Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Telefonul Oppo a74 mi-a blocat ca...

A inviat Mudava

Vouchere de vacanta

Cand One United nu mai vand isi v...
 Mandolina feliat legume

Atestat consilier de siguranta

alarma auto Autowatch 346 RLI

Ce se intampla cu actualii tineri...
 Descifrare reteta

Zapp fix

Rulment pt diferential 4motion

Lipire filtru la baterie ikea
 Meserias nu mai vine sa termine l...

Soferii prinsi bauti sau drogati ...

geometrie autorulota

Sfat achiziție laptop ~4500 ...
 

Skoda Superb v3 Ambition 1.4TSI 150CP, 6M

* * * - - 2 votes
  • Please log in to reply
227 replies to this topic

#55
mufasa

mufasa

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,011
  • Înscris: 02.12.2014
Sa fie intr-un ceas bun !
Superbul mi-a placut intotdeauna, are un raport calitate pret imbatabil avand in vedere ca practic este o masina de clasa mare (chiar daca teoretic e incadrata la medie).
Dotarile mi se par indestulatoare, dar dpmdv lipseste una esentiala : cutia automata. Stiu ca-i scumpa, probabil nu te-ai gandit la ea ca nu ai folosit in trecut si conservatorismul este puternic la aspectul asta, dar daca poti s-o schimbi si vei face asta iti garantez ca va fi lucrul care-ti va placea cel mai mult si probabil cea mai util optional.

#56
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017

View Postmufasa, on 31 decembrie 2017 - 09:27, said:


dar dpmdv lipseste una esentiala : cutia automata.
Noua generatie, de soferi handicapati care nu poate conduce fara cutie automata  . Pai tocmai cutia automata omoara placerea condusului , cand tu decizi pana la ce turatie duci motorul nu cutia decide in locul tau ( ca tu ca sofer esti incapabil sa judeci ) - parerea mea .

#57
alliNdanuTz

alliNdanuTz

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,806
  • Înscris: 12.06.2010
Zici ca e topic de pe "Sfaturi cumparare auto" nu de pe "Jurnal de bord" ...
Omu' a deschis topic-ul pentru masina care a achizitionat-o si pentru sugestii in leg cu optiunile, atat timp cat se mai pot modifica si voi incepeti sa ii recomandati sh-uri sau alte masini. Bravo ma.

@kpk1 Felicitari pentru achizitie, asteptam poze cu ea cand ajunge :)
25k pare un pret foarte bun pentru o masina NOUA cum e Superb-ul, mai ales ca are si foarte multe optiuni :)
Cat mai multi km fara probleme :D

#58
denky

denky

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,360
  • Înscris: 09.03.2009
Ma alatur si eu cu urarea de bafta in exploatare! Are vecinul meu una combi, cand am vazut portbagajul... omul are la 2 m si incape bine si in spate.

#59
kpk1

kpk1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,485
  • Înscris: 18.05.2004
@mufasa
Am scris si anterior ca nu ignor DSGul numai ca pe motorul de 1.4 se livreaza pacatosenia de DQ200 care e cunoscuta ca fiind o cutie cu probleme de la lansare. Poate le-au mai rezolvat dar pana nu vad 5 ani fara evenimente nu am incredere.
Cum iti suna 2000-5000 lei pe subansamble de la ambreiaje, mecatronic etc ?
Daca era sa iau DSG luam si padele pentru ca de modul manual nu ma las.
Din putina mea experienta cu cutiile automate am vazut ca nu prea au cale de mijloc, ce-i drept nici eu nu m-am acomodat cu ele. Daca mergi lejer subtureaza prea mult. Eu stau in croaziera undeva pana la 2500 ture. Cand ii dau talpa nu trec de 4000. Ori automata ce-mi face, in croaziera sta la 1000+ iar la talpa ajunge aproape de zona rosie.
Automata e buna pentru cei care merg mult in orase aglomerate. La drum intins o benzina are plaja mare de ture si nu schimbi decat la depasiri.

Edited by kpk1, 31 December 2017 - 10:06.


#60
LauCalin

LauCalin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,148
  • Înscris: 08.12.2008
Subturează, in sensul că dacă o calci" nu retrogradează sau de-abia se mișcă? Vibrează caroseria de la subturat? Ah, că vezi tu acolo o turație "anormal" de mica, e altceva. Nu vreau sa fiu înțeles greșit, dar sa nu uitam că acele reglaje au fost făcute de niste ingineri. Iar criticii sunt niste simpli forumisti care știu ei tot. :)

#61
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,438
  • Înscris: 08.12.2006

View Postkpk1, on 30 decembrie 2017 - 10:18, said:


In alegerea masinii pentru mine conteaza foarte mult sa am un service specializat in zona sau o persoana cunoscuta care sa cunoasca bine genul de masina.
Mazda mi-a placut si mie dar restul detaliilor m-a oprit sa avansez ceva.
Toyota nu prea sunt Toyota din lumea larga. Sunt proiectate prin UK. Fiabilitatea e discutabila. Am avut 2-3 Toyote intre cunostinte si toate cu probleme. La un diesel s-au schimbat toti injectorii; la revedere

In primul rand, asteptare usoara. Nu-ti urez sa o stapanesti cu placere pentru ca inca nu e aici, masina.

In al doilea rand, nu m-am putut abtine sa nu atrag atentia asupra unor informatii eronate. Avensis este construit / asamblat in UK, nu proiectat. Acelasi lucru se intampla si cu generatia anterioara. Designul modelelor destinate exclusiv pietei din europa se face in Franta iar proiectarea platformelor tehnice in Japonia si sunt folosite la nivel international. Astfel vei vedea ca masini exista masini vandute exclusiv in Japonia / US impart platforma tehnica cu Avensis ( ex: Scion Tc).
Fabrica din UK are ca scop principal asamblarea masinilor. Realizeaza partea de caroserie si monteaza apoi masina. Motoare, cutii de viteze, electronica, etc, vin deja realizate ca si subansamble, nu le fabrica ei.
Legat de fiabilitate, motorizarile diesel au fost intotdeauna mai pacatoase si nu recomand nimanui care cauta masina fiabila sa-si ia diesel de la japonezi. Nu au traditie la asa ceva, din punctul lor fabricarea de diesel acopera o nisa a pietei pe care o vizeaza, sunt ferm convins ca finantarile de cercetare sunt proportionale cu nr. unitatilor diesel vandute. Toyota chiar a renuntat sa mai fabrice diesel-uri si le ia de la BMW, realizand ca este mai viabil asa.
Altfel, dpdv motoare pe benzina, cele destinate pietei din Europa le gasesti peste tot pe glob, inclusiv japonia si nu cunosc sa aiba probleme cronice de fiabilitate.

Da, service-urile sunt in mare parte umplute cu ageamii (cum se intampla cam la toate marcile), greu gasesti unul cu oameni care chiar sa iti dea increderea ca ai de-a face cu niste profesionisti (eu bat 400km dus-intors pentru revizie).

Legat de cutiile automate, simplist vorbind, cutia o controlezi cu pedala de acceleratie. Da, la prima vedere e cum zici tu insa daca mergi un pic cu o masina echipata cu cutie automata iti vei da seama ca nu e chiar alb/negru si ca exista o multime (cel putin 50) de nuante de gri :). O sa vezi ca in functie de cat apesi pe acceleratie cutia poate sa schimbe doar 1 treapta in sus, astfel incat sa urce turatia motorului doar putin si nu sa se duca in rosu. Asta cu dusul in ture de peste 4000 rpm se intampla cand o calci sanatos / kickdown si este mult mai sanatos pentru motor decat sa accelerezi in aceeasi maniera de la 2500 rpm.
De asemenea, subturarea exista doar in raport cu sarcina existenta. Un motor care sta in conditii de sarcina mica la o turatie mica nu este subturat. Subturarea apare cand sarcina creste, motorul nu poate livra cat i se cere si nu se schimba nimic (gen nu se coboara 1-2 trepte). Conceptul de motor subturat nu poate exista pe o cutie automata decat daca cutia este defecta pentru ca o cutie automata exact asta face, analizeaza in continuu sarcina pe motor si are grija sa fie in treapta optima livrarii ei in mod cat mai eficient.

Edited by closchkutza, 31 December 2017 - 10:34.


#62
mufasa

mufasa

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,011
  • Înscris: 02.12.2014

View Postkpk1, on 31 decembrie 2017 - 10:01, said:

@mufasa
Am scris si anterior ca nu ignor DSGul numai ca pe motorul de 1.4 se livreaza pacatosenia de DQ200 care e cunoscuta ca fiind o cutie cu probleme de la lansare. Poate le-au mai rezolvat dar pana nu vad 5 ani fara evenimente nu am incredere.
Cum iti suna 2000-5000 lei pe subansamble de la ambreiaje, mecatronic etc ?
Daca era sa iau DSG luam si padele pentru ca de modul manual nu ma las.
Din putina mea experienta cu cutiile automate am vazut ca nu prea au cale de mijloc, ce-i drept nici eu nu m-am acomodat cu ele. Daca mergi lejer subtureaza prea mult. Eu stau in croaziera undeva pana la 2500 ture. Cand ii dau talpa nu trec de 4000. Ori automata ce-mi face, in croaziera sta la 1000+ iar la talpa ajunge aproape de zona rosie.
Automata e buna pentru cei care merg mult in orase aglomerate. La drum intins o benzina are plaja mare de ture si nu schimbi decat la depasiri.
De fiabilitatea anumitor tipuri de cutii automate nu stiu si nu-mi dau cu parerea, habar n-am ce e pe Superb.
Doar ca recomand ca idee in general (daca exista solutia) deoarece lumea este ancorata in trecut si face cu greu pasul catre viitor, agatandu-se de anumite mituri false ca de exemplu placerea condusului. Si daca cineva vrea musai manual exista padele cum prea bine spui, numai ca trebuie sa te inveti cu ele.

#63
kpk1

kpk1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,485
  • Înscris: 18.05.2004
@LauCalin
Este cunoscut ca inginerii aceia de dragul economiei si cifrelor pe hartie sacrifica aspecte mai importante pentru viata motorului. Nu sunt eu cel care a facut remarca, doar am reconfirmat a mia oara ce si altii au observat. DQ200 e o cutie care subtureaza daca nu e in sarcina mare.
In ultimii ani pe aceiasi ingineri pe mana cu oamenii de markenting ii suspectez ca intentionat mai introduc cate o anomalie ca sa te prinda in service mai des si in cele din urma sa te determine la ceva ani sa mai schimbi masina. Cred ca sunteti de acord ca nu se mai fac masini cu aceeasi responsabilitate ca acum 10-15 ani.
As prefera oricand o masina mai analogica, mai putin complicata, dar mai fiabila.
Ne-au luat ochii cu designul si gadgeturile si au slabit la calitate si fiabilitate.

@mufasa
Da-mi o cutie fiabila ca de padele promit sa ma invat eu cu ele :D

#64
mufasa

mufasa

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,011
  • Înscris: 02.12.2014

View PostBaxon, on 31 decembrie 2017 - 09:33, said:

Noua generatie, de soferi handicapati care nu poate conduce fara cutie automata  . Pai tocmai cutia automata omoara placerea condusului , cand tu decizi pana la ce turatie duci motorul nu cutia decide in locul tau ( ca tu ca sofer esti incapabil sa judeci ) - parerea mea .
Multe prostii in replica ta ....
Un singur exemplu : Porsche si-a pus problema serios sa renunte la cutia manuala pentru modelul 911 (simbolul masinii sport all time) datorita cererii scazute pentru aceasta (nu mai stiu exact dar sub 10%). Cf. postului tau sau, 911 a devenit o masina pentru handicapati in care placerea condusului nu mai exista.
Sfatul meu este sa nu mai bati campii pana cand nu vei utiliza frecvent o masina cu AT.

#65
petman

petman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,865
  • Înscris: 28.11.2001
La Mazda mea (e 3 dar si 6 vine tot cu aceeasi cutie) am cutie automata cu covertor de cuplu si cu padele (asa vine in echipare). Daca vreau sa ma joc cu masina o las in D si misc de padele si intru intr-un fel de mod M. Dupa cateva secunde trece inapoi in D. Am si M daca vreau. Cutia analizeaza stilul tau de mers si se adapteaza. Am avut zile in care am mers mai calm si cutia tinea turatia jos dar cand am avut nevoie de demaraj a schimbat rapid 2 trepte in jos si s-a dus spre 6k rpm. Dar au fost zile cand am avut de alergat si a tinut turatia mult mai sus si fiind mai rapida in schimbari.
Dupa cateva sute de mii de kilometri facuti cu manuale nu ma mai intorc in veci la asa ceva asa ca da, ma pot considera un handicapat cu multi kilometri :)) Uneori @baxon o dai rau de gard.
@kpk1 eu nu am vrut masina de la vag cu cutia dsg7 tocmai din cauza acestor probleme. Si din ce stiu eu de prin serviceuri nu prea s-a rezolvat.

#66
mufasa

mufasa

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,011
  • Înscris: 02.12.2014

View Postkpk1, on 31 decembrie 2017 - 10:53, said:

@LauCalin
Este cunoscut ca inginerii aceia de dragul economiei si cifrelor pe hartie sacrifica aspecte mai importante pentru viata motorului. Nu sunt eu cel care a facut remarca, doar am reconfirmat a mia oara ce si altii au observat. DQ200 e o cutie care subtureaza daca nu e in sarcina mare.
In ultimii ani pe aceiasi ingineri pe mana cu oamenii de markenting ii suspectez ca intentionat mai introduc cate o anomalie ca sa te prinda in service mai des si in cele din urma sa te determine la ceva ani sa mai schimbi masina. Cred ca sunteti de acord ca nu se mai fac masini cu aceeasi responsabilitate ca acum 10-15 ani.
As prefera oricand o masina mai analogica, mai putin complicata, dar mai fiabila.
Ne-au luat ochii cu designul si gadgeturile si au slabit la calitate si fiabilitate.

@mufasa
Da-mi o cutie fiabila ca de padele promit sa ma invat eu cu ele Posted Image
Parerea ta despre "subturat" este gresita, am abordat si eu acelasi subiect tot aici pe forum ca si mie mi se parea ciudat sa merg cu 1400 rpm dar mi s-a explicat de cei mai doxati in domeniu si am inteles ca-i fals. Subturat implica functionare defectuoasa iar o cutie automata in nici un caz nu permite asta ci doar tine turatia la minimum necesar pentru a merge cat mai economic. Daca insa iti place sa stai mai sus in ture, ceea ce evident e mai misto, evident cu cresterea corespunzatoare a consumului, o tii in sport si nu-ti mai cade sub 1800 ture. Eu am mers ani de-a randul cu o masina numai in sport din motivul asta.

Ti-am spus ca nu-s persoana sa-ti recomand un model de cutie automata, eu le-am folosit a la long pe cele de pe Touareg, A6, Land Cruiser si Mustang, de care or fi ele. Insa din moment ce-ti iei masina noua ai garantie 4 ani cel putin, asta in cazul in care nu poti s-o extinzi (recomandabil dpmdv), daca preconizezi sa ti masina doar cat este in garantie, te doare la basca de ce va face cutia. Pe de alta parte la cutia manuala sa fii sigur ca pe la 50-80K km vei schimba ambreiajul, care va costa ceva (600-800 EUR ?!?!), fapt care la AT nu se intampla.

Edited by mufasa, 31 December 2017 - 11:21.


#67
LauCalin

LauCalin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,148
  • Înscris: 08.12.2008
Pai asta zic și eu. Sa mergi cu 1400-1500 rpm nu înseamnă neaparat să mergi subturat și să distrugi motorul sau cutia.
Iar o automata , dacă e să se strice , de multe ori se întâmplă de la 200-250000 de km. Adică după imperioada in care, teoretic cel puțin, schimbi doua loturi de ambreiaj la o manuala. Adică te costa peste 500-600 de euro (sa nu uitam că e f posibil sa adăugăm și volanta - 400-500 de euro), bani cu care ai repara o automata (dacă e cazul). Repet, astea sunt teorii. Iar daca cumperi mașina noua și o păstrezi până pe la 100-120000 de km, te doare la "basca" de defectarea cutiei automate.
@kpk1, și acum 20-30 de ani când se foloseau cutiile automate, funcționarea lor era tot cam la fel. Adică se urmarea că motorul sa meargă la o turație mica, dar fara a-i fi afectat randamentul. Ce s-a întâmplat între timp cu fiabilitatea acestor cutii si a mașinilor in general, e altă discutie.

Edited by LauCalin, 31 December 2017 - 11:23.


#68
cavaliere

cavaliere

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,498
  • Înscris: 13.09.2016

View Postkpk1, on 31 decembrie 2017 - 10:01, said:

@mufasa
Am scris si anterior ca nu ignor DSGul numai ca pe motorul de 1.4 se livreaza pacatosenia de DQ200 care e cunoscuta ca fiind o cutie cu probleme de la lansare. Poate le-au mai rezolvat dar pana nu vad 5 ani fara evenimente nu am incredere.
Cum iti suna 2000-5000 lei pe subansamble de la ambreiaje, mecatronic etc ?
Daca era sa iau DSG luam si padele pentru ca de modul manual nu ma las.
Din putina mea experienta cu cutiile automate am vazut ca nu prea au cale de mijloc, ce-i drept nici eu nu m-am acomodat cu ele. Daca mergi lejer subtureaza prea mult. Eu stau in croaziera undeva pana la 2500 ture. Cand ii dau talpa nu trec de 4000. Ori automata ce-mi face, in croaziera sta la 1000+ iar la talpa ajunge aproape de zona rosie.
Automata e buna pentru cei care merg mult in orase aglomerate. La drum intins o benzina are plaja mare de ture si nu schimbi decat la depasiri.

Automata e buna pt oricine, placerea condusului nu sta (doar) in schimbatul vitezelor.  Din punctul meu de vedere, transmisia automata ar trebui sa fie prima dotare de dorit pe orice masina. Cat despre padele, cine are poate confirma, ca alea ajung sa fie folosite foarte rar.  
Automata e tocmai gandita sa evite situatiile de subturare/exploatat necorespunzator al motorului de catre acei "soferi handicapati".
Oricum, nu stiu cum e la Skoda, dar daca masina se ia noua, nu tot are garantie 4 5 ani?
Cat despre reparatii, 2000-5000 de lei costa de regula kitul de ambreiaj/volantul cu masa dubla de exemplu. Adica na, 2000 de lei un cost de reparatie mi se pare insignifiant in raport cu deprecierea pe care oricum o ai la orice masina noua din momentul in care sta in fata portii.
Drumuri fara probleme, sa o stapanesti sanatos si la multi ani!

#69
Deenman

Deenman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,570
  • Înscris: 22.09.2013
Nu e vorba de garantie, e vorba ca garantia nu acopera costul total al unei reparatii pe perioada garantiei. Voi va imaginati ca daca se strica cutia automata, lasi masina la reprezentanta, revii dupa 3 zile, o iei si nu platesti nimic>? Se plateste manopera, ceva tot se plateste, se plateste timpul in care ramai fara masina, si poti sa ramai si 1 luna fara ea.

Ambreiaje uscate dsg 7, schimbate de 2 ori in 100.000km, masina in garantie. Reparatia este partial gratis, ceva bani toti se platesc.

#70
alliNdanuTz

alliNdanuTz

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,806
  • Înscris: 12.06.2010

View Postmufasa, on 31 decembrie 2017 - 10:54, said:

Multe prostii in replica ta ....
Un singur exemplu : Porsche si-a pus problema serios sa renunte la cutia manuala pentru modelul 911 (simbolul masinii sport all time) datorita cererii scazute pentru aceasta (nu mai stiu exact dar sub 10%). Cf. postului tau sau, 911 a devenit o masina pentru handicapati in care placerea condusului nu mai exista.
Sfatul meu este sa nu mai bati campii pana cand nu vei utiliza frecvent o masina cu AT.
Cu genu' de persoane precum individul care are impresia ca cei care conduc masini cu cutie automata sunt handicapati, nu se poate discuta. Atat il duce capu' si aia e. De aia nici nu m-am obosit sa ii raspund la reply, am incercat in trecut cu altii si nu are rost, lasa-l sa mestece in mamaliga prin trafic in timp ce noi, cei handicapati, ne bucuram de confortul unei cutii automate.

Quote

Cat despre padele, cine are poate confirma, ca alea ajung sa fie folosite foarte rar.
Corect, dar si cand le folosesti, fac toti banii :)

Edited by alliNdanuTz, 31 December 2017 - 11:32.


#71
kpk1

kpk1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,485
  • Înscris: 18.05.2004

View PostalliNdanuTz, on 31 decembrie 2017 - 11:30, said:

Corect, dar si cand le folosesti, fac toti banii Posted Image
Momentul acela cand esti singur in masina pe o urcare de munte :D

#72
Deenman

Deenman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,570
  • Înscris: 22.09.2013
Momentul acela cand tii masina in treapta 3 si mergi pe urcare de munte de la 40 la 130km/h? da, il stiu, se numeste redline. Masinile de strada nu sunt facute pt asta.

Edited by Deenman, 31 December 2017 - 11:41.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate