Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Descarcator de supratensiune tip 2

Reparare "șanțuri&#...

De ce i se zice Mariei "Stapa...

Colet valoare Londra București
 BMW seria 3 rulat vs SsangYong Ko...

Share abonament Netflix

Cum pot sa fac rost de un negativ...

Lant Bicicleta
 Un designer artist: Raymond Loewy

ATS din contactor modular

Parere apartament ~150k

Limitare la 100mb/s
 Altercație

Cartonașe și stickere t...

Ciobanesc german - zgarda electro...

Ce este instalatia asta? (Valea B...
 

Statii peco pentru masinile pe baterii

* * - - - 7 votes
  • Please log in to reply
1024 replies to this topic

#217
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,674
  • Înscris: 26.11.2001

Quote

Since the beginning of the year, most European countries, including Bulgaria, are undergoing an aggressive growth in the prices of electricity. For the last year alone, the price on the Independent Bulgarian Energy Exchange has doubled.

Due to the nature of the service, Eldrive is directly affected by such unexpected changes. Considering the persisting trend, and aiming to keep the high quality service to our clients, Eldrive will be respectively implementing changes to the service pricing.

We would like to inform you that starting from 1 October 2021 the price for charging on all charging stations at Eldrive’s network will be changed to BGN 0.70 (including VAT) for every kWh charged.

Eldrive Team

Adică măresc la 1.77 lei/kWh

La noi probabil vor mari de la 1.9 lei kWh direct la 2.5 lei/kWh, ca sa fie siguri.

#218
Nesta3

Nesta3

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 337
  • Înscris: 28.02.2016
Dacă se hotărăște Kaufland si Penny sa va blocheze rotile atunci când lăsați parcate puturoasele ca si cum ar fi parcarea lu mămica voastră, va tăiați venele.
Lăsați “hipsterii” cu EV sa își vadă de treaba lor.E mai bine, e mai simplu.
Mai grav decât sa te afli in topul analfabetismului in Europa e sa afli câți prosti trăiesc in țara asta.Dar na, când vezi cine te conduce, ce pretenții sa ai?

#219
wrc2007

wrc2007

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,223
  • Înscris: 01.08.2007

 Courage, on 24 septembrie 2021 - 16:55, said:

Hmmm acum ca am iar mașină electrică, am observat ca ceea ce mai era ore prin zona este stricat (fast charge).

Veneam de la aeroport și opresc la Rompetrol -> închisă/stricata. (pe ambele sensuri)
Opresc azi la Penny Otopeni -> stricata.
Gazprom are "fast" charge de.... 20 kW.
acolo erau oricum plin de uber-isti. nu aveai nici noaptea loc. era cu "rezervare"...de aia nici nu cred ca au interes sa le mai repare, din pacate.
asa se intampla cand se face abuz.

 Nesta3, on 26 septembrie 2021 - 10:55, said:

Dacă se hotărăște Kaufland si Penny sa va blocheze rotile atunci când lăsați parcate puturoasele ca si cum ar fi parcarea lu mămica voastră, va tăiați venele.
Lăsați “hipsterii” cu EV sa își vadă de treaba lor.E mai bine, e mai simplu.
Mai grav decât sa te afli in topul analfabetismului in Europa e sa afli câți prosti trăiesc in țara asta.Dar na, când vezi cine te conduce, ce pretenții sa ai?
daca anunti paza nu fac nimic? macar sa cheme prin speaker din magazin..

#220
Nesta3

Nesta3

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 337
  • Înscris: 28.02.2016
Nu prea au cum sa ii verifice.Se parchează după ora 16 de exemplu și magazinele sunt deschise pana la 22, deci nu au cum sa verifice dacă ăștia sunt la cumpărături sau chiar au parcat acolo.Iar dimineața se pleacă dinainte sa se deschidă magazinele, deci iar nu au cum sa ii prindă.Soluția ar fi sa facă ceva cu bariera, gen Lidl și după ora x sa nu mai poți ieși .


#221
End-L-user

End-L-user

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,757
  • Înscris: 30.01.2008
Cum se face ca unele aplicatii te obliga sa incarci portofelul electronic cu minim 100-150 de lei cand il activezi prima oara? Mi s-a intamplat si la E.ON (150 de lei activare initiala) si la (Renovatio) E-Charge (100 lei). De asemenea, exista restrictie de incarcare pe suma minima: la E-Charge nu te lasa sa pornesti daca nu ai cel putin 30 de lei in cont, iar la E.ON iti trage inca 150 de lei de pe card daca scade sub 30. Chiar asa de panicati sunt de posibilii rau-platnici?

#222
rhadoo_ds

rhadoo_ds

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,199
  • Înscris: 19.02.2007
Pai care rău platnici .. daca ai ajuns pe 0 și nu mai au de unde trage bani .. fii sigur că opresc alimentarea ..

#223
End-L-user

End-L-user

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,757
  • Înscris: 30.01.2008

 rhadoo_ds, on 29 septembrie 2021 - 19:45, said:

Pai care rău platnici .. daca ai ajuns pe 0 și nu mai au de unde trage bani .. fii sigur că opresc alimentarea ..

La EnelX iti factureaza consumul dupa ce ai incarcat. Uneori la destul de mult timp dupa. Ma intreb ce se intampla daca nu ai destui bani pe card in momentul in care incearca sa ti-i traga de pe card.

#224
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009

 End-L-user, on 29 septembrie 2021 - 18:40, said:

iar la E.ON iti trage inca 150 de lei de pe card daca scade sub 30. Chiar asa de panicati sunt de posibilii rau-platnici?
Exact asa e si la E.ON aici. Cardul mi se incarca automat in valuri de cate 20 euro sau ceva de genul. Nu inteleg de ce nu merge pe link permanent cu un card bancar ...

#225
rhadoo_ds

rhadoo_ds

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,199
  • Înscris: 19.02.2007

 End-L-user, on 29 septembrie 2021 - 20:34, said:

La EnelX iti factureaza consumul dupa ce ai incarcat. Uneori la destul de mult timp dupa. Ma intreb ce se intampla daca nu ai destui bani pe card in momentul in care incearca sa ti-i traga de pe card.
Am inteles ... ciudata abordare ... eu nu am avut ocazia sa incerc.
Ar fi trebuit facut in timp real ... ca nu e mare efort ... dar nah.

La enelX parca au ceva abonamente ... poate cand ai bifat ca esti de acord cu termenii, au inclusa si acolo o clauza care sa ii acopere ..

#226
End-L-user

End-L-user

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,757
  • Înscris: 30.01.2008

 rhadoo_ds, on 30 septembrie 2021 - 04:08, said:

La enelX parca au ceva abonamente ... poate cand ai bifat ca esti de acord cu termenii, au inclusa si acolo o clauza care sa ii acopere ..
M-am uitat chiar acum in JuicePass, sunt 4 abonamente.
Cel mai pleb e Pay per Use (e gratuit, nu ofera nimic); pe asta il am eu. Dupa el e PpU Premium, 9 RON/luna, ofera posibilitatea rezervarii statiei. Urmeaza Basic X, 75 RON/luna, ofera 60 kWh/luna + rezervare statie (la depasire se percepe tariful standard). Ultimul e Premium X, 140 RON/luna, 120 kWh/luna + optiune rezervare.
In conditiile contractuale nu mentioneaza vreo clauza speciala legata de neplata. Doar referiri la somatie de plata si Art. 1553 din Codul Civil.

#227
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,674
  • Înscris: 26.11.2001
Eu la EnelX nu am gasit decat statii Type2, de 22 kW.
Probail nu sunt in raza mea de actiune zilnica.

#228
End-L-user

End-L-user

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,757
  • Înscris: 30.01.2008

 Courage, on 01 octombrie 2021 - 19:14, said:

Eu la EnelX nu am gasit decat statii Type2, de 22 kW.
Probail nu sunt in raza mea de actiune zilnica.
Am filtrat chiar acum in JuicePass dupa CCS Combo 2, si in Bucuresti apar doar vreo 8 statii QuickCharge ale EnelX. Si corespunde cu experienta mea la fata locului. Ei prefera, in general, sa instaleze un 'bat' din-ala cu doua puncte de incarcare trifazice, la Mega Image-urile cu parcare pentru clienti.

Pentru mine nu e o problema, ca oricum ZOE al meu e din-ala vechi, doar cu 22 kW trifazic, insa cei care ar dori quick charge sunt mai dezavantajati.

EDIT: apropo de Zoe:

Attached File  DSC_0002(2).JPG   303.78K   35 downloads

Spre Constanta si inapoi. Zic ca e acceptabil. As fi putut scoate chiar nitel mai bun, daca eram mai atent cu regimul de functionare.
(P.S.: nu stiu de ce Softpedia a rotit poza. Eu am facut-o vertical)

Edited by End-L-user, 01 October 2021 - 19:49.


#229
r_vlad

r_vlad

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 806
  • Înscris: 12.02.2008
Nu stiu daca a mai fost postat pe forum continutul din PNRR destinat infrastructurii de incarcare masini electrice.
Sursa: https://mfe.gov.ro/w...440ce587a99.pdf

Nr. secvential: 64
Măsură conexă (reformă sau investiție): Reforma 1. Transport sustenabil, decarbonizare și siguranță rutieră / Infrastructura pentru combustibili alternativi
Jalon/ țintă: Țintă
Valoare de referință: 1836
Obiectiv: 30000
Calendar orientativ pentru atingerea jaloanelor / țintelor: T2 2026
Descrierea fiecărui jalon și a fiecărei ținte:
Ținta națională privind punctele de reîncărcare electrică pentru vehiculele rutiere cu emisii zero constă în:
a. 1 836 de puncte de reîncărcare deja existente;
b. 2 896 de puncte de reîncărcare de înaltă putere (cel puțin 50kW) (din care 264 de puncte de încărcare electrică sunt propuse prin proiectele de dezvoltare a rețelei de autostrăzi finanțate de MRR) vor fi instalate pe rețeaua de drumuri naționale/autostrăzi, conform strategiei CNAIR privind instalarea de stații de reîncărcare pentru vehicule electrice pe rețeaua TEN-T din România, până în 2030;
c. 13 283 de puncte de reîncărcare finanțate prin componenta „Fondul local” de Ministerul Dezvoltării (13 200 de puncte de încărcare de înaltă putere și 83 de puncte de încărcare de putere normală), defalcate după cum urmează:

- puncte de reîncărcare în municipiile reședință de județ: 4 000;
- puncte de reîncărcare în alte municipii: 1 876;
- puncte de reîncărcare în orașe: 1 600;
- puncte de reîncărcare în zone rurale: 5 724.

d. 2 000 de puncte de reîncărcare finanțate prin componenta „Valul renovării” de Ministerul Dezvoltării (1 000 de puncte de încărcare de înaltă putere și 1 000 de puncte de încărcare de putere normală);
e. cel puțin 10 000 de puncte de reîncărcare de putere înaltă și normală finanțate din surse naționale, alte fonduri UE (inclusiv politica de coeziune) și/sau surse private (inclusiv prin concesiuni). Aceste puncte de reîncărcare vor fi situate în zonele stabilite în planurile urbanistice generale/planurile de mobilitate urbană durabilă ca zone pentru locuințe / zone mixte / zone de servicii / zone comerciale / zone de transport (cât mai aproape de locuitori – pentru a limita nevoile de călătorie). Aceste puncte de reîncărcare vor fi situate, de asemenea, în puncte multimodale pentru a încuraja navetiștii să utilizeze transportul public.
Punctele de reîncărcare vor fi instalate: 85-95 % în zone accesibile publicului/semipublice; 5-15 % în clădiri private.

#230
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013
Ionity now has Plug&Charge accross EU network
https://www.electriv...oss-eu-network/

#231
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009
Deci ai ajuns si ei sa faca ceea ce Tesla a implementat din prima zi cu superchargerele.
Nu inteleg, sincer, chiar nu inteleg, de ce a fost nevoie de 9 ani ca sa faca ceva (si sa se laude cu asta) cand tehnologia respectiva deja era pe piata. Trebuiau doar sa copieze de la bun inceput.

#232
wrc2007

wrc2007

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,223
  • Înscris: 01.08.2007
pt tu compari una bucata retea cu aceeasi bucata firma producatoare de masini cu X bucati firme de retea si Y bucati firme producatoare auto .
Ionity include mai multi jucatori pe piata. in RO de exemplu e renovation, in ungaria au alta. asta pe partea de retea.
pe langa asta, Ionity include mai multi producatori de masini..de la VW, Ford...etc
dupa cum vezi TOTI au avut problema asta.
cu logica ta, era fiecare producator sa-si faca firma lui de chargere?
e asa simplu sa implementezi un standard (de buna voie, ne reglemntat legal) cross platform producatori, furnizori retea, etc?

ca la apple. una e sa optimizezi tot lantul pt productia ta, si alta e sa optimizezi pt oricine, orice device...

inainte sa NU INTELEGI, incearca sa te dai jos in viata reala si sa vezi realitatea.

Edited by wrc2007, 13 October 2021 - 11:55.


#233
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009

View Postwrc2007, on 13 octombrie 2021 - 11:54, said:

pt tu compari una bucata retea cu aceeasi bucata firma producatoare de masini cu X bucati firme de retea si Y bucati firme producatoare auto .
Nu, nu asta compar.
Spun ca cineva (Tesla in cazul asta) a pus bazele unui sistem de incarcatoare cu auto-autentificare. A facut asta din ziua 0, cand s-a gandit cum sa construiasca incarcatoarele - prin septembrie 2012.
De atunci tehnologia era deja pusa la punct si era proiectata cu scalabilitate.

6 ani mai tarziu (2018). Ionity (firma fondata de un consortiu de producatori) pune bazele unei retele de incarcare, cu primul incarcator activat in aprilie 2018, care are (conform spuselor lor) tehnologia de plug and charge implementata. Totusi, dupa inca 3 ani plini, membrii consortiului inca nu au un simplu cacat de genul asta implementat. VW sa aiba deloc asa ceva azi desi fac parte din consortiul fondator al Ionity ? Asta e prostie pura.

Este exact ce spuneam mai sus: integrare verticala la Tesla vs integrare orizontala la ceilalti.

Pai cand aderi la un standard ... aderi doar asa, ca sa apari pe lista de semnatari sau chiar te tii de chestia respectiva?

Mie unuia imi este clar. In lumea auto electrice, pentru mult timp inca (cel putin 10-15 ani) va fi Tesla si restul cand vorbim de tehnologie si implementarea ei, la fel cum in lumea telefoanelor vorbim de Apple si restul ... desi Apple a scos primul iPhone in 2007 ... si dupa 14 ani inca nu este nici un producator care sa aiba acelasi tip de integrare.
Singurii producatori de telefoane care au reusit sa se ia la tranta cu Apple cat de cat de pe pozitii egale sunt cei ca Samsung, care au inteles ca integrarea verticala este singura posibilitate de a te bate cu un alt producator care face integrare verticala.

View Postwrc2007, on 13 octombrie 2021 - 11:54, said:

inainte sa NU INTELEGI, incearca sa te dai jos in viata reala si sa vezi realitatea.
Inainte sa vorbesti de pe margine eu propun sa te documentezi.

#234
Hansolo

Hansolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,484
  • Înscris: 17.09.2007
Acum e adevarat ca e o diferenta de ceva ani intre aparitia unui standard si implementarea lui, a se vedea si in lumea IT la PCI-express, USB, etc.
Durata e direct proportionala cu dorinta unui producator in implementare, daca e multumit cu vanzarile pe standardul vechi nu se va grabi.

Ceva info mai tehnice despre plug and charge:
https://www.switch-e...plug-and-charge
https://www.electriv...a-breakthrough/

Edited by Hansolo, 13 October 2021 - 12:46.


Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate