Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Unde e recomandat sa ma cazez in ...

Descarcator de supratensiune tip 2

ping digi?

Reparare "șanțuri&#...
 De ce i se zice Mariei "Stapa...

Colet valoare Londra București

BMW seria 3 rulat vs SsangYong Ko...

Share abonament Netflix
 Cum pot sa fac rost de un negativ...

Lant Bicicleta

Un designer artist: Raymond Loewy

ATS din contactor modular
 Parere apartament ~150k

Limitare la 100mb/s

Altercație

Cartonașe și stickere t...
 

Hyundai Tucson 2022 luxury hev 230cp teal 4x4

* * - - - 3 votes
  • Please log in to reply
208 replies to this topic

#145
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009

 Phonyx, on 17 aprilie 2022 - 21:28, said:

cx 0,31

 gushpi, on 17 aprilie 2022 - 22:25, said:

[...]forma pe care o ia picătura de apă în cădere.
[...] botul tucsonului se apropie destul de mult...

Nu am nimic de spus despre Tucson, e un suv decent ... dar Cx de 0.31 si "forma aerodinamica" nu sunt 2 chestii care se pot folosi in acelasi context.
Cand Cx-ul scade sub 0.26 atunci poti incepe sa vorbesti de masini aerodinamice ... numai ca nu e suficient. La fel de importanta este si aria transversala a masini.

F = 1/2 * rho * S * Cx * v^2

F= forta la inaintare intr-un fluid.
rho=coeficientul de vascozitate al fluidului (aerului in cazul de fata)
S = suprafata frontala a obiectului (aria sectiunii transversale a masinii)
Cx = coeficientul aerodinamic
v = viteza de deplasare.

Edited by ro_explorer, 18 April 2022 - 00:38.


#146
danyd83

danyd83

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,050
  • Înscris: 04.11.2013
Merge bine masina pentru gabaritul ei, nimic de reprosat. Dar totusi sa ajungi sa o compari cu un A6 e cale lunga. Le-am condus pe ambele, nu se compara (A6 model 2018, 3.0 diesel) - categoric A6 e peste la tinuta de drum, confort, putere...cam orice.

#147
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,128
  • Înscris: 17.01.2012
de ce aș compara mere cu cireșe?
tucsonelu' e un suvonel, iar a6 e un sedan-salon
la confort nu aș zice că-i prea diferit, dar ținutele de drum normal că diferă: una e să alergi pe burtă și alta în picioare :P
despre putere? păi 300 de cai sunt la fel pe aceeași greutate, căci cuplurile la  putem considera egale (cu toate că la Tucson ai cuplul electric maxim încontinuu...)

hai, mai bine zi că 4 cercuri e mai aproape de olimpiadă decât un haș de mână :)

#148
danyd83

danyd83

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,050
  • Înscris: 04.11.2013
Nu eu am comparat ci colegul initiator. Posibil sa avem feeling diferit, nu contest. Totusi pt mine nu prea exista termen de comparatie, strict parere personala. Daca imi doream cercurile le luam, evident SH in acesti bani.

Edited by danyd83, 18 April 2022 - 14:45.


#149
pixel3cs

pixel3cs

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,760
  • Înscris: 26.01.2007
Mda... lumea a ramas fixata pe nemtesti, 3.0, multi cilindri, aerodinamica, diesel, SUV dulap, samd. Tehnologia evolueaza, iar varianta de Tucson hibrida este construita pentru performanta, atat la consum cat si la putere. Depinde doar de modul in care vrei sa o conduci. Lumea subestimeaza foarte mult noul Tucson pentru ca nu stie ca este construit pentru putere, nu stie ca o masina hibrida poate avea cuplu instant si ca poate fugi de rupe imediat cum apesi pedala, si oricum Hyundai este perceput ca o ieftinatura. Am avut foarte multi soferi care au accelerat cand ii depaseam pe sistemul ca "nu ma depasesti tu pe mine", si n-au putut sa faca fata curbei de putere dezvoltate de cele doua motoare. Nu zic ca o masina de 300 cai nu e mai puternica, dar daca nu e hibrida sau electrica va avea cuplul maxim mai tarziu pe la turatia maxima, caii aia sunt mancati de greutatea masinii daca e mai grea de 1.7 tone ca Tucson, daca nu e 4x4 va avea inca un punct minus, conteaza mult daca motorul termic are turbina, ce fel de cutie are, daca este in modul sport in timpul depasitii, ce anvelope are. O nemteasca obosita cum vedem pe la noi nu face fata unei masini de generatie noua cu ultima tehnologie. In general masinile hibride sunt construite pentru consum mic, dar Hyundai a construit motorul asta asa cum am zis si pentru perfomanta la accelerare, iar la asta ajuta mai multe tehnologii pe care le-a pus pe masina: https://tech.hyundai...pic-efficiency/

#150
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009
Hai sa trecem peste aburii de marketing.

#151
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,128
  • Înscris: 17.01.2012
...ok..., am trecut și am ajuns la 265 CP + 305 Nm cuplu - restul e tăcere! :P

#152
pixel3cs

pixel3cs

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,760
  • Înscris: 26.01.2007
Pai pe youtube din masuratori reiese un 0-100 km/h in 7.5 s pentru varianta hibrida in modul sport, ceea ce face ca pe primii cativa zeci de metri datorita cailor electrici si a pornirii in forta masina va fi similara la accelerare cu masini doar termice cu mai multi CP si 0-100 in mai putine secunde. A se vedea si cum accelereaza Tesla dar apoi este depasita de masini cu aceiasi CP dar termici. Ceea ce face ca in depasiri masina sa fie perceputa de ceilalti dar si simtita de sofer ca fiind mai puternica decat pe hartie. Cuplul la hibrida si plugin este de 350 nM si caii 230 cp la hibrida (180 CP termici + 60 termici = 230 cp reali in loc de 240 cp matematici), cu 7.43 kg/cp, si 265 cp la varianta plugin care nu vor fi mai rapizi decat la hibrida datorita greutatii in plus a masinii. Iar pentru performanta conteaza cuplul raportat la greutate care trebuie sa fie cat mai instant si constant in timp.

Edited by pixel3cs, 18 April 2022 - 20:39.


#153
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009

View Postgushpi, on 18 aprilie 2022 - 20:01, said:

...

View Postpixel3cs, on 18 aprilie 2022 - 20:32, said:

...

PHEV-ul meu anterior, 224CP combinat, 1800 Kg avea 0-100 in 6.5 sec. Intr-adevar, restul e tacere.
Dupa cum spuneam, e OK sa iti placa masina pe care o detii, dar nu cer decat sa dam aburii de marketing deoparte si sa vorbim despre chestii reale.
Tucsonul e departe de perfectiune, in anumite chestii (mult) mai departe decat altii. Dar are plusurile lui.

#154
danyd83

danyd83

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,050
  • Înscris: 04.11.2013
O cam dam in basme si aici, detin Tucson plug-in si garantat nu se apropie de un A6 2018 3.0. Va rog sa le conduceti pe ambele si vorbim dupa.
Tucson are cuplu maxim 350Nm si 265CP putere maxima, A6 are 650Nm cuplu maxim si 320CP.
Am mai spus imi place Tucson maxim, nu cred ca puteam sa fac o alegere mai buna in gama asta de pret, dar totusi sa fim realisti.

#155
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,128
  • Înscris: 17.01.2012
...păi nu știu cine a-nceput că tucsonu' o fi f'un sportiv de marcă!
nu nene, el are toată puterea aia și tot cuplul ăla să se miște vioi în trafic - nu să câștige f'o liniuță!

și iar zic: tucsonu e una, A6 e alta
cu mastodontul ies din curte chiar dacă am zăpadă de 20 de cm, mă descurc prin noroaiele din sat, iar un alt aspect este că nu-mi torsionează coloana când intru și când ies din el :P

a, asta era să uit: în Tucson urci, în A6 cobori! :) (nu că ar fi vreun criteriu de bază, dar dacă ai ceva antecedente de hernie de disc - te mai gândești ce tip de mașină-ți iei :) )

#156
Phonyx

Phonyx

    Veteran

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,586
  • Înscris: 11.07.2006
Un consum de seara prin oras,evident e irelevant avand media mai mare dar asa de fun.

Attached Files



#157
Co5min

Co5min

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,266
  • Înscris: 02.12.2007
In caz că nu știai, poti alege sa vezi turațiile pe cadran dreapta, alegand tachometer din setări.

Edited by Co5min, 12 May 2022 - 09:35.


#158
Phonyx

Phonyx

    Veteran

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,586
  • Înscris: 11.07.2006
Da stiu dar personal mi se pare irelevant avand cutie automata,nu ma ajuta cu nimic sa stiu la ce turatie schimba treptele.Ah daca era doar manuala atunci da.

#159
adrian_efa

adrian_efa

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 335
  • Înscris: 01.12.2007

View Postpixel3cs, on 18 aprilie 2022 - 19:30, said:

Nu zic ca o masina de 300 cai nu e mai puternica, dar daca nu e hibrida sau electrica va avea cuplul maxim mai tarziu pe la turatia maxima, caii aia sunt mancati de greutatea masinii daca e mai grea de 1.7 tone ca Tucson, daca nu e 4x4 va avea inca un punct minus, conteaza mult daca motorul termic are turbina, ce fel de cutie are, daca este in modul sport in timpul depasitii, ce anvelope are. O nemteasca obosita cum vedem pe la noi nu face fata unei masini de generatie noua cu ultima tehnologie.

La teorie esti repetent si nu stii sa faci difereneta intre cuplu si cai putere...sunt curios daca ai vazut vreodata o diagrama cuplu/cai putere...iar comparatiile intre nemtesti vechi si avioane noi (hunday Posted Image Posted Image ) arata doar frustrare....chiar, la ce anume te=ai referit prin comparatia de mai sus ? la vopsea, la cricul din dotare sau la ce?

Edited by adrian_efa, 12 May 2022 - 22:08.


#160
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,128
  • Înscris: 17.01.2012

 Phonyx, on 12 mai 2022 - 07:53, said:

Un consum de seara prin oras,evident e irelevant avand media mai mare dar asa de fun.

a ta, la ieșirea din garanție - nu știu dacă o să aibă 2 revizii la activ :P
(când o vinzi, întreabă-mă! o iau io... :) )

#161
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,128
  • Înscris: 17.01.2012
dragi colegi, care este site-ul acela care vindea `tăvi” pt portbagajul de tucson?

#162
Phonyx

Phonyx

    Veteran

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,586
  • Înscris: 11.07.2006
Rimi.ro is super ok si se poate seta masina,vezi sa pui plug in.Eu am primit la ridicarea masini un covor de plastic,nu se compara cu rigum de la rimi,nu alumeca nimic pe cauciuc.
https://rimi.ro/hyun...rigum-6167.html

Edited by Phonyx, 26 May 2022 - 21:28.


Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate