turbina cu care e dotat un motor cu 3 pistoane îl ajută să aibă un cuplu bun pe o gamă largă de turații (ceea ce te ajută pe DN să schimbi mai rar treptele de viteză) și ajută mult la urcarea rampelor. În plus, zgomotul unui motor în trei pistoane nu e mai mare decât al unui motor diesel, preferat de unii pentru distanțe lungi.

#72
dennis_2005

dennis_2005

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,335
  • Înscris: 17.09.2008
Mie un benzinar în trei pistoane, mai ales transportând, de regula, maxim 3 persoane, mi se pare foarte ok.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate