Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Automobil versus autocar versus tren versus avion
#91
Posted 23 January 2018 - 16:39
adryanos, on 23 ianuarie 2018 - 14:21, said:
Știu că pentru unii pare greu de crezut, dar se mai întâmplă. La fel pot să-ți spun că dorm noaptea și cu ușa deschisă la apartament de foarte multe ori... Nu e nevoie să mă crezi, doar ți-am spus ce se întâmplă. Și nu bat câmpii aiurea ). Ca dormi cu usa de la apartament DESCUIATA si nu deschisa, da, aia nu e nimic |
#92
Posted 23 January 2018 - 16:44
Portofelul efectiv îl uitasem. Nu pe banchetă, ci pe măsuța aia in vagoanele alea cu masă între scaune. Iar peste el telefonul. Nu s-a întâmplat de mai mult de 2-3 ori. Oricum nu mi se pare ciudat pentru că de obicei nu stau cu bani cash prea mulți în portofel. Cred că m-aș enerva dacă l-ar fura cineva pentru că în afară de niște plasticuri nu găsește mare brânză pe acolo. În schimb laptopul l-am tot lăsat pe scaun, masă etc. Nu aveam cum să-l car după mine în toaletă.
Da, ușa descuiată. Dacă aș lasă-o deschisă mi-e că ar intra cineva să mă întrebe de ce naiba e așa mai degrabă decât să intre hoții peste mine ). |
#93
Posted 23 January 2018 - 17:14
adryanos, on 23 ianuarie 2018 - 16:33, said:
Eu nu înțeleg care-i faza cu compartimentele alea la vagoane. Ce tot aveți cu ele? In compartimente mai aveai o oarecare urma de intimitate / confort (eventual il luai pe tot, in grup)... in astea... adryanos, on 23 ianuarie 2018 - 16:44, said:
Portofelul efectiv îl uitasem. Nu pe banchetă, ci pe măsuța aia in vagoanele alea cu masă între scaune. Iar peste el telefonul. Nu s-a întâmplat de mai mult de 2-3 ori. Edited by Barboso, 23 January 2018 - 17:18. |
#94
Posted 23 January 2018 - 17:19
Pentru că îl țin în buzunarul de la spate și e deranjant când stau pe scaun mai mult timp. Și cred că ajung explicațiile astea. Asta s-a întâmplat. Dacă mă credeți, bine. Dacă nu, și mai bine ).
Legat de scaunele din vagoanele noi, da, sunt proaste rău. Cu o mică excepție. Am mers cu niște vagoane acum puțin timp de la București la Brașov, cu scaune roșii (la clasa a 2-a), muuult mai comode decât orice altceva. Păreau destul de noi. |
#95
Posted 23 January 2018 - 17:33
Nici nu ma refeream la scaune (habar n-am cum sunt, cum ziceam, ultima data am mers cu trenul in '96, in compartiment), pur si simplu, ideea de-a imparti ore intregi acelasi spatiu inchis cu 100 de necunoscuti... intr-o parte asculta unu' manele pe telefon, in alta vorbesc unii tare (pe langa celelalte 30 de conversatii suprapuse din vagon), altu-i cu muzica populara mai incolo, mai miroase vreunu' de te da jos, alaturi scoate nea Vasile sunca si ceapa sau usturoiul si-ncepe sa manance, unu' vrea sa opreasca AC-ul (daca si unde exista), altu' vrea caldura mai tare, unu' vrea sa deschida geamul, altul il vrea inchis, mai e vreunul c-o hemoragie de flatulente...
Plus ca pe culoarul ala de la vagoanele compartimentate mai ieseai, te ma dezmorteai putin. Acum unde naiba o mai faci, intre scaune ? In aia 2 m2 de la capatul vagonului, la usa WC-ului ? In compartiment sunt doar sase oameni, chiar daca-s tot necunoscuti, gestionezi mai usor toate chestiile astea. Edited by Barboso, 23 January 2018 - 18:02. |
#96
Posted 23 January 2018 - 18:02
Barboso, on 23 ianuarie 2018 - 17:14, said:
In compartimente mai aveai o oarecare urma de intimitate / confort (eventual il luai pe tot, in grup)... in astea... În compartimentele alea aveai un fel de cameră, a ta, dacă prindeai loc singur. Nu zic că nu era mișto, dar stai mai lejer în vagoanele alea noi decât stai pe bancheta din spate a multor mașini moderne. Faci pipi când vrei, nu ești atent la trafic, ai șanse minime să faci accident, dacă faci pană nu trebuie s-o repari tu. Iar toate astea cu câțiva lei pe călătorie. Adică nu știu la ce confort vă așteptați voi. Mi-ar plăcea și mie o gagică de la CFR să-mi aducă cocktail-uri, iar alta să mă maseze, iar "locul" meu să fie un pat. Eventual să am și un Xbox, ceva, să treacă timpul mai repede. Dar ar fi absurd să mă consider nesatisfăcut dacă nu le primesc. Condițiile din trenuri mi se par satisfăcătoare în momentul ăsta. Așteptările călătorilor mi se par mult prea mari. Adică nu plătești ăia 30 de lei sau cât dai pe bilet să te simți bine. Trenul nu-i nici club, nici discotecă, nici salon de masaj. E un mijloc de transport. Plătești să ajungi la destinație. Stai jos, poți discuta cu alți călători, poți admira peisajul sau citi o carte. Îți iei niște căști dacă te deranjează zgomotul, dar n-am întlnit așa larmă. Vorbește lumea, dar la nivelul normal. Nu stai înghesuit, nu călătorești pe scară. Cel puțin eu n-am prins înghesuială când am mers. Eu prefer genul ăsta de vagoane, cu mai mulți în aceeași încăpere. Ai mai multă siguranță. Eram în primul an de facultate, mă duceam cu trenul la Iași. Și erau vagoanele alea vechi. La Vaslui s-a cam golit trenul, eram singur în compartiment. Vin la mine în compartiment doi indivizi, foști pușcăriași, îmi arătau cuțite, îmi povesteau de pușcărie, mă luau la întrebări, mi-au creat o stare de neliniște și nici n-aveam cum să mă duc pe lângă alții, că nu prea mai era nimeni prin jur. Aveam mulți bani la mine, pentru cămin, alte cheltuieli. Nu s-a întâmplat nimic, dar ca idee, m-aș fi simțit mai în siguranță dacă era mai multă lume în jur. Acum, să răspund la întrebare, prefer mașina pentru muncă. Infrastructura nu-mi permite să folosesc eficient transportul în comun. Având de lucru pe la societăți care au puncte de lucru prin mijlocul câmpului sau la periferia orașului, nu prea am rute de autobuz pe care să le pot folosi cu ușurință. Pentru plimbări pe distanțe mai lungi, trenul. Dacă aș vrea să plec mâine la Timișoara, nu m-aș gândi să mă duc cu mașina. Edited by SmurfK, 23 January 2018 - 18:02. |
#97
Posted 23 January 2018 - 18:06
Barboso, on 23 ianuarie 2018 - 17:33, said: Macar nu te plictisesti . Sincer, chestiile astea nu stiu daca se mai intampla si acum, cand eram prin liceu si pe anumite rute mai intalneam indivizi care fie mancau ceva mirositor, fie eliberau ceva mirositor, dar deja de 6-7 ani nu am mai intalnit decat foarte rar. In rest, asta cu ascultatul muzicii si vorbaraie s-ar putea rezolva, daca s-ar baga optiunea x vagoane slient x normale, si mutati cei care incalca regula, Ca unii sunt mai galagiosi nu e ceva ce se intampla exclusiv in trenuri si nici in Ro. Eu am mers in trenuri unde servirea era de avion + te lasau sa bei alcool (doar pe anumite rute, majoritatea de vacanta). In avion la fel, ai rute unde e la vie en rose oricand, sau rute unde la anumite ore toti dorm. Din ce am inteles acum dau si amenzi pentru fumat (daca esti in tren, chiar daca stationat si cu usa deschisa - ca pe "vremuri"). Intr-adevar, compartimentele sunt mai ok dar depinde peste cine dai. Mi s-a intamplat sa nu ne lase diversi sa ne mutam compartimentele pentru ca nu voiau, tocmai pentru a fi toti cunoscutii intr-un singur loc si sa ne vedem de treaba, ba sa se descalte/manance/miroase unii si nici cu geamul deschis nu ne lasau, ba ca avem prea multe bagaje si le luam din spatiul lor de deasupra si tot asa. Conteaza mult ce personae calatoresc, indifferent de mijloc (mai putin la masina, daca esti sofer/ai partener care conduce, altfel si acolo esti la cheremul altcuiva, nu la modul de mai sus, but still). Cat despre confort, na, daca nu esti fan masina stii ce sa-ti alegi/adaptezi ca sa te simti confortabil. Daca preferi masina, o vei face pe ea confortabila. Fiecare cu ce se simte comod, pana la urma, din toate punctele de vedere. Edited by Arianna-D, 23 January 2018 - 18:15. |
#98
Posted 23 January 2018 - 18:06
Unora le place la bouvagon. Ar trebuie să existe din ambele. Dar pe afară s-au apucat unii să facă chestii din astea, că e mai uşor de supravegheat (suntem cu toţii infractori cumva?), mai uşor de întretiţunut (posibil). La noi au copiat ideea. Măcar pe afară ajungi mai repede la destinaţie (în Ungaria, Cehia folosesc compartimentate pe scară mai mare; posibil pe acolo nu-s atâtea minţi xerorx), pe când la noi nu ai nici intimitate şi stai şi nu ştiu cât pe drum. Bine, mai există vagoanele semicompartimentate (am mers cu aşa ceva şi ghici unde am preferat să stau). Plus că dacă ai compartiment şi te plictiseşti înăuntru ieşi pe coridor.
Şi să vezi ce "drăguţ" e cu scaune inconfortabile şi lipsă compartiment dacă mergi noaptea şi ai chef să dormi Bine, eu nu prea pot să dorm în mers, nici în tren, nici în maşină Unele compartimentate îţi permit să încui uşa de la compartiment. Dar pe dinafară se poate deschide cu cheia pătrată şi dacă are hoţul aşa ceva Sau am păţit să nu o mai pot descuia... (şi am tras semnalul de alarmă - în gară; era cam gol şi nu m-a auzit nimeni când am strigat). 6 oameni erau la clasa 1. Acum regurile prevăd 6 locuri şi la clasa a 2-a, dar pe vremuri erau 8! Bine, mai găseşti 8 locuri la clasa a 2-a, dar nu pe trenuri de rang superior. Nasol a fost că s-au gândit ăi de la C.F.R. să aducă vagoane de clasa a 2-a cu 11 compartimente (pentru InterCity!, le mai găseşti în circulaţie, dar nu pline) şi pe lângă că erau scaunele înguste, mai era şi distanţa dintre scaune mică. Alea cu 10 (cum erau majoritatea) sunt ceva mai umane. @ Barboso : dacă ţi s-ar strica maşina sau ai rămâne fără permis şi în tren ai avea loc special pentru fumat ai lua trenul în loc de avion chit că ai face cu 2-3 ore mai mult? De fumat în vestibulul vagoanelor se fumează, chiar şi în Gara de Nord Edited by djl, 23 January 2018 - 18:11. |
#99
Posted 23 January 2018 - 18:21
djl, on 23 ianuarie 2018 - 18:06, said:
De fumat în vestibulul vagoanelor se fumează, chiar şi în Gara de Nord Cred ca pot numara pe degetele de la o mana ocaziile cand NU s-a dat amenda pentru ceve (fumat/lipsa bilete), si asta in 10-12 ani, mers uneori si lunar cu trenul, pe multe rute. In general se dau, si acum chiar mai dese. Edited by Arianna-D, 23 January 2018 - 18:22. |
#100
Posted 23 January 2018 - 19:37
SmurfK, on 23 ianuarie 2018 - 18:02, said:
1. stai mai lejer în vagoanele alea noi decât stai pe bancheta din spate a multor mașini moderne. Faci pipi când vrei, nu ești atent la trafic 2. Adică nu știu la ce confort vă așteptați voi. [...] Condițiile din trenuri mi se par satisfăcătoare în momentul ăsta. Așteptările călătorilor mi se par mult prea mari. Si nu ma deranjeaza sa "fiu atent la trafic". De (cel din) Bucuresti, recunosc, m-am cam saturat, dar la drum lung chiar ma relaxeaza. Se poate opri si masina pt nevoi fiziologice. Iar toaletele din benzinarii sau de pe autostrada sunt mult mai curate si civilizate decat alea pe care mi le amintesc eu din trenuri. 2. Nu ma astept la mare confort, tocmai de-asta prefer sa-mi folosesc masina, pt ca acolo-l am. Plus libertate de miscare. Dar consider vagoanele compartimentate mai confortabile decat cele deschise, asa cum si la munca prefer birou propriu (sau cu, sa zicem 2 - 4 - 6 oameni) unui open space de cateva zeci de oameni. Arianna-D, on 23 ianuarie 2018 - 18:06, said:
1. Macar nu te plictisesti 2. Ca unii sunt mai galagiosi nu e ceva ce se intampla exclusiv in trenuri si nici in Ro. 3. Mi s-a intamplat sa nu ne lase diversi sa ne mutam compartimentele 4. sa se descalte/manance/miroase unii si nici cu geamul deschis nu ne lasau, 5. Conteaza mult ce personae calatoresc, indifferent de mijloc 2. De acord, nici n-am afirmat ca doar in tren sau doar in Ro se intampla sau se poate intampla. Dar parca-i o diferenta intre 15 - 30 minute in metrou / autobuz, pana-n centru, sau 1 - 2 ore in avion, si 10 - 12 ore in tren, daca e sa se intample. Oricum, eu evit orice mijloc de transport in comun. Nu doar pt motivul asta al posibilelor probleme, ci pt libertate de miscare si confort, in primul rand. 3. Mie nu. Sa fie supraaglomerat si sa n-am ca alternativa decat culoarul, da (macar exista asa ceva, la compartimentate), dar sa fie locuri si "sa nu fiu lasat", nu. 4. As zice ca-s sanse mai mari sa se-ntample asa ceva cand sunt 100 de oameni (bouvagon) decat cand sunt doar 6 (in compartiment). In acelasi timp, un tren cu 3 bouvagoane inseamna ca ai doar doua eventuale "refugii", fata de 3 vagoane compartimentate, adica 29 de alte compartimente (nu stiu cate compartimente are un vagon, am considerat 10, se-ntelege ideea). 5. Corect, da' nu (prea) ai control. Mai mult decat sa alegi clasele superioare, cu speranta ca acolo-s oameni mai civilizati, n-ai ce face, e la noroc. djl, on 23 ianuarie 2018 - 18:06, said:
1. @ Barboso : dacă ţi s-ar strica maşina sau ai rămâne fără permis şi în tren ai avea loc special pentru fumat ai lua trenul în loc de avion chit că ai face cu 2-3 ore mai mult? 2. De fumat în vestibulul vagoanelor se fumează, chiar şi în Gara de Nord Iar permisul am grija sa nu mi-l pierd... stiu pt ce se ia si nu fac asa ceva. De fapt, exceptand viteza, chiar conduc regulamentar. Si-as zice ca si-un "sofer de rezerva" gasesc, daca am nevoie. In fine, daca se ajunge sa "nu" si "nu"... habar n-am. Daca "2 - 3 ore mai mult" se refera strict la durata zborului (ca si aluia i se adauga niste ore de "timp pierdut", probabil ca da... in final se ajunge la acelasi timp. Dar numai daca am loc de fumat. Daca-s "2 - 3 ore mai mult" decat zborul cu avionul + restul timpului (legatura cu aeroportul / imbarcare / debarcare), probabil ca nu. 2. Legal ? Edited by Barboso, 23 January 2018 - 20:11. |
|
#101
Posted 23 January 2018 - 19:42
Neaceasca85, on 23 ianuarie 2018 - 02:34, said:
Pentru mine masina fara aer conditionat= Dacie. Din 2005 incoace nu am mai avut si nu voi mai avea de-a face cu o masina fara AC. Si poate ca nici cu benzinare. Dieselache rulz. Cu microbuzele C & I am mers doar cand trenul era anulat din cauza surparii unui pod de la Recea/Sinesti prin 2005. Cu trenul libertate si timp nelimitat sa ai. Lipsa de griji. Ceva ce nu prea se mai poate in ziua de azi, ritmul devine tot mai alert, tot mai stresant. Microbuzele C&I sunt lux comparat cu multe alte microbuze din tara. In Romania clar, exceptand Bucuresti - Valea Prahovei si Bucuresti - Constanta trenul este lent si foarte lent, nu e pentru cine se grabeste sa ajunga la destinatie. Altfel doar vagoanele de dormit sau treburile ce pot fi rezolvate din tren ce mai pot fi un atu uneori ale trenului cand e lipsa de timp. P.S. Tu oricum ai destul timp, dar iti place sa il petreci doar stand in casa. |
#102
Posted 23 January 2018 - 20:04
@ Barboso : nu se fumează legal, dar nah, unii sunt mai îngăduitori.
|
#103
Posted 23 January 2018 - 20:17
underb, on 23 ianuarie 2018 - 10:39, said:
Lasi impresia ca preferi trenul. Zici ca mergi cu masina pe distante mici si rar. E o alegere sau o constrangere? Ai putea sa mergi doar cu masina daca ai vrea dar preferi trenul? Ai familie, copii? Zici de situatiile in care nu ai alternativa viabila la oricare din mijloacele de transport. In afara de avion pe distante f lungi nu exista asa ceva. Ok, sti alternative viabile la masina personala cu care sa ajung in statiunea Straja vara, in satul Zavoi, in satul Nucsoara - Retezat, in satul Bradetu din comuna Nistoresti, in Hateg din Subcetate si invers, Groapa Seaca, Transalpina? Si mai sunt destule zone. Dar la Balea Lac ori Babele iarna alternativa la Telecabina? Apoi la avion daca aflu maine dimineata ca trebuie sa ajung urgent in cateva ore la sute/mii de km distanta as lua avionul fara sa ma gandesc de 2 ori. La fel daca vreau sa merg undeva unde e dificil sau imposibil de ajuns terestru: Israel, America, Australia, etc. Apoi nu prea sunt alternative la tren daca azi sunt in punctul x si maine dimineata trebuie sa fiu fresh departe, locatii fara aeroport/curse de avion. Spre exemplu din Subcetate acum aflu ca maine dimineata trebuie sa fiu in Bucuresti si fresh ca am de semnat niste acte/un examen/o afacere, etc. acum fiind la ziua unui prieten si evident baut un pic mai mult, azi-noapte nu am dormit deloc ca am muncit, azi cu treburi mai toata ziua. Ce as face? Pai evident in 2-3 ore as fi la gara cu bagajul si bilet la vagonul de dormit, alternativa care ar fi fost? Sa merg cu taxiul la Bucuresti? Sau cu cine stie ce pana la Cluj (200 si de km) si sa iau de acolo avionul? adryanos, on 23 ianuarie 2018 - 16:33, said:
Eu nu înțeleg care-i faza cu compartimentele alea la vagoane. Ce tot aveți cu ele? Barboso, on 23 ianuarie 2018 - 17:33, said:
Nici nu ma refeream la scaune (habar n-am cum sunt, cum ziceam, ultima data am mers cu trenul in '96, in compartiment), pur si simplu, ideea de-a imparti ore intregi acelasi spatiu inchis cu 100 de necunoscuti... intr-o parte asculta unu' manele pe telefon, in alta vorbesc unii tare (pe langa celelalte 30 de conversatii suprapuse din vagon), altu-i cu muzica populara mai incolo, mai miroase vreunu' de te da jos, alaturi scoate nea Vasile sunca si ceapa sau usturoiul si-ncepe sa manance, unu' vrea sa opreasca AC-ul (daca si unde exista), altu' vrea caldura mai tare, unu' vrea sa deschida geamul, altul il vrea inchis, mai e vreunul c-o hemoragie de flatulente... Plus ca pe culoarul ala de la vagoanele compartimentate mai ieseai, te ma dezmorteai putin. Acum unde naiba o mai faci, intre scaune ? In aia 2 m2 de la capatul vagonului, la usa WC-ului ? In compartiment sunt doar sase oameni, chiar daca-s tot necunoscuti, gestionezi mai usor toate chestiile astea. |
#104
Posted 23 January 2018 - 20:20
Multe din alea compartimentate arată naşpa pentru că şi-au băgat ceva în ea de întreţinere Că dacă ar fi fost mai îngrijite, ar fi arătat tot ca pe vremuri, dar măcar ar fi dat senzaţia de plăcut.
|
#106
Posted 23 January 2018 - 20:32
Barboso, on 23 ianuarie 2018 - 19:37, said:
5. Corect, da' nu (prea) ai control. Mai mult decat sa alegi clasele superioare, cu speranta ca acolo-s oameni mai civilizati, n-ai ce face, e la noroc. djl, on 23 ianuarie 2018 - 20:20, said:
Multe din alea compartimentate arată nașpa pentru că și-au băgat ceva Ăźn ea de Ăźntreținere Că dacă ar fi fost mai Ăźngrijite, ar fi arătat tot ca pe vremuri, dar măcar ar fi dat senzația de plăcut. |
#107
Posted 23 January 2018 - 20:39
#108
Posted 23 January 2018 - 20:43
@ LunaCrystal : au reglare a încălzirii. Prize se pot pune la modernizare. Din vagoanele D.W.A. (seria 80) au făcut câteva în seria 70. Nu ştiu dacă cu priză, dar au aer condiţionat şi la nevoie poţi rabata puţin geamul.
Nu ştiu dacă poţi regla per compartiment aerul conidiţionat. Dacă e primăvară şi sunt în zonă de munte prefer să deschid puţin geamul ca să respir aer curat. Edited by djl, 23 January 2018 - 20:46. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users