Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Lovitură pentru mașinile electrice în România: Tarifarea încărcării, mai costisitoare decât un plin de carburant fosil
#109
Posted 07 March 2018 - 07:57
Acum iti va reprosa ca fabricarea/construirea lor nu e deloc "verde".
|
#110
Posted 07 March 2018 - 08:18
kreeper, on 07 martie 2018 - 07:50, said:
Hidrocentrale, in Romania se pot construi din abundenta. Teoretic se pot construi hidrocentrale. Practic hidroelectrica era in insolventa, in conditiile in care n-a trebuit sa faca nu stiu ce lucrari impresionante de inginerie civila, nu s-a luptat cu ecologistii (nu in mod major, nu-mi gasiti ca s-au prins niste pet-uri intr-un baraj, sa vezi cum e sa construiesti un baraj si sa muti sate cu totul), nu a trebuit sa cumpere/exproprieze ca sa poata sa construiasca si sa foloseasca, etc, etc, etc. Totul a fost facut de comunisti si ei trebuiau doar sa astepte sa curga apa si sa mai repare pe ici colea. Si tot n-au reusit. Quote - Tata, care e diferenta intre teoretic si practic? - Uite, Bula. Iti demonstrez acum. - ii raspunde tatal. Il ia pe Bula de mana si intra in camera soacrei. - Mamaie, face tatal, daca acu' ar intra un negru si v-ar oferi 5000 de dolari pentru o partida de sex ce i-ati raspunde? Soacra: - Vai, draga, la varsta mea nu mai esti mofturoasa. Sa vina incoa'. Intra si la mama lui Bula cu aceeasi intrebare. Maica-sa: - Stii dragul meu ca te iubesc, insa copii au nevoie de haine, mancare si ne trebuie banii. In cel din urma intra la sora lui Bula. Raspunsul ei: - Sunt majora, fac ce vreau. Si de altfel inca n-am avut de-a face cu un negru. De ce nu? Tatal catre Bula: - Vezi, fiule. Teoretic avem 15000 de dolari, practic avem trei curve |
#111
Posted 07 March 2018 - 08:47
Quote Hidrocentrale, in Romania se pot construi din abundenta. tu ai vazut vreodata impactul unei hidrocentrale asupra mediului ? si nu doar acolo local unde sapi, tot ecosistemul zonei ? Romania nu are prea multe rauri suficient de mari sa suporte o hidrocentrala si in acelasi timp efectele asupra mediului sa nu fie critice. mergeti si studiati ca aveti destule exemple de ape terminate doar cu o mica hidrocentrala... |
#112
Posted 07 March 2018 - 10:02
hoover dam?
oroville dam? te pomenesti ca 3 froricele sunt mai importante decat barajele.... si cu padurile defisate cum ramane... ala nu e tot mediu? Edited by arg, 07 March 2018 - 10:04. |
#113
Posted 07 March 2018 - 10:08
arg, on 07 martie 2018 - 10:02, said:
oroville dam? Numai din ultimul an: Oroville Dam spillway failure cost rises to $870 million Quote
The cost of the Oroville Dam spillway failure last February has risen to $870 million, according to a new tally released Friday by the Department of Water Resources that includes $210 million of work done by agency staff and consultants. The department said in October that the cost of repairs by construction contractor Kiewitt would hit $500 million, but that estimate did not include the agency's internal costs. Heavy rains last year caused dam operators to release 55,000 cubic feet of water per second down the spillway, triggering the disintegration of the spillway and the evacuation of 188,000 nearby residents. |
#114
Posted 07 March 2018 - 10:19
#115
Posted 07 March 2018 - 10:27
pe vrea lui ceasca s-a amenajat cca 30% din potetialul hirdro energetic, incepand cu cele mai rentabile....
@ f300 chiar crezi ca am pus din greseala minunatia aia? sunt doua extreme hoover-ul are cofeficient de sigurata peste 5, iar oroville undeva pe la 0.5 problema mediului este inexistenta, ma rog e in capul alora care vor floricele in gropile de pe autostrada. Edited by arg, 07 March 2018 - 10:30. |
#116
Posted 07 March 2018 - 10:46
inuendo0, on 07 martie 2018 - 07:57, said:
Acum iti va reprosa ca fabricarea/construirea lor nu e deloc "verde". Dacă fiecare dintre miliardele de vehicule aflate în circulație ar fi înlocuite astăzi de un Tesla Model X, ar fi necesare 14 milioane de tone de cobalt, de două ori rezervele mondiale. Citește mai mult la: https://www.profit.r...aterii-17582878 smoke, on 07 martie 2018 - 08:47, said:
tu ai vazut vreodata impactul unei hidrocentrale asupra mediului ? si nu doar acolo local unde sapi, tot ecosistemul zonei ? Romania nu are prea multe rauri suficient de mari sa suporte o hidrocentrala si in acelasi timp efectele asupra mediului sa nu fie critice. mergeti si studiati ca aveti destule exemple de ape terminate doar cu o mica hidrocentrala... Cat despre impactul asupra oamenilor, care de obicei sint stramutati si dispar sate cu totul, e nepretuit (pt restul exista mastercard) arg, on 07 martie 2018 - 10:02, said:
hoover dam? oroville dam? te pomenesti ca 3 froricele sunt mai importante decat barajele.... si cu padurile defisate cum ramane... ala nu e tot mediu? Ca acum multi ani, niste unii au vrut sa faca niste proiecte megalomanice ? Stim asta, nu schimba impactul avut asupra mediului si e mult mai mare ca 3 floricele f300, on 07 martie 2018 - 10:08, said:
Numai din ultimul an: Oroville Dam spillway failure cost rises to $870 million arg, on 07 martie 2018 - 10:27, said:
problema mediului este inexistenta, ma rog e in capul alora care vor floricele in gropile de pe autostrada. ce usor e sa arunci asa cu vorbe, e in capul alora care.... de ce nu e oare ceva aiurea in capul tau? Totusi astia cu problema mediului sint niste oameni de stiinta, tu, trump si altii ce pregatire aveti? |
#117
Posted 07 March 2018 - 10:58
Vezi ca nu toate "retele" de baterii contin cobalt. Si alea sunt doar rezervele descoperite.
|
#118
Posted 07 March 2018 - 11:04
pai de aceea e Romania cu 50 de ani in urma.. ca toti gandesc ca majoritatea din voi.
De ce pe vremea lui ceausescu se putea si acuma sunt asa de multe piedici? De ce altii pot si noi ne incurcam in tot felul de probleme. De ce la altii functioneaza ce la noi e imposibil? |
|
#119
Posted 07 March 2018 - 11:05
unele contin si alt ceva:
[ https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/9c/Radioisotope_thermoelectric_generator_plutonium_pellet.jpg/300px-Radioisotope_thermoelectric_generator_plutonium_pellet.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Edited by arg, 07 March 2018 - 11:06. |
#120
Posted 07 March 2018 - 11:20
unbrutus, on 07 martie 2018 - 10:46, said:
deja s-a reprosat, dar vorbesti de parca ar fi ceva absurd... Dacă fiecare dintre miliardele de vehicule aflate în circulație ar fi înlocuite astăzi de un Tesla Model X, ar fi necesare 14 milioane de tone de cobalt, de două ori rezervele mondiale. Citește mai mult la: https://www.profit.r...aterii-17582878 Mai termina cu prostia ta de a tot prezenta un articol pe care oricum nu l-ai citit sau nu l-ai inteles. Iata partea edificatoare din el : "Dacă istoria se va repeta, cererea mare pentru cobalt nu va dura. La începutul anilor 2000, prețul paladiului, utilizat pentru convertorii catalitici care elimină particulele poluatoare din gazele de eșapament, s-a triplat în doi ani, din cauza temerilor legate de ofertă. Ulterior, producătorii auto au găsit soluții pentru a utiliza mai puțin din acest metal, iar cererea a scăzut cu o treime. Ford Motor a fost nevoit să revizuiască în scădere valoarea activelor cu 1 miliard de dolari după scăderea valorii stocurilor sale de paladiu. Bateriile automobilelor electrice ar putea urma o tendință similară. O altă soluție poate veni prin reciclarea bateriilor uzate, care ar putea adăuga la ofertă 25.000 de tone de metale, până în 2025, potrivit estimruilor făcute de CRU." Parca esti baba cu drobul de sare. Mai bine te-ai bucura ca rezervele de litiu sunt imense si se pot extrage si fara a polua. https://electrek.co/...nation-lithium/ Sau de faptul ca electrificarea incepe sa se extinda si spre celelalte mijloace de transport : https://electrek.co/...-battery-packs/ Cel mai mult urasc nu pe aia care nu fac nimic, ci pe aia care mai si pun bete in roate la cei care incearca sa faca ceva Edited by Ford4, 07 March 2018 - 11:23. |
#121
Posted 07 March 2018 - 11:31
Acolo este scris cam mult cu "ar putea" da tot asa ar putea sa creasca nu sa scada.
Ati calculat cam ce putere instalata ar avea nevoie 1 milion de automobile electrice pentru a fi tinute in functiune? Dupa aia ... |
#122
Posted 07 March 2018 - 11:39
"Se moare oriunde se află activitate umană" - este duma aruncată în Parlamentul României cândva, prin anii 90.
Acum putem spune că se poluează oriunde se află activitate umană. Degeaba ne găinăţăm pe noi că suntem ecologişti, când, pentru producerea oricărui bun există şi un anumit grad de poluare, mai mare sau mai mic. De ce ne amăgim cu apă rece? De ce nu înţelegem că nimănui, dar absolut nimănui, nu-i pasă de mediul înconjurător? Sau, cel puţin, nu într-o măsură atât de mare pe cât ne place să credem. Dacă se vrea ceva cu adevărat nepoluant, se caută răspunsul în energia solară. Există suficientă încât, captată, să alimenteze mai mult de jumătate de planetă pentru a ne da noi cu maşina electrică. Dar şi pentru a produce baterii de celule solare trebuie să poluăm. Probabil că, peste vreo 100 de ani, dacă între timp nu vom dispărea complet (tot din cauza unora de-ai noştri), vom descoperi şi metoda prin care să producem fără să poluăm mediul. Sau, mai bine-spus, să generăm materiale, nu să le producem. Este o frecţie (nu numai la piciorul de lemn) chestiunea asta cu maşinile electrice, cel puţin în prezent. Nu contează prin ce metode se produc actualele baterii, dacă o încărcare completă nu oferă autonomie de 1000 km minimum. Eu aşa văd evoluţia: dacă pot atinge 600 km autonomie (sau 700 în modul de condus economic - în cazul maşinii mele), ce mare realizare este să scad această autonomie, în loc să o măresc? De aceea se vând Tesla sh. Sau, cel puţin, se doreşte să se vândă. S-au lămurit oamenii că o maşină din asta e de ajuns numai pentru a te da mare, pentru a crede că pilotezi o navetă pe un drum plin de gropi şi de căruţe. Dar, când e vorba să pleci cu ea - nu spun de Paris, Roma, sau Viena, ci numai până la Sinaia - te trezeşti că rămâi în pana prostului. Numai că am evoluat: acum pana prostului nu mai poluează! Deci: nu contează cum se produc bateriile, dacă se vând sau se închiriază, cât stai la coadă pentru încărcare şi aşa mai departe. Ci contează faptul că, după ce că pierd timpul cât se încarcă maşina, nu pot merge cu ea 1000 de km fără să-mi pese de condiţiile de drum (aglomeraţie, curbe multe, pante abrupte etc.). La orice maşină, cel mai mare consum apare la accelerare. La fel şi la cele electrice. Dacă eu trebuie tot timpul să merg în coloană, pe Valea Prahovei, pe drum de munte în urcare, s-a zis cu cei 200 de km de autonomie sugeraţi. După 40 de km trebuie să mă opresc din nou la încărcător. |
#123
Posted 07 March 2018 - 11:57
Stii care e treaba, ca productia polueaza, dar la periferie sau prin campuri unde densitatea populatiei e mica si putini oameni petrec timp acolo.
Masinile polueaza unde e densitatea mare de populatie, in centrul oraselor unde lumea traieste 24/24. Sa iesi afara cand e ceata (ca se simte cel mai bine fenomenul poluarii) cu un tricou de bumbac bun pe tine si sa te plimbi pe strazi, apoi cand intri in casa sa mirosi acel tricou sa vezi ca miroase a esapament ca si cum ai fi sters esapamentul cu tricoul. Edited by lexis1, 07 March 2018 - 11:59. |
|
#124
Posted 07 March 2018 - 12:00
Quote problema mediului este inexistenta, ma rog e in capul alora care vor floricele in gropile de pe autostrada. pfft man. ori esti ori faci pe...stii tu ce ca nu vreau sa spun pe forum. inainte sa arunci niste vorbe doar asa studiaza macar un pic fenomenul de la cap la coada. ti-a zis un coleg ce fel de studii se fac. se distruge un intreg ecosistem, iar impactul poate fi dezastruos. in Romania avem putine rauri care pot sustine o hidrocentrala iar efectele secundare sa poate fi cat de cat restranse. |
#125
Posted 07 March 2018 - 13:05
Ion_Bumbu, on 07 martie 2018 - 11:31, said:
Acolo este scris cam mult cu "ar putea" da tot asa ar putea sa creasca nu sa scada. Ati calculat cam ce putere instalata ar avea nevoie 1 milion de automobile electrice pentru a fi tinute in functiune? Dupa aia ... PSC, on 07 martie 2018 - 11:39, said:
... dacă o încărcare completă nu oferă autonomie de 1000 km minimum. ... e, aici nu vezi mai departe: SIGUR va crește autonomia in următorii 10 ani - și semnificativ aș zice! |
#126
Posted 07 March 2018 - 13:17
f300, on 07 martie 2018 - 08:18, said:
Teoretic se pot construi hidrocentrale. Practic hidroelectrica era in insolventa, in conditiile in care n-a trebuit sa faca nu stiu ce lucrari impresionante de inginerie civila, nu s-a luptat cu ecologistii (nu in mod major, nu-mi gasiti ca s-au prins niste pet-uri intr-un baraj, sa vezi cum e sa construiesti un baraj si sa muti sate cu totul), nu a trebuit sa cumpere/exproprieze ca sa poata sa construiasca si sa foloseasca, etc, etc, etc. Totul a fost facut de comunisti si ei trebuiau doar sa astepte sa curga apa si sa mai repare pe ici colea. Si tot n-au reusit. Ca nu sunt simple constructiile de hidrocentrale e adevarat, probleme sunt la orice sursa conventionala de energie. Cred ca si aici ar trebui sa se uite unii la exemplele din tari cu experienta (ce a mers, ce nu). Evolutia spre energii mai curate/eficiente se intampla deja de cativa ani, doar cei care sunt negativisti sau troli nu o vad iar trendul va continua. Ca nu avem inca fuziune nucleara, ca pretul/MW la panourile fotovoltaice e inca mare, ca nu avem un mod de stocare energie rentabil la nivel national e alta discutie, alea sunt tinte de cercetare/productie/profit. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users