Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
Dolby Vision un moft sau ceva foarte frumos?
#73
Posted 23 November 2020 - 11:52
#74
Posted 23 November 2020 - 12:00
Asta zic si eu.
Problema este ca ei au scoruri mai vechi de impartit, deja nu mai stiu taberele. Ma uitam ca si pe mine m-a intrebat un utilizator "Sunt deja 4 pagini pe acest topic dar tu, ca initiator, tot nu ne-ai spus ce vrei. Vrei un televizor si daca da in ce buget?" Si m-am dus pe prima pagina, zic? Ba? Poate am scris eu ca vreau vreun sfat cu televizor Dolby Vision, stii ca exista senzatia aia cand vorbesti cu anumite persoane care nu sunt focus pe discutie dar vor si ele sa participe. Am vazut si discutia interminabila cu 12 biti vs. 10 biti vs. 1 kg de parizer. |
#75
Posted 23 November 2020 - 12:02
vata_pa_batz, on 23 noiembrie 2020 - 11:25, said:
De fapt bitii au treaba in mod direct cu adincimea de culoare pe un canal, ori altfel spus cu multitudinea de nuante. Sistemul vizual distinge mai multe variații de intensitate luminoasă decât de nuanță, motiv pentru care se practică chroma subsampling în sisteme mergând până la 4:2:2 și 4:2:0. Mai pe românește: ne putem descurca cu mai puțini „biți de culoare” decât „biți de luminozitate (strălucire)” pentru o aceeași aparență subiectivă de detalii în imagine. Edited by Jean-Luc_Picard, 23 November 2020 - 12:12. |
#76
Posted 23 November 2020 - 12:25
Jean-Luc_Picard, on 23 noiembrie 2020 - 12:02, said:
De fapt, în biții aceia este inclusă toată informația, culoare și luminanță deopotrivă. De exemplu (în sistemul cu 12 biți), tripleții (256, 256, 256) și (4095, 4095, 4095) codifică aceeași nuanță (o variantă de gri), dar valori radical diferite ale intensității luminoase (negru, alb). Sistemul vizual distinge mai multe variații de intensitate luminoasă decât de nuanță, motiv pentru care se practică chroma subsampling în sisteme mergând până la 4:2:2 și 4:2:0. Mai pe românește: ne putem descurca cu mai puțini „biți de culoare” decât „biți de luminozitate (strălucire)” pentru o aceeași aparență subiectivă de detalii în imagine. Evident, dar materialul codificat pe 12 biti si redat pe 10 pierde trecerile de nuante. A doua pierdere se produce cu luminanta maxima a panelului in raport cu "cerinta" materialului. De aia in versusul tau Panasonic ofera detalii in plus fata de LG. Daca ai putea modifica raportul gama, ai vedea si pe LG detalii, dar pe costul unei luminozitati per total scazute. Vezi in postarea 37 ultimile doua poze: https://forum.softpe...la/page__st__36 Luminozitatea imaginii per total este in medie mai ridicata la Panasonic, iar spotul ala luminos din fruntea actritei este mai proeminent si mai bine conturat la Panasonic. Daca raportul gama s-ar pastra la LG, atunci spoturile luminoase ar deveni mai putin intense, dar ar aparea niste detalii in plus, spre exemplu, asa cum spuneai, pe mineca actritei. Trebuie sa fim onesti si sa recunoastem ca userul @wather nu scrie chiar prostii LE: as propune un mic test pe tema asta. Vezi daca scazi luminanta la Panasonic, nu cumva ajungi la o redari identice? Ca la LG nu prea mai ai ce face DuskGerman, on 23 noiembrie 2020 - 12:00, said:
Asta zic si eu. Problema este ca ei au scoruri mai vechi de impartit, deja nu mai stiu taberele. Ma uitam ca si pe mine m-a intrebat un utilizator "Sunt deja 4 pagini pe acest topic dar tu, ca initiator, tot nu ne-ai spus ce vrei. Vrei un televizor si daca da in ce buget?" Si m-am dus pe prima pagina, zic? Ba? Poate am scris eu ca vreau vreun sfat cu televizor Dolby Vision, stii ca exista senzatia aia cand vorbesti cu anumite persoane care nu sunt focus pe discutie dar vor si ele sa participe. Am vazut si discutia interminabila cu 12 biti vs. 10 biti vs. 1 kg de parizer. Raspunsul din prima postare este da. Da, DV aduce detalii in plus, chiar daca un panel are un maxim de luminanta mai scazut decit materialul. Datele alea meta dau posibilitatea de calcul frame cu frame si adaptarea raportului de luminanta dintre semnalul codificat si redarea imaginii. Este ceea ce reveleaza postarea 18/pagina 1 LE: inca o observatie as avea. S-a spus treaba asta, Samsung nu plateste licenta pentru DV. O fi fost o decizie strategica, naiba stie. Tot un fel de strategie o fi fost si decizia sa nu produca OLED, care initial avea ceva probleme cu fenomenul numit gresit "burn in". Posibil din cauza asta. Acuma ideea e ca in functie de buget si in functie de conditiile de luminozitate in incapere la vizionare poti decide OLED vs QLED, unde un QLED pasabil gen Q90T se apropie binisor de performantele unui OLED, dar este mai ieftin. O alternativa ar fi modelele Sony pe "full array", care in 2020 cu seria 9055 este foarte apropape de performantele celor doua, cu redarea culorilor chiar peste Samsung si care costa cu 30% mai putin decit un OLED apropiat ca performante. Mno, ca sa fi zis ceva si despre alternative Edited by vata_pa_batz, 23 November 2020 - 12:33. |
#77
Posted 23 November 2020 - 12:27
Materialul codificat pe 12 biti a fost editat tot pe un ecran cu 10 biti ca asta ofera tehnologia actuala.
Numarul de nuante ce le poate distinge omul e mult mai mic decat miliardele evocate pe acest topic. Exista studiu pe tema asta, facut, ce sa vezi, chiar de Dolby: https://professional...volume-v7.1.pdf Pe cine sa cred, pe Dolby care mentioneaza vreo 40 milioane nuante distinse de om intre 0 - 10.000 nits folosind BT.2100, sau pe wather care o tine cu miliardele? Grea decizie... wather, on 15 noiembrie 2020 - 21:00, said:
- Acești doi biți suplimentari conferă ecranului o adâncime și o luminozitate semnificativ mai mare, cu peste 68 de miliarde de culori, comparativ cu doar 1 miliard la 10 biți. Edited by dani.user, 23 November 2020 - 12:33. |
#78
Posted 23 November 2020 - 12:43
dani.user, on 23 noiembrie 2020 - 12:27, said:
Materialul codificat pe 12 biti a fost editat tot pe un ecran cu 10 biti ca asta ofera tehnologia actuala. Numarul de nuante ce le poate distinge omul e mult mai mic decat miliardele evocate pe acest topic. Exista studiu pe tema asta, facut, ce sa vezi, chiar de Dolby: https://professional...volume-v7.1.pdf Pe cine sa cred, pe Dolby care mentioneaza vreo 40 milioane nuante distinse de om intre 0 - 10.000 nits folosind BT.2100, sau pe wather care o tine cu miliardele? Grea decizie... Ambii au dreptate. Este adevarat ca ochiul nu distinge foarte bine nuantele, mai ales in regim dinamic. Ochiul integreaza. Exemplele cu aceste versus devin observabile la imagini statice, sa zicem cel putin la imagini care se "odihnesc" o vreme pe ecran, iar asta cu foarte multa atentie. Dar la fel de adevarat este ca se pierd detalii, treaba asta nu poate fi negata. "Miliardele" de nuante fac trecerile fluid. Iar cu nitii am spus mai sus cum stau treburile. Cu cit creste luminanta peste 1000, cu atit spotul luminos trebuie sa aiba suprafata mai mica, altminteri tre sa iei ochelari de soare |
#79
Posted 23 November 2020 - 12:43
vata_pa_batz, on 23 noiembrie 2020 - 12:25, said:
De aia in versusul tau Panasonic ofera detalii in plus fata de LG. Daca ai putea modifica raportul gama, ai vedea si pe LG detalii, dar pe costul unei luminozitati per total scazute. Vezi in postarea 37 ultimile doua poze: https://forum.softpe...la/page__st__36 vata_pa_batz, on 23 noiembrie 2020 - 12:25, said:
Luminozitatea imaginii per total este in medie mai ridicata la Panasonic, iar spotul ala luminos din fruntea actritei este mai proeminent si mai bine conturat la Panasonic. Daca raportul gama s-ar pastra la LG, atunci spoturile luminoase ar deveni mai putin intense, dar ar aparea niste detalii in plus, spre exemplu, asa cum spuneai, pe mineca actritei. vata_pa_batz, on 23 noiembrie 2020 - 12:25, said:
LE: as propune un mic test pe tema asta. Vezi daca scazi luminanta la Panasonic, nu cumva ajungi la o redari identice? Ca la LG nu prea mai ai ce face |
#80
Posted 23 November 2020 - 13:00
Dani si altii ca tine , de ce intelegeti printre randuri
Ma repet a "n" oara ca tot ce voi a-ti inteles gresit , precum ca eu am afirmat......de fapt cei de la PANASONIC au afirmat ce voi intelegeti gresit Cititi mai atent data viitoare si nu mai intelegeti "printre randuri" Ce sustin eu este idea ca DV-ul este inca un MOFT , din cauza ca in prezent NU EXISTA PRACTIC PANELURI pe 12biti Ca sa poti vizualiza intr-adevar un material multimedia in format DV la adevarata valoare , NU "strangulat" din cauza panelurilor DOAR PE 10biti in prezent |
#81
Posted 23 November 2020 - 13:33
wather, on 23 noiembrie 2020 - 13:00, said:
NU "strangulat" din cauza panelurilor DOAR PE 10biti in prezent Edited by Jean-Luc_Picard, 23 November 2020 - 13:37. |
#82
Posted 21 October 2022 - 19:43
DuskGerman, on 15 noiembrie 2020 - 18:44, said:
Am observat ca ca foarte putine televizoare au Dolby Vision, de la Samsung stiu ca nu exista nici macar un televizor cu Dolby Vision. Asa ca sunt curios cat de util este ca televizorul sa aiba functia asta? Este un moft sau este ceva foarte frumos? wather, on 15 noiembrie 2020 - 21:00, said:
Ce inseamna DV in varianta celor de la Panasonic - https://support-ro.p...e-dolby-vision? - Dolby Vision este o altă formă de HDR, dar a fost extinsă pentru a include câteva diferențe semnificative și interesante. - Procesul de conversie începe cu o primă creație de conținut, urmată de mastering și, în sfârșit, de experiența de imagine la domiciliu....... Exista totusi un mare adevar , care din pacate NU poate fi pus in practica , citez tot de pe site-ul Panasonic : - Conținutul Dolby Vision este stăpânit în adâncime de culoare de până la 12 biți, în timp ce HDR obișnuit este stăpânit pe 10 biți (de aceea se numește uneori HDR10). - Acești doi biți suplimentari conferă ecranului o adâncime și o luminozitate semnificativ mai mare, cu peste 68 de miliarde de culori, comparativ cu doar 1 miliard la 10 biți. - Aceasta înseamnă că culoarea este mai mult ca cea pe care ați vrut-o în ziua filmării - o abordare care nu este diferită de filosofia noastră britanică Marele sunet Parere personala - DV-ul este un MOFT , atata timp cat NU exista in prezent display-uri care sa redea 1:1 DV-ul ( vezi mai sus cele peste 68 de miliarde de culori pe 12biti ) In prezent pe tv-urile peste medie abia se pot gasi display-uri pe 10biti ( pot reda 1,024 miliarde de culori ) , deci....... Ca sa numai scriu ca sunt destui userii care nu pot distinge 4K de 1080i/p , ce sa mai scriu de 10biti vs 12biti Cine e interesat in a-si cumpara un tv 4k in viitorul apropiat , mai bine s-ar orienta catre alte caracteristicii/dotari ale viitorului tv Deoarece in prezent DV = HDR din cauza lipsei display-urilor pe 12biti - https://www.rtings.c...vs-dolby-vision Stiu ca vor veni cei ca Jean-Luc care probabil lucreaza in domeniul editarilor video si avand pe mana ''scule'' , dar pt userul de rand care e majoritar pe forum , DV-ul e ca cei cara au Porche/Ferrari in RO , dar la drumurile pe care le stiti Scuze , dar NU vreau sa supar pe nimeni , cele de mai sus fiind o parere personala vis-a-vis de ce exista in RO in materie de tv-uri 4K |
|
#83
Posted 21 October 2022 - 19:45
E un moft pentru cei care nu îl au și ceva frumos pentru cei care au acces.
|
#85
Posted 21 October 2022 - 22:02
HDR10 vs HDR10+ vs Dolby Vision
Care e mai bun? https://www.rtings.c...vs-dolby-vision Zice în link-ul de mai sus: ,, Cand faceți cumpărături pentru un televizor nou, nu ar trebui să vă faceți prea multe griji cu privire la formatele pe care le acceptă, deoarece performanța televizorului este mult mai importantă când vine vorba de calitatea imaginii HDR". ,,Dacă un televizor are o adâncime de culoare mai mare, poate afișa mai multe culori și poate reduce benzile în scenele cu nuanțe de culori similare, cum ar fi un apus de soare. Televizoarele pe 8 biți afișează 16,7 milioane de culori, care sunt utilizate de obicei în conținutul SDR, iar adâncimea de culoare de 10 biți are 1,07 miliarde de culori. Ecranele pe 12 biți o duc și mai departe cu 68,7 miliarde de culori incredibile. Atât Dolby Vision, cât și HDR10+ pot suporta din punct de vedere tehnic conținutul de peste 10 biți, dar acel conținut este limitat la Blu-ray Ultra HD cu Dolby Vision și, chiar și așa, nu multe dintre ele ajung la o adâncime de culoare de 12 biți. HDR10 nu poate depăși adâncimea de culoare de 10 biți." ,,Când vine vorba de vizionarea conținutului HDR, o luminozitate maximă ridicată este foarte importantă, deoarece face să apară evidențierea. Conținutul HDR este stăpânit la o anumită luminozitate, iar televizorul trebuie să se potrivească cu această luminozitate. Deci, dacă conținutul este stăpânit la 1.000 cd/m², doriți ca acesta să afișeze conținut exact la 1.000 cd/m²." ,,Atât HDR10+, cât și Dolby Vision sunt în prezent masterizate între 1.000 și 4.000 cd/m², așa că nu există nicio diferență acolo." ,,unii producători de televizoare ignoră metadatele, iar televizoarele folosesc propria lor mapare a tonurilor pentru a stăpâni conținutul, caz în care metadatele formatului HDR nu contează, iar performanța se reduce la televizor. Câștigător: Dolby Vision și HDR10+. Se adaptează mai bine la scenele care au iluminare foarte diferită." ,,Dacă televizorul dvs. acceptă Dolby Vision sau HDR10+, dar nu ambele, veți fi limitat la tipul de conținut HDR pe care îl puteți viziona în acel format. Dacă un televizor nu acceptă formatul HDR în care se află Blu-ray-ul dvs., acesta va fi limitat la HDR10, deci nu puteți viziona conținutul în formatul dorit. De exemplu, televizoarele Samsung nu acceptă Dolby Vision, așa că orice Blu-ray din Dolby Vision va fi limitat la HDR10, iar dacă redați în flux un film Dolby Vision care nu are stratul de bază HDR10, conținutul va fi în SDR." ,,Nu ar trebui să vă așteptați ca televizoarele HDR mai ieftine să folosească toate capacitățile suplimentare ale formatelor(HDR10, HDR10+, Dolby Vision). Pentru cei mai mulți dintre ei, nici măcar nu veți putea vedea o diferență, deoarece doar televizoarele de ultimă generație pot profita de HDR și îl pot afișa la capacitatea maximă. Câștigător: HDR10." Între cele trei formate HDR, diferențele sunt modul în care fiecare televizor se ocupă de maparea tonurilor. Formatele dinamice precum Dolby Vision și HDR10+ pot tonifica harta scenă cu scenă și, uneori, conținutul este mapat în ton de sursă, ceea ce economisește puterea de procesare necesară de la televizor. În ceea ce privește HDR10, deoarece utilizează metadate statice, maparea tonurilor este aceeași pe întregul film sau emisiune, așa că conținutul nu arată la fel de bine. Câștigător: HDR10+ și Dolby Vision. Dolby Vision și HDR10+ folosesc metadate dinamice pentru a modifica maparea tonurilor scenă cu scenă." ,,Concluzie Între Dolby Vision și HDR10+, nu există un câștigător clar din punct de vedere tehnic, deoarece ambele folosesc metadate dinamice pentru a ajuta la îmbunătățirea calității generale. HDR10+ aproape se potrivește cu capacitățile Dolby Vision, dar lipsește conținutul și nu atât de multe televizoare acceptă HDR10+ ca Dolby Vision. HDR10 are avantajul distinct de a avea mai mult conținut disponibil și de a fi susținut de fiecare televizor 4k. În cele din urmă, diferența dintre cele trei formate nu este atât de importantă. Calitatea televizorului în sine are un impact mult mai mare asupra HDR. Ambele formate pot produce imagini mult mai dinamice decât ceea ce vedeam înainte, iar HDR oferă o experiență de film mai de impact atâta timp cât televizorul le afișează corect. Există totuși limitări cu HDR, deoarece televizoarele nu pot atinge luminozitatea maximă de 10.000 nit și toate culorile de care este capabilă HDR, dar majoritatea televizoarelor oferă totuși o experiență HDR satisfăcătoare." Am încercat sa postez esentialul din articolul celor de la Rtings. Edited by max_01, 21 October 2022 - 22:08. |
#86
Posted 21 October 2022 - 22:03
Cand ai citit miliarde de culori, poti inchide tabul cu articolul.
|
#88
Posted 22 October 2022 - 00:14
#89
Posted 17 December 2022 - 17:14
Jean-Luc_Picard, on 16 noiembrie 2020 - 09:30, said:
Răspunsul scurt este: pentru TV cablu nu-ți trebuie Dolby Vision; dacă te uiți la un film pe Netflix o dată pe lună, iar calitatea imaginii este fix zero pentru tine, te poți uita și fără Dolby Vision. |
#90
Posted 18 December 2022 - 16:16
Cel mai bine ne luăm tv care suportă toate formatele video.
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users