Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Dade, dade

Parola la lock screen

Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...
 Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik
 Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...
 Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?

A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Pareri apartament in zona Berceni?
 

Statii peco pentru masinile pe baterii

* * - - - 7 votes
  • Please log in to reply
1023 replies to this topic

#235
wrc2007

wrc2007

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,223
  • Înscris: 01.08.2007

 ro_explorer, pe 13 octombrie 2021 - 12:07, a scris:


Singurii producatori de telefoane care au reusit sa se ia la tranta cu Apple cat de cat de pe pozitii egale sunt cei ca Samsung, care au inteles ca integrarea verticala este singura posibilitate de a te bate cu un alt producator care face integrare verticala.

este ca habar nu ai despre ce vb? ce integrare verticala (soft+hard) are samsung?
nu o dau in OT, ca e penibila discutia, dar fie te referi la google si pixel cu integrarea verticala (lucru..semi-reusit), fie la samsung cu tizen (lucru esuat).
nu stiu cum poti compara un producator de telefon + producator de software = producator de telefoane si software.
ziceai ca lucrezi in IT?
daca tu crezi ca e totul asa simplu..inseamna ca nu prea ai tangenta cu lumea de marketing.
mare parte din timp samsung nu a dorit sa faca integrare pe verticala, iar cand a vrut (tizen) a esuat, tocmai pt ca era prea puternic android (si implicit iOS). vezi huawei cu al lor OS...etc.
asa si in lumea auto.
tesla poate face ce vrea in lumea ei (soft+hard), pe cand ionity, VW, Ford..etc..nu pot face ce vor decat in lumea lor (fie soft fie hard)

 ro_explorer, pe 13 octombrie 2021 - 12:07, a scris:

Nu, nu asta compar.
Spun ca cineva (Tesla in cazul asta) a pus bazele unui sistem de incarcatoare cu auto-autentificare. A facut asta din ziua 0, cand s-a gandit cum sa construiasca incarcatoarele - prin septembrie 2012.
De atunci tehnologia era deja pusa la punct si era proiectata cu scalabilitate.
6 ani mai tarziu (2018). Ionity (firma fondata de un consortiu de producatori) pune bazele unei retele de incarcare, cu primul incarcator activat in aprilie 2018, care are (conform spuselor lor) tehnologia de plug and charge implementata. Totusi, dupa inca 3 ani plini, membrii consortiului inca nu au un simplu cacat de genul asta implementat. VW sa aiba deloc asa ceva azi desi fac parte din consortiul fondator al Ionity ? Asta e prostie pura.
Este exact ce spuneam mai sus: integrare verticala la Tesla vs integrare orizontala la ceilalti.
eu sunt de acord ca tesla are avansul asta si e de apreciat. dar asta pt ca e 1 producator complet vs multi producatori separati (soft+ hard).
in continuare iti explic ca tu compari mere cu pere, fie din necunostiinta, fie din superioriate fie din hate.
tocmai in articol spune ca taycan (vw) are asta implementat.  tu crezi ca tesla a lucrat la asta fix de atunci din 2012? nu...dinainte sa lanseze tot. pe langa asta...compari o firma ca tesla in 2012 cu un gigant (VW/Ionity/Ford) din 2021...unde credeam ca stii cat de greu se misca totul...din cauza birocratiei de firma.
dar e bine ca CEO aia...sunt prosti dar e unu pe softpedia...mai destept ca toti la un loc...

 ro_explorer, pe 13 octombrie 2021 - 12:07, a scris:


Inainte sa vorbesti de pe margine eu propun sa te documentezi.
tocmai..ca eu sunt documentat de ambele parti..pe cand se papre ca tu doar pe o parte. si de aici aerul ala de superioritate.

#236
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,665
  • Înscris: 15.12.2009

 wrc2007, pe 13 octombrie 2021 - 12:58, a scris:

este ca habar nu ai despre ce vb?
Sunt un prost, recunosc. Drept si prin urmare ma retrag din discutie.

#237
Hansolo

Hansolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,478
  • Înscris: 17.09.2007

 wrc2007, pe 13 octombrie 2021 - 12:58, a scris:

este ca habar nu ai despre ce vb? ce integrare verticala (soft+hard) are samsung?
nu o dau in OT, ca e penibila discutia, dar fie te referi la google si pixel cu integrarea verticala (lucru..semi-reusit), fie la samsung cu tizen (lucru esuat).
nu stiu cum poti compara un producator de telefon + producator de software = producator de telefoane si software.
mare parte din timp samsung nu a dorit sa faca integrare pe verticala, iar cand a vrut (tizen) a esuat, tocmai pt ca era prea puternic android (si implicit iOS). vezi huawei cu al lor OS...etc.
Putin offtopic, la care Pixel te referi, la viitorul 6? https://arstechnica....049-price-tags/
Ca pana acum Pixel 5=suport 3 ani bicoz Qualcomm https://endoflife.date/pixel
Da, la Samsung ai dreptate iar la Huawey cine stie ce va face chinezu'.

 wrc2007, pe 13 octombrie 2021 - 12:58, a scris:

tesla poate face ce vrea in lumea ei (soft+hard), pe cand ionity, VW, Ford..etc..nu pot face ce vor decat in lumea lor (fie soft fie hard)
...
tocmai in articol spune ca taycan (vw) are asta implementat.  tu crezi ca Tesla a lucrat la asta fix de atunci din 2012? nu...dinainte sa lanseze tot. pe langa asta...compari o firma ca tesla in 2012 cu un gigant (VW/Ionity/Ford) din 2021...unde credeam ca stii cat de greu se misca totul...din cauza birocratiei de firma.
Aici e o discutie mai nuantata, cred ca pot face ce vor. Problema e ce vor ei, ce vor actionarii, ce vor cumparatorii nu sunt intotdeauna aceleasi.
Ca tehnic producatorii puteau sa implementeze Plug and charge e destul de clar, cat timp Taycan a suportat lucrul asta. De ce nu au implementat toti e o chestie mai nebuloasa, tine de disponibilitate componente, software, etc. O comparatie mai buna cu lumea IT ar fi de ce e nebunia asta cu USB, doar sunt ,,niste sarme banale si toti producatorii AMD/Intel le suporta" https://arstechnica....sb-c-confusion/

Nu cred ca problema e neaparat la birocratie interna, desi e clar ca daca se ,,caznesc" mai multe firme sa faca un standard comun va dura mai mult decat dezvoltarea unui standard proprietar al unei firme. Tesla a constatat la momentul cand a dorit sa faca reteaua de superchargere ca nu exista nici standard care sa suporte incarcarea rapida nici protocol, asa ca le-a dezvoltat. Actualmente existand CCS+ISO 15118+Plug and Charge (chiar ca mod draft initial) ar fi fost practic imposibil ca vreo firma sa adopte altceva, prin urmare a trebuit sa se miste cu viteza cu care se miscau toti, inclusiv organismul de standardizare. In link-ul electrive pe care l-am pus anterior sunt descrise destul de detaliat etapele si problemele intampinate.

Pe de alta parte e ceva ce nu pricep relativ la plug and charge, inteleg ca problema principala e identificarea masinii si plata diferentiata (daca esti membru al asociatie, etc), plus nu mai ai nevoie de autentificare. Totusi cred ca vei avea in continuare nevoie de o aplicatie (unde sa asociezi cardul de plata), de aici poate si diferenta fata de simplitatea la Tesla (unde probabil vor fi doua tarife, unul pentru Tesla, altul pentru alte EV capabile de incarcare rapida iar cele lente vor fi exceptate).

#238
End-L-user

End-L-user

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,757
  • Înscris: 30.01.2008
Apropo de statii peco pt electrice, aia de la OMV au inceput sa puna puncte ELDrive in statiile lor, insa nu sunt inca active.

#239
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,137
  • Înscris: 22.05.2003
Azi am trecut pe la Rompetrol Straulesti si era un ZOE pe Type 2 (UBER).

Imi zic eu: sa vezi ca au recuperat cartela de activare.

Aparent cineva a plecat cartela de activare a statiei (daca tot e free, dc e nevoie de cartela? Logica nu e pct forte al neamului asta).

Ma duc si cer si eu cartela: Nu avem,  plecat cineva cu ea.

Pai si Zoe acela cum incarca?

Nu stim... are cartela lui?

WTF?

#240
End-L-user

End-L-user

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,757
  • Înscris: 30.01.2008

 Adm, pe 13 octombrie 2021 - 17:48, a scris:

Azi am trecut pe la Rompetrol Straulesti si era un ZOE pe Type 2 (UBER).

Imi zic eu: sa vezi ca au recuperat cartela de activare.

Aparent cineva a plecat cartela de activare a statiei (daca tot e free, dc e nevoie de cartela? Logica nu e pct forte al neamului asta).

Ma duc si cer si eu cartela: Nu avem,  plecat cineva cu ea.

Pai si Zoe acela cum incarca?

Nu stim... are cartela lui?

WTF?

De la ce furnizor era statia? Poate avea aplicatie sau ceva.

#241
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,137
  • Înscris: 22.05.2003
EV-MAg

#242
End-L-user

End-L-user

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,757
  • Înscris: 30.01.2008

 Adm, pe 13 octombrie 2021 - 18:08, a scris:

EV-MAg

Conform celor scrise pe pagina EV-Mag, se poate porni statia prin SMS daca exista cont la ei, si credite de incarcare in contul respectiv. Ei zic si de plata directa cu cardul la aparat, insa nu stiu daca chiar functioneaza.

Edited by End-L-user, 13 October 2021 - 18:21.


#243
wrc2007

wrc2007

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,223
  • Înscris: 01.08.2007

 Hansolo, pe 13 octombrie 2021 - 16:39, a scris:

Aici e o discutie mai nuantata
nu are sens sa continuam OT despre telefoane. am vazut ca s-a inteles exemplu.
eu asta zic. discutia e mai complicata..decat ca aia sunt prosti si Tesla e dastepti, asa cum zici si tu.
pe langa asta, legat de standarde, inteleg ca Tesla are alt standard de incarcare / typ de mufa in US  fata de EU. deci si aici...nu e asa simplu peste tot.

#244
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,698
  • Înscris: 23.04.2007
ZipCharge Go

People want to charge where they park - at home, overnight, yet around 40% of households can’t charge at home because they don't have off-street parking or they rent. Public charging, the only alternative, is inconvenient and expensive.
We believe this charging inequality has to end.

#245
andreyvsjoker

andreyvsjoker

    unProfessional Joker

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,254
  • Înscris: 25.01.2007
La prima vedere pare o idee buna dar daca te gandesti probabil ajungi sa incarci vreo 4-5kW cu eficienta de 50%. Nu prea vand cum ar intra mai multa energie in pachetul ala.
Oricum sunt aproape sigur ca nu au nici macar un prototip functional.
Incarci bateria in casa, cu o anumita eficienta. Sa zicem pierderi de 10-15%
Unitatea trebuie sa aiba si un invertor incorpotat cu pierderi de 10-15% ( in functie de temperatura ambianta
OBC-ul mai are o pierdere de 10-15 %.
Si dupa ce ti-ai pierdut cateva ore "incarcand" vreo 10-20km, carand-o la masina te intrebi: Oare nu cumva ieseam mai ieftin si era mai comod daca incarcam la o statie publica?
Nu e extrem de buna nici macar daca "furi" curentul.

Edited by andreyvsjoker, 06 November 2021 - 12:04.


#246
emacs

emacs

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 806
  • Înscris: 18.05.2019
Dincolo de eficienta overall (si e un punct important ala), zic si eu: "No bigger than a compact suitcase" but much much heavier . Range-ul estimat de ei, de ~30-60km adaugati, nu pare grozav si presupune cel putin vreo 20kg. Cine e dispus sa care atat de mult, zilnic, apoi sus in portbagaj, jos din portbagaj, etc.?

Solutia long term este ca mai toate locurile de parcare sa poata avea 2kW langa, pentru slow charging in perioadele extrem de lungi cat masinile stau nefolosite.

Ar fi dragut sa avem si ceva de genul propunerii lor, un fel de echivalent al canistrei cu benzina de la masinile clasice, insa nu e ceva de folosit zi de zi, nu-i comod.

Edited by costini, 06 November 2021 - 13:38.


#247
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,665
  • Înscris: 15.12.2009
Prea putini raman in pana prostului ca sa merite dezvoltarea unui asemenea sistem.
Eu as implementa asta altfel: o baterie paralela in sistem ul high voltage care sa poata fi scoasa modular din portbagaj de exemplu.
In functionare normala sa fie parte din bateria masinii. In caz de pana, scoti modulul, mergi sa il incarci undeva, te intorci la masina, il pui inapoi si de duci cu toata hardughia la charger. Dar sincer, nu merita R&D-ul pentru asa ceva.

#248
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013
O "benzinarie" interesanta:
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/LK2shbCwDYM?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#249
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,665
  • Înscris: 15.12.2009
SUperchargerele de la Tesla tot asa sunt - numai ca nu au acoperis ca standard :) ...

#250
wrc2007

wrc2007

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,223
  • Înscris: 01.08.2007
e facatura, nu se poate.../s
cum mai comenteaza toti aia care ziceau ca nu vor fi statii suficiente?

Attached Files



#251
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,665
  • Înscris: 15.12.2009
Holly mother of God...

#252
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,698
  • Înscris: 23.04.2007

View Postwrc2007, on 23 noiembrie 2021 - 07:36, said:

cum mai comenteaza toti aia care ziceau ca nu vor fi statii suficiente?
CA  asta ce vrea sa spuna ... ca statia aia e pe linga Caracal ?

Attached Files

  • Attached File  ca.jpg   190.74K   21 downloads


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate