Posibila taxa auto din 2021
Last Updated: Aug 03 2021 12:17, Started by
MicroEdge
, Feb 10 2021 21:14
·
0

#37
Posted 11 February 2021 - 11:43

1. Hai sa incepem un pic de lumina in conceptul de taxa auto. In primul rand, taxa reprezinta contravaloarea unui serviciu de care beneficiezi (e.g. taxa de eliberare Certificat de urbanism). Desi se evita termenul, in fapt, vorbim de un impozit auto (fie ca e la prima inmatriculare (one off), fie ca e la vanzare (pe tranzactie), fie ca e anual (pe proprietate)) si, mai mult un impozit auto aditional impozitului auto datorat UAT-urilor. Asta ca sa lamurim niste termeni si niste concepte.
2. Important este ce doreste Statul sa obtina prin acest impozit: sa descurajeze detinerea si/sau utilizarea anumitor autovehicule, sa limiteze poluarea sau doar sa obtina venituri aditionale la buget. "Taxa de poluare" e vehiculata penru ca militantismul ecologist e marketabil usor. Daca acesta e motivul real, impozitarea ar trebui facuta in functie de emisiile de CO2 emise (e.g. norma poluare si distanta parcursa). Tehnic se poate determina distanta parcursa in baza inregistrarilor kilometrajului de catre RAR la efectuarea ITP. Sau se poate include in pretul carburantului. (E posibil ca benzinariile sa identifice automat valoarea impozitului in baza numarului de inmatriculare al vehiculului ce alimenteaza.) Problema e ca e valoarea impozitului e variabila si nimeni nu-si doreste sa nu stie cat are de platit anul viitor. 3. Un impozit pe poluare hai sa zic ca poate fi inteles. Dar si el ar trebui aplicat universal tuturor poluatorilor, nu doar detinatorilor de autovehicule: centrale termice, CET-uri, transport public, agricultura etc. Oricum ar fi el, impozitul trebuie sa fie universal, echitabil si implementabil (inclusiv dpdv al costurilor). Orice altceva gasesc ca e doar o penalizare a detinerii de autovehicule si o modalitate de a stoarce bani de la cetateni. Consider ca ar trebui sa incurajam mobilitatea pentru ca ajuta si economia (inclusiv mobilitatea fortei de munca), nu doar libertatea personala, daca ne uitam la modelul unor state ca Germania sau SUA. Apropo, impozitul local pe mijloace auto in functie de cilindree e o reminescenta a unei gandiri.... in care cilindreele de peste 2000 cmc sint considerate de lux. Oricum, downsizingul face total inutil acest sistem de impozitare. Ce probleme a introdus downsizingul, poate fi alt topic... Edited by sdf8923jfsd, 11 February 2021 - 11:50. |
#38
Posted 11 February 2021 - 12:07

Daca vrem sa fim cinstiti cu noi, nu avem nevoie de taxa auto de poluare. Este suficient extinderea implementarii sistemului de credite de poluare (cantitatea de CO2 pe care o companie sau un stat au voie sa o emita in atmosfera intr-un an) si persoanelor fizice.
|
#39
Posted 11 February 2021 - 12:16

Si care ar fi acele parghii pentru rezolvarea problemei cotetelor poluante cu care s-a umplut tara in special in ultimii cinci ani? Din putul gandirii pe repede inainte: Cotetele poluante care au umplut tara au trecut un test RAR. Ori testul e prea usor si permite intrarea in tara a unor masini neconforme ori cei de acolo sunt spagari. Ambele se pot rezolva si se opreste intrarea in tara a unor masini cazute. Toate cotetele poluante fac ITP la un an. Ar fi dureros sa se faca ITP-ul pe bune in acest moment pt jumatate de tara, dar ar fi legal. Si pe termen lung sunt parghiile economice, cele mai importante de fapt. Dar exact cum spuneam, cel mai simplu e sa ne prosteasca cu o taxa, care oricum nu va schimba nimic in privinta poluarii. Insa va subtia buzunarele cetatenilor si le va ingrosa pe cele ale dealerilor (noi si sh), ale bancilor pt rate si niste bani in plus usor de sifonat la buget. |
#40
Posted 11 February 2021 - 12:34

Orice masina euro 6 la care nu se schimba filtrul de particule regulat (50-100k) sau la care este anulat cum se practica in Romania , polueaza la fel ca norma euro 2-3
Orice ardere de combustibil polueaza , scutire de taxe pt masina hibrida este nonsens , insasi masina electrica polueaza prin felul cum e produsa energia inmagazinata , termocentralele indiferent de combustibil produc oxid de azot si dioxid de carbon la greu . Taxa pe poluare este valabila si echitabila atita timp cit o adauga la combustibilul pe care il consumi restul e gargara cu ecologie euro6. Vrei ecologie , mergi cu bicicleta ,nu mai zbura cu avionul , cumpara masina care consuma 3l/100km , nu depasi viteza de 80km/ora, schimba regulat filtrul de partiule, sau mergi cu trenul, cumpara numai produse obtinute local, nu mai comanda pe Aliexpres ,, recicleaza plasticul sau nu mai cumpara nimic din plastic etc, etc Edited by meuser, 11 February 2021 - 12:41. |
#41
Posted 11 February 2021 - 12:38

Daca vrem sa fim cinstiti cu noi, nu avem nevoie de taxa auto de poluare. Este suficient extinderea implementarii sistemului de credite de poluare (cantitatea de CO2 pe care o companie sau un stat au voie sa o emita in atmosfera intr-un an) si persoanelor fizice. |
#42
Posted 11 February 2021 - 14:57

Realist nu ai cum sa faci chestia asta - la cum se fac la noi ITP-urile sau pentru ca gasesti "baieti destepti" usor si ieftin => marea majoritate o sa isi dea km inapoi in fiecare an/inainte de fiecare ITP (si o sa zica ca au mers cu bicicleta si de asta au facut "decat" 5000km/an) NU exista modalitate perfecta de taxare, dar daca vrem sa taxam poluarea atunci vom taxa in functie de norma de poluare. Aaaa, ca tu ti-ai luat masina euro3 pe care o tii in curte => tot poluare (si risipa la buzunar - mai ieftin este sa inhiriezi masina lunar ca sa mergi la pescuit. Cat a dat pe masina noua acum 17 ani - posibil vreo 14-15.000 euro, adica 7-800 euro/an + impozite + taxe, etc iti rezulta un pret mai bun la inchiriere), dar daca iti permiti sa o tii in curte atunci iti permiti sa ii platesti taxe degeaba. Impozit anual (deci nu taxa de inmatriculare) functie de norma de poluare si cilindree mi se pare cea mai echitabila varianta. Indiferent de autoturism sau camion ce are motor termic, polueaza indiferent de norma de poluare. Insa ce intalnim in trafic sunt doar autovehicolele ce sunt extrem de uzate care nu se incadreaza in norma de poluare din cartea tehnica. Aici RAR ul trrebuie sa intervina cu laboratoarele mobile si sa elimine pe cei cu probleme tehnice. Vad deseori pe drumuri BMW-uri ce scot fum negru . Pai in acel moment trebuie sa sesizezi RAR-ul transmitand numarul de inmatriculare. Numai ca politicienii acum sunt interesati de praduiala, sa bage mana adanc in buzunarele romanilor sleiti atat de efectele pandemiei cat si de pretul combustibilului din ce in ce mai mare. Taxa nu va elimina poluatorii , ci doar le va scade puterea de cumparare a unui autovehicul mai nou. |
#43
Posted 11 February 2021 - 18:41

Scopul este de a stringe bani, si nu a reduce poluarea; aceasta poate fi redusa prin inasprirea ITP-ului, sau macar verificarea "pe bune", si nu pe spaga.
|
#44
Posted 11 February 2021 - 20:10

Cat timp scopul este de a strange bani ma astept la taxa in valori mici si medii incat sa nu descurajeze pe nimeni sa tina masini vechi si foarte vechi. cum erau si taxele vechi, pentru marea majoritate a masinilor erau la nivelul a cateva sute de euro, adica o suma pe care iti permiteai sa o platesti. ba mai mult, o scadeai din valoarea masinii, deci in loc sa iei o masina de 5000euro luai una mai veche, mai poluanta, de 4500 sa iti ramana 500eur pt taxa
![]() |
#45
Posted 14 February 2021 - 11:03

Ar trebui sa ne trezim din somnul cel de moarte si sa nu mai dam niciun leu catre statul mafiot. Cate taxe s-au platit de-a lungul timpului si ce s-a facut cu banii colectati ? Mai nimic !!! Platim rovinieta (faceti un calcul, raportat la cate masini circula zilnic, atat ale noastre, cat si ale strainilor aflati in tranzit, si veti vedea cam ce sume se strang) ca sa ne rupem masinile in doua sau ca sa multumim divinitatii daca ajungem la destinatie teferi si nevatamati. De celelalte biruri, ascunse in pretul carburantului, impozite locale nu mai are rost sa vorbesc.
O taxa de poluare nu va rezolva nicidecum aceasta problema. In orasele mari, in conditiile in care dispar spatiile verzi si rasar betoanele, ea va persista. Ar trebui intr-adevar descurajata folosirea masinilor in oras, insa pentru asta trebuie create alternative. In cate zone urbane din RO se poate circula in conditii de siguranta cu bicicleta si in cate orase transportul in comun este unul decent ? De asemenea, ar trebui facute parcari, cai ocolitoare, care iarasi nu prea exista la noi. Numai asa se va reusi descongestionarea traficului si reducerea poluarii, dar ma tem ca nu doar masinile sunt responsabile pentru poluare. Bucurestiul este poluat inclusiv noaptea, cand valorile traficului sunt extrem de reduse. Si in pandemie, cand nu se circula mai deloc, tot poluat a fost. Parisul, alt oras care a luat masuri de interzicere a masinilor asa-zise poluante, tot nu a scapat de problema. De pe urma masurilor de genul castiga doar guvernantii si producatorii auto, care fac lobby intens in sensul asta. Noi, doar o vaca buna de muls....., |
#46
Posted 14 February 2021 - 12:03

Masochisti sunteti aia care va bucurati ca statul mai baga inca o taxa.
Deci la urmatorul cazan care mi-l iau in loc sa iau o masina de 4000 de euro o sa iau una posibil mai veche si cu mai multe probleme de 3000 de euro ca sa am bani pentru taxa. Aa, dar stai ca trebuie sa avem bani si de reparatii deci ajung la un cazan de 2000, 2500 de euro. Numa' bine. |
#47
Posted 14 February 2021 - 12:06

Masochisti sunteti aia care va bucurati ca statul mai baga inca o taxa. Deci la urmatorul cazan care mi-l iau in loc sa iau o masina de 4000 de euro o sa iau una posibil mai veche si cu mai multe probleme de 3000 de euro ca sa am bani pentru taxa. Aa, dar stai ca trebuie sa avem bani si de reparatii deci ajung la un cazan de 2000, 2500 de euro. Numa' bine. |
|
#48
Posted 14 February 2021 - 12:29

O sa stai cu ea in parcare si o sa faci in final cotet de gaini . Numa bine ! Oricum, mai mult ca sigur nu va aparea nicio taxa, asa ca aplauzi degeaba. |
#49
Posted 14 February 2021 - 14:48

Muta-te intr-un glob de cristal numai al tau si plateste acolo cate taxe vrei. Nu stiu cat de naiv sa fii sa crezi ca, printr-o taxa, se va rezolva ceva. Lumea s-a cam saturat sa o tapeze statul de bani, desi nu ofera nimic in schimb. Oricum, mai mult ca sigur nu va aparea nicio taxa, asa ca aplauzi degeaba. Daca vrei sa ramai in epoca de piatra nu te opreste nimeni , lasa societatea si muta-te in padure = tax free , stai la cort si manci mere padurete. |
#50
Posted 14 February 2021 - 20:38

Câte mașini non euro sau euro 1 ai văzut tu pe străzile noastre? Rar mai vad ceva euro 3, majoritatea sunt de la euro 4 in sus.
|
#51
Posted 14 February 2021 - 21:35

De exemplu la masina electrica nu mi-a venit nici un fel de impozit . Nu aplaud taxele abuzive dar totusi in 2021 se mai circula cu masini euro1 si non euro ceea ce nu e de dorit . Daca vrei sa ramai in epoca de piatra nu te opreste nimeni , lasa societatea si muta-te in padure = tax free , stai la cort si manci mere padurete. |
#52
Posted 14 February 2021 - 22:22

Sa dea voie sa duci la remat "rabla" de 20 ani luata acum 4 ani cand s-a abolit taxa de prima inmatriculare. Acum daca te-ai razgandit si vrei sascapi de ea, afli ca de fapt trebuie sa mai poluezi inca 4 ani ca sa o poti da la remat...
|
|
#53
Posted 14 February 2021 - 23:19

Circula cine cu ce masina vrea, atata vreme cat nu-i curg tablele, ii tin franele, directia, nu scoate fum ca dintr-un furnal si nu pericliteaza viata celorlalti. Bineinteles, apare si problema ca oamenii aia atat isi permit sau unii le tin doar din pasiune, asa cum fac eu cu un Cielo. Nu poate nimeni sa ma oblige sa renunt la el doar pentru ca asa ii taie lui si nici prin tarile cu apa calda nu se intampla lucrul asta. Bine , vorbim de un ideal ipotetic ca-n rest se stie ce si cum .
Câte mașini non euro sau euro 1 ai văzut tu pe străzile noastre? Rar mai vad ceva euro 3, majoritatea sunt de la euro 4 in sus. |
#54
Posted 14 February 2021 - 23:30

“Nesimtitii” despre care vorbesti nu vor fi atinsi de taxa. Manareli cu catalizatoare si dpf-uri se fac pe masini mai noi.
E mai bine sa admiti ca speri sa fie strazile mai libere pt tine daca se baga taxa. Degeaba faci pe lupul moralist. Nici nu te crede nimeni si nici strazile mai goale n-o sa le vezi. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users