Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Salarii compensatorii?

Recomandare service in Slatina pe...

De unde cumparati piese de schimb...

Iesirea din coproprietate
 Mouse wireless ergonomic cu bater...

Cum se calculeaza dobanda lunara ...

La mulți ani @driftking91!

Unde e recomandat sa ma cazez in ...
 Descarcator de supratensiune tip 2

ping digi?

Reparare "șanțuri&#...

De ce i se zice Mariei "Stapa...
 Colet valoare Londra București

BMW seria 3 rulat vs SsangYong Ko...

Share abonament Netflix

Cum pot sa fac rost de un negativ...
 

Dacia Spring - prima electrica Dacia

* * * * - 16 votes
  • Please log in to reply
16556 replies to this topic

#12403
kiario

kiario

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,531
  • Înscris: 19.08.2012
A aparut versiunea 1.0.15.3 pentru medianav Spring
Aici pentru download.

#12404
cuart

cuart

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 220
  • Înscris: 06.07.2006

View Postkiario, on 21 ianuarie 2022 - 20:00, said:

A aparut versiunea 1.0.15.3 pentru medianav Spring
Ce aduce nou? Update de harti cumva?

In alta ordine de idei, zilele astea am folosit o husa de scaun incalzita. De unde isi trage curentul acel "socket de la bricheta"? Din bateria mare sau cea de 12V? Am mai stat la incarcat doar cu husa si incerc sa inteleg ce baterie descarc

#12405
kiario

kiario

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,531
  • Înscris: 19.08.2012
Update-ul nu este la harti ci la software unitate media.
Noul cod pentru micom este 0677 /  3115

Edited by kiario, 21 January 2022 - 20:08.


#12406
flon16

flon16

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 3
  • Înscris: 25.11.2012
S-a activat la cineva (dintre cei care asteapta livrarea masinii) zilele acestea, functia sincronizare in aplicatie?

#12407
omaigadlolz

omaigadlolz

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 443
  • Înscris: 23.12.2021
A schimbat cineva cauciucurile, s-a vazut vreo imbunatatire? mi se pare foarte pregnant zgomotul de rulare.
Am mai avut o masina notorie pt lipsa antifonarii si era mult mai silentioasa in privinta asta.

#12408
ups88

ups88

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 46
  • Înscris: 24.05.2016

View Postkiario, on 21 ianuarie 2022 - 20:04, said:

Update-ul nu este la harti ci la software unitate media.
Noul cod pentru micom este 0677 /  3115

Până la urmă ce aduce nou?
Nu merge făcut update prin Evolution Toolbox?


#12409
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,987
  • Înscris: 06.04.2007

View Postatw, on 21 ianuarie 2022 - 18:28, said:




Si eu sper ca greseste CanZE... dar deocamdata tind sa-l cred. :)

A mai reusit cineva sa citeasca datele din BMS cu Pyclip, si vad ca a obtinut rezultate asemanatoare.
La 95% afisat pe bord/92.5% in BMS, are 300.22V in total, si cam 4.16-4.17V pe celula.
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/TtUYCV5J5uY?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Atunci posibil sa o duca la 4,2V (atata sa citesti la cateva minute dupa ce ai deconectat-o de la priza ) .
Mi-e greu sa cred ca la trotineta s-au gandit la treaba asta (~4,17v dupa deconectare) si la o masina nu.

Tot ce am eu incarcator de celule (am mai multe) li-ion nu mi le duce la 4,2v dupa 1-2 minute de la deconectare, ~4,15 , altul mi le duce la ~4,18.
Doar un incarcator de China din alea de pe vapor incarca la 4,2v , adica overcharging pt ca incarca la ~4,22-4,23 ca sa aibe in stare de repaus 4,2v , asta se stie ca e overcharging, nu e grav, dar pe termen lung scurteaza ciclurile de incarcare.
La o lanterna nu e asa stres, dar la o masina...

Edited by Octavian___, 21 January 2022 - 21:09.


#12410
zetubald

zetubald

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 193
  • Înscris: 06.06.2016

View PostAndi03, on 21 ianuarie 2022 - 17:44, said:

Salut , daca exista posesori de Dacia Spring pe acest forum am cateva intrebari :

1- in cat timp se incarca de la o priza normala de la 10-20% la 80-90% sau ceva asemanator?
2- la un mers mai sprinten prin oras cati km reali poti face?
3- pe vreme rece cat de repede baga caldura inauntru/ in cate minute ?
4- cum este la demaraj ca sa te bagi repede ?
5- pana acum a cedat ceva la ea, adica sa aibe probleme de contructie ?

Multumesc.
1. La o priza comuna cu incarcatorul de 10A cu care se livreaza (optional) Springul, masina se incarca de la 0% la 100% in 12-13h. Asta inseamna ca ca fiecare 10% in plus in baterie dureaza aprox. 1h si 15min, sau, altfel spus, fiecare ora de incarcare adauga aprox. 8% in bateria masinii;
2. Greu de spus. Depinde de temperatura de afara, de consumatorii porniti, de greutatea transporta, de trafic si ambuteiaje etc. Pe vremea asta, de exemplu, un condus sprinten cu caldura pornita nu te avantajeaza deloc. Probabil sub 80 km autonomie, care in real life poate fi si mai mica, ca nu o sa mergi de la 100% la 0% cu ea. Iti trebuie sa ii lasi o marja, iar daca scazi sub 20% ar trebui sa cauti sa o bagi la incarcat. Primavara/toamna probabil se dubleaza autonomia. Dar asta nu putem spune cu siguranta pt ca nu cred ca a incercat nimeni pana acum sa mearga cu ea "sprinten". Din contra, marea majoritate dintre noi mergem cu functia "ECO" pornita (asta se traduce prin putere si cuplu diminuate);
3. In aprox. 5 minute e deja cald in masina;
4. Nu te faci de ras cu ea, dar nici nu exceleaza. Pt oras si pentru ce este gandita e perfecta. Doar sa nu faci liniute cu vecinul din lateral. Probabil in primii 5-10m il faci, dar daca pleaca si el cu demaraj te ajunge si nu ai timp sa te bagi in fata lui, daca asta ai in gand;
5. Apuca-te sa citesti macar ultimele 10-20 de pagini din acest topic. La unii sunt ceva probleme, la altii nu. Depinde de norocul fiecaruia.

Acum, ca o parere personala, citind intrebarile pe care le-ai adresat, ma gandesc ca acestea sunt dilemele majore ale tale, mai ales ca nu ai citit mai nimic din topic. Daca este asa cum cred eu, da-mi voie sa iti recomand sa-ti indrepti atentia catre alta masina; Springul nu pare sa te coafeze, atat timp cat tu doresti sa mergi "sprinten" prin oras, sa bage repede caldura, sa pleci primul se la semafor. Cei care au comandat Springul sunt in general persoane care au facut compromisuri la aceste lucruri, sau care chiar nu sunt interesate de un astfel de stil de condus.
Cu Springul, ca si cu orice masina electrica de altfel, trebuie sa mergi precum "batranica din Germania", bineinteles, fara sa incurci alti participanti la trafic, adica sa nu pici in extrema cealalta. Doar trebuie sa fi constient ca orice abuz te penalizeaza la autonomie.

#12411
djp3k05

djp3k05

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 61
  • Înscris: 01.03.2006
Nu e masina de curse, dar te contrazic: e neasteptat de sprintena pana la 60-70kmh. Si nici nu trebuie sa mergi ca o batranica. Eu cand mai pun mana pe ea, o conduc ca pe oricare alta masina, nu o menajez. Si tot te tine bateria cam 100-150km (la temperaturile actuale).
Legat de compromisuri..... da. E masina de buget, cea mai ieftina masina electrica. Pt oras, e perfecta.

#12412
Andi03

Andi03

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 71
  • Înscris: 19.07.2021

View Postzetubald, on 21 ianuarie 2022 - 21:27, said:

1. La o priza comuna cu incarcatorul de 10A cu care se livreaza (optional) Springul, masina se incarca de la 0% la 100% in 12-13h. Asta inseamna ca ca fiecare 10% in plus in baterie dureaza aprox. 1h si 15min, sau, altfel spus, fiecare ora de incarcare adauga aprox. 8% in bateria masinii;
2. Greu de spus. Depinde de temperatura de afara, de consumatorii porniti, de greutatea transporta, de trafic si ambuteiaje etc. Pe vremea asta, de exemplu, un condus sprinten cu caldura pornita nu te avantajeaza deloc. Probabil sub 80 km autonomie, care in real life poate fi si mai mica, ca nu o sa mergi de la 100% la 0% cu ea. Iti trebuie sa ii lasi o marja, iar daca scazi sub 20% ar trebui sa cauti sa o bagi la incarcat. Primavara/toamna probabil se dubleaza autonomia. Dar asta nu putem spune cu siguranta pt ca nu cred ca a incercat nimeni pana acum sa mearga cu ea "sprinten". Din contra, marea majoritate dintre noi mergem cu functia "ECO" pornita (asta se traduce prin putere si cuplu diminuate);
3. In aprox. 5 minute e deja cald in masina;
4. Nu te faci de ras cu ea, dar nici nu exceleaza. Pt oras si pentru ce este gandita e perfecta. Doar sa nu faci liniute cu vecinul din lateral. Probabil in primii 5-10m il faci, dar daca pleaca si el cu demaraj te ajunge si nu ai timp sa te bagi in fata lui, daca asta ai in gand;
5. Apuca-te sa citesti macar ultimele 10-20 de pagini din acest topic. La unii sunt ceva probleme, la altii nu. Depinde de norocul fiecaruia.

Acum, ca o parere personala, citind intrebarile pe care le-ai adresat, ma gandesc ca acestea sunt dilemele majore ale tale, mai ales ca nu ai citit mai nimic din topic. Daca este asa cum cred eu, da-mi voie sa iti recomand sa-ti indrepti atentia catre alta masina; Springul nu pare sa te coafeze, atat timp cat tu doresti sa mergi "sprinten" prin oras, sa bage repede caldura, sa pleci primul se la semafor. Cei care au comandat Springul sunt in general persoane care au facut compromisuri la aceste lucruri, sau care chiar nu sunt interesate de un astfel de stil de condus.
Cu Springul, ca si cu orice masina electrica de altfel, trebuie sa mergi precum "batranica din Germania", bineinteles, fara sa incurci alti participanti la trafic, adica sa nu pici in extrema cealalta. Doar trebuie sa fi constient ca orice abuz te penalizeaza la autonomie.


Multumesc mult pt raspunsuri. Mai sprinten ma refer strict la ma baga mai repede pe o banda/ intr-o coloana si la a ma pune in miscare mai repede de pe loc in trafic. Adica sa fie fasneata in oras pana la 60-70 km/h. Sa nu incurc.

Stiu ca nu are pompa de caldura si din cauza asta am intrebat in cat timp se incalzeste cand este cu - ca acum.

In legatura cu -80 km autonomie cu caldura pornita fara eco pe timpul asta este cam putin.

Mie imi place masinuta ca si dimensiuni si garda la sol dar intradevar autonomia in real life pt mine conteaza f mult.

Ca si remarca 19200 mi se pare exagerat de mult pt o masina care ar trebui sa coste vreo 5500 euro cu rablele.

La 19-20 de mii fara rable, o Dacia Sandero/Logan electrica, dotata , cu motor electric de 90 cp si o autonomie reala testata de 200 km ar trebui sa fie in oferta Dacia.

View Postdjp3k05, on 21 ianuarie 2022 - 22:25, said:

Nu e masina de curse, dar te contrazic: e neasteptat de sprintena pana la 60-70kmh. Si nici nu trebuie sa mergi ca o batranica. Eu cand mai pun mana pe ea, o conduc ca pe oricare alta masina, nu o menajez. Si tot te tine bateria cam 100-150km (la temperaturile actuale).
Legat de compromisuri..... da. E masina de buget, cea mai ieftina masina electrica. Pt oras, e perfecta.

Asta e super. Mergi cu caldura pornita ? In cat timp iti face cald daca o dai la maxim de caldura? Eu sunt friguros de fel. :)

Ai descoperit ceva vicii de fiabilitate/constructie la ea?

#12413
zetubald

zetubald

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 193
  • Înscris: 06.06.2016
Chestia cu sprintena sau fasneata e subiectiva, depinde de la o persoana la alta cum o percepe si cu ce o compara. Eu ma mai bag cu ea cateodata, ca te lovesti intrafic de tot felul de situatii, deci se poate. Cel mai bine pentru tine este sa mergi la un drive-test la unul dintre dealerii Dacia.
Iar cu cei 80 km autonomie, m-am referit la un condus sportiv. Eu nu am avut autonomie mai mica de 120 km pana acum, dar nici nu am mers sportiv.
Ca pret, iar depinde cu ce o compari. Numai daca te gandesti ca cea mai ieftina termica cu cutie automata este pe undeva pe la 10.000-11.000 euro (Hyundai i10 de ex.), atunci o electrica nu mai pare scumpa la aceeasi bani.

#12414
laurentiuvincze

laurentiuvincze

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 53
  • Înscris: 08.01.2008

View PostAndi03, on 22 ianuarie 2022 - 10:50, said:



Multumesc mult pt raspunsuri. Mai sprinten ma refer strict la ma baga mai repede pe o banda/ intr-o coloana si la a ma pune in miscare mai repede de pe loc in trafic. Adica sa fie fasneata in oras pana la 60-70 km/h. Sa nu incurc.

Stiu ca nu are pompa de caldura si din cauza asta am intrebat in cat timp se incalzeste cand este cu - ca acum.

In legatura cu -80 km autonomie cu caldura pornita fara eco pe timpul asta este cam putin.

Mie imi place masinuta ca si dimensiuni si garda la sol dar intradevar autonomia in real life pt mine conteaza f mult.

Ca si remarca 19200 mi se pare exagerat de mult pt o masina care ar trebui sa coste vreo 5500 euro cu rablele.

La 19-20 de mii fara rable, o Dacia Sandero/Logan electrica, dotata , cu motor electric de 90 cp si o autonomie reala testata de 200 km ar trebui sa fie in oferta Dacia.



Asta e super. Mergi cu caldura pornita ? In cat timp iti face cald daca o dai la maxim de caldura? Eu sunt friguros de fel. Posted Image

Ai descoperit ceva vicii de fiabilitate/constructie la ea?
Eu zic sa-ti cauti alta masina.

#12415
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006

View Postzetubald, on 22 ianuarie 2022 - 11:13, said:

Chestia cu sprintena sau fasneata e subiectiva, depinde de la o persoana la alta cum o percepe si cu ce o compara. Eu ma mai bag cu ea cateodata, ca te lovesti intrafic de tot felul de situatii, deci se poate. Cel mai bine pentru tine este sa mergi la un drive-test la unul dintre dealerii Dacia.
Iar cu cei 80 km autonomie, m-am referit la un condus sportiv. Eu nu am avut autonomie mai mica de 120 km pana acum, dar nici nu am mers sportiv.
Ca pret, iar depinde cu ce o compari. Numai daca te gandesti ca cea mai ieftina termica cu cutie automata este pe undeva pe la 10.000-11.000 euro (Hyundai i10 de ex.), atunci o electrica nu mai pare scumpa la aceeasi bani.

pai si 10-11k ti se pare mai mult ca 19.2k si oricum de ce trebuie cutie automata? De ce nu o termica cu cutie manuala? Hyundaiul ala costa 10.500 fara rabla si 8500 cu rabla. Springul face 19200 fara rabla si probabil o sa faca 9000 cu rabla.

#12416
Moon_Fire

Moon_Fire

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,402
  • Înscris: 14.11.2005

View PostAndi03, on 22 ianuarie 2022 - 10:50, said:




Ca si remarca 19200 mi se pare exagerat de mult pt o masina care ar trebui sa coste vreo 5500 euro cu rablele.

La 19-20 de mii fara rable, o Dacia Sandero/Logan electrica, dotata , cu motor electric de 90 cp si o autonomie reala testata de 200 km ar trebui sa fie in oferta Dacia.



Cum ai evaluat tu cat ar trebui sa coste?
Asta cu ce ar trebui sa fie nu o inteleg.. Trimite-le un mail cu nemultumirile tale. Sigur vei rezolva ceva

#12417
atw

atw

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 485
  • Înscris: 05.09.2017

View PostAndi03, on 21 ianuarie 2022 - 17:44, said:

1- in cat timp se incarca de la o priza normala de la 10-20% la 80-90% sau ceva asemanator?

La 10A se încarcă în jur de 8% pe oră, la 16A cam 12% pe oră.

View PostAndi03, on 21 ianuarie 2022 - 17:44, said:

2- la un mers mai sprinten prin oras cati km reali poti face?

Eu merg destul de sprinten (mă rog, cât de sprinten se poate în București...), și iarna am autonomie 120-130. În octombrie - noiembrie aveam 160-180.
La drum lung cam 160km iarna, peste 200 toamna, dar mers cât de cât economic. În realitate n-am avut nevoie niciodată să merg mai mult de 100km pe zi în oraș, așa că pentru mine e irelevant.

View PostAndi03, on 21 ianuarie 2022 - 17:44, said:

3- pe vreme rece cat de repede baga caldura inauntru/ in cate minute ?

Eu zic că se încălzește mai repede decât aproape orice altă mașină. Are încălzire pe rezistență și volum interior mic, în câteva minute e saună dacă lași căldura la maxim. Eu pornesc căldura dimineața din aplicație, până ma îmbrac, ies pe ușă și deschid poarta, deja e cald în mașină.

View PostAndi03, on 21 ianuarie 2022 - 17:44, said:

4- cum este la demaraj ca sa te bagi repede ?

Nu e Tesla, dar nu te faci de râs. La plecarea de pe loc nu rupe asfaltul, dar între 20-60 chiar e foarte sprintenă. Cel mai bine du-te să faci un drive-test.

View PostAndi03, on 21 ianuarie 2022 - 17:44, said:

5- pana acum a cedat ceva la ea, adica sa aibe probleme de contructie ?

A mea n-a avut nicio problemă deocamdată, am 3600km din octombrie. Unii au mai avut.
Greu de spus cât de fiabilă o să fie în timp, dar deocamdată, din ce am văzut, cei mai mulți posesori sunt mulțumiți.
La 8000 de euro, mie mi-a depășit așteptările. La 10000 de euro, nu știu, cred că m-aș mai gândi un pic. :)


#12418
zetubald

zetubald

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 193
  • Înscris: 06.06.2016

View Postchilly willy, on 22 ianuarie 2022 - 11:29, said:



pai si 10-11k ti se pare mai mult ca 19.2k si oricum de ce trebuie cutie automata? De ce nu o termica cu cutie manuala? Hyundaiul ala costa 10.500 fara rabla si 8500 cu rabla. Springul face 19200 fara rabla si probabil o sa faca 9000 cu rabla.
Cel mai ieftin i10 cu cutie automata este pe la 10-11.000 euro cu rabla scazuta. De ce compar cu cutie automata? Pt ca comparam mere cu mere, nu mere cu pere. Cutia automata este o optiune de confort, pe care la masinile termice trebuie sa o platesti, in timp ce la electrice e "inclusa", sa zicem.
Si ca sa terminam cu discutiile astea despre cat costa masina cu rabla-fara rabla, pana la urma fiecare isi face calculul in functie de cati bani dispune, deci cat scoate din buzunar pt masina. Amortizarea se calculeaza tot in functie de cati bani iti scoate din buzunar. Pe mine cand ma intreaba cineva cat a costat masina eu raspund 8.000 euro, pt ca atat am platit eu pe ea... Restul e can-can.

#12419
Andi03

Andi03

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 71
  • Înscris: 19.07.2021

View Postatw, on 22 ianuarie 2022 - 12:02, said:

La 10A se încarcă în jur de 8% pe oră, la 16A cam 12% pe oră.


Eu merg destul de sprinten (mă rog, cât de sprinten se poate în București...), și iarna am autonomie 120-130. În octombrie - noiembrie aveam 160-180.
La drum lung cam 160km iarna, peste 200 toamna, dar mers cât de cât economic. În realitate n-am avut nevoie niciodată să merg mai mult de 100km pe zi în oraș, așa că pentru mine e irelevant.


Eu zic că se încălzește mai repede decât aproape orice altă mașină. Are încălzire pe rezistență și volum interior mic, în câteva minute e saună dacă lași căldura la maxim. Eu pornesc căldura dimineața din aplicație, până ma îmbrac, ies pe ușă și deschid poarta, deja e cald în mașină.


Nu e Tesla, dar nu te faci de râs. La plecarea de pe loc nu rupe asfaltul, dar între 20-60 chiar e foarte sprintenă. Cel mai bine du-te să faci un drive-test.


A mea n-a avut nicio problemă deocamdată, am 3600km din octombrie. Unii au mai avut.
Greu de spus cât de fiabilă o să fie în timp, dar deocamdată, din ce am văzut, cei mai mulți posesori sunt mulțumiți.
La 8000 de euro, mie mi-a depășit așteptările. La 10000 de euro, nu știu, cred că m-aș mai gândi un pic. Posted Image

Multumesc pt raspunsuri.

Exista varianta de echipare entry level gen Acces, fara aer, doar cu geamuri electrice ?

si fara media nav

#12420
mihaimihai

mihaimihai

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,462
  • Înscris: 09.03.2006

View PostAndi03, on 22 ianuarie 2022 - 15:34, said:


Multumesc pt raspunsuri.

Exista varianta de echipare entry level gen Acces, fara aer, doar cu geamuri electrice ?

si fara media nav
In continuare sunt stupefiat de lenea unor useri de aici (noi veniți) care vor mură-n gura, totul mestecat, chiar vă e greu să căutați informațiile necesare?! Nu știu dacă vârsta e de vină (am 2 băieți in early 20s si stiu ce vorbesc) dar acum când Google este Biblia totul este să investești 15-20 minute și să cauți și este imposibil să nu găsești ce vrei (well, să îți meargă Internetul :)). Scuzați derapajul dar...

Edited by mihaimihai, 22 January 2022 - 15:51.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate