Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Catalizator
Last Updated: Feb 12 2024 16:15, Started by
Ellaenn
, May 03 2020 11:58
·
3
#19
Posted 08 April 2023 - 15:51
Acum vreo luna-doua am lasat masina intr-un service sa ii curete catalizatorul si sondele lambda. Cum trebuie sa schimb sonda 1, azi ma uit pe sub capota si sub masina si nu vad vreun semn de lucru, nici de demontare a galeriei de evacuare de dupa catalizator, nici de taiat si sudat langa catalizator. E posibil sa nu fi demontat nimic (desi a afirmat ca "a iesit o multime de negreala") sau o fi scos toata galeria de evacuare? Nu am vazut prinderea spre motor daca este intacta, cert e ca tot traseul de la sonda 1 (racordul flexibil, catalizator, sonda 2, flansa etc) pana la final este clar neatins.
O fi mintit sau se poate curata si fara demontarea pe bucati? Cum il confrunt, ce semne sa mai caut? |
#20
Posted 09 April 2023 - 17:38
Se poate curata traseul de evacuare folosind vreun soft de intrare in mod regenerare, cum e la diesel? As vrea sa aflu pana maine daca exista o astfel de metoda, traseul este neatins asa ca ori a mintit spunand ca a facut asta, ori exista vreo metoda nestiuta de mine. Pe net nu am gasit pentru benzinare ci doar pentru DPF.
|
#21
Posted 11 April 2023 - 07:52
Se pare ca minunea de masina are doua catalizatoare, unul in amonte, intre cele doua sonde lambda si unul in aval, dupa flansa.
Coduri generale de produs ar fi 5E212A pentru primul si 5E212B pentru al doilea. Inca nu stiu codurile complete sau daca sunt interschimbabile diesel/benzina (nu cred). Si nici daca sunt ok alea universale (nu chiar cele mai ieftina) sau mai ok decat ce e acum pe masina. Ar trebui facut un test pentru a vedea eficienta catalizatorului, probabil lambda 2 face asta, nu? |
#22
Posted 11 April 2023 - 08:57
Majoritatea masinilor au catalizatorul impartit in doua, in aceeasi carcasa sau nu. Sonda 1 dirijeaza procesul de catalizare a gazelor arse, sonda 2 e in aval (fata de sensul de curgere a gazelor) si monitorizeaza eficienta catalizatorului.
Daca ai vreun orificiu usor de accesat poti impinge o camera endoscop sa vezi cum arata matricea catalizatorului. Ma astept sa o vezi topita partial in partea dinspre motor. Ai mai putea masura temperatura carcasei la flansele de montaj al sondelor. Ar trebui sa gasesti o diferenta semnificativa de temperatura daca functioneaza corect. |
#23
Posted 11 April 2023 - 09:02
Cu sondele si catalizatorul dintre ele este clar insa ar mai exista dupa S2 un reper care tot catalizator este...
IMG-20230411-WA0000.jpg 79.91K 15 downloads |
#24
Posted 11 April 2023 - 10:48
Azi am fost la cel care a curatat ansamblul catalizator/sonde si l-am rugat sa imi arate cum a procedat pentru ca eu nu vad semne de interventie. Cu masina urcata pe rampa se vedeau urme de demontare imediat dupa flansa turbinei si el spune ca a demontat tot inclusiv catalizatorul 2 pana la un inel care masca imbinarea. Ma asteptam sa vad pe dedesubt urme de taiere dar acum pare plauzibil mai ales ca nu a dat inapoi cererii mele. Problema semnalata era un overboost turbina, racordul flexibil se umfla ca o gogoasa ceea ce acum spune ca nu se mai intampla, dupa curatare. A fost spalat tot ansamblul, unii spun ca nu e bine prin spalare dar asta e.
Urmaresc evolutia valorilor sondelor lambda si in functie de asta vad ce e de facut. E posibil ca toate problemele sa fi aparut din cauza acelei pierderi de vacuum, ar fi culmea ca un lucru atat de marunt sa aiba impact atat de mare. |
#25
Posted 29 April 2023 - 12:41
Dupa inca un Check engine am hotarat sa inlocuiesc sonda lambda 1 ca tot o aveam cumparata si nu a fost o avere.
Am vorbit ieri cu persoana care a efectuat curatarea, a trimis poze din timpul curatarii. Nu stiu (inca) daca lambda 2 este defecta, nu am gasit cum se masoara, care sunt valorile aproximativ normale. Am de gand sa o inlocuiesc si pe ea si sa verific intercoolerul de prezenta uleiului. Posibil sa fie ceva care imi contamineaza catalizatorul, aceste urme rezidente de ulei. Catalizatorul nu era topit, cel care face curatarea a spus ca daca era ceva in neregula nu curata. Asta nu exclude posibilitatea sa aiba eficienta scazuta. PS: l-am intrebat daca e normala cresterea relativ brusca de temperatura a catalizatorului in cateva secunde de accelerare, de la 450 la cca 800 de grade, a zis ca e normal dar mai vreau o opinie... Edited by danghetau, 29 April 2023 - 12:43. |
#26
Posted 01 May 2023 - 01:16
#27
Posted 01 May 2023 - 06:52
Zic sa nu fie in cantitate mare care sa îmi contamineze sondele și catalizatorul in scurt timp.
Turbina a fost schimbată, nu știu dacă a băgat ulei pe traseu și cât de bine au curățat traseul, daca au făcut-o. Edited by danghetau, 01 May 2023 - 06:55. |
#28
Posted 17 June 2023 - 17:52
Am executat o diagnoza la un amic ce tocmai a cumparat o jucarie, mi-a depistat ca un senzor de temperatura antigel arata permanent -40 de grade, celalalt arata 87. Probabil de asta injectoarele dau mai multa benzina, ca la -40 de grade si e posibil sa fie cauza Check engine. Sondele lambda sunt schimbate ambele dar si cele vechi pareau sa fie bune, nu e problema. Sunt curios daca dupa remedierea acestui defect mai apare Check engine. Pierderi de vacuum pare sa nu mai am (aveam una la un furtun nemontat la service de un neatent) si mai am de verificat etanseitate traseu de evacuare.
|
|
#29
Posted 24 June 2023 - 15:08
Conform schemelor LR ar fi doi senzori dar la mine este doar unul. Cica al doilea este pentru anumite piete din zona SUA.
Tot schemele LR remit pentru catalizator un cod 5E212 sau mai concret LR110713. Motorul este de origine Ford, sigur si alte repere pot fi gasite dar nu cred ca in cazut traseelor de evacuare exista asemanari asa ca ma vad nevoit sa merg dupa codurile LR. Se poate pune in locul catalizatorului original unul compatibil sau va fi un mare esec? Mai rau e ca are 2, in cascada. Cat Evoque.jpg 79.91K 4 downloads Edited by danghetau, 24 June 2023 - 15:10. |
#30
Posted 18 July 2023 - 12:45
Am luat acum vreo 2 saptamani o diagnoza pentru LR: https://www.icarsoft...androver-jaguar
Ce anume trebuie sa caut in parametrii cititi pentru a depista cauzele erorii P0420? Nu stiu cat de des intalnita este aceasta eroare (la alte marci) dar pare ca LR e abonata la ea, am eu, are un amic pe Evoque diesel 2018 si pe Sport din 2010. Masina are doar un singur senzor de temperatura lichid de racire si el functioneaza corect. Captură de ecran 2023-07-08 151457.png 229.22K 2 downloads Sa verific cu un endoscop catalizatoarele? Sa fie praf sau o fi ceva din alimentare? Edited by danghetau, 18 July 2023 - 12:46. |
#31
Posted 18 July 2023 - 13:01
Ce dracu am pus la atasament? Metoda de resetare a intervalului de service dar nu merge, voi urma indicatiile diagnozei, altii sunt pasii.
Asta este imaginea corecta: 2023-04-28.png 328.58K 2 downloads Edited by danghetau, 18 July 2023 - 13:02. |
#32
Posted 25 August 2023 - 14:27
Am discutat recent cu un tip care se ocupa de LR la modul ca "punem testerul, vedem despre ce este vorba, vedem parametrii si daca pot sa rezolv... rezolv dar daca e ceva mai grav spunem stop joc"
Am intrebat despre catalizator, musai original ca daca nu, e probleme. Am intrebat si despre acele intreruperi la ralanti, cica asa fac astea cu injectie directa (oare?) Despre posibilul ulei de prin intercooler care ar fi antrenat in admisie si sa imbacseasca acele catalizatoare-nu are cum. Despre curatat catalizatoare-a spus ca la benzinare nu are ce sa curete ca nu e funinginea ca la diesel (aici cred). Am cumparat un flacon de curatat catalizatoare care se pulverizeaza dupa clapeta de adminie, il execut maine. |
#33
Posted 29 August 2023 - 19:20
Saptamana viitoare e posibil sa ajung prin Capitala si voi face programare la un service LR.
Oare daca le cer sa faca testul cu fum (sa verifice integritatea evacuarii de la turbina pana in aval de S2), sa verifice cu endoscopul starea matricii cat1 si cat2 sau alte asemena chestii, ar face-o SAU se rezuma la a pune testerul si atat? Ca testere am tot pus, am si eu unul, stiu codul de eroare, important e daca imi dau cauza problemei, fara dubii. Maine sau joi merg la un amic sa faca analiza gazelor de evacuare, sa vedem daca ies noxele, ITP facut anul trecut a fost ok. Am gasit pe un forum strain urmatoarea modalitate de rezolvare pentru pacalirea S2: S1.png 123.75K 5 downloads S2.png 14.6K 3 downloads S3.png 5.3K 2 downloads Cum comentati? |
|
#34
Posted 30 August 2023 - 06:35
Iata ce am gasit aseara pe net, un fel de nota interna cu aceasta eroare: https://static.nhtsa...160432-9999.pdf
Cum cu engleza nu stau foarte bine si pentru a evita traducerea incorecta, care ar fi rezumatul? |
#35
Posted 07 September 2023 - 06:10
Am luat la puricat reprezentantele si serviceurile LR in vederea efectuarii unei programari. Dupa selectia in functie de distanta am ales un service din Bucuresti (ca tot aveam programat si altceva in Capitala), stabilesc (dupa vreo 10 minute de explicatii) pentru astazi la 9,30 si zic sa sun ieri sa vedem daca se pastreaza programarea. Ei bine, nu au electrician disponibil si in plus mai au inca 3-4 masini si sa las masina acolo pana luni apoi sa se apuce de ea. Eu neseriosi am mai intalnit, e plina bransa asta de ei dar chiar asa... Ba ca putem ca e reprezentanta, ba ca avem limite... Am banuiala ca ar fi pus testerul si ar fi lucrat in baza codului de eroare, strict, fara sa elucideze cauzele care au generat situatia.
Sun si la Brasov, explic din nou, parea ca stie de testul cu masina de fum si ca e interesat sa rezolve, cica dupa 18-19 septembrie s-ar putea. Nici nu stii unde sa te mai duci pentru alte chestii in afara de revizia masinii, toti sunt plictisiti. Imi e ca daca inlocuiesc catalizatorul primar, dupa o vreme poate reaparea problema. Doar ii rugasem pe cei din Bucuresti sa faca o diagnoza cu testerul lor, sa investigheze cat pot de multe in 2-3-4 ore apoi sa stabilim o data pentru inlocuirea pieselor defecte. Nu se poate... |
#36
Posted 07 September 2023 - 12:33
Nu mai ai ce sa verifici cu fum pe admisie daca trimurile stau unde trebuie, sub 10%. Pe evacuare se vede orice neetanseitate dupa urmele de funingine, dar, daca te ajuta sa dormi mai bine, mergi si ia din benzinarie un vape din ala rotund si iti inventezi in doua miscari propria masina de fum.
Un vape, o bucata de furtun, un regulator de butelie de gaz, coliere sa etanseze toata treaba. Daca vrei sa legi toata treaba la esapament sau alte furtune diametru mare pui o manusa de cauciuc in capatul furtunului. Fumul intra prin deget (taiat), gaura de palma o bagi peste ce vrei sa umpli de fum. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users