Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
CASS pe veniturile din DOBANZI

Masina de spalat rufe Bosch

Aici sunt banii Dvs: tarife pentr...

Spatiu prea mare inainte de titlu
 Recomandare banca pentru firma

Prima World HD

Recomandare bicicleta MTB copil 1...

Cum pot reda niște inregistr...
 Denon AVR 1804

Texte și mesaje funny pe sit...

Recomandari carti non-fictiune

Cat costa un pui la rotisor?
 cum leg firele de la o pompa subm...

PC Voltage +3.3V Red!

Cum conectez la net o centrala Fe...

w11 nu mentine profil power proce...
 

Sfat achizitie Mazda Cx-5. 2.0L sau 2.5L?

- - - - -
  • Please log in to reply
28 replies to this topic

#1
andreitz

andreitz

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 3
  • Înscris: 14.03.2023
Salutare,

Sunt in cautarea unui Compact SUV si dupa mai mult timp m-am decis asupra modelului Mazda CX-5, varianta automata, AWD. Modelele noi pe benzina sunt motoare aspirate, mild-hybrid, optiunile fiind varianta de 2.0L (165cp) sau cea de 2.5L (194cp).

Vazusem mai multe review-uri cum ca inclusiv motorul de 2.5L este putin cam "lenes" pentru o masina relativ mare, asa ca m-am dus la un test drive. Nu pot spune ca am fost impresionat, insa nici timp f mult nu am avut, traficul prin Bucuresti fiind destul de aglomerat, asadar nu am putut testa depasiri sau prea multe accelerari. Consumul mi s-a parut un picut cam mare, undeva la 13% fara a folosi AC-ul, insa nu pot spune ca sunt prea deranjat.

Masina va fi folosita undeva in proportie de 60% in Bucuresti si 40% in afara.

M-ar interesa parerea celor care au folosit sau folosesc unul din aceste motoare pe benzina: merita motorul de 2.5L? Se simte puterea mai mare, superioara celui de 2.0L? Sau si motorul de 2.0L este suficient pentru a ajunge la un nivel de confort similar celui de 2.5L?

Aveti idee daca au consum mixt similar?

De ce ar trebui sa ma indrept catre motorul de 2.0L? De ce ar trebui sa cumpar varianta de 2.5L?

Multumesc.

#2
sgn30

sgn30

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 795
  • Înscris: 20.08.2016
Chiar daca azi ai reducere la impozit pentru ca e mild-hibrid, nu m-as mai baza asa tare pe reducerea de la statul Roman... Daca maine iubitii nostri conducatori se hotarasc sa scoata reducerea pentru hibrid la impozit iti convine sa platesti impozit 1200 RON/an pentru un 2.5L fata de 200 ron cat ai plati pentru un 2.0L?

Daca te uiti in ultimi ani au cam scos toate beneficiile pentru masinile Hibrid, singurul beneficiu a ramas reducera impozitului....

#3
adip1962

adip1962

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,487
  • Înscris: 01.07.2020
Eu mi-as vedea de treaba. 13% consum urban? Mild-hybrid? Care-i aportul electric? Ia-ti un diesel si vei polua mai putin.

#4
pinkish_sorecerer

pinkish_sorecerer

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 331
  • Înscris: 21.12.2022
Eu am avut pe Mazda 6 motorul de 2.0 si am condus si CX-5-ul unui prieten cu 2.0. In oras nu conteaza, in cazul tau as alege 2.0 mai ales ca mergi preponderent in oras. Masinile se simt la fel in oras iar la drum lung tine de fiecare cum conduce. Parerea mea e ca te descurci bine cu 2.0 dar daca diferenta de pret si de consum nu te deranjeaza eu as lua 2.5 sa fie acolo.
Legat de consum vezi ce zice lumea si pe forumul club mazda dar nu mi-as face sperante sa vad mult sub 12 in Bucuresti.

#5
stoshiba

stoshiba

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,869
  • Înscris: 22.02.2014
Daca consumul nu este o problema, atunci este bun un motor de 2,5l, pentru rezerva de putere.

#6
Tipiric

Tipiric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,115
  • Înscris: 02.12.2007
Ii recomandati diesel pentru oras?
Cauta-ti alt suv 2.0 turbo si ai impacat si capra si varza. Il pui pe gaz.

#7
mannick

mannick

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,052
  • Înscris: 08.08.2018
Intotdeauna cel mai mare motor pe care-l poti cumpara :)
Sunt 30 cp in plus, sau +20% putere, chiar ai nevoie pentru CX5, masina este construita intr-un mare fel, de ce sa faci compromisuri tocmai la motorizare... mia aia de lei pe an in plus chiar nu conteaza raportat la cat costa o masina noua astazi, la fel ~litrul ala la suta pe care teoretic il consuma in plus.

#8
TehCube

TehCube

    Railgun user

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,821
  • Înscris: 09.01.2007

 adip1962, on 14 martie 2023 - 09:00, said:

Care-i aportul electric?
Cam ca la orice mild hybrid. Start-stop mai placut decat cu demaror clasic, si ceva asistenta electrica aproape insesizabila la demaraje/cruising. Nimic interesant, dar destul cat sa le clasifice ca "hibride" si sa nu platesti impozit. Mazda parca au baterii de 24V, majoritatea foloeste 48V pentru asa ceva.

#9
vladut01

vladut01

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,434
  • Înscris: 23.12.2015
As alege motorul de 2.5l, dar nu turbo la care daca ai sansa sa se strice turbo-ul te costa o caruta de bani ca sa-l repari. Mazda Cx5 e recomandata si de Consumer Reports din martie 2023 din America, o organizatie care nu admite sponzorizari sau reclame (vezi pdf-ul).

Attached Files



#10
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,696
  • Înscris: 24.11.2015

 vladut01, on 14 martie 2023 - 10:42, said:

As alege motorul de 2.5l, dar nu turbo la care daca ai sansa sa se strice turbo-ul te costa o caruta de bani ca sa-l repari. Mazda Cx5 e recomandata si de Consumer Reports din martie 2023 din America, o organizatie care nu admite sponzorizari sau reclame (vezi pdf-ul).

Adica sa nu cumpere turbo ca pica turbina la masina noua si costa o caruta de bani? Cati bani? Va rog eu nu mai postati pe aria auto daca nu aveti nici o legatura cu ea, mergeti pe gatit sau altceva la care va pricepeti.

 sgn30, on 14 martie 2023 - 08:37, said:

Chiar daca azi ai reducere la impozit pentru ca e mild-hibrid, nu m-as mai baza asa tare pe reducerea de la statul Roman... Daca maine iubitii nostri conducatori se hotarasc sa scoata reducerea pentru hibrid la impozit iti convine sa platesti impozit 1200 RON/an pentru un 2.5L fata de 200 ron cat ai plati pentru un 2.0L?
..

Cand ai zeci de mii de euro pentru achizitie nu te afecteaza un impozit de 995lei la un 2.5 benzina (cu reducerea de 10% aplicata)


@Initiator: daca motorizarea de 2.5 ti se pare lenesa, cum crezi ca o sa fie 2.0?

Edited by TruculMagic, 14 March 2023 - 11:05.


#11
A_Stere

A_Stere

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 553
  • Înscris: 06.01.2022
In Romania nici nu exista motorizare turbo la Mazda, poate doar daca o aduceti din America (si nu stiu daca va lasa sa o inmatriculati).
Cat despre consum...eu am mazda 3 2.0 150 cai...si am in oras consumuri intre 7-8% cand e liber si 12-15% cand e bara la bara crunta. Dar media la pompa pe Bucuresti imi iese cam 10 lunar (intre 9.5 si 10.5). Deci pe CX-5 care este mai mare si mai putin aerodinamica, n-o sa ai un consum mai mic de atat. As zice sa mergi pe 2.5L pt ca e un motor mai mare pe aceeasi caroserie deci va fi mai linistit sa duca tot greul. Consumul nu cred ca difera mult intre cele 2 variante de motorizare, iar in oras se vor comporta identic ambele motorizari....daca vrei doar pt oras poti sa iei linistit 2L.
Cat despre brand, e foarte misto, eu pana acum  ( 1 an vechime) nu am greieri, iar materialele imi plac in continuare.
Incearca sa faci TD cu ambele motorizari daca poti sa le compari pe nevoia ta, si incearca sa dai mesaj la mai multi dealeri cu aceeasi configuratie sa vezi ce-ti pot oferi fiecare. Recomand sa iei minim echiparea care are display-ul central mai mare si nu una care-l are pe cel vechi. Spor maxim!

#12
Tacticianul

Tacticianul

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 84
  • Înscris: 07.03.2019
Eu am fost la test drive cu o Mazda6 cu 2.5l si pot sa spun ca mi-a placut mult motorul. In mod cert ca nici Mazda6 si nici CX-5 nu sunt masini pe care sa le iei si sa le alergi in ideea ca trebuie sa mergi "de toti banii", pentru asa ceva probabil gasesti 2l benzina mult mai performante, unde mi se par mie niste motoare nimerite ar fi drumurile bune lungi, preferabil in regim de autostrada. De la test drive am plecat oarecum cu un gust amar fara vreo legatura cu masinile testate, ci doar pe ideea ca avem prea putine drumuri care sa se preteze la asa masini cu motoare de croaziera.

#13
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,208
  • Înscris: 13.07.2005
2.0 este decent si-si face treaba cu brio.
2.5 e ... ce trebuie ! Dar asta-i motor de cursa lunga, nu vei simti nimic in plus fata de 2.0 la frecat prin oras.
La drum lung insa, se va simti nu atat plusul de putere, cat mai ales cuplul mai mare. Si la viteze de autostrada, este posibil ca 2.5-ul sa consume ceva mai putin decat 2.0.
Dar, la modul de utilizare preconizat, eu as zice ca poti sa mergi linistit pe 2.0.

#14
Genesis

Genesis

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,044
  • Înscris: 02.07.2007
la ce regim de mers spui ca ai, poti lua 2.0 linistit.

#15
vladut01

vladut01

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,434
  • Înscris: 23.12.2015

 TruculMagic, on 14 martie 2023 - 11:05, said:

Adica sa nu cumpere turbo ca pica turbina la masina noua si costa o caruta de bani? Cati bani? Va rog eu nu mai postati pe aria auto daca nu aveti nici o legatura cu ea, mergeti pe gatit sau altceva la care va pricepeti.


Ma refeream la perioada de dupa garantie si la turbo in general. Nu stiu cat e sa inlocuiesti un turbo in Romania, dar peste ocean inainte de covid era peste $5000 si am citit de cazuri cand au cazut la scurt timp dupa terminarea garantiei. Numai turbo-ul nou era spre $3000. Poate in Romania e mai ieftin desi am ceva indoieli. Daca cineva vrea sa detina o masina doar pe perioada garantie nici nu merita sa o cumperi. O iei in lease (lease operational in Romania). O sa ai o masina noua la cativa ani, dar o sa ai mereu o cheltuiala.

Edited by vladut01, 14 March 2023 - 17:58.


#16
Cumulus

Cumulus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,816
  • Înscris: 08.01.2010
Am mers cu Mazda 6 cu cel de 165CP si nu e ce trebuie. Daca la mers constant pe autostrada e decent, de fiecare data cand depasesti sau vrei sa accelerezi mai tare trebuie turat serios. Asta inseamna consum mare. Si zgomot, pentru ca nu e vreun motor performant. Nu e potrivit pe o masina de familie.

Edited by Cumulus, 14 March 2023 - 18:30.


#17
A_Stere

A_Stere

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 553
  • Înscris: 06.01.2022

 Cumulus, on 14 martie 2023 - 18:30, said:

de fiecare data cand depasesti sau vrei sa accelerezi mai tare trebuie turat serios. Asta inseamna consum mare. Si zgomot, pentru ca nu e vreun motor performant. Nu e potrivit pe o masina de familie.
Nu cred ca exista motor aspirat care sa nu trebuiasca turat pentru a dezvolta putere. Asa functioneaza ele si e nerealist sa ai asteptarea sa se comporte ca un motor Turbo. Daca iei motor aspirat pe benzina te astepti ca puterea si cuplul maxim vor fi dezvoltate la o turatie mai mare a motorului. Vrei sa depasesti, dai 1-2 trepte in spate te duci in 5000 ture si depasesti fluierand...daca vrei sa depasesti doar piscand acceleratia fara sa faci nimic altceva e complicat. Iar daca esti pe automata, trebuie sa o dai pe sport si sa apesi pedaua de acceleratie la fund...se gandeste un pic si o zbugheste :D ...dar din nou cu turatie mare si zgomotul aferent (Desi Mazda e antifonata decent).

#18
andreitz

andreitz

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 3
  • Înscris: 14.03.2023
Multumesc tuturor pentru info, in continuare sunt nehotarat, insa inclin spre motorul de 2.5L! Din ce inteleg, consumul nu ar fi chiar atat de diferit (probabil un 2% diferenta prin oras)!

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate