Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Dacia Spring - prima electrica Dacia
Last Updated: May 03 2024 16:22, Started by
spinname
, Mar 03 2020 10:56
·
136
#14185
Posted 04 June 2022 - 21:21
tclau, on 31 mai 2022 - 11:49, said:
Ok asta e pe aripa, in exterior, dar puncte/flori deastea maronii sunt si la usa, pe "interior" (nu in interior "interior", dar nici nu pe "exterior", gen "unde e broasca" - acolo sigur nu aveau cum ajunge pietricele) ps. interesant e ca pe capota loviturile de la pietricele sunt "gri" (e sarita vopseaua, se vede grundul, dar nu a aparut rugina), probabil partea frontala e tratata altfel, riscurile fiind mai mari... |
#14186
Posted 05 June 2022 - 23:29
A mai avut cineva probleme cu aerul condiționat? De câteva săptămâni începuse să-mi facă figuri - de obicei se întâmpla după o frânare mai tare, rămâneau aprinse cele 3 liniuțe albastre de regenerare și mi se oprea aerul condiționat. Becul de AC rămânea aprins, CanZE zicea că merge compresorul, dar nu mai băga rece deloc. Nu se rezolva decât dacă luam contactul și așteptam 5 minute să se reseteze. Eu bănuiam că e o problemă de soft.
La început făcea mai rar, dar weekendul ăsta m-a disperat, mi s-a oprit de vreo 10 ori în 2 zile (800km). De fiecare dată trebuia să aștept 5 minute, că altfel fierbeam în mașină, după care uneori mergea câteva zeci de km, alteori se oprea din nou după 100m. Aveam programare la service pe 9.06, dar până la urmă azi n-am mai rezistat și mi-am băgat nasul pe sub capotă. Pe una din conductele de AC e o mufă; când am tras un pic de ea, a ieșit fără să se opună. Am băgat-o la loc până a facut clic, și se pare că s-a rezolvat problema - am mai făcut 250km de atunci fără să se mai oprească AC-ul. |
#14187
Posted 06 June 2022 - 09:03
Am văzut în Brucsel Spring cu număr de București. Cineva cunoscut?
Sunt curios cum a adus-o, pe roti sau platforma? |
#14188
Posted 06 June 2022 - 13:53
Salut, poti pune o poza sau sa imi spui si mie mai exact unde ai rezolvat cu acea mufa cu AC-ul ?
|
#14189
Posted 06 June 2022 - 14:38
Asta e mufa (singura care are legatura cu AC-ul). E sub rezervorul de lichid de parbriz.
IMG_20220606_153103.jpg 147.93K 165 downloads |
#14190
Posted 07 June 2022 - 12:53
salutari
A testat cineva un upgrade pana acum la bateria Springului? Ma refer la o baterie suplimentara HV (probabil vreo 500v cat o fi la spring) litiu-ion cu BMS si tot tacamul legata in paralel cu cea a masinii... Edited by florianu, 07 June 2022 - 12:53. |
#14191
Posted 08 June 2022 - 08:01
Salutare !
Pt cine este in cautare de janta si nu e pretentios eu am luat asta (din otel ,gri) si pare ok.Vine bine pe masina,chiar fara capac de roata : https://www.emag.ro/...tgt_interest_pd Decat sa dau o caruta de bani pe altceva sau sa iau dubiosenii de la dezmembrari...(de precizat ca am folosit si voucher-ul de 250 lei ,inca nevalorizat si am mai dat asadar 570 Lei ; transportul e gratuit) Nu ma lasa eMag sa scriu review din cauza politicilor lor imbecile desi nu am zis nimic deosebit doar ca-i cam supara adevarul ; si apoi se vaita furnizorii ca nu exista feed back (sau cetatenii ca nu vrem sa partajam impresiile);am precizat ca una a venit deformata pe muchie (fara sa fie sarita vopsea sau altceva) si nu cred ca de la transport ,dupa cum erau ambalate si nici de la producator nu pot sa cred (din depozitatare la furnizor mai degraba si oricum puteau sa fie mai atenti cand au facut pachetul). Nu am facut sesizare sau retur ca ma grabeam ;am mai dat eu ceva la vulcanizare si au mai indreptat baietii acolo cu ceva scule adecvate,un lemn ,in fine... Am uitat sa fac foto inainte sa le montez dar par originale ; pe cant ,unde se formeaza camera int de aer cu pneul montat , apare reperul si marcaj mare Dacia Renault ,cu o grafica specifica ,clara si estetica deci nu par facute pe vapor. Poate unii recunosc marca asta MW (Italia) dar mie nu-mi spune nimic si recunosc ca am avut ceva emotii pana le-am avut in mana si mai ales pana am rulat cu ele pe masina... Este putin mai lata (5,5J) dar cum s-a mai scris pe aici se incalta bine anvelopa originala (eu le-am pus pe cele de vara pe jantele astea ;cele originale daca ruginesc iarna nu se vad asa rau ca-s negre si au si capacul fix peste spite). Si nu exista nici un fel de pbl la montaj sau sa atinga pe undeva (ETul e mai mare decat cea originala ;40 in loc de 37) Ceea ce nu a spus nimeni care a montat alta latime este ca apare eroare de presiune in bord si nu cred ca pierde sau ca nu ar fi umflat ei suficient la vulcanizare ;de obicei e pe dos. A aparut fix dupa cateva minute si aia cativa km pana vede calculatorul schimbarea. Neavand senzori activi ,inteligenti ,cred ca pur si simplu s-a sch putin circumferinta rotii (calculatorul detecteaza de fapt pierderea de presiune prin calcul cand se modifica diametrul rotii).Pt ca fiind mai lata se aseaza altfel pneul pe janta si cred ca scade insesizabil la ochi diametru total O sa mai verific presiunea odata ,sa fiu sigur si daca nu e de acolo fac reinitializarea ,cum scrie in carte la pag 2.22 (ca scrie pe bord si ceva de reconfigurare TPW sau asa ceva) ;vad ca e o procedura manuala.Sper sa dea rezultat ! Si mai ales sper sa fie o alegere buna jantele astea...Dupa aspect ,din lateral, mie-mi aduce aminte de Matiz Nu am avut dar le vedeam in tinerete pe la expozitii ,tot albastru metalizat si cu jante gri ,similare;visam la una pe atunci ... |
#14192
Posted 08 June 2022 - 10:20
Pentru persoanele care au fost chemate sa schimbe culoarea masinii pentru ca a ars o fabrica in china. Am primit un VIN nou pentru masina, nu merge in aplicatie (nici cel vechi nu a mers niciodata). Comanda data la inceput de februarie am termen de livrare de la dealer pentru masina pe culoarea Silver final de octombrie.
|
#14193
Posted 08 June 2022 - 15:13
florianu, on 07 iunie 2022 - 12:53, said:
salutari A testat cineva un upgrade pana acum la bateria Springului? Ma refer la o baterie suplimentara HV (probabil vreo 500v cat o fi la spring) litiu-ion cu BMS si tot tacamul legata in paralel cu cea a masinii... cand o ajunge un spring 2000eur SH poate...pana atunci de 15.000eur iei o electrica SH si pui o tona de baterii pe ea. |
#14194
Posted 09 June 2022 - 08:17
pexic, on 08 iunie 2022 - 15:13, said:
De ce ar face cineva asa ceva ? cand o ajunge un spring 2000eur SH poate...pana atunci de 15.000eur iei o electrica SH si pui o tona de baterii pe ea. Lasand la o parte pretul cu care poti cumpara o baterie de tractiune ... se chiar poate face asa ceva ? Adica pui inca o baterie "in paralel/in serie" etc si merge? Ma gandesc ca o astfel de actiune este deosebit de dificil de facut chiar si de cunoscatori. |
|
#14195
Posted 09 June 2022 - 08:30
Se poate face, nu e mare inginerie daca esti electronist, marea problema sunt 2 lipsa spatiului si adaugarea de greutate.
Edited by pexic, 09 June 2022 - 08:30. |
#14196
Posted 09 June 2022 - 15:50
@Toro12345 și eu sunt in aceeași situație, tot la începutul lui Februarie am dat comanda, am primit serie noua care nu merge in aplicație și termen de livrare Octombrie-Noiembrie.
|
#14197
Posted 09 June 2022 - 19:05
roPopa, on 09 iunie 2022 - 08:17, said: Lasand la o parte pretul cu care poti cumpara o baterie de tractiune ... se chiar poate face asa ceva ? Adica pui inca o baterie "in paralel/in serie" etc si merge? Ma gandesc ca o astfel de actiune este deosebit de dificil de facut chiar si de cunoscatori. Da, teoretic se poate. Dar: -garantia e pa -daca in cazul unui accident/incident/incendiu/etc, organul demonstreaza ca ai adus modificari neomologate la sistemele esentiale ale masinii, o sa ai o problema Tehnic: -trebuie sa integrezi bateria si BMS-ul in sistemele existente ale masinii -trebuie sa recalibrezi protectiile la descarcare, protectiile circuitelor de incarcare, ai nevoie de acces la protocolul CAN al producatorului si la specificatiile protocoalelor de calibrare ale diverselor ECU-uri, sau de softul de calibrare din fabrica Practic: -pentru a dezvolta un astfel de sistem eu nu vad costuri sub 10k eur in componente plus manopera de dezvoltare a unui BMS integrabil in sistemul masinii Concluzia o trage fiecare daca merita. |
#14198
Posted 09 June 2022 - 20:43
roPopa, on 09 iunie 2022 - 08:17, said: Lasand la o parte pretul cu care poti cumpara o baterie de tractiune ... se chiar poate face asa ceva ? Adica pui inca o baterie "in paralel/in serie" etc si merge? Ma gandesc ca o astfel de actiune este deosebit de dificil de facut chiar si de cunoscatori. [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/Dd0qeoDwEmY?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#14199
Posted 10 June 2022 - 09:28
cristi1806, on 08 iunie 2022 - 08:01, said:
Poate unii recunosc marca asta MW (Italia) dar mie nu-mi spune nimic si recunosc ca am avut ceva emotii pana le-am avut in mana si mai ales pana am rulat cu ele pe masina... |
|
#14200
Posted 10 June 2022 - 10:10
raven75, on 09 iunie 2022 - 20:43, said:
S-a tot facut upgrade la Leaf 24kwh. Cam asa arata....portbagaj pa. [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/Dd0qeoDwEmY?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] În caz de accident frontal nu scapă nimeni nici din mașina cu bateriile în portbagaj dar nici din cea care o lovește! Trebuie să fie o plăcere să vină peste tine câteva sute de kg de baterii. Edited by aridan, 10 June 2022 - 10:11. |
#14201
Posted 10 June 2022 - 19:27
#14202
Posted 10 June 2022 - 21:22
Are dreptate.
Una e sa ai bateriile în podea/sub bancheta și alta e sa le ai în portbagaj, securizate la mișto. Chiar vin peste tine cu tot cu bancheta din spate în caz de impact frontal la viteza decentă. Dar deh, românu e născut inginer. Edited by TehCube, 10 June 2022 - 21:23. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users