Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
windows 10 drivere startup degrad...

Tencuiala exterioara casa caramid...

Contact posibil deteriorat proces...

ce se mai lucreaza remote ?
 Care din urmatoarele optiuni este...

Distante etrieri

Fisier corupt reapare in galeria ...

Ce condensator ar putea fi? TV Vo...
 Problema droguri

Soldat gradat profesionist - dipl...

Eroare incarcare formular

merita upgrade de la Ryzen 5 2600...
 Intel i9 14900K cooler air Deepco...

Curațare disc vinil

Atentie la site-ul FixShop.ro - p...

Display cu culori neuniforme
 

Honda Civic X hatchback 1.5 l 182 CP Sport Plus, 6 MT

* * * * * 3 votes
  • This topic is locked This topic is locked
2445 replies to this topic

#2395
Legi

Legi

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,619
  • Înscris: 24.05.2014

View PostPSC, on 20 august 2020 - 10:30, said:

Rulaj acumulat:14.197 km. Hai să zicem 14.200 km, să arate cifra precum roata de rezervă (de la cea veche Posted Image ).
Astăzi, cum vă spuneam anterior, am avut de rezolvat diverse probleme acoperind o zonă foarte largă din București. Din zona Doamna Ghica am ajuns Ăźn Giurgiului, apoi Ăźn Titan. Am trăit cam toate experiențele posibile, bune și rele, dar, mai presus de toate, am testat benzina, chiar și cu rezervorul plin numai pe jumătate cu ea (cea de 100).

Precizare: compresorul de AC a fost oprit tot timpul deplasării, ventilația a fost pornită tot timpul.

1. Mod normal de deplasare, accelerări firești.
Constatare: timpi de accelerare reduși foarte puțin. Deși irelevantă, diferența există. Totuși, nu atĂąt ĂźncĂąt să urce scorul prea sus. Shell-Petrom: 0,5-0.

2. Modul ECON. Accelerări firești.
Constatare: aceeași ca la 1. SCorul devine: Shell-Petrom 1-0.

3. Modul ECON. Accelerări Ăźn forță.
Diferență foarte mare, timpi de accelerare identici cu cei de la pct. 1. Scorul devine: Shell-Petrom: 3-0.

4. Modul normal. Accelerări mai viguroase, totuși nu Ăźn regim de circuit.
Diferență foarte mare, timpi de accelerare mult mai mici față de cei cu benzina de 99. Scor 5-0 pentru Shell.

5. Revin la modul ECON. Deplasare normală, cu frĂąnă de motor.
Ei bine, aici este uriașa diferență ("mare" e puțin spus). FrĂąna de motor este eficientă dpdv al consumului și ineficientă dpdv al Ăźncetinirii mașinii. A trebuit să schimb modul de calcul al aproximării distanțelor și timpilor necesari opririlor, după prima urcare pe pedala de frĂąnă. Într-un minut, Ăźn treapta a III-a, viteza a scăzut de la 60-63 km/h la 42-45 km/h, pe drum orizontal, cu asfalt bun. În sfĂąrșit, modul ECON este chiar economic. Dacă te poți deplasa Ăźn acest fel, consumul ajunge la valori incredibil de mici, dealtfel vom vedea mai jos.
Scor 7-0 pentru Shell.

6. Modul ECON, rulare uniformă, ACC oprit.
La 36 km/h Ăźn treapta a III-a, consum instantaneu 3%. La 45 km/h, consum instantaneu 5%. La 60 km/h, consum instantaneu 6%. La 70 km/h nu mai știu consumul, Ăźnsă motorul se aude cum toarce ca un pisoi răsfățat. Scor: 8-0 pentru Shell.

7. Modul normal, rulare uniformă, ACC oprit.
Consumuri instantanee cu 1% mai mari, cu excepția vitezei de 60 km/h, unde era cu 2% mai mare. Scor neschimbat.

8. Indicatorul de schimbare a treptelor de viteză.
Mulți - inclusiv recenzorii auto - Ăźl consideră inutil. Dpdv al șoferiei este, căci te uiți la drum și la trafic ca să știi cum să schimbi vitezele, nu pe bord. Însă, cĂąnd am stradă liberă, mă uit. Așa am făcut acum. Pe 2 km de stradă am schimbat vitezele conform indicațiilor - ce-i drept, nu am trecut de treapta a III-a. Rezultat: consumuri instantanee de maxim 6%. La turațiile acelea mici, motorul nu dădea semne că se sufocă. Scorul devine 8,5-0 pentru Shell.

9. Revin puțin la partea cu frĂąna de motor.
Folosită pentru Ăźncetinire, Ăźn modul ECON este ineficientă dacă nu se iau Ăźn calcul distanțe mai mari și timpi mai lungi. Din acest punct de vedere, benzina 99 (Petrom) este mai bună, iar 95 și mai bună. Prin urmare, scorul devine 8,5-3 pentru Shell.
Folosită pentru economie de combustibil, benzina Shell este aur lichid.

10. CoborĂąrea de pe pasajul rutier care trece peste Splaiul Unirii, legĂąnd Cal. Văcărești de Șos. Mihai Bravu.
Cu benzina de 99 (Petrom), ritmul de accelerare (treapta a IV-a, piciorul nu atinge pedala) este de aprox. 1 km/h la fiecare 3 secunde.
Cu benzina de 100 (Shell), ritmul de accelerare este de 1 km/h la 1,5 secunde.
În funcție de ceea ce se urmărește, benzina de la Shell poate fi bună sau nu, Ăźn acest caz. De aceea, scorul devine 9-4 pentru Shell.

11. Urcarea pe același pasaj rutier, accelerare viguroasă.
Motorul trage mult mai bine cu benzina Shell. Scor 11-4 pentru Shell.

12. Retrogradarea Ăźn treaptă inferioară, pentru Ăźncetinire (fără acționarea accelerației).
Cu benzina Shell m-am apropiat de perfecțiunea unui rev match. Cu cealaltă nu am reușit fără ajutor din partea accelerației. Scor 11,5-4 pentru Shell.

13. Demaraje sportive.
Da, am avut loc și de așa ceva, pe Șos. Mihai Bravu. Mașina accelerează mult mai repede, nici nu e nevoie să ajung la 4000 rot/min ca s-o simt că ar vrea să plece de sub mine. La 3500 rot/min am schimbat vitezele, de la I la IV consecutiv. Am estimat un 0-80 km/h Ăźn vreo 5,5 secunde. Cu Petrom, timpul e cu minim o secundă mai mare.
Nu recomand acest mod de deplasare ca mod curent, dar Ăźntr-o depășire benzina Shell te ajută mult mai bine. Strict dpdv al siguranței Ăźn depășiri, scor 12-4 pentru Shell.

14. Mersul la ralanti, la semafor.
După repriza de la nr. 13, motorul nu se mai auzea și nu se mai simțea. Scor 13-4 pentru Shell.
Următoarea repriză de mers a fost bară la bară, au Ăźnceput să se simtă mici vibrații, dar nu atĂąt de puternice ca la benzina Petrom. Scor neschimbat.

15. Nivelul de combustibil afișat.
După aceste probe, efectuate pe cei 36 km parcurși prin București (km efectivi), nivelul arătat de indicator a rămas constant. Cu benzina de la Petrom scădea cu 1 mm.

16. Consumul mediu.
După toate aceste probe, plus mersul bară la bară, a crescut de la 7,0% la 7,1%. Cu benzina de 99 aș fi avut o creștere de la 7,0% la 7,3%.

Concluzie.
Fără Ăźndoială că este un combustibil de o calitate mult mai bună, care ajută motorul Ăźn anumite situații. Evident, costă mai mult decĂąt OMV MaxxMotion, dar, Ăźn urma celor 36 km parcurși am observat că nu are tendința să se ardă la fel de repede ca OMV-ul, mai ales dacă se alege un mod de mers normal, pe cĂąt de economic permite traficul, fără demaraje nejustificate.
Cu alte cuvinte, este o investiție mai mare, dar care Ăźncepe să se amortizeze după prima apăsare a butonului Start-Stop, de după alimentare.
Cel mai mare dezavantaj este că se comercializează numai Ăźn țările vecine RomĂąniei, nu și Ăźn RomĂąnia.

Dacă recomand acest combustibil.
DA! Din tot sufletul! Aș alimenta cu Shell 95 doar dacă aș ști că merg preponderent urban, sau că parcurg un traseu pe care se poate folosi modul ECON.
La un drum lung și foarte lung, numai cu acest combustibil aș alimenta.

O scurtă comparație Primera-Civic.
La Primera, influența benzinei Shell 100 asupra frĂąnei de motor era aproape nesemnificativă. Doar Ăźn coborĂąre, mașina păstra mult mai bine viteza constantă (cu benzina de 99 frĂąna de motor o Ăźncetinea).
La Civic, cum am arătat, frĂąna de motor capătă un nou Ăźnțeles, Ăźn ambele moduri (normal și ECON).
Sau, altfel spus, la Civic fenomenul apărut la Primera este strict "Ăźn oglindă". Dacă, cu Primera, la primul demaraj sportiv cu Shell 100 era să-l Ăźmping pe cel din față, cu Civic-ul, la prima frĂąnă de motor era să mă sprijin de cel din față.

Evenimente neplăcute.
Să le menționez, că merită.
1. Pe o stradă Ăźngustă, fără veste, dintr-un taxi oprit se aruncă - la propriu - un tip cu handicap psihic. Mai aveam vreo 20 m pĂąnă la el. Opresc brusc (aveam 20 km/h). Coboară și taximetristul, care abia reușește să-l țină Ăźn frĂąu pe sărmanul om de care, efectiv, Ăźmi era milă. La vĂąrsta lui trebuia să ia munții sau femeile Ăźn piept, după preferințe. Dar uite că soarta l-a pedepsit.
Mă pregăteam să cobor să-l ajut pe taximetrist (tipul mai avea puțin și intra cu capul Ăźntr-o mașină parcată), cĂąnd, dintr-o curte, coboară o doamnă, cu un calm mai mare decĂąt suferința bietului tip cu ochii rătăciți. Cu alte cuvinte, respectivul călătorise cu taxiul neĂźnsoțit...

2. Bandă de virare la stĂąnga (b3), eu circulam pe b2 (b1 era parcare, v-ați prins). Unul pune semnal și virează. Dar se răzgĂąndește! Dă cu spatele, Ăźn plin trafic și continuă deplasarea Ăźnainte! ScĂąrțĂąit de anvelope, urale și aplauze prelungite cu degetele mijlocii.

3. O anumită mașină, de la un anumit brand german, croșetează traficul. Accelerări la linia roșie, după cum se putea auzi. Dar și frĂąnă bruscă, acroșarea unei borduri și lovirea Ăźn plin a unui maldăr de anvelope de la intrarea Ăźntr-o vulcanizare. Puțin a lipsit ca un muncitor care lucra la mașina unui client, plus mașina clientului, să nu fie făcuți praf și pulbere. Safety car-ul nu apăruse și nici cel cu fanionul galben.

Te rog sa ma ierti, dar tu nu te bucuri de masina!
Nu mi dau seama cum ai timp de toate astea cand conduci...

#2396
Greuceanu

Greuceanu

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 1,275
  • Înscris: 12.03.2003
Dacă mașina ar avea suflet (a se citi romanul sau, pentru cei mai grăbiți, a se vedea filmul Christine), sunt sigur că ar fugi cât ar putea de actualul proprietar.

#2397
Greuceanu

Greuceanu

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 1,275
  • Înscris: 12.03.2003
Revin foarte scurt, ca să nu se piardă ideea; nu mai pot edita. Dacă menținem comparația clasică a unei mașini cu o femeie, câteoadată în loc să-i oferi flori e mai bine pentru relație să o fwti până se urcă pe pereți.

Cel puțin pentru modelul meu de femeie (sau de mașină).

În rest, e alegerea ta. Păstreaz-o cât mai bine pentru următorul.

#2398
mvmcristina

mvmcristina

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 195
  • Înscris: 08.07.2007
Tragedie... PSC e Banat? Mie îmi apare membru anonim la ultimul lui post. Cred ca l-au prins cu viteza mare crosetand traficul.

#2399
corcodel10

corcodel10

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,237
  • Înscris: 12.12.2011
Apare așa...

Attached Files



#2400
cata

cata

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,049
  • Înscris: 16.02.2002

View Postmvmcristina, on 25 august 2020 - 12:52, said:

Tragedie... PSC e Banat?
S-a banat singur, sa nu-i distraga atentia cineva cand conduce pe serpentinele din GreciaPosted Image. Dar si cand apare, sa va tineti bine, nu scapa nimeniPosted Image

Edited by cata, 25 August 2020 - 13:29.


#2401
trandafirdoru

trandafirdoru

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,593
  • Înscris: 11.03.2010
Se odihneste pe banda de urgenta, cica e normal asa.
L-au presat cativa "marlani" (citat de la el) cu niste nemtesti sau cu skode (+1,5km/h la fiecare 1,83 sec) si are consumul cu 0.12l/100km mai mare.

Edited by trandafirdoru, 25 August 2020 - 13:34.


#2402
RealThing

RealThing

    paid assassin

  • Grup: Moderators
  • Posts: 28,555
  • Înscris: 06.02.2006
Dap, se pare ca e banat.

#2403
danvlas

danvlas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,118
  • Înscris: 04.06.2009
A fluierat in catedrala?

#2404
RealThing

RealThing

    paid assassin

  • Grup: Moderators
  • Posts: 28,555
  • Înscris: 06.02.2006
Nu cred ca-s anonimizate posturile, asta de obicei e la cerere.

#2405
trandafirdoru

trandafirdoru

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,593
  • Înscris: 11.03.2010

View PostPSC, on 23 octombrie 2019 - 15:03, said:

Rulajul maşinii a ajuns la 947 km datorită unei imbecilităţi din partea mea.
Ieri dimineaţă, dorind să înlătur un găinaţ de pasăre profitând de faptul că maşina era udă leoarcă de rouă, am atins-o cu cheiţa fermoarului de la geacă fără să-mi dau seama şi astfel i-am făcut o zgârietură mică pe uşa din spate stânga, sub clanţă.
Să mor când am văzut. Îmi venea să-mi pun capul sub roţi.

Mi-e ciudă de zgârietura aia, îmi vine să dau timpul înapoi şi să-mi trag doi pumni în cap - dacă mi-i trag acum, e în zadar.

Eu cred ca a cerut stergerea userului. :)

#2406
the_same

the_same

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,133
  • Înscris: 13.11.2012

View Posttrandafirdoru, on 25 august 2020 - 13:53, said:



Eu cred ca a cerut stergerea userului. :)
Doamne ajuta,ne-ar fi tuturor mai usor...

#2407
Deenman

Deenman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,570
  • Înscris: 22.09.2013
Daca mă intrebi ce culoare are mașina lui nici acum nu știu.

Daca mă apuc sa caut in cele 100+pagini nu știu dacă găsesc 20 poze in total.

In fine.

#2408
danvlas

danvlas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,118
  • Înscris: 04.06.2009
Polished Metal Metallic.
Culoarea e ca a alei mele, doar generatiile difera.

#2409
Alex167

Alex167

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 559
  • Înscris: 03.03.2008
De ce ar fi banat? S-a certat cu cineva pe alt topic? Nu am cautat sa vad daca era activ si pe alte sectiuni/topicuri.

#2410
DannyMC

DannyMC

    Bug freak

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,014
  • Înscris: 09.05.2009

View PostAlex167, on 25 august 2020 - 17:48, said:

De ce ar fi banat?S-a certat cu cineva pe alt topic?
"Anonimizarea" se face la cerere!
Probabil ca s-a saturat omul sa nu inteleaga cititorii cum sta treaba cu benzina de la Shell Bulgaria care accelereaza mai bine in frana de motor decat pișatul ala romanesc sau sa fie luat la misto despre cum scapa accelerand cu pedala la fund (maxim 2500 rpm ca doar masina era in rodaj) de interlopii care voiau sa-l agreseze in trafic si schimba masina cu vechea si putin cautata de cocalari Primera intr-un garaj conspirativ pe care il avea pregatit din timp in apropiere!Posted Image

Edited by DannyMC, 25 August 2020 - 20:10.


#2411
takis

takis

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,651
  • Înscris: 22.03.2007
Bă, da răi sunteți... :D

Edited by takis, 25 August 2020 - 20:13.


#2412
Alex167

Alex167

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 559
  • Înscris: 03.03.2008
Nu sunt rai. Cred ca incearca sa-l provoace sa raspunda si sa iasa din silenzio stampa. Doar sa nu fi patit ceva...Posted Image

Edited by Alex167, 25 August 2020 - 20:19.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate