Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Camere cu viteza medie
#109
Publicat: 15 noiembrie 2023 - 21:56
strongsss, din ce scrii tu acolo se trage concluzia că doar în afara localităților vor fi monitorizări cu excepția celor 2: Caldarusanca si Cotorca/Limpezis.
Cum se face că două din punctele negre, adică loc cu extrem de multe accidente grave nu este în interiorul zonei monitorizate? Și mă refer aici la zona din Afumați km 15-16 și 16-17: km.15+150 – 16+150, din localitatea Afumaţi, unde platforma are două benzi de circulaţie pe sens. În perioada 26.12.2005 – 25.12.2010, aici au fost înregistrate 11 accidente grave, soldate cu 7 morţi şi 6 răniţi grav, cauzele principale fiind neacordarea priorităţii pietonilor şi neacordarea priorităţii vehiculelor. km.16+200 – 17+200, tot din Afumaţi. Şi aici sunt două benzi de circulaţie pe sens, iar în perioada 16.08.2005 – 15.08.2010, au fost înregistrate 10 accidente grave, soldate cu 5 morţi şi 6 răniţi grav. Cauza principală: traversarea neregulamentară. Și ca să te citez pe tine, „daca scopul e reducerea accidentelor, n-ar trebui sa intervenim acolo unde sunt mai multe”? |
#110
Publicat: 15 noiembrie 2023 - 22:54
1 Cum ai tras concluzia ca am propus monitorizarea doar in afara localitatii?
2. Date din 2005? Adica de acum 18 ani? S-o fi schimbat ceva de atunci? Daca Afumati e un punct critic, il introducem, nu vad care e problema. Ce nu intelegi tu la monitorizarea asta este faptul ca ea nu se bazeaza pe puncte critice, ci pe trasee cu risc ridicat. Unde sunt puncte critice, trebuie solutii punctuale si interventii rapide. Solutia de monitorizare a vitezei intre doua puncte, induce de fapt ideea monitorizarii intregului traseu intre cele doua puncte, daca pui camerele sufucient de des. 3. Uite aici date complete pe ultimii 10 ani, pt E85, in judetul Buzau,ca sa iti dai seama de ce trebuie pus pe primul loc, inaintea Defileului Jiului. |
#111
Publicat: 16 noiembrie 2023 - 00:04
eu aș zice că sistemul de monitorizare a vitezei medii nu se pune în localități, fiindcă își pierde rostul, dai apă la moară colegului furibund împotriva acestor sisteme
ar însemna ca șoferii să treacă prin localități unde pot opri la trecere, la blocaje, la vreun semafor cine știe, și atunci toată măsurarea vitezei medii devine inutilă, vitezomanul putând apoi să recupereze pentru a menține "delta" în marjă. eu am văzut aceste sisteme instalate numai în afara localităților, pe drumuri cât mai drepte și fără obstacole, sau intersecții, care permit viteze mari la o adică, tocmai pentru a tempera instinctul de a băga piciorul în pedală. în localități camerele fixe fac minuni, 50 la oră și poză, gata cu viteza. nu mai sunt nici victime pe trecere. mai sunt și alte măsuri, bumpere, insule de șicanare, de calmare, îngustarea drumului, celebrul garcea... deci în nici un caz nu trebuie dusă discuția în zonele alese convenabil de contestatari, pentru că scopul este să dovedească inutilitatea unui sistem cu viteză medie... de aia alege defileul jiului, sinuos și muntos, sau localitatea afumați cu treceri de pietoni și drumuri laterale și căruțe și pietoni indisciplinați. deci eu zic așa, măsuri diferite pentru situații diferite drum drept, autostradă, dn, dj in afara localitatilor, unde drumul permite viteze mari - sectiuni de camere cu viteza medie drum sinuos, montan, în pantă - garcea în patrulare, camere fixe pe unde există puncte periculoase drum prin localități - camere fixe, bumpere, limitatoare, șicane, garcea în patrulare, parapeți despărțitori, garduri la pietoni, asta e |
#112
Publicat: 16 noiembrie 2023 - 07:03
strongsss, on 15 noiembrie 2023 - 22:54, said:
1 Cum ai tras concluzia ca am propus monitorizarea doar in afara localitatii? Daca Afumati e un punct critic, il introducem, Dacă statul atât a făcut pentru monitorizarea punctelor negre nu ai ce face. Când le va actualiza vorbim pe noile date. Dificultatea asta a ta de a da detalii mai clare despre sectoarele monitorizate vine din susținerea unui concept, nu neapăar greșit, dar fără o analiză a eficienței. Eu întreb așa retoric: dacă nu va scădea numărul de accidente în urma monitorizării mediei de viteză, cei ce au decis implementarea sistemului, vor suporta ceva consecințe? Editat de exqusit_drunk, 16 noiembrie 2023 - 07:07. |
#113
Publicat: 16 noiembrie 2023 - 09:16
n-am nici o dificultate in a explica conceptul, insa nu vad care este motivul pentru care as scrie niste compuneri excesiv de mari.
In primul rand nu am scris ca as pune camere "intre localitati". reciteste postul 108 In al doilea rand, as pune camere la intrarea si iesirea dintr-o localitate pentru ca in afara localitatii e o logica a circulatiei, in interiorul ei e alta, de aici derivand si limitele de viteza. evident poti sa le pui si mai rare, una la Afumati, alta la sensul giratoriu spre Slobozia si a treia la intrarea in Buzau (Spataru parca e localitatea) dar mie asa mi se pare ok sa pun mai multe. Quote Dacă doreai monitorizarea completă, inclusiv localitățile, nu era nevoie de 2 camere pentri final de sector și început de sector la localitate ci doar de una pentru marcarea trecerii. Quote Nu în ultimul rând, doar acum te întrebi dacă Afumațiul ar trebui monitorizat. Quote dar fără o analiză a eficienței. Quote Eu întreb așa retoric: dacă nu va scădea numărul de accidente în urma monitorizării mediei de viteză, cei ce au decis implementarea sistemului, vor suporta ceva consecințe? aici este mai mult de scris. sunt oameni care, prin natura lor, vor sa se faca ceva (au vocatie de constructor) si oameni care nu vor sa se faca. cei care vor sa se faca, evident, vin cu propuneri, se gandesc la idei si cauta solutii pentru a crea plus valoare sau pentru a rezolva o problema. cei care nu vor sa se faca, cauta motive pentru a sta cuminti pe scaunul lor comod, fara mari tulburari intelectuale. stii cum se spune, timpul trece, leafa merge, noi cu spor muncim. Intrebarea asta "dar cine plateste daca" este cel mai facil argument pentru a nu face. ti-am mai spus acum vreo doua pagini: nici nu s-a scris proiectul si cautam motive sa nu mearga. Din pacate lucrul asta se intampla la scara nationala, foarte multi oameni ajunsi vremelnic in functii de conducere, au atitudinea sa nu facem. De ce sa ducem apa si canal la tara, oricum satele sunt pe moarte? de ce sa facem autostrazi, merge si pe drumuri nationale? de ce sa facem poduri peste Dunare (la Belgrad sunt vreo 7, Romania are doar 1 si inca doua jumatati facute in parteeriat cu Bulgaria) merge si cu bacul? de ce sa facem infrastructura urbana in marginea oraselor, cand se poate construi si pe camp! oameni care nu inteleg ca te poti dezvolta, doar daca esti in varf, daca ai cele mai noi solutii si esti conectat la modul in care se misca lumea. daca esti pe jos, nu te dezvolti, te târăști ca sa ii ajungi pe altii din urma. ca sa revenim la subiect. parerea mea este foarte clara. vorbim de vieti omenesti care se pierd, context in care discutia despre cine plateste este inutila. Editat de strongsss, 16 noiembrie 2023 - 09:22. |
#114
Publicat: 16 noiembrie 2023 - 09:23
eu sper sa nu se monteze nici o camera. ba chiar de banii platiti de soferi sa se faca niste sosele "expres" fara limita de viteza, pt "persoane fizice".
ceausescu construia drumuri si de toate fara fonduri europene, fara tva, fara acciza (dublu tva) si fara rovinieta (dublu acciza). Editat de Punter, 16 noiembrie 2023 - 09:25. |
#117
Publicat: 16 noiembrie 2023 - 10:25
strongsss, on 16 noiembrie 2023 - 09:16, said:
cei care vor sa se faca, evident, vin cu propuneri, se gandesc la idei si cauta solutii pentru a crea plus valoare sau pentru a rezolva o problema. cei care nu vor sa se faca, cauta motive pentru a sta cuminti pe scaunul lor comod, fara mari tulburari intelectuale. stii cum se spune, timpul trece, leafa merge, noi cu spor muncim. Pentru susținătorii camerelor, când le explici că există o variantă mai bună de cheltuie a acelor bani cu același efect sau cu mult mai multe beneficii, le explici degeaba, pentru că ei sunt autolimitați la subiectul camere și nu văd nimic altceva. Tu ești doar un paria căruia îți este frică de camere și de aceea nu le vrei și nu că ar putea fi mai bine să faci altceva. Eu îmi doresc ca banii de camere să fie investiți în îmbunătățirea infrastructurii pentru că doar aia e o soluție adevărată cu beneficii reale. Sistemul cu monitorizarea vitezei medii și-a dovedit deja ineficacitatea pe DN1. Quote Nebunia înseamnă să faci acelaşi lucru în mod repetat şi să te aştepţi să obţii alt rezultat Editat de exqusit_drunk, 16 noiembrie 2023 - 10:34. |
#118
Publicat: 16 noiembrie 2023 - 10:51
exqusit_drunk, on 16 noiembrie 2023 - 10:25, said:
Pentru susținătorii camerelor, când le explici că există o variantă mai bună de cheltuie a acelor bani cu același efect sau cu mult mai multe beneficii, Argumentele fiind? Eu nu am văzut, hai să le luăm de la banii cheltuiți cât costă niște camere https://www.profit.r...?source=biziday 30 de camere și un sistem complex IT - 112 milioane lei, circa 22 milioane euro niște camere cu sistem de recunoaștere nr. și un sistem informatic de stocare și calculare a timpilor nu are cum să coste mai mult de câteva milioane euro https://www.vonmag.r...ideo/camere-lpr prețurile unei camere variază între 500 și 2000 euro. hai să punem mediu, 1000 euro, mai ales dacă se cumpără bulk. deci 100 de camere pot costa 100k euro, 1000 de camere costă 1 milion euro mai pui un sistem informatic, niște servere, software, aici nu ai cum să ajungi la mai mult de câteva milioane euro, dacă plătești super generos, deși niște studenți la poli îți fac moka, sau cu inițiativa din vremea lui Cioloș, cu ITști voluntari care să lucreze pro bono deci maxim maxim maxim cu maxim de resurse scoți 10 milioane euro și iei mii de camere să împânzești România în același timp, luam exemplu la intamplare https://economedia.r...ml#.YqwatXZBzIU largirea centurii cum zici tu la 4 benzi, costă 500 milioane lei pt 14 km. deci 100 milioane euro pentru un flintic de drum pe care ar sta 2 camere ca să lărgești drumuri sau mai mult, să le reconfigurezi traseul prin alte zone, înseamnă costuri de miliarde de euro camerele costă maxim 10 milioane acum e mai clar? ce mai ai de spus cu 10 milioane nu asfaltezi nici o uliță, darămite DN-uri așadar exqusit_drunk, on 16 noiembrie 2023 - 10:25, said:
Eu îmi doresc ca banii de camere să fie investiți în îmbunătățirea infrastructurii pentru că doar aia e o soluție adevărată cu beneficii reale. Sistemul cu monitorizarea vitezei medii și-a dovedit deja ineficacitatea pe DN1. tu îți dorești ca banii de camere să fie investiți pentru a nu avea camere, pentru a putea tu să mergi cu viteză ilegală, pentru că am demonstrat că acei bani nu îmbunătățesc cu nimic infrastructura, nu ajung nici pe o măsea și sistemul nu și-a dovedit ineficacitatea, asta e altă manipulare indusă din motive evidente, sistemul a fost pus la șto să fie bifat, în realitate politicul nu vrea să instaleze corect aceste camere pentru a nu supăra alegătorii ca tine, deci poliția se face că lucrează , e foarte ușor - știu din experiență - să sabotezi un proiect, te prefaci că îl pui și dai vina pe producător, pe stele, pe horoscop, pe legislație, pe ong-uri, soros și straini, ca să zici că uite domne nu e bun hai să nu mai muncim să-l facem operațional, mai bine stăm cu burta în sus și în boscheți cu radarul să luăm o șpagă cinstită. |
|
#119
Publicat: 16 noiembrie 2023 - 13:24
exqusit_drunk, on 15 noiembrie 2023 - 21:56, said:
strongsss, din ce scrii tu acolo se trage concluzia că doar în afara localităților vor fi monitorizări cu excepția celor 2: Caldarusanca si Cotorca/Limpezis. Cum se face că două din punctele negre, adică loc cu extrem de multe accidente grave nu este în interiorul zonei monitorizate? Și mă refer aici la zona din Afumați km 15-16 și 16-17: km.15+150 – 16+150, din localitatea Afumaţi, unde platforma are două benzi de circulaţie pe sens. În perioada 26.12.2005 – 25.12.2010, aici au fost înregistrate 11 accidente grave, soldate cu 7 morţi şi 6 răniţi grav, cauzele principale fiind neacordarea priorităţii pietonilor şi neacordarea priorităţii vehiculelor. km.16+200 – 17+200, tot din Afumaţi. Şi aici sunt două benzi de circulaţie pe sens, iar în perioada 16.08.2005 – 15.08.2010, au fost înregistrate 10 accidente grave, soldate cu 5 morţi şi 6 răniţi grav. Cauza principală: traversarea neregulamentară. Și ca să te citez pe tine, „daca scopul e reducerea accidentelor, n-ar trebui sa intervenim acolo unde sunt mai multe”? |
#120
Publicat: 16 noiembrie 2023 - 14:15
Punter, on 16 noiembrie 2023 - 09:23, said:
ceausescu construia drumuri si de toate fara fonduri europene, fara tva, fara acciza (dublu tva) si fara rovinieta (dublu acciza). construia pe naiba. uita-te la mareata A1, singura construita pe vremea javrei bolsevice, ti se pare autostrada? ai prins drumurile dinainte de 89? asfalt foarte prost, nu neaparat pline de gropi, fara acostament, fara parapet, nici o semnalizate prin panouri, daca ratai intersectia, ala erai. toate tarile din jurul nostru au mostenit sosele de centura, la noi nimic. soselele de centura chiar erau paria drumurilor. sa treaca TIR-ul prin mijlocul orasului, asta era standardul. javra bolsevica ura poporul si nu voia sa calatorim prea mult. singura data cand era de acord cu drumurile era cand invocau comunistii un interes strategic, legat de o presupusa invazie a rusilor. pana la urma rusii si americanii si-au dat mana si am scapat de prostalau! Quote fara tva, exqusit_drunk, on 16 noiembrie 2023 - 10:25, said:
Sistemul cu monitorizarea vitezei medii și-a dovedit deja ineficacitatea pe DN1. Quote
Tu ești doar un paria căruia îți este frică de camere și de aceea nu le vrei și nu că ar putea fi mai bine să faci altceva. Editat de strongsss, 16 noiembrie 2023 - 14:22. |
#121
Publicat: 16 noiembrie 2023 - 14:39
alin2pas, perfect de acord cu tine. Nu scrie în nici o statistică faptul că accidentele de pe DN2 sunt doar ca urmare a vitezei peste limita legală întrucât cauzele sunt multiple. Din toată această discuție eu am concluzionat că principalul motiv pentru care trebuie implementat sistemul e ca să mă prindă pe mine mergând tare. Îi deziluzionez pe coforumiști cu convingerea că nu voi fi niciodată prins de acest sistem, chiar dacă se va implementa vreodată, pentru că nu merg tare.
strongsss, să nu-mi spui că fiind vorba de un sistem mai nou, calculul mediei de viteză nu mai e același ca în 2011. Uite ce scria presa vremii: Quote
Sursa: https://my tex.ro/expres/aproape-20-000-de-abateri-la-regimul-vitezei-constatate-pe-dn1/ Conform politistilor, acest sistem inregistreaza cazurile de nerespectare a vitezei legale cu o abatere maxima de doi la suta si poate calcula viteza medie pe anumite tronsoane de drum. Quote
Sursa: https://blog.amfos tacolo.ro/?p=880 4. posibilitatea urmaririi si calcularii vitezei de deplasare pe toata distanta pe care sunt camere (asa ca sa nu va ginditi ca puteti merge in fata camerelor cu 50 si intre ele cu 150) Editat de exqusit_drunk, 16 noiembrie 2023 - 14:51. |
#122
Publicat: 16 noiembrie 2023 - 17:03
exqusit_drunk, on 16 noiembrie 2023 - 14:39, said:
Îi deziluzionez pe coforumiști cu convingerea că nu voi fi niciodată prins de acest sistem, chiar dacă se va implementa vreodată, pentru că nu merg tare. Atunci nu ar trebui sa te deranjeze existența lui. Mă întreb totuși de ce ești așa înverșunat împotriva lui, mai ales că ți-am demonstrat cu cifre că ar fi foarte ieftin,. exqusit_drunk, on 16 noiembrie 2023 - 14:39, said:
strongsss, să nu-mi spui că fiind vorba de un sistem mai nou, calculul mediei de viteză nu mai e același ca în 2011. Poate să, este cu poate, a fost o ghioagă băgată de imagine de pr, nu a funcționat niciodată, lasă ne cu povestea aceea cu DN1 că nu a existat în Romania asemenea sistem activ și amenzi emise pe baza lui |
#123
Publicat: 16 noiembrie 2023 - 17:32
Punter, on 16 noiembrie 2023 - 09:23, said:
eu sper sa nu se monteze nici o camera. ba chiar de banii platiti de soferi sa se faca niste sosele "expres" fara limita de viteza, pt "persoane fizice". ceausescu construia drumuri si de toate fara fonduri europene, fara tva, fara acciza (dublu tva) si fara rovinieta (dublu acciza). Nu te supara pe mine, dar politica/dezvoltarea unui stat nu e pentru cei plecati la munca cu carca. Lasa fanteziile, asa ceva nu s-a intamplat si nu se va intampla. |
|
#124
Publicat: 16 noiembrie 2023 - 17:49
poate si posibilitatea sunt diferite face. ehei.. cate s-au putut face in tara asta si nu s-au facut...
ca sa nu mai spun ca am fost acolo nu-i vreo sursa, nu-i nici macar presa, e un blog de calatorii... Quote că principalul motiv pentru care trebuie implementat sistemul e ca să mă prindă pe mine mergând tare. Editat de strongsss, 16 noiembrie 2023 - 17:58. |
#125
Publicat: 16 noiembrie 2023 - 20:04
strongsss, on 16 noiembrie 2023 - 17:49, said:
dar da! motivul este prinderea si sanctionarea celor care depasec viteza. abia acum ti-ai dat seama? strongsss, on 15 noiembrie 2023 - 08:52, said:
dar imi mentin parerea:scopul trebuie sa fie limitarea numarului de accidente, nu limitarea vitezei. |
#126
Publicat: 16 noiembrie 2023 - 23:20
limitarea vitezei diminuează numărul de accidente.
viteza excesivă este principala cauză a accidentelor din Ro viteza excesivă cauzează și cele mai multe accidente cu victime, inclusiv morți dacă viteza ar fi mai mică, acele victime poate ar fi rănite ușor sau chiar deloc (mașinile moderne au sisteme eficiente de protecție, dar la viteze normale) un grafic publicat recent, România este practic o groapă a morții, cu peste 100 de morți la 1 milion de locuitori, mai mult decât dublu față de media UE https://ec.europa.eu...nuts2-2021.html acei morți nu vin din condus liniștit cu viteza legală |
Anunturi
▶ Utilizatori activi: 1
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi