Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Dade, dade

Parola la lock screen

Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...
 Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik
 Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...
 Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?

A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Pareri apartament in zona Berceni?
 

De ce lumea inca prefera manualele ?

* * - - - 12 votes
  • Please log in to reply
200 replies to this topic

#37
george_alexandru

george_alexandru

    Mwe Austria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,532
  • Înscris: 30.08.2017

View PostAlltrack, on 06 aprilie 2022 - 15:12, said:


Iti place tie sa folosesti cuvantul ''prostie'' pentru chestiile pe care nu le intelegi !
Problema e ca toti se cred soferi dar in realitate sunt foarte putini !

Păi nu înțeleg de unde scoateți unii tâmpenia asta cu "ești șofer doar dacă conduci manuală". N-are nici o treabă abilitatea de a conduce cu tipul cutiei.

Cutia automata este despre performanta (in cazul celor cu dublu ambreiaj) si confort. Atât.

Edited by george_alexandru, 06 April 2022 - 15:18.


#38
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,354
  • Înscris: 22.10.2007
lasa-i sa se bucure si ei de ceva, nu le spulbera visele Posted Image


cum zicea unu' pe youtube: piloti, tata, piloti.

Edited by _-livio-_, 06 April 2022 - 15:29.


#39
cristian_sen

cristian_sen

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,191
  • Înscris: 21.08.2003

View PostNeaceasca85, on 06 aprilie 2022 - 14:56, said:

aerul conditionat e de baza la mine, setat Auto 16 C tot anul, uneori la nevoie pe LO. Posted Image

inseamna nu esti barbat adevarat nu intelegi ca orice confort e ptr fetite

View PostNeaceasca85, on 06 aprilie 2022 - 14:56, said:

1,9 TDI nu il simte. Diesel rulz, fie pe auto fie pe manuala. Urci rampele like a boss, mai ales daca ai semafor in rampa. Posted Image
2.0 hash de ii e mai bun, mult mai bun.  Dar nimic nu se compara cu un Duramax 6.6L. Decat poate Cummins de 6.7L, si la ei e intrecere cine o are mai mare. Capacitatea. Posted ImagePosted ImagePosted Image  Mai era Ford Powerstroke de 7.3L dar nu stiu daca se mai fabrica.

Edited by cristian_sen, 06 April 2022 - 15:38.


#40
Neaceasca85

Neaceasca85

    Gaz ieftin si curent ieftin

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 88,817
  • Înscris: 14.10.2008
Fetitele sunt friguroase si vor cloceala, eu iubesc racoare spre frig in spatiile inchise. Posted Image

In masina dupa anii in care Dacia m-a fiert cu caldura si intoxicat cu mirosurile, acum e razbunarea perfecta.

In martie 2015 am constatat ca nu am freon. Martie-noiembrie am nevoie de freon pe masina.

#41
Alltrack

Alltrack

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 4,737
  • Înscris: 01.08.2020

View Postgeorge_alexandru, on 06 aprilie 2022 - 15:16, said:

Păi nu înțeleg de unde scoateți unii tâmpenia asta cu "ești șofer doar dacă conduci manuală". N-are nici o treabă abilitatea de a conduce cu tipul cutiei.

Cutia automata este despre performanta (in cazul celor cu dublu ambreiaj) si confort. Atât.
Cutia automata si nu vorbesc de cele de curse secventiale , cu x viteze si mii de rotatii/minut la motor , e in general pentru confort . Chiar si pe modul SPORT tot ai delay-uri la schimbarea vitezelor si daca vrei consum mic poti scoate consumuri mai mici cu cele manuale...desigur daca vrei asta .
Exemple pot da o gramada , cine vrea putina adrenalina pe serpentine de munte merge schimband intre 2 si 3 si invers , la automata schimba de ''100'' de ori cum vrea ea .
Daca vrei sa depasesti un TIR in scurt pe la 90 la ora , una e sa pleci turat din 3 in 4 si alta la automata sa astepti sa se tureze si apoi sa mai piarda timp cu inca vreo 2 schimbari .
Pot continua dar se pare ca nu conteaza .

#42
quantico2708

quantico2708

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,148
  • Înscris: 15.07.2008
"De ce lumea inca prefera manualele ?"

Pai din manuale înveți ca folosirea adjectivelor pe post de substantive este evitat. Asta daca nu vrei sa fii considerat manelist nespălat de către ceilalți.
Deci manualele "e" bune ca te invata chestii.



Retardatul ala de George Buhnici a pornit aceasta moda. Eu cel puțin la el am auzit prima data adjectivele folosite pe post de substantive.

#43
CARNATUL

CARNATUL

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 254
  • Înscris: 25.08.2021

View PostMohombi, on 06 aprilie 2022 - 13:28, said:

Intrebarea mai buna poate ar fi, de ce inca se fabrica manuale in 2022 ? Intrebarile sunt complementare, merg mana-n mana.
Si nu ca unii prefera manualele, aproape toata lumea aici in Ro (in alte tari europene e alta situatia) cumpara manuale.  
Vorbeam cu un amic care vrea sa isi cumpere un crossover de 30k si il intrebam de ce nu isi ia o automata. Pentru mine e noaptea mintii, simt ca am o fractura de logica incercand sa inteleg asa ceva, sa dai 30 mii si sa mesteci cu polonicul in ciorba pe drum.

"Simt masina mai bine !". Ce simti, mah, cum adica ? Adica iti place sa supraturezi motorul ? sa auzi turatiile, asta inseamna sa simti masina ? wtf.  Dar sa conduci confortabil nu iti place ? si mai sigur. Apoi sa vezi ca esti in panta, ca tre' sa fii intr-a intaia. Si nu mai zic de probleme tehnice, se defecteaza mai rpd (pt ca tu nu o sa schimbi mereu cand trebuie, n-ai cum), consum mai mare(tot pt ca nu schimbi cand trebuie),  ambreiaj (schimb kit de ambreiaj aia e mare distractie), am vazut la unul ca nu mai putea sa bage in a doua si sarea direct la a treia. Adica de ce unii nu isi doresc sa progreseze ?

O alta chestie, ăștia cu manualele zic ca au si ei pilot pe masina. Ăla nu e CC sau nu e de-a adevaratelea, cand tre sa schimbi viteza, nu-l poti numi pilot. La mine, am viteza salvata in memorie, am intrat pe DN sau A in linie dreapta activez pilotul se duce de la 50 la 90 singur si acolo ramane si de aici incolo controlez viteza din butoane si frec țiparu in mașină.

As estima ca nu exista pe lumea asta om mai plictisit decat tine. Nu stiu cum faci de reusesti mereu sa deschizi cele mai DEGEABA topicuri.

Acuma daca tu nu stii sa conduci pe manuala nu-i problema, mergi pe automata. In felul asta poti sa stai cu mana dreapta afara pe geam.

#44
cristian_sen

cristian_sen

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,191
  • Înscris: 21.08.2003
La automata nu astepti nimic sa schimbe, decat poate daca e model de acum 20 ani cu uleiul original si convertorul ciur. De obicei shimba mai repede decat una manuala. Daca mai e si dublu ambreiaj nu mai are rost sa discutam, schimba doua trepte pe secunda, nici mama soferului pe manuala nu face asta.


View PostAlltrack, on 06 aprilie 2022 - 16:06, said:

Exemple pot da o gramada , cine vrea putina adrenalina pe serpentine de munte merge schimband intre 2 si 3 si invers , la automata schimba de ''100'' de ori cum vrea ea .
Andrenalina???  Nu pe drumurile publice flacau! Asta o faci pe circuit nu pe drumurile publice unde nu esti singur. MAI da cateva exemple din gramada aia de exemple...

Iar daca vrei nu "schimbe de 100" ori o pui in M2 sau M3 si asa ramane pana iese fum din ea. Cand schimba singura des denota faptul ca esti un sofer cu un stil de condus imprevizibil, neeficient. Un sofer decent invata in cateva zeci-sute de km sa schimbe viteza la automata "din accelaratie"...iar cand isi aduce aminte de manuala are +/- la maneta si padele la volan, se joaca cu ele cat vrea. Padelele astea-s cele mai inutile optiune, le-am folosit odata cand am cumparat masina, nici pe zapada sau serpentine nu am simtit vreodata nevoia de ele. Dar e adevarat ca nu am Porsche sau curvett ca  sa simt masina...

Edited by cristian_sen, 06 April 2022 - 16:24.


#45
CARNATUL

CARNATUL

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 254
  • Înscris: 25.08.2021

View Postcristian_sen, on 06 aprilie 2022 - 16:17, said:

La automata nu astepti nimic sa schimbe, decat poate daca e model de acum 20 ani cu uleiul original si convertorul ciur. De obicei shimba mai repede decat una manuala. Daca mai e si dublu ambreiaj nu mai are rost sa discutam, schimba doua trepte pe secunda, nici mama soferului pe manuala nu face asta.



Andrenalina???  Nu pe drumurile publice flacau! Asta o faci pe circuit nu pe drumurile publice unde nu esti singur. MAI da cateva exemple din gramada aia de exemple...

Iar daca vrei nu "schimbe de 100" ori o pui in M2 sau M3 si asa ramane pana iese fum din ea. Cand schimba singura des denota faptul ca esti un sofer cu un stil de condus imprevizibil, neeficient.

Ca sa intelegi, are o gioarsa de masina si si-si da aere de mare pilot pe aici pe forum.

#46
mondo_76

mondo_76

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 403
  • Înscris: 08.02.2011

View PostAlltrack, on 06 aprilie 2022 - 16:06, said:


Cutia automata si nu vorbesc de cele de curse secventiale , cu x viteze si mii de rotatii/minut la motor , e in general pentru confort . Chiar si pe modul SPORT tot ai delay-uri la schimbarea vitezelor si daca vrei consum mic poti scoate consumuri mai mici cu cele manuale...desigur daca vrei asta .
Exemple pot da o gramada , cine vrea putina adrenalina pe serpentine de munte merge schimband intre 2 si 3 si invers , la automata schimba de ''100'' de ori cum vrea ea .
Daca vrei sa depasesti un TIR in scurt pe la 90 la ora , una e sa pleci turat din 3 in 4 si alta la automata sa astepti sa se tureze si apoi sa mai piarda timp cu inca vreo 2 schimbari .
Pot continua dar se pare ca nu conteaza .


Sa vezi cum e pe serpentine cand treci pe padelele de la.volan la automata. Aia senzatie.
Nu e asa colegule!!! Nu stai deloc sa turezi automata, mai ales pe.sport.
Nu misca nici o manuala in fata unei automate, tocmai ptr ca la aia automata, un computer schimba exact cand e cuplul maxim.
Crede-ma, am condus 25 de ani manuala....automata, mai ales cea cu dublu ambreaj, la marcile premium este ALTCEVA.

Edited by mondo_76, 06 April 2022 - 16:28.


#47
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,207
  • Înscris: 08.01.2021
Întrebarea e prost formulata și prin urmare răspunsurile sunt la fel de... Neinspirate.

Nu "lumea" prefera o cutie sau alta, ci fiecare persoana în parte, fiecare cu motivele lui. Care sunt singurele relevante.

#48
Barboso

Barboso

    Satir bătrân, "United Gashka" member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 52,260
  • Înscris: 24.01.2008

View Postabac, on 06 aprilie 2022 - 14:38, said:

Nu ai cum sa pui cutie manuala pe hibride.
Prostii aia de la Honda nu te-au intrebat pe tine si-au facut-o.  :D
Parca si Toyota...

#49
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,568
  • Înscris: 13.06.2004

View Postwaterman, on 06 aprilie 2022 - 13:58, said:

Eu aș întreba de ce lumea încă preferă mașini cu volan pe stânga ?

Dacă ai volanul pe dreapta, te poţi sui la volan de pe trotuar (în cazul în care maşina este parcată paralel cu trotuarul), nu trebuie să deschizi uşa spre partea cu traficul. În fine, şi la cea cu volanul pe stânga ai putea face asta pe arterele cu dublu sens de circulaţie, dacă nu ar fi pus unii consolă între scaunele din faţă şi maneta schimbătorului acolo unde nu trebuie.

View PostAlltrack, on 06 aprilie 2022 - 15:07, said:

Cutia manuala e pentru soferi , cea automata este pentru posesorii de permis !
Am si manuale , am si automata...pentru sotie !
Singurul loc unde imi place automata e in Bucuresti si imprejurimi , in rest manuala RULES !

Şofer e ăla care ştie să conducă. Degeaba ştii să schimbi vitezele la manuală, dacă la comportament în trafic eşti praf.

#50
Alltrack

Alltrack

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 4,737
  • Înscris: 01.08.2020

View Postcristian_sen, on 06 aprilie 2022 - 16:17, said:

La automata nu astepti nimic sa schimbe, decat poate daca e model de acum 20 ani cu uleiul original si convertorul ciur. De obicei shimba mai repede decat una manuala. Daca mai e si dublu ambreiaj nu mai are rost sa discutam, schimba doua trepte pe secunda, nici mama soferului pe manuala nu face asta.



Andrenalina???  Nu pe drumurile publice flacau! Asta o faci pe circuit nu pe drumurile publice unde nu esti singur. MAI da cateva exemple din gramada aia de exemple...

Iar daca vrei nu "schimbe de 100" ori o pui in M2 sau M3 si asa ramane pana iese fum din ea. Cand schimba singura des denota faptul ca esti un sofer cu un stil de condus imprevizibil, neeficient. Un sofer decent invata in cateva zeci-sute de km sa schimbe viteza la automata "din accelaratie"...iar cand isi aduce aminte de manuala are +/- la maneta si padele la volan, se joaca cu ele cat vrea. Padelele astea-s cele mai inutile optiune, le-am folosit odata cand am cumparat masina, nici pe zapada sau serpentine nu am simtit vreodata nevoia de ele. Dar e adevarat ca nu am Porsche sau curvett ca  sa simt masina...
Vad ca s-a infierbantat lumea ! Masina e din 2021 ! Exact aia zic eu ca schimba mai repede si mai multe , pierzand timp in multe momente . Baietel , am trecut binisor de 50 de ani deci atentie la exprimare .
Daca nu deranjez pe nimeni in trafic , bag adrenalina cand vreau eu si in special pe drumuri unde nu e prea multa lume . Am padele la volan , mie nu imi plac , trebuie sa stau aplecat spre volan in permanenta .
Pe trasee virajate schimba des daca mergi mai sportiv , ceea ce la manuala o rezolvi din turatie .

#51
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,354
  • Înscris: 22.10.2007
schimba des daca nu stii s-o folosesti, altfel face fix ce vrei tu.

#52
Alltrack

Alltrack

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 4,737
  • Înscris: 01.08.2020

View Postmondo_76, on 06 aprilie 2022 - 16:24, said:

Sa vezi cum e pe serpentine cand treci pe padelele de la.volan la automata. Aia senzatie.
Nu e asa colegule!!! Nu stai deloc sa turezi automata, mai ales pe.sport.
Nu misca nici o manuala in fata unei automate, tocmai ptr ca la aia automata, un computer schimba exact cand e cuplul maxim.
Crede-ma, am condus 25 de ani manuala....automata, mai ales cea cu dublu ambreaj, la marcile premium este ALTCEVA.
Am tone de kilometri pe foarte multe masini de prin 87' ! Cuplul maxim nu inseamna forta maxima de acceleratie , acum masinile puternice ating cuplul maxim si pe la 1800 de ture ceea ce nu e egal daca schimbi rapid la o manuala la 4500-5000 la benzina sau pe la 4000 la diesel . E o diferenta imensa !

View Postdjl, on 06 aprilie 2022 - 17:01, said:

Şofer e ăla care ştie să conducă. Degeaba ştii să schimbi vitezele la manuală, dacă la comportament în trafic eşti praf.
Care e baza acestei concluzii ?

#53
stevetlangat

stevetlangat

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,737
  • Înscris: 24.10.2019

View PostBursul, on 06 aprilie 2022 - 13:56, said:

Pentru ca nu au condus automate. Punct. Toti cei care au trecut pe automate au fost incantati. Eu nu am condus nici o automata, dar la cum se vorbeste prin targ, as indragi din prima clipa automata.


Pe langa Barboso si Alltrack poti sa ma adaugi si pe mine la exceptii.


Automata e avantaj si control pentru fabricanti. Nu mai trebuie sa proiecteze motoarele pentru animale care schimba in 8000 de ture zilnic.

Plus ca fara ambreiaj, totul devine drive by wire. Ai vreun bug/ hack, imbratisezi pomul. Tot ce schitezi, schitezi degeaba.

Edited by stevetlangat, 06 April 2022 - 17:33.


#54
Alltrack

Alltrack

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 4,737
  • Înscris: 01.08.2020
Eu nu vreau sa se inteleaga gresit desi imi mentin parerea Posted Image ! Din partea mea fiecare isi alege ce cutie vrea el si cu care se simte mai bine !
Dar daca se citeste topicul de la inceput , unii incearca sa demonstreze ca cei care prefera cutiile manuale o fac din saracie , prostie si primitivism si mi se pare minim o mizerie si multe altele .
Deci nu am inceput eu !!! Sa nu mai vorbesc despre cel care imi face ''masina gioarsa'' Posted Image ! La care dintre ele s-o referi ?

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate