Dacia Spring - prima electrica Dacia
#73
Posted 03 March 2020 - 15:41
^Ai dreptate sunt cam putine, mai exact le numeri pe degete.
https://www.plugshare.com/ Au bagat pe oleics un nou batch de diesel euro 3 proaspat venite din Deutschland (pt ca VAG e regele) pt piata noastra, sa aruncam o privire. |
#74
Posted 03 March 2020 - 15:52
Ti se par multe ? Câte orașe, nu localități, fără macar un singur punct de încărcare vezi pe hartă ?
Cu dieselul euro 3 doar tu știi ce ai vrut să spui... |
#75
Posted 03 March 2020 - 16:00
CovertTwo, on 03 martie 2020 - 15:52, said:
Ti se par multe ? Câte orașe, nu localități, fără macar un singur punct de încărcare vezi pe hartă ? Cu dieselul euro 3 doar tu știi ce ai vrut să spui... Punct de incarcare in Urziceni? In oras e o singura Tesla model S,cred ca omul o incarca acasa,deci irelevant. Primele masini cu motor cu ardere interna or fi aparut tot asa...in micile orase de provincie? |
#76
Posted 03 March 2020 - 16:03
#77
Posted 03 March 2020 - 16:13
diabolik213, on 03 martie 2020 - 15:41, said:
^Ai dreptate sunt cam putine, mai exact le numeri pe degete. https://www.plugshare.com/ Au bagat pe oleics un nou batch de diesel euro 3 proaspat venite din Deutschland (pt ca VAG e regele) pt piata noastra, sa aruncam o privire. Nu m-am mai uitat de mult pe harta asta. Vad ca intre timp a aparut si un Supercharger la Bacau ! Trebuie sa trec pe acolo sa vad ce putere are, cel care a comentat acolo cu Tesla Model X nu spune cu cat a incarcat. Mai mult ca sigur insa e un destination point fiindca Bacaul nu era pe harta Tesla pestru superchargere tranzit, care vor fi doar 3 pentru inceput in Romania si doar in sud. |
#78
Posted 03 March 2020 - 16:16
TruculMagic, on 03 martie 2020 - 11:05, said:
Buna de oras, specificatii slabe, demne de o trotineta. Un fel de Renault Twizy versiunea pt romani... De fapt versiunea pentru nordici, că ăia o s-o cumpere. La noi, mai greu, că n-avem suficiente prize. Pe mine asta mă enervează la mașinile electrice. Mi-aș cumpăra, îmi doresc, îmi plac, dar n-am prize. Chiar mă gândeam, ok, 200 km autonomie îmi e suficient, doar DACĂ am priză unde ajung. Am un client pe la 100km, cel mai departe, mă duc la el, ar fi excelent să pot băga mașina în priză cât stau acolo, mă întorc, îmi mai rămâne și de fâțâit prin oraș, dar n-am unde. Mi-ar conveni și prize la stațiile de carburanți, dar nu prea au. Singurul mod în care astea electrice ar putea funcționa ar fi dacă ai obliga absolut toate benzinăriile să fie dotate cu prize. Le dai doi ani să-și pună priză funcțională pentru electrice, nu-și pun, le închizi. Așa mi-aș cumpăra, fără probleme. Pe orice drum, găsesc o stație de carburant până la urmă, cât beau o cafea, mi se încarcă puțin. Nu vreau s-o încarc la bloc, nici prin alte locuri, măcar stațiile de carburant, dacă le-ar obliga să aibă așa ceva, ar fi suficient. |
#79
Posted 03 March 2020 - 16:20
#80
Posted 03 March 2020 - 16:32
SmurfK, on 03 martie 2020 - 16:16, said:
De fapt versiunea pentru nordici, că ăia o s-o cumpere. La noi, mai greu, că n-avem suficiente prize. Pe mine asta mă enervează la mașinile electrice. Mi-aș cumpăra, îmi doresc, îmi plac, dar n-am prize. Chiar mă gândeam, ok, 200 km autonomie îmi e suficient, doar DACĂ am priză unde ajung. Am un client pe la 100km, cel mai departe, mă duc la el, ar fi excelent să pot băga mașina în priză cât stau acolo, mă întorc, îmi mai rămâne și de fâțâit prin oraș, dar n-am unde. Mi-ar conveni și prize la stațiile de carburanți, dar nu prea au. Singurul mod în care astea electrice ar putea funcționa ar fi dacă ai obliga absolut toate benzinăriile să fie dotate cu prize. Le dai doi ani să-și pună priză funcțională pentru electrice, nu-și pun, le închizi. Așa mi-aș cumpăra, fără probleme. Pe orice drum, găsesc o stație de carburant până la urmă, cât beau o cafea, mi se încarcă puțin. Nu vreau s-o încarc la bloc, nici prin alte locuri, măcar stațiile de carburant, dacă le-ar obliga să aibă așa ceva, ar fi suficient. E posibil si usor amuzant sa vezi ca apoi apar spatii de servicii in jurul acestor puncte,nu invers cum spui tu(aducem "curentul" la benzinarie). Benzinariile o sa traga de cai morti pana nu vor mai vinde destul carburant incat sa isi justifice existenta si apoi vor trece inevitabil si ele la vanzarea de curent,nu de carburanti,numai ca atunci nu vor mai fi ei lideri pe piata. Momentan suntem la inceputul fazei de tranzitie. Ca o paranteza - este similar cu ce se intampla pe piata cu masinile noi diesel. Citeam zilele trecute un articol(nu mai retin site-ul dar il caut la nevoie) in care se spunea ca si daca se mai fabrica, producatorii nu isi mai justifica costurile de dezvoltare si productie printr-o pondere de sub 10% din vanzarile totale. Edited by AdrianHH, 03 March 2020 - 16:37. |
#81
Posted 03 March 2020 - 16:38
AdrianHH, on 03 martie 2020 - 16:00, said: Daca ai mai fi urmarit site-ul asta , ti-ai fi dat seama ca sunt de N ori mai mult decat acum 2 ani. Cresterea va fi exponentiala. Punct de incarcare in Urziceni? In oras e o singura Tesla model S,cred ca omul o incarca acasa,deci irelevant. Primele masini cu motor cu ardere interna or fi aparut tot asa...in micile orase de provincie? Cât înseamnă acel N ? S au dublat, s au triplat ? Pe de altă parte eu văd județe, chiar multe, cu un singur punct de încărcare, probabil vreun Kaufland. Câtă bunăvoință ai avea, acolo electrica nu poate fi o soluție. Și să dai 15k euro pt o a doua mașină mașină, pe lângă cea principală, mi se pare cam multișor. |
#82
Posted 03 March 2020 - 16:50
cristian_sen, on 03 martie 2020 - 14:00, said:
6000 euro sunt exact 60 plinuri adica 30 000 km! Numai din diferenta de pret. Nu multumesc. Deacord, dar daca ai de facut livrari in centrul Londrei si te rup in doua cu taxa de congestie scoti banu urgent. Karhu, on 03 martie 2020 - 16:20, said:
Păi se considera ca așa ceva o iei a doua, a treia mașină in familie, nu mașina principala. Ma uitam sincer la Citroen Ami, la ruta mea de 30-40km zilnic din care vreo 15 pe autostrada era perfect. Dar nu se aduce la noi. Daciutza asta ar fi ideala. |
|
#83
Posted 03 March 2020 - 16:54
CovertTwo, on 03 martie 2020 - 16:38, said:
Cât înseamnă acel N ? S au dublat, s au triplat ? Pe de altă parte eu văd județe, chiar multe, cu un singur punct de încărcare, probabil vreun Kaufland. Câtă bunăvoință ai avea, acolo electrica nu poate fi o soluție. Și să dai 15k euro pt o a doua mașină mașină, pe lângă cea principală, mi se pare cam multișor. Anul trecut s-au înmatriculat în România 1.500 de mașini electrice noi. Cum arată ultimii șapte ani 2013: 4 2014: 7 2015: 24 2016: 74 2017: 137 2018: 605 2019: 1.506 Mașini electrice în UE 2013: 24.586 2014: 38.495 2015: 59.165 2016: 63.479 2017: 97.920 2018: 150.003 2019: 285.347 Daca intelegi cifrele : Hai sa luam UE ca si calcul : Sa zicem ca avem zero masini pe sosea la momentul dec 2012(or fi fost 20-40-60k etc,dar luam zero,de referinta). In 31dec 2013 avem 25k pe sosele In 31dec 2014 avem 64k pe sosele in 31dec 2015 avem 124k pe sosele in 31dec 2016 avem 204k pe sosele in 31dec 2017 avem 302k pe sosele in 31dec 2018 avem 452k pe sosele in 31dec 2019 avem 767k pe sosele. Daca faci un grafic pe 2 axe,numarul de masini pe sosea a crescut exponential. Cam asa arata si graficul cu numarul de statii. Ca sa dau apa la moara unora,da...unele masini din alea 767k nu mai circula(dauna totala),dar marea majoritate circula macar 7 ani. completati voi la 31 dec 2020 s.a.m.d. Si ca sa iti raspund la postul tau...da...mai ai de asteptat pt ce(poate) ai nevoie dar e clar ca nu mult. Progresul e exponential momentan. Lucrand de multi ani intr-un domeniu unde am analizat piata, unde e tehnologie mereu e progres si de la an la an primesti din ce in ce mai mult cu aceeasi bani. Ori astepti pana iti permiti,ori platesti pretul ca esti printre primii care acceseaza o tehnologie noua. Edited by AdrianHH, 03 March 2020 - 16:57. |
#84
Posted 03 March 2020 - 16:57
danX, on 03 martie 2020 - 16:50, said:
la ruta mea de 30-40km zilnic din care vreo 15 pe autostrada era perfect. Dar nu se aduce la noi. Daciutza asta ar fi ideala. |
#85
Posted 03 March 2020 - 17:00
CovertTwo, on 03 martie 2020 - 16:38, said:
Și să dai 15k euro pt o a doua mașină mașină, pe lângă cea principală, mi se pare cam multișor. De fapt,problema e expusa gresit. Exista si electrice acum care duc 4-500km,numai ca nu ni le permitem. Daca trendul continua in ritmul asta, nu sunt prea multi ani de asteptat. |
#86
Posted 03 March 2020 - 17:17
AdrianHH, on 03 martie 2020 - 16:32, said:
Nu vreau sa fac reclama dar se baga si se vor baga bani in spatiile de langa drumuri si autostrazi pentru a face spatii si statii de incarcare. Da, e clar. Tu ai văzut câte autostrăzi avem în România? Problema nu e, omule, că n-am pe drum. Pe drum trebuie să am, dar n-am în oraș. Eu, în Călărași, n-am nicio astfel de priză. Înțeleg că nu-i oraș, dar totuși... Eu n-aș putea, în momentul ăsta, să dețin o astfel de mașină, pe care s-o conduc doar în oraș, chiar dacă mi-aș dori asta. Prima priză e în afara orașului, păi ce fac, mă duc la 40 km distanță ca să-mi încarc mașina, pe urmă mă întorc, timp în care consum cam 25% din autonomie. De-asta spun că trebuie să înceapă din benzinării, că astea sunt în primul rând în localități. Și mi se pare normal să poți încărca mașina în localitatea în care locuiești, nu la 40 km distanță. Nu am stat să studiez problema altor zone, aici la mine m-a interesat, eu de mult stau cu ochii pe fenomenul ăsta, pentru că mă interesează, atât direct, cât și indirect. Mașina personală tocmai de-aia costă atât, că vine la pachet cu beneficii. Avem deja vehicul electric, care vine cu stres, se numește tren. Îl pot folosi pe-ăla dacă vreau neapărat experiențe electrice. Dar dacă iau o mașină personală, mă aștept la un anumit nivel de confort, iar treaba asta cu "bă, n-am priză!" e un stres, cam motivul principal pentru care oamenii nu cumpără mașini electrice în România, că prețul e bun. Edited by SmurfK, 03 March 2020 - 17:20. |
#87
Posted 03 March 2020 - 17:46
In Călărași dacă stai la bloc, vorbești la firma unde lucrezi sa încarci acolo.
Nu strica nici o solicitare la primărie pentru un încărcător public la tine. Știu ca e mai ușor sa îl luam pe nu în brate și sa zicem ca nu se face nimic (asta când așteptăm să aibă alții inițiativa) |
|
#88
Posted 03 March 2020 - 18:01
Păi stai omule, că luatul unei mașini nu e o decizie pe care o iei așa, "pff, să mă rog de municipalitate să mă lase să încarc mașina și poate iau". Eu m-am rugat de ei să nu mai conducă angajații lor mașinile pe trotuar că lovesc pietoni și n-am primit răspuns... Îți dai seama că dacă îi întreb de prize râd de mine...
La nivel național, politica de mediu e să se împingă mașinile electrice. Ceea ce e excelent din punctul meu de vedere, cel puțin datorită mirosului de noxe din oraș. Dar asta înseamnă să se și asigure infrastructură pentru ele. Eu nu zic că nu se face nimic, eu zic că nu există, în momentul ăsta, posibilitate ca eu să dețin o astfel de mașină. Aș deține dacă aș avea unde încărca. Nu mă voi apuca să fac lobby pentru ca să câștig o priză, am alte priorități. Edited by SmurfK, 03 March 2020 - 18:08. |
#89
Posted 03 March 2020 - 19:00
Se foloseste de platforma ICE sau e o platforma noua optimizata pentru masini EV?
Cum ziceam si pe celalalt topic, pacat ca au facut un tanc in loc sa faca un sedan mai compact si mai aerodinamic. Gen designul Loganului finisat putin, botul mai subtire si mai aerodinamic pentru ca nu trebuie sa pui in fata ditamai motorul, radiatoare si toate prostiile unei fosile. In rest sa vedem, insa la 15k nu cred ca va bifa multe din cerintele necesare unui EV in 2021-2022. |
#90
Posted 03 March 2020 - 19:51
vj_Heaven, on 03 martie 2020 - 19:00, said:
si mai aerodinamic Totusi sa nu uitam ca acestea se manifesta de la o anumita viteza. Dacia asta citadina, va rula cu maxim 60km/h., nu are nevoie neaparat de eleroane si camere video in locul oglinzilor laterale |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users