Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cu ce va aparati de cainii agresi...

Nu imi platiti coletul cu cardul ...

Mi-au disparut amigdalitele ?

Exista vreun plan de terorizare p...
 Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 

Dacia Spring - prima electrica Dacia

* * * * - 16 votes
  • Please log in to reply
16555 replies to this topic

#73
diabolik213

diabolik213

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 858
  • Înscris: 25.09.2011
^Ai dreptate sunt cam putine, mai exact le numeri pe degete.

https://www.plugshare.com/

Au bagat pe oleics un nou batch de diesel euro 3 proaspat venite din Deutschland (pt ca VAG e regele) pt piata noastra, sa aruncam o privire.

#74
CovertTwo

CovertTwo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,057
  • Înscris: 16.09.2019
Ti se par multe ? Câte orașe, nu localități, fără macar un singur punct de încărcare vezi pe hartă ?

Cu dieselul euro 3 doar tu știi ce ai vrut să spui...

#75
AdrianHH

AdrianHH

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,387
  • Înscris: 23.04.2007

View PostCovertTwo, on 03 martie 2020 - 15:52, said:

Ti se par multe ? Câte orașe, nu localități, fără macar un singur punct de încărcare vezi pe hartă ?

Cu dieselul euro 3 doar tu știi ce ai vrut să spui...
Daca ai mai fi urmarit site-ul asta , ti-ai fi dat seama ca sunt de N ori mai mult decat acum 2 ani. Cresterea va fi exponentiala.
Punct de incarcare in Urziceni? In oras e o singura Tesla model S,cred ca omul o incarca acasa,deci irelevant.
Primele masini cu motor cu ardere interna or fi aparut tot asa...in micile orase de provincie?

#76
BloodRa

BloodRa

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,989
  • Înscris: 22.04.2019

View Postd-ardeleanu, on 03 martie 2020 - 13:50, said:


Cel mai probabil vor exista versiuni mai scumpe, cu dotari mai bune si baterie mai mare...
Greu de crezut.
Vorbim despre un autoturism de buget.

#77
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,157
  • Înscris: 13.11.2017

View Postdiabolik213, on 03 martie 2020 - 15:41, said:

^Ai dreptate sunt cam putine, mai exact le numeri pe degete.

https://www.plugshare.com/

Au bagat pe oleics un nou batch de diesel euro 3 proaspat venite din Deutschland (pt ca VAG e regele) pt piata noastra, sa aruncam o privire.

Nu m-am mai uitat de mult pe harta asta. Vad ca intre timp a aparut si un Supercharger la Bacau :) ! Trebuie sa trec pe acolo sa vad ce putere are, cel care a comentat acolo cu Tesla Model X nu spune cu cat a incarcat. Mai mult ca sigur insa e un destination point fiindca Bacaul nu era pe harta Tesla pestru superchargere tranzit, care vor fi doar 3 pentru inceput in Romania si doar in sud.

#78
SmurfK

SmurfK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,149
  • Înscris: 11.04.2015

View PostTruculMagic, on 03 martie 2020 - 11:05, said:

Buna de oras, specificatii slabe, demne de o trotineta.  Un fel de Renault Twizy versiunea pt romani...

De fapt versiunea pentru nordici, că ăia o s-o cumpere. La noi, mai greu, că n-avem suficiente prize.

Pe mine asta mă enervează la mașinile electrice. Mi-aș cumpăra, îmi doresc, îmi plac, dar n-am prize. Chiar mă gândeam, ok, 200 km autonomie îmi e suficient, doar DACĂ am priză unde ajung. Am un client pe la 100km, cel mai departe, mă duc la el, ar fi excelent să pot băga mașina în priză cât stau acolo, mă întorc, îmi mai rămâne și de fâțâit prin oraș, dar n-am unde. Mi-ar conveni și prize la stațiile de carburanți, dar nu prea au.

Singurul mod în care astea electrice ar putea funcționa ar fi dacă ai obliga absolut toate benzinăriile să fie dotate cu prize. Le dai doi ani să-și pună priză funcțională pentru electrice, nu-și pun, le închizi. Așa mi-aș cumpăra, fără probleme. Pe orice drum, găsesc o stație de carburant până la urmă, cât beau o cafea, mi se încarcă puțin. Nu vreau s-o încarc la bloc, nici prin alte locuri, măcar stațiile de carburant, dacă le-ar obliga să aibă așa ceva, ar fi suficient.

#79
Karhu

Karhu

    Heretic member

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 39,918
  • Înscris: 25.06.2007

View PostYOUR_GOD, on 03 martie 2020 - 11:44, said:

Nu se incarca la priza, trebuie statie de incarcare. Doar nu crdedeai ca fac astia lucrurile ieftine si simple.
200 Km este putin. Puin inseamna pentru mine si 400.
Păi se considera ca așa ceva o iei a doua, a treia mașină in familie, nu mașina principala.

#80
AdrianHH

AdrianHH

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,387
  • Înscris: 23.04.2007

View PostSmurfK, on 03 martie 2020 - 16:16, said:

De fapt versiunea pentru nordici, că ăia o s-o cumpere. La noi, mai greu, că n-avem suficiente prize.

Pe mine asta mă enervează la mașinile electrice. Mi-aș cumpăra, îmi doresc, îmi plac, dar n-am prize. Chiar mă gândeam, ok, 200 km autonomie îmi e suficient, doar DACĂ am priză unde ajung. Am un client pe la 100km, cel mai departe, mă duc la el, ar fi excelent să pot băga mașina în priză cât stau acolo, mă întorc, îmi mai rămâne și de fâțâit prin oraș, dar n-am unde. Mi-ar conveni și prize la stațiile de carburanți, dar nu prea au.

Singurul mod în care astea electrice ar putea funcționa ar fi dacă ai obliga absolut toate benzinăriile să fie dotate cu prize. Le dai doi ani să-și pună priză funcțională pentru electrice, nu-și pun, le închizi. Așa mi-aș cumpăra, fără probleme. Pe orice drum, găsesc o stație de carburant până la urmă, cât beau o cafea, mi se încarcă puțin. Nu vreau s-o încarc la bloc, nici prin alte locuri, măcar stațiile de carburant, dacă le-ar obliga să aibă așa ceva, ar fi suficient.
Nu vreau sa fac reclama dar se baga si se vor baga bani in spatiile de langa drumuri si autostrazi pentru a face spatii si statii de incarcare. E mai ieftin sa iei teren imediat langa autostrada sau DN in camp(in multe tari in vest asa au procedat,nu au luat teren fix langa autostrada-mai scump, ci ieftin la 100m de iesirea de pe autostrada),sa faci de la zero infrastructura (avize+spatiu parcare+ statie+conectarea la reteaua electrica) decat sa tragi de benzinarii sa isi doteze ei cu prize si sa modifice infrastructura lor pentru asa ceva. Asta e ideea de care spuneam intr-un post anterior.
E posibil si usor amuzant sa vezi ca apoi apar spatii de servicii in jurul acestor puncte,nu invers cum spui tu(aducem "curentul" la benzinarie).
Benzinariile o sa traga de cai morti pana nu vor mai vinde destul carburant incat sa isi justifice existenta si apoi vor trece inevitabil si ele la vanzarea de curent,nu de carburanti,numai ca atunci nu vor mai fi ei lideri pe piata. Momentan suntem la inceputul fazei de tranzitie.
Ca o paranteza - este similar cu ce se intampla pe piata cu masinile noi diesel. Citeam zilele trecute un articol(nu mai retin site-ul dar il caut la nevoie) in care se spunea ca si daca se mai fabrica, producatorii nu isi mai justifica costurile de dezvoltare si productie printr-o pondere de sub 10% din vanzarile totale.

Edited by AdrianHH, 03 March 2020 - 16:37.


#81
CovertTwo

CovertTwo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,057
  • Înscris: 16.09.2019

View PostAdrianHH, on 03 martie 2020 - 16:00, said:


Daca ai mai fi urmarit site-ul asta , ti-ai fi dat seama ca sunt de N ori mai mult decat acum 2 ani. Cresterea va fi exponentiala.
Punct de incarcare in Urziceni? In oras e o singura Tesla model S,cred ca omul o incarca acasa,deci irelevant.
Primele masini cu motor cu ardere interna or fi aparut tot asa...in micile orase de provincie?

Cât înseamnă acel N ? S au dublat, s au triplat ?
Pe de altă parte eu văd județe, chiar multe, cu un singur punct de încărcare, probabil vreun Kaufland. Câtă bunăvoință ai avea, acolo electrica nu poate fi o soluție.
Și să dai 15k euro pt o a doua mașină mașină, pe lângă cea principală, mi se pare cam multișor.

#82
danX

danX

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,566
  • Înscris: 26.06.2003

View Postcristian_sen, on 03 martie 2020 - 14:00, said:

6000 euro sunt exact 60 plinuri adica 30 000 km! Numai din diferenta de pret. Nu multumesc.

Deacord, dar daca ai de facut livrari in centrul Londrei si te rup in doua cu taxa de congestie scoti banu urgent.

View PostKarhu, on 03 martie 2020 - 16:20, said:

Păi se considera ca așa ceva o iei a doua, a treia mașină in familie, nu mașina principala.
Eu caut ceva iefin in care sa nu ma ploua si sa nu ma ninga cand nu merg cu motorul la munca.
Ma uitam sincer la Citroen Ami, la ruta mea de 30-40km zilnic din care vreo 15 pe autostrada era perfect. Dar nu se aduce la noi.
Daciutza asta ar fi ideala.

#83
AdrianHH

AdrianHH

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,387
  • Înscris: 23.04.2007

View PostCovertTwo, on 03 martie 2020 - 16:38, said:

Cât înseamnă acel N ? S au dublat, s au triplat ?
Pe de altă parte eu văd județe, chiar multe, cu un singur punct de încărcare, probabil vreun Kaufland. Câtă bunăvoință ai avea, acolo electrica nu poate fi o soluție.
Și să dai 15k euro pt o a doua mașină mașină, pe lângă cea principală, mi se pare cam multișor.
https://economie.hot...tonomie-200.htm

Anul trecut s-au înmatriculat în România 1.500 de mașini electrice noi. Cum arată ultimii șapte ani
2013: 4
2014: 7
2015: 24
2016: 74
2017: 137
2018: 605
2019: 1.506
Mașini electrice în UE
2013: 24.586
2014: 38.495
2015: 59.165
2016: 63.479
2017: 97.920
2018: 150.003
2019: 285.347
Daca intelegi cifrele :
Hai sa luam UE ca si calcul :
Sa zicem ca avem zero masini pe sosea la momentul dec 2012(or fi fost 20-40-60k etc,dar luam zero,de referinta).
In 31dec 2013 avem 25k pe sosele
In 31dec 2014 avem 64k pe sosele
in 31dec 2015 avem 124k pe sosele
in 31dec 2016 avem 204k pe sosele
in 31dec 2017 avem 302k pe sosele
in 31dec 2018 avem 452k pe sosele
in 31dec 2019 avem 767k pe sosele.
Daca faci un grafic pe 2 axe,numarul de masini pe sosea a crescut exponential. Cam asa arata si graficul cu numarul de statii.
Ca sa dau apa la moara unora,da...unele masini din alea 767k nu mai circula(dauna totala),dar marea majoritate circula macar 7 ani.
completati voi la 31 dec 2020 s.a.m.d.
Si ca sa iti raspund la postul tau...da...mai ai de asteptat pt ce(poate) ai nevoie dar e clar ca nu mult. Progresul e exponential momentan.
Lucrand de multi ani intr-un domeniu unde am analizat piata, unde e tehnologie mereu e progres si de la an la an primesti din ce in ce mai mult cu aceeasi bani. Ori astepti pana iti permiti,ori platesti pretul ca esti printre primii care acceseaza o tehnologie noua.

Edited by AdrianHH, 03 March 2020 - 16:57.


#84
Karhu

Karhu

    Heretic member

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 39,918
  • Înscris: 25.06.2007

View PostdanX, on 03 martie 2020 - 16:50, said:

la ruta mea de 30-40km zilnic din care vreo 15 pe autostrada era perfect. Dar nu se aduce la noi.
Daciutza asta ar fi ideala.
Asta ziceam și eu, e buna de mers in oraș, eventual de o naveta scurta, însă nu ca mașina principala a familiei, nu pt mers in concedii etc etc

#85
AdrianHH

AdrianHH

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,387
  • Înscris: 23.04.2007

View PostCovertTwo, on 03 martie 2020 - 16:38, said:

Și să dai 15k euro pt o a doua mașină mașină, pe lângă cea principală, mi se pare cam multișor.
Electricele nu au aparut pe piata musai ca a doua masina(referitor la autonomie). Multi nu isi permit 2 autoturisme clasice(nici chiar in vest).
De fapt,problema e expusa gresit. Exista si electrice acum care duc 4-500km,numai ca nu ni le permitem. Daca trendul continua in ritmul asta, nu sunt prea multi ani de asteptat.

#86
SmurfK

SmurfK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,149
  • Înscris: 11.04.2015

View PostAdrianHH, on 03 martie 2020 - 16:32, said:

Nu vreau sa fac reclama dar se baga si se vor baga bani in spatiile de langa drumuri si autostrazi pentru a face spatii si statii de incarcare.

Da, e clar. Tu ai văzut câte autostrăzi avem în România?

Problema nu e, omule, că n-am pe drum. Pe drum trebuie să am, dar n-am în oraș. Eu, în Călărași, n-am nicio astfel de priză. Înțeleg că nu-i oraș, dar totuși... Eu n-aș putea, în momentul ăsta, să dețin o astfel de mașină, pe care s-o conduc doar în oraș, chiar dacă mi-aș dori asta. Prima priză e în afara orașului, păi ce fac, mă duc la 40 km distanță ca să-mi încarc mașina, pe urmă mă întorc, timp în care consum cam 25% din autonomie.

De-asta spun că trebuie să înceapă din benzinării, că astea sunt în primul rând în localități. Și mi se pare normal să poți încărca mașina în localitatea în care locuiești, nu la 40 km distanță. Nu am stat să studiez problema altor zone, aici la mine m-a interesat, eu de mult stau cu ochii pe fenomenul ăsta, pentru că mă interesează, atât direct, cât și indirect.


Mașina personală tocmai de-aia costă atât, că vine la pachet cu beneficii. Avem deja vehicul electric, care vine cu stres, se numește tren. Îl pot folosi pe-ăla dacă vreau neapărat experiențe electrice. Dar dacă iau o mașină personală, mă aștept la un anumit nivel de confort, iar treaba asta cu "bă, n-am priză!" e un stres, cam motivul principal pentru care oamenii nu cumpără mașini electrice în România, că prețul e bun.

Edited by SmurfK, 03 March 2020 - 17:20.


#87
MicroEdge

MicroEdge

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,281
  • Înscris: 16.08.2016
In Călărași dacă stai la bloc, vorbești la firma unde lucrezi sa încarci acolo.
Nu strica nici o solicitare la primărie pentru un încărcător public la tine.
Știu ca e mai ușor sa îl luam pe nu în brate și sa zicem ca nu se face nimic (asta când așteptăm să aibă alții inițiativa)

#88
SmurfK

SmurfK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,149
  • Înscris: 11.04.2015
Păi stai omule, că luatul unei mașini nu e o decizie pe care o iei așa, "pff, să mă rog de municipalitate să mă lase să încarc mașina și poate iau". Eu m-am rugat de ei să nu mai conducă angajații lor mașinile pe trotuar că lovesc pietoni și n-am primit răspuns... Îți dai seama că dacă îi întreb de prize râd de mine...

La nivel național, politica de mediu e să se împingă mașinile electrice. Ceea ce e excelent din punctul meu de vedere, cel puțin datorită mirosului de noxe din oraș. Dar asta înseamnă să se și asigure infrastructură pentru ele.


Eu nu zic că nu se face nimic, eu zic că nu există, în momentul ăsta, posibilitate ca eu să dețin o astfel de mașină. Aș deține dacă aș avea unde încărca. Nu mă voi apuca să fac lobby pentru ca să câștig o priză, am alte priorități.

Edited by SmurfK, 03 March 2020 - 18:08.


#89
vj_Heaven

vj_Heaven

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,058
  • Înscris: 19.07.2005
Se foloseste de platforma ICE sau e o platforma noua optimizata pentru masini EV?

Cum ziceam si pe celalalt topic, pacat ca au facut un tanc in loc sa faca un sedan mai compact si mai aerodinamic. Gen designul Loganului finisat putin, botul mai subtire si mai aerodinamic pentru ca nu trebuie sa pui in fata ditamai motorul, radiatoare si toate prostiile unei fosile.

In rest sa vedem, insa la 15k nu cred ca va bifa multe din cerintele necesare unui EV in 2021-2022.

#90
tioopedi

tioopedi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,730
  • Înscris: 01.12.2018

View Postvj_Heaven, on 03 martie 2020 - 19:00, said:

si mai aerodinamic
Nu contesta nimeni beneficiile optimizarii aerodinamice.
Totusi sa nu uitam ca acestea se manifesta de la o anumita viteza.
Dacia asta citadina, va rula cu maxim 60km/h., nu are nevoie neaparat de eleroane si camere video in locul oglinzilor laterale

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate