Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
La mulți ani @driftking91!

Unde e recomandat sa ma cazez in ...

Descarcator de supratensiune tip 2

ping digi?
 Reparare "șanțuri&#...

De ce i se zice Mariei "Stapa...

Colet valoare Londra București

BMW seria 3 rulat vs SsangYong Ko...
 Share abonament Netflix

Cum pot sa fac rost de un negativ...

Lant Bicicleta

Un designer artist: Raymond Loewy
 ATS din contactor modular

Parere apartament ~150k

Limitare la 100mb/s

Altercație
 

Moare motorul cand eliberez pedala de frana

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
27 replies to this topic

#19
tomcatsk8

tomcatsk8

    Active Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 1,497
  • Înscris: 05.07.2022
Pare ca din cauza servofranei vine brusc un flux de aer care nefind compensat de o cantitate de benzina duce la saracirea brusca a amestecului si oprirea motorului. Daca accelerezi usor in timp ce ridici piciorul de pe frana reusesti sa impiedici oprirea motorului?

#20
dannvlas

dannvlas

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 736
  • Înscris: 16.07.2022
Eu tot nu inteleg. Ce efect are servofrana asupra unui motor decuplat de cutia de viteze? E ca si cand stau pe loc, motor pornit, calc frana si cand ridic piciorul moare motorul. Stiu cum functioneaza motoarele Otto si Diesel, de asta nu pricep ce legatura are frana, de fapt incetarea ei, cu variatia de turatie a motorului in gol.

Edited by dannvlas, 25 July 2023 - 22:00.


#21
anterebic

anterebic

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 12
  • Înscris: 27.06.2023

View Posttomcatsk8, on 25 iulie 2023 - 21:29, said:

Pare ca din cauza servofranei vine brusc un flux de aer care nefind compensat de o cantitate de benzina duce la saracirea brusca a amestecului si oprirea motorului. Daca accelerezi usor in timp ce ridici piciorul de pe frana reusesti sa impiedici oprirea motorului?

Exact, daca accelerez in timp ce ridic piciorul de pe frana, sau ma rog, la 0,3 secunde, impiedic oprirea motorului

View Postdannvlas, on 25 iulie 2023 - 21:59, said:

Eu tot nu inteleg. Ce efect are servofrana asupra unui motor decuplat de cutia de viteze? E ca si cand stau pe loc, motor pornit, calc frana si cand ridic piciorul moare motorul. Stiu cum functioneaza motoarele Otto si Diesel, de asta nu pricep ce legatura are frana, de fapt incetarea ei, cu variatia de turatie a motorului in gol.

Fix asta se intampla. Calc frana, ridic piciorul, in 3 secunde moare motorul. Stau cu frana calcata, nu se intampla nimic.
Trebuie sa mai precizec si faptul ca face asta in permanenta in gaz, daca trec pe benzina, problema se amelioreaza usor, in sensul ca uneori reuseste sa isi revina din 500rpm, fara sa calc acceleratia

#22
lepetir

lepetir

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 709
  • Înscris: 12.07.2007
As incerca ceva mai fantezist....cand ridici piciorul de pe frana se sting becurile de stop 2x21 w, scade consumul din sistemul electric ( teoretic ar trebui sustinut de baterie)...dar daca are ceva cu sistemul electric... Poate e o idee de a scoate becurile de stop si vazut  ce se intampla......

#23
anterebic

anterebic

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 12
  • Înscris: 27.06.2023
Salutare din nou!

Vin cu un update. Mai multi mecanici au spus ca este vorba despre o problema a pompei servo frana, care ar avea membrana fisurata. Am cumparat piesa, am montat-o si masina are aceleasi simptome. Moare motorul atunci cand ridic piciorul de pe frana.
Totusi, atunci cand pompa servo frana este scoasa din sistem si pedala frana se intareste, masina isi mentine turatia constanta si nu mai face acest joc de 1200 rpm-500rpm-incercare de renvenire si motor mort.
S-a verificat din nou daca trage aer fals pe undeva, concluzia este ca nu. Acum mi se spune, mai nou, ca ar putea fi furtunul care pleaca din pompa servo frana, cel pe care se afla si senzorul de vacum si ca ar trebui inlocuit si asta.
Imi este tare frica, dupa toate cele intamplate si schimbate ca nici asta nu este cauza reala. Si nu stiu daca se mai merita sa inlocuiesc si piesa asta, care m-ar duce undeva la 350 de lei (dupa cei aproximativ 2000-2300 Ron investiti degeaba).
Dati-mi niste pareri, va rog!

Multumesc!

#24
dannvlas

dannvlas

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 736
  • Înscris: 16.07.2022

View PostIon_Bumbu, on 25 iulie 2023 - 17:40, said:

Daca se baniueste partea de ECU se decupleaza nenorocitul ala de contact si se vede ce face masina cind apesi pe frina, daca nu mai face minuni, inseamna ca este ECU, probabilitatea asta pentru mine este nesemnificativa.
Ai incercat decuplarea contactului?

#25
MiaJiro

MiaJiro

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,089
  • Înscris: 24.11.2019
@anterebic

Am observt postul tau si mi-am adus aminte de faptul ca si la masina mea, de noua, cand apasai frana si ridicai piciorul de pe frana crestea turatia si apoi scadea vizibil. Problema s-a accentuat dupa ce au incercat mecanicii sa o repare. Nu se oprea motorul, dar turatia varia tot mai mult. Vin cu cateva precizari care poate vor fi utile sau te pot indrepta catre problema reala a masinii tale. Nu am pretentie ca problema ta ar fi chiar de la ce am inlocuit eu, dar ar putea fi o varianta.

Inginerii nu au reusit in cazul masinii mele inca din 2007 si pana acum sa o rezolve! Si am fost la serviceuri Dacia: Mavexim, Adras (mai demult) si Serus. Din garantie si pana la "majorat" masina mergea ca unsa doar in limita vitezelor legale. Explicatia faptului ca din 2007 si pana acum nu am insistat sa remediez problema este ca masina a fost utilizata pana prin 2018 de tatal meu iar apoi treptat am preluat-o eu. In 2020 am incercat primele tentative de a insista cu remedierea problemelor.

Poate ajuta datele de mai jos, senzorul de care povestesc fiind ieftin - daca il cumperi de unde trebuie, fara sa trebuiasca sa dai 250-350 lei plus manopera. Pe siteul dat se gasesc si mai scumpe. La Logan 1,6 16v este amplasat la vedere si se extrage tragand (mai tare si rotind usor) cu mana. Nu e prins cu niciun surub, fiind fixat doar prin oringuri. Se curata locasul si cel nou se apasa apoi complet in locas.
Attached File  MAP.jpg   58.79K   19 downloads

Masina mea este un Logan 1,6 16v/2007.
De cand a fost cumparat avea probleme:
1. Daca porneai masina iar dupa cativa kilometri o opreai, la repornire se tura mult, la 2.000 ture inclusiv la ralanti. Nu-si revenea decat in doua situatii:
a. dupa o alta oprire si repornire (doua, sau trei chiar!!!)
b. daca accelerai brusc si puternic crescand viteza mult. Dupa ce ajungeai la 70-90 km/h cand ridicai piciorul de pe acceleratie turatia de relanti revenea la normal.
2. La viteze mai mari sau accelerare brusca aproape in orice treapta de viteza dar mai ales la cele superioare si viteze mari incepea sa aiba ca niste intreruperi in demaraj, in putere, zgaltaia, parca i se pune piedica si apoi scapa inainte, iar se impiedica, iar scapa inainte. Tatal meu zicea ca “sare ca o capra”. Nu stiu cum sa explic tehnic. Dadea in bot, parca s-ar fi oprit motorul o fractiune de secunda si apoi parca-si relua functionarea normala, repetat. Dar numai pe palierul cand accelerai brusc sau daca depaseai 140 km/h, aproape tot timpul dar in rafale, repetat.

In situatia de turare mare dupa repornire, cand apasai pe frana si apoi luai piciorul de pe frana turatia varia in plaje si mai mari dar tot nu se oprea motorul ca in cazul tau.

In tentativele de „reparare” din 2020 mi s-au schimbat la masina:
• Bujii;
• Motoras pas cu pas
• Senzor volanta/captor punct mort
• Garnituri admisie
• S-au inlocuit bobinele de inductie
• S-a rescris softul calculatorului de cateva ori.

Degeaba. Degeaba s-a monitorizat si in trafic cu laptopul de la Renult, nu au gasit nimic suspect. Nu s-au rezolvat problemele si la propunerile si tentativele de reparare acestea s-au agravat si multiplicat!

Respectiv la pornire rece masina se tura puternic cu ventilatorul  radiatorului turat la turatie maxima, zgomotos. Dar numai la pornire rece. Daca o opreai dupa drum lung repornea fara probleme… Turatia varia mult la relanti. Iar la viteze mai mari de 140 km/h a inceput in plus fata de functionarea intrerupta, de dat in bot, sa se aprinda intermitent si check engine, martor care se stingea dupa cateva secunde dupa ce ridicai piciorul de pe acceleratie si viteza si turatia scadeau. Am revenit de mai multe ori la service si tot nu s-a reusit remedierea definitiva a problemei.

In cele din urma, in 2020 am gasit un electrician la Serus-ul de langa mine din Bucuresti care mi-a schimbat garnitura cutie fluture 82 00 068 566  si masina si-a “revenit” la defectul din fabrica – cel enuntat la inceput. :) Nu mai lucreaza acolo... Posted Image
Attached File  Oring.jpg   216.88K   16 downloads
In schimb problema nou aparuta dupa tentativele de reparare esuate cu aprinderea martorului check engine la viteze mari s-a agravat  tot mai mult iar masina dadea in bot din ce in ce mai rau la accelerari bruste mai ales sau la depasirea vitezei de 120-140 km/h. In rest, functiona super OK! In palierul 0-80/100/120 km/h mergea ca unsa cu amendamentul ca nu puteai sa o accelerezi brusc si ca varia turatia la relanti destul de mult. Daca apasai pe acceleratie mai brusc mergea tremurat, “dadea in bot”, fie in treapta 3 sau 4. Consumul zic eu mic, de 6,2 mixt iar doar in oras (Bucuresti ore de varf si bara la bara) maximum 9,2-9,6/100.

Cum o pregatesc acum pentru revizia anuala si ITP am inceput din nou sa citesc pe net (asa am dat si de postul tau), sa vad cum explic serviceului ce problema are si sperand totusi ca o sa dau de un meserias care se remedieze problemele tot mai grave avute inca din 2007 si accentuate dupa orice tentativa de remediere!

Am ajuns la concluzia ca ar trebui sa solicit verificarea/curatarea/schimbarea urmatoarelor elemente (garniturile erau deja schimbate):
1. Senzor MAP (senzor presiune galerie admisie)
2. Senzor temperatura aer?
3. Potentiometru clapeta acceleratie?
4. Senzori oxigen aval si amonte?
5. Senzor MAF?
6. Valva/supapa PCV
7. Galerie admisie murdara?
8. Senzor presiune rampa (este cumva alt senzor decat MAP?)?

Banuiala mea de nespecialist se indrepta catre toate astea, in ordine, toate fiind cumva intercorelate si toate fiind o posibila cauza a aprinderii martorului si posibile cauze a functionarii tremurate la viteze mai mari dar si a unei posibile supraturari.

Totusi nefiind specializat in auto, mi se parea ca niciunul dintre punctele enumerate nu ar fi evident ca o cauza a functionarii descrise de mine. Asa ca am achizitionat pentru inceput un senzor MAP ieftin (37 lei si 65 lei cu transport). Cel din link.
Attached File  MAP.jpg   760.6K   6 downloads
Avand acum piesa de rezerva, prima banuita, l-am extras pe cel original si am constatat ca are oringul albastru deteriorat rau.
Attached File  Lateral 1.jpg   243.71K   11 downloads Attached File  Lateral 2.jpg   284.65K   11 downloads
In poze se vede clar problema. Nu stiu daca e singura problema a senzorului si daca nu cumva mai are in interior si vreo valva sau un senzor de temperatura si daca nu cumva acolo e defectul propriuzus. Apropo! Era perfect curat!

Cert este ca dupa schimbarea senzorului original Siemens Germany (82 00 105 165) instalat din fabrica cu polonezul ieftin (E10-0062) s-au remediat toate problemele! Masina nu mai se tureaza la repornire, nu mai da in bot la viteze mari si nu se mai aprinde check engine fie si la viteza maxima si are turatia de relanti mult mai stabila. Testat acum de peste o saptamana si urban dar mai ales extraurban.

Bafta si daca stii un dans, vreun ritual de invocat "revenirea mecanicilor din Nirvana in Romania" sa-mi dai si mie reteta...
Ca deja ar trebui sa cantam Amintiri cu Haiduci modificat:

"Unde s-au dus când au apus
Anii de sus ai gloriei lor?
Unde-s mecanicii, unde-s strungarii
Inginerii si sefii lor"?

Edited by MiaJiro, 14 August 2023 - 15:07.


#26
stevetlangat

stevetlangat

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,742
  • Înscris: 24.10.2019
Foarte bun mesajul.
Si foarte plauzibila rezolvarea.

Unde se afla senzorul? Si cat de greu de schimbat este?
La prima vedere pare banal.


Lipseste insa motorizare. Combustibil. Cod motor.
Si model masina.
Plus modele.


Oamenii cauta dupa termeni de acest tip.

E tot Dacia Logan 1.2 benzina 16V?
Nu prea cred in 2007.

Sandero.
Clio.
Megane?
Twingo?

Edited by stevetlangat, 14 August 2023 - 16:41.


#27
MiaJiro

MiaJiro

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,089
  • Înscris: 24.11.2019
Multumesc pentru apricieri dar nu cred ca le merit. Am descris doar ce am patit si cum in cele din urma s-a rezolvat. Cred ca cel mai probabil din noroc sau din intamplare!

E Dacia Logan 1,6 16v 105 CP faza unu (februarie 2007). Daca nu ma insel este Ambition sau Prestige. Cred ca Ambition! Senzorul l-am luat utilizand la cautare VIN masina. Benzina. In aplicatiile OBD e identificat ca X90. Motorul din cartea de identitate este K4M-A6.
Senzorul e fixat cu cerc rosu in prima poza.

Foarte usor de schimbat, pur si simplu declipsezi mufa de trei fire si tragi de senzor perpendicular pe pat in sus, cu forta dar nu ca haplea, cu rotiri usoare stanga-dreapta. Eu nu am folosit surubelnita lata sau alte parghii. Doar "manutele".

In schimb nu cred ca rezolva orice situatie!

La mine a functionat dar sunt multe care pot conduce ca motorul sa vrea mai mult combustibil (sau mai putin) sau sa nu faca amestecul corespunzator.

Din nefericire am observat dupa ce am cumparat si un OBD II ieftin (ceva de genul) si am instalat doua aplicatii platite, Torque si Motor Data OBD cu toate addonurile disponibile (platite si ele) ca acestea nu raportau nimic in neregula.

Desigur ca nu ma pricep, si poate nici mecanicii care au refuzat cu totii sa se uite cu atentie pe loguri nu intelegeau mare lucru din acestea, dar pana si inginerii care au venit cu laptopul dedicat pe masina condusa de seful unuia din serviceuri nu au constatat nimic in neregula. Sau poate era meniul in franceza si d'aia nu au inteles... Singurul cod de eroare care s-a manifestat dupa interventia din 2020 cand s-au agravat simptomele a fost unul care semnala detonatii distructive pe cilindrul 3. Dupa ce electricianul a schimbat oringul din post, nici asta nu mai aparea. Anterior am schimbat si bobinele de inductie intre ele si eroarea aparea tot la cilindrul 3. Si ce am incercat e mai amplu decat inclusiv postul meu! Toate degeaba...

Si apropo de motorizare, se pare ca acelasi senzor se utilizeaza si la unele variante de Nissan, de Clio etc. Repet, nu sunt specialist si nu stiu sa dau mai multe detalii.

Cu respect!

Edited by MiaJiro, 14 August 2023 - 18:43.


#28
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,737
  • Înscris: 15.06.2007

View Postanterebic, on 02 august 2023 - 00:29, said:

Salutare din nou!

Vin cu un update. Mai multi mecanici au spus ca este vorba despre o problema a pompei servo frana, care ar avea membrana fisurata. Am cumparat piesa, am montat-o si masina are aceleasi simptome. Moare motorul atunci cand ridic piciorul de pe frana.
Totusi, atunci cand pompa servo frana este scoasa din sistem si pedala frana se intareste, masina isi mentine turatia constanta si nu mai face acest joc de 1200 rpm-500rpm-incercare de renvenire si motor mort.
S-a verificat din nou daca trage aer fals pe undeva, concluzia este ca nu. Acum mi se spune, mai nou, ca ar putea fi furtunul care pleaca din pompa servo frana, cel pe care se afla si senzorul de vacum si ca ar trebui inlocuit si asta.
Imi este tare frica, dupa toate cele intamplate si schimbate ca nici asta nu este cauza reala. Si nu stiu daca se mai merita sa inlocuiesc si piesa asta, care m-ar duce undeva la 350 de lei (dupa cei aproximativ 2000-2300 Ron investiti degeaba).
Dati-mi niste pareri, va rog!

Multumesc!
clar aia nu sunt mecanici.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate