Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Descarcator de supratensiune tip 2

Reparare "șanțuri&#...

De ce i se zice Mariei "Stapa...

Colet valoare Londra București
 BMW seria 3 rulat vs SsangYong Ko...

Share abonament Netflix

Cum pot sa fac rost de un negativ...

Lant Bicicleta
 Un designer artist: Raymond Loewy

ATS din contactor modular

Parere apartament ~150k

Limitare la 100mb/s
 Altercație

Cartonașe și stickere t...

Ciobanesc german - zgarda electro...

Ce este instalatia asta? (Valea B...
 

De ce lumea inca prefera manualele ?

* * - - - 12 votes
  • Please log in to reply
200 replies to this topic

#55
BloodRa

BloodRa

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,989
  • Înscris: 22.04.2019
Trecând peste titlul complet aiurea, primul gând mi-a fost la manuale de utilizare, răspunsul este simplu.
Grosul mașinilor care se vând sunt ieftine, oamenii nu preferă cutiile de viteze manuale, ci preferă să dea cât mai puțin pe o mașină.

#56
misusumi

misusumi

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,426
  • Înscris: 04.06.2006
N-am mod sport si nici motor sport (Ford Fusion 2007 1,4 benzina de 80CP), dar spun din experienta a 15 ani de condus cu Durashift: daca mergi cu 90 si accelerezi brusc ca sa depasesti un TIR, cutia retrogradeaza singura, rapid, pana gaseste cuplul potrivit (treapta 4 si chiar 3). Nu astept sa se tureze si nici nu pierd timp cu inca vreo 2 schimbari. Asta se intampla doar daca-s nehotarat, daca ridic piciorul de pe acceleratie, dar altfel nu. Daca mi se pare ca e nehotarata am si butonul de sub pedala de acceleratie, care mai retrogradeaza inca o treapta.
La vale stie sa faca si frana de motor, daca e cazul. Daca de ex. cobor cu 90 si iau piciorul de pe acceleratie, trece din 5 in 4.
Testat pe toate drumurile "trans" din tara, inclusiv pe Transalpina inainte de a fi asfaltata.
Durashifttul meu are tot 5 trepte ca si manuala de pe aceeasi masina. Consumul dat de producator este cu 0,5l/100km mai mic la automata, tocmai pentru ca foloseste mai eficient rapoartele de transmisie/treptele de viteza.
N-am nimic de schimbat la ea, uleiul nu se schimba, doar se completeaza. In 15 ani singura problema a fost ca niste rozatoare au ros cablurile electrice care comanda cutia.
Are si mod manual, l-am folosit de mai putin de 10 ori, la pornire pe zapada. Pot porni de pe loc cu a 2-a.
Pentru "placerea de a conduce" poti schimba manual, sau poti incerca sa controlezi cutia din acceleratie.
Dar, in afara pistelor de concurs, cine conduce din placere?
Sunt mai multe avantaje, nu doar confortul. Iti poti concentra atentia pe altceva decat schimbatul vitezei, de ex. Nu se mai opreste motorul la pornirea brusca, sau oprire cand uiti sa apesi ambreiajul. Uzura mai mica a ambreiajului. Consumul mai mic (cum am zis mai sus, dar si din experienta cu Solenza si Loganul de 1,4 si 80CP lansat in aceeasi vreme).

"Cercetatorii englezi" au facut un studiu care a concluzionat ca adevaratii soferi, care nu pot fara manuala, care nu simt placerea de a conduce fara manuala, si-au montat schimbatoare prin locuinta in locurile cele mai folosite, precum langa pat, langa fotoliul de la TV, langa oala de WC si oriunde le-a mai facut placere. Posted Image

Dar intrebarea din titlu e aiurea, avem voie sa avem pareri, preferinte, dorinte diferite. Cu ce-l deranjeaza pe altcineva ca eu am o parere diferita de a lui, daca asta nu-i provoaca nici o dauna, nici un deranj?

 BloodRa, on 06 aprilie 2022 - 17:39, said:

Trecând peste titlul complet aiurea, primul gând mi-a fost la manuale de utilizare
Si mie. Ma gandeam la scoala online si tablete. Posted Image

Edited by misusumi, 06 April 2022 - 17:52.


#57
Masutatsu-Oyama

Masutatsu-Oyama

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,911
  • Înscris: 08.02.2022
am condus pe o distanta de cateva zeci de kilometri o masina capabila de aproximativ 2.8 sec/0 - 100 Km/h. cutie de viteze secventiala, si mentionez manuala, pentru cei cu tulburari psiho-somatice. aproximativ 225Km/h/GPS/treapta 3. de neinteles tot acest fuzz cu si despre cutiile de viteze automate. tehnic vs confort sint niste “rateuri” necesare…

#58
Barboso

Barboso

    Satir bătrân, "United Gashka" member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 52,260
  • Înscris: 24.01.2008

 misusumi, on 06 aprilie 2022 - 17:47, said:

Sunt mai multe avantaje, nu doar confortul. Iti poti concentra atentia pe altceva decat schimbatul vitezei, de ex. Nu se mai opreste motorul la pornirea brusaca, sau oprire cand uiti sa apesi ambreiajul.
:w00t:    Asa ceva...  :roflmaofast:
Cu asemenea "probleme", incep sa inteleg succesul cutiilor automate.   :D

#59
misusumi

misusumi

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,426
  • Înscris: 04.06.2006
Cine a spus ca sunt probleme? Am spus ca lipsa lor este un avantaj. Si spun asta dupa ce am condus manuale inca pe atatia ani inainte de automata asta.

Edited by misusumi, 06 April 2022 - 17:59.


#60
CristianLC

CristianLC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,035
  • Înscris: 10.01.2014

 misusumi, on 06 aprilie 2022 - 17:47, said:

Dar, in afara pistelor de concurs, cine conduce din placere?
Eu. Pur si simplu pentru ca imi place sa conduc. Manuala. Si sunt sigur ca mai sunt "ciudati" din astia ca mine.

#61
ZDNEJ

ZDNEJ

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 288
  • Înscris: 17.01.2013
Simplu, masina veche =cutie manuala(70% din parcul auto din Romania ) Nu cred ca exista persoana sa nu prefere o cutie automata moderna de la 7-8 trepte in sus.

Singura data cand am placere sa conduc manual e doar in 964 turbo.

Cine nu isi permite o masina moderna sau noua atunci evita o cutie automata pentru ca vine cu costuri mai mari in timp.Cu 300 euro faci un schimb de ulei si nu cred ca e mult dar multi prefera un schimb de ambreiaj la 100k km in loc de un schimb de ulei la 40-60k km.

Ce producator auto decent mai ofera manuale in 2022? Tot trendul acum e pentru consum mai mic si confort si asta vine cu transmisie automata.

Avem in America din 1950 cutii automate si totul e ok pe termen lung daca nu o abuzezi non stop (curse si launch control zilnic)

#62
misusumi

misusumi

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,426
  • Înscris: 04.06.2006

 CristianLC, on 06 aprilie 2022 - 18:06, said:

Eu. Pur si simplu pentru ca imi place sa conduc. Manuala. Si sunt sigur ca mai sunt "ciudati" din astia ca mine.
Unde ai citit "ciudati"? Era o intrebare retorica, pentru ca de regula conduci ca sa ajungi undeva.
Adrenalina vine din condusul sportiv, nu pe strada.

 ZDNEJ, on 06 aprilie 2022 - 18:10, said:

Cine nu isi permite o masina moderna sau noua atunci evita o cutie automata pentru ca vine cu costuri mai mari in timp.
In 15 ani a mea nu a costat nimic in plus fata de una manuala. Nu e pe baza de presiune de ulei ca DSG-ul, ci cu comanda electrica (Durashift EST - Electronic Shift Transmission - features electronic control with manual selection of gears. It is an automated manual transmission with a shift and clutches electric actuator).

Edited by misusumi, 06 April 2022 - 18:19.


#63
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009

 marius.bunu, on 06 aprilie 2022 - 15:04, said:

[...]
De aia au nevoie femeile si aia care stau cu nasul in telefon la volan.
Plus sisteme stupid-proof, gen franare de urgenta.
Daca esti genul puturos, ia-ti cutie automata.

 Alltrack, on 06 aprilie 2022 - 15:07, said:

Cutia manuala e pentru soferi , cea automata este pentru posesorii de permis !
[...]

Inseamna ca eu sunt un posesor de permis puturos, pizdificat si care nu are nici o treaba cu masinile (devreme ce am o singura treapta la masina si imi place la nebunie).

Edited by ro_explorer, 06 April 2022 - 18:21.


#64
filipxxx

filipxxx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,920
  • Înscris: 25.04.2006

 CristianLC, on 06 aprilie 2022 - 18:06, said:

Eu. Pur si simplu pentru ca imi place sa conduc. Manuala. Si sunt sigur ca mai sunt "ciudati" din astia ca mine.

Cred ca e o placere extrema sa stai la semafoare in oras facand muschi la stangu, e placere pura. :) Acum ca faci 2 drumuri pe serpentine la saptamana, o fi ce sa zic dar chiar daca am chef de pilotaj dau automata pe mod manual si schimb, de padele nu mai zic :)

#65
cosmin_235423

cosmin_235423

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 815
  • Înscris: 17.06.2018
automata e pentru lenevit pe drum, mai ales dupa o varsta in colo cand nu-ti mai arde de prostii.
cu manuala parca mai simti ceva adrenalina.

#66
Masutatsu-Oyama

Masutatsu-Oyama

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,911
  • Înscris: 08.02.2022

 ZDNEJ, on 06 aprilie 2022 - 18:10, said:

Ce producator auto decent mai ofera manuale in 2022?

Type R? STI?

#67
CristianLC

CristianLC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,035
  • Înscris: 10.01.2014

 filipxxx, on 06 aprilie 2022 - 18:42, said:

Cred ca e o placere extrema sa stai la semafoare in oras facand muschi la stangu, e placere pura. Posted Image Acum ca faci 2 drumuri pe serpentine la saptamana, o fi ce sa zic dar chiar daca am chef de pilotaj dau automata pe mod manual si schimb, de padele nu mai zic Posted Image
O folosesc in mare parte in afara orasului. In Bucuresti mai rarut ca avem metrou. Imi place mie sa misc de bat, ce sa zic..... Si, contrar opiniei de mai sus, sunt de parere ca nu e neaparat nevoie de adrenalina, pilotaj etc. pentru a te bucura de condus. Pur si simplu iti place si aia e.

Edited by CristianLC, 06 April 2022 - 19:00.


#68
MKdens24kw

MKdens24kw

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,859
  • Înscris: 02.02.2014
Ptiu sa te bata.!!!!..M-am gandit la manualele scolare....

#69
misusumi

misusumi

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,426
  • Înscris: 04.06.2006

 cosmin_235423, on 06 aprilie 2022 - 18:48, said:

automata e pentru lenevit pe drum, mai ales dupa o varsta in colo cand nu-ti mai arde de prostii.
cu manuala parca mai simti ceva adrenalina.
Ba imi arde, dar fac prostii in Forza, Asseto Corsa, NFS etc. Chiar si "dupa o varsta" Posted Image
Adrenalina din "miscat batul", greu de crezut. Aia vine din viteza, derapaje etc.

Edited by misusumi, 06 April 2022 - 19:22.


#70
P-I-G

P-I-G

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 304
  • Înscris: 04.01.2022
Contrar opiniilor unora care vad automobilul/masina personala ca pe ceva ce trebuie nusai sa fie scump si plin de tehnologie de ultima ora, eu privesc masina ca pe un simplu instrument care trebuie sa ma duca din punctul A in punctul B CU BINE. Ca pe un ajutor si nu ca pe o povara. Citesc 300 de euro schib de ulei la cutie atumoata, si autorul o spune de parca ar vorbi de 300 de lei, uitand sau pur si simplu ignorand ca SALARIU MINIM IN Romania e pe la 300 de euro. Sa inteleg ca aia care muncesc pe 300 de euro/luna sunt niste papagali si nu merita sa aiba o masinuta? Doar printii au voie la volan?
Despre cutie automata nu prea vreau sa aud. Am invatat sa conduc pe Dacia 1310, am condus multe masini si am destui kilometri la bord, oricum ar fi, prefer totusi masinile cu mai putina tehonolgie, prefer sa conduc asa cum am invatat si sa nu-mi las viata pe mana unui sistem electronic ce poate in orice secunda sa dea rateu....si am doar o viata, asa ca prefer sa schimb eu vitezele, sa apas ambreiajul si sa accelerez, sa ma HOLBEZ in oglinzi, sa ma asigur, sa conduc PREVENTIV si ii las pe altii sa posteze pe retele in timp ce stau la volan pe pilot automat lasand masina sa faca ce vrea ea, pentru ca, DESIGUR, de ce sa te agiti sa schimbi vitezele cand poti face alte lucruri mai bune. Apropo, cu astea automate poti sa faci balans daca ai ramas in zapada? In concluzie: Fiecare sa cumpere si sa foloseasca ce doreste fara sa mai poarte grija altora. E bine totusi sa ne cumparam masina pe care ne perimitem sa o intretinem intr-o stare buna de functionare.

#71
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009

 P-I-G, on 06 aprilie 2022 - 19:39, said:

Sa inteleg ca aia care muncesc pe 300 de euro/luna sunt niste papagali si nu merita sa aiba o masinuta? Doar printii au voie la volan?
Aia care castiga 300 euro pe luna nu isi permit o masina. Aia de abia au dupa ce bea apa.

Edited by ro_explorer, 06 April 2022 - 19:54.


#72
Raz0rblade

Raz0rblade

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 678
  • Înscris: 18.08.2021

 ro_explorer, on 06 aprilie 2022 - 18:20, said:

Inseamna ca eu sunt un posesor de permis puturos, pizdificat si care nu are nici o treaba cu masinile (devreme ce am o singura treapta la masina si imi place la nebunie).
Subscriu, dupa 20 de ani de Unga-Bunga barbat puternic, fan manuale (nu de-alea scolare) am devenit mai soft -soft rau de tot - si am trecut pe masina cu o viteza inainte si una inapoi - Corolla hybrid. Si-al dreaku sa fiu daca ma mai intorc la radacini...
Pentru initiatorul topicului, ia fa tu un drum Buzau - Sofia cu manuala si dupa aia cu o automata, sau un CVT. Sa imi spui tu mie dupa care iti tremura picioarele mai tare...
Iar eCVT-ul de la hibride nu are decat ansamble de roti dintate si motoare electrice inauntru, nu tu ambreiaj, nu tu rulment de presiune... La un schimb al uleiului conform manualului masinii, ce naiba ar putea sa se strice in cutie???

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate