Salt la conținut

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Best cooler

Program vizibilitate intre puncte

Sfat achizitie casti gaming 300-3...

Dimensiune optima teava scurgere ...
 Sfat achizitie telefon cu camera/...

Nu se poate completa declaratia 2...

Caut firma pentru lucrare bucatar...

Dimensionare țevi incalzire
 Cum va merge sistemul dupa upgrad...

Cuvantul "ciunet"

Alternativa la Oppo Find X5 in ac...

Perioada de proba fara contract
 Idee articol stiintific Cisco/ret...

Setare/reglare AC pentru confort ...

Este teapa All inclusiv? Turcia, ...

Adio Doi Cocosi
 

1.2 TSI 105 cp VS 1.4 TSI 140 cp

- - - - -
  • Vă rugăm să vă autentificați pentru a răspunde
39 răspunsuri în acest subiect

#1
mkaxpmb

mkaxpmb

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Mesaje: 14
  • Înscris: 26.11.2018
Salutare!

După cum spune și titlul, as dori să știu dacă se sunt ceva diferențe majore între aceste motoare, exceptând ce e evident (cilindreea și caii putere).

Desi am mai postat acum ceva timp că (,) caut sa îmi iau o mașină, am lăsat-o baltă pentru un timp și m-am axat să îmi mai strâng la ciorap.

Și acum mă aflu într-un impediment. Sunt nevoit să aleg intre 2 mașini, ambele aceeași marcă, aceeași formă (Skoda Octavia 3).
Deși eram fiert pe diesel pentru consum, mi-am dat seama că nu ar fi o idee strălucită in timp, in condițiile in care rulez cam 80% în oraș și 20% in afară.

Singurele diferențe între ele ar fi următoarele.
Mașina 1: 1.2 tsi distribuție curea (2013) 105 cp, 6MT, aproximativ 100.000 km, o idee mai dotată decât mașina 2 (climatronic). Daca nu mă înșel, aceasta e mașina de proprietar.
Mașina 2: 1.4 tsi distribuție curea (2014) 140 cp, 6MT, intre 140-150.000 km, mai puțin dotată decât mașina 1 (fără climatronic).
Am vaga impresie că mașina 2 a fost mașină de flotă, asta înseamnă istoric service.

Cât de fiabile mai sunt aceste motorizări la km dați? Și ce ar fi mai avantajos sa aleg?

Stimă!

#2
victord36

victord36

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 2.898
  • Înscris: 15.04.2007
Daca nu ma insel astea sunt masini intre 6000-8000 euro.La banii astia Sandero nou,asta daca nu-ti pute Dacia.

#3
CovertTwo

CovertTwo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 7.057
  • Înscris: 16.09.2019
Se putea să nu apară clișeul cu Loganul ?... Ala chel si cu motor de 0.9.
Initiator, eu zic sa l dai dracu de climatronic, ăia 35 de cai in plus ii vei simți in fiecare secundă la volan, climatronicul nu.
Altfel, amândouă pe curea, nu mai au problema întinzătorului ăla nenorocit.

#4
fqx

fqx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 6.232
  • Înscris: 23.08.2014

 victord36, on 26 octombrie 2019 - 06:00, said:

Daca nu ma insel astea sunt masini intre 6000-8000 euro.La banii astia Sandero nou,asta daca nu-ti pute Dacia.
la banii astia iei sandero chel cu motor de 1.2 73 cp.Crezi ca se compara cu un turbo de 140 cp?

 CovertTwo, on 26 octombrie 2019 - 06:09, said:

Se putea să nu apară clișeul cu Loganul ?... Ala chel si cu motor de 0.9.
Initiator, eu zic sa l dai dracu de climatronic, ăia 35 de cai in plus ii vei simți in fiecare secundă la volan, climatronicul nu.
Altfel, amândouă pe curea, nu mai au problema întinzătorului ăla nenorocit.
ala cu motor de 0.9 ajunge pe la 9-10k euro...chel

OT: eu asi alege cea de 140CP

Editat de fqx, 26 octombrie 2019 - 07:19.


#5
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 17.491
  • Înscris: 08.03.2015
1.4 de 140 e varianta twincharger cu turbina si compresor mecanic(supercharger). Diferenta dintre ele e mult mai mare decat ar sugera-o dif de putere.
Cel de 140 are datorita compresorului mecanic cuplu mare de la turatie f mica, disponibil instant, fara lag, ca un motor aspirat de capacitate mare. Si chiar ma refer la capacitate mare, nu ceva sub 2.5l.
Problema e ca acel compresor e antrenat de cureaua de accesorii si au mai fost probleme dar nu e mare branza sa o schimbi cand patineza.

As zice 140 fara discutii dar nici sa nu discuti altceva despre tranzactie pana nu faci test de compresie. Motorul a mai dat failuri grave, ramanad fara compresie in cele din urma, la rulaj nu chiar mare. Reparatia e una costisitoare pe care nu o face orice schimbator de piese. Daca la rulajul ala are compresia buna, va tine. Daca erau probleme cu ungerea cum a fost la unele, aparea deja uzura si scadea compresia. Chiar daca motorul e functional si se comporta bine, stai departe de el daca nu are compresia in parametri la toti cilindrii.

Ciudat ca asta de 140 e pe Octavia. Parca era doar ala de 1.4 122 iar urmatorul cel de 1.8 160. Cel putin ce se aducea in Romania dar e posibil sa ma insel.

Poti lua si o masina noua cum au zis colegii daca nevoile tale nu sunt f mari gen nu faci drumuri lungi si nu vrei sa iti bati prea mult capul cu masina. Cum s-ar spune, o masina pe care nu vrei sa simti f mult ca o ai, gen sa nu iti aduca nici prea mule bucurii dar nici suparari. E si asta o alternativa ok.

#6
mkaxpmb

mkaxpmb

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Mesaje: 14
  • Înscris: 26.11.2018

 victord36, on 26 octombrie 2019 - 06:00, said:

Daca nu ma insel astea sunt masini intre 6000-8000 euro.La banii astia Sandero nou,asta daca nu-ti pute Dacia.
Am condus Logan 0.9 tce. Mașina e ok, dar nu îmi place cum se așează pe șosea, plus că o simt prea "ieftină" la banii ăștia. E o chestie de gusturi și mai ales de confort.
Ca și șofer petreci marea majoritate a timpului de condus în interiorul mașinii, și calitatea finisajelor îmi lasă un gust acru spre amar.

Mulțumesc pentru reply-uri, totuși nu am un răspuns pentru fiabilitatea mașinilor la km aceștia.
Desi nu vreau sa sune a narcisism, lucrez in domeniul de rent-a-car si majoritatea masinilor pe benzină care le-am avut atingeau de obicei pragul de 60k până să fie date în buy-back.
Așa că nu am nici cea mai mică idee dacă aceste motoare au tendința să se plafoneze după un anumit număr de kilometri.
Stimă.

 underb, on 26 octombrie 2019 - 07:52, said:

1.4 de 140 e varianta twincharger cu turbina si compresor mecanic(supercharger). Diferenta dintre ele e mult mai mare decat ar sugera-o dif de putere.
Cel de 140 are datorita compresorului mecanic cuplu mare de la turatie f mica, disponibil instant, fara lag, ca un motor aspirat de capacitate mare. Si chiar ma refer la capacitate mare, nu ceva sub 2.5l.
Problema e ca acel compresor e antrenat de cureaua de accesorii si au mai fost probleme dar nu e mare branza sa o schimbi cand patineza.

As zice 140 fara discutii dar nici sa nu discuti altceva despre tranzactie pana nu faci test de compresie. Motorul a mai dat failuri grave, ramanad fara compresie in cele din urma, la rulaj nu chiar mare. Reparatia e una costisitoare pe care nu o face orice schimbator de piese. Daca la rulajul ala are compresia buna, va tine. Daca erau probleme cu ungerea cum a fost la unele, aparea deja uzura si scadea compresia. Chiar daca motorul e functional si se comporta bine, stai departe de el daca nu are compresia in parametri la toti cilindrii.

Ciudat ca asta de 140 e pe Octavia. Parca era doar ala de 1.4 122 iar urmatorul cel de 1.8 160. Cel putin ce se aducea in Romania dar e posibil sa ma insel.

Poti lua si o masina noua cum au zis colegii daca nevoile tale nu sunt f mari gen nu faci drumuri lungi si nu vrei sa iti bati prea mult capul cu masina. Cum s-ar spune, o masina pe care nu vrei sa simti f mult ca o ai, gen sa nu iti aduca nici prea mule bucurii dar nici suparari. E si asta o alternativa ok.
Cred ca dumneavoastră faceți referire la motorul acela de pe Golf 5? Care venea în varianta GT cu 1.4 140 cp cu turbo și 1.4 170 cp cu turbo și compresor? Sper sa nu fac o confuzie.
Din ce știam, și din nou sper sa nu fac o confuzie, 1,4 de pe O3 e un motor turbo, și atât.

#7
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 39.921
  • Înscris: 14.12.2007
Ce înseamnă ”fără climatronic”?

 mkaxpmb, on 26 octombrie 2019 - 08:04, said:

majoritatea masinilor pe benzină pe care le-am avut

Ești ”decât” bucureștean?

#8
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 17.491
  • Înscris: 08.03.2015

 mkaxpmb, on 26 octombrie 2019 - 08:04, said:


Am condus Logan 0.9 tce. Mașina e ok, dar nu îmi place cum se așează pe șosea, plus că o simt prea "ieftină" la banii ăștia. E o chestie de gusturi și mai ales de confort.
Ca și șofer petreci marea majoritate a timpului de condus în interiorul mașinii, și calitatea finisajelor îmi lasă un gust acru spre amar.

Mulțumesc pentru reply-uri, totuși nu am un răspuns pentru fiabilitatea mașinilor la km aceștia.
Desi nu vreau sa sune a narcisism, lucrez in domeniul de rent-a-car si majoritatea masinilor pe benzină care le-am avut atingeau de obicei pragul de 60k până să fie date în buy-back.
Așa că nu am nici cea mai mică idee dacă aceste motoare au tendința să se plafoneze după un anumit număr de kilometri.
Stimă.


Cred ca dumneavoastră faceți referire la motorul acela de pe Golf 5? Care venea în varianta GT cu 1.4 140 cp cu turbo și 1.4 170 cp cu turbo și compresor? Sper sa nu fac o confuzie.
Din ce știam, și din nou sper sa nu fac o confuzie, 1,4 de pe O3 e un motor turbo, și atât.
Asa stiam si eu, ca pe Octavia e doar turbo si atat dar are 122cp. Cel de 140, montat si pe GT, dupa aia si pe versiunile normale de Golf si nu numai este twincharger. Nu exista in anii aia motor de 1.4 140cp fara compresor.

#9
mkaxpmb

mkaxpmb

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Mesaje: 14
  • Înscris: 26.11.2018

 ericmario, on 26 octombrie 2019 - 08:13, said:

Ce Ăźnseamnă ”fără climatronic”?


Ești ”decĂąt” bucureștean?
Adică îi lipsește modulul de control automat al temperaturii.
Adică este cu "aceu".
Și nu, sunt brăilean.

#10
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 17.491
  • Înscris: 08.03.2015

 ericmario, on 26 octombrie 2019 - 08:13, said:

Ce Ăźnseamnă ”fără climatronic”?


Ești ”decĂąt” bucureștean?
A scris corect. Originea nu cred ca e importanta.

PS. Dar daca e brailean, va puteti lua de el :))
Glumesc.

PS2. Cred totusi ca motorul e de 122cp, nu de 140. Nu din fabrica cel putin.

#11
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 39.921
  • Înscris: 14.12.2007
Aceu. Posted Image

Alege-o pe care vrei.
Oricum e ieftineala grupului VAG.
Mult sub VW Golf și mult mai mult sub Audi A3.

#12
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 17.491
  • Înscris: 08.03.2015
Diferente exista dar exagerezi putin. Majoritate solutiilor tehnice sunt comune.
Diferenta foarte mare intre masinile din clasa compacta de volum oricum nu e. Cu atat mai mult nu vor fi dif mari in cadrul aceluiasi grup.
A3 are niste imbunatatiri dar si pretul e altul.

Editat de underb, 26 octombrie 2019 - 08:43.


#13
george_alexandru

george_alexandru

    Mwe Putin

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 32.775
  • Înscris: 30.08.2017

 ericmario, on 26 octombrie 2019 - 08:29, said:

Aceu. Posted Image

Alege-o pe care vrei.
Oricum e ieftineala grupului VAG.
Mult sub VW Golf și mult mai mult sub Audi A3.

Si muuuuult mai mult sub PorschePosted Image

Acum iti dai seama ca e dupa buget...ca daca ar avea bani toti si-ar lua Audi in loc de VW/Skoda/Seat.

#14
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 15.026
  • Înscris: 06.04.2007
Ce inseamna mai putin dotata? Una are climatronic si alta aer conditionat?

Amandoua arata bine?

1.4 140cp nu prea are nicio legatura cu 1.2 105 cp , putere, cuplu, dinamica.


#15
victord36

victord36

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 2.898
  • Înscris: 15.04.2007

 fqx, on 26 octombrie 2019 - 07:12, said:

la banii astia iei Sandero chel cu motor de 1.2 73 cp.Crezi ca se compara cu un turbo de 140 cp?
80% in oras? Da.Ala cu aia alba are 54 cp,ala cu aia gri 140 cp Diferenta?

ala cu motor de 0.9 ajunge pe la 9-10k euro...chel

OT: eu asi alege cea de 140CP

Fișiere atașate

  • Fișier atașat  img.jpg   69,72K   43 download-uri

Editat de victord36, 26 octombrie 2019 - 13:20.


#16
mkaxpmb

mkaxpmb

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Mesaje: 14
  • Înscris: 26.11.2018

 Octavian___, on 26 octombrie 2019 - 12:38, said:

Ce inseamna mai putin dotata? Una are climatronic si alta aer conditionat?

Amandoua arata bine?

1.4 140cp nu prea are nicio legatura cu 1.2 105 cp , putere, cuplu, dinamica.
Salutare.
1. Da. As putea spune că asta e singura diferență între ele.
2. Da. Amândouă arată bine.
3. Sunt conștient de acest aspect. Tocmai de aceea am pus și ultima întrebare în josul textului.
Ambele au un număr de km. Unul mai mare, altul mai mic.
Ambele sunt benzinare mici cu turbo.
Vreau să știu în principal, cu care as fi mai ferit de probleme majore în viitorul apropiat. Pentru că ar fi păcat să aleg una și să învăț numai drumul de la service până acasă.
Știu că motorul nu e totul, trebuie luate mai multe aspecte in considerare. Dar restul se pot vedea la fața locului.
Cum am spus, ar fi păcat pentru oricine sa se entuziasmeze la o mașină frumușică într-un buget acceptabil, ca mai apoi sa plângă lângă ea din cauza motorului, care îl consider eu, al 2-lea cel mai important element al unei mașini.

#17
fqx

fqx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 6.232
  • Înscris: 23.08.2014

 victord36, on 26 octombrie 2019 - 13:09, said:

si ce daca 80% in oras? Restu de 20% ce face? Ia doua masini?Omul nu se poate decide intre 105 cp si 140,cu climatronic sau fara, si tu ii recomanzi 73 cp chel.Primul Sandero care are AC manual si geamuri electrice fata incepe de la 8500...

#18
mkaxpmb

mkaxpmb

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Mesaje: 14
  • Înscris: 26.11.2018
Nu vreau sa fiu impertinent. Dar în aceeași bani, dumneavoastră ați alege o mașină de 54 de cai față de una de 140?
Și nu vorbim de mania vitezei sau apucături de NASCAR. Vorbim pur și simplu de avantajul cailor putere, cuplu, confort.
In ambuteiaj toți suntem egali. Daca nu se mișcă cel cu Matiz din față, nu se mișcă nici cel cu Q7 din spatele Matizului.
Plus că dacă privim logic, intre 54 cp și 140 cp e o diferență cam de 2 Loganuri și un tichet RABLA 😂

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

Utilizatori activi: 1

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate