Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
O mostenire cu (o mica )problema

touchscreen navigatie stricat

bonsai - de unde?

Resetare Bonus Malus
 Unitatea optica DVD-rw absenta pe...

Problema configurare Wireguard

Dozatoare de apa, cu alimentare d...

Intarziere aterizare avioane
 Accident masina reparata pe CASCO

Probleme Ginseng Microcarpa

Un sunet pronuntat la BMW e90 318i

Caut sugestii pentru achizitionar...
 Acest LNB......

Salarii compensatorii?

Recomandare service in Slatina pe...

De unde cumparati piese de schimb...
 

România, ocolită iar de constructorii auto. Skoda alege Bulgaria sau Turcia pentru noua fabrică

* * * * - 3 votes
  • This topic is locked This topic is locked
114 replies to this topic

#91
Hunor_66

Hunor_66

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,530
  • Înscris: 22.08.2016
Romania oricum n-o avut know-how propriu, n-o fost precum Cehia cu Skoda, de exemplu.
Majoritatea componentelor erau preluate de la alte marci, iar ceea ce s-o facut prin contributie proprie o fost in general, de foarte proasta calitate, si ca conceptie, si ca realizare.

#92
WestPoint

WestPoint

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,054
  • Înscris: 12.12.2016

View Postvata_pa_batz, on 27 noiembrie 2018 - 19:22, said:

Nu te baga in ceea ce nu cunosti
Foarte valabil si pentru tine.

Quote

Lipsa autostrăzii Pitești-Sibiu adaugă la prețul unui autoturism produs la uzina de la Mioveni un plus de 90-100 de euro, a estimat pentru Republica.ro Constantin Stroe,
președintele Asociației Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).
Între 90 și 100 de euro pe automobil se adaugă la preț din cauza lipsei celor 120 de kilometri de autostradă între Pitești și Sibiu. Iar aici nu sunt luați în calcul costul suplimentar
cu carburanții din cauza vitezei mici, nu sunt luați în calcul nervii, nu luate în calcul stagnările care se produc în trafic”, a spus Constantin Stroe.
Autostrada Sibiu-Pitești ar avea o importanță fundamentală pentru economie, consideră Stroe.

Deci, cum spuneam, autostrada este vitala doar pentru livrarile de componente pentru uzinele constructoare de masini care nu au depozite proprii,
si care sunt nevoite sa lucre dupa ligistica livrarii "Just in time", cea ce inseamna ca marfa se livreaza numai putin inainte de montare.
Astfel, constructorul nu mai are nevoie sa intretina depozite imense pentru stocarea componentelor.
Renault in Mioveni nu este in acea situatie.

Edited by WestPoint, 28 November 2018 - 01:38.


#93
max_01

max_01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,403
  • Înscris: 07.02.2017

View PostKean, on 28 noiembrie 2018 - 01:06, said:

Pai cu know how-ul care l-ai avut de exemplu la Tracorul de de acum 30 de ani numai vinzi nici in tarile africane.Numai daca faci caroseria si o pui pe mecanica de john deer sau steyr esti practic asamblator nu proiectant.
Foarte corect.Trebuie sa investesti foarte mult in cercetare si in salariile angajatilor, daca vrei sa ai angajati de calitate, pentru ca sa iesi pe piata cu produse performante proprii.La o adica, apelezi, asa cum au facut destui constructori auto, la aliante pentru a dezvolta si exploata impreuna noile tehnologii care vor fi implementate in activitatea de productie.

View PostHunor_66, on 28 noiembrie 2018 - 01:17, said:

Romania oricum n-o avut know-how propriu, n-o fost precum Cehia cu Skoda, de exemplu.
Majoritatea componentelor erau preluate de la alte marci, iar ceea ce s-o facut prin contributie proprie o fost in general, de foarte proasta calitate, si ca conceptie, si ca realizare.
Asa este.Dar totusi a fabricat singura cateva marci auto.Superficialitatea fabricantilor dar mai ales a cumparatorilor care nu aveau alternative la Dacia, in perioada comunista,   a dus la situatia descrisa de tine.Atunci foarte putini ajungeau sa isi cumpere o Skoda sau Lada.

#94
vata_pa_batz

vata_pa_batz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,602
  • Înscris: 28.07.2004

View PostWestPoint, on 28 noiembrie 2018 - 01:36, said:

Foarte valabil si pentru tine.
Deci, cum spuneam, autostrada este vitala doar pentru livrarile de componente pentru uzinele constructoare de masini care nu au depozite proprii,
si care sunt nevoite sa lucre dupa ligistica livrarii "Just in time", cea ce inseamna ca marfa se livreaza numai putin inainte de montare.
Astfel, constructorul nu mai are nevoie sa intretina depozite imense pentru stocarea componentelor.
Renault in Mioveni nu este in acea situatie.
Deci nu si chiar ar fi fost corect sa citezi si ce-a mai zis "ala". Iote, cu link cu tot de data asta, ca sa vedem si ce altceva a mai zis:
https://republica.ro...-o-tara-vestica

Quote

„Este de o importanță capitală acest tronson (Pitești-Sibiu) și greșit s-a înțeles că Dacia și Renault vor o autostradă. Imaginați-vă 4,4 milioane de metri cubi de marfă în containere, care circulă din centrul țării spre vest. N-au făcut măsurători, n-au făcut un calcul să vadă ce fonduri uriașe pierde România ca urmare a lipsei acestei autostrăzi”, a declarat recent șeful ACAROM.
Pare destul de ambigua toata povestea, dar doar pare. Adica initial da si un calcul destul de exact pe fiecare unitate, dupa care tot el zice ca nu Dacia ar fi avut nevoie de autostrada. Daaar…nu zice rau, pentru ca ideea care sta in spatele autostrazii arata de fapt putin altfel. O parte dintre furnizorii celor doi producatori este concentrata intr-adevar in jurul oraselor Pitesti si Craiova, dar cea mai mare parte, asa cum de altfel si zice D-l Stroe, se afla in Transilvania. Daca ar exista bucata aia de autostrada, atunci s-ar atrage furnizori in zona, mai aproape de centrele respective de productie si fix asta este schema, pentru care pledeaza si Ford. Altminteri nu i-ar interesa si bucata dintre Pitesti si Craiova.
Anyway, ti-am zis sa nu-ti dai cu parerea pe ce nu stii. Hai sa revedem citatul, de la care porneste controversa initiala:

View PostWestPoint, on 27 noiembrie 2018 - 19:10, said:

Mda, asta se numeste logistica "Just in time" dar nu peste tot este nevoie. Renault nu are nevoie de asta in Romania
Partile componente pentru benzile de fabricatie Renault sunt "Im Hause"
Renault are peste 100 de furnizori doar in Romania si peste 400 in afara.
https://www.cotidian...a-de-transport/

Quote

Zilnic, intră şi ies din Dacia 500 de camioane de mare tonaj – care întâmplarea face – circulă pe ruta Vest, spre Vâlcea, Sibiu şi Oradea. Acolo avem noi grosul furnizorilor – în Transilvania şi în partea de vest a ţării. Costul pe o maşină în condiţiile actuale de transport, în absenţa unei autostrăzi, este de 68 de euro pe o maşină.“
Uite aici un link mai vechi, care ilustreaza dimensiunea livrarilor:
http://www.transport...tul-unui-logan/

Quote

Furnicar de camioane
Acum, uzina de la Mioveni „inghite“ anual 3.000.000 metri cubi de produse, transportate de 3.000 de camioane care aduc de la la cei 115 furnizori din toata tara piese pentru a alimenta productia. Parcul auto greu aflat la dispozitia fabricii este si mai mare pentru transportul international. Pentru cei 426 furnizori din strainatate se folosesc 11.200 de camioane, care fac curse regulate spre si dinspre uzine din Franta, Spania, Rusia, Turcia etc. Eforturile depuse de anonimii soferi de camion pentru ca Logan sa existe sunt uriase. Un TIR incarcat cu  subansamble Logan (echivalentul unui container) face 7 zile pana in Rusia si sunt 6.100 de astfel de curse anual. Pana la uzina Logan din Iran, un camion face 20 de zile, in fiecare an fiind efectuate 1.700 de astfel de transporturi pe taram asiatic. Zilnic, 250 de camioane vin sau pleaca de la Mioveni, iar amploarea acestei activitati este ilustrata de faptul ca 70% din valoarea unui Logan il reprezinta drumul pieselor furnizate, potrivit celor spuse de François Fourmont, directorul general al Dacia.

Acuma, pentru ca s-a pus problema de transportul unitatilor pe autostrada. O urma de adevar exista si aici. Poate ca nu mai este neaparat valabil acum, dar in urma cu 10 ani cam jumatate din productia de automobile finite se facea intr-adevar cu camionul, iar cealalta jumatate cu trenul, sau in combinatia tren-vapor. Motivele au constat, insa, in permanenta in dezvoltarea slaba a transportului feroviar. Asta este o alta parte a infrastructurii, care trebuie rezolvata si asta nu doar pentru industria automobilelor. Daca imi aduc aminte bine, proiectul se numeste Flavia, este finantat de catre UE si se extinde in toata Europa, nu doar in Romania.
Din ce cauza este cu mult mai eficient si mai interesant decit transportul pe roti? Ghici…Renault produce in medie cam 350mii de unitati pe an. In astea intra si automobile finite, dar si produse de tip CKD de dimensiunile carosei. Asta inseamna o productie de peste 6700 de “obiecte” pe saptamina. Calculat la 5 zile lucratoare si 24 de ore, asta inseamna 56 de unitati pe ora!
Pe un camion intra 8 bucati, pe un tren incap pina la 300.
Ce zice Ford pe tema asta, ca tot a fost adus in discutie si acest producator? Pai tot din cotidianul citat mai sus avem asa:
https://www.cotidian...a-de-transport/

Quote

Ford vrea transport pe Dunăre
Dar o uzină auto care merge cu motoarele turate are nevoie ca fluxul de producție să fie constant și lanțul logistic să funcționeaze fără sincope, ceea ce este greu de crezut pe infrastructura de transport a țării. Exporturile se fac pe șosele spre vama Nădlac 2 și spre Constanța sau pe calea ferată tot spre Constanța unde mașinile se încarcă pe vapoare. Autostrada Sudului Craiova-Pitești lansată în licitație în această vară are toate loturile blocate în contestații, pe DN 65 Craiova-Pitești se merge greu la Balș și la Slatina unde nu sunt centuri iar de la Craiova spre vest, autostrada începe de-abia la Lugoj. În 2014, fostul director Ford România, Zoltan Brassai, arăta că transportul pe Dunăre poate fi un mare avantaj care ar reduce mult costurile: „Transportul pe Dunare este cel mai avantajos. Pe Dunăre până la Constanța, iar de acolo pe vapoare până în Spania, Germania… Se reduce costul cu câteva sute de euro pe fiecare mașina, față de transportul rutier. Dacă vă imaginați că pe un camion se transporta opt-nouă mașini, pe o barjă pe Dunare, deci fluvial se transportă peste 300 de masini odată, iar pe transport oceanic sunt 3.000 de mașini transportate o singură dată. Pe Dunare, pe Rin se transporta catre Koln, unde este centrul de conducere al Ford în Europa, este o circulație intensă de vapoare cu mașini, cu containere. Din zece în zece secunde trece câte un vapor pe Dunare”, spunea atunci, directorul Ford România.

Pai si atunci Ford la ce palaria mea insista pe aceiasi bucata de autostrada plus legatura Pitesti-Craiova? Pai cum ziceam mai sus pe motiv de furnizori ;)

#95
M4V3RiCk_

M4V3RiCk_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,672
  • Înscris: 01.08.2007

View Postrich1974, on 27 noiembrie 2018 - 15:46, said:

Romania are nevoie de brandurile ei, nu de industriile altora. Daca ar veni la mine cineva de la vag, si-ar lua fix un sut in cur, in nici un caz slugareli sugerate pe aici.

Fi realist !

Asta era valabil acum 30 de ani.

Da, luam niste ingineri, niste oameni foarte calificati.


Sa zicem ca suntem in `90:

Ma duc la BMW, VW sau Opel si le zic asa:

Fratiware neamt, uite vreau sa fac o fabrica in Romania.

O facem la... Sibiu sau Timisoara.

Ce vrem:

Sa le dai astora salarii macar la 1/3 din ce aveti voi in VEST. O sa zica ca l-au apucat pe Dumnezeu de picior!

In schimb iti dam oameni super calificati, ingineri de top si care o sa iti fie loiali si in groapa ca le-ai facut binele asta

Va dati seama ce ar fi insemnat 1000 de marci in `90 ptr un inginer ?!

In schimb ne angajam sa iti facem neamtule pana in 1995 autostrada de la Nadlac pana la Brasov !
In 5 ani.

Luam un imprumut de la tine, dar avem fabrici de ciment, de otel, de tot ce trebuie.
Specialisti in constructii - ca nu plecasera inca.

Cu fabrica asta il vom platii usor. La ce va aduce la PIB-ul tarii.

Ce mai vrem: O masina sa o facem sub licenta de la zero. Dar de ultima ora.

Asa da ! Ar fi mers.


Revenind la autostrazi:

Am facut in ultima saptamana cred ca vreo 5000 de km prin Europa.
Sa nu credeti ca la ei sunt mai grozave.

Sincer nu am vazut gropi in Romanaia si denivelari la ce am vazut in UK.


Va vaietati de cei 20 de km din A2 spre Constanta ca sunt denivelari ?!
Stati sa vedeti cum iti rupi masina pe M25 !

Zdrang, zdrang, zdrang ! Din 10 in 10 metri timp de 50 de km pe dalelel de beton.

Daca nu ar fi spaga si interesul de partid, tara asta ar fi departe !
Culmea e ca deja se vede lucrul asta prin Vestul Romaniei.
Incepe sa semene cu ce e pe afara.

In rest...

Bucurestiul mai bine s-ar numi Micul Instambul, nu Micul Paris

View PostWestPoint, on 28 noiembrie 2018 - 01:36, said:

Foarte valabil si pentru tine.



Deci, cum spuneam, autostrada este vitala doar pentru livrarile de componente pentru uzinele constructoare de masini care nu au depozite proprii,
si care sunt nevoite sa lucre dupa ligistica livrarii "Just in time", cea ce inseamna ca marfa se livreaza numai putin inainte de montare.



Asta cu "just in time", recunosc ca pana si la rush hour prin UK, cand ai de mers 12 km, nu iti ia mai mult de 15-20 de minute.
Si asta prin oras. Nu pe motorway

Ce nu imi place la ei, e sistemul asta tampit: Ii futem un motorway pe 3-4 benzi, mai facem niste A-uri pe 2 benzi si in rest case si stradute de nu incap 2 masini !
Si boala englezului: Intodeauna se infunda. Nu poti intra pe o parte si sa iesi prin alta.
E specialitatea lor !

Tipul asta de abordare, cu autobahn, ceva drumuri express si in rest drumuri de caruta asfaltata l-am vazut si prin Germania.


La ei NU exista principiul asta de bulevard:

Imaginati-va ca in loc de Stefan cel Mare, Mihai Bravu, si Iuliu Maniu am avea niste autostrazi prin mijlocul orasului pe 2-3-4 benzi.
Viteza undeva la 70-80 de km setata
Cam cum e A1 pe langa Pitesti acum.

Nu tu magazine, nu tu sa iti iei o shaorma/pachet de tigari la 12 noaptea. Nimic.
Vrei ? Pai suie-te in masina ca Tesco non-stop e la 15 km !
Altfel nu ai de unde lua o apa.



Acum dc nu au blocaje:

Pai inca de acum 40 de ani.

Populatie 50-60-80 de milioane

Autostrazi gandite si infrastrcutura ptr minim 2 masini de familie.

Si au zis: Ce populatie vom avea in 2020 dar 2030 ?

Tot atat sau mai putin? OK !
Deci ce facem acum in 1980 va face fata si in 2040 !
Doar sa le intretinem

Asta ineamna sa gandesti cu cap.

Bucurestiul a fost gandit pe sistemul Korei de Nord:

Puime ingramadita in bloc-uri ca sardinele, fabrici si uzine.
Masina e ptr chiaburi, nu ptr clasa muncitoare !

Edited by M4V3RiCk_, 30 November 2018 - 02:20.


#96
WestPoint

WestPoint

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,054
  • Înscris: 12.12.2016
@vata_pa_batz
Nu ma lua ca offtopic ca nu ma intereseaza Ford. Vorbeam de Renault.


Quote

Dacia vrea Autostrada A 1 Pitești-Sibiu
Și Dacia care pierde zeci de euro la fiecare mașină pentru că nu este autostradă pe Valea Oltului vrea reducerea costurilor cu transportul,
Vai ce tragedie. Pentrui asta nu se vor gasi cumparatori

Quote

Zilnic, intră şi ies din Dacia 500 de camioane de mare tonaj – care întâmplarea face – circulă pe ruta Vest, spre Vâlcea, Sibiu şi Oradea.
Asta-i iara din aia vanatoreasca, pescareasca sau ca aia cu otelul die Resita, Made in Romania?

500 de camioane de mare tonaj nu intra intr-o luna la Mercedes, si intra la amaratii de la Renault, pe zi?
Eu nu spu ca nu trebuie autostrada si in general reabilitarea si dezvoltarea infrastructurii, insa vorbesti usor sa zici, "fa autostrada", mai greu este
sa faci rost de banii pentru sasta si inca si mai greu care sa-ti faca o lucrare de calitate.

Edited by WestPoint, 30 November 2018 - 02:37.


#97
Slick0r

Slick0r

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,014
  • Înscris: 17.12.2005
Bani sunt, insa se fura. Cam asta e ideea.

#98
Cornel_P

Cornel_P

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,489
  • Înscris: 10.11.2018
Cel mai ok ar fi sa le dam mita sa vina aici. Probabil ar accepta .

#99
Slick0r

Slick0r

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,014
  • Înscris: 17.12.2005
Cum crede un baiat de partid ca functioneaza lumea. :))))

#100
max_01

max_01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,403
  • Înscris: 07.02.2017
Presă: Volkswagen a ales Turcia pentru noua fabrică, în detrimentul României sau al Bulgariei
Grupul auto Volkswagen AG se pregăteşte să realizeze o investiţie majoră în Turcia, ca parte a planului de extindere în Europa de Est, printre posibilele locuri anunţate anterior numărându-se România, Bulgaria şi Turcia, informează publicaţia Daily Sabah, citată de Agerpres.
https://www.digi24.r...lgariei-1046950

Nu mi-am facut sperante ca Romania va fi aleasa desi partea de vest a tarii, adica Banatul si Crisana ar fi fost  ok, deoarece se invecineaza cu autostrazile unguresti.

#101
bogdan_z

bogdan_z

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,333
  • Înscris: 14.01.2012

View PostNaijax, on 08 noiembrie 2018 - 17:44, said:

Motivul principal este mana de lucru calificata
Nu mai exista asa ceva in Romania si nici scoli de meserii nu mai avem

Nu mai exista pentru ca au PLECAT in alte tari pe bani mai multi!!

Imagineaza-ti ce scandal ar face Renault daca ar fugi muncitorii de la dacia spre alta fabrica auto completa in Romania. Posted Image

N-as cumpara produse fabricate in Turcia, sunt destule experiente negative cu produse realizate de mana de lucru semi-orientala sau cum se mai identifica aia.

Edited by bogdan_z, 11 December 2018 - 22:55.


#102
rich1974

rich1974

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,275
  • Înscris: 25.07.2007

View Postmax_01, on 11 decembrie 2018 - 18:37, said:

Presă: Volkswagen a ales Turcia pentru noua fabrică, în detrimentul României sau al Bulgariei
Grupul auto Volkswagen AG se pregăteşte să realizeze o investiţie majoră în Turcia, ca parte a planului de extindere în Europa de Est, printre posibilele locuri anunţate anterior numărându-se România, Bulgaria şi Turcia, informează publicaţia Daily Sabah, citată de Agerpres.
https://www.digi24.r...lgariei-1046950

Nu mi-am facut sperante ca Romania va fi aleasa desi partea de vest a tarii, adica Banatul si Crisana ar fi fost  ok, deoarece se invecineaza cu autostrazile unguresti.
pai vezi ca se dovedeste ca duda cu autostrazile nu prea a contat. adica, din turcia, orice ai face, tot faci mai mult cu un camion catre occident decat din Romania.
problema majora la noi este trecerea muntilor, acolo se ingatuieste traficul, in rest, se circula cat de cat decent. pe campie, chiar cu o banda pe sens, un camion merge cu 70-80 la ora. in schimb, pe serpentinele care trec muntii, se merge mult mai incet.
dar fundamental vorbind, transportul auto pe distante medii si lungi e o prostie. adevaratul transport ar fi cu navete de containere iar in fiecare gara sa existe pod rulant de descarcare/incarcare. exemplu: ai fabrica langa iasi.....pui containerul pe camion, il duci la gara ia iasi cativa km.....il pui pe tren, de acolo trenul in duce la craiova in vreo 12 ore, de la craiova e pus iar pe camion si dus cativa km pana la alta fabrica. am dat asa un exemplu.

#103
vata_pa_batz

vata_pa_batz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,602
  • Înscris: 28.07.2004
Transportul cu camionul nu este chiar o prostie si oricum nu printr-o formualare cu caracter definitiv. Camioanele transporta si piese componente, unele chiar mici si in anumite situatii sint chiar mai rapide decit logistica pe sine.

#104
vio69a

vio69a

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 69,266
  • Înscris: 28.05.2013
Romania a pierdut experienta in domeniu.
A pierdut specialisti si chiar muncitori calificati....
Turcia unde se va produce Volswagen are priductie uriasa si bine industrializata,ma a delucru ieftina.
De exemplu Ford Turcia este cea mai mare bază de producţie europeană pentru vehiculele comerciale. Aici s-au produs anul trecut 440.000 de maşini şi 75.000 de motoare.
Astea sunt criteriile

View Postrich1974, on 27 noiembrie 2018 - 15:46, said:

Romania are nevoie de brandurile ei, nu de industriile altora. Daca ar veni la mine cineva de la vag, si-ar lua fix un sut in cur, in nici un caz slugareli sugerate pe aici.

Romania are nevoie in magazinele mari, de merele, rosiile catravetii, strugurii si carnea produsa in Romania ....
Le ai ???
Nu mai faci cumparaturi ? le dai un sut in fund?

Edited by vio69a, 12 December 2018 - 11:58.


#105
max_01

max_01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,403
  • Înscris: 07.02.2017

View Postrich1974, on 12 decembrie 2018 - 08:57, said:

pai vezi ca se dovedeste ca duda cu autostrazile nu prea a contat. adica, din turcia, orice ai face, tot faci mai mult cu un camion catre occident decat din Romania.
Din Turcia vor fi transportate cu vaporul, masinile fabricate.
S-a optat pentru Turcia mai ales pentru faptul ca productia va fi realizata la fabrica Ford.Asta inseamna investitii 0 pentru construirea fabricii, recrutarea si instruirea personalului si infrastructura rutiera necesara.Productia la fabrica din Turcia va fi realizata cu personalul deja existent.

Edited by max_01, 12 December 2018 - 21:40.


#106
vio69a

vio69a

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 69,266
  • Înscris: 28.05.2013

View PostSlick0r, on 30 noiembrie 2018 - 05:46, said:

Bani sunt, insa se fura. Cam asta e ideea.


Se fura....direct si prin evaziune fiscala
Se fura prin deturnare de fonduri de de tunuri date apoi acestora....
Se fura enorm.......
Si vine intrebarea.....
Cum ar fi fost viata in Romania daca la valorile enorme de furt, inca este o viata decenta........??
Ce ar fi fost daca toti banii acestia erau gospodariti in dezvoltare, educatie, infrastructura, daca era un climat de munca corecta si cinste......

Daca inductria de automobile, pee baza a ceea ce avea si avea o baza, s-ar fi dezvoltat si diversificat....

Edited by vio69a, 13 December 2018 - 12:17.


#107
vata_pa_batz

vata_pa_batz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,602
  • Înscris: 28.07.2004

View Postvio69a, on 13 decembrie 2018 - 12:14, said:

Daca inductria de automobile, pee baza a ceea ce avea si avea o baza, s-ar fi dezvoltat si diversificat....

O baza cumparata prn licenta cumparata cindva. Fara cercetare nu era ce sa se dezvolte si ca dovada nici nu s-a dezvoltat

#108
garett

garett

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 41,874
  • Înscris: 28.06.2006

View Postvio69a, on 12 decembrie 2018 - 11:57, said:

Turcia unde se va produce Volswagen are priductie uriasa si bine industrializata
Și de proastă calitate! Dacă "Volkswagen" de Turcia va avea aceeași calitate ca și "Renault" de Turcia, mai bine lipsă!

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate