Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Mercedes atego 815 oprire motor

Ce contine Creion rani dupa ras?

Filtru sedimente inainte de pompa?

Paște fericit!
 electrician constructor video curs

Cum pot bloca transferul de date ...

Ce reprezinta in chimie abrevieri...

Google pay ma taxeaza in timp ce ...
 Kia Picanto 2022 - Problema motor?

Durere umar AC Joint

Care este cea mai sanatoasa paine?

Zgomot ritmic ce urmeaza rotirea ...
 Merita Lumix FZ82 in 2024?

Nu pot activa Memory Integrity

Supratensiuni accidentale

Cuțit/ briceag drumetie
 

Dacia Spring - prima electrica Dacia

* * * * - 16 votes
  • Please log in to reply
16556 replies to this topic

#109
radunic

radunic

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,045
  • Înscris: 09.08.2005

 AdrianHH, on 03 martie 2020 - 11:51, said:

Astazi am discutat cu un reprezentant al unei firme care va implementa cateva mii de puncte de incarcare prin tara,numai in afara oraselor. Plus cateva in strainatate. Au fonduri,au clienti,au de lucru.
Stati si urmariti, se va intampla Posted Image
Ok. Dar curentul de unde și pe unde va veni? Numa'n București sînt un milion de autoturisme. Ia bagă doar jumătate în priză și vezi cît curent trebuie. Nu e numai rețeaua de transport, mai trebuie să ai și ce transporta. Decoamdată nu avem capacitate nici pentru una, nici pentru ailaltă. Și rețea de transport se face muult mai ușor decît noi centrale hidro/termo/nucleare.

 Y0samiteSam, on 03 martie 2020 - 12:02, said:

si-a pus cineva problema bateriilor invechite provenite de pe aceste modele electrice? In viitorul apropiat, peste 10 ani sa spunem, unde vor fi depozitate bateriile uzate?
Se reciclează.

 silverflower, on 03 martie 2020 - 13:35, said:

- Iar totul s-a sfîrșit cînd n-ai derulat pagina mai jos ca să vezi manipularea din prima comparație la care te referi demontată:
”...this attempt to portray oil sands as an energy source much more environmentally-friendly than (batteries derived from) lithium mines used a photograph of a completely different type of mine for the latter, and a misleading photograph of a non-representative site for the former.
O simplă căutare pentru mine de litiu vă umple de imagini. Uite aici una. Nu e tocmai eco, nu?

#110
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,630
  • Înscris: 31.01.2010

 Hunor_66, on 03 martie 2020 - 11:26, said:

Ghinion.
Or zis ca preturile incep de pe la vreo 22.000 de oiro.

Masina este asta : https://en.wikipedia...nault_City_K-ZE
La 8000E in China.
La pretul asta si cu 10000E de la stat o sa luam masina si inca 2000E ???
Posted Image
Daca e la 22KE probabil e mai ieftin s`o aduci din China direct.

 CovertTwo, on 03 martie 2020 - 14:31, said:

@cristian_sen
Ai greșit un pic la calcule. 6000 de euro înseamnă aproximativ 6000 de litri de benzină/ motorină și asta se traduce in 60.000 de km la un consum de 10 litri la sută.

Mda, cu 10l% merg cu Patrolul!
Posted Image

 SmurfK, on 03 martie 2020 - 16:16, said:

La noi, mai greu, că n-avem suficiente prize.



La priza de acasa, 0,6 lei/KWh in aprox 10h e plina la o putere instalata de 2,4Kw, deci radiator electric

Edited by Ion_Bumbu, 04 March 2020 - 11:37.


#111
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Succes cu adusul masinii din China. LOL.
Ce faci, o declari "gift" si o inmatriculezi pe curtea ta din care nu va iesi niciodata?

Chiar si dupa ce platesti toate taxele, tot nu o vei putea inmatricula fara omologare.

#112
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,630
  • Înscris: 31.01.2010
Asa, asa, din aproape in aproape uite ca`i posibil sa o poti si inmatricula!
:D

#113
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Posibil, dar nu neaparat mai ieftin, si nici nu mergi la sigur.

Cine risca 10 lei pt un castig nu foarte sigur de 1 leu? Invers, da, are sens.

Castigul trebuie sa fie proportional cu riscul.

#114
MicroEdge

MicroEdge

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,284
  • Înscris: 16.08.2016
@Ion_Bumbu, în Europa trebuie sa aibă sistemel de siguranță minime pentru omologare, probabil o sa fie mici schimbări și pe la interior, mai adaugi și taxe de import și tva și vezi ca e ok prețul.
La mașinile electrice se poate cumula rabla clasic cu rabla plus.

#115
SmurfK

SmurfK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,149
  • Înscris: 11.04.2015

 unpuisor, on 04 martie 2020 - 10:18, said:

daca nu mergi cu masina zilnic ci ocazional o data pe saptamana ca mine, se poate pune un acoperis si capote cu celule solare si ai rezolvat si statiile de incarcat la bloc.

Soluția asta există practic, sau e doar teoretic? Adică există astfel de dispozitive care se pot cumpăra sau trebuiesc improvizate?

 Ion_Bumbu, on 04 martie 2020 - 11:37, said:

La priza de acasa, 0,6 lei/KWh in aprox 10h e plina la o putere instalata de 2,4Kw, deci radiator electric

Mai greu la bloc.

Trebuie să fie facil procesul de încărcare. Înainte de '89 aveam obsesia cu benzina, nu se găsea, se dădea cu cartelă, țin minte că stăteam cu taică-miu la cozi, luam în canistre. Eu n-am mai văzut persoane să ia benzină în canistre în 2020, chiar dacă mai ai fluctuații de preț. E pur și simplu prea mare bătaie de cap. Așa și cu încărcatul. Nu vreau să îmi bat capul să trag prelungitor de la etajul 4 la mașină și să aștept 10 ore. De ce? Uite așa, pentru că nu consider confortabil acest lucru, ba chiar consider extraordinar de puțin confortabil.

Că asta e problema ăstora, ca mine, care stăm prin zone fără prea multe prize, dar care vrem mașini electrice. Nu prea vrem să devină asta un lucru care ne mănâncă prea mult timp. Sunt dispus să las mașina la 1 km de mine, la încărcat, să mă duc să fac ceva timp de o oră cât se încarcă, sau să stau la cafea prin jur, asta e oricum mai mult decât să bag pompa, să încarc și să plec, dar accept disconfortul ăsta. Dar nu accept să mă duc să-mi iau prelungitor de 100m, să încep eu să-l înșir prin bloc, să stau cu grijă să nu mi-l ronțăie câinele vecinului și să las mașina să se încarce peste noapte.

Și nu cred că ai prize la dispoziție așa cum ziceți nici în București. Păi acolo abia găsesc loc de parcare să las mașina, crezi că voi găsi pe lângă prize... Să fim serioși, tot în locuri special amenajate, care sunt păzite, să nu fie ocupate aiurea o vei încărca.


Că zicea cineva mai sus "e ușor să-l luăm pe nu în brațe și să zicem că nu se face". Păi da, în cazul ăsta e, pentru că am alternativă. De ce să îmi bat eu capul cu electric pe care nu găsesc să-l încarc pe unde vreau eu, când pot să dau mai puțini bani și să iau cu benzină sau motorină? Mă apuc eu, pe banii mei, să mă cred Căpitanul Planetă, așa? Să fim serioși...


Eu cred că mulți nu realizați cât de departe suntem de o infrastructură prietenoasă cu vehiculele astea. Astăzi și câțiva ani de-acum înainte, va fi dureros să deții o astfel de mașină.

#116
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,630
  • Înscris: 31.01.2010

 MicroEdge, on 04 martie 2020 - 12:15, said:

@Ion_Bumbu, în Europa trebuie sa aibă sistemel de siguranță minime pentru omologare, probabil o sa fie mici schimbări și pe la interior, mai adaugi și taxe de import și tva și vezi ca e ok prețul.
La mașinile electrice se poate cumula rabla clasic cu rabla plus.

Si la ora asta credeti ca in China Renault o vinde fara sisteme de siguranta minime???
Sa nu credeti ca tot ce este si se face in China sint chinezarii mai ales cele facute de firmele mari.

 SmurfK, on 04 martie 2020 - 12:20, said:

Soluția asta există practic, sau e doar teoretic? Adică există astfel de dispozitive care se pot cumpăra sau trebuiesc improvizate?


De ce toata lumea din ziua de azi considera ca daca faci tu ceva si nu cumperi de`a gata este improvizatie???
Posted Image

#117
SmurfK

SmurfK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,149
  • Înscris: 11.04.2015

 Ion_Bumbu, on 04 martie 2020 - 13:23, said:

De ce toata lumea din ziua de azi considera ca daca faci tu ceva si nu cumperi de`a gata este improvizatie???
Posted Image

Eu unul pentru că mă știu cu două mâini stângi și n-aș putea face cabraje și alte nebunii. În plus, aș vrea să te aud eu cum te duci la garanție cu povestea "o încarc printr-o instalație improvizată de mine". De-asta mă interesează dacă există de-a gata...

#118
DanyHiker

DanyHiker

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,289
  • Înscris: 06.07.2007

 radunic, on 03 martie 2020 - 11:26, said:

Taximetrie cu autonomie pe hĂŽrtie de 200 km? Real iarna vor fi 140 ĂŽn cel mai bun caz. Ce face cu ea, că nu-i ajunge pentru o zi?
Zoe are pe hartie 400 km autonomie.
La minus 15 grade cam in 150 km e gata bateria.
La Dacia asta, la minus 15 grade, nu ai cum sa faci mai mult de 70 km pana o golesti.
E inutila.

#119
unpuisor

unpuisor

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,227
  • Înscris: 28.04.2003

Quote

Soluția asta există practic, sau e doar teoretic? Adică există astfel de dispozitive care se pot cumpăra sau trebuiesc improvizate?
s-au gandit unii mai cu cap. si asta e doar acoperisul, daca ar fi facut si capota...

#120
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,630
  • Înscris: 31.01.2010

 SmurfK, on 04 martie 2020 - 13:48, said:

Eu unul pentru că mă știu cu două mâini stângi și n-aș putea face cabraje și alte nebunii. În plus, aș vrea să te aud eu cum te duci la garanție cu povestea "o încarc printr-o instalație improvizată de mine". De-asta mă interesează dacă există de-a gata...

OK, este si asta adevarat.
Instalatia "improvizata" implica un invertor DC/AC 230Vac care este industrial si are o priza, ala parca nici eu nu mi`as bate capul sa`l fac, e mai ieftin de luat de`a gata.
Deci aia nu`i problema de garantie.

Edited by Ion_Bumbu, 04 March 2020 - 15:00.


#121
SmurfK

SmurfK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,149
  • Înscris: 11.04.2015
Nu știu, eu de-asta am întrebat, că mi s-a părut interesantă ideea colegului, să schimbi capota și plafonul, să o lași 4 zile la încărcat și pe urmă să mergi 200 km gratis. Mă gândeam că e ceva comercial, știi, o firmă care face astfel de echipamente pentru diverse mașini, pentru Tesla, de exemplu.

#122
spinname

spinname

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,550
  • Înscris: 01.08.2011

 SmurfK, on 04 martie 2020 - 15:10, said:

Nu știu, eu de-asta am Ă®ntrebat, că mi s-a părut interesantă ideea colegului, să schimbi capota și plafonul, să o lași 4 zile la Ă®ncărcat și pe urmă să mergi 200 km gratis. Mă gândeam că e ceva comercial, știi, o firmă care face astfel de echipamente pentru diverse mașini, pentru Tesla, de exemplu.

Păi dacă e s-o lași 4 zile la încărcat poti s-o lași și acasă și sa-ti cumperi panouri solare separate fără să fie nevoie de capota transformată.

#123
SmurfK

SmurfK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,149
  • Înscris: 11.04.2015
Da, probabil, dar eu tot din postura ăluia care stă la bloc vorbesc. Posted Image

#124
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Incepeti de la dimensiunile unui panou de sa zicem 200W, vedeti cate puteti pune pe masina, scadeti randamentul la sfert ca nu bate soarele perpendicular pe el si nici nu bate cu aceeasi putere toata ziua, deci considerati-l de 50W sau 0.05KW si vedeti de cate ore de soare aveti nevoie pt a obtine vreo 40KWh pt a merge 200Km la numarul de panouri care incap pe masina.
Macar daca era un break :)

Ideea e ca intr-un caz fericit se pot obtine 1-1.5KWh pe zi vara cu suprafata capotei si plafonului la o masina mica. Iarna niciodata mai mult de 500Wh intr-o zi. Adica suficient doar pt cativa km.

Demersul e inutil si fara scop. Ideea cu masina electrica e sa mergi mult, nu putin.

Mai bine faceti economie la gaz si incalziti apa menajara la soare.

Edited by underb, 04 March 2020 - 16:22.


#125
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,713
  • Înscris: 15.06.2007

 Hunor_66, on 03 martie 2020 - 11:26, said:


Ghinion.
Or zis ca preturile incep de pe la vreo 22.000 de oiro.
daca mai sare statu cu 10000 de euro bonus rabla, ar fi misto sa scoti o electrica la 12000.
Si 100km garantati la -15 °C ar fi ok. Ca masina secundara , de frecat prin oras. Tehnologia a evoluat, o incarcare dureaza sub 2 ore.  Practic , daca o incarci pentru 50km in juma de ora, e foarte ok, si taxiurile ar putea-o folosi.

Edited by tfmercedez, 04 March 2020 - 17:01.


#126
MicroEdge

MicroEdge

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,284
  • Înscris: 16.08.2016
Sunt o grămadă ce spun ca nu e pentru ei electrica dar arunca cu noroi în aceasta mașină. Am ajuns sa vorbim chestii ipotetice în loc sa vorbim strict despre masina, interior, exterior date tehnice etc.
Înainte forumurile erau mai ok dar acum fiecare are dreptul sa scrie ce vrea...

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate