1.2 TSI 105 cp VS 1.4 TSI 140 cp
Ultima postare: sep 22 2020 08:30, Inițiat de
mkaxpmb
, oct 26 2019 01:51
·
0
#1
Publicat: 26 octombrie 2019 - 01:51
Salutare!
După cum spune și titlul, as dori să știu dacă se sunt ceva diferențe majore între aceste motoare, exceptând ce e evident (cilindreea și caii putere). Desi am mai postat acum ceva timp că (,) caut sa îmi iau o mașină, am lăsat-o baltă pentru un timp și m-am axat să îmi mai strâng la ciorap. Și acum mă aflu într-un impediment. Sunt nevoit să aleg intre 2 mașini, ambele aceeași marcă, aceeași formă (Skoda Octavia 3). Deși eram fiert pe diesel pentru consum, mi-am dat seama că nu ar fi o idee strălucită in timp, in condițiile in care rulez cam 80% în oraș și 20% in afară. Singurele diferențe între ele ar fi următoarele. Mașina 1: 1.2 tsi distribuție curea (2013) 105 cp, 6MT, aproximativ 100.000 km, o idee mai dotată decât mașina 2 (climatronic). Daca nu mă înșel, aceasta e mașina de proprietar. Mașina 2: 1.4 tsi distribuție curea (2014) 140 cp, 6MT, intre 140-150.000 km, mai puțin dotată decât mașina 1 (fără climatronic). Am vaga impresie că mașina 2 a fost mașină de flotă, asta înseamnă istoric service. Cât de fiabile mai sunt aceste motorizări la km dați? Și ce ar fi mai avantajos sa aleg? Stimă! |
#3
Publicat: 26 octombrie 2019 - 06:09
Se putea să nu apară clișeul cu Loganul ?... Ala chel si cu motor de 0.9.
Initiator, eu zic sa l dai dracu de climatronic, ăia 35 de cai in plus ii vei simți in fiecare secundă la volan, climatronicul nu. Altfel, amândouă pe curea, nu mai au problema întinzătorului ăla nenorocit. |
#4
Publicat: 26 octombrie 2019 - 07:12
victord36, on 26 octombrie 2019 - 06:00, said:
la banii astia iei sandero chel cu motor de 1.2 73 cp.Crezi ca se compara cu un turbo de 140 cp? CovertTwo, on 26 octombrie 2019 - 06:09, said:
Se putea să nu apară clișeul cu Loganul ?... Ala chel si cu motor de 0.9. Initiator, eu zic sa l dai dracu de climatronic, ăia 35 de cai in plus ii vei simți in fiecare secundă la volan, climatronicul nu. Altfel, amândouă pe curea, nu mai au problema întinzătorului ăla nenorocit. OT: eu asi alege cea de 140CP Editat de fqx, 26 octombrie 2019 - 07:19. |
#5
Publicat: 26 octombrie 2019 - 07:52
1.4 de 140 e varianta twincharger cu turbina si compresor mecanic(supercharger). Diferenta dintre ele e mult mai mare decat ar sugera-o dif de putere.
Cel de 140 are datorita compresorului mecanic cuplu mare de la turatie f mica, disponibil instant, fara lag, ca un motor aspirat de capacitate mare. Si chiar ma refer la capacitate mare, nu ceva sub 2.5l. Problema e ca acel compresor e antrenat de cureaua de accesorii si au mai fost probleme dar nu e mare branza sa o schimbi cand patineza. As zice 140 fara discutii dar nici sa nu discuti altceva despre tranzactie pana nu faci test de compresie. Motorul a mai dat failuri grave, ramanad fara compresie in cele din urma, la rulaj nu chiar mare. Reparatia e una costisitoare pe care nu o face orice schimbator de piese. Daca la rulajul ala are compresia buna, va tine. Daca erau probleme cu ungerea cum a fost la unele, aparea deja uzura si scadea compresia. Chiar daca motorul e functional si se comporta bine, stai departe de el daca nu are compresia in parametri la toti cilindrii. Ciudat ca asta de 140 e pe Octavia. Parca era doar ala de 1.4 122 iar urmatorul cel de 1.8 160. Cel putin ce se aducea in Romania dar e posibil sa ma insel. Poti lua si o masina noua cum au zis colegii daca nevoile tale nu sunt f mari gen nu faci drumuri lungi si nu vrei sa iti bati prea mult capul cu masina. Cum s-ar spune, o masina pe care nu vrei sa simti f mult ca o ai, gen sa nu iti aduca nici prea mule bucurii dar nici suparari. E si asta o alternativa ok. |
#6
Publicat: 26 octombrie 2019 - 08:04
victord36, on 26 octombrie 2019 - 06:00, said:
Am condus Logan 0.9 tce. Mașina e ok, dar nu îmi place cum se așează pe șosea, plus că o simt prea "ieftină" la banii ăștia. E o chestie de gusturi și mai ales de confort. Ca și șofer petreci marea majoritate a timpului de condus în interiorul mașinii, și calitatea finisajelor îmi lasă un gust acru spre amar. Mulțumesc pentru reply-uri, totuși nu am un răspuns pentru fiabilitatea mașinilor la km aceștia. Desi nu vreau sa sune a narcisism, lucrez in domeniul de rent-a-car si majoritatea masinilor pe benzină care le-am avut atingeau de obicei pragul de 60k până să fie date în buy-back. Așa că nu am nici cea mai mică idee dacă aceste motoare au tendința să se plafoneze după un anumit număr de kilometri. Stimă. underb, on 26 octombrie 2019 - 07:52, said:
1.4 de 140 e varianta twincharger cu turbina si compresor mecanic(supercharger). Diferenta dintre ele e mult mai mare decat ar sugera-o dif de putere. Cel de 140 are datorita compresorului mecanic cuplu mare de la turatie f mica, disponibil instant, fara lag, ca un motor aspirat de capacitate mare. Si chiar ma refer la capacitate mare, nu ceva sub 2.5l. Problema e ca acel compresor e antrenat de cureaua de accesorii si au mai fost probleme dar nu e mare branza sa o schimbi cand patineza. As zice 140 fara discutii dar nici sa nu discuti altceva despre tranzactie pana nu faci test de compresie. Motorul a mai dat failuri grave, ramanad fara compresie in cele din urma, la rulaj nu chiar mare. Reparatia e una costisitoare pe care nu o face orice schimbator de piese. Daca la rulajul ala are compresia buna, va tine. Daca erau probleme cu ungerea cum a fost la unele, aparea deja uzura si scadea compresia. Chiar daca motorul e functional si se comporta bine, stai departe de el daca nu are compresia in parametri la toti cilindrii. Ciudat ca asta de 140 e pe Octavia. Parca era doar ala de 1.4 122 iar urmatorul cel de 1.8 160. Cel putin ce se aducea in Romania dar e posibil sa ma insel. Poti lua si o masina noua cum au zis colegii daca nevoile tale nu sunt f mari gen nu faci drumuri lungi si nu vrei sa iti bati prea mult capul cu masina. Cum s-ar spune, o masina pe care nu vrei sa simti f mult ca o ai, gen sa nu iti aduca nici prea mule bucurii dar nici suparari. E si asta o alternativa ok. Din ce știam, și din nou sper sa nu fac o confuzie, 1,4 de pe O3 e un motor turbo, și atât. |
#8
Publicat: 26 octombrie 2019 - 08:17
mkaxpmb, on 26 octombrie 2019 - 08:04, said: Am condus Logan 0.9 tce. Mașina e ok, dar nu îmi place cum se așează pe șosea, plus că o simt prea "ieftină" la banii ăștia. E o chestie de gusturi și mai ales de confort. Ca și șofer petreci marea majoritate a timpului de condus în interiorul mașinii, și calitatea finisajelor îmi lasă un gust acru spre amar. Mulțumesc pentru reply-uri, totuși nu am un răspuns pentru fiabilitatea mașinilor la km aceștia. Desi nu vreau sa sune a narcisism, lucrez in domeniul de rent-a-car si majoritatea masinilor pe benzină care le-am avut atingeau de obicei pragul de 60k până să fie date în buy-back. Așa că nu am nici cea mai mică idee dacă aceste motoare au tendința să se plafoneze după un anumit număr de kilometri. Stimă. Cred ca dumneavoastră faceți referire la motorul acela de pe Golf 5? Care venea în varianta GT cu 1.4 140 cp cu turbo și 1.4 170 cp cu turbo și compresor? Sper sa nu fac o confuzie. Din ce știam, și din nou sper sa nu fac o confuzie, 1,4 de pe O3 e un motor turbo, și atât. |
#10
Publicat: 26 octombrie 2019 - 08:28
|
#12
Publicat: 26 octombrie 2019 - 08:42
Diferente exista dar exagerezi putin. Majoritate solutiilor tehnice sunt comune.
Diferenta foarte mare intre masinile din clasa compacta de volum oricum nu e. Cu atat mai mult nu vor fi dif mari in cadrul aceluiasi grup. A3 are niste imbunatatiri dar si pretul e altul. Editat de underb, 26 octombrie 2019 - 08:43. |
#13
Publicat: 26 octombrie 2019 - 09:40
#15
Publicat: 26 octombrie 2019 - 13:09
fqx, on 26 octombrie 2019 - 07:12, said:
la banii astia iei Sandero chel cu motor de 1.2 73 cp.Crezi ca se compara cu un turbo de 140 cp? 80% in oras? Da.Ala cu aia alba are 54 cp,ala cu aia gri 140 cp Diferenta? ala cu motor de 0.9 ajunge pe la 9-10k euro...chel OT: eu asi alege cea de 140CP Fișiere atașateEditat de victord36, 26 octombrie 2019 - 13:20. |
|
#16
Publicat: 26 octombrie 2019 - 13:17
Octavian___, on 26 octombrie 2019 - 12:38, said:
Ce inseamna mai putin dotata? Una are climatronic si alta aer conditionat? Amandoua arata bine? 1.4 140cp nu prea are nicio legatura cu 1.2 105 cp , putere, cuplu, dinamica. 1. Da. As putea spune că asta e singura diferență între ele. 2. Da. Amândouă arată bine. 3. Sunt conștient de acest aspect. Tocmai de aceea am pus și ultima întrebare în josul textului. Ambele au un număr de km. Unul mai mare, altul mai mic. Ambele sunt benzinare mici cu turbo. Vreau să știu în principal, cu care as fi mai ferit de probleme majore în viitorul apropiat. Pentru că ar fi păcat să aleg una și să învăț numai drumul de la service până acasă. Știu că motorul nu e totul, trebuie luate mai multe aspecte in considerare. Dar restul se pot vedea la fața locului. Cum am spus, ar fi păcat pentru oricine sa se entuziasmeze la o mașină frumușică într-un buget acceptabil, ca mai apoi sa plângă lângă ea din cauza motorului, care îl consider eu, al 2-lea cel mai important element al unei mașini. |
#17
Publicat: 26 octombrie 2019 - 13:28
victord36, on 26 octombrie 2019 - 13:09, said:
si ce daca 80% in oras? Restu de 20% ce face? Ia doua masini?Omul nu se poate decide intre 105 cp si 140,cu climatronic sau fara, si tu ii recomanzi 73 cp chel.Primul Sandero care are AC manual si geamuri electrice fata incepe de la 8500...
|
#18
Publicat: 26 octombrie 2019 - 13:30
Nu vreau sa fiu impertinent. Dar în aceeași bani, dumneavoastră ați alege o mașină de 54 de cai față de una de 140?
Și nu vorbim de mania vitezei sau apucături de NASCAR. Vorbim pur și simplu de avantajul cailor putere, cuplu, confort. In ambuteiaj toți suntem egali. Daca nu se mișcă cel cu Matiz din față, nu se mișcă nici cel cu Q7 din spatele Matizului. Plus că dacă privim logic, intre 54 cp și 140 cp e o diferență cam de 2 Loganuri și un tichet RABLA 😂 |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ Utilizatori activi: 1
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi