![]() |
Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Statii peco pentru masinile pe baterii

#1
Posted 30 August 2021 - 11:57

E o statie de incarcare la un supermarket la care ma duc eu de obicei si de cate ori trec pe acolo cineva incarca masina si asteapta in ea.
Si abia daca exista cateva masini electrice in tot orasul. Pai ce o sa se intample cand o sa fie 10.000 sau 50.000,adica 25% ? Unde incarca toti masinile? Hai sa zicem ca toate statile baga incarcare electrica. Deci ai 30 de statii x 3 locuri fiecare, hai sa fie 5 locuri = 150 de locuri de incarcat in cel mai optimist caz posibil (Realist,clar nu ar fi mai mult de 30) O incarcare dureaza minim 60 min. si full 3-4 ore. Hai zicem ca toti incarca numai 60 min. 60 min inseamna vreo 25 de masini pe statie pe zi,adica maxim 3750 masini pe zi poate sa fie incarcate in tot orasul. Sincer 3750 nu suna atat de rau,,, pana nu iei in calcul ca 1. e distributie perfecta,dar in realitate la un peco se aduna mai multi decat la altele 2. bateria tine de 3 ori mai putin decat un plin deci ar fi de 3 ori mai multe masini in peco decat acum. Si probabil de vre 5 ori mai multe daca incarci numai cate 60 min. 3. retea electrica care nu are cum sa faca fata. 150 * 20 kw = 3000 kw per oras.Are Romania atata putere in toate centralele? Edited by papagalul_ganditor_2027, 30 August 2021 - 11:58. |
#2
Posted 30 August 2021 - 12:03

Pai ce o sa se intample cand o sa fie 10.000 sau 50.000,adica 25% ? Unde incarca toti masinile? Astea vor deveni din ce in ce mai comune. Problema rezolvata.
2. bateria tine de 3 ori mai putin decat un plin deci ar fi de 3 ori mai multe masini in peco decat acum. Si probabil de vre 5 ori mai multe daca incarci numai cate 60 min. Masina mea face 500 Km pe un "plin" ... 614 WLTP ...
3. retea electrica care nu are cum sa faca fata. 150 * 20 kw = 3000 kw per oras.Are Romania atata putere in toate centralele? Edited by ro_explorer, 30 August 2021 - 12:04. |
#3
Posted 30 August 2021 - 12:26

50 de locuri in peco nici nu au cum sa incapa. Incap maxim 10 masini in orice peco. De unde mai baga 50 cand nici nu exista locuri de parcare? Uite aici o parcare publica (nu "peco" da? ) cu cca 300 de locuri, din care 50 cu statie de incarcare de 22KW. ![]() ![]() ![]() Poza in original, necomprimata: ![]() Asta era in centrul orasului Göteborg ... si sunt multe asa, mai peste tot in partea de lume unde au inceput sa se implementeze chestii de infrastructura care sa sustina electrificarea. |
#4
Posted 30 August 2021 - 12:28

Probabil ca nu ai vazut pana acum parcari cu cate 50-60 de statii de incarcare pentru electrice ... Astea vor deveni din ce in ce mai comune. Problema rezolvata. Revizuieste-ti trollingul. Masina mea face 500 Km pe un "plin" ... 614 WLTP ... Ce vorbesti tu acolo? Nu ai gandit-o prea bine. Din păcate nici măcar în privința parcărilor simple nu îmi fac iluzia că vor deveni din ce în ce mai comune. Vorbesc de București. Nu știu in alte orașe cum e. La fel si cu rețeaua, până acum 4 ani stăteam în zona Brâncoveanu, aproape de metrou. Vara periodic cădea curentul seara, probabil din cauza aparatelor de aer condiționat. Veneau ăia de la Enel, meștereau ceva, apoi după o perioadă iar cădea. Mi-ar plăcea să fie cum zici tu, dar nu sunt optimist. |
#5
Posted 30 August 2021 - 12:36

Mi-ar plăcea să fie cum zici tu, dar nu sunt optimist. Uite, statiile Tesla de superchargere ... putere instalata de 1MW per locatie .... cate 8 conectori de 250kW bucata, cu load balancing 2 cate 2. Exista in Romania in 5 locatii deja. Uite inca 2 exemple din centrul Stockholm: Parcare de suprafata la sosea (zona rezidentiala), cu 16 statii de 11Kw: ![]() Parcare subterana in zona ultracentrala, pe 3 nivele, vreo 300 de locuri capacitate (nu stiu sigur, trebuie sa caut) dar 60 de locuri din alea au incarcare de 11Kw: ![]() Edited by ro_explorer, 30 August 2021 - 12:37. |
#6
Posted 30 August 2021 - 12:40

Schimbau MPR-uri in firidele scarilor de bloc. Statiile de incarcare ar trebui luate direct din posturile de transformare (PTCZ) nu din scarile blocurilor.
|
#7
Posted 30 August 2021 - 12:49

In China ( Shenzhen, Shanghai), sunt de acum 2 ani parcari interioare in clarirea mallurilor care au statii cu cate 50 si chiar 100 de superchargete Tesla de 130-250 KW fiecare care se upgradeaza la 350 KW. Plus alte chargere si superchargere de la alte firme.
Desigur si populatia e mai mare, dar povesteam despre ceva care exista deja de doi, si se tot instaleaza altele si altele, plus upgrade si la putere si la numar de unitati pe statie. Statii care aveau 4-6 acum au 12, unele si 50+. Nici nu fac fac fata cu numaratoarea. Tesla specifica de cateva luni ca au peste 25000+ superchargere. De la 20000+ a sarit brusc la 25000+... Si nu e doar Tesla, sunt mai multe firme care pun chargere si superchargere, si nu doar Porsche-Audi care inca au putine dar se inmultesc, in UE sunt multe, inclusiv ABB are superchargere, dar sunt multe firme. Edited by loock, 30 August 2021 - 12:55. |
#8
Posted 30 August 2021 - 12:57

... la tine sunt cani cu covrigi in coada, aici nu. o sa coste km electric mai mult decat benzina. 400km faci tu cu Tesla, dar nu oricine are bani de asa ceva. majoritatea vor lua chestii cu 2-300km, iar daca pui un plecat pe rece pe ger, s-a termnat povestea. |
#9
Posted 30 August 2021 - 12:59

termina cu tampeniile.
la tine sunt cani cu covrigi in coada, aici nu.
400km faci tu cu Tesla, dar nu oricine are bani de asa ceva. |
#11
Posted 30 August 2021 - 13:09

omule 30-40k euro pe o electrica.... in ro finserios, isi ia domn patron in rest tedei sau un Logan nou. Dar am impresia ca ai pierdut focusul discutiei. Eu am spus ca sunt masini (mai mult, cea mai vanduta masina electrica din Europa) cu autonomie de peste 500Km ca reply la mesajul OP care zice "bateria tine de 3 ori mai putin decat un plin" ceea ce e pur si simplu fals. P.S.: stiu ca ai tendinta de a ignora adevarul stiintific si sa mergi pe "asa stiu eu" ... dar realitatea nu minte. 4-500Km autonomie e cam norma in auto electric care se vrea a fi masina "buna la toate". Daca iti iei o masina strict pentru oras atunci nu ai nevoie de mai mult de 200Km autonomie. |
#12
Posted 30 August 2021 - 13:10

Unpopular opinion:
Masinile electrice sunt inca la inceput, deocamdata nu merita dpdv al costurilor. Te lauzi ca faci 100 km cu 10 lei, dar cand ti se strica ceva, te duci cu masina pe platforma in Austria(vezi "Puhnici" cum isi ia trupa de sclaveti si face carare Romania-Austria). Vrei sa pleci in concediu in Grecia, de ex., te minti singur spunand ca nu te deranjeaza sa stai o ora pana ti se incarca masina, pe la jumatatea drumului. Deocamdata masinile electrice sunt pt hipsteri si pt cei care vor sa se laude ca au chestii noi. In Romania, unde majoritatea stau la blocuri, va fi foarte amuzant sa vezi prize atarnand de la etaj ca sa isi incarce oamenii masinile. E absolut logic ca nu vor fi suficiente parcari cu incarcare pentru toate masinile electrice, la fel cum nici acum nu sunt suficiente locuri nici macar pentru a parca masina, daramite sa mai ai si loc la vreo priza de incarcare. UE se kk pe ei cu poluarea masinilor, dar prietenii americani umbla cu motoare de 6 litri fara sa aiba nicio problema, de parca planeta e doar a europenilor, americanii isi polueaza propria planeta. In perioada pandemiei, cand mii de aeronave isi faceau cursele fara pasageri, doar ca sa nu piarda slot-urile la aeroporturi, n-a mai zis nimic UE... alea nu poluau? |
#13
Posted 30 August 2021 - 13:11

#14
Posted 30 August 2021 - 13:14

Unpopular opinion: Masinile electrice sunt inca la inceput, deocamdata nu merita dpdv al costurilor. Te lauzi ca faci 100 km cu 10 lei, dar cand ti se strica ceva, te duci cu masina pe platforma in Austria(vezi "Puhnici" cum isi ia trupa de sclaveti si face carare Romania-Austria). Incepand din acest an, Tesla va avea service in Romania.
dar prietenii americani umbla cu motoare de 6 litri fara sa aiba nicio problema, de parca planeta e doar a europenilor, americanii isi polueaza propria planeta. Asa e, dar daca locuiesti in oras beneficiezi de un aer ceva mai curat. |
#15
Posted 30 August 2021 - 13:26

#16
Posted 30 August 2021 - 13:40

Omu normal incarca poate o data pe saptamana, dar acolo unde stau eu e statie gratis de gratis, fara vouchere sau alte chestii.
Acum statia e mereu ocupat seara de uberisti care sint mereu aceiasi si la aceeasi ora in acelasi loc. Oamenii vin din orasul alaturat sa faca plinul aici. Sa te tii cand vin Spring-urile, probabil se va ajunge cu liste de asteptare, 24 din 24. Nu vad in curand parcarile cu zeci de statii, fie ele si cu plata. |
#17
Posted 30 August 2021 - 13:42

Cei care stau la coada la mocangeala in cazul in care exista statii cu plata isi merita soarta.
|
#18
Posted 30 August 2021 - 13:44

Ce este o statie PECO? :-) Era un brand romanesc inainte de 1989, folosit atat pt. toate statile de alimentare cu carburant, singurul brand atat pt producerea si ambalarea carburantilor, cat si practic singurul brand disponibil larg si pt. uleiuri si lubrifianti de motor, de cutii de viteza, hidraulice si frana. Denumirea vine de la Produse Etilate cu Cifra Octanica. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users