Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Comentarii amuzante pe Youtube

Nu iese laptopul din sleep mode.

Facerea de bine - ce aștepta...

Probleme drum servitute
 Se pot monta placi de gresie de 1...

Card de debit virtual emis de India

Diferenta ATS generator si PV

La multi ani @Lotusisrael!
 Declarație primar

Contestare amenda politia locala

PC se restarteaza cu erori ecran ...

Mercedes atego 815 oprire motor
 Ce contine Creion rani dupa ras?

Filtru sedimente inainte de pompa?

Paște fericit!

electrician constructor video curs
 

EASA a suspendat toate zborurile 737 MAX 8 si MAX 9 in EU

* * * * * 2 votes
  • This topic is locked This topic is locked
367 replies to this topic

#235
morenno

morenno

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,361
  • Înscris: 11.09.2007

Quote

Acum alta e întrebarea, cât timp vor sta la sol avioanele alea ?

nu mai conteaza.
in tarile dezvoltate ( vestul europei, australia, canada, japonia, sua, coreea de sud, africa de sud, singapore si mai cateva) oamenii se uita si la modelul de avion cu care zboara. majoritatea vor ocoli 737max, vor cauta zboruri cu alte companii sau cu alte modele.
toti cunoscutii cu care am discutat subiectul au spus acelasi lucru, ca vor evita aceste avioane - si boeing in general.

de multa vreme existau suspiciuni in industrie fata de cei de la boeing, se stia ca reglementarile din sua sunt subtiri si ca se incalca des.
urmeaza ca justitia sa-si faca treaba iar pe parcursul proceselor se vor scoate la lumina multe din magariile facute de boeing de-a lungul anilor - cu participarea FAA- care vor confirma coruptia si suspiciunile legate de productia si certificarea avioanelor boeing.

se vor distanta toate companiile aeriene de producatorul american - in curand vor anunta cei de la boeing ca cele 5000 de comenzi pentru 737max au fost anulate.
probabil ca doar americanii le vor cumpara de acum, restul se vor uita catre alti producatori - in special catre airbus, pentru ca UE are cele mai stricte reguli din industrie.

Edited by morenno, 18 March 2019 - 08:59.


#236
george_alexandru

george_alexandru

    Mwe Austria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,606
  • Înscris: 30.08.2017
Daca se dovedește ca au știut de aceste probleme si le-au ascuns sub preș, eu unul n-as mai circula cu ei. Si le voi face si reclama negativa im social media.

#237
morenno

morenno

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,361
  • Înscris: 11.09.2007
s-a dovedit deja, citeste articolul postat de rosebud cu cateva comentarii in urma.
varianta oficiala va spune acelasi lucru.
o dovada in plus ca au stiut va fi si faptul ca niste unii vor fi bagati la inchisoare, nu va fi vorba doar despe demiteri si despagubiri.

asta e si motivul pentru care etiopienii au bagat UE in schema...

#238
burkina

burkina

    Shemhamphorash

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,799
  • Înscris: 07.10.2017
Deci pentru ca niste negri africani nu stiu sa zboare cu avioanele, tre'sa le dea la ficati lu' Boeing? Meh

View Post_carpatos, on 12 martie 2019 - 21:50, said:

Se incearca sa se infinga un cutit in spatele Boeing. Sa vexem daca va reusi sa profite Airbus de aceste probleme. Chinezii vor si ei sa intre in liga mare cu Comacul lor.

Clar, asta e. Revenga.

View Postciine, on 12 martie 2019 - 21:57, said:

Astept cu nerabdare documentarul pt aceste catastrofe.

Dar pina la urma unde-i baiul , la soft sau la hard??

La IQ daca ma-ntrebi pe mine. Deci un fel de hard.

Edited by burkina, 18 March 2019 - 09:37.


#239
sorin40

sorin40

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,585
  • Înscris: 11.01.2008

View Postrosix, on 17 martie 2019 - 09:19, said:

Daca ce scrie aici, ca aeronava a accelerat singura la decolare se adevereste, e foarte grav

https://m.digi24.ro/...ecolare-1099165

Spanac de ziariști

Quote

Avionul Boeing 737 MAX al Ethiopian Airlines avea o viteză de 740 de kilometri pe oră imediat după decolare, dublu faţă de cât ar fi normal.

Viteza de croazieră a avionului Boeing 737 MAX este de 839 km/h. https://en.wikipedia.../Boeing_737_MAX

Avionul a accelerat constant după decolare, uite aici graficul vitezei la sol luat de pe Flightradar24.

Attached File  ET302-Ground-Speed.png   174.25K   11 downloads

#240
tytysor

tytysor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,551
  • Înscris: 02.09.2006

View Postmorenno, on 18 martie 2019 - 09:26, said:

s-a dovedit deja, citeste articolul postat de rosebud cu cateva comentarii in urma.
varianta oficiala va spune acelasi lucru.
o dovada in plus ca au stiut va fi si faptul ca niste unii vor fi bagati la inchisoare, nu va fi vorba doar despe demiteri si despagubiri.

asta e si motivul pentru care etiopienii au bagat UE in schema...
Adica nu e varianta oficiala, doar radiosant, deci nu s-a dovedit nimic! Hai sa asteptam rezultate oficiale, nu ce scriu cioclii ce traiesc de pe urma nenorocirii altora! Apropo ce esti asa pornit, vad ca postezi cu inversunare de pe la 4 dimineata, lucrezi la concurenta??? sint zeci de mii de avioane americane in uz, nu da faliment boeingul oricit ar dori chibitii de pe margine! Ai curaj sa facem un pariu, dar baban, nu pe citeva beri???

#241
morenno

morenno

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,361
  • Înscris: 11.09.2007

View Posttytysor, on 18 martie 2019 - 11:33, said:

vad ca postezi cu inversunare de pe la 4 dimineata, lucrezi la concurenta???

sa-ti fi dat seama de ce... abia atunci eram impresionat.
altfel, nu-s curios de emotii.
am scris cu italic dovedit, dar nu ti-ai dat seama, ai vrut sa comentezi neaparat - nu pentru ca ai avut ceva de spus.

#242
Rosebud09

Rosebud09

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,671
  • Înscris: 02.10.2009
Acolo sunt niste greseli sau omisiuni care tin de managementul de proiect sau ( conceptie sau "arhitectura" pentru cei din IT), cuplat cu graba de a scoate pe piata un produs inaintea concurentei. Ceva care nu ar trebui sa existe, dar e vorba de cultura organizatiei, supra incredere in capacitatile si fortele proprii, bazata pe succesul consecutiv obtinut in timp.

Chiar daca se insista pe acel MCAS si conceptia neglijenta (daca nu de-a dreptul stupida) a modului de integrare a lui in sistem, problemele sunt fara indoiala si in alta parte. Intotdeauna e vorba de un cumul de factori, conditionati reciproc. Nu e nimic dovedit pana acum si ma indoiesc ca presa are sau va avea vreodata acces la toate detaliile. Mai ales prin publicatii destinate publicului larg.

Nu va asteptati sa cada capetele vinovate, fie de la Boeing fie de la FAA, cel mult cativa manageri de proiect vor pierde functia o vreme, dar daca nu se schimba cultura companiilor (f. greu...) cei care vor lua locul ar putea face la fel dupa o vreme.
In mod normal atat FAA cat si EASA, la fel ca si alte organizatii care se ocupa cu securitatea activitatii (productie, exploatare) sunt organizatii foarte serioase, cu personal extrem de bine pregatit dar nu sunt imune la greseli sau influente din afara.

Totusi nu are rost sa ajungem si pe acest subiect la vechea "rafuiala" cu capitalismul, asa cum ar vrea sa sugereze unii

#243
morenno

morenno

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,361
  • Înscris: 11.09.2007
intr-un cuvant: coruptie!

#244
eugeniusro

eugeniusro

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,032
  • Înscris: 21.08.2005
Adevărul este că nimeni nu e perfect, după ce americanii au căutat bube la mașinile europene și le-au găsit pentru că existau dar ale lor sunt și mai varză, acum a venit rândul europenilor să le-o tragă americanilor pe chestia cu avioanele. Posted Image

Edited by eugeniusro, 18 March 2019 - 20:05.


#245
morenno

morenno

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,361
  • Înscris: 11.09.2007
nici macar, si-au tras-o singuri - atat de buni sunt!

#246
eugeniusro

eugeniusro

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,032
  • Înscris: 21.08.2005

View Postmorenno, on 18 martie 2019 - 20:08, said:

nici macar, si-au tras-o singuri - atat de buni sunt!

Nu am spus că europenii le-au stricat softul, dar europenii pot să facă tam-tam mare acum pe chestia asta, știi cum e poți să treci cu vederea unele greșeli sau să fi corect și să îi omori dându-le cu regulamentele în cap ca în armată.

#247
Bucifon

Bucifon

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 24,434
  • Înscris: 08.05.2005

View Postgeorge_alexandru, on 18 martie 2019 - 09:19, said:

Daca se dovedește ca au știut de aceste probleme si le-au ascuns sub preș, eu unul n-as mai circula cu ei. Si le voi face si reclama negativa im social media.

Welcome to the 21th Century! Cand profitul înseamnă totul, si se face orice pentru profit. Chiar daca calitatea, sanatatea si siguranța sunt puse in pericol. Muianii aia de VW nu tot așa au facut?

O sa se pună batista pe țambal, in bunul stil corporatist american.

Edited by Bucifon, 18 March 2019 - 20:28.


#248
eugeniusro

eugeniusro

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,032
  • Înscris: 21.08.2005

View Postsorin40, on 18 martie 2019 - 10:00, said:


Avionul a accelerat constant după decolare, uite aici graficul vitezei la sol luat de pe Flightradar24.

Attachment ET302-Ground-Speed.png

Și cum arată graficul ăla comparativ comparativ cu al altor avioane care decolează de pe același aeroport pe aceeași rută, eventual același model de avion dar care nu a avut probleme ?

#249
Rosebud09

Rosebud09

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,671
  • Înscris: 02.10.2009
Astia de la Airbus ar face bine sa-si tina gura, ca nu se stie...
Nimeni nu e scutit de greseli sau total imun la cantecul sirenelor. Odata le vine randul si lor.
In general cam peste tot  in lumea inginereasca regulata, nu se critica aiurea, fara motive si dovezi foarte serioase iar atunci cand se intrunesc conditiile nu se duce omul la gazeta sau la TV. Ca in Ro( unde nici nu e nevoie de vreo dovada.).

Aratatul cu degetul spre unul sau altul nu se face, exista reguli si institutii sau organizatii la care se poate merge, daca pe plan intern, al companiei, nu se poate. Asa numitii “wistleblowers” - adica aceia care sufla in fluier semnaland nereguli - nu sunt prea iubiti; isi asuma un risc. De fapt stiti si voi bine astea, doar ca atunci cand sunt miliarde la mijloc reticenta e mare.
Cineva tot a stiut ceva, dar o fi zis ca nu e treaba lui fie ca “se rezolva” pentru ca firma e mare si are multi bani la fondul de uns rotile.

Nici anchete “criminale” nu se fac, decat daca s-a incalcat voit, premeditat vreo regula obligatorie din codul de constructie sau din standard.
“Mortu e de vina” nu e chiar vorba in vant: utilizatorul final este cel care a facut alegerea, nu l-a pus nimeni sa se suie in avion si nici nu se poate spune ca n-ar fi stiut ca nu e 100% sigur. Asa mai departe, compania aeriana e de fapt prima pe lista, nu avea decat sa nu cumpere avionul, dar daca a intrat in joc trebuia sa ia toate masurile de siguranta. E treaba complicata cu firmele de asigurari, care-si paseaza cartoful fierbinte de la una la alta, mai ales daca descopera chichite prin contracte.


#250
morenno

morenno

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,361
  • Înscris: 11.09.2007

Quote

utilizatorul final este cel care a facut alegerea, nu l-a pus nimeni sa se suie in avion si nici nu se poate spune ca n-ar fi stiut ca nu e 100% sigur

absurd.
omul se urca in avion cu gandul ca au fost respectate normele de productie, de certificare si de siguranta.
nu poti sa arunci pisica pe el pentru a scuza coruptia.
chestia e ca cei de la boeing au mintit, au corupt si au pus in pericol vietile oamenilor. au murit oamenii pentru o chestie direct imputabila constructorului si administratiei FAA.

In the U.S., it is highly unusual for federal prosecutors to investigate details of regulatory approval of commercial aircraft designs, or to use a criminal probe to delve into dealings between the FAA and the largest aircraft manufacturer the agency oversees. Probes of airliner programs or alleged lapses in federal safety oversight typically are handled as civil cases

e un caz criminal, fara indoiala.
coruptia e scumpa, ucide - 350 de oameni au platit pretul suprem.
nu e un caz de neglijenta - au mintit cu buna stiinta.

the FAA has been operating under an acting administrator: former airline and aeronautics industry lobbyist Dan Elwell, whom Trump appointed in 2017

au pus mcas-ul pe avione si nici macar nu le-au spus pilotilor, nu i-au instruit -asta era miza avionului, strategia de marketing, ca nu mai trebuie sa cheltuie compania aeriana alti bani.
oricum, sistemul asta nici macar nu trebuia sa existe - e inginerie facuta pe genunchi, dupa ureche.

mai calca naiba in avioanele astea - ai sa te lamuresti curand.

ai lua vreun medicament pentru inima care a fost aprobat de cel care l-a produs?

Quote

Nimeni nu e scutit de greseli

aici nu e vorba de greseli, e coruptie la cel mai inalt nivel!


ca fapt divers: avioanele - cel mai mare export al sua.
- boeing e cel mai mare exportator - mai bine zis....a fost.

Edited by morenno, 19 March 2019 - 06:33.


#251
_carpatos

_carpatos

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 512
  • Înscris: 11.12.2018

View PostRosebud09, on 19 martie 2019 - 02:09, said:

Astia de la Airbus ar face bine sa-si tina gura, ca nu se stie...
Nimeni nu e scutit de greseli sau total imun la cantecul sirenelor. Odata le vine randul si lor.
In general cam peste tot  in lumea inginereasca regulata, nu se critica aiurea, fara motive si dovezi foarte serioase iar atunci cand se intrunesc conditiile nu se duce omul la gazeta sau la TV. Ca in Ro( unde nici nu e nevoie de vreo dovada.).

Aratatul cu degetul spre unul sau altul nu se face, exista reguli si institutii sau organizatii la care se poate merge, daca pe plan intern, al companiei, nu se poate. Asa numitii “wistleblowers” - adica aceia care sufla in fluier semnaland nereguli - nu sunt prea iubiti; isi asuma un risc. De fapt stiti si voi bine astea, doar ca atunci cand sunt miliarde la mijloc reticenta e mare.
Cineva tot a stiut ceva, dar o fi zis ca nu e treaba lui fie ca “se rezolva” pentru ca firma e mare si are multi bani la fondul de uns rotile.

Nici anchete “criminale” nu se fac, decat daca s-a incalcat voit, premeditat vreo regula obligatorie din codul de constructie sau din standard.
“Mortu e de vina” nu e chiar vorba in vant: utilizatorul final este cel care a facut alegerea, nu l-a pus nimeni sa se suie in avion si nici nu se poate spune ca n-ar fi stiut ca nu e 100% sigur. Asa mai departe, compania aeriana e de fapt prima pe lista, nu avea decat sa nu cumpere avionul, dar daca a intrat in joc trebuia sa ia toate masurile de siguranta. E treaba complicata cu firmele de asigurari, care-si paseaza cartoful fierbinte de la una la alta, mai ales daca descopera chichite prin contracte.

Lasa ca si-o merita americanii.  Ei cand amendeaza companii concurebte cu zeci de de miliarde de dolari e bine. Btw,, prin decembrie americanii au amendat Airbus cu nu stiu cate miliarde de dolari. E cam de porc sa vii acum si sa ceri sustinere. Ori suntem golani ori nu mai suntem.

#252
Rosebud09

Rosebud09

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,671
  • Înscris: 02.10.2009
UE a amendat Airbus. Intre ei adica.

Quote

FRANKFURT (Reuters) - German prosecutors have ordered Airbus (AIR.PA) to pay 81.25 million euros ($99 million) to settle one of two investigations into alleged corruption surrounding the sale of Eurofighter combat jets to Austria in 2003, the two sides said on Friday.

Si lunga istorie

Quote

Airbus said on Saturday it had been ordered to pay €104 million (US$126 million) in fines over a missile sale to Taiwan in 1992, the latest French company to reach a settlement over disputes arising from one of the country’s biggest ever arms sales.
The scandal around French arms sales to the island in the early 1990s was one of a series of cases that underpinned accusations of widespread corruption during the final years of late French president Francois Mitterand.

"Airbus paid $2.6 billion to cover financial penalties and slow deliveries in 2016, adding to the nearly $6.2 billion the company has paid in penalties since accepting the A400M contract in 2010.
Officials from Belgium, France, Germany Luxemborg, Spain, Turkey and the United Kingdom, as well as Europe’s procurement agency OCCAR, will meet with Airbus in attempt to hash out an agreement capping financial penalties. Airbus received a $4.3 billion bailout from the seven countries in 2010"


Astea fara ancheta in curs.
https://www.cnbc.com...tion-probe.html

Mai uitati-va si in gradina voastra.
(Includ Aeroflot...)

End of Off Topic

Edited by Rosebud09, 19 March 2019 - 19:20.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate