Duratec vs Duratorq vs Ecoboost
Last Updated: Nov 19 2017 15:27, Started by
Monstruozitate
, Oct 25 2017 21:04
·
0
#19
Posted 26 October 2017 - 18:09
Da, ai dreptate, am luat la capacitate cilindrică şi nu e justă comparaţia.
1.0 Ecoboost: 7,64 l/100 , tot e o diferenţă consistentă. Edited by Yoda, 26 October 2017 - 18:11. |
#20
Posted 26 October 2017 - 22:38
1,6 TDCI nu are 120 CP. Abia 1,5 TDCI are 120 CP.
Iar la consum mediu : - 1,6 TDCI : 5,92 % ( https://www.spritmon...=00&powerunit=2 ) - 1.0 ecoboost : 7,16 % (https://www.spritmon...=00&powerunit=2) 1,24 % nu mi se pare o diferenta cat sa se mai merite dieselul. |
#21
Posted 27 October 2017 - 09:08
E o diferenţă de minim 1000 lei pe an. Merită oare? Eu zic că da.
Nu te uita doar la putere, uită-te şi la cuplu motor. Ce preferi în plus? 10 CP sau 70 Nm? Ghici cu care ieşi din nămeţi? Edited by Yoda, 27 October 2017 - 09:09. |
#22
Posted 27 October 2017 - 14:52
In privinta iesitului din nameti normal ca preferi cuplul mai mare, dar nu cred ca asta trebuie sa fie criteriul pentru care iti iei masina.
Eu am avut 1,6 TDCI si cand mi-am schimbat masina anul trecut, am trecut la 1,5 ecoboost si sincer nu m-as mai intoarce la diesel. Prima masina noua a mea a fost o benzinara aspirata si la buy back am trecut la diesel deoarece ma nemultumea cum tragea in rampe, eu mergand destul de des la munte cu masina incarcata. Anul trecut cand am facut din nou buyback am facut drive test cu 1.0 ecoboost si mi-am dat seama ca in sfarsit prin punerea turbo si pe benzina s-a ajuns la solutia pe care o visam, un motor pe benzina care sa aiba elasticitatea unui benzinar la drum intins, dar care sa traga in rampe ca un diesel. Iar 1.0 care are cuplu de doar 170 Nm tragea incredibil in rampe pe drum virajat fiindca are acest cuplu inca de la 1400 rpm. Dieselul nu trage mult mai bine fiindca pe la 1400 nu cred ca are cu mult mai mult cuplu pe la 1400, cuplul lui maxim de 240 Nm fiind de la 1850 rpm. Testeaza un 1.0 ecoboost pe serpentine in rampa si ai sa ramai uimit de cum trage. Daca mai adaugam la asta pretul mai mic cu 1500 euro plus faptul ca nu mai trebuie sa stau cu grija regenerarilor si infundarii DPF la un mers de 50% prin oras, plus insonorizarea mai buna la viteze mari, decizia am luat-o cu usurinta. Uite chiar nu m-am gandit atunci ca diferenta de cuplu este de vreo 70 Nm fiindca nu prea i-am simtit lipsa (nu m-am gandit la iesitul din zapada unde asta ar putea sa conteze). Mi-am luat un 1,5 ecoboost doar fiindca am prins o oferta buna la un motor mai puternic in bugetul meu de 16000 euro (iar la asta am cuplu tot de 240 Nm ca la fostul diesel) |
#23
Posted 29 October 2017 - 16:37
De ce nu spui despre EcoBoost cum e si la coborarea de pe aceeasi "rampa"?
Frana de motor aproape inexistenta cred este singurul dinte pe care il am impotriva benzinelor mici supraalimentate. In rest - numai de bine. Dar nu e cazul sa comparam un benzinar supraalimentat de 1l cu un diesel de 2l+, ca nu da bine in poza! Edited by Tyby, 29 October 2017 - 17:10. |
#24
Posted 29 October 2017 - 18:53
Eu am diesel duratorq tdci si stiu cat costa intretinerea la un diesel. Intamplarea face ca am condus la test drive un 1.0 ecoboost de 125cp pe Focus. Masina in Timisoara avea consum mediu de 6.3%. Eu am consum chiar mai mare la 2.0tdci. Acest motoras, pus pe un Focus nu se misca cu mult mai rau decat dieselul meu. Eu sunt hotarat sa trec pe benzina, chiar si cu pretul unui consum de 2l mai mare in cazul unui benzinar(vreau un 1.5 ecoboost).
|
#25
Posted 29 October 2017 - 21:42
Neuronule, mai fa niste teste cu motoarele astea mici.
Am avut un Focus 1.0, 125 CP in sudul Spaniei, rent-a-car, cale de cateva sute bune de km. Focusul e greut, motorul pur si simplu nu facea fata la solicitarile geografiei zonei la viteze de autostrada. Cutie automata, tinuta exclusiv in Sport, altfel jale si suspin. 2 persoane, plus bagaje cam 80-90 kg impreuna. Am mai mers cu un Focus tot supraalimentat, insa de 150 CP (nu stiu exact ce motor era). Mi s-a parut cu totul alta masina. Mers in RO, pe nationale si oras, si tras de ea. |
#26
Posted 29 October 2017 - 22:08
Comparatiile nu au fost facute intre 1.0 ecoboost si 2.0 TDCI fiindca au puteri diferite iar diferenta de cuplu e mare. Eventual poti sa compari 1,5 ecoboost (cel cu care ai mers a doua oara) cu 2.0 TDCI fiindca au aceeasi putere.
Nu se pot compara 2.0 ecoboost cu 2.0 TDCI deoarece diferenta de putere e mult mai mare in favoarea benzinarei (240 CP fata de 180 CP) si asta se resimte bine de tot la dinamica. 1.0 ecoboost l-am condus in rampa pe drumurile noastre si era foarte elastic. Eram tot doua persoane in masina dar fara bagaje si nu mi s-a parut ca nu ar trage. Nu stiu in situatia descrisa de tine ce inseamna ca nu facea fata |
#27
Posted 29 October 2017 - 23:37
Neuronul_ganditor, on 29 octombrie 2017 - 18:53, said:
Eu am diesel duratorq tdci si stiu cat costa intretinerea la un diesel. Şi la ce concluzie ai ajuns? Că e mult mai scumpă ca la un benzinar? Serios, ai ceva date concrete, comparative în acest sens? Că eu de mai bine de zece ani întreţin numai motoare diesel şi nu pot face o comparaţie pertinentă. |
#28
Posted 30 October 2017 - 06:58
fata de un benzinar aspirat e clar mai costisitor un diesel.
filtrul de motorina se schimba la orice revizie, la benzinar uneori nu se schimba deloc daca nu face probleme (e bagat in rezervor). motorul aspirat e mult mai "grosolan", deci nu-ti trebuie filtre bune nici la combustibil si nici la aer (daca intra impuritati mici pur si simplu ard si sunt evacuate; la diesel ele infunda injectoarele). uleiul e si el ceva mai pretentios la diesel (tinand seama si de faptul ca un motor pe benzina se incalzeste mult mai repede), iar partea cu turbina da si ea dureri de cap destul de des. bujiile incandescente se ard rar, dar sunt dificil de schimbat (bujiile normale de la benzinar se schimba la ~30k km). |
|
#29
Posted 30 October 2017 - 10:50
Staaaaiiii... că m-ai pierdut pe drum. O fi lagul de luni dimineaţă, sau prea puţină cafea în instalaţie, da' nu pricep două lucruri: la benzinar aspirat poţi neglija schimbarea filtrului de aer? La diesel se înfundă injectoarele, dar la benzinar nu?
(PS: filtrul de motorină nu se schimbă la fiecare revizie, ci la 30.000, adică din 2 în 2, "partea cu turbina dă dureri de cap destul de des" e legendă urbană, am explicat deja asta, se umblă la turbină odată la 150 -200.000 km) Edited by Yoda, 30 October 2017 - 10:50. |
#30
Posted 30 October 2017 - 12:47
injectoarele de la diesel (common rail) lucreaza cu presiuni mult mai mari decat cele de la benzina aspirata, si au tolerante mult mai mici.
filtrul de motorina se schimba conform recomandarilor producatorului masinii. in general la 10-15k km (o revizie), dar in anumite situatii poate fi si mai rar. |
#31
Posted 01 November 2017 - 21:55
Yoda, on 29 octombrie 2017 - 23:37, said: Şi la ce concluzie ai ajuns? Că e mult mai scumpă ca la un benzinar? Serios, ai ceva date concrete, comparative în acest sens? Că eu de mai bine de zece ani întreţin numai motoare diesel şi nu pot face o comparaţie pertinentă. |
#32
Posted 01 November 2017 - 22:34
Neuronul_ganditor, on 01 noiembrie 2017 - 21:55, said:
La un moment dat o sa treci si tu pe benzina(probabil indirect obligat prin legi si taxe) si posibil ca atunci sa-mi dai dreptate. Ce am scris mai sus nu este doar parerea mea, foarte multi sunt de aceasi parere. Mi-au trecut și benzinare prin mână, stai liniștit. Ultimele două au fost diesel, înainte de ele am avut un Renault Megane benzinar, 1.6 16V. Costul reviziilor comparabil cu un 1.6 TDCi Ford. Așa este, mai ține și de noroc, de istoricul mașinii, de modul de exploatare... am auzit de probleme cu volanta, dar personal nu am avut parte de așa ceva în peste 200.000 km (cumulativ) cu două motoare diesel diferite. Și ca să intrăm în sfera concretului, pentru că tot am făcut luna trecută cea mai costisitoare revizie de când am mașina, hai să vă arăt niște prețuri. Prețuri de service, nu am venit cu piesele-n traistă. Vedeți în listă și o duză injector, niscaiva filtre, elemente de suspensie și direcție... mie nu mi se par mult mai scumpe decât cele pe benzină. Voi ce părere aveți? ford.jpg 316.09K 53 downloads |
#33
Posted 04 November 2017 - 17:57
Poti sa ne spui despre ce masina este vorba? Preturile sunt cam alea pe care le stiu si eu. Nu par exagerate.
Eu volanta am schimbat-o la ~200.000km. REconditionarea injectoarelor m-a costat 3.060lei in 2014 la un service cunoscut in Timisoara. Reparatul pompei de injectie a costat ~1800lei(inclusiv spalat rezervor si schimbat filtru motorina + manopera) la acelasi service. E un service care se ocupa numai de motorizari diesel, la reprezentanta ar fi costat mult mai mult. Stiu preturile pentru ca in primii ani imi faceam intretinerea masinii la reprezentanta Ford din Timisoara. |
|
#35
Posted 19 November 2017 - 09:28
_Smiley_, on 30 octombrie 2017 - 12:47, said:
injectoarele de la diesel (common rail) lucreaza cu presiuni mult mai mari decat cele de la benzina aspirata, si au tolerante mult mai mici. filtrul de motorina se schimba conform recomandarilor producatorului masinii. in general la 10-15k km (o revizie), dar in anumite situatii poate fi si mai rar. In vest reviziile se fac la 30000 km, deci daca aia schimba uleiu la 30000 km, mira-m-as ca sa mearga separat pt filtrul de motorina la 15000 km. La noi ca vrei tu sa il schimbi la 15000 km nu faci decat bine, dar nu e musai. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users