Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Camere cu viteza medie
Last Updated: Nov 28 2023 15:38, Started by
flt
, Nov 13 2023 09:41
·
9
#127
Posted 17 November 2023 - 08:15
„Viteza excesivă” e o cauză generică. Aici apar accidente din două cauze diferite:
1. Șoferul scapă mașina de sub control - fie își depășește propriile limite, fie nu adaptează viteza condițiilor de drum. Mulți pierd controlul în curbe și intră în mașinile de pe contrasens, parapeți, copaci etc. Multe astfel de accidente sunt datorate însă și neatenției la volan (alte ocupații în timp ce conduc) sau oboselii. 2. Șoferi care vor să meargă mai repede decât majoritatea („că ei nu sunt proști să stea în spatele celorlalți”) - pe drum apar coloane de mașini (determinate de viteza mai mică a unui vehicul din față); indiferent că aceste coloane merg cu 70 km/h sau cu 120 km/h pe un DN, sunt destui care insistă să meargă mai repede (pe DN28 Tg. Frumos - Lețcani am luat flash-uri din spate la 120-130 km/h), forțează depășiri în condiții dificile (la 120 km/h am fost depășit prin dreapta pe acostament pe acel tronson de DN) și de multe ori aceste manevre se sfârșesc cu accidente. Camerele de viteză medie amplasate pe drumuri cum sunt DN2 sau DN28 i-ar calma (sau i-ar scoate din trafic) pe unii care confundă drumul public cu pista de curse. Momentan, poliția rutieră dispune de câteva sute de radare mobile, care foarte rar sunt folosite toate și cu care stau în aceleași locuri „cu vad bun” unde își pot face repede „norma”, deși aceste locuri nu sunt neapărat cele mai periculoase. În plus, avertizările prin stație, waze sau flash-uri reduc foarte mult eficacitatea acestor echipaje. Amplasarea unor camere în unele dintre aceste zone (radare fixe instantanee sau de viteză medie, camere de supraveghere) ar face inutilă prezența agenților de poliție în aceste locuri și le-ar da posibilitatea (sau i-ar obliga ) să patruleze, fiind mult mai greu pentru „șumahări” să scape neprinși. Poate așa ar avea poliția rutieră timp și chef să se ocupe și de cei care circulă noaptea fără faruri (sau dimpotrivă, cu modificări încât îi orbesc pe ceilalți), de șoferii care conduc agresiv etc. |
#128
Posted 17 November 2023 - 12:17
De fapt și de drept definiția "vitezei excesive" acoperă atât excesul de viteză (conducerea peste limita de viteză) cât și viteza neadecvată (conducerea cu viteză prea mare faţă de condiţii, dar în interiorul limitelor). Aceasta este definiția folosită de poliție pentru evaluarea rolului vitezei în accidente.
O creştere cu doar 5 km/h a vitezei peste media de 60 km/h în zonele urbane şi 10 km/h peste media din zonele rurale este suficientă pentru a dubla riscul de accidente grave. Așa zisa „viteză excesivă moderată” (10 sau 15 km/h peste limita legală) are o contribuţie semnificativă la producerea accidentelor rutiere grave – în comparație cu contribuţia unor viteze extreme – întrucât acest mod de conducere este foarte comun. Poate că ar fi bine ca toată lumea să știe că o simplă creștere cu 5% a vitezei medii determină o creştere cu aproximativ 10% a accidentelor care implică vătămări şi cu 20% a celor care implică victime. Iată și câteva motive pentru care o persoană conduce cu viteză: - percepția unui timp de călătorie mai scurt. De fiecare dată când circulăm așa și nu suferim niciun fel de consecință negativă această percepție se consolidează. Din punctul de vedere al șoferului, cu toate că acesta știe că viteza excesivă este implicată într-un număr foarte mare de accidente rutiere grave, șansa ca el să aibă parte de așa ceva este redusă. Pe baza acestui mod de gândire șoferul ia mai puțin în calcul amenințarea viteză-accident față de amenințarea viteză-sancțiune. -deși poate părea caraghios, un șofer poate fi tentat să meargă cu viteză mai mare atunci când conduce mașina altuia. - se poate alege mersul cu o viteză mai mare pur și simplu dacă ești presat de timp sau dacă doar simți nevoia de a te grăbi. - distracția. Crește nivelul de adrenalină, se poate obține astfel o senzație euforică sau de realizare. - credința că te afli pe un drum "sigur", mai ales dacă există și percepția că riscul activităţii de aplicare a legii este redus. - presiunea exercitată de angajatori pentru a fi mai productivi sau pentru a respecta un program obligându-i astfel pe șoferi să calce prea tare pedala de accelerație. - un motiv frecvent declarat de șoferi este acela că nu au știut de limita de viteză cu toate că ignoranța nu poate fi privită ca fiind o scuză. - încrederea multora că îndemânarea lor în ale "volănitului" este peste medie. - multi consideră că limitele de viteză sunt arbitrare și nu înțeleg în totalitate cât de mare este riscul asociat chiar cu o mică creștere a vitezei. Edited by gabrieln2016, 17 November 2023 - 12:20. |
#129
Posted 24 November 2023 - 13:27
Pt userul care nu credea că ai vreun efect camerele
https://eng.lsm.lv/a...latvia.a532834/ the number of accidents in the average speed control sections has decreased by 46%, the number of accidents with victims – by 64%, and with injuries – by 73% Tara mică Au deja 15 zone și urmează să implementeze alte 17 |
#130
Posted 28 November 2023 - 11:00
Pentru toți susținătorii camerelor, am un exemplu concret de accident care are la cauze viteza chiar dacă ea era în limitele legale:
https://specialarad....znic-la-paulis/ Plecarea buldozerului de pe trailer s-a datorat, în principal, vitezei prea mari cu care ansamblul de vehicule s-a încadrat în curbă. Faptul că buldozerul nu era ancorat deloc sau nu era ancorat corespunzător e doar factorul favorizat. Acum a plecat încărcătura dar de multe ori pleacă remorca cu totul dar cu același efect asupra celor de pe contrasens. În acest caz, ca și în multe altele similare, cum ar fi împiedicat camerele de monitorizare a vitezei medii producerea accidentului? Camionul, datorită limitării, oricum nu poate atinge viteza maximă pe acel sector de drum. Și pentru a combate acest tip de accident eu miltez pentru modernizarea drumurilor. Edited by exqusit_drunk, 28 November 2023 - 11:12. |
#131
Posted 28 November 2023 - 11:28
A, deci daca drumul era modernizat, orice o insemna asta, buldozerul nu zbura de pe trailer?
|
#132
Posted 28 November 2023 - 12:33
Probabilitatea de a zbura de pe trailer ar fi fost mai mică pe un expres sau autostradă și chiar dacă ar fi făcut-o ar fi fost mai mult loc de ocolit sau cel ce depășea trailerul ar fi putut să vadă că buldozerul se mișcă. Așa, când biata fată s-a trezit cu fierul zburând în curbă ce șansă să mai aibă?
Desigur, contextul în care am întrebat, respectiv cum ar fi fost prevenit dacă existau camere de monitorizare a vitezei, e ignorat cu desăvârșire pentru că important nu e să se argumenteze pro și contra ci să se ducă discuția în derizoriu ca să se mențină prostia. |
#133
Posted 28 November 2023 - 12:48
Ce vrei sa arati, ca nu sunt camerele cu viteza medie solutia pentru absolut orice? Asa e, nu sunt. Dar sunt o solutie eficienta financiar de a domoli traficul pe lungimi mari de drum.
|
#134
Posted 28 November 2023 - 13:48
alin2pas, on 13 noiembrie 2023 - 13:03, said:
Deocamdată noi avem vreo 84 de camere pentru rovinietă (o cifră pe care am găsit-o), în timp ce la bulgari (jumătate din suprafața României sau din populație) sunt peste 400. |
#135
Posted 28 November 2023 - 15:38
Nu putem face toate drumurile din țară la nivelul drumurilor expres sau autostrăzi și să le menținem curate și uscate ca vara pe tot parcursul anului. Acea "piesă" dintre volan și scaun mai trebuie să mai și adapteze viteza la condițiile de drum. Ce poate face administratorul drumului este să-l semnalizeze corect.
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users