Dacia Spring - prima electrica Dacia
#12403
Posted 21 January 2022 - 20:00
#12404
Posted 21 January 2022 - 20:04
kiario, on 21 ianuarie 2022 - 20:00, said:
A aparut versiunea 1.0.15.3 pentru medianav Spring In alta ordine de idei, zilele astea am folosit o husa de scaun incalzita. De unde isi trage curentul acel "socket de la bricheta"? Din bateria mare sau cea de 12V? Am mai stat la incarcat doar cu husa si incerc sa inteleg ce baterie descarc |
#12405
Posted 21 January 2022 - 20:04
Update-ul nu este la harti ci la software unitate media.
Noul cod pentru micom este 0677 / 3115 Edited by kiario, 21 January 2022 - 20:08. |
#12406
Posted 21 January 2022 - 20:05
S-a activat la cineva (dintre cei care asteapta livrarea masinii) zilele acestea, functia sincronizare in aplicatie?
|
#12407
Posted 21 January 2022 - 20:14
A schimbat cineva cauciucurile, s-a vazut vreo imbunatatire? mi se pare foarte pregnant zgomotul de rulare.
Am mai avut o masina notorie pt lipsa antifonarii si era mult mai silentioasa in privinta asta. |
#12408
Posted 21 January 2022 - 20:36
#12409
Posted 21 January 2022 - 21:09
atw, on 21 ianuarie 2022 - 18:28, said: Si eu sper ca greseste CanZE... dar deocamdata tind sa-l cred. A mai reusit cineva sa citeasca datele din BMS cu Pyclip, si vad ca a obtinut rezultate asemanatoare. La 95% afisat pe bord/92.5% in BMS, are 300.22V in total, si cam 4.16-4.17V pe celula. [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/TtUYCV5J5uY?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Mi-e greu sa cred ca la trotineta s-au gandit la treaba asta (~4,17v dupa deconectare) si la o masina nu. Tot ce am eu incarcator de celule (am mai multe) li-ion nu mi le duce la 4,2v dupa 1-2 minute de la deconectare, ~4,15 , altul mi le duce la ~4,18. Doar un incarcator de China din alea de pe vapor incarca la 4,2v , adica overcharging pt ca incarca la ~4,22-4,23 ca sa aibe in stare de repaus 4,2v , asta se stie ca e overcharging, nu e grav, dar pe termen lung scurteaza ciclurile de incarcare. La o lanterna nu e asa stres, dar la o masina... Edited by Octavian___, 21 January 2022 - 21:09. |
#12410
Posted 21 January 2022 - 21:27
Andi03, on 21 ianuarie 2022 - 17:44, said:
Salut , daca exista posesori de Dacia Spring pe acest forum am cateva intrebari : 1- in cat timp se incarca de la o priza normala de la 10-20% la 80-90% sau ceva asemanator? 2- la un mers mai sprinten prin oras cati km reali poti face? 3- pe vreme rece cat de repede baga caldura inauntru/ in cate minute ? 4- cum este la demaraj ca sa te bagi repede ? 5- pana acum a cedat ceva la ea, adica sa aibe probleme de contructie ? Multumesc. 2. Greu de spus. Depinde de temperatura de afara, de consumatorii porniti, de greutatea transporta, de trafic si ambuteiaje etc. Pe vremea asta, de exemplu, un condus sprinten cu caldura pornita nu te avantajeaza deloc. Probabil sub 80 km autonomie, care in real life poate fi si mai mica, ca nu o sa mergi de la 100% la 0% cu ea. Iti trebuie sa ii lasi o marja, iar daca scazi sub 20% ar trebui sa cauti sa o bagi la incarcat. Primavara/toamna probabil se dubleaza autonomia. Dar asta nu putem spune cu siguranta pt ca nu cred ca a incercat nimeni pana acum sa mearga cu ea "sprinten". Din contra, marea majoritate dintre noi mergem cu functia "ECO" pornita (asta se traduce prin putere si cuplu diminuate); 3. In aprox. 5 minute e deja cald in masina; 4. Nu te faci de ras cu ea, dar nici nu exceleaza. Pt oras si pentru ce este gandita e perfecta. Doar sa nu faci liniute cu vecinul din lateral. Probabil in primii 5-10m il faci, dar daca pleaca si el cu demaraj te ajunge si nu ai timp sa te bagi in fata lui, daca asta ai in gand; 5. Apuca-te sa citesti macar ultimele 10-20 de pagini din acest topic. La unii sunt ceva probleme, la altii nu. Depinde de norocul fiecaruia. Acum, ca o parere personala, citind intrebarile pe care le-ai adresat, ma gandesc ca acestea sunt dilemele majore ale tale, mai ales ca nu ai citit mai nimic din topic. Daca este asa cum cred eu, da-mi voie sa iti recomand sa-ti indrepti atentia catre alta masina; Springul nu pare sa te coafeze, atat timp cat tu doresti sa mergi "sprinten" prin oras, sa bage repede caldura, sa pleci primul se la semafor. Cei care au comandat Springul sunt in general persoane care au facut compromisuri la aceste lucruri, sau care chiar nu sunt interesate de un astfel de stil de condus. Cu Springul, ca si cu orice masina electrica de altfel, trebuie sa mergi precum "batranica din Germania", bineinteles, fara sa incurci alti participanti la trafic, adica sa nu pici in extrema cealalta. Doar trebuie sa fi constient ca orice abuz te penalizeaza la autonomie. |
#12411
Posted 21 January 2022 - 22:25
Nu e masina de curse, dar te contrazic: e neasteptat de sprintena pana la 60-70kmh. Si nici nu trebuie sa mergi ca o batranica. Eu cand mai pun mana pe ea, o conduc ca pe oricare alta masina, nu o menajez. Si tot te tine bateria cam 100-150km (la temperaturile actuale).
Legat de compromisuri..... da. E masina de buget, cea mai ieftina masina electrica. Pt oras, e perfecta. |
#12412
Posted 22 January 2022 - 10:50
zetubald, on 21 ianuarie 2022 - 21:27, said:
1. La o priza comuna cu incarcatorul de 10A cu care se livreaza (optional) Springul, masina se incarca de la 0% la 100% in 12-13h. Asta inseamna ca ca fiecare 10% in plus in baterie dureaza aprox. 1h si 15min, sau, altfel spus, fiecare ora de incarcare adauga aprox. 8% in bateria masinii; 2. Greu de spus. Depinde de temperatura de afara, de consumatorii porniti, de greutatea transporta, de trafic si ambuteiaje etc. Pe vremea asta, de exemplu, un condus sprinten cu caldura pornita nu te avantajeaza deloc. Probabil sub 80 km autonomie, care in real life poate fi si mai mica, ca nu o sa mergi de la 100% la 0% cu ea. Iti trebuie sa ii lasi o marja, iar daca scazi sub 20% ar trebui sa cauti sa o bagi la incarcat. Primavara/toamna probabil se dubleaza autonomia. Dar asta nu putem spune cu siguranta pt ca nu cred ca a incercat nimeni pana acum sa mearga cu ea "sprinten". Din contra, marea majoritate dintre noi mergem cu functia "ECO" pornita (asta se traduce prin putere si cuplu diminuate); 3. In aprox. 5 minute e deja cald in masina; 4. Nu te faci de ras cu ea, dar nici nu exceleaza. Pt oras si pentru ce este gandita e perfecta. Doar sa nu faci liniute cu vecinul din lateral. Probabil in primii 5-10m il faci, dar daca pleaca si el cu demaraj te ajunge si nu ai timp sa te bagi in fata lui, daca asta ai in gand; 5. Apuca-te sa citesti macar ultimele 10-20 de pagini din acest topic. La unii sunt ceva probleme, la altii nu. Depinde de norocul fiecaruia. Acum, ca o parere personala, citind intrebarile pe care le-ai adresat, ma gandesc ca acestea sunt dilemele majore ale tale, mai ales ca nu ai citit mai nimic din topic. Daca este asa cum cred eu, da-mi voie sa iti recomand sa-ti indrepti atentia catre alta masina; Springul nu pare sa te coafeze, atat timp cat tu doresti sa mergi "sprinten" prin oras, sa bage repede caldura, sa pleci primul se la semafor. Cei care au comandat Springul sunt in general persoane care au facut compromisuri la aceste lucruri, sau care chiar nu sunt interesate de un astfel de stil de condus. Cu Springul, ca si cu orice masina electrica de altfel, trebuie sa mergi precum "batranica din Germania", bineinteles, fara sa incurci alti participanti la trafic, adica sa nu pici in extrema cealalta. Doar trebuie sa fi constient ca orice abuz te penalizeaza la autonomie. Multumesc mult pt raspunsuri. Mai sprinten ma refer strict la ma baga mai repede pe o banda/ intr-o coloana si la a ma pune in miscare mai repede de pe loc in trafic. Adica sa fie fasneata in oras pana la 60-70 km/h. Sa nu incurc. Stiu ca nu are pompa de caldura si din cauza asta am intrebat in cat timp se incalzeste cand este cu - ca acum. In legatura cu -80 km autonomie cu caldura pornita fara eco pe timpul asta este cam putin. Mie imi place masinuta ca si dimensiuni si garda la sol dar intradevar autonomia in real life pt mine conteaza f mult. Ca si remarca 19200 mi se pare exagerat de mult pt o masina care ar trebui sa coste vreo 5500 euro cu rablele. La 19-20 de mii fara rable, o Dacia Sandero/Logan electrica, dotata , cu motor electric de 90 cp si o autonomie reala testata de 200 km ar trebui sa fie in oferta Dacia. djp3k05, on 21 ianuarie 2022 - 22:25, said:
Nu e masina de curse, dar te contrazic: e neasteptat de sprintena pana la 60-70kmh. Si nici nu trebuie sa mergi ca o batranica. Eu cand mai pun mana pe ea, o conduc ca pe oricare alta masina, nu o menajez. Si tot te tine bateria cam 100-150km (la temperaturile actuale). Legat de compromisuri..... da. E masina de buget, cea mai ieftina masina electrica. Pt oras, e perfecta. Asta e super. Mergi cu caldura pornita ? In cat timp iti face cald daca o dai la maxim de caldura? Eu sunt friguros de fel. Ai descoperit ceva vicii de fiabilitate/constructie la ea? |
|
#12413
Posted 22 January 2022 - 11:13
Chestia cu sprintena sau fasneata e subiectiva, depinde de la o persoana la alta cum o percepe si cu ce o compara. Eu ma mai bag cu ea cateodata, ca te lovesti intrafic de tot felul de situatii, deci se poate. Cel mai bine pentru tine este sa mergi la un drive-test la unul dintre dealerii Dacia.
Iar cu cei 80 km autonomie, m-am referit la un condus sportiv. Eu nu am avut autonomie mai mica de 120 km pana acum, dar nici nu am mers sportiv. Ca pret, iar depinde cu ce o compari. Numai daca te gandesti ca cea mai ieftina termica cu cutie automata este pe undeva pe la 10.000-11.000 euro (Hyundai i10 de ex.), atunci o electrica nu mai pare scumpa la aceeasi bani. |
#12414
Posted 22 January 2022 - 11:19
Andi03, on 22 ianuarie 2022 - 10:50, said: Multumesc mult pt raspunsuri. Mai sprinten ma refer strict la ma baga mai repede pe o banda/ intr-o coloana si la a ma pune in miscare mai repede de pe loc in trafic. Adica sa fie fasneata in oras pana la 60-70 km/h. Sa nu incurc. Stiu ca nu are pompa de caldura si din cauza asta am intrebat in cat timp se incalzeste cand este cu - ca acum. In legatura cu -80 km autonomie cu caldura pornita fara eco pe timpul asta este cam putin. Mie imi place masinuta ca si dimensiuni si garda la sol dar intradevar autonomia in real life pt mine conteaza f mult. Ca si remarca 19200 mi se pare exagerat de mult pt o masina care ar trebui sa coste vreo 5500 euro cu rablele. La 19-20 de mii fara rable, o Dacia Sandero/Logan electrica, dotata , cu motor electric de 90 cp si o autonomie reala testata de 200 km ar trebui sa fie in oferta Dacia. Asta e super. Mergi cu caldura pornita ? In cat timp iti face cald daca o dai la maxim de caldura? Eu sunt friguros de fel. Ai descoperit ceva vicii de fiabilitate/constructie la ea? |
#12415
Posted 22 January 2022 - 11:29
zetubald, on 22 ianuarie 2022 - 11:13, said:
Chestia cu sprintena sau fasneata e subiectiva, depinde de la o persoana la alta cum o percepe si cu ce o compara. Eu ma mai bag cu ea cateodata, ca te lovesti intrafic de tot felul de situatii, deci se poate. Cel mai bine pentru tine este sa mergi la un drive-test la unul dintre dealerii Dacia. Iar cu cei 80 km autonomie, m-am referit la un condus sportiv. Eu nu am avut autonomie mai mica de 120 km pana acum, dar nici nu am mers sportiv. Ca pret, iar depinde cu ce o compari. Numai daca te gandesti ca cea mai ieftina termica cu cutie automata este pe undeva pe la 10.000-11.000 euro (Hyundai i10 de ex.), atunci o electrica nu mai pare scumpa la aceeasi bani. pai si 10-11k ti se pare mai mult ca 19.2k si oricum de ce trebuie cutie automata? De ce nu o termica cu cutie manuala? Hyundaiul ala costa 10.500 fara rabla si 8500 cu rabla. Springul face 19200 fara rabla si probabil o sa faca 9000 cu rabla. |
#12416
Posted 22 January 2022 - 11:52
Andi03, on 22 ianuarie 2022 - 10:50, said: Ca si remarca 19200 mi se pare exagerat de mult pt o masina care ar trebui sa coste vreo 5500 euro cu rablele. La 19-20 de mii fara rable, o Dacia Sandero/Logan electrica, dotata , cu motor electric de 90 cp si o autonomie reala testata de 200 km ar trebui sa fie in oferta Dacia. Asta cu ce ar trebui sa fie nu o inteleg.. Trimite-le un mail cu nemultumirile tale. Sigur vei rezolva ceva |
#12417
Posted 22 January 2022 - 12:02
Andi03, on 21 ianuarie 2022 - 17:44, said:
1- in cat timp se incarca de la o priza normala de la 10-20% la 80-90% sau ceva asemanator? La 10A se încarcă în jur de 8% pe oră, la 16A cam 12% pe oră. Andi03, on 21 ianuarie 2022 - 17:44, said:
2- la un mers mai sprinten prin oras cati km reali poti face? Eu merg destul de sprinten (mă rog, cât de sprinten se poate în București...), și iarna am autonomie 120-130. În octombrie - noiembrie aveam 160-180. La drum lung cam 160km iarna, peste 200 toamna, dar mers cât de cât economic. În realitate n-am avut nevoie niciodată să merg mai mult de 100km pe zi în oraș, așa că pentru mine e irelevant. Andi03, on 21 ianuarie 2022 - 17:44, said:
3- pe vreme rece cat de repede baga caldura inauntru/ in cate minute ? Eu zic că se încălzește mai repede decât aproape orice altă mașină. Are încălzire pe rezistență și volum interior mic, în câteva minute e saună dacă lași căldura la maxim. Eu pornesc căldura dimineața din aplicație, până ma îmbrac, ies pe ușă și deschid poarta, deja e cald în mașină. Andi03, on 21 ianuarie 2022 - 17:44, said:
4- cum este la demaraj ca sa te bagi repede ? Nu e Tesla, dar nu te faci de râs. La plecarea de pe loc nu rupe asfaltul, dar între 20-60 chiar e foarte sprintenă. Cel mai bine du-te să faci un drive-test. Andi03, on 21 ianuarie 2022 - 17:44, said:
5- pana acum a cedat ceva la ea, adica sa aibe probleme de contructie ? A mea n-a avut nicio problemă deocamdată, am 3600km din octombrie. Unii au mai avut. Greu de spus cât de fiabilă o să fie în timp, dar deocamdată, din ce am văzut, cei mai mulți posesori sunt mulțumiți. La 8000 de euro, mie mi-a depășit așteptările. La 10000 de euro, nu știu, cred că m-aș mai gândi un pic. |
|
#12418
Posted 22 January 2022 - 12:06
chilly willy, on 22 ianuarie 2022 - 11:29, said: pai si 10-11k ti se pare mai mult ca 19.2k si oricum de ce trebuie cutie automata? De ce nu o termica cu cutie manuala? Hyundaiul ala costa 10.500 fara rabla si 8500 cu rabla. Springul face 19200 fara rabla si probabil o sa faca 9000 cu rabla. Si ca sa terminam cu discutiile astea despre cat costa masina cu rabla-fara rabla, pana la urma fiecare isi face calculul in functie de cati bani dispune, deci cat scoate din buzunar pt masina. Amortizarea se calculeaza tot in functie de cati bani iti scoate din buzunar. Pe mine cand ma intreaba cineva cat a costat masina eu raspund 8.000 euro, pt ca atat am platit eu pe ea... Restul e can-can. |
#12419
Posted 22 January 2022 - 15:34
atw, on 22 ianuarie 2022 - 12:02, said:
La 10A se încarcă în jur de 8% pe oră, la 16A cam 12% pe oră. Eu merg destul de sprinten (mă rog, cât de sprinten se poate în București...), și iarna am autonomie 120-130. În octombrie - noiembrie aveam 160-180. La drum lung cam 160km iarna, peste 200 toamna, dar mers cât de cât economic. În realitate n-am avut nevoie niciodată să merg mai mult de 100km pe zi în oraș, așa că pentru mine e irelevant. Eu zic că se încălzește mai repede decât aproape orice altă mașină. Are încălzire pe rezistență și volum interior mic, în câteva minute e saună dacă lași căldura la maxim. Eu pornesc căldura dimineața din aplicație, până ma îmbrac, ies pe ușă și deschid poarta, deja e cald în mașină. Nu e Tesla, dar nu te faci de râs. La plecarea de pe loc nu rupe asfaltul, dar între 20-60 chiar e foarte sprintenă. Cel mai bine du-te să faci un drive-test. A mea n-a avut nicio problemă deocamdată, am 3600km din octombrie. Unii au mai avut. Greu de spus cât de fiabilă o să fie în timp, dar deocamdată, din ce am văzut, cei mai mulți posesori sunt mulțumiți. La 8000 de euro, mie mi-a depășit așteptările. La 10000 de euro, nu știu, cred că m-aș mai gândi un pic. Multumesc pt raspunsuri. Exista varianta de echipare entry level gen Acces, fara aer, doar cu geamuri electrice ? si fara media nav |
#12420
Posted 22 January 2022 - 15:47
Andi03, on 22 ianuarie 2022 - 15:34, said: Multumesc pt raspunsuri. Exista varianta de echipare entry level gen Acces, fara aer, doar cu geamuri electrice ? si fara media nav Edited by mihaimihai, 22 January 2022 - 15:51. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users