Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Mercedes atego 815 oprire motor

Ce contine Creion rani dupa ras?

Filtru sedimente inainte de pompa?

Paște fericit!
 electrician constructor video curs

Cum pot bloca transferul de date ...

Ce reprezinta in chimie abrevieri...

Google pay ma taxeaza in timp ce ...
 Kia Picanto 2022 - Problema motor?

Durere umar AC Joint

Care este cea mai sanatoasa paine?

Zgomot ritmic ce urmeaza rotirea ...
 Merita Lumix FZ82 in 2024?

Nu pot activa Memory Integrity

Supratensiuni accidentale

Cuțit/ briceag drumetie
 

CASS 2018 - un nou forfetar ?

- - - - -
  • Please log in to reply
159 replies to this topic

#55
mberila

mberila

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,668
  • Înscris: 20.11.2005

 Flat, on 13 martie 2018 - 09:50, said:

daca nu ai realizat in 2017 peste 22800 nu datorezi
da in 2019 o sa datorezi, 1100 lei nu e un capat de tara, atata cheltui in club intr-un week-end, mai bine sa se duca banii la sanatate
pentru tine suma de 1140 lei o fi o suma mica, dar pentru marea majoritate a populatiei e venitul net pe o luna.
ti-ar fi chiar asa de indiferent daca ar trebui sa platesti venitul tau net dintr-o luna, doar asa ca "amenda" pentru ca ai indraznit sa ai un depozit bancar ce ti-a adus o dobanda de cativa lei?
noua propunere, in forma ei actuala e o aberatie colosala.

#56
Platon

Platon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,692
  • Înscris: 22.10.2002
O alta intrebare pertinenta ar fi, de ce ma obliga ei sa fiu asigurat la stat ? poate eu vreau sa platesc asigurare la privat, poate vreau sa platesc atunci cand sunt bolnav, oricum pentru mine sistemul de sanatate de stat a fost un cacat imens, am facut ce am facut si tot plateam, in final mi-am bagat picioarele si am fost la privat, am platit tot, si am fost tratat corespunzator

#57
rosix

rosix

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,873
  • Înscris: 01.02.2008

 sorin40, on 13 martie 2018 - 10:33, said:

Plus că în actuala configurare a declarației unice, practic nu mai ești obligat să depui nici o estimare: poți completa în fiecare an doar partea cu realizările din anul precedent și să lași liber estimările pentru anul în curs.

Mai oameni buni, cat timp sa va explic ca in toate frazele in care vedeti estimat e una (adica cat avem anul asta de plata) si venitul realizat (ala determinat la anul) e cu totul alta mancare de peste ?
Faptul ca anul asta (2018) alegi sa estimezi un venit minim si sa nu platesti CASS nu are nicio legatura cu ce stabileste ANAF, la anul pe vremea asta, cand stie veniturile efectiv realizate de fiecare.

Iar la veniturile alea realizate, adica efective (adica stabilite in martie 2019 pentru anul anterior, 2018) se aplica Art. 174 (15) care nu tine cont de nicio optiune (exercitata in 2018) ci doar de nivelul minim la care se calculeaza obligatoriu CASS, adica 6x1900 lei..

Practic, omul opteaza doar in estimativa.. in declaratia finala aia de martie 2019, nu mai opteaza pentru nimic, e pus sa plateasca obligatoriu suma minima.  Eu asa inteleg articolele alea si am o experienta lunga cu ANAF-ul.  

@sorin 40  -  pai tocmai asta discutam aici, o schimbare care se va face in Codul Fiscal si care NU va mai tine cont in estimare de anul precedent (adica de 2017)...ci doar de prag, deci e cu totul altceva.  Ordonanta nu a intrat in vigoare, e in dezbatere publica si apoi va intra in vigoare.

Daca veniturile sub 12x1900 lei erau scutite de la plata CASS scriau clar, negru pe alb, in lege, ori eu vad aceasta conditie numai pentru estimativa.   Credeti-ma, am avut de-a face cu tampiti de la ANAF toata viata mea.  Pentru mine, doua randuri scrie aiurea inseamna bani scosi din buzunar.

Edited by rosix, 13 March 2018 - 11:09.


#58
Platon

Platon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,692
  • Înscris: 22.10.2002
Este in dezbatere publica pe care nu o ia nimeni in seama, hai sa fim seriosi, asta este o prosteala imensa, nu tin ei cont de nimeni si nimic, tot ca ei o sa iasa, pariez pe asta

#59
rosix

rosix

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,873
  • Înscris: 01.02.2008
Mai e o prevedere imbecila si la Art 174  (10) si o sa va explic de ce:

Art 174  (10) Persoanele fizice care încep în cursul anului fiscal, să desfășoare activitate și/sau să realizeze venituri, din cele prevăzute la art. 155 lit. b ) –h), iar venitul net anual cumulat din una sau mai multe surse și/sau categorii de venituri, cu excepția veniturilor din  drepturi de proprietate intelectuală, din arendă sau din asocieri cu persoane juridice, contribuabili potrivit titlurilor II, III sau Legii nr. 170/2016, pentru care impozitul se reține la sursă, estimat a se realiza pentru anul curent este cel puțin egal cu nivelul a 12 salarii  minime brute pe țară, recalculat corespunzător numărului de luni rămase până la sfârșitul anului fiscal, sunt obligate să depună declarația prevăzută la alin. (3) în termen de 30 de zile de la data producerii evenimentului. Salariul minim brut pe țară garantat în plată, este cel în vigoare la data depunerii declarației

Exista firme care dau angajatilor sub forma de bonus anual actiuni proprii (stock options plan).  Ce fac angajatii cu ele, ulterior, la cat le vand e problema lor..  Din punct de vedere fiscal, impozitul e clar... actiunile se declara ca si venit in momentul vanzarii.

Din punct de vedere al CASS, insa, un beneficiar de actiuni care le primeste in portofoliu la 29.09.2018 si le vinde in Bursa, sa spunem pe data de 01.10.2018,  "beneficiaza" de un plafon recalculat de CASS de 3x1900 lei, corespunzator lunilor ramase pana la sfarsitul anului (repet, vorbim aici de un bonus anual, incasat spre sfarsitul anului).   Asa ca.. daca angajatii aia vor primi si vor vinde actiuni in valoare de 6000 lei, ghinion, au depasit plafonul de CASS recalculat de 5700 lei (pe 3 luni) si vor datora in plus 570 lei la CASS pe langa cei 600 lei pe care ii datoreaza deja ca impozit pe venit.

Iar calculul asta, nu are legatura cu estimativa.. ori ii estimezi, ori nu-i estimezi, in 2019 cand se face socoteala finala tot esti bun de plata.

Edited by rosix, 13 March 2018 - 12:02.


#60
TheUglyOne

TheUglyOne

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,413
  • Înscris: 02.09.2006
@rosix Situatia ar fi cum spui tu, doar daca cele 2 articole ar arata asa.

Art 170.1) Persoanele fizice care realizează venituri prevăzute la art. 155 alin. (1) lit. b ) -h), din una sau mai multe surse și/sau categorii de venituri, datorează contribuţia de asigurări sociale de sănătate, dacă estimează pentru anul curent venituri a căror valoare cumulată este cel puțin egală cu 12 salarii minime brute pe țară, în vigoare la termenul de depunere al declarației prevăzută la art. 122.

Art 174. (15) În situația în care persoanele fizice prevăzute la art. 170 alin. (1), realizează un venit net anual cumulat  sub nivelul a 12 salarii minime pe țară, datorează contribuția de asigurări sociale de sănătate la o bază de calcul echivalentă cu 6 salarii minime brute pe țară și depun declarația prevăzută la alin. (3).


#61
zzhunt

zzhunt

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,261
  • Înscris: 28.03.2015
Pai și atunci e rentabil sa se mai țină bani in banca? După ce că iei dobânda de 20 lei sau 1-3 euro mai îți oprește impozit la ei și mai aduci și 200 euro  acasă

Vorba aia îți permiți luxul sa tii bani in banca.

#62
rosix

rosix

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,873
  • Înscris: 01.02.2008
Nu stiu.. frate... oi fi eu paranoic.  Sa se mai exprime si atli dupa ce citesc textul si il judeca logic.  In 90% din cazuri cand au fost astfel de formulari in lege, ANAF a emis declaratii de impunere.
Pentru ca aia nu stau si analizeaza cazurile individual.. .baga niste date intr-un soft... Iar la softul ala daca apare un om ca a castiga 80 lei dividend de la vreo firma... gata nene.. e bun de plata.

Dar.. cum spuneam... poate sunt eu paranoic... Vad ca in afara de mine nu se mai agita nici drku pe acest subiect, desi mie imi pare ca sare in ochi tzeapa la o simpla lectura.

Daca Guvernul chiar voia ca aia sub plafon sa NU datoreze CASS scria clar in lege:  persoanele care obtin venituri sub 12x1900 lei NU datoreaza contributia dar se pot asigura facultativ achitand minim 6x1900x10%.... Din cate am citit eu acolo nu scrie nicaieri acest lucru.

Va reamintesc ca alde Teodorovici s-au mai perindat pe la Ministerul de finante si in Guvernul Ponta, daca nu ma insel... Credeti ca din escroci, au devenit oameni cinstiti peste noapte?
S-au mai perindat pe acolo alde Valcov (iubitor de arta) Anca Dragu, Misa... etc.

Sa nu luam toti o tezapa.. asta e ideea... Fiecare are cate un depozit la care incaseaza cativa zeci de lei pe an...  Cum sa platesti CASS la astfel de venituri?

Edited by rosix, 13 March 2018 - 14:26.


#63
remvirg

remvirg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,116
  • Înscris: 04.08.2007

 mberila, on 13 martie 2018 - 10:55, said:


pentru tine suma de 1140 lei o fi o suma mica, dar pentru marea majoritate a populatiei e venitul net pe o luna.
ti-ar fi chiar asa de indiferent daca ar trebui sa platesti venitul tau net dintr-o luna, doar asa ca "amenda" pentru ca ai indraznit sa ai un depozit bancar ce ti-a adus o dobanda de cativa lei?
noua propunere, in forma ei actuala e o aberatie colosala.
ar fi trebuif  a bancile sa fie printre cei mai mari protestatari. Daca aberatia se va mentine,se umple tara de lehman brothers.

#64
bladhaund

bladhaund

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,049
  • Înscris: 20.07.2003

 rosix, on 13 martie 2018 - 14:22, said:

Nu stiu.. frate... oi fi eu paranoic.  Sa se mai exprime si atli dupa ce citesc textul si il judeca logic.
Si eu sunt de acord cu interpretarea ta.

 rosix, on 13 martie 2018 - 14:22, said:

In 90% din cazuri cand au fost astfel de formulari in lege, ANAF a emis declaratii de impunere. Pentru ca aia nu stau si analizeaza cazurile individual.. .baga niste date intr-un soft... Iar la softul ala daca apare un om ca a castiga 80 lei dividend de la vreo firma... gata nene.. e bun de plata.
Argumentele acestea sunt reale si asa se intampla.

Prevederea de la art. 174 al. 15 nu are niciun rost, decat daca intentioneaza sa puna pe toti la plata. Pentru ca varianta optiunii e deja acoperita de art. 180.

Va reamintesc ca nu poate exista un tratament diferit al contribuabililor, pentru ca este neconstitutional.

Variantele acestea sunt neconstitutionale:
a) esti "prost" si estimezi mai mult de 12 salarii, dar nu faci 12 si atunci platesti 6, bai prostule
b ) esti "destept" si estimezi sub 12 si platesti doar optional

Nu poate sa existe decat un tratament unitar, daca vrem sa fie constitutional. Si intotdeauna cand e de luat impozite si biruri, statul interpreteaza in favoarea sa.

 rosix, on 13 martie 2018 - 14:22, said:

Daca Guvernul chiar voia ca aia sub plafon sa NU datoreze CASS scria clar in lege:  persoanele care obtin venituri sub 12x1900 lei NU datoreaza contributia dar se pot asigura facultativ achitand minim 6x1900x10%.... Din cate am citit eu acolo nu scrie nicaieri acest lucru.
Iar acum scrie. Deci un e vorba ca nu ar avea precedent sau ar pleca de la un text vechi.

#65
TheUglyOne

TheUglyOne

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,413
  • Înscris: 02.09.2006

 bladhaund, on 13 martie 2018 - 20:22, said:


Va reamintesc ca nu poate exista un tratament diferit al contribuabililor, pentru ca este neconstitutional.

Variantele acestea sunt neconstitutionale:
a) esti "prost" si estimezi mai mult de 12 salarii, dar nu faci 12 si atunci platesti 6, bai prostule
b ) esti "destept" si estimezi sub 12 si platesti doar optional

Nu poate sa existe decat un tratament unitar, daca vrem sa fie constitutional. Si intotdeauna cand e de luat impozite si biruri, statul interpreteaza in favoarea sa.


Cei care estimeaza venituri peste 12 salarii si isi dau seama ca nu se mai incadreaza in plafon, isi pot recalcula contributia in timpul anului prin depunerea declaratiei unice.
Daca nici nu estimeaza bine, nici nu rectifica in timpul anului desi vad ca nu se incadreaza in plafon si lasa in continuare in declaratie ca ei fac peste 12 salarii, atunci poate ar fi cazul sa plateasca.

#66
cumparator

cumparator

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 26,659
  • Înscris: 11.03.2006
Oamenii asteapta sa ajunga la o forma finala, dupa aceea se agita. O sa mai fie 100 de ordonante cu 100 de modificari. Pana la anu va fi cu totul altceva.

Edited by cumparator, 13 March 2018 - 21:40.


#67
rosix

rosix

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,873
  • Înscris: 01.02.2008

 bladhaund, on 13 martie 2018 - 20:22, said:

Prevederea de la art. 174 al. 15 nu are niciun rost, decat daca intentioneaza sa puna pe toti la plata. Pentru ca varianta optiunii e deja acoperita de art. 180.

Exact !  Practic optiunea de plata a CASS e doar in estimativa, in functie de ce suma treci acolo. La definitivare, in 2019, se aplica Art 174 (15), scrie negru pe alb.
Poate avem noroc si o modifica... dar pentru asta trebuie cineva sa se agite... altfel trece in forma in care este prin Guvern.

#68
cumparator

cumparator

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 26,659
  • Înscris: 11.03.2006
Partea buna e ca sunt destul de carpe, revin cu usurinta asupra hotararilor.

#69
rosix

rosix

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,873
  • Înscris: 01.02.2008
Deci, ca sa vedeti cat sunt de escroci.  In actuala varianta a Codului Fiscal scrie clar, la Art. 155 (2) urmatoarele:

Art. 155 din Codul Fiscal (2018) in vigoare:
(2) Contribuabilii la sistemul de asigurări sociale de sănătate, prevăzuți la art. 153 alin. (1) lit. a) - d), care nu se încadrează în categoriile de persoane exceptate de la plata contribuției de asigurări sociale de sănătate potrivit prevederilor art. 154, datorează contribuția de asigurări sociale de sănătate dacă realizează venituri anuale cumulate cel puțin egale cu 12 salarii de bază minime brute pe țară din una sau mai multe surse de venituri din următoarele categorii:  (si sunt insirate toate alea)

In noua varianta de Ordonanta (aia care e in dezbatere publica si care va modifica Codul Fiscal) scrie asa:

54. Articolul 155, se modifică și va avea următorul cuprins:

„Art. 155 - Categorii de venituri supuse contribuţiei de asigurări sociale de sănătate
(1) Contribuabilii la sistemul de asigurări sociale de sănătate, prevăzuţi la art. 153 alin. (1) lit. a) - d), datorează, după caz, contribuţia de asigurări sociale de sănătate pentru veniturile din România şi din afara României, cu respectarea legislaţiei europene aplicabile în domeniul securităţii sociale, precum şi a acordurilor privind sistemele de securitate socială la care România este parte, pentru care există obligația declarării în România, realizate din următoarele categorii de venituri:

Deci dispare fix fraza in care scria clar cine trebuia sa plateasca si cine nu si apar Art.  174   (14)   (15):

(14) În situația în care persoanele fizice au estimat pentru anul curent un venit net anual cumulat din una sau mai multe surse/categorii de venituri, mai mic decât nivelul a 12 salarii minime brute pe țară, iar venitul net anual cumulat realizat,  precum și cel declarat de plătitorii de venituri prevăzuți la alin. (5) și (6), este cel puțin egal cu nivelul a 12 salarii minime pe țară, în vigoare în anul pentru care se datorează contribuția, acestea datorează contribuția de asigurări sociale de sănătate la nivelul a 12 salarii minime pe țară.

(15) În situația în care persoanele fizice prevăzute la art. 170 alin. (1), realizează un venit net anual cumulat  sub nivelul a 12 salarii minime pe țară, datorează contribuția de asigurări sociale de sănătate la o bază de calcul echivalentă cu 6 salarii minime brute pe țară și depun declarația prevăzută la alin. (3).

Edited by rosix, 13 March 2018 - 23:11.


#70
bladhaund

bladhaund

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,049
  • Înscris: 20.07.2003

 TheUglyOne, on 13 martie 2018 - 21:25, said:

Daca nici nu estimeaza bine, nici nu rectifica in timpul anului desi vad ca nu se incadreaza in plafon si lasa in continuare in declaratie ca ei fac peste 12 salarii, atunci poate ar fi cazul sa plateasca.
Repetam si pentru persoanele care se prefac ca nu inteleg ce e limpede: nu poate exista tratament fiscal diferit pentru contribuabili, este neconstitutional.

#71
TheUglyOne

TheUglyOne

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,413
  • Înscris: 02.09.2006

 bladhaund, on 13 martie 2018 - 23:27, said:

nu poate exista tratament fiscal diferit pentru contribuabili, este neconstitutional.

De-asta mai toti platim impozit pe venit de 10%, iar it-isti au impozit pe venit 0. Pentru ca este neconstitutional sa existe tratament fiscal diferit pentru contribuabili.

#72
sorin40

sorin40

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,585
  • Înscris: 11.01.2008

 rosix, on 13 martie 2018 - 12:00, said:

Mai e o prevedere imbecila si la Art 174  (10) si o sa va explic de ce:

Art 174  (10) Persoanele fizice care încep în cursul anului fiscal, să desfășoare activitate și/sau să realizeze venituri, din cele prevăzute la art. 155 lit. b ) –h), iar venitul net anual cumulat din una sau mai multe surse și/sau categorii de venituri, cu excepția veniturilor din  drepturi de proprietate intelectuală, din arendă sau din asocieri cu persoane juridice, contribuabili potrivit titlurilor II, III sau Legii nr. 170/2016, pentru care impozitul se reține la sursă, estimat a se realiza pentru anul curent este cel puțin egal cu nivelul a 12 salarii  minime brute pe țară, recalculat corespunzător numărului de luni rămase până la sfârșitul anului fiscal, sunt obligate să depună declarația prevăzută la alin. (3) în termen de 30 de zile de la data producerii evenimentului. Salariul minim brut pe țară garantat în plată, este cel în vigoare la data depunerii declarației

Exista firme care dau angajatilor sub forma de bonus anual actiuni proprii (stock options plan).  Ce fac angajatii cu ele, ulterior, la cat le vand e problema lor..  Din punct de vedere fiscal, impozitul e clar... actiunile se declara ca si venit in momentul vanzarii.
[...]

Ai subliniat foarte corect, dar ai interpretat total greșit textul. Să reluăm părțile subliniate:
Persoanele fizice care încep în cursul anului fiscal, să desfășoare activitate și/sau să realizeze venituri [...] iar venitul net anual cumulat [...] estimat a se realiza pentru anul curent este cel puțin egal cu nivelul a 12 salarii  minime brute pe țară, recalculat corespunzător numărului de luni rămase până la sfârșitul anului fiscal”

Acest text este valabil pentru cetățeanul care care în iulie începe să realizeze un venit constant periodic (închiriază o casă, înființează un PFA, semnează un contract cu termene de plată periodice, etc) care va depăși plafonul până la sfârșitul anului.

Sau, precum artiștii, primește sume mărunte din diverse colaborări, iar pe la mijlocul anului semnează un contract pentru un film și constată că va depăși plafonul.

 rosix, on 13 martie 2018 - 14:22, said:

[...]
Daca Guvernul chiar voia ca aia sub plafon sa NU datoreze CASS scria clar in lege:  persoanele care obtin venituri sub 12x1900 lei NU datoreaza contributia dar se pot asigura facultativ achitand minim 6x1900x10%.... Din cate am citit eu acolo nu scrie nicaieri acest lucru.
[...]

Păi scrie clar la pct 55:

Quote

55. Articolul 170 se modifică și va avea următorul cuprins:
„Art. 170 - Baza de calcul al contribuţiei de asigurări sociale de sănătate datorată de persoanele fizice care realizează veniturile prevăzute la art. 155 alin. (1) lit. B)-h)
(1) Persoanele fizice care realizează venituri prevăzute la art. 155 alin. (1) lit. B) - h), din una sau mai multe surse și/sau categorii de venituri, datorează contribuţia de asigurări sociale de sănătate, dacă estimează pentru anul curent venituri a căror valoare cumulată este  cel puțin egală cu 12 salarii minime brute pe țară, în vigoare la termenul de depunere al declarației prevăzută la art. 122.

În plus, pentru dividende, la art. 122, alin (4) lit d) scrie clar că nu se depune declarația unică pentru impozit și contribuții pentru acest tip de venituri (împreună cu alte tipuri de venit care au impunere finală)

 rosix, on 13 martie 2018 - 23:10, said:

Deci, ca sa vedeti cat sunt de escroci.  In actuala varianta a Codului Fiscal scrie clar, la Art. 155 (2) urmatoarele:

Art. 155 din Codul Fiscal (2018) in vigoare:
(2) Contribuabilii la sistemul de asigurări sociale de sănătate, prevăzuți la art. 153 alin. (1) lit. a) - d), care nu se încadrează în categoriile de persoane exceptate de la plata contribuției de asigurări sociale de sănătate potrivit prevederilor art. 154, datorează contribuția de asigurări sociale de sănătate dacă realizează venituri anuale cumulate cel puțin egale cu 12 salarii de bază minime brute pe țară din una sau mai multe surse de venituri din următoarele categorii:  (si sunt insirate toate alea)

In noua varianta de Ordonanta (aia care e in dezbatere publica si care va modifica Codul Fiscal) scrie asa:

54. Articolul 155, se modifică și va avea următorul cuprins:
[...]

Greșit. Vezi următorul punct (55)

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate