Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
cum leg firele de la o pompa subm...

PC Voltage +3.3V Red!

Cum conectez la net o centrala Fe...

w11 nu mentine profil power proce...
 DIGI se lanseaza in Belgia cu ser...

Setari XMP ram pentru 5900x - BSO...

Iphone 13, 14 sau 15?

Dune: Prophecy (2024 _ ...)
 DMSS problema

Montare parchet in balcon

Exista doar ... si restul

Instagram - sunt eu batran, sau...
 Regim utilizare HDD Ubuntu

La mulți ani @yanni17!

La mulți ani @Kokoshmare!

Mai exista la voi in oras strandu...
 

C5 Aircross, 1.2 PureTech vs 1.5 BlueHDI

- - - - -
  • Please log in to reply
34 replies to this topic

#1
bogdanmc204

bogdanmc204

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 59
  • Înscris: 22.05.2007
Stiu ca e de fapt 4x2, dar fie, sa zicem ca intra in categoria SUV si de aceea postez aici.

Eu detin un Diesel in momentul de fata, C4 Coupe 2006, 1.6.HDi, 92cai, fara FAP. Benzinare am condus de mi-au iesit pe ochi. Adica n-am o problema. Chiar scoala de soferi a fost facuta pe o benzinara, dar problema sta in ce motor sa aleg pentru viitoarea masina?

Ambele au 130 cai, una 1.2 puretech, alta 1.5bluehdi.

De ce as alege una din variante in detrimentul celeilalte? Pareri? Vaaa rooooog! Multumesc! :)

#2
DDooGG

DDooGG

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,568
  • Înscris: 29.11.2020
Nu intra la 4x4 ci la versus ... trecand peste asta de ce ai lua un suv fara AWD ? Raspuns : sa rada de tine altii cand mergi la munte si ramai la baza ca patinezi ...

Diesel daca faci minim 30 k km /an .

#3
bogdanmc204

bogdanmc204

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 59
  • Înscris: 22.05.2007
Daca ar putea un moderator sa-l mute acolo, as aprecia.

AWD la banii astia, nu gasesti decat chele. Plus ca am tot cautat si de la alte Brand-uri in aceeasi bani si niciuna nu pot sa spun ca m-a dat pe spate. Am dorit si eu AWD o vreme, dar m-am potolit. Gandeste-te ca am tot mers la munte si cu cazanu, pardon Coupe-ul de acum.. si nu m-am impotmolit, deci nu cred ca e asta o problema.

Cam 20k pe an conducem. E si masina mea, dar o conduce si sotia cand nu o iau eu, deci are rulaj zilnic. In principiu tot nu am inteles, in afara de distanta anuala, de ce ar fi mai buna o varianta si nu cealalta...

#4
DDooGG

DDooGG

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,568
  • Înscris: 29.11.2020
Mai este un criteriu : cat la % mergi in oras si cat la % mergi in afara lui Daca ponderea e mai mare in oras iei benzina .

Edited by DDooGG, 13 January 2021 - 20:18.


#5
richi_e

richi_e

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,956
  • Înscris: 02.02.2007
1.5 nu e 1.6!
se par ca e primul hdi unde Peugeot a dat-o in bara!
parere de la oamanei de service, nu ageamii!
oricum, viitorul nu mai este ptr diesel!

#6
Quoriah

Quoriah

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 797
  • Înscris: 05.06.2016
Dieselul va mai duce macar 15 ani. Ce va fi dupa 2030-2035, om trai si om vedea.

#7
LukRo

LukRo

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,862
  • Înscris: 23.10.2015
Nu iti interzice nimeni sa nu mai conduci dieselul tau, dar in vest deja posesorii au viata grea: taxe mai mari, chiar restrictii in anumite zone.

Eu am C5 Aircross benzina 180CP. Masina este asa cum ma asteptam: confortabila, silentioasa, perfecta pentru drumuri lungi.

Singurele chestii enervante:

1. Sloturile in care intra centurile de siguranta in bancheta din spate te inteapa daca ai curul mai mare.
2. As fi preferat o bancheta normala in spate sa poti dormi, in loc de scaune individuale.
3. Scaunele din spate culiseaza prea putin. Este loc imens in spate, puteau sa faca sinele mai lungi sa iti poti intinde picioarele
4. Softul de telefon nu functioneaza cum trebuie, te chinui sa actualizezi datele.
5. Cand au mutat volanul pe dreapta, nu au mutat si cutia de sigurante, asa ca torpedoul e minuscul. Noroc cu spatiul imens din cotiera. UK problems...

#8
richi_e

richi_e

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,956
  • Înscris: 02.02.2007
de dus, duce el, dar daca pot sa ma il folosesc doar in anumite locuri, e problema!
in olanda, sunt zone unde nu se intra decat cu masini E6.
stiu, poate fi diesel e6, dar e posibil sa fie doar un pas!

#9
wld-ro

wld-ro

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,130
  • Înscris: 04.09.2013
Am condus un Peugeot 208 cu motor 1.2 puretech 110 cai, 6 trepte, fara turbo aproximativ 1200 km si in oras si pe autostrada si am ramas surprins cat de bine se putea misca. Consum de 5.6 litri.

Considerand ca motorul propus de tine vine cu turbina, imi inchipui ca nu se va simti deloc lent, chiar daca e pe o caroserie mai grea. Nu ti-as recomanda diesel decat daca nu esti intr-adevar un fanboy si nu poti trai fara motorina. Altfel as merge pe benzina. Probabil ca vei plati si mai putin cu 1-2 mii de euro, presupunand ca o vei lua de noua.

#10
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,695
  • Înscris: 24.11.2015
Clar benzina. Dieselul o sa iti faca multe probleme pe parcurs, nu mai e ca hdi-ul tau fara fap. Si intretinerea o sa fie mai ieftina in caz de ceva. Oricum macar 3-4 ani n-ar trebui sa ai probleme mecanice.

#11
danX

danX

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,566
  • Înscris: 26.06.2003

 wld-ro, on 13 ianuarie 2021 - 22:20, said:

Am condus un Peugeot 208 cu motor 1.2 puretech 110 cai, 6 trepte, fara turbo aproximativ 1200 km si in oras si pe autostrada si am ramas surprins cat de bine se putea misca. Consum de 5.6 litri.

Considerand ca motorul propus de tine vine cu turbina, imi inchipui ca nu se va simti deloc lent, chiar daca e pe o caroserie mai grea. Nu ti-as recomanda diesel decat daca nu esti intr-adevar un fanboy si nu poti trai fara motorina. Altfel as merge pe benzina. Probabil ca vei plati si mai putin cu 1-2 mii de euro, presupunand ca o vei lua de noua.
1.2 puretech 110 are turbina. Din ce stiu doar cel de 82CP nu are tubina.

#12
bogdanmc204

bogdanmc204

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 59
  • Înscris: 22.05.2007
Intradevar e un pic mai ieftina decat ar ajunge varianta diesel. Mi-a si explicat de ce si e simplu. Noxele. Benzinara are poluarea mai mica si se incadreaza la reducere mai mare chiar si in programul REMAT.

Bun, pana acum am inteles unele chestii si va multumesc :) dar mai am cateva nedumeriri.

Bineinteles ca NU am condus niciodata un C5 Aircross, dar l-am vizualizat in detaliu in showroom. Urma sa fac si un test drive, dar eu impreuna cu sotia mea am reusit sa ne infectam cu covid si inca suntem in carantina. Cand iesim, direct la test drive mergem.

Problema e alta, masina de test drive e 180cai, 2.0hdi, automata. Eu o conduc... dar clar nu va fi aceeasi mancare de peste cu configuratia pe care am pus eu ochii si despre care discutam mai sus. Plus ca eu pe a mea o vreau manuala.

Povestile cum ca benzina nu mai trage la deal ca dieselul se mai aplica? (Avand in vedere ca am zarit aici o discutie cum ca 1.2 PureTech are turbina si nu va fi puturoasa?)

130 cai sunt suficienti? Clar ma bate gandul la 180, cine nu-i vrea pana la urma, dar ca punct de referinta, acest 1.6hdi 92cai pe care l am, mi se pare extrem de agil in trafic si in acelasi timp nu am simtit niciodata ca-mi tremura chilotii la drum lung si la depasiri unde eu personal saream din 80km/h in 120km/h, acceleratia fiind satisfacatoare. Fapt pentru care intreb daca acei 130 cai vor fi cel putin la fel de satisfacatori ca bătrâna mea?

Pun atatea intrebari pentru ca pana la urma imi dau toti banii pe un lucru pe care poate il voi pastra vreo 10 ani si nu vreau sa traiesc cu regret

Mai astept raspunsuri de la voi! Multumesc!

#13
bluesnake

bluesnake

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,760
  • Înscris: 22.11.2006
Am facut si eu test drive pe C5 acum cateva luni. E oricum o masina care nu te indeamna la agilitate sau sa rapiditate. Nu e de fuga, deci acceleratia nu e ceva de interes cand a fost conceputa. Mai degraba confort la drum lung. Parerea mea e ca s-ar potrivi mai bine cu cutia aia automata Aisin AT8, pe care am testat-o la 3008. Este chiar minunata, si asta ti-o zice unul care prefera manualele in mod normal.

Daca esti pe buget restrans, merge si 1.2 benzina cu manuala, dar nu o sa fie prea mare incantare la volan.

#14
LukRo

LukRo

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,862
  • Înscris: 23.10.2015
Asa este, masina este gandita pentru comfort, are suspensii moi, se cere cutie automata. Si eu am mers peste 20 de ani cu manuala, am zis ca automata este moft, am luat mai mult pt sotie. Mi-am schimbat parerea, sunt mult mai relaxat la volan.

Insa, este surprinzator de agila in oras, iar in Sport Mode cu 180CP te lipeste de scaun.

PS: stie sa parcheze singura :)

#15
bogdanmc204

bogdanmc204

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 59
  • Înscris: 22.05.2007
Pana la urma m-am hotarat la ceva costum made, nu de pe stoc. Mi am adaugat cam toate optiunile disponibile pe versiunea FEEL. Am incercat si o simulare pe prima varianta cu automata, asa... de curiozitate mai mult, dar sincer diferenta de 3000euro nu mi se pare ca merita.

Am ramas la 1.2 PureTech, care, sper sa fie ce trebuie. Poate ca ma cred eu pilot de Formula 1, dar cu singuranta nu in trafic.

Am facut totusi test drive pe un 2.0BlueHDI. Am condus-o cam 1 ora jumate si in oras si in afara, iar in afara nu am putut decat sa observ ca pana si in modul sport, parca schimba vitezele prea repede, iar atunci cand franai, downshift-ul automat era facut intr-un cu totul alt ritm decat as fi facut-o eu si se simtea o usoara zmuncitura. E prima oara cand am condus automata si poate na, nu ma pricep eu si asa-s toate de fapt, dar consider ca pe o manuala am mult mai mult control si niciodata nu m-ar deranja sa apas inca o pedala si sa mut o nuca in sus sau in jos. :)

Ca si putere, intradevar am sarit in 80kmph fara sa-mi dau seama, iar la 120kmph nici nu simteai masina. La modul ca e foarte comfortabila, foarte bine antifonata, ceea ce te desprinde asa de realitatea de afara. Nici nu stiu cum sa ma exprim, dar oricum, a fost o experienta placuta.

Probabil o sa revin cu postari pe "Jurnalul de bord", atunci cand masina v-a fi gata. In orice caz, initial eram undeva intre Q5 2.0 TDI vs GLC 250 4m vs X4 xD28i (2018), 25.000e, toate rulate si ras-rulate in germania, dar pe acel topic am primit niste raspunsuri elocvente. De ce sa dai atatia bani pe ceva folosit, cand poti lua ceva nou si cu dotari chiar mai de actualitate, in aceeasi bani.

Va multumesc baieti. Ne mai revedem pe forum, ca-mi place. Am prins curaj dupa atatia ani de "cititor de Softpedia"

#16
optical

optical

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 261
  • Înscris: 31.01.2007
Buna...studiez niste oferte de la Citroen pentru C5 Aircross si in bugetul de care dispun m-as incadra doar la motorul 1.2 Puretech de 130CP. As dori o parere despre acest motor. Mie unul nu-mi inspira incredere in a avea un motor in 3 cilindri pe un SUV. Astfel de motoare stiu ca echipeaza masinile mici cum ar fi 208, Clio, fiesta etc.
Exceptand chestia cu motorul, masina mi se pare foarte spatioada, versatila, tehnologizata cu multe optiuni incluse deja in standard. Iar treaba cu amortizarea hidraulica chiar cred ca este un lucru extraordinar. De exemplu pentru varianta LIVE 1.2 Puretech S&S cutie manuala am primit o oferta de 21315 Euro cu TVA.
Cei care detineti asa ceva va rog o parere sau recomandare.

#17
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,353
  • Înscris: 08.01.2021
Nu-i amortizare hidraulica, cum era hydractive (mare prostie ca au renunțat la ea, era o chestie unica care ii scotea din pluton) , doar capetele de cursa sunt hidraulice.
Însă e într-adevăr una dintre cele mai confortabile mașini, și e mișto și faza cu cele trei scaune independente în spate.
Dacă vrei o mașină pentru mers relaxat și confortabil go for it.

#18
HEX2FUN

HEX2FUN

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,752
  • Înscris: 15.07.2013

 optical, on 22 mai 2021 - 09:25, said:

Buna...studiez niste oferte de la Citroen pentru C5 Aircross si in bugetul de care dispun m-as incadra doar la motorul 1.2 Puretech de 130CP. As dori o parere despre acest motor. Mie unul nu-mi inspira incredere in a avea un motor in 3 cilindri pe un SUV. Astfel de motoare stiu ca echipeaza masinile mici cum ar fi 208, Clio, fiesta etc.
Exceptand chestia cu motorul, masina mi se pare foarte spatioada, versatila, tehnologizata cu multe optiuni incluse deja in standard. Iar treaba cu amortizarea hidraulica chiar cred ca este un lucru extraordinar. De exemplu pentru varianta LIVE 1.2 Puretech S&S cutie manuala am primit o oferta de 21315 Euro cu TVA.
Cei care detineti asa ceva va rog o parere sau recomandare.
Eu am același motor pe un 5008 cu AT8 și este mai mult decât decent, surprinzător pentru un motor așa mic. Depinde de cum folosești mașina, dar dacă mergi cunea in oraș și in Weekend la plimbare e mai mult decât sufice t și are un consum mic. Dacă mergi mult pe autostrada și bagi mulți km pe an, atunci diesel este recomandarea, in special cel de 130 CP. Dacă ai nevoie sa tractezi cu mașina sau mergi cu ea încărcată mult, atunci 2.0 HDI.

Eu am 5008-ul ca a doua mașina, face pana in 10.000 km pe an și motorul 1.2 vine ca o mănușa. Copiilor le place foarte mult, mult mai mult ca in BMW, este confortabila și are geamuri mari, plus ca stau mai sus. Așadar, poți sa iei 1.2 fără frica, mașina e ușoară.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate