Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Filtru sedimente inainte de pompa?

Paște fericit!

electrician constructor video curs

Cum pot bloca transferul de date ...
 Ce reprezinta in chimie abrevieri...

Google pay ma taxeaza in timp ce ...

Kia Picanto 2022 - Problema motor?

Durere umar AC Joint
 Care este cea mai sanatoasa paine?

Zgomot ritmic ce urmeaza rotirea ...

Merita Lumix FZ82 in 2024?

Nu pot activa Memory Integrity
 Supratensiuni accidentale

Cuțit/ briceag drumetie

Cum am acces la o parte dintr-un ...

Mother's Day
 

Cu masina electrica in Napoli... Tesla Model 3LR

* * * - - 5 votes
  • Please log in to reply
64 replies to this topic

#37
danaciu

danaciu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,498
  • Înscris: 01.05.2006

 floraur, on 02 ianuarie 2024 - 01:14, said:

Daca nu ma poti crede cu facturile in fata, nu stiu ce as mai putea face...

Nu e vorba ca nu te cred. Doar ca nu inteleg.
Daca ai plecat cu 90% era suficient sa incarci o data la fast 25 de minute adica de la 10 la 80% ca sa faci 550km si sa mai ramana si la altii.

 Adm, on 01 ianuarie 2024 - 19:54, said:

incarcarea ... pentru cei care stau la bloc.

Din totalul populatiei cei care stau la bloc sunt mai putini decat cei care stau la case.
Chiar si in Ro. Ca sa nu mai vorbim de tarile civilizate.
Mai sunt multi care pot incarca la servici.
Iar la statiile din oras eu nu le-am vazut niciodata sa fie ocupate toate sau sa fie cozi la ele.
Pana la urma problema incarcarii se reduce la o minoritate.

 Ru-Warrior, on 01 ianuarie 2024 - 21:13, said:

asta cu electricele e o moda care o sa dispara
va dispare, pentru ca nu e destinata "meselor"

ha, ha, ha

Sa le faci un email si la chinezi sa le explici asta. Anul asta e prevazut ca 40% din auto noi vandute sa fie electrice.
Deja au vreo 7 milioane in circulatie. Plus vreo 350 de milioane!!! de scutere electrice.
Sa vorbesti si cu Norvegienii ca nici aia n-au habar n-au de viata lor si in 2022 80% din auto nou cumparate au fost electrice!

#38
crischir

crischir

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,246
  • Înscris: 04.06.2023
Daca mergi in concediu/ excursii e bun si EV , iti faci un traseu pe unde gasesti statii de incarcare , asa mai ai si cateva nopti pe la hoteluri/ pensiuni/ motele pe traseu.. doar nu te grabeste nimeni si la urma faci socoteala cat a costat drumetia cu EV Posted Image
PS eu fac 1 200 km in 18 h si nu am statii de incarcat EV pe traseu, daca era sa fac traseul cu statii era de 1 700 km adica se mai adauga 1/2 la consum indiferent de tipul masinii, oricum timpul e o problema mare "tyme is money"

Edited by crischir, 02 January 2024 - 10:23.


#39
floraur

floraur

    pitic insignifiant

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,282
  • Înscris: 22.07.2005

 danaciu, on 02 ianuarie 2024 - 10:05, said:

Nu e vorba ca nu te cred. Doar ca nu inteleg.
Daca ai plecat cu 90% era suficient sa incarci o data la fast 25 de minute adica de la 10 la 80% ca sa faci 550km si sa mai ramana si la altii.

Daca mergi prin oras cu 30km/h, da ai 550km, in rest e o mare pacaleala...

#40
cata32

cata32

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 574
  • Înscris: 29.04.2008

 danaciu, on 02 ianuarie 2024 - 10:05, said:

...
Din totalul populatiei cei care stau la bloc sunt mai putini decat cei care stau la case.

Vezi că ai luat în calcul și mediul rural. Ținând cont că suntem o țară comunistă din punct de vedere al spațiului locativ și specificul acestuia, majoritatea locuiesc la bloc și nu la casă și oricum, puțini din cei care stau la bloc își permit o mașină electrică, alta decât Spring. Așa că asta cu încărcarea, din punct de vedere social, dar și practic, este o non-problemă.
Am văzut că ai zis ceva de țările nordice. Păi orice comparație cu ei este menită eșecului. Acolo este altceva din toate punctele de vedere.
P.S. exceptând Rusia, Norvegia este cel mai mare producător european de petrol. Interesant, nu?

Edited by cata32, 02 January 2024 - 10:30.


#41
iladi

iladi

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 31,441
  • Înscris: 29.04.2008

 Courage, on 01 ianuarie 2024 - 20:32, said:


Scopul principal al EV este scoaterea poluarii din orase.

O sa ajungem sa avem ditai orasele daca trebuie sa ne mutam cu totii la casa sa ne incarcam masinile in curte, dupa cum ne sfatuieste Adm Posted Image

#42
crischir

crischir

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,246
  • Înscris: 04.06.2023
Se poate si la bloc un incarcator de 3,5 kw Posted Image, numai sa ai loc de parcare asigurat..

Edited by crischir, 02 January 2024 - 10:52.


#43
floraur

floraur

    pitic insignifiant

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,282
  • Înscris: 22.07.2005

 danaciu, on 02 ianuarie 2024 - 10:05, said:

Sa le faci un email si la chinezi sa le explici asta. Anul asta e prevazut ca 40% din auto noi vandute sa fie electrice.
Deja au vreo 7 milioane in circulatie. Plus vreo 350 de milioane!!! de scutere electrice.
Sa vorbesti si cu Norvegienii ca nici aia n-au habar n-au de viata lor si in 2022 80% din auto nou cumparate au fost electrice!

De ce vorbesti tu despre China, cand pur si simplu acolo ai alta situatie?
In primul rand pretul de achizitie al masinilor e mai mic, apoi energia este foarte puternic subventionata, infrastructura este super, etc.
La fel si la norvegieni, pentru puterea lor de cumparare masinile sunt foarte ieftine, iar energia la fel. E o prostie sa alegi altceva decat o electrica in Norvegia, plecand de la prima chestie... nu platesti TVA pentru asa ceva si sunt o gramada de alte motive.

Attached File  WhatsApp Image 2024-01-02 at 10.44.37.jpeg   28.56K   6 downloads Attached File  WhatsApp Image 2024-01-02 at 10.44.36.jpeg   33.57K   6 downloadsAttached File  WhatsApp Image 2024-01-02 at 06.29.22.jpeg   30.41K   6 downloadsAttached File  WhatsApp Image 2024-01-02 at 06.27.17.jpeg   28.89K   6 downloads

"In 5 luni am platit cat plateam la un plin la aia veche pe benzina... dar imi trebuiau 2 sau 3 plinuri lejer toata luna" zice prietenul din China, care are un EQE pe care a dat mai putin ca in Europa dar oricum... destul (85.000e). Deci e un om cu dare de mana, caruia ii pasa de cat plateste pe electricitate... go figure!

Impartiti la 7,87 si aveti valoarea in euro...

Cum sa faci electrificare cu 1e/KWh?
E o mare minciuna, nu o sa se intample decat intr-o suta de ani.

 Adm, on 01 ianuarie 2024 - 19:54, said:

Pe mine ma distreaza ca oamenii cred ca cine isi cumpare EV o face mai ales pentru... economii.
Economiile sunt bonus!
Orice discutie degenereaza in cat de prost este EV vs ICE, dar de fapt problema este ca EV se foloseste altfel in viata te zi cu zi.
Cea mai mare problema a EV ramane nu incarcarea Fast, ci accesul la incarcarea pe timpul noptii, adica pentru cei care stau la bloc.
Despre calcule, depinde extrem de mult de fiecare tara in parte.
Ce pot eu spune doar, legat exclusiv de situatia mea, este ca in cei 25 000 km parcursi cu Model 3 LR 2021, am avut cheltuieli echivalente al unui ICE ce consuma 2l/100km.
Daca mai scad si energia din fotovoltaice, am avut cheltuieli de 1l/100km.

Iar figurile astea de oameni sofisticati, ma enerveaza de mor! "economiile sunt bonus"
in acelasi post spui ca NU costul e important, dar tu nu prea platesti energie deloc... pentru ca ai o casa pe pamant, unde sa iti incarci masina, pe care ai si pus panouri solare si ramane nimica toata Posted Image Pai merci, nici pentru mine n-ar fi asa important, as face si eu asta daca mi-as permite o vila. Problema e ca nu prea imi permit decat cel mult ceva prin Pipera , iar eu vreau sa stau in Unirii.

Vrem sa intelegem ok, daca nu e treaba noastra, lumea nu sta dupa Europa. Tranzitia asta o sa reuseasca doar daca (dpdv financiar) o sa fie mai confortabil sa ai o masina electrica, macar in primii ani cand adoptia este mica. Vrajeala asta cu mediul si grija noastra nemarginita e o mare abureala. Se poate face cand ne iese bine in portofel, altfel nu exista... Bun, vedetele de cinema merg cu Prius de 20 de ani, sigur ca da! Problema este ca vrem ca toata lumea sa faca tranzitia, nu numai ci din top 1%.

Edited by floraur, 02 January 2024 - 11:35.


#44
Tonic Water

Tonic Water

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,356
  • Înscris: 09.07.2005
Ai platit un tarif foarte mare  pentru ce ai incarcat tu acolo. Pe autostrada, in Franta unde sunt preturile cele mai mari tariful pentru un DC fast charge preturile nu depasesc 0.5  euro/ kwh. Sunt si mai scumpi pentru ca unii sunt javre dar in general sunt la 0.4-0.5 eu. pe slow 22 kw in afara autostrazii, pretul este de 0.15-0.25 Eu. Sincer nu prea inteleg ce ai incarcat tu pt 600 km? de ce de patru ori? un DC fast incarca un Tesla de 82kwh de la 20 la 80% in cca 40 min max. deci pt aia 600 km ai tai facuti ajungeau doua incarcari sa ramai in cei 80 %.
Eu folosesc acum un Megane baterie de 40 kwh (another day another noise)  de la firma  dar regret fostul meu BMW diesel. La consum ma scotea mai ieftin pe autostrada drumuri lungi, doar ca acum incarc electric la servici. Gratis. Autonomie bulshit, daca ii dai si viteza, lumini, incalzire ca e iarna, frig afara... nu depasesc 200 km. Am facut un Pau-Toulouse pe 24 decembrie si la 30 km de destinatie am mers la prima statie disponibila, ghinion avea decat slow de 22 kw... am stat acolo  3h   mai mult decat  tot drumul pana la Toulouse (1h30 min).

#45
amami

amami

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,676
  • Înscris: 20.09.2010
Deja i-am raspuns lui @Adm pe discutia despre masini EV, dar se pare ca nu nu a citit.
Pentru cine are masina EV si casa cu panouri FV faza ca incarca gratis (sau aproape) este doar jumatatea adevarului.
Iarna productia de energie din FV este foarte scazuta fata de timp de vara. Si pe timp de iarna masinilie EV nu doar ca consuma mai mult, dar mai trebuie si preconditionata bateria in timpul noptii, vezi doamne ca stapanul masinii trebuie sa plece dimineata in caldura la munca. De unde puii mei incarci tu masina din FV pe timpul noptii pe timp de iarna? Asteapta putin, iei de la Hidroelectrica.... Sau era coada la incarcat masina in parcarile de Lidl si Kaufland cand era moaca.
Sa revin la subiect despre turism cu masina electrica. Am citit zilele trecute despre un italian care a fost cu o Tesla model 3 in vacanta (cred) in Norvegia. Deoarece platea la incarcare doar a zecea parte din pretul pe care se plateste in Italia a prelungit vacanta cu inca 3 luni. Si se gandeste sa se mute in Norvegia daca in Italia nu se reglemeteaza cat de cat pretul la energie.

 Tonic Water, on 02 ianuarie 2024 - 12:43, said:

Ai platit un tarif foarte mare  pentru ce ai incarcat tu acolo. Pe autostrada, in Franta unde sunt preturile cele mai mari tariful pentru un DC fast charge preturile nu depasesc 0.5  euro/ kwh. Sunt si mai scumpi pentru ca unii sunt javre dar in general sunt la 0.4-0.5 eu. pe slow 22 kw in afara autostrazii, pretul este de 0.15-0.25 Eu. Sincer nu prea inteleg ce ai incarcat tu pt 600 km? de ce de patru ori? un DC fast incarca un Tesla de 82kwh de la 20 la 80% in cca 40 min max. deci pt aia 600 km ai tai facuti ajungeau doua incarcari sa ramai in cei 80 %.
Eu folosesc acum un Megane baterie de 40 kwh (another day another noise)  de la firma  dar regret fostul meu BMW diesel. La consum ma scotea mai ieftin pe autostrada drumuri lungi, doar ca acum incarc electric la servici. Gratis. Autonomie bulshit, daca ii dai si viteza, lumini, incalzire ca e iarna, frig afara... nu depasesc 200 km. Am facut un Pau-Toulouse pe 24 decembrie si la 30 km de destinatie am mers la prima statie disponibila, ghinion avea decat slow de 22 kw... am stat acolo  3h   mai mult decat  tot drumul pana la Toulouse (1h30 min).
Franta are nucleara, Italia canci asa ceva.
Aici acasa ajunge aprox. 0.30 centi pe kwh.
Ca sa incarci in oras ajunge pe la 0.50, iar pe autostrada aproape 0.90-1 euro.

#46
crischir

crischir

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,246
  • Înscris: 04.06.2023
La PV dai in sistem cu 20 bani KWh si il cumperi cu 20 euro centi/KWh pe ala dat.. in RO, problema e ca te injura toti vecinii cand incarci EV seara cu statia de 20 KW.

Edited by crischir, 02 January 2024 - 13:13.


#47
floraur

floraur

    pitic insignifiant

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,282
  • Înscris: 22.07.2005

 Tonic Water, on 02 ianuarie 2024 - 12:43, said:

Ai platit un tarif foarte mare  pentru ce ai incarcat tu acolo. Pe autostrada, in Franta unde sunt preturile cele mai mari tariful pentru un DC fast charge preturile nu depasesc 0.5  euro/ kwh. Sunt si mai scumpi pentru ca unii sunt javre dar in general sunt la 0.4-0.5 eu. pe slow 22 kw in afara autostrazii, pretul este de 0.15-0.25 Eu. Sincer nu prea inteleg ce ai incarcat tu pt 600 km? de ce de patru ori? un DC fast incarca un Tesla de 82kwh de la 20 la 80% in cca 40 min max. deci pt aia 600 km ai tai facuti ajungeau doua incarcari sa ramai in cei 80 %.
Eu folosesc acum un Megane baterie de 40 kwh (another day another noise)  de la firma  dar regret fostul meu BMW diesel. La consum ma scotea mai ieftin pe autostrada drumuri lungi, doar ca acum incarc electric la servici. Gratis. Autonomie bulshit, daca ii dai si viteza, lumini, incalzire ca e iarna, frig afara... nu depasesc 200 km. Am facut un Pau-Toulouse pe 24 decembrie si la 30 km de destinatie am mers la prima statie disponibila, ghinion avea decat slow de 22 kw... am stat acolo  3h   mai mult decat  tot drumul pana la Toulouse (1h30 min).

Pai, prima data am incarcat slow, pentru ca am ajuns la Salerno si m-am dus sa ma plimb prin oras. A doua oara am incarcat la Enel fast intr-o dimineata inainte sa plec la Positano... apoi la Tesla cand am ajuns la un mall, ultima data inainte sa predau manisna. Nu o sa merg la supercharger doar ca sa incarc masina, ca doar nu imi fac programul dupa incarcarea masinii. Daca ar fi asa, n-as mai fi luat nicio masina.

Revin cu o chestie, eu recomand sa inchiriati masina electrica, mai ales Tesla... chiar sustin treaba asta, dupa experienta mea!

Edited by floraur, 02 January 2024 - 13:19.


#48
amami

amami

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,676
  • Înscris: 20.09.2010
Referitor la ce am spus mai sus despre calatoria in Norvegia si pret de incarcare
Attached File  EV1.png   28.71K   14 downloads
Attached File  EV2.png   14.53K   16 downloads
Attached File  EV3.png   20.56K   13 downloads

Multi din cei care au EV calatoresc dupa cum le planifica computerul de bord, adica daca trebuie sa opresti sa incarci din  ora in ora , atunci trebuie sa te duci la baie sau sa mananci din ora in ora

Edited by amami, 02 January 2024 - 13:15.


#49
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,159
  • Înscris: 22.05.2003
@floraur - nu exista alegere perfecta.

Daca vrei sa stai la Unirii, in buricul targului, este alegerea ta, cu avantaje si dezavantajele inerente.

Nu trebuie sa dai cu piatra ca eu stau la casa si pe banii mei mi-am instalat si PV.

Eu gandesc in viitor si imi optimizez cum pot si consider de cuvinta viata.

Si eu mi-as dori sa stau la casa, in centru, cu macar 500mp de gradina, doar ca nu doar ca nu imi permit! Nu prea exista astfel de optiuni in marasmul numit Romania.

Poluarea exista, orasul e sufocat de masini care mai mult stau decat merg.

Directia este electrificarea si transportul in comun in orase, doar ca la noi treaba asta va ajunge realist in 50 de ani, daca totul merge conform planului “ocultei UE”.

@amami - PV e bonus, chiar nu poti sa intelegi asta?
In Decembrie, chiar daca a fost nesperat de mult soare, am incarcat acasa majoritar din grid.

In Decembrie am consumat din grid 2Mwh, am produs 500kwh, din care autoconsum 373 kWh.
Autoconsumul este de fapt cheia teoretica.

Uite cum arata la mine consumul si productia pe 2023.

Attached Files



#50
crischir

crischir

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,246
  • Înscris: 04.06.2023
Daca ai sti cat de varza sunt retelele electrice in RO iti trece repede cheful de EV, PV.. nici la vecini nu e mai grozav , stai linistit.
Depinde de pasageri , unii la 1-2h wc, altii la 6 h, unii mananca cand conduc la 4-5h, adica eu Posted Image, cum ziceam "timpul e bani" ! Daca mie somn, sunt prea obosit opresc la primul hotel/ motel si ma doare la bascheti daca mai am energie in baterie, oricum are ca e HEV Posted Image

Edited by crischir, 02 January 2024 - 13:44.


#51
floraur

floraur

    pitic insignifiant

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,282
  • Înscris: 22.07.2005
Pai de ce sa dau cu pietre, din contra apreciez tot setup-ul tau, de asta ti-am si spus ca e alegerea mea sa stau la un fel de bloc, ca sa nu crezi ca iti urasc ficatii capitalisti.
Dar nu suna bine ce zici... te "distreaza ca oamenii cred ca cine isi cumpare EV o face mai ales pentru... economii".

Nu ca eu cred asta, sunt sigur ca asa gandesc majoritatea norvegienilor si a chinezilor care au facut sau vor face trecerea la electric.
Li se cam rupe de mediu, cand e vorba de buzunarul lor, dar daca e sa fie, nicio problema, cu placere!
Iar oculta UE nu are niciun fel de strategie vizavi de piata asta a energiei electrice. Daca asta e viitorul sa incarcam cu 1e/KWh atunci suntem complet terminati.

 Adm, on 02 ianuarie 2024 - 13:32, said:

@floraur - nu exista alegere perfecta.



#52
crischir

crischir

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,246
  • Înscris: 04.06.2023
O sa ajunga si 1euro/ KWh cand trebuie schimbata/ modernizata infrastructura retelelor electrice..
PS la casa am un vecin care a cerut cota mai mare de energie electrica, a tras separat reteaua electrica de la PT si cost suplimentar de schimbare traf., mai avea putin si platea si liniile principale Posted Image, acum e boier cu PV si nu deranjeaza vecinii, are o camera plina cu baterii de acumulatori.

Edited by crischir, 02 January 2024 - 14:03.


#53
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,159
  • Înscris: 22.05.2003
Iar eu iti spun ca fiecare face ce crede ca e mai bine pentru el.
Faptul ca statul Norvegian si Chinez a inteles ce butoane sa apese pentru un viitor mai bun, inseamna sa gandesti in viitor.
La noi tocmai au mai pus niste taxe pe benzina si motorina doar pentru ca au nevoie de bani! Simplu si brutal!

E ca in povestea cu magarul si morcovul. E subventionata trecerea pe electric pentru urmatorii ani, apoi va fi taxata.
Nu exista minuni nemuritoare.

Cine intelege acum ca viitorul e electric si actioneaza pe cat poate pentru a se pregati, are de castigat.

Cine crede ca e doar o moda trecatoare, va avea surprize si va fi revoltat.



#54
crischir

crischir

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,246
  • Înscris: 04.06.2023
Unde e subventionata trecerea pe electric ?
PS eu am fost multumit acum 4 ani cu 2 200 euro la HEV si era 10 000 la EV la rabla, dar nu era masina EV care sa imi satisfaca toate nevoile, mai ales turism, excursii, concendii..naveta nu ma intereseaza! Si mai stau la bloc Posted Image

Edited by crischir, 02 January 2024 - 14:16.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate